tag:blogger.com,1999:blog-9006713.post1707604081265447662..comments2023-11-30T10:40:10.224+02:00Comments on e-rooster blog: Προς τους σοσιαλιστές όλων των πολιτικών χώρωνKokkorashttp://www.blogger.com/profile/13725445563390837874noreply@blogger.comBlogger70125tag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-21496804227062251192009-04-11T20:50:00.000+03:002009-04-11T20:50:00.000+03:00"Θα επιβιώσουμε..."Κι εμείς θα επιβιώσουμε χωρίς τ..."Θα επιβιώσουμε..."<BR/><BR/>Κι εμείς θα επιβιώσουμε χωρίς τις συνεχείς υποδείξεις σου. Αηδία έχεις καταντήσει.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-31473281255146923532009-04-09T13:07:00.000+03:002009-04-09T13:07:00.000+03:00H ιδέα ότι η κοινωνία αποτελεί άθροισμα ατόμων και...H ιδέα ότι η κοινωνία αποτελεί άθροισμα ατόμων και τίποτα παραπάνω δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει "εποικοδομητική συνεργατική σχέση με του συνανθρώπους του". Σημαίνει απλά ότι αυτή συμβαίνει γιατί αποβαίνει θετικά για τη ατομική ευτυχία του εκάστοτε συνεργαζόμενου. Αυτό το εγγυάται ο εθελοντικός χαρακτήρας των συνεργασιών, σε αντίθεση με κοινωνικοποιημένα κοινωνικά συστήματα όπου οι συνεργασίες γίνονται δια της βίας και κατά κανόνα <I>δεν</I> αποβαίνουν θετικά για την ατομική ευτυχία του εκάστοτε συνεργαζόμενου. Επιπλέον η ανταγωνιστική σύγκρουση με αυτούς αποτελεί ως γνωστόν ένα επιπλέον παράδειγμα επικοδομητικής συνεργασίας αφού αποτελεί αξεπέραστο μηχανισμό ανακάλυψης των λύσεων που προσφέρουν ωφελιμότητα στον περισσότερο κόσμο.<BR/><BR/>Όσον αφορά τη κινητικότητα και τις ανισότητες δεν βλέπω ποιά είναι τα αδιάσειστα συμπεράσματα και ας επιμένει ο Ρέμπελ. Δέχομαι βέβαια ότι υπάρχει ανισότητα στον κόσμο, αυτό δεν είναι per se κακό. Δέχομαι επίσης ότι υφίσταται περισσότερη ανισοκατανομή των εισοδημάτων στις ΗΠΑ απ'ότι στην Ευρώπη αφού επηρεάζεται σαφέστατα από την πολύ μεγαλύτερη εισροή μεταναστών σε σχέση με την Ευρώπη:<BR/><BR/>http://www.indexmundi.com/european_union/net_migration_rate.html<BR/><BR/>http://www.indexmundi.com/united_states/net_migration_rate.html<BR/><BR/>Είναι επίσης γνωστό το γεγονός ότι ο υψηλότερος αριθμός μεταναστών που προσελκύουν οι ΗΠΑ περιέχει ταυτόχρονα και πολύ ειδικευμένους μετανάστες αλλά και εξαιρετικά ανειδίκευτους (από το Μεξικό κυρίως). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι η ανισοκατανομή των εισοδημάτων μεταξύ του πληθυσμού ανά πάσα στιγμή σε σχέση με την ανισοκατανομή του προηγούμενου έτους αποτελείται σε σημαντικό ποσοστό από την ανισοκατανομή μεταξύ των μεταναστών.<BR/><BR/>Όσον αφορά τη σημασία του ποιοί ήταν οι γονείς σου αυτό μου φαίνεται προφανές και ισχύει σε όλες τις κοινωνίες. Δεν βλέπω κάποια ένδειξη κατά της ελεύθερης αγοράς σε αυτό. Μας έδειξες κανένα στατιστικό για τη κοινωνική κινητικότητα στη Σοβιετική Ένωση για να συγκρίνουμε;<BR/><BR/>Πάντως ειδικά σήμερα που μετράει πάρα πολύ η παιδεία, ένας χώρος που το κράτος καταλαμβάνει με μανία, δεν βλέπω πώς θα μπορούσε κανείς να αποδόσει κυρίως αλλού τις ανισότητες και την έλλειψη κινητικότητας παρά στα κρατικιστικά συστήματα εκπαίδευσης που καταδικάζουν τους φτωχούς σε κεντρικά κρατικά συστήματα εκπαίδευσης.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-52400424930305512542009-04-09T10:03:00.000+03:002009-04-09T10:03:00.000+03:00Εγώ? Εγώ επιλέγω να ακούσω τον δίσκο Marbles από τ...Εγώ? Εγώ επιλέγω να ακούσω τον δίσκο Marbles από τους Marillion.<BR/><BR/>Τι δεν άλλαξε πριν και μετά την κρίση? Οι περισσότεροι από εμάς ασχολούνται με την σημασία και χρήση των λέξεων φιλελευθερισμός, παρεμβατισμός, etc.<BR/><BR/>Αυτό που παρατηρώ εγώ είναι ότι πέρα από τις αειφόρες ιδεολογικές διαμάχες, άρθρα όπως το επόμενο για την κατάσταση αυτή την στιγμή στην Μολδαβία,<BR/><BR/>http://www.wired.com/politics/security/multimedia/2009/04/gallery_protests_moldova<BR/><BR/>σηματοδοτούν ότι οι κοινωνίες μας αντιδρούν όντως στην κολλεκτίβα και πορεύονται αντιδραστικά στην εποχή της ελεύθερης οικονομίας, της ελευθερίας και της τεχνολογικής υπεροχής. <BR/><BR/>Λίγο αλάτι και πιπέρι από το κράτος μερικές φορές δεν κάνει τόσο κακό, δείτε τι έγινε στους οικονομικούς δείκτες μετά το G20.Stathis Kassioshttps://www.blogger.com/profile/02331260129683661950noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-6140223329792788342009-04-09T08:48:00.000+03:002009-04-09T08:48:00.000+03:00Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν άντιπαράθεση σὲ ἐπίπεδο γενικῶν ἀρχῶ...Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν άντιπαράθεση σὲ ἐπίπεδο γενικῶν ἀρχῶν, ὑπάρχει καὶ ἡ ἐμπειρικὴ προσέγγιση.<BR/>Ἰδού :<BR/>http://www.scsuscholars.com/2009/04/regulation-as-anger-management.html<BR/>καί:<BR/>http://www.brookings.edu/economics/bpea/%7E/media/Files/Programs/ES/BPEA/2009_spring_bpea_papers/2009_spring_bpea_tella_macculloch.pdf<BR/><BR/>Οἱ πολίτες κρίνουν τὸν καπιταλισμὸ ὅπως καὶ κάθε ἄλλο προϊόν καὶ ἀποφασίζουν ἂν θὰ πάρουν περισσότερο ἢ λιγώτερο.<BR/><BR/>Μὲ τὴν προσέγγιση αὐτὴ κατανοοῦμε γιατὶ ἡ συμπεριφορὰ μερικῶν ἐπιχειρηματιῶν τελικῶς βλάπτει τὶς ἐλευθερίες, πολιτικὲς καὶ οἰκονομικές, ὅλων τῶν πολιτῶν. Συνεπῶς, ὐπάρχει ἡ βάσις γιὰ νὰ παρέμβει τὸ κράτος. Ἔλα, ὅμως, ποὺ καὶ τὸ κράτος ἔχει τὰ δικά του μπουμπούκια. Ὁπότε εἶναι ἀναπόφευκτη ἠ ἀστάθεια και μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπισθεῖ μόνον μὲ μιὰ πολιτικὴ ἰσορροπισμοῦ, κάτι σὰν νὰ καβαλλᾶ κανεὶς ποδήλατο.<BR/><BR/>Γιὰ τὴν Ἑλλάδα, βεβαίως, δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι δὲν καταφέρνουμε ἀκόμη νὰ βάλουμε τὰ πόδια μας στὰ πετάλια, οὔτε στὸ δεξιό, οὔτε στὸ ἀριστερό. Κατά συνέπειαν πᾶμε τὸ ποδήλατο σούρνωντας τὰ πόδια, μιὰ τὸ δεξὶ καὶ μιὰ τὸ ἀριστερό. Πάλι καλὰ ποὺ δέν τὸ πᾶμε καὶ περπατώντας σπρώχνοντας τὸ τιμόνι, ὅπως στὴν Σομαλία (εἶχα, δὲν εἶχα τὴν ξανάβγαλα στὴν μέση).Γεώργιος Ιακ. Γεωργάναςhttps://www.blogger.com/profile/10934166326551917585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-17171377523617884962009-04-08T23:22:00.000+03:002009-04-08T23:22:00.000+03:00Αυτό που έγραψα επανειλημμένα θα το αναδιατυπώσω, ...Αυτό που έγραψα επανειλημμένα θα το αναδιατυπώσω, λίγο διαφορετικά, μπας και γίνω κατανοητός. Ο βαθμός της ελευθερίας του ατόμου εξαρτάται από τις δυνατότητες ή ευκαιρίες πρόσβασης που έχει στα αγαθά (υλικά & πνευματικά) που παρέχει η κοινωνία του, ούτως ώστε να ολοκληρωθεί σαν άνθρωπος και να αναπτύξει και αξιοποιήσει τις ικανότητες του. Το θέμα δεν είναι μόνο ποσοτικό, ούτε και πάντοτε έχει μονεταριστικό αντίκρισμα (η παιδεία, η υγεία, οι διακοπές και ο ελεύθερος χρόνος, η ασφάλεια στα γηρατιά είναι τέτοια χαρακτηριστικά παραδείγματα). Διαφωνείς με το αν οι ευκαιρίες του ανθρώπου και δυνατότητες να αναπτύξει την προσωπικότητά του στη ζωή του περιορίζονται από εξωγενείς κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες, τότε περιορίζεται και η ελευθερία του?<BR/><BR/>Και, όχι, δεν θα επιχειρήσω τον ορισμό μιας τόσο σύνθετης έννοιας, όπως έκαμες εσύ, με τρεις λέξεις-μετάφραση αυτού που έγραψε ο Hobbes πριν 350 χρόνια. Δεν έχει νόημα, αλλά ούτε είναι και υπεκφυγή.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-7103757990946001562009-04-08T23:21:00.000+03:002009-04-08T23:21:00.000+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-11189017621488515652009-04-08T22:29:00.000+03:002009-04-08T22:29:00.000+03:00Κλείνεις το διάλογο χωρίς να απαντήσεις με σαφήνει...Κλείνεις το διάλογο χωρίς να απαντήσεις με σαφήνεια σε κανένα από τα θέματα που τέθηκαν.<BR/><BR/>Ξύλινος λόγος περί "απομόνωσης" και αλλοτρίωσης. Εν τω μεταξύ τα ερωτήματα μου μένουν αναπάντητα.<BR/><BR/>Αν ως ελευθερία ορίζεις την δυνατότητα απόλαυσης αγαθών, τότε ποιος είναι πιο ελεύθερος? Αυτός που απολαμβάνει περισσότερα υλικά αγαθά, άισθητικά αγαθά ή πολιτικά αγαθά? Αν κάποιος απολαμβάνει περισσότερα υλικά αγαθά,και ο διπλανός του περισσότερα πολιτικά, ποιο το κριτήριο για να καθορίσεις το βαθμό ελευθερίας του καθενός?<BR/><BR/><BR/>Αναπάντητα ερωτήματα και θολές αερολογίας. Κρίμα...Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-38678091074638549562009-04-08T22:07:00.000+03:002009-04-08T22:07:00.000+03:00@Harry Peitsinis H ελευθερία δεν είναι αγαθό per s...