tag:blogger.com,1999:blog-9006713.post4569527283512707264..comments2024-03-26T09:14:33.386+02:00Comments on e-rooster blog: Ο ρομαντικός ανορθολογισμός της εξιδανικευμένης νεότηταςKokkorashttp://www.blogger.com/profile/13725445563390837874noreply@blogger.comBlogger68125tag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-21744575892817321782008-12-29T13:25:00.000+02:002008-12-29T13:25:00.000+02:00@ gm2263http://img147.imageshack.us/img147/7106/un...@ gm2263<BR/>http://img147.imageshack.us/img147/7106/untitled5ni1<BR/><BR/>Αχ, δεν ξερετε τα εθιμα μας εμας των Κεφαλλονιτων! Για μας ο πενηνταρης ειναι εμβρυο και ο ενεντηνταρης εφηβος!<BR/>Ειχα εναν θειο βερο Κεφαλλονιτη που σε γευμα ειχε πει το εξης: "Αυτο το παιδι ο Δημητρης (νεκρος συγγενης, 95 χρονων) τι κανει;" "Ειναι νεκρος" απανταει ο πατερας μου "Απιστευτο που πεθαινουν οι ανθρωποι τοσο νεοι στην εποχη μας! Η ανθυγιεινη ζωη φταει"<BR/><BR/>Αν ο "επαναστατης" καταγεται απο την Κεφαλλονια μαλλον θεωρει τον εαυτο του Ωαριο αρα εχει δικαιωμα να αυτοαποκαλειται νεος. Αν παλι δεν ειναι Κεφαλλονιτης τα πραγματα ειναι διαφορετικα απο οτι ο Αλαβανος λεει...DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-44787835477258821882008-12-29T12:59:00.000+02:002008-12-29T12:59:00.000+02:00"Τώρα, αν πάλι τα επεισόδια γίνονται σε υποβαθμισμ..."Τώρα, αν πάλι τα επεισόδια γίνονται σε υποβαθμισμένες περιοχές γιατί εκεί κατοικούν οι εξεγερμένοι,"<BR/><BR/>Το ακούσαμε κι αυτό...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-462460030880413732008-12-28T23:48:00.000+02:002008-12-28T23:48:00.000+02:00Nievskii και Dennis είστε όλα τα λεφτά. Όντως δε ν...Nievskii και Dennis είστε όλα τα λεφτά. <BR/><BR/>Όντως δε νομίζω ότι τα παιδάκια τα σπάνε ή οργανώνουν αντάρτικα πόλεων. Ας δούμε και την εικόνα στον παρακάτω σύνδεσμο που παρουσιάζει την σύλληψη ενός "αναρχικού" όπως την είδα εγώ σε ένα φόρουμ:<BR/><BR/>http://img147.imageshack.us/img147/7106/untitled5ni1.jpg<BR/><BR/>Λίγο... σιτεμένος μου φαίνεται ο "επαναστάτης"...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-22272170158689896012008-12-28T20:15:00.000+02:002008-12-28T20:15:00.000+02:00ΧΑΧΑΧΑ!Τι περιμενες απο εναν ανθρωπο που εχει νονο...ΧΑΧΑΧΑ!<BR/>Τι περιμενες απο εναν ανθρωπο που εχει νονο εναν θαυμαστη του Μαο (Ερε και να 'μουν ο Μαο Τσε Τουνγκ) και μιλουσε κυριως για πολιτικη με εναν "αρνητη του ολοκαυτωματος" (τα συμπερασματα δικα σας!) θειο του.<BR/>Roots Bloody Roots!!!<BR/><BR/>ΥΓ: Tα παραπανω ειναι αληθεια,DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-9439858500063810162008-12-28T16:39:00.000+02:002008-12-28T16:39:00.000+02:00"Οχι οτι θα λυπομουν ιδιαιτερα αν καιγοταν η Εκαλη...<I>"Οχι οτι θα λυπομουν ιδιαιτερα αν καιγοταν η Εκαλη, αλλα..."</I><BR/><BR/>κάτι τέτοια πετάς ώρες-ώρες, και μου θυμίζεις την αγελάδα που κλώτσησε το κουβά με το γάλα της...Chrysotherashttps://www.blogger.com/profile/17023238028617467611noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-69720632115075315422008-12-28T15:49:00.000+02:002008-12-28T15:49:00.000+02:00@ ΝιεβσκιΣε γενικες γραμμες εχετε δικιο...Απο οσες...@ Νιεβσκι<BR/>Σε γενικες γραμμες εχετε δικιο...<BR/>Απο οσες πληροφοριες εχω μαζεψει οι καφριλες εγιναν απο προβοκατορες μπατσους, ή απλα κοινους εγκληματιες που ληστευαν με κουκουλες μαγαζια (Εμαθα πως τα κλοπιμαια πουλιουνται σε εξωφρενικα χαμηλες τιμες στην Μαυρη Αγορα απο εναν φιλο: 10 ευρω χρυσα ρολογια! (και αυτο προδιδει οτι πολλοι ειναι απελπισμενοι ναρκομανεις)). Αυτο δεν αλλαζει οτι πολλα παιδια της λεγομενης αστικης ταξης συχναζουν στην περιοχη των Εξαρχειων με "αναρχικους" (επιβεβαιωμενο απο εμπιστο προσωπο).<BR/><BR/>Αρα ειναι σε γενικες γραμμες <BR/>μπατσοι και κακοποιοι και παιδια των Βορειων Προαστιων. Δεν πιστευω οτι φυσιολογικοι νεοι θα εκαιγαν μεχρι και το χριστουγεννιατικο δεντρο, απλα επειδη τους περιφημους επαναστατημενους νεους δεν τους βλεπω. Και βασικα μονο και μονο που η τηλεοραση (Minitrue)το προβαλλει ως επανασταση ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ! Μπορει να ειναι απλα διαισθηση αλλα το μοτιβο οι "νεοι επαναστατουν και τα καινε..." δεν μου κολλαει, ρε παιδια! Φυσικα το οτι κοσμος (οχι μονο 15χρονα!) βγηκαν στους δρομους να παραπονεθουν ειναι κατι θετικο! Απλα ο τροπος που το καψιμο της πολης προβαλλεται ως δικαιολογημενη εκφραση οργης της νεολαιας μου βρωμαει Σταλινικη προπαγανδα απο χιλιομετρα.<BR/><BR/>Οσο για το πανεπιστημιο οντως η ακρα αριστερα κυριαρχει de facto. Αλλα στο πανεπιστημιο μου με πολλους φοιτητες που εχω μιλησει δεν δειχνουν να εχουν καμια συμπαθεια σε αυτην (ή τουλαχιστον στις πρακτικες της). Βεβαια δεν εχουν ενταχθει οι πρωτοετεις στο συστημα εντελως ακομη...