Τρίτη, Οκτωβρίου 31, 2006

Η μετριότητα του 10!

Το μεγαλύτερο τμήμα της εκπομπής του κ. Πρετεντέρη το βράδυ της Δευτέρας, με κύρια θεματολογία το μέγα θέμα της εκπαίδευσης, αναλώθηκε γύρω από την περίφημη βάση του 10 για την εισαγωγή στα σπουδαία μας κρατικά πανεπιστήμια. Όλοι οι διακεκριμένοι καλεσμένοι τοποθετήθηκαν επί του θέματος κι όμως : Κανείς συμπεριλαμβανομένου και του κ. Ζαγωρίτη (που εκπροσωπεί την κυβέρνηση) δεν είχε το θάρρος να παραδεχτεί το αυτονόητο:
Από την στιγμή που το σύστημα μας επιβάλει την αξιολόγηση των μαθητών και την επιλογή τους με την διαδικασία των πανελληνίων (γεγονός που από μόνο του αναιρεί τον χαρακτήρα της παιδείας ως δημόσιο αγαθό αφού κάποιοι αποκλείονται από αυτήν) οφείλουν να διαχωρίζονται οι διαγωνιζόμενοι με κάποια κριτήρια. Μέχρι πρότινος μόνο κριτήριο ήταν η επίδοση του κάθε μαθητή με άριστα το 20 και η σύγκριση της βαθμολογίας του με αυτές των υπολοίπων διαγωνιζομένων συναρτήσει βέβαια και της εκάστοτε ζήτησης για την κάθε σχολή. Η παραπάνω συνάρτηση κάθε χρόνο μας προμηθεύει με τις περίφημες βάσεις. Φέτος η μεγάλη διαφωνία προέκυψε γύρω από όλους αυτούς(περί τις 18000) που απέτυχαν να εισαχθούν σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα λόγω ενός νέου «όρου», της γνωστής σε όλους προϋπόθεσης του 10. Τι ήταν όμως αυτό που κανείς από τους «ευαισθητοποιημένους για την παιδεία» καλεσμένους του κ. Πρετεντέρη δεν τόλμησε να παραδεχτεί;

Αναφέρομαι φυσικά στην ποιοτική ερμηνεία της βάσης του 10. Όσοι τα τελευταία χρόνια έχουν εξεταστεί ή ασχοληθεί με το "μετά δεσμών" σύστημα, γνωρίζουν καλά ότι το να γράψει κανείς 10 είναι αντιστρόφως ανάλογο σε δυσκολία με το να γράψει κανείς 20(αυτό για αυτονόητους λόγους «αραίωσης» της πολύπαθης Γ λυκείου). Για να είμαι ακόμα πιο συγκεκριμένος θα τολμήσω να πω πως απαιτείται απλά μία υποτυπώδης προσπάθεια μερικών εβδομάδων αν όχι ημερών για την επίτευξη του 10 στην πλειοψηφία των μαθημάτων. Κατά συνέπεια η βαθμολογίες της τάξης του 3, 4 ή και 7 δεν δείχνουν ούτε ανικανότητα, ούτε χαμηλό IQ αλλά κάτι πολύ χειρότερο: ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ. Πλήρη αδιαφορία για την εισαγωγή στον ακαδημαϊκό χώρο. Μία αδιαφορία που δυστυχώς δεν μπορεί ακόμα να ανεχθεί η ελληνική κοινωνία η οποία απαιτεί το παιδί να σπουδάσει και ας είναι στο ΤΕΙ αρχιτεκτονικής ενυδρείου η οποιαδήποτε άλλη κατάπτυστη σχολή που μπορεί να έχει ιδρυθεί ανά την επικράτεια με στόχο την βραχυπρόθεσμη ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την ικανοποίηση προφανώς της ελληνικής πτυχιολαγνείας. Δεν είναι τυχαίο που η πλειοψηφία αυτών που διαμαρτυρήθηκαν με μένος, δεν ήταν μαθητές αλλά τοπικοί παράγοντες που έβλεπαν την οικονομία της κωμόπολής τους να κινδυνεύει(χαρακτηριστικά αναφέρω ότι τα τελευταία 2 χρόνια ο δήμαρχος Αιγίου έβγαινε με θράσος σε κανάλια της περιοχής του δηλώνοντας ότι ενώ υπάρχουν έτοιμες εγκαταστάσεις το άκαρδο υπουργείο παιδείας δεν είχε ιδρύσει εκεί πανεπιστήμιο ώστε να ευημερήσει και το «πανέμορφο» αλλά πτωχό «Αίγιο) .