@Harry Peitsinis <BR/><BR/>H ελευθερία δεν είναι αγαθό per se (όπως δεν είναι αγαθό «η έλλειψη εξωτερικής επιβολής», κατ’ εσέ, ή, κατά το Hobbs, “the absence of external impediments that may take away part of a man's power to do what he would do.”), αλλά μια έννοια – όπως η αδελφοσύνη, η συντροφικότητα, κτλ. Μια έννοια αφηρημένη, που η σημασία της μπορεί να ετερο-προσδιορίζεται, απλά να περιφράζεται ή περιγράφεται, αλλά και ιστορικά να μεταβάλλεται. Γι’ αυτό και τα έχεις λίγο μπλέξει με Σαουδάραβες, συγκλητικούς και ταξίδια στη Μαδαγασκάρη. Η ρίζα της έλλειψης συνεννόησης και της γενικής σύγχυσης βρίσκεται στην διάκριση και αντιπαράθεση της κοινωνικής και ατομικής ελευθερίας, που συστηματικά επιχειρεί η καπιταλιστική ιδεολογία. <BR/><BR/>Κλείνοντας μια άκαρπη συζήτηση, θα ήθελα να σου επισημάνω μιαν ειδοποιό διαφορά ανάμεσά μας – ανάμεσα σε σένα το «φιλελεύθερο» και εμένα τον, ας πούμε, σοσιαλιστή. Πιστεύω ότι το άτομο μόνο μέσα από την κοινότητα και σε σύμπραξη με αυτήν, και όχι σε ανταγωνισμό με άλλα ανθρώπινα όντα, μπορεί να καλλιεργήσει και αξιοποιήσει τα ταλέντα και τις ικανότητες του προς όλες τις κατευθύνσεις. Κατά συνέπεια αυτή η ατομική ελευθερία για την οποία συζητάμε γίνεται δυνατή, κατακτάται μόνο μέσα από την κοινωνία και την κοινότητα, συλλογικά και όχι ατομικά. Τότε μόνον επιτυγχάνεται και ο τελικός συμβιβασμός ανάμεσα στην ατομική και την κοινωνική ελευθερία.<BR/><BR/>Εν κατακλείδι, η φιλελεύθερη αντίληψη της έννοιας της ελευθερίας αναγάγει το ανθρώπινο όν σε μια «απομονωμένη από τον κοινωνικό περίγυρο μονάδα», που επιδιώκει την ατομική του ευτυχία, και την κοινωνία σαν άθροισμα αυτών των μονάδων. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν και η ελευθερία επιτυγχάνεται σε εποικοδομητική συνεργατική σχέση με του συνανθρώπους του και όχι ατομικά και σε ανταγωνιστική σύγκρουση με αυτούς. Το κεφάλαιο βέβαια έχει διαφορετική άποψη: ως αγοραστής και εκμεταλλευτής της ανθρώπινης εργασίας και, ουσιαστικά, την αναγωγή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας σε ανταλλακτική & αγοραστική αξία «in place of the numberless indefeasible chartered freedoms, has set up that single, unconscionable freedom - FREE Trade.” H υπογράμμιση του Marx.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-73543107417033546362009-04-08T21:47:00.000+03:002009-04-08T21:47:00.000+03:00κ.Μπαζιωτόπουλε.Δεν έχω πρόβλημα με τους χαρακτηρι...κ.Μπαζιωτόπουλε.<BR/><BR/>Δεν έχω πρόβλημα με τους χαρακτηρισμούς,αν και δεν συνηθίζω να τους απευθύνω σε συνομιλητές. Σέβομαι φυσικά τη γνώμη σας.<BR/><BR/>Αλλά η "ασυδοσία" είθισται να συνιστά την απόκκλιση από ένα δεδομένο όριο.<BR/><BR/>Ποιο είναι το όριο που ξεπερνούν οι ασύδοτοι φιλελεύθεροι σαν και του λόγου μου?<BR/><BR/>Στην ιδανική κοινωνία κατ εσάς θα έπρεπε να απαγορευθούν οι απολύσεις?Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-2467078621393911272009-04-08T21:19:00.000+03:002009-04-08T21:19:00.000+03:00@Harry Peitsinis & @rebel@workΘα πω και στους ...@Harry Peitsinis & @rebel@work<BR/><BR/>Θα πω και στους δυο σας οτι τα όσα λετε έχουν ενδιαφέρον, τουλάχιστον για μένα, διοτι εκφράζουν ένα ρεαλισμό απο την πλευρά του rebel@work said... που δεν είναι καθόλου δογματικός και κολλημένος σε πρότυπα του τύπου "από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητες του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του" που σωστά αποκαλεί αλφαβητάρι της κοινωνικής καταστροφής...<BR/><BR/>Θεωρώ επίσης το «from Everyone according to his abilities, to everyone according to his effort.» απόλυτα αποδεκτό κοινωνικά διότι διαμορφώνει ένα ήθος το οποίο ασφαλώς απουσιάζει απο μια ασύδοτη όπως η Ελληνική κοινωνία.<BR/><BR/>Το κακό ειναι οτι ο Harry Peitsinis συχνά πυκνά αν και αναφέρεται στον φιλελευθερισμό εννοεί ασύδοτο καπιταλισμό που δεν αφήνει καμία ελευθερία εκτός εάν η ελευθερία είναι συνυφασμένη με τη έννοια της βλακείας οτι δηλαδή ο καθείς είναι ελεύθερος π.χ. να παύσει τη δουλειά του και να επιλέξει τι, για να ζήσει πως;<BR/><BR/>Ασφαλώς εἀν δεν θέλουμε να προβληματιστούμε εδώ θα απαντήσουμε ότι ήταν επιλογή του να αφήσει τη δουλειά του και είναι ωραίο που είχε αυτή την ελεύθερη επιλογή...<BR/><BR/>Στη πραγματικότητα είχε την επιλογή του ζαρκαδιού που σε ελάχιστο χρόνο καταλήγει στο στομάχι της λέαινας... Ασφαλώς και είχε την επιλογή να τρέξει περισσότερο... Κρίμα που αυτή η επιλογή δεν έφτανε για να ζήσει... <BR/><BR/>Ας έτρεχε νωρίτερα θα πει ο ασύδοτα φιλελεύθερος... και θα προβληματιστεί με κάτι άλλο... δείχνοντας τον ρηχό κοινωνικο προβληματισμό του...Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/03988665578769337789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-27487933065247657972009-04-08T20:53:00.000+03:002009-04-08T20:53:00.000+03:00@kouk 8/4/09 17:11Να εξηγήσω στις παραπομπές? Τα σ...