<BR/><BR/>Οσο για την Εκαλη δεν ειναι προκληση σε βια αλλα ειρωνεια προς τους """αναρχικους""" που δεν καταλαβαινουν οτι παιζουν απολυτα με τους κανονες του Λεβιαθαν. Οχι οτι θα λυπομουν ιδιαιτερα αν καιγοταν η Εκαλη, αλλα...DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-72253276158339310142008-12-28T15:35:00.000+02:002008-12-28T15:35:00.000+02:00@ νυχτόβιο μπερμπάντη,Αν είναι να μου αναθέσεις επ...@ νυχτόβιο μπερμπάντη,<BR/><BR/>Αν είναι να μου αναθέσεις επί πληρωμεί γράφω και για τους ναυτεργάτες που σκυλοπνίγονται για να πλουτίζουν οι εφοπλιστές και για τους μετανάστες στα ανθρακωρυχεία του Βελγίου και για τα νιάτα μας που λιώνουν στη βιοπάλη και με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι. Έναντι του καταλλήλου τιμήματος ότι θέλεις σου γράφω, άλλωστε οι αστοί ως γνωστόν θα πουλήσουν και το σχοινί που θα τους κρεμάσουν.<BR/><BR/>Σαν μπόνους δε σου γράφω και για τον Σταχάνοφ, για τον αγώνα κατά των κουλάκων και τον θρίαμβο της κολεκτιβοποίησης και για την τελική επικράτηση του δίκιου του εργάτη και των αυτόνομων ομάδων. Γιατί έτσι κι αλλιώς η γη θα γίνει κόκκινη, ή κόκκινη από ζωή, ή κόκκινη από θάνατο, το θέλουμε όλοι μαζί. Και le fond de l'air est rouge. Με κάτι παράπλευρες απώλειες μερικών εκατομμυρίων νεκρών βέβαια, αλλά "έπρεπε να αντιμετωπίσουμε πρωτόγνωρα πρακτικά και θεωρητικά ζητήματα".<BR/><BR/>Κι όλα αυτά σε καλά ελληνικά ή σε όποια γλώσσα θέλεις, έναντι, ασφαλώς, επιπρόσθετου τιμήματος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-46608582182580160072008-12-28T15:10:00.000+02:002008-12-28T15:10:00.000+02:00Αλλα οι "πραιβειτ" μπατσοι εκει βαρουν ΛΙΙΙΓΟ σκλη...<I>Αλλα οι "πραιβειτ" μπατσοι εκει βαρουν ΛΙΙΙΓΟ σκληροτερα (κοινως θα σκοτωσουν χωρις ενδοιασμους οποιον δηποτε επαναστατη απειλησει τηνζωη του αφεντη!)</I><BR/><BR/>Γι'αυτό και στην Κηφισιά λ.χ. είχαμε την δολοφονία του ειδικού φρουρού και το άρπαγμα του πιστολιού του. Γενικά τρομοκρατία δεν έχουμε στην Ελλάδα σοβαρή μετά την εξάρθρωση της 17Ν, αλλά αν σκοπός είναι να αποκτήσουμε τι να πω; Είναι κάτι τέτοιο πρόκληση για περισσότερη βία; Πρόσεξε τι ζητάς. Τώρα, αν πάλι τα επεισόδια γίνονται σε υποβαθμισμένες περιοχές γιατί εκεί κατοικούν οι εξεγερμένοι, αυτό λέει κάτι για τον μύθο που διαδίδει η μπατσαρία ότι είναι παιδιά δικαστικών, βουλευτών κλπ. για να δικαιολογήσουν την προκλητική τους ανικανότητα.<BR/><BR/>Για το θέμα του τι ψηφίζουν οι φοιτητές έχω να πω απλά ότι οι περισσότεροι φοιτητές δεν ψηφίζουν και δεν πάνε όλοι οι άνθρωποι στο πανεπιστήμιο. Οι φοιτητές είναι περισσότερο προνομιούχοι σε σχέση με το γενικό πληθυσμό και γενικά διαφέρουν στις πολιτικές τους προτιμήσεις από τον γενικό πληθυσμό. Διαβάζεται και ανάποδα βέβαι αυτό. Έτσι, η άκρα αριστερά στα πανεπιστήμια έχει πολύ μεγαλύτερη εκλογική επιρροή απότι στο κανονικό εκλογικο σώμα, μεγαλύτερη από το ΠΑΣΟΚ ειδικά στα περισσοτερα πανεπιστήμια. <BR/><BR/>Για το θέμα του τι θέλει ο καθένας: είναι αδιάφορο. Όλοι στην Ελλάδα μιλάνε για να καταλάβουν οι άλλοι τα κίνητρά τους και κανένας δεν θέλει να καταλάβει ή να δώσει σημασία στις επιθυμίες του άλλου. Όταν όλοι λένε τι θέλουμε εμείς νομιμοποιούν και τους άλλους να μιλάνε με τον ίδιο τρόπο. Έτσι γίνεται ο διάλογος κουφών. Έτσι οι νέοι είναι υστερικοί, κακομαθημένοι, διεφθαρμένοι, επιθυμούν το βόλεμα κ.ο.κ. Και αντίστροφα αυτοί που είναι ήδη βολεμένοι παίρνουν το ντεμέκ πατρικό ύφος και λένε "ξέρεις αυτό το κάνω για το καλό σου", "αυτό με πονά εμένα περισσότερο από σένα" κ.ο.κ. Φυσικά αυτό βασίζεται στον ισοπεδωτικό ολοκληρωτισμό: ο νέος πρέπει να σκέφτεται έτσι, ο νέος πρέπει να μιλά έτσι, να ενεργεί έτσι, <I>ο σωστός τρόπος είναι</I>... Όταν λοιπόν μόνο υποδείξεις, λοιδορίες και πατρονάρισμα στην καλύτερη περίπτωση επιφυλάσσεις για τον άλλο, υπάρχει σοβαρός λόγος για να σε απορρίπτει. Μην κρίνετε ινά μη κριθείτε. Και η κρίση μπορεί να είναι σοβαρή. Αν έβλεπε ο καθένας τον εαυτό του με την ασχήμια του σε μια στιγμή ίσως και να αυτοκτονούσε, να μην άντεχε. Αλλά βολεύει ο καθένας την συνείδησή του μέχρι καιρού, όλοι οι άλλοι του φταίνε, αυτός ήθελε κάτι καλύτερο, αυτός ήθελε κάτι διαφορετικό. Που ήσουν νιότη που έδειχνες πώς θα γινόμουν άλλος! Είναι η φυσιολογική αντίδραση βέβαια: το θύμα έχει πάντα δίκιο. Αν εγώ λέω "τι κακομοιρούλης είμαι που θέλω τόσα καλά, αλλά δεν κάνω και έτσι!" όλοι θα με συμπαθήσουν και θα μου πουν "καημένε εσύ, έχεις σε όλα δίκιο και πόσο λάθος έχουν οι άλλοι". Ωραία μπορεί να αισθανθώ, αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι κάποιος που έχει ένα σοβαρό παράπονο και εγώ του λέω "δεν έχεις εσύ προβλήματα, άκου τα δικά μου" θα με γράψει εκεί που πρέπει. Είναι η αντίδραση του γέρου που όταν του λέει ο γιός του κάτι γι'αυτόν του απαντά "εγώ μικρός δεν είχα να φάω, και οι Γερμανοί μπλα μπλα μπλα". Μαντέψτε την αντίδραση του γιου. <BR/><BR/>Η νεολαία δεν είναι φορέας κοινωνικής αλλαγής όπως την εννοούμε σήμερα. Αφού παλιότερα η ζωή ήταν 25 χρόνια και η εφηβεία δεν υπήρχε. Και αν στην Γερμανία όλοι οι Γερμανοί αγκάλιασαν το φασιστικό καθεστώς και τελευταία έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στους νέους, και αν στην Κίνα το προσδόκιμο επιβιώσεως ήταν 35 χρόνια, οι παραλληλισμοί ήταν ολίγον τι άστοχοι. Επειδή η Ευρωπαϊκή κοινωνία γερνά και η πλειοψηφία του κόσμου είναι οι <I>οπαδοί της μετριοπαθούς προόδου στα πλαίσια του νόμου και της ασφάλειας</I> οι νέοι είναι ξεχωριστή κοινωνική τάξη. Αν υπήρχε αναγνώριση και όχι μόνο πατρονάρισμα - από δεξιά ή αριστερά λ.