Το θλιβερό είναι, ότι ενώ τα στοιχεία αυτά οι εκάστοτε ενδιαφερόμενοι για την παιδεία τα αντιλαμβάνονται, αντί να τολμούν και να καταδικάζουν την παράλογη γενικευμένη αντίληψη, εξακολουθούν λαϊκίζοντας είτε να παραληρούν για τους καημένους που με 3 μέσο όρο δεν εισάγονται (και που πολύ συχνά ούτε καν διαμαρτύρονται οι ίδιοι) είτε να ψελλίζουν και να προσπαθούν έμμεσα να δηλώσουν το αυτονόητο: Ότι θέσεις στα πανεπιστήμια υπάρχουν δυσανάλογα πολλές σε σχέση με τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν κάλλιστα να διαγωνισθούν με πιθανότητες εισαγωγής πολύ καλύτερες από αρκετές άλλες χώρες της Ε.Ε. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να πάψουν να ξεφυτρώνουν ιδρύματα ντροπή για τον ακαδημαϊκό κόσμο σε κάθε γωνιά της επικράτειας επειδή ο εκάστοτε τοπικός άρχοντας θα διαμαρτύρεται για τα χάλια της πόλης του ή επειδή η κάθε ελληνίδα γιαγιά θέλει να λέει στις φίλες της ότι ο εγγονός της σπουδάζει (με λεφτά του δημοσίου) «ιατρός ασπόνδυλων» ή «αρχιτέκτων χώρων πρασίνου». Είθε κάποια μέρα προτού να είναι αργά να αντιληφθούν όλοι ότι κανείς δεν επωφελείται από την εμμονή στην μετριότητα και να γίνει αλλαγή πλέυσης 180 μοιρών. Έως τότε ψυχραιμία γιατί με τους φόρους σας αυτή τη στιγμή συντηρούνται πάνω από 400 σχολές πανελλαδικά…

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τί αντίφαση,κ. Νίτρεμ, απο τη μιά η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να ανεχθεί την αδιαφορία του σπουδαστή και απο την άλλη η ελληνική κοινωνία αδιαφορεί για κάθε κατάπτυστη σχολή και πτυχιολαγνεία ;!

@Nitrem says,
.."Κατά συνέπεια η βαθμολογίες της τάξης του 3, 4 ή και 7 δεν δείχνουν ούτε ανικανότητα, ούτε χαμηλό IQ αλλά κάτι πολύ χειρότερο: ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ. Πλήρη αδιαφορία για την εισαγωγή στον ακαδημαϊκό χώρο. Μία αδιαφορία που δυστυχώς δεν μπορεί ακόμα να ανεχθεί η ελληνική κοινωνία η οποία απαιτεί το παιδί να σπουδάσει και ας είναι στο ΤΕΙ αρχιτεκτονικής ενυδρείου η οποιαδήποτε άλλη κατάπτυστη σχολή που μπορεί να έχει ιδρυθεί ανά την επικράτεια με στόχο την βραχυπρόθεσμη ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την ικανοποίηση προφανώς της ελληνικής πτυχιολαγνείας."

Ανώνυμος είπε...

Αν είχες άμεση σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα διαπίστωνες πανεύκολα ότι ακόμα και μαθητές που εισήχθησαν με βαθμούς 10, 11, 12, έχουν τεράστια κενά στις γνώσεις τους. Αν αλλάξει λοιπόν η βάση, με το σημερινό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στις εξετάσεις, δεν θα έπρεπε αυτή να πέσει, αλλά να ανέβει, ίσως στο 12-13. Κι όταν λέω έχουν κενά, μην φαντάζεσαι τίποτα εξεζητημένο. Για παράδειγμα, σε τεχνικές κατευθύνσεις γράφουν (πολλοί!), cosφ=15, δεν ξέρουν να λύσουν ένα γραμμικό σύστημα 2-3 εξισώσεων και άλλα ανάλογα που επιβεβαιώνουν αυτά τα κενά.