@kouk 8/4/09 17:11<BR/><BR/>Να εξηγήσω στις παραπομπές? Τα στοιχεία που παρατίθενται οδηγούν σε ορισμένα αδιάσειστα συμπεράσματα που με σαφή τρόπο διατυπώνονται. Σταχυολογώ μερικά (οι υπογραμμίσεις δικές μου):<BR/><BR/>«The current generation of adults is better off than the previous one but THEIR INCOMES ARE MORE UNEVENLY DISTRIBUTED.»<BR/><BR/>«Contrary to American beliefs about equality of opportunity, A CHILD’S ECONOMIC POSITION IS HEAVILY INFLUENCED BY THAT OF HIS OR HER PARENTS.» <BR/><BR/>Αυτό βέβαια είναι σχετικό με την αντίληψη της ατομικής ελευθερίας ως συνάρτηση των δυνατοτήτων (ή, ίσως καλύτερα, των ‘ευκαιριών’) που ένα οικονομικό σύστημα παρέχει.<BR/><BR/>«Americans have higher incomes than a prior generation, but that does not necessarily mean they are moving up the economic ladder compared to their parents or to other families.»<BR/><BR/>«The United States Has Less Relative Mobility Than Many Other Developed Countries». Γιατί, άραγε?<BR/><BR/>«...one of the biggest predictors of an American child’s future economic success — the identity and characteristics of his or her parents — is predetermined and outside that child’s control.»<BR/><BR/>Χρήσιμη θα ήταν και μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία, στα οποία μπορώ να προσθέσω και επιπλέον, ιδιαίτερα για τις διευρυνόμενες οικονομικές ανισότητες, αλλά ξεφεύγουμε από το κεντρικό θέμα. Σε τελική ανάλυση όλα αυτά πιστεύω ότι δείχνουν κάτι το πασιφανές: ότι οι γόνοι πλούσιων οικογενειών έχουν και θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες από παιδιά φτωχής προέλευσης. Και, βέβαια, στις συνθήκες της ‘ελεύθερης οικονομικής δραστηριότητας’ που οι φιλελεύθεροι ευαγγελίζονται, γνωρίζουμε ποιος θα είναι ο πιθανότερος νικητής και ο πιθανότερος χαμένος. Αλλά, ακόμα και αν δεχτούμε ότι η κινητικότητα παρέμεινε στάσιμη τις τελευταίες δεκαετίες τι μας λέγει για το κοινωνικοοικονομικό σύστημα που βιώνουμε και το δρόμο μπροστά μας? <BR/><BR/>Αυτά, λοιπόν, για την «ελευθερία του ατόμου», στην πιο φιλελεύθερη χώρα του κόσμου...Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-4787333249695073342009-04-08T20:44:00.000+03:002009-04-08T20:44:00.000+03:00Rebel@work Δε νομίζω ότι το επίπεδο συνεννόησης "μ...Rebel@work <BR/><BR/><BR/>Δε νομίζω ότι το επίπεδο συνεννόησης "μας" είναι μηδαμινό. Εσύ καταλαβαίνεις μια χαρά τι λέω. Εγώ δυστυχώς δε μπορώ να αντιληφθώ την έννοια που δίνεις στην ελευθερία.<BR/><BR/><BR/>Μας λες ότι η ελευθερία είναι η δυνατότητα απόλαυσης αγαθών που κρίνεται βάσει ενός "κοινωνικού μέσου όρου". Αυτός ο ορισμός δεν ξέρω αν είναι ευρέως διαδεδομένο στους μαρξιστές αλλά στερείται απόλυτα νοήματος.<BR/><BR/>Καταρχάς τι πάει να πει "κοινωνικός μέσος όρος". Στην Ελλάδα πχ είναι μέσος όρος η κατοχή δεύτερου αυτοκινήτου. Όποιος λοιπόν δεν έχει δεύτερο αυτοκίνητο είναι "λιγότερο ελεύθερος" σύμφωνα με τη θεωρία σου? <BR/><BR/>Αν αύριο η κατοχή πέντε αυτοκινήτων θα θεωρείται μέσος όρος,τότε όποιος κατέχει τέσσερα, θα είναι..."δούλος"?<BR/><BR/>Εν πάσει περιπτώσει, όπως σου εξήγησα , η ελευθερία είναι η ίδια ένα αγαθό, δεν είναι μονάχα "δυνατότητα απόλαυσης αγαθών". Εγώ είμαι φτωχότερος από το μέσο πολίτη της Σ.Αραβίας, ίσως ακόμα και σε "αισθητικό" επίπεδο (μπορεί να ταξιδέψει στη Ν.Υόρκη για "μια συναυλία" όπως γράφεις πριν,εγώ όχι). <BR/><BR/>Αλλά ο μέσος πολίτης της Σ.Αραβίας είναι λιγότερο ελεύθερος από εμένα γιατί του απαγορεύεται να αμφισβητήσει το καθεστώς,να αποσκιρτήσει από τη θρησκεία του,να διατυπώσει δημόσια την άποψη του. <BR/><BR/>Εδώ η δυνατότητα απόλαυσης αγαθών είναι αντιστρόφως ανάλογη με το βαθμό της απόλαυσης ελευθερίας. Φυσικά εσύ μπορείς να ισχυριστείς ότι αυτά που θεωρώ εγώ ως δείγματα ελευθερίας είναι "αγαθά" που στερείται ο Σαουδάραβας. <BR/><BR/>Τότε όμως ποιο είναι το κριτήριο που κάνει εμένα πιο ελεύθερο και το Σαουδάραβα λιγότερο,αφού και οι δυο απολαμβάνουμε κάποια ορισμένα αγαθά σε μεγαλύτερο βαθμό ο ένας από τον άλλο?Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-33880246052024886472009-04-08T19:23:00.000+03:002009-04-08T19:23:00.000+03:00Τι θα πεί και τι είναι αυτό "το σύστημα του 'μέσου...Τι θα πεί και τι είναι αυτό "το σύστημα του 'μέσου όρου' που ευαγγελίζομαι"? <BR/><BR/>Εσείς είστε αυτοί που κατά κανόνα πιάνεστε από εξαιρετικές καταστάσεις και παραδείγματα (αρχαία Ισλανδία, βιολογικές φάρμες χωρίς τουαλέττες, τους ολιγάρχες της Ρωσίας, κτλ.) και βγάζετε γενικά συμπεράσματα που δεν έχουν καμιά αξία.