χ. το χυδαίο πατρονάρισμα τύπου Αλαβάνου, θα άλλαζαν πολλά πράγματα.Nievskiihttps://www.blogger.com/profile/11064327586559230314noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-543583020111169582008-12-28T15:04:00.000+02:002008-12-28T15:04:00.000+02:00Esena poy ta grafeis toso vraia kai se aptaista el...Esena poy ta grafeis toso vraia kai se aptaista ellhnika, tha soy anatheso na grapseis kai gia thn miseria toy ergath sthn famprika poy sto hlio den exei moira dioti kapoiow me koymparo sthn korvnh tha brethei na piei to aima, alla kyrivw gia thn mizeri neolaia poy apo thn prvth dhmotikoy mpenei sthn biopalh gia ena kallytero avrio, na soyleyei 16 vrew thn hmera elpizontas sena lampro mellon os emporoypallhlos sto magazaki soy poy me toso opo eftiakses, gia na brethei meta enas toy logoy soy na toy parei thn thesh, dioti leei, o pateras soy einai apo megalo tzaki kai exei gnorimies, para megalo na ladoni toyw karagkiozhdes ths kybernhshs na toy anathesoyn thn epomenh trofodosia ton enoplon organon ths takshs se royxismo apo thn kina poy to mosxopoylaei os egxorio proion megisths metapratikhs aksias. Kai poyse, ola afta tha ta grapseis me to azhmieoto bebaios bebaios, kai an ta grapseis kala tha soy epitrpso oxi monon na anoigeis ths kyriakes kai argies, alla olo to 24oro oles tis meres toy xronoy, na reei to paradaki na gemizei ta fasoylia ton noison kaiman na kaneis diakopes stis seixeles na soy ta trone oi poytanes stis mpaxames.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-987960204464573362008-12-28T11:09:00.000+02:002008-12-28T11:09:00.000+02:00@ ΑνώνυμοΚατ'αρχάς πρέπει να πω ότι γράφετε καλά ε...@ Ανώνυμο<BR/><BR/>Κατ'αρχάς πρέπει να πω ότι γράφετε καλά ελληνικά, πράγμα σπάνιο για πολλούς από τους ανώνυμους που υβρίζουν και λοιδωρούν τους "βολεμένους".<BR/><BR/>Το πρόβλημα ξέρετε με εσάς και όλους αυτούς που σκέφτονται με σχήματα συλλογικοτήτων είναι ότι βάζουν τους ανθρώπους σε κουτιά. Από εδώ οι εξεγερμένοι, άρα από εκεί οι βολεμένοι. Από εδώ οι αντεξουσιαστές, άρα από εκεί οι υπάκουοι στην εξουσία. Από εδώ οι νέοι με φρέσκιες ιδέες, άρα από εκεί οι παλιοί με σκουριασμένες ιδέες.<BR/><BR/>Εγώ αντιθέτων σκέφτομαι με βάση τα άτομα. κι όπως σε εσάς βλέπω έναν νέο που γράφει καλά ελληνικά και αντιπαρατίθεμαι στις απόψεις σας, έτσι σε άλλους βλέπω την βαρβαρότητα. Ξέρετε αγαπητέ τον αγώνα τον καθημερινό του καθενός από εμάς; Ξέρετε τον αγώνα του καταστηματάρχη που οι φίλοι σας έκαψαν το μαγαζί του με την εφορία, το ΙΚΑ, την αγωνία του να μην μπαίνει μέσα στο τέλος του μήνα; Ξέρετε τις ισορροπίες του επαγγελματία ανάμεσα στο να λαδώσει ή να τηρήσει τις διαδικασίες στις σχέσεις του με τις δημόσιες υπηρεσίες; Ξέρετε την οργή που ο καθένας από εμάς τους βολεμένους αστούς νοιώθει όταν έρχεται σε αντιπαράθεση με την αυθαιρεσία της εξουσίας καθημερινά, στον δρόμο με την τροχαία που πρέπει να μαζέψει χρήμα, στις πολεοδομίες, στις τράπεζες κλπ; Ξέρετε το διακύβευμα του σε όλες αυτές τις καθημερινές αντιπαραθέσεις; Να σας το πω. Είναι το δίλημμα να κατεβάσει χριστοπαναγίες και να τα σπάει ή να βρει τις ισορροπίες του και να προσπαθήσει να τα αλλάξει με άλλους τρόπους. Και ξέρετε γιατί εμείς οι βολεμένοι επιλέγουμε άλλους τρόπους; Γιατί, πολύ συμβατικά και συντηρητικά και οπισθοδρομικά, έχουμε παιδιά να μεγαλώσουμε και οικογένειες και πιθανόν ανθρώπους που εργάζονται για εμάς με τις δικές τους οικογένειες. Γι'αυτό αγαπητέ προσπαθούμε να ισορροπήσουμε και να ελέγξουμε την οργή μας. Γιατί επιλέξαμε να ζούμε σε μια κοινωνία με κανόνες που πάντα θέλουμε να κάνουμε καλύτερους.<BR/><BR/>Και θα το λέω πάντα χωρίς να κουράζομαι. Αυτό που βρίσκεται στο τέλος του δρόμου των ονείρων σας είναι μια κοινωνία αυταρχισμού και ανελευθερίας που ο κόσμος μας την έχει ζήσει. Είναι η κοινωνία του Вся власть советам (όλη η δύναμη στις αυτόνομες ομάδες, στα σοβιέτ). Το έργο αγαπητέ το έχουμε δεί και δεν θέλουμε να το δούμε πάλι.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-2916414428572765842008-12-28T10:32:00.000+02:002008-12-28T10:32:00.000+02:00@πελερινOντως το παρακανα(με)! Ομως για μενα ο ορο...@πελεριν<BR/>Oντως το παρακανα(με)! Ομως για μενα ο ορος καπιταλισμος ειναι διαφοεριτικος απο οπως τον εννοειτε! Παντως σας προτεινω να σκεφτειτε καλα αυτα στα οποια σας παραπεμπω! Ας μεινουμε ομως εκει που συμφωνουμε: Ελευθερη αγορα (ελευθερια)=απαραιτητη προυποθεση για την ευημερια του ανθρωπου, Κεντρικος Σχεδιασμος (δουλεια) =απαραιτητη προυποθεση για την ευημερια του Κρατους (οχι των πολιτων!).