114ΛΕΞΕΙΣ είπε...

Παρα πολύ ευστοχη η παρατηρηση ότι οι πολυ χαμηλοί βαθμοί μαρτυρούν κυρίως αδιαφορία. οι πιο πολλοί μαθητές μου με χαμηλές επιδόσεις είναι στο μεγάλο ποσοστό αδιάφοροι. υπάρχουν βέβαια που προσπαθούν πολύ αλλά δεν τα καταφέρνουν δεν βοηθάει βλέπεις το ρημάδι.τους τελευταίους τους εκτιμώ ιδιαίτερα.

Να καταθέσω θα ήθελα μόνο μια επιφύλαξη.
Η απόλυτη βάση του 10 δεν είναι πάντα σωστή επιλογή γιατί εξαρτάται από το επίπεδο των θεμάτων.
Μια σωστή βάση θα μπορούσε να οριστεί μόνο μετά την στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων οπότε θα μπορούσε να είναι το 8 αλλά και το 12 ακόμα.
Το πρόβλημα δεν είναι η βάση νομιζω αλλά η υπερβολική προσφορά θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

S G είπε...

"το αυτονόητο: Ότι θέσεις στα πανεπιστήμια υπάρχουν δυσανάλογα πολλές σε σχέση με τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν κάλλιστα να διαγωνισθούν με πιθανότητες εισαγωγής πολύ καλύτερες από αρκετές άλλες χώρες της Ε.Ε."

ποσο αυτονοητο ειναι αυτο αραγε? Στην ισπανια η νομικη εχει βαση περιπου 6/10. Τα οικονομικα 6,5. Οι μηχανικοι νομιζω δεν εχουν καν περιορισμο! Στην Γερμανια οι μονες σχολες με γενικο περιορισμο ειναι η Νομικη, η Ιατρικη, η Διοικηση, η Πληροφορικη και η Αρχιτεκτονικη. Και παλι με χαμηλες βασεις.

Και πως κρινεις οτι η αγορα δεν εχει αναγκη απο πτυχιουχους? ΤΕΙ φυλαξης σκυλων δεν χρειζονται, αλλα κανεις δεν μπορει να μου πει οτι οι μηχανικοι, πληροφορικαριοι κτλ δουλευουν σε μια ανταγωνιστικη αγορα σημερα. Προτεινω βασικα να διαβασεις αυτο Ε, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ!

Οσο για την βαση του 10, πρεπει να θυμισω για μια ακομη φορα οτι δεν ειναι μια στατικη βαση, δεν ειναι ενας δεικτης επαρκειας γνωσεων αλλα ενας δεικτης σχετικης καταταξης. Στην παλια πρωτη δεσμη ενα 10 στα μαθηματικα σε εκανε καλυτερο απο 99% των Γερμανων πρωτοετων. Οι δημοσιογραφοι που ετσι ευκολα μιλανε για αδιαφορια και αχρηστια πολυ θα ηθελα να δοκιμασουν να παρουν εστω και 4 σε μια τετοια εξεταση...

Kensai είπε...

S G,

η βάση του 10 είναι στατική και ΟΧΙ σχετική για το ελληνικό σύστημα. Σημαίνει ότι κατάφερες τα μισά των απαιτήσεων της εξέτασης.

Αν κάποιος δεν είναι σε θέση να φτάσει το 50% της προετοιμασίας στο σχολείο, πώς μπορείς μετά να τον εμπιστευθείς ότι θα τα καταφέρει στο πανεπιστήμιο; (ιδιαίτερα όταν τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν έχουν δίδακτρα ή άλλου είδους φορολογία ώστε να αποθαρρύνεται η «αιώνια φοίτηση» με τα παρελκόμενα οφέλη: πάσο, αναβολή, κλπ)

Κοινότητα Εκάλης είπε...