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-32949958866422977022009-04-08T19:15:00.000+03:002009-04-08T19:15:00.000+03:00ένα σχόλιο: με το σύστημα του "μέσου όρου" που ευα...ένα σχόλιο: με το σύστημα του "μέσου όρου" που ευαγγελίζεται ο rebel κάποιος που επιλέγει να ζήσει σε μια βιολογική φάρμα ψηλά σε κάποιο βουνό όπου δεν υπάρχουν εσωτερικές τουαλέτες αποτελεί λιγότερο ελεύθερο άτομο από κάποιον που ζει σε γκαρσονιέρα στη Κυψέλη.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-39967096116250713592009-04-08T19:06:00.000+03:002009-04-08T19:06:00.000+03:00@Harry PeitsinisΕπαναλαμβάνω – για πολλοστή φορά: ...@Harry Peitsinis<BR/><BR/>Επαναλαμβάνω – για πολλοστή φορά: ο βαθμός ελευθερίας του ατόμου γενικά εξαρτάται από τις δυνατότητες και το βαθμό ικανοποίησης των αναγκών του – υλικών και πνευματικών, σε σχέση και σε αντιδιαστολή με το υπόλοιπο της κοινωνίας και έναν κοινωνικό μέσο όρο. Οι ‘μέσες’ αυτές ανάγκες προσδιορίζονται από την ιστορική στιγμή και την τεχνολογική και πολιτιστική εξέλιξη. <BR/><BR/>Σου λέω, λοιπόν, ότι η ελευθερία είναι σχετική και εσύ μου προσάπτεις το συμπέρασμα ότι «για να θεωρηθεί κάποιος ελεύθερος θα πρέπει να μπορεί πχ να ταξιδέψει ανά πάσα ώρα και στιγμή στη Μαδαγασκάρη»! Σου λέω, επίσης, ότι η έννοια της ελευθερίας δεν είναι διαχρονική, αλλά συνάρτηση της εκάστοτε ιστορικής πραγματικότητας και εσύ μου μιλάς για την ... Αρχαία Ισλανδία και τους συγκλητικούς. Για να καταλάβεις, δηλαδή, το μηδαμινό επίπεδο συνεννόησής μας. Ωστόσο, ακόμα και το δικό σου ορισμό να δεχτούμε ως σωστό (στον υπενθυμίζω: «για μένα η ελευθερία είναι η έλλειψη εξωτερικής επιβολής») είναι προφανές ότι το ταξικό, καπιταλιστικό σύστημα δεν εγγυάται τον ίδιο βαθμό ελευθερίας σε όλους, καθώς οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις που αναπτύσσονται εξαιτίας του, επιβάλλουν συγκεκριμένους και διαφορετικούς τρόπους ζωής σε διαφορετικές τάξεις και στρώματα. Η απόλυση του εργαζόμενου από μια επιχείρηση είναι μια εξωτερική επιβολή. Η ανάγκη κάποιος να εργάζεται 60 ώρες τη βδομάδα για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα στην οικογένεια του είναι επίσης αποτέλεσμα ‘εξωτερικών’ από το άτομο δυνάμεων. <BR/><BR/>Όσο για το παρακάτω:<BR/>«E τότε μάλλον δεν είσαι μαρξιστής καθώς αρνείσαι προφανώς το "από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητες του,στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του" (το αλφαβητάρι της κοινωνικής καταστροφής κοινώς)»<BR/>Δεν μου αρέσει να λαϊκίζω, αλλά αυτό που αναφέρεις είναι το motto μιας ουτοπικής κομμουνιστικής κοινωνίας. Στο μεταξύ, μπορούμε να προσβλέπουμε σε μια έστω υποθετική σοσιαλιστική κοινωνία και στο πιο εφικτό: «Everyone according to his abilities, to everyone according to his effort.» <BR/><BR/>Σίγουρα ο καπιταλισμός και η αγορά του, αν και προσδίδουν τιμή στην εργατική δύναμη και, έμμεσα, αξία στην εργασία, ωστόσο, λόγω της εκμεταλλευτικής φύσης του και της σχέσης κεφαλαιακού κέρδους και υπεραξίας, δεν ανταμείβουν την εργασία και τους εργαζόμενους σε αντιστοιχία με την αξία που παράγουν. Γενικά, οι κεφαλαιοκράτες συγκεντρώνουν τον πλούτο τους από το μέρος της αξίας της εργασίας που δεν επιστρέφεται στους εργαζόμενους, δηλ. της υπεραξίας– και άλλα αθέμιτα μέσα βεβαίως.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-91457090964107201932009-04-08T17:11:00.000+03:002009-04-08T17:11:00.000+03:00rebel, στις παραπομπές σου δεν βλέπω τίποτα που να...rebel, στις παραπομπές σου δεν βλέπω τίποτα που να δηλώνει μείωση της κινητικότητας. Εξήγησε αν μπορείς πως βγάζεις από αυτές τις παραπομπές αυτό το συμπέρασμα. Παρεπιπτόντως, ένας από τα μέλη του Economic Mobility Project ο Gary Solon του UMich (κάποιοι λένε ο κορυφαίος ερευνητής σε αυτά τα θέματα για τις ΗΠΑ) συμπεραίνει τα εξής <A HREF="http://www-personal.umich.edu/~gsolon/workingpapers/trends.pdf" REL="nofollow">"intergenerational income mobility has not changed dramatically over the last two decades." (pdf link)</A>. Απ'όσο γνωρίζουμε η κινητικότητα δεν έχει βελτιωθεί αλλά ούτε έχει χειροτερέψει. Προφανώς υπάρχουν δυνάμεις που πιέζουν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η δική μου γνώμη είναι βεβαίως ότι η δύναμη που πιέζει προς τη μείωση της κινητικότητας είναι ακριβώς ο κρατισμός που βρίσκεται διαρκώς σε άνοδο στις ΗΠΑ αλλά και αλλού.