<BR/>@ανωνυμος<BR/>Εσυ φιλε πως εισαι τοσο σιγουρος οτι ξερεις τα κινητρα της γενιας ΜΟΥ; Νεα γενια ειναι ορος κολλεκτιβιστικος που προυποθετει ολα τα μελη της να συμφωνουν σε κατι. Πιστεψε με οι περισσοτεροι νεοι ψηφιζουν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, αρα η νεα γενια σε γενικες γραμμες ειναι 'κεντρωα' και αυτο δεν το θεωρω καλο!<BR/>Εσυ ποτε αμφισβητησες την εξουσια φιλε; Αν εννοεις την πορεια στο Συνταγμα που κανει το Αριστερο Κομμα της αρεσκειας σου, τοτε ατυχησες εκατονταδες χουν γινει και τιποτα δεν εχει αλλαξει.<BR/>Για πες στους φιλους σου τους "επαναστατες" να κανουν την επανασταση στις (υπερ)βορειες περιοχες των Αθηνων και να δεις πως το κατεστημενο θα τρομαξει. Αλλα οι "πραιβειτ" μπατσοι εκει βαρουν ΛΙΙΙΓΟ σκληροτερα (κοινως θα σκοτωσουν χωρις ενδοιασμους οποιον δηποτε επαναστατη απειλησει τηνζωη του αφεντη!). Κανεις απο εμας δεν εχει αμφισβητησει την εξουσια στην ουσια φιλε, οποτε οι φαρισαισμοι αλλου.DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-88626095598647638642008-12-28T03:30:00.000+02:002008-12-28T03:30:00.000+02:00Pos mporeite na eiste toso sigouroi gia ta kinitra...Pos mporeite na eiste toso sigouroi gia ta kinitra kai tis anazitiseis mias olokliris genias neon, otan apo ta grafomena ton perissoteron apo esas einai pasifanestato oti pote den exete sikosei to kefali kai den exete amfisbitisei kamia eksousia pote sas? <BR/><BR/>O logos sas zexnei sintiritismo kai nafthalini, les kai exei bgei apo to mpaoulo kanenos papou Xiti h Ekofiti. <BR/><BR/>Perimenete loipon na empneete aksiopistia kai antikeimenikotita, otan bisodomeite me tetoio menos anathematizontas fainomena ton opoion h analisi proypothetei poly megalytero bathos apo ti rixotita ton prokatalipseon sas?<BR/><BR/>Gi' ayto, mallon, sas exoun afisei kairo tora na syndiallegeste metaksy sas entos ton orion tis mikris sextas sas...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-33186272139747453652008-12-28T01:19:00.000+02:002008-12-28T01:19:00.000+02:00Νομίζω αγαπητέ ότι ξεφύγαμε από το θέμα του θρεντ ...Νομίζω αγαπητέ ότι ξεφύγαμε από το θέμα του θρεντ και δεν είναι ευγενικό για τον Ρορκ που το ξεκίνησε. <BR/><BR/>Με ιντρικάρετε πάντως να σας πω να πείτε στην καθηγήτρια σας να διαβάσει τον έμπορο της Βενετίας του Σαίξπηρ για να καταλάβει την διαφορά ανάμεσα στην προκαπιταλιστική και την καπιταλιστική οικονομία. Ιδιαίτερα να εμβαθύνει στο βασικό αίτημα του Σάιλοκ για σεβασμό της συναλλαγής που βασίζεται σε σύμβαση.<BR/><BR/>Επίσης να ξέρετε πως η πραγματικότητα είναι πάντα πιό περίπλοκη από τις έννοιες και ποτέ αυτές δεν θα τις βρείτε καθαρές στην ζώσα πραγματικότητα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-19884255336100933212008-12-28T00:59:00.000+02:002008-12-28T00:59:00.000+02:00ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Για μενα αγορα σημαινει ελευθερη συνεργ...ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Για μενα αγορα σημαινει ελευθερη συνεργασια και ανταλλαγη μεταξυ των ανθρωπων. Αρα Κεντρικος σχεδιασμος και Αγορα δεν συνδυαζονται με ΤΙΠΟΤΑ. Αρα γενικα ιδιωτικος (μη-κρατικος) τομεας και "απαραιτητη" κρατικη παρεμβαση οπου η αγορα "αποτυγχανει" (κοινως ο βιαστης κατηγορει το θυμα) δεν σημαινει οικονομια της αγορας για εμενα. Ειναι νεο-μερκαντιλισμος. Επιχειρησεις και εμποροι για μενα (και τους φιλελευθερους οικονομολογους) δεν σημαινει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ οικονομια της αγορας γιατι αυτοι υπηρχαν και πριν τον Καπιταλισμο (οπως και μια καθηγητρια μου στην πολιτικη οικονομια μου εξηγησε οταν εθεσα το θεμα...)DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-3905882248149287902008-12-28T00:57:00.000+02:002008-12-28T00:57:00.000+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-70206404812099531992008-12-28T00:48:00.000+02:002008-12-28T00:48:00.000+02:00Σωστα ειναι αυτα που λετε σε γενικες γραμμες.1) το...Σωστα ειναι αυτα που λετε σε γενικες γραμμες.<BR/>1) το κρατος (ή το προπαγανδιστικο του κομματι) δεν λεει οτι καπιταλισμος ειναι αυτο που λετε. Λενε οτι ειναι εκμεταλλευση, ιμπεριαλισμος κτλ. Ειδικα στην Ελλαδα δεν υπαρχουν πυρηνες υπερασπισης του καπιταλισμου δεν υπαρχει καμια αμφισβητηση στο δογμα αυτο. Αρα Καπιταλισμος=Ελευθερια τοτε λυπαμαι αλλα ο μεσος ανθρωπος διαφωνει με εσας! Ο ορος εχει φορτιστει τοσο αρνητικα απο το κρατος που δεν εχει νοημα να τον χρησιμοποιουμε ουτε να παιζουμε με τους ορους και να γινομαστε ευκολη λεια για τους κρατικους προπαγανδιστες.