Mporei na υπαρχει αδιαφορια για ένα curriculum που ειναι βαρετο και ενα συστημα που δεν εχει να δειξει τιποτα. Και τελικα, γιατι να κρινεται το μελλον των παιδιων μας απο το αν πηραν 7,10 ή 14 σε 4-5 κολομαθηματα. Δηλαδη αν μπεις μεσα, χασεις το νοημα της ζωης και παρεις 20 θα εισαι ηρωας; Ξερω ατομο με ψυχολογικες διαταραχες που διαβαζε 10 ωρες, καταπιεση κτλπ και μπηκε απο τους πρωτους στην ιατρικη. λειπαμε οποιον παει να τον εξετασει.

Να σας πω κατι, εγω εκανα μαρκετινγκ και τωρα κανω διδακτορικο. Γιατι αραγε να μαθω advanced maths οταν τα κανω ολα απο το spss? anti αυτου γιατι να μην μαθω ιστορια τεχνης, πολιτικη επιστημη κ ευρωπαικη ή αμερικανικη ιστορια;

Τα παιδιά που πηραν κατω απο 10 μαλλον εχουν πιο πολυ μυαλο γιατι βγκηαν εξω, επεξαν, μπορει κ να διαβασαν ενα τονο εξωσχολικα και να ψαχτικαν και με το ιντερνετ λιγο.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά πιστεύω ότι το καλύτερο θα ήταν να όριζε κάθε σχολή τη δική της βάση, και ακόμα καλύτερα να μπορούσε κάθε σχολή να θέσει ελάχιστο όριο ανά μάθημα, το οποίο να επαναπροσδιορίζεται ανά έτος αμέσως μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των πανελληνίων (ώστε να έχει ληφθεί υπόψη η αυξομείωση της δυσκολίας από χρονιά σε χρονιά).

Π.χ. η Γερμανικής Φιλολογίας να μπορεί να θέσει ελάχιστο όριο 10 στο μάθημα των Γερμανικών, ή το Φυσικό να λέει ελάχιστο όριο 14 στη Φυσική, 10 στα Μαθηματικά και δεν με νοιάζει η Έκθεση κλπ.

Το ισοπεδωτικό όριο 10 για όλους και όλα μου μοιάζει κάπως αυθαίρετο (είναι βέβαια ίσως καλύτερο απ' το τίποτα).

Γενικότερα για το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια νομίζω πως πρέπει να συνδυαστούν τα πλεονεκτήματα του συστήματος των Πανελληνίων (αξιοπιστία) με τα πλεονεκτήματα του παλιότερου σύστηματος εξετάσεων ανά σχολή (εξειδίκευση των εξεταζόμενων μαθημάτων). Δλδ κάθε σχολή να καθορίζει τα μαθήματα που θα λαμβάνει υπόψη για την εισαγωγή νέων φοιτητών καθώς και το σχετικό βάρος του καθενός, ενώ το υπουργείο να αναλαμβάνει τη διοργάνωση των εξετάσεων (όπως γίνεται στις πανελλήνιες). Κάθε φοιτητής θα μπορεί να δίνει όσα μαθήματα θέλει από ένα pool 10-20 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ανάλογα με τη σχολή που θέλει να πάει.

MetroGuardian είπε...

Και όλα αυτά τα λέμε γιατί γνωρίζουμε ότι αν μπεις στο Πανεπιστήμιο θα βγεις!

Και μάλιστα θα έχεις το νόμιμο δικαίωμα να εξασκείς το "επάγγελμα - ειδίκευση" το οποίο σπούδασες.

(εντάξει με την εξαίρεση ορισμένων αιώνιων).

Αν το πανεπιστήμιο εξασφάλιζε ότι "Δεν θα βγεις", ή ότι θα φύγεις να στον πρώτο χρόνο δεν έχεις καταφέρει να περάσεις ούτε το 10% των μαθημάτων, δεν θα μας ενδιέφερε και πόσοι θα έμπαιναν στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Ας έμπαιναν και όλοι.

Πόσοι όμως θα το δοκίμαζαν.

Παρόλα αυτά, συμφωνώ ότι δεν είναι δυνατόν να καθορίζεται η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας από βραχυπρόθεσμα και μη παραγωγικά οικονομικά κίνητρα. Φτιάξε ένα πανεπιστήμιο - ΤΕΙ, για να τα πάρουμε από τα ενοίκια, τα σουβλατζίδικα και τα λεωφορεία.