<BR/><BR/>Αξίζει να σημειώσουμε ότι μεγάλο ρόλο στην ανισότητα σήμερα παίζει η εκπαίδευση, όπως εξηγεί ο <A HREF="http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2007/05/education_and_i.html" REL="nofollow">Tyler Cowen</A>.<BR/><BR/>Πάντως, είναι προφανές ότι υπάρχει κάτι που λέγεται ελευθερία-κατά-ρέμπελ, που καμμία σχέση δεν έχει με αυτή για την οποία μιλάμε εμείς, που αποτελεί "συνάρτηση των ιστορικών συνθηκών και της θέσης του στη κοινωνική διαστρωμάτωση και τη διαδικασία παραγωγής". Αυτό βέβαια δεν είναι ορισμός αλλά σε κάθε περίπτωση, αν σε ενοχλεί η χρήση της λέξης ελευθερία όπως την εννοούμε εμείς μπορείς να χρησιμοποιείς τη λέξη liberty για να καταλαβαινόμαστε. Σε μια καπιταλιστική και φιλελεύθερη κοινωνία λοιπόν ο καθένας απολαμβάνει liberty σε βαθμό μεγαλύτερο απ'ότι θα μπορούσε υπό άλλα συστήματα, υπαρκτά ή προτεινόμενα. Όταν μας πεις τι εννοείς εσύ με ελευθερία-κατά-ρέμπελ θα εξετάσουμε πόσο από αυτό που εσύ εννοείς παράγει η καπιταλιστική και φιλελεύθερη κοινωνία σε σχέση με αυτό που θα μπορούσες να φανταστείς ότι παράγει κάποιο άλλο σύστημα.koukhttps://www.blogger.com/profile/13962064893032096981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-64385896063794120202009-04-08T15:22:00.000+03:002009-04-08T15:22:00.000+03:00"Είμαι υπέρ μιας κοινωνίας όπου ο καθένας θα αμοίβ..."Είμαι υπέρ μιας κοινωνίας όπου ο καθένας θα αμοίβεται ανάλογα με την εργασία και την προσφορά του στην κοινωνία" <BR/><BR/>E τότε μάλλον δεν είσαι μαρξιστής καθώς αρνείσαι προφανώς το "από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητες του,στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του" (το αλφαβητάρι της κοινωνικής καταστροφής κοινώς)<BR/><BR/>"Πιστεύεις ότι αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας συγκέντρωσαν το 'έχει' τους, δηλ. τα $δις τους, με τον ιδρώτα του προσώπου τους?"<BR/><BR/>Πιστεύω ότι στην παρούσα κοινωνία που πόρρω απέχει από το να χαρακτηριστεί ελευθεριακή, οι δισεκατομμυριούχοι συγκέντρωσαν τον πλούτο τους με τρεις τρόπους:<BR/><BR/>1.Με κληρονομιά,δηλαδή κάποιοι άξιοι πρόγονοι τους τους δώρισαν την περιουσία τους (όπως εσυ θα κάνεις πχ στο παιδί σου)<BR/><BR/>2.Με εργασία<BR/><BR/>3.Με την βρώμικη συνεργασία τους με κρατικούς ή παρακρατικούς θεσμούς (όπως πχ οι ολιγάρχες της Ρωσίας)Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-47338182662894652792009-04-08T15:18:00.000+03:002009-04-08T15:18:00.000+03:00rebel@workΗ έννοια που δίνεις στα "αγαθά" είναι τό...rebel@work<BR/><BR/>Η έννοια που δίνεις στα "αγαθά" είναι τόσο ευρεία ώστε για να θεωρηθεί κάποιος ελεύθερος θα πρέπει να μπορεί πχ να ταξιδέψει ανά πάσα ώρα και στιγμή στη Μαδαγασκάρη.Ο ορισμός σου είναι ξεκάθαρο ότι πάσχει νομίζω.<BR/><BR/>Και εν τέλει η ιδια η προσέγγιση σου είναι στρεβλή γιατί η ελευθερία δεν "περιλαμβάνει" υλικά,ή αισθητικά αγαθά αλλά η ίδια είναι ενα διακριτό αγαθό, που μπορεί να συνυπάρχει με άλλα αγαθά (υλικά,αισθητικά κλπ) ή και να μην συνυπάρχει. Οι κάτοικοι πχ της αρχαίας Ισλανδίας μπορεί να ήταν πιο ελεύθεροι από έναν συγκλητικό , παρόλο που ο τελευταίος είχε μεγαλύτερη πρόσβαση σε αισθητικές και υλικές απολαύσεις από αυτούς.<BR/><BR/>Η ελευθερία τους συνίστατο στο ότι δεν είχαν από πάνω τους κάποιον δεσπότη,να τους φιμώνει το στόμα,να τους φυλακίζει και να τους εξοντώνει κατά το δοκούν, όπως είχαν οι πλουσιότεροι,και αισθητικά πιο πολιτισμένοι συγκλητικοί.Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-46581054365200009072009-04-08T15:14:00.000+03:002009-04-08T15:14:00.000+03:00"Φανταστείτε ένα καθεστώς όπου όλοι όσο κι αν..."Φανταστείτε ένα καθεστώς όπου όλοι όσο κι αν δουλεύαμε,όσο κι αν αξίζαμε θα αμειβόμασταν το ίδιο. "<BR/><BR/>Χαίρομαι που, επιτέλους, αποδίδεις 'αξία' (με τη μαρξιστική ή όχι έννοια) στην εργασία! Είμαι υπέρ μιας κοινωνίας όπου ο καθένας θα αμοίβεται ανάλογα με την εργασία και την προσφορά του στην κοινωνία. Αυτό συμβαίνει ή μπορεί να συμβεί σε μια καπιταλιστική κοινωνία? Πιστεύεις ότι αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας συγκέντρωσαν το 'έχει' τους, δηλ. τα $δις τους, με τον ιδρώτα του προσώπου τους?<BR/><BR/>ΥΓ: Τον Sir Fred Goodwin της RBS τον ξέρεις; Έφυγε από την τράπεζα του, αφού την οδήγησε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, με > $1m σύνταξη και μαζί με αυτόν μερικές χιλιάδες εργαζόμενοι με την ελάχιστη νόμιμη αποζημίωση.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-52625671769068390182009-04-08T15:01:00.000+03:002009-04-08T15:01:00.000+03:00@Harry PeitsinisΜάλλον δεν διαβάζεις προσεκτικά τα...@Harry Peitsinis<BR/><BR/>Μάλλον δεν διαβάζεις προσεκτικά τα posts μου. Όποτε αναφέρομαι σε αγαθά, υπηρεσίες και ανθρώπινες ανάγκες, πάντα συμπεριλαμβάνω υλικ-ά/-ές, πνευματικά/-ές, αισθητικ-ά/-ές, πολιστικ-ά/-ές αγαθά, υπηρεσίες και ανάγκες. Το ίδιο ισχύει και για τις δυνατότητες πρόσβασης σε όλα αυτά. Αυτά τα αγαθά και οι ανάγκες αυξάνονται με την πρόοδο του πολιτισμού. Ο σημερινός φτωχός έχει περισσότερες ανάγκες από ένα ψυγείο και μια τηλεόραση, σε σύγκριση με τον μεταπολεμικό φτωχό.<BR/><BR/>Εσύ, βέβαια, με χαρακτηριστικό τρόπο κόλλησες στο ψυγείο, την τηλεόραση και το φαγητό, που δεν λέω καλά είναι να τα έχεις πριν απολαύσεις μια συναυλία.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-48395169820056408442009-04-08T13:57:00.000+03:002009-04-08T13:57:00.000+03:00Όσον αφορά τις ανισότητες, προσωπικά δε θεωρώ την ...Όσον αφορά τις ανισότητες, προσωπικά δε θεωρώ την ανισότητα ως κάτι ενδογενώς κακό. Κι αυτό γιατί δε θεωρώ την οικονομική ισότητα ως στόχο.<BR/><BR/>Φανταστείτε ένα καθεστώς όπου όλοι όσο κι αν δουλεύαμε,όσο κι αν αξίζαμε θα αμειβόμασταν το ίδιο. Η απόλυτη ισότητα εφαρμοσμένη στα ακραία όρια της, θα οδηγούσε στην εξίσωση της μετριότητας με την αριστεία, στην κατάργηση κάθε διάκρισης μεταξύ αξιότητας και αναξιότητας, στην καταστροφή τελικά κάθε ανταγωνισμού και άμιλλας,που συνιστούν τον κινητήρα της κοινωνικής ανάπτυξης.<BR/><BR/><BR/>Το όνειρο του rebel@work είναι ένας μηχανοποιημένος εφιάλτης οικονομικής ισοπέδωσης και μηδενικών κινήτρων. "Το κεφάλι που ξεχωρίζει,κόψτε το", θα γίνει μοιραία ο κανόνας σε ένα τέτοιο καθεστώς.<BR/><BR/>Υπό αυτές τις συνθήκες κανείς λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να είναι κατά των ανισοτήτων.Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-12465076008783849442009-04-08T13:44:00.000+03:002009-04-08T13:44:00.000+03:00rebel@workΗ έννοια που δίνεις στον όρο ελευθερία τ...rebel@work<BR/><BR/>Η έννοια που δίνεις στον όρο ελευθερία ταυτίζεται με την ύπαρξη υλικής ευημερίας/υλικών δυνατοτήτων. Γράφεις δηλαδή ότι η ελευθερία ταυτίζεται με "τη δυνατότητα ικανοποίησης των ανθρώπινων αναγκών"<BR/><BR/>Πέραν του ότι χωράει πολύ συζήτηση στο τι είναι ανθρώπινες ανάγκες και ποια η διαφορά τους από τις επιθυμίες, το θεμελιώδες σου λάθος είναι ότι εξισώνεις την ελευθερία με την ύπαρξη υλικών δυνατοτήτων,δηλαδή πλούτου.<BR/><BR/><BR/>Αν ο εργάτης είναι λιγότερο "ελεύθερος" από το αφεντικό γιατί έχει λιγότερες υλικές δυνατότητες τότε προφανώς και ο Αθηναίος πολίτης επί αρχαίας δημοκρατίας ήταν λιγότερο ελεύθερος από το μέσο κάτοικο σοβιετικής "δημοκρατίας" επειδή ο τελευταίος είχε σαφώς περισσότερες υλικές δυνατότητες από τον πρώτο (τηλεόραση,ταξίδια,κουπόνια φαγητού κλπ)<BR/><BR/>Αντιλαμβάνεσαι φυσικά το αστείο του ισχυρισμού. Η ελευθερία δεν μπορεί να ταυτίζεται με τον υλικό πλούτο: ακόμα και η πιο πλούσια παλλακίδα ενός μουσουλμάνου σείχη είναι λιγότερο ελεύθερη από μια Ευρωπαία.<BR/><BR/>Φυσικά ο πλούτος παίζει σημαντικό ρόλο στην ευημερία μας, αλλά βασική προυπόθεση για να ενεργήσει ως συστατικό ελευθερίας είναι να παραχθεί σε ένα φιλελεύθερο περιβάλλον και όχι σε ολοκληρωτικό καθεστώς.Harry Peitsinishttps://www.blogger.com/profile/08433415676714110757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-50969653573034740652009-04-07T21:59:00.000+03:002009-04-07T21:59:00.000+03:00“Όμως είναι ακριβώς αυτοί που δεν ζούνε σε περιβάλ...“Όμως είναι ακριβώς αυτοί που δεν ζούνε σε περιβάλλοντα ελεύθερης οικονομικής δραστηριότητας που είναι καταδικασμένοι σε χαμηλές δυνατότητες.”<BR/><BR/>Να υποθέσω ότι ώς περιβάλλοντα 'ελεύθερης οικονομικής δραστηριότητας' εννοείς τις καπιταλιστικές κοινωνίες της δύσης; Εξ αρχής, λοιπόν, κάποιος που είχε την ατυχία να γεννηθεί σε μια υπανάπτυκτη χώρα είναι δέσμιος της ιστορικά ανισόμετρης ανάπτυξης του καπιταλισμού! Αλλά ας το παρακάμψουμε αυτό...