<BR/>2) Οντως τα βλεπετε αυτα... Ομως υπαρχουν πολλα που δεν βλεπετε... Δεν βλεπετε τις προστατευτικες ταριφες που το Κρατος επιβαλλει. Δεν βλεπετε οτι το χαρτι που οι κρατικοι μηχανισμοι αποκαλουν χρημα δεν εχει καλυψη Χρυσου. Σιγουρα βλεπετε την περιφημη "αναδιανομη του πλουτου" και τις περιφανες εθνικες φιρμες.<BR/><BR/>Ασημαντα ολα αυτα θα μου πειτε, το συστημα ειναι γενικα αγορικο.<BR/>Και ομως ολα αυτα τα "ασημαντα" ειναι που κανουν το οικονομικο μας συστημα περισσοτερο να μοιαζει με τον Μερκαντιλισμο παρα με τον (Βιομηχανικο) Καπιταλισμο. Λετε οτι αν οι ανθρωποι συνεργαζονται και ανταλλασσουν ελευθερα εχουμε a priori καπιταλισμο. Τοτε ο καπιταλισμος υπηρχε πολυ πριν τον 19ο αιωνα. Η πρωτογονη κοινωνια χωρις κρατος θα ειναι προτυπο καπιταλισμου συμφωνα με τον ορισμο σας! Επισης πρωτο-καπιταλισμο ειχαμε απο τον 10αι. εως τον 15αι. σε πολλες μεσαιωνικες πολεις (burgs) (Βενετια κτλ.). Oμως παρολα αυτα "μυστηριωδως" φτασαμε στον μερκαντιλισμο, ο οποιος συμφωνα με τον Σμιθ ηταν καταστροφικο οικονομικο δογμα. Το πως εδω (http://www.polyarchy.org/manifesto/english/past.past.html)<BR/>Ο Καπιταλισμος (ο original)<BR/>ηταν ενα ξεχωριστο κοινωνικο φαινομενο, σε σχεση με προηγουμενα επειδη συνδυαζε την ελευθερη αγορα με την θεληση για κοινωνικη προοδο. Και οι χειροτεροι εχθροι του τον θεωρουσαν ενα δυναμικο, προοδευτικο συστημα (μην νομιζετε πως ο Μαρξ ειναι ο cartoonιστικος αντι-καπιταλισμος αλα Τσιπρα)<BR/>Ομως (και μετα την κυριαρχια του "νεοφιλελευθερισμου)"<BR/>εχουμε: Το κρατος να παραγει λεφτα δια της πρεσας με γνωμονα τις "κοινωνικες" (κρατικες) αναγκες.<BR/>Το κρατος το παιζει εκκλησια με ξενα λεφτα ("κοινωνικη" προνοια)<BR/>Το κρατος ρυθμιζει την οικονομια με χιλιους τρεις τροπους (σε σχεση με τον 19ο αιωνα), με ταριφες, πλαφον, επιδοτησεις(Οι "φιλελευθεροι" Ρεπουπλικανοι ειναι μαστορες της τεχνης αυτης), εθνικες εταιριες κτλ.<BR/>Αυτα ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ αλλαγες στο καπιταλιστικο συστημα και τα φιλελευθερα στοιχεια ειναι απλα σταχτη στα ματια μας. Στην τελικη η εθελοντικη συνεργασια μεταξυ των ανθρωπων υπηρχε πολυ πριν τον Καπιταλισμο και ειναι απαραιτητη για τις κοινωνιες που δεν θελουν να καταρρευσουν (μη-Ελλαδα). Αλλα ο Λεβιαθαν ειναι, ηταν, και θα ειναι το εμποδιο για μια ανοικτη κοινωνια, για μια ελευθερη οικονομια(γιατι αγορα=ελευθερια), και για τα ατομικα δικαιωματα των "μελων" του. Μονο ο θανατος του Κρατους (ειδικα του Εθνους-Κρατους) θα οδηγησει σε αυτο που ονομαζετε Καπιταλισμο και αυτο που λεω εγω απλα ελευθερια.<BR/>Οσο για τον Σοσιαλισμο σας εχω παραπεμψει σε σελιδα την γνωμη σας θα μου την πειτε.<BR/>Ο Rothbard δεν ηταν ο πρωτος ουτε ο τελευταιος αναρχικος που "προδωσε" τις ιδεες του. Και ο Herbert Spencer (αναρχικος φιλελευθερος) εγινε συντηριτικοτερος οσο μεγαλωνε αλλα αυτο δεν τον ακυρωνει.<BR/>Και εγω δεν πιστευω στα κομματα και την κοινοβουλευτικη Ολιγαρχια. <BR/> <BR/>ΥΓ. Οπως καταλαβαινετε εχουμε διαφορα λεξιλογιου, οχι ιδεων.DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-78340453172282011702008-12-27T23:33:00.000+02:002008-12-27T23:33:00.000+02:00@DennisV"Για σκεψου ομως το κρατος τι θελει να πισ...@DennisV<BR/>"Για σκεψου ομως το κρατος τι θελει να πιστευεις οτι ειναι Καπιταλισμος;"<BR/><BR/>Ειλικρινά δεν κατανοώ το παραπάνω. Τι θέλετε να πείτε; Ποιό κράτος; το δικό μας το ελληνικό ή το κράτος ως εννοιολογική κατηγορία; Τα κράτη βγάζουν ορισμούς;<BR/><BR/>Προσωπικά διαβάζω και κυττάω γύρω μου. Από αυτά καταλαβαίνω τι είναι καπιταλισμός. Δεν περιμένω να μου το πει κανείς. Ώστε είναι ΝΕΚΡΟΣ (με κεφαλαία κιόλας) ο καπιταλισμός;΄Εγώ τώρα γράφω σε ένα λάπτοπ ΗΡ με λογισμικό Windows Vista και Office. Για να φτιαχτούν τα παραπάνω χρειάστηκε η συνεργασία ανθρώπων από μακρινά μέρη όπως η Ινδία, η Κίνα, οι ΗΠΑ. για να έρθουν σε εμένα τα προϊόντα αυτά χρειάστηκε η συνεργασία επιπροσθέτως Ελλήνων και άλλων Ευρωπαίων. Συγγνώμη αλλά αυτό είναι ο καπιταλισμός κι αν είναι νεκρός τότε και το λάπτοπ μου είναι νεκρό. (τώρα καταλαβαίνω γιατί χθες βράδυ δεν τερμάτιζε την λειτουργία του. Επιθανάτιος ρόγχος ήταν :-))<BR/><BR/>Να με συγχωρείτε αλλά έχετε μπερδευτεί από την ανάγνωση των εννοιών κρατικός καπιταλισμός, κρατικός σοσιαλισμός, κλασσικός τοιούτος κλπ. Εγώ τα βλέπω λίγο πιό απλά. Καπιταλισμός είναι με χονδρές γραμμές ένα σύστημα που βασίζεται στην ελεύθερη συναλλαγή των ατόμων και στην συσσώρευση κεφαλαίου μέσω αυτής, η οποία συνολικά είναι επωφελής για όλη την κοινωνία. Σοσιαλισμός είναι το σύστημα που αρνείται (σε μεγάλο ή μικρό βαθμό) την ελεύθερη συναλλαγή και πιστεύει ότι η συσσώρευση κεφαλαίου μπορεί να επιτευχθεί μέσω του κεντρικού σχεδιασμού προς όφελος των συλλογικοτήτων. Με άλλα λόγια ο σοσιαλισμός στηρίζεται στην βασική ανασφάλεια του ανθρώπου ότι μπορεί να αποτύχει μόνος του. Στην πραγματικότητα η ιστορία δείχνει ότι την μεγαλύτερη ανάπτυξη την έχουμε όταν έχουμε ελεύθερη αγορά με όλες τις αποτυχίες της.