Υπό αυτό το σκεπτικό, θα πρέπει να κλείσουν ή να επανεξεταστεί η λειτουργία σχολών τις οποίες δεν τις επιλέγουν φοιτητές με βαθμό πάνω από 10, c, F(x), ή ότι άλλο θέλετε - όπου x διάνυσμα. Αντί να "επιδοτούνται" από τον κρατικό κορβανά.

Ή όπως πολύ σωστά ειπώθηκε, να αποφασίζουν τα πανεπιστήμια πόσους και ποιούς θα πάρουν. (Ελπίζω με - όχι αντικειμενικά - αλλά τουλάχιστον μετρήσιμα κριτήρια, όσον αφορά τα δημόσια π.)

Ανώνυμος είπε...

Γιατι Κρις Μαντα διδακτορικο χωρις ανωτερα μαθηματικα δεν γινεται. Παραγεις ερευνα αν ειναι μονο να ξερεις δυο τυφλοσουρτηδε του SPSS αυτο λεγεται ΤΕΙ

MetroGuardian είπε...

Αν περιμένεις να παράγεις ερευνητικό εργό - το οποίο θα είναι αποδεκτό ως τέτοιο απο την επιστημονική κοινότητα - χωρίς να χρησιμοποιήσεις ανώτερα μαθηματικά μάλλον είσαι γελασμένος.

Το διδακτορικό δεν το παίρνεις γιατί ξέρεις κάτι καλά, ή γιατί γνωρίζεις κάτι τέλεια. Αλλά γιατί παράγεις κάτι χρήσιμο και συνεισφέρεις κάτι περισσότερο στον ιστό της γνώσης.

"Τώρα βέβαια, μπορεί να το πάρεις και χωρίς αυτά, αλλά κάτι τέτοιο δεν σημαίνει ότι είσαι ερευνητής"

"Από την άλλη, δεν είναι και σίγουρο ότι θα σου χρησιμεύσει σε πολλά πράγματα"

Greg είπε...

Δεν τους νοιάζει η ποιότητα! Το θέμα κατά τη γνώμη μου έχει ως εξής:

Πρόβλημα

Στηριγμένες στα Ευρωπαϊκά κονδύλια και με καθαρά οπορτουνιστική («εύκολη» απορρόφηση χρημάτων), αλλά και λαϊκίστικη (να δώσουμε «σπουδές» στον όχι αδίκως ψυχαναγκασμένο λαό) λογική, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις «έστησαν» έναν απίστευτο για τα Ελληνικά δεδομένα αριθμό ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην περιφέρεια. Διάσπαρτων σε αντίθεση με οποιαδήποτε ακαδημαϊκή λογική και αμφίβολου ενδιαφέροντος ως προς το εκπαιδευτικό περιεχόμενο κατά κοινή ομολογία.

Όλα τα «ωραία» όμως τελειώνουν κάποια στιγμή. Τα κονδύλια τέρμα. Πλησιάζει η ώρα να τα χρηματοδοτήσει η ίδια η Πολιτεία! Πώς; Με το διατιθέμενο άθλιο ποσοστό του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση; Θα πρέπει «κόψει» από την Ιατρική, για να τα δώσει στην Ανωτάτη Ιχθυοκομμωτική Κάτω Κρύας Βρύσης ή στην Ανωτάτη Σαλαμοκοπτική Άνω Παναγιάς. Άρα θα πρέπει να απαλλαγεί από κάποια! Πώς θα το κάνει;


Λύση

Εδώ εμφανίζεται η μεγάλη πουτάνα! Η επιτροπή των σοφών!