<BR/><BR/>Καταρχήν, η 'ελευθερία' της οικονομικής δραστηριότητας είναι σχετική και όχι απόλυτη και συνήθως ανάλογη του μεγέθους των κεφαλαίων που διαθέτεις - δηλ. του βάθους της τσέπης σου. Το ίδιο ισχύει και για το εύρος των δυνατοτήτων που οι κοινωνίες αυτές παρέχουν στα μέλη τους και νομίζω ότι συμφωνείς ότι αυτό το εύρος σε ατομικό επίπεδο εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τη θέση του ατόμου στην οικονομική και παραγωγική διαδικασία. Άλλωστε, τελικά παραδέχεσαι ότι "οι δυνατότητες μας καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το κοινωνικό σύστημα...". Θεωρώ ότι ή ελευθερία του ατόμου είναι συνάρτηση των ιστορικών συνθηκών και της θέσης του στη κοινωνική διαστρωμάτωση και τη διαδικασία παραγωγής (ή την κατ' ευφημισμόν 'ελεύθερη οικονομική δραστηριότητα'). <BR/><BR/>Σε μια καπιταλιστική & ταξική κοινωνία, όπως και να ορίσουμε την ελευθερία, κάθε άτομο δεν την απολαμβάνει στον ίδιο βαθμό, καθώς δεν έχει την ίδια δυνατότητα πρόσβασης στα αγαθά (υλικά, πολιτιστικά, πνευματικά) που η κοινωνία παράγει και διαθέτει στην ανα πάσα ιστορική στιγμή. Αυτή η ασύμμετρη κατανομή των αγαθών ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ από το οικονομικό σύστημα, για αυτό και ο ορισμός του Peitsinis πάσχει. <BR/><BR/>Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη, καπιταλιστική οικονομία (με ελάχιστους απομονωμένους θύλακες, αλλά και σημαντικούς ιμπεριαλιστικούς πόλους) και σε αυτόν τον κόσμο, ούτε όλα τα έθνη, ούτε όλες οι τάξεις σε κάθε έθνος, απολαμβάνουν τον ίδιο βαθμό ελευθερίας. <BR/><BR/>Όσο για τις ανισότητες και την κοινωνικο-οικονομική κινητικότητα, μπορείς να ρίξεις μια ματιά (για τις ΗΠΑ τουλάχιστον, που ιστορικά είναι ίσως ο σημαντικότερος εκφραστής της 'ελεύθερης αγοράς') εδώ:<BR/><BR/>http://www.economicmobility.org/ <BR/>assets/pdfs/EMP%20American%20Dream%20Report.pdf<BR/><BR/>ή εδώ <BR/><BR/>http://www.economicmobility.org/<BR/>assets/pdfs/EMP_Across_Generations.pdf<BR/><BR/>Τα παραπάνω είναι απλώς ενδεικτικά και θα μπορούσα να παραθέσω και επιπρόσθετα στοιχεία. Τα συμπεράσματα (με κόκκινα γράμματα) στη δεύτερη παραπομπή έχουν ιδιαίτερη σημασία. Ας μην, λοιπόν, εθελοτυφλούμε και φλυαρούμε για την 'ελευθερία' του ατόμου.Dorotheoshttps://www.blogger.com/profile/09933472266131727360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-14412958996256593082009-04-07T21:27:00.000+03:002009-04-07T21:27:00.000+03:00Αυτό το φιλελεύθερο μπλόγκ,, μου φέρνει πολλούς γέ...Αυτό το φιλελεύθερο μπλόγκ,, μου φέρνει πολλούς γέλωτες κάθε φορά που κάνω την βλακεία να το διαβάσω.<BR/><BR/>Τα τούβλα που σου πέφτουν στο κεφάλι είναι ατελείωτα.<BR/>Τίτλος: <BR/>Προς τους σοσιαλιστές όλων των «πολιτικών χώρων» <BR/>πολιτική χώρα: Τι φρούτο είναι αυτό; <BR/>Παρακάτω το άλλο ανεκδιήγητο:<BR/>"ατομική οικονομική ελευθερία": Δηλαδή μπορείτε να κλέβετε αβέρτα, αφού είστε οικονομικά ελεύθεροι!<BR/><BR/>Ασε, τις τρομερές ιδέες: «Φανταστείτε για παράδειγμα, τι απίστευτη ώθηση θα έδινε στην ρωμαιοκαθολική θρησκεία ένας πάπας που αν και φαινομενικά νεκρός, σηκωνόταν απ’ το νεκροκρέβατο του και ευλογούσε τους θρηνώντες πιστούς».<BR/>δηλαδή, φανταστείτε τι θα παθαίναμε, αν γινόταν κάτι ενάντια στους φυσικούς Νόμους. Καταπληκτική σκέψη!!!!!!!!!<BR/>Φανταστείτε τα φρούτα των δένδρων να μην πέφτουν στη γη αλλά να πετάνε στον αέρα. Θα χρειαζόμαστε ατομικά αεροπλάνα.<BR/><BR/>Παρακάτω, συνδυάζει αυτή την τρομερή σκέψη, με το «κλισέ»<BR/> «Οι ενέργειες κάποιων κερδοσκόπων έχουν συνέπειες στις ζωές αθώων»<BR/><BR/>Α, σας παρακαλώ, οι ενέργειες κάποιων κερδοσκόπων δεν έχουν καμιά συνέπεια. Αμ πώς να έχουν, αφού πολεμάμε για μια ατομική οικονομική ελευθερία;<BR/><BR/>Τώρα για να πούμε κάτι πιο σοβαρό,<BR/>Μη μπερδεύεις παιδάκι μου, την ελευθερία με την ελεύθερη αγορά, γιατί απλώς επιδεικνύεις την ασχετοσύνη σου!<BR/>Τώρα θα μου πεις, κάτι σου είπα. Σε είπα άσχετο. ….<BR/><BR/>Αλλά μην στενοχωριέσαι, αφού «Υπάρχει μια κρατούσα κοινωνική λογική της αειφόρου ευημερίας» είναι όλα λαμπρά και ωραία…<BR/>Μπορείς να συνεχίζεις να κοιμάσαι, γιατί η τύχη σου δουλεύειAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9006713.post-28637743680327602262009-04-07T20:21:00.000+03:002009-04-07T20:21:00.000+03:00Καλό θα ήταν να μας κάνουν τη χάρη οι οπαδοί των G...Καλό θα ήταν να μας κάνουν τη χάρη οι οπαδοί των Greeklish να μην τα χρησιμοποιούν.<BR/><BR/>Αν πάλι δεν έχουν Greek Εγκατεστημένα στο PC τους είναι ευκαιρία να τα εγκαταστήσουν τώρα.<BR/><BR/>Διαφορετικά ας απόσχουν...<BR/><BR/>Δεν χάθηκε ο κόσμος...<BR/><BR/>Μπορούμε να κάνουμε και χωρίς την εκβαρβαρίζουσα την Ελληνική γλώσσα άποψή τους... <BR/><BR/>Θα επιβιώσουμε...Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/03988665578769337789noreply@blogger.com