<BR/><BR/>Τώρα για τον Ρόθμπαρντ τι να πω; Μη σοβαρή περίπτωση. Ιδίως αυτά περί διαχωρισμού του Μαρξ από τους άλλους σοσιαλιστές, κι ότι ο Μαρξ ήθελε την επίτευξη ελευθεριακών σκοπών είναι για γέλια. Ο άνθρωπος ήθελε να γίνει ηγέτης ενός μεγάλου κόμματος, ήθελε να κυβερνήσει και έψαχνε συμμαχίες με την αριστερά.<BR/><BR/>αυτά παθαίνουν όσοι κάνουν φιλελεύθερα (ή ελευθεριακά) κόμματα. Προς γνώση και συμμόρφωση.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-28631999763162285652008-12-27T22:07:00.000+02:002008-12-27T22:07:00.000+02:00In short, Russell Kirk, who claims that Socialism ...In short, Russell Kirk, who claims that Socialism was the heir of classical liberalism, and Ronald Hamowy, who sees Socialism as the heir of Conservatism, are both right; for the question is on what aspect of this confused centrist movement we happen to be focussing. Socialism, like Liberalism and against Conservatism, accepted the industrial system and the liberal goals of freedom, reason, mobility, progress, higher living standards the masses, and an end to theocracy and war; but it tried to achieve these ends by the use of incompatible, Conservative means: statism, central planning, communitarianism, etc. Or rather, to be more precise, there were from the beginning two different strands within Socialism: one was the Right-wing, authoritarian strand, from Saint-Simon down, which glorified statism, hierarchy, and collectivism and which was thus a projection of Conservatism trying to accept and dominate the new industrial civilization. The other was the Left-wing, relatively libertarian strand, exemplified in their different ways by Marx and Bakunin, revolutionary and far more interested in achieving the libertarian goals of liberalism and socialism: but especially the smashing of the State apparatus to achieve the "withering away of the State" and the "end of the exploitation of man by man." Interestingly enough, the very Marxian phrase, the "replacement of the government of men by the administration of things," can be traced, by a circuitous route, from the great French radical laissez-faire liberals of the early nineteenth century, Charles Comte (no relation to Auguste Comte) and Charles Dunoyer. And so, too, may the concept of the "class struggle"; except that for Dunoyer and Comte the inherently antithetical classes were not businessmen vs. workers, but the producers in society (including free businessmen, workers, peasants, etc.) versus the exploiting classes constituting, and privileged by, the State apparatus. [4] Saint-Simon, at one time in his confused and chaotic life, was close to Comte and Dunoyer and picked up his class analysis from them, in the process characteristically getting the whole thing balled up and converting businessmen on the market, as well as feudal landlords and others of the State privileged, into "exploiters." Marx and Bakunin picked this up from the Saint-Simonians, and the result gravely misled the whole Left Socialist movement; for, then, in addition to smashing the repressive State, it became supposedly necessary to smash private capitalist ownership of the means of production. Rejecting private property, especially of capital, the Left Socialists were then trapped in a crucial inner contradiction: if the State is to disappear after the Revolution (immediately for Bakunin, gradually "withering" for Marx), then how is the "collective" to run its property without becoming an enormous State itself in fact even if not in name? This was a contradiction which neither the Marxists nor the Bakuninists were ever able to resolve. <BR/><BR/>Απο το ιδιο αρθρο.DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-68618488020740092322008-12-27T21:57:00.000+02:002008-12-27T21:57:00.000+02:00Ανώνυμος 27/12/08 20:4018αρης Προεδρος Κομματος; Θ...Ανώνυμος 27/12/08 20:40<BR/>18αρης Προεδρος Κομματος; Θα ειχαν δικιο οι δεξιοι που συχναζουν εδω που λενε ΦΙΣ = "Συριζα με Καπιταλισμο". ΧΑΧΑΧΑ!!!<BR/>Ο Λογος που δεν ανοιγω blog, ειναι οτι θελει χρονο και γνωσεις που προς το παρον δεν εχω. Στο (μακρινο...) μελλον σιγουρα θα ανοιξω μπλογκ αλλα θελω να αφοσιωθω στις σπουδες, στην μελετη ελευθεριακης φιλοσοφιας και φυσικα στην φοιτητικη ζωη ;)<BR/>Σοβαρα, τωρα δεν θα γινομουν ποτε μελος κομματος λογω των αναρχικων μου ιδεωδων.<BR/>@ Pelerin<BR/>Ο Mises ειχε δικιο που το αποκαλουσε καπιταλισμο, οντως. Για σκεψου ομως το κρατος τι θελει να πιστευεις οτι ειναι Καπιταλισμος;<BR/><BR/>http://en.wikipedia.org/wiki/Mixed_Economy<BR/>http://en.wikipedia.org/wiki/Crony_capitalism<BR/>http://en.wikipedia.org/wiki/State_monopoly_capitalism<BR/><BR/>Το κρατος εχει ριξει τοσο προπαγανδιξολ στον ορο Καπιταλισμο κατηγορωντας τον για τον Κρατισμο που ειχε επιβαλλει το ιδιο, που εχει χασει το νοημα της η λεξη. Αν Καπιταλισμος ειναι το οικονομικο συστημα ή τροπος οργανωσης της παραγωγης που ο Adam Smith, o David Ricardo και ο Karl Marx μελετησαν και περιεγραψαν, τοτε το συστημα αυτο ειναι ΝΕΚΡΟ Το ιδιο ισχυει ακομη περισσοτερο για τον Σοσιαλισμο (Μαρξιανο και Αναρχικο), που εχει διαφθαρει ακομη περισσοτερο απο το χαδι του Λεβιαθαν.<BR/>Οσο για τον Mises ως Σοσιαλισμο θεωρουσε τον Κρατικο Σοσιαλισμο, στον οποιο η εφαρμογη του μαρξιστικου δογματος πιστευε (και αποδειχθηκε) οτι θα οδηγησει. Δεν ανελυσε Αναρχικες εκδοχες του Σοσιαλισμου, επειδη ετσι και αλλιως οι αναρχικοι ηταν παριες για τους "επιστημονικους" σοσιαλιστες (αλλα αυτο ειναι τεραστια κουβεντα...). Πιστευω πως η αναλυση του Κρατικου Σοσιαλισμου του Mises ειναι ολοσωστη. Ομως η συγχυση του (κλασσικου) σοσιαλισμου με τον Κευσιανισμο τον οδηγησε σε μια υπερεμφαση των διαφορων του (κλασσικου) φιλελευθερισμου με τον (κλασσικο) σοσιαλισμο (Μαρξιστικο και μη) που δημιουργει ενα τειχος μεταξυ σοσιαλισμου και φιλελευθερισμου που δεν θα επρεπε να υπαρχει. Προτιμω τον ορισμο του Rothbard:<BR/><BR/>Thus, with Liberalism abandoned from within, there was no longer a party of Hope in the Western world, no longer a "Left" movement to lead a struggle against the State and against the unbreached remainder of the Old Order. Into this gap, into this void created by the drying up of radical liberalism, there stepped a new movement: Socialism. Libertarians of the present day are accustomed to think of socialism as the polar opposite of the libertarian creed. But this is a grave mistake, responsible for a severe ideological disorientation of libertarians in the present world. As we have seen, Conservatism was the polar opposite of liberty; and socialism, while to the "left" of conservatism, was essentially a confused, middle-of-the road movement. It was, and still is, middle-of-the road because it tries to achieve Liberal ends by the use of Conservative means.<BR/><BR/>http://mises.org/story/910DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-51271689562435393482008-12-27T20:44:00.000+02:002008-12-27T20:44:00.000+02:00@ NievskiiΤο quotation που βάζετε το έγραψα εγώ κα...@ Nievskii<BR/><BR/>Το quotation που βάζετε το έγραψα εγώ και είμαι στην κρυωμένη μου φάση τώρα. Υποτίμησα βλέπετε τις θερμοκρασίες των ημερών. Όσο για τον Λακάν τα είπε το 1968 στους φοιτητές και τα είπε στο σεμινάριο της επόμενης χρονιάς 1969-70. Σε τι φάση βρισκόταν θα σας γελάσω και για να είμαι ειλικρινής αυτές οι περιοδολογήσεις με βρίσκουν αδιάφορο αυτή τη στιγμή. Θα τις συζητούσα ευχαρίστως με ένα malt στο χέρι γύρω από ένα τζάκι, αλλά δεν είμαστε σε αυτή τη φάση τώρα.<BR/><BR/>Είναι λίγο βιαστικό το δεύτερο μέρος (δεν θα το έλεγα ρηχό, ή τουλάχιστον δεν έχω την ίδια με σας αίσθηση της ρηχότητας) και φυσικά αφαιρετικό λόγω χώρου και ευρέως κοινού. Πάντως δεν αναφέρθηκα σε θεωρητικούς της αριστεράς (αυτές οι συζητήσεις είναι για malt όπως προείπα). Αναφέρθηκα σε υπαρκτές πραγματικότητες, όπου οι ιδέες τις αριστεράς εφαρμόστηκαν. Δυστυχώς για τους θεωρητικούς γενικώς, υπάρχει η πραγματικότητα της οικονομίας και της αγοράς. Υπάρχουν οι πραγματικοί άνθρωποι που αγοράζουν και πουλάνε. Το ζήτημα λοιπόν είναι αν αυτό μπορούν να το κάνουν ελεύθερα ή όχι. Ελεύθερα σημαίνει να δρουν ατομικά. Αλλιώς υπακούουν στις επιταγές των συλλογικοτήτων.<BR/><BR/>@ DennisV<BR/>Διαβάζω τα γραπτά σας και πραγματικά χαίρομαι που ένας 18χρονος ασχολείται σοβαρά με την πολιτική φιλοσοφία ή με κάτι δύσκολο τέλος πάντων. Πρέπει να είστε απελπιστική μειοψηφία.<BR/><BR/>Δεν είμαι γνώστης της πολυαρχίας. Δεν θα ήθελα λοιπόν από μια διαγώνια ανάγνωση των quotations σας να βγάλω συμπεράσματα. Ελπίζω να βρω το χρόνο για να το κάνω και τότε υπόσχομαι να επανέλθω.<BR/><BR/>Πάντως ο Μίζες εννοούσε αυτό που είπε. Δεν ντρεπόταν να χρησιμοποιεί τη λέξη καπιταλισμός.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-75726491408030190572008-12-27T20:40:00.000+02:002008-12-27T20:40:00.000+02:00DennisV, αν τα τσακάλια της ΦΙΣ είχαν μυαλό θα σε ...DennisV, αν τα τσακάλια της ΦΙΣ είχαν μυαλό θα σε είχαν κάνει πρόεδρο. Έχεις γράψει τα σωστότερα πράγματα εδώ μέσα τις τελευταίες μέρες.<BR/><BR/>Αλήθεια, γιατί δεν ανοίγεις ένα μπλογκ;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-36961906624330876762008-12-27T20:14:00.000+02:002008-12-27T20:14:00.000+02:00θέλουμε σοσιαλισμό ή καπιταλισμό; Και ομως φτασαμε...θέλουμε σοσιαλισμό ή καπιταλισμό; <BR/><BR/>Και ομως φτασαμε σ΄ ενα σημειο που ο "καπιταλισμος" και ο "σοσιαλισμος" ειναι τα δυο προσωπα του ιδιου τερατος: του κρατισμου<BR/><BR/>Για δειτε με ανοικτο μυαλο:<BR/><BR/>http://www.polyarchy.org/essays/english/capitalism.html<BR/>http://www.polyarchy.org/essays/english/socialism.html<BR/><BR/>Και δωστε feedback...<BR/><BR/>YΓ. Οπου ο Mises λεει καπιταλισμος ή σοσιαλισμος βαλτε Libertarianism versus Authoriarianism... Γιατι αυτο εννοουσε ο Mises.DennisVhttps://www.blogger.com/profile/03355873360218401802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-85470692611978108232008-12-27T19:47:00.000+02:002008-12-27T19:47:00.000+02:00Αντιλαμβάνεται το λόγο των εξεγερμένων όχι ως ένα ...<I>Αντιλαμβάνεται το λόγο των εξεγερμένων όχι ως ένα αίτημα αντίδρασης στην υπάρχουσα πραγματικότητα και κατάργησης της, αλλά ως ένα αίτημα εξουσίας</I><BR/><BR/>Αρώτηξις: αυτά τα έγραψε ο Λακάν στην στρουκτουραλιστική φάση του ή στην μεταστρουκτουραλιστική; Γιατί αντιλαμβάνομαι ότι όλοι οι στρουκτουραλιστές θα συμφωνούσαν με την παραπάνω θέση, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, αφού μεγάλης κλίμακας αντιδράσεις έχουν πάντα στόχο τις υπάρχουσε δομές της εξουσίας.<BR/><BR/>Το δεύτερο μέρος το βρίσκω λίγο ρηχό: δεν υπάρχει μόνο η μαρξιστική αριστερά. Ούτε υπήρχε μόνο η ΕΣΣΔ το 1968. Τα ιδιαίτερα επιδραστικά ρεύματα της αυτονομίας λ.χ. με Λυοτάρ, Καστοριάδη κλπ. ήταν ιδιαίτερα κριτικά των σοσιαλιστικών καθεστώτων. Ούτε οι αναρχικοί είναι μαρξιστές. Το δίπολο ατομικότητα-συλλογικότητα είναι επίπλαστο. Πάντως εγώ ψηφίζω καπιταλισμό με όλα τα κακά του και τα καλά του.Nievskiihttps://www.blogger.com/profile/11064327586559230314noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-67482991764225431212008-12-27T19:04:00.000+02:002008-12-27T19:04:00.000+02:00Παρακολουθώ μέρες τωρα τη συζήτηση με ενδιαφέρον δ...Παρακολουθώ μέρες τωρα τη συζήτηση με ενδιαφέρον δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να συνεισφέρω γιατί ανήκω στην κατηγορία των αστών που βάζουν το κέρδος πάνω από τον άνθρωπο. Εξ'αυτού δεν υπάρχουν "καθημερινές και σχόλες" που έλεγε κι ο Ελύτης. Ή "για τα λεφτά τα κάνω όλα" που λέει και το λαϊκό άσμα.<BR/><BR/>Αλλά είναι και ο θεωρητικός οίστρος (αλογόμυγα δηλαδή) που με τσιμπάει. Θυμήθηκα λοιπόν διαβάζοντας την παραπάνω συζήτηση περί νέων αυτό που είπε ο Λακάν στους εξεγερμένους φοιτητές της Vincennes τον Μάη του 68: Ce que vous voulez, c'est un maitre. Ενέτασσε μ'αυτό ο Λακάν τους νέους στον λόγο του υστερικού. Δεν θα σας κουράσω με αναλύσεις, αλλά απλώς θα αναφερθώ στο πως εννοεί τον λόγο του υστερικού στο Σεμινάριο XVII. "Θέλει έναν κύριο πάνω στον οποίο βασιλεύει. Βασιλεύει, αλλά δεν κυβερνά."<BR/><BR/>Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Μια βασική ανατροπή. Αντιλαμβάνεται το λόγο των εξεγερμένων όχι ως ένα αίτημα αντίδρασης στην υπάρχουσα πραγματικότητα και κατάργησης της, αλλά ως ένα αίτημα εξουσίας. Μιας εξουσίας όμως που θα κυβερνά (θα σχεδιάζει δηλαδή κεντρικά) αλλά η οποία θα δέχεται την βασιλεία (των νέων, των εξεγερμένων) επάνω της.<BR/><BR/>Θέλουν δηλαδή ένα κράτος που θα σκέφτεται πριν από αυτούς γι'αυτούς, που θα τους σπουδάζει, θα τους βρίσκει δουλειά, θα τους φροντίζει με λίγα λόγια, αλλά που θα αφήνει ταυτόχρονα την δυνατότητα σε αυτούς να βασιλεύουν. Να λένε μεγάλα λόγια που ακούγονται ωραία δηλαδή, να θεωρητικολογούν ασυστόλως, να ασχολούνται με τον πολιτισμό (όχι πολύ βαθιά όμως μην μας πειράξει).<BR/><BR/>Ο Λακάν έλεγε και κάτι άλλο αμέσως μετά: Μα αυτός ο κύριος υπάρχει, είναι ο Πομπιντού. Και σε μας υπάρχει 30 χρόνια τώρα. Είναι η κεντροαριστερά. Τελικά το αίτημα είναι η επιστροφή στην δεκαετία του 80 με τις τεράστιες προσλήψεις στο δημόσιο, τις αυξήσεις μισθών, την ευημερία βασισμένη στις υποτιμήσεις και στον δανεισμό. Τώρα που αυτό δεν γίνεται το αίτημα είναι σαφές. Γιατί εμείς να μην ζήσουμε όπως οι γονείς μας; Γιατί να μην βασιλέψουμε κι εμείς;<BR/><BR/>Τελειώνοντας θα θυμηθώ το γνωστό σύνθημα, υπάρχει ένας άλλος κόσμος και είναι εφικτός. Και θα συμφωνήσω απολύτως μαζί του. Υπήρξε και υπάρχει αυτός ο κόσμος. Για 70 χρόνια στην ΕΣΣΔ, 50 χρόνια στην Ανατολική Ευρώπη και ακόμα στην Κούβα, την βόρεια Κορέα και με πολλές ελπίδες χτίζεται στην Βενεζουέλα.<BR/><BR/>Να είμαστε καθαροί λοιπόν. Ποιόν κόσμο θελουμε; θέλουμε σοσιαλισμό ή καπιταλισμό; Γιατί, όπως λέει και ο Μίζες, τρίτος δρόμος δεν υπάρχει. Μάλλον σαν κοινωνία είμαστε διχασμένοι. Καλό είναι λοιπόν να συμπαραττόμαστε αυτοί που επιλέγουν την ελευθερία και την ατομικότητα, απέναντι στον κεντρικό σχεδιασμό και στην θυσία του ατόμου στην συλλογικότητα.<BR/><BR/>Και καλό είναι οι ιδέες μας να είναι καθαρές γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από την επανάληψη των ιδεών της ελευθερίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-88923711301541577192008-12-27T18:56:00.000+02:002008-12-27T18:56:00.000+02:00Ευτυχώς που υπάρχει και ο Nievskii και σώζει τη τι...Ευτυχώς που υπάρχει και ο Nievskii και σώζει τη τιμή του μπλογκ. Όλοι οι υπόλοιποι είναι του στιλ "γαμήστε τα κ*λόπαιδα!", χωρίς να κάνουν τον κόπο να σκεφτούν μήπως υπάρχει κάποια κοινωνική αιτία πίσω από τις πράξει και μήπως όντως οι μπάτσοι είναι δολοφονικά όργανα που μισούν την κοινωνία.Anonymousnoreply@blogger.com