Σκέφτηκαν λοιπόν ότι θα πρέπει αρχικά να μειώσουμε τον αριθμό των φοιτητών σ’ αυτές τις σχολές. Κατά μη προφανή τρόπο για να μην αγανακτήσει η κοινωνία! Πώς; Με το να βάλουμε σε ανταγωνιστικές εξετάσεις βάση εισαγωγής! Α π ί σ τ ε υ τ ο ! Μήπως αφορούν την μέση γνώση που θα πρέπει να κατέχει κάποιος απόφοιτος Λυκείου οι πανελλήνιες κύριοι; Και γιατί η βάση στο 10 και όχι στο 13-14 που αντιμετωπίζουν στο ΑΣΕΠ για παράδειγμα οι καθηγητές; Μα είναι απλό! Στατιστικώς στο 10 με αυτό το επίπεδο δυσκολίας θεμάτων, ξέρουμε από πείρα ετών και εκ των προτέρων, ότι θα μείνουν «απ’ έξω» μερικές χιλιάδες υποψήφιοι. Όσοι δηλαδή «μπαίνανε μέσα» με τα κόλπα που προαναφέραμε. Έτσι θα ξαναγυρίσουμε στα επίπεδα φοιτητικού πληθυσμού της δεκαετίας του ’80. Μα τότε θα μείνουν «άδειες» κάποιες περιφερειακές σχολές αναρωτιόμαστε εμείς. Μην ανησυχείτε μας λένε. Μπορεί να συγχωνευθούν κάποιες σχολές. Δεν θα κλείσουν! Δηλαδή μάγκες μου το ΤΕΙ Φλώρινας και το ΤΕΙ Κοζάνης για παράδειγμα μπορεί να γίνουν ένα. Άρα θα χρειασθούν και ένα κτίριο. Ας πούμε αυτό της Κοζάνης. Μα θα μείνει η Φλώρινα χωρίς φοιτητές φωνάζει ο Δήμαρχός της. Κι’ έχουμε 4000 διαμερίσματα άδεια... Να ‘τη η «μαγκιά»! Σας έχουμε έτοιμο νομικό πλαίσιο κύριοι, θα πει η όποια κυβέρνηση. Και έτοιμο κτίριο. Δώρο! Να σας ψιλοεπιδοτήσουμε κιόλας. Φτιάξτε σαν Δήμος, Νομαρχία ότι να 'ναι τέλος πάντων ένα μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό Πανεπιστήμιο, πάρτε και τα διδακτράκια σας και είμαστε όλοι ωραίοι. Γι’ αυτό και συμφωνούν οι κουφαλίτσες των εξουσιαστικών κομμάτων.


Η συνολική θέση μου για το άρθρο 16 (για να μην μακρυγορώ) εδώ

S G είπε...

"Αν περιμένεις να παράγεις ερευνητικό εργό - το οποίο θα είναι αποδεκτό ως τέτοιο απο την επιστημονική κοινότητα - χωρίς να χρησιμοποιήσεις ανώτερα μαθηματικά μάλλον είσαι γελασμένος."

μην υπερβαλουμε. ειμαι μεγαλος οπαδος των μαθηματικων, αλλα υπαρχουν πολλες επιστημες που μπορεις μια χαρα διδακτορικο να κανεις χωρις μαθηματικα. Στο μαρκετινγκ (αν και γενικα αναρωτιεμαι τι σημαινει διδακτωρ του μαρκετινγκ, τεσπα) φανταζομαι το πολυ οικονομετρια χρειαζεσαι, οχι τιποτα υψηλα μαθηματικα.

αλλα ας γυρισουμε στο θεμα

"η βάση του 10 είναι στατική και ΟΧΙ σχετική για το ελληνικό σύστημα. Σημαίνει ότι κατάφερες τα μισά των απαιτήσεων της εξέτασης."

χμμ
χμμμ
χμμμμμ

α) οτι καταφερες τους μισους ποντους σε μια εξεταση δεν σημαινει οτι εχεις τις μισες γνωσεις ή οτι διαβασες το μισο αποσο επρεπε. ειναι φυσικα γνωστο οτι η μελετη εχει φθινουσες αποδοσεις, απο το 9 στο 10 πας με Χ κοπο, απο το 18 στο 19 με 5Χ και απο το 19 στο 20 με ισως 40Χ.

β) δεν καταλαβες τι εννοω στατικο. Ναι στις πανελληνιες κατα την διορθωση συνηθως δεν χρησιμοποιουν την καμπυλη Γκαους, δεν βαθμολογουν ετσι ωστε να περναει απλα ενα Χ ποσοστο, δηλαδη ενα παιρνει ενα Χ ποσοστο πανω απο 10. (αυτο το συστημα χρησιμοποιειται αντιθετα πολυ στην Γερμανια μεσα στα ΑΕΙ).
Αλλα κατα την επιλογη των θεματων σαφως το χρησιμοποιουν. Δεδομενης της μαχης για ολο και καλυτερους βαθμους απο τους μαθητες, οι εξεταστες κανουν τα θεματα ολο και πιο δυσκολα για να μπορουν να ξεχωριζουν τον καλο απο τον πολυ καλο κτλ. Γιαυτο και οπως εξηγησα τα μαθηματικα πρωτης δεσμης τα τελη του 90 ειχαν φτασει να ειναι μια απαραδεκτη εξεταση που εριχνε το ηθικο μεγαλων μυαλων... πραγματικα οπως ειπα ενα 10ρι σε αυτην την εξεταση ειναι αρκετο δειγμα ταλεντου για να ανταπεξελθει αυτο το ατομο σε οτιδηποτε τεχνικη σχολη.
Θυμιζω εδω οτι οι πανελληνιες δεν μπορει να εχουν σκοπο να διαλεγουν το καλυτερο 20% και να σπουδαζει με τα λεφτα των αλλων. Εισαγωγικες εξετασεις σε δημοσιο ΑΕΙ πρεπει να κρινουν ΜΟΝΟ, και μαλιστα με αρκετη επιεικια, την δυνατοτητα ενος ατομου να ανταπεξελθει στις σπουδες.
Μετα μεσα στο πανεπιστημιο πρεπει να σφιγγουν τα πραγματα, γιατι αν δεν εισαι τουλαχιστον επαρκης στις σπουδες σου, προφανως δεν αξιζεις να σπουδαζεις.
αλλα ενα 10ρι στα θρησκευτικα (που ηταν καποτε εξεταζομενο μαθημα για ονομα του Αλλαχ!) και στην γλωσσα ισχυριζομαι οτι ειναι εντελως αδιαφορο για καποιον που θελει να γινει φυσικος. Συμφωνω λοιπον με τον κσταμο. Ευελικτο συστημα, το καθε τμημα εχει δικαιωμα να εχει καποια επιπλεον κριτηρια, αλλα γενικα χαλαρη εισαγωγη, αυστηροτητα μεσα στο ΑΕΙ, δυσκολη αποφοιτηση.

MetroGuardian είπε...

μην υπερβαλουμε. ειμαι μεγαλος οπαδος των μαθηματικων, αλλα υπαρχουν πολλες επιστημες που μπορεις μια χαρα διδακτορικο να κανεις χωρις μαθηματικα.

Ναι, για πολλές "επιστήμες".

Όπως γι'αυτές που αναφέρει ο Chris Mantas

ιστορια τεχνης, πολιτικη επιστημη κ ευρωπαικη ή αμερικανικη ιστορια

Kensai είπε...

α) οτι καταφερες τους μισους ποντους σε μια εξεταση δεν σημαινει οτι εχεις τις μισες γνωσεις ή οτι διαβασες το μισο αποσο επρεπε. ειναι φυσικα γνωστο οτι η μελετη εχει φθινουσες αποδοσεις, απο το 9 στο 10 πας με Χ κοπο, απο το 18 στο 19 με 5Χ και απο το 19 στο 20 με ισως 40Χ.

Οι «φθίνουσες αποδόσεις» δεν έχουν καμία σχέση με τον τρόπο εξέτασης του ελληνικού συστήματος. Δε μας ενδιαφέρει ο συντελεστής δυσκολίας για να πας από ένα βαθμό σ'έναν άλλο, αλλά πως καλύπτεις τις minimum απαιτήσεις (δηλαδή αυτό που λες από 9 στο 10).

Αν στο ελληνικό σύστημα έχεις 10 ερωτήσεις που ισοβαθμούν, και γράψεις τις 5 έχεις περάσει. Ακόμα και με ερωτήσεις ασύμμετρης δυσκολίας το αποτέλεσμα υπολογίζεται και είναι παρόμοιο. Ανάλογα το σύστημα ζητούν ένα ποσοστό επί της ύλης. (πχ στην Ελλάδα είναι 50%, στη Βρετανία ακόμα και το 40% φτάνει σε ορισμένα μαθήματα, στην Ιταλία είναι 60%)

Ακριβώς εξαιτίας αυτής της στατικής- ανά χώρα- βαθμολογίας η ΕΕ μέσω της Bologna αποφάσισε να υιοθετήσει τη βαθμολογία ECTS που λογαριάζει και το βαθμό δυσκολίας της class και τις συγκριτικές επιδόσεις των συμφοιτητών.

β) δεν καταλαβες τι εννοω στατικο. Ναι στις πανελληνιες κατα την διορθωση συνηθως δεν χρησιμοποιουν την καμπυλη Γκαους, δεν βαθμολογουν ετσι ωστε να περναει απλα ενα Χ ποσοστο, δηλαδη ενα παιρνει ενα Χ ποσοστο πανω απο 10. (αυτο το συστημα χρησιμοποιειται αντιθετα πολυ στην Γερμανια μεσα στα ΑΕΙ).

Η παραπάνω μέθοδος είναι όσο παρωχημένη είναι η «μέθοδος του ανεμιστήρα» (όσες κόλλες δεν πάρει ο ανεμιστήρας έχουν περάσει, οι άλλες κόβονται...)

Αυτά τα απαρχαιωμένα συστήματα που πρέπει να κόβεται πάντα ένα ποσοστό φοιτητών, έτσι για την τιμή των όπλων, ελπίζω να εγκαταλειφθούν ακόμα και στη Γερμανία.

Σχετική βαθμολογία, SG, θα πει «σε σχέση με κάτι» (πχ τον αριθμό θέσεων αν πρόκειται για διαγωνισμό σε numerus clausus, την επίδοση των υπολοίπων φοιτητών, ένα σύνθετο αλγόριθμο βαθμολόγησης που περιλαμβάνει και άλλα κριτήρια, κλπ). Αντίθετα στατική βαθμολογία είναι η βαθμολογία που απλά πρέπει να πιάσεις ένα στάνταρ (στην Ελλάδα το 50%) επί των ερωτήσεων για να θεωρηθείς επιτυχών.

Εισαγωγικες εξετασεις σε δημοσιο ΑΕΙ πρεπει να κρινουν ΜΟΝΟ, και μαλιστα με αρκετη επιεικια, την δυνατοτητα ενος ατομου να ανταπεξελθει στις σπουδες.
Μετα μεσα στο πανεπιστημιο πρεπει να σφιγγουν τα πραγματα, γιατι αν δεν εισαι τουλαχιστον επαρκης στις σπουδες σου, προφανως δεν αξιζεις να σπουδαζεις.


Έχουμε πρόβλημα semantics.

Άλλο διαγωνισμός, άλλο εξετάσεις. Όταν μιλάμε για πεπερασμένες θέσεις (numerus clausus) κακά τα ψέματα δεν είναι εξέταση με τη στενή σημασία της λέξης, αλλά διαγωνισμός. Αν υπάρχει μία θέση ελεύθερη και 10 εκπληκτικοί υποψήφιοι, έναν θα πάρουν ακόμα κι αν οι υπόλοιποι 9 θα περνούσαν το minimum απαιτήσεων μιας εξέτασης.

Αλλά γιατί τα μπερδεύουμε; Η βαθμολογία του 10 είναι condicio sine qua non που θέτει το ΥΠΕΠΘ για να θεωρήσει πως οι υποψήφιοι τελειόφοιτοι/απόφοιτοι είναι έτοιμοι για την εισαγωγή στην 3βάθμια εκπαίδευση. Η ίδια η εισαγωγή όμως εξαρτάται απ'την βαθμολογική κατάταξη των φοιτητών στις Σχολές.

Ναι συμφωνώ μαζί σου ότι το πανεπιστήμιο οφείλει να είναι εύκολο στην εισαγωγή και δύσκολο στην έξοδο... αλλά το 10 είναι βαθμός-ξεφτίλα, με το συμπάθειο δηλαδή!

Ανώνυμος είπε...

成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock