Επειδή το θέμα βρίσκεται στο κέντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος τον τελευταίο καιρό, λόγω του ανησυχητικά μεγάλου ποσοστού του ΛΑΟΣ στις τελευταίες ευρωεκλογές, (και για να συμπληρώσω την προηγούμενη εξαιρετική ανάρτηση) αποφάσισα να καταγράψω κάποιες από τις απόψεις μου. Αν παρακολουθήσετε το δημόσιο διάλογο για το θέμα είναι αρκετά αστείο θέαμα: οι εκπρόσωποι όλων των πολιτικών χώρων αναλώνονται σε ανούσιες γενικότητες, εκτός από αυτούς του ΛΑΟΣ που περήφανα λένε τις ακρότητες τους. Η αλήθεια είναι πως το ζήτημα είναι αρκετά πολύπλοκο και χρειάζεται πολλή προσοχή (όπως είπε και επιτυχημένα ένας καλός μου φίλος δεν είναι ένα πρόβλημα που απλά λύνεται. Είναι ένα ζήτημα το οποίο μπορεί να έχει είτε καλή είτε κακή διαχείρηση). Γι' αυτό και δεν έχω να προτείνω εύκολες και άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις- γιατί μάλλον δεν υπάρχουν. Απλά προσπαθώ να δω κριτικά κάποια από τα πράγματα που ακούγονται συχνότερα για το συγκεκριμένο θέμα.
"Η ανεργία στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλή και οι θέσεις εργασίας λιγοστεύουν. Εδώ δεν μπορούν να βρουν δουλειά οι Έλληνες, θα εντάξουμε στο εργατικό δυναμικό και τους μετανάστες;!". Η λογική αυτή είναι εντελώς μυωπική: για κάθε θέση εργασίας που παίρνει ένας μετανάστης δημιουργεί και τουλάχιστον άλλη μία! Πώς; Μέσω της αύξησης της ζήτησης! Οι μετανάστες είναι άτομα με πολύ χαμηλά εισοδήματα και επομένως με πολύ υψηλή ροπή για κατανάλωση: ό,τι λεφτά πέφτουν στε χέρια τους τα καταναλώνουν άμεσα. Έτσι, τονώνεται η συνολική ζήτηση της οικονομίας, αυξάνεται το εισόδημα, γίνονται νέες επενδύσεις και αυξάνονται οι θέσεις εργασίας.
Έπίσης, αν οι άνθρωποι ήταν νόμιμοι θα πλήρωναν φόρους και θα αύξαναν τη φορολογική βάση(και επομένως τα φορολογικά έσοδα). Ακόμη, η ελληνική οικονομία έχει μεγάλο πρόβλημα ανταγωνιστικότητας. Το γεγονός ότι υπάρχει εργατικό δυναμικό που θα δεχτεί να δουλέψει με χαμηλότερους μισθούς θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητά μας και θα δώσει περαιτέρω κίνητρα για επενδύσεις. Πρέπει να σας πληροφορήσω ότι τα φρούτα και τα λαχανικά που έχετε στο ψυγείο σας δεν τα έχουν μαζέψει χέρια Έλληνα, αλλά μετανάστη. Προφανώς και δε λέω πως οι άνθρωποι πρέπει να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης: όπως πρέπει να ισχύει για όλους η εργατική νομοθεσία και δεν πρέπει κανείς να πέφτει θύμα εκμετάλλευσης, έτσι δεν πρέπει το ίδιο να γίνεται και με τους μετανάστες. Αλλά το γεγονός ότι είναι ανταγωνιστικότεροι εργάτες παραμένει. Το πρόβλημα είναι ότι τα οφέλη αυτά είναι λίγο μακροπρόθεσμα και αυτό αφήνει περιθώριο σε πολλούς να τα "ξεχνούν": όλες οι σχετικές μελέτες, όμως, επιβεβαιώνουν ότι η μετανάστευση έχει θετική συσχέτιση με το προϊόν της χώρας υποδοχής.
"Οι μετανάστες που δεν έχουν άδεια παραμονής πρέπει να επαναπροωθούνται στη χώρα τους". Πέρα των αμφιβολιών αποτελεσματικότητας που έχει η λύση (ποιος και πώς θα τους πάει πίσω στο Πακιστάν, Παλαιστίνη ή οπουδήποτε αλλού, με τι κόστος κ.ο.κ) είναι βαθιά αντιανθρωπιστική. Οι περισσότεροι προέρχονται από χώρες με δικτατορικά και ανελεύθερα καθεστώτα ή εμπόλεμες περιοχές. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι δυνατόν μια ευρωπαϊκή χώρα να στέλνει ανθρώπους πίσω σε τέτοιες συνθήκες. Καλώς ή κακώς, στην Ευρώπη έχουμε καταφέρει μετά το Διαφωτισμό να έχουμε την ανθρώπινη ζωή ως την υψηλότερη αξία μας. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ, ακόμα κι αν πρόκειται για μη ευρωπαίους πολίτες-κι αυτοί είναι άνθρωποι και η ζωή τους έχει αξία, ίση με τη δικιά μας.
Επομένως και τα μέτρα που προτείνονται προς αυτή την κατεύθυνση μου φαίνονται εντελώς άχρηστα: γιατί να δώσουμε πολύτιμα κονδύλια να αυξήσουμε τη φύλαξη των συνόρων ή για να δημιουργήσουμε σώμα ακτοφυλακής και να μην τα χρησιμοποιήσουμε κάπου εποικοδομητικότερα; Για να αυξήσουμε τον αριθμό των κακόμοιρων που πέφτουν στα χέρια των "ώριμων", "υπεύθυνων", "έμπιστων και "καλών" σωμάτων της ελληνικής ασφάλειας (δηλαδή να υποστούν και βάναυση κακομεταχείριση μετά απ' ότι έχουν περάσει;) και να τους ξαναστείλουμε στην Παλαιστίνη, το Λίβανο ή το Τσαντ;
"Οι μετανάστες δημιουργούν εγκληματικότητα και είναι βάσανο να μένουν δίπλα μας". Αυτό πιστεύω πως είναι εν μέρει αλήθεια: οι άνθρωποι πεινάνε και για να φάνε θα φτάσουν να κλέψουν. Δεν έχουν σπίτι και γι' αυτό μένουν σε παγκάκια. Δεν έχουν την πολυτέλεια της καλής υγιεινής, ούτε τις ίδιες συνήθεις με εμάς. Αυτό, όμως, άπτεται δύο δικών μας θεμάτων: του κατά πόσο η κοινωνία μας είναι μια Ανοιχτή Κοινωνία και σε ποια επίπεδα βρίσκεται η ελληνική Κοινωνία των πολιτών. Δηλαδή, αν είμασταν μια κοινωνία με υψηλό βαθμό ανεκτικότητας (μια Ανοικτή Κοινωνία) όλα θα ήταν πιο εύκολα: θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τους μετανάστες να ενσωματωθούν πιο εύκολα και αυτό θα ήταν θετικό και γι' αυτούς και για εμάς. Επίσης, αν ήμασταν μια κοινωνία με υψηλά επίπεδα κοινωνικού κεφαλαίου θα συμπάσχαμε με τους βασανισμένους αυτούς ανθρώπους και αν μη τι άλλο θα τους προσφέραμε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, έστω και με κάποιο προσωπικό κόστος. Το ότι η μετανάστευση αυξάνει την εγκληματικότητα είναι λογικό: αλλά αν η κοινωνία μας δεχόταν καλύτερα τους μετανάστες θα τη διαχειριζόμασταν πολύ αποτελεσματικότερα.
Πραγματικά πιστεύω πως η λύση του να κάνουμε την Ευρώπη φρούριο, πέραν του ότι είναι βαθιά αντιανθρωπιστική, δεν είναι και καθόλου αποτελεσματική. Θέλουμε τις κοινωνίες μας πιο ανοικτές και πιο παραγωγικές και η σωστή ενσωμάτωση των μεταναστών θα συμβάλλει και προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις. Πρέπει, όμως σε κάποια ζητήματα να είμαστε αυστηροί: η Ολλανδία, αν και η ανεκτικότερη ευρωπαϊκή κοινωνία είχε προβλήματα. Οι μετανάστες πρέπει να ενσωματωθούν στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και όχι αυτές να προσαρμοστούν στις συνήθειες των μεταναστών. Οι μουσουλμανικές ακρότητες θα πρέπει να εκλείψουν! Δεν αγωνίστηκαν τόσοι άνθρωποι για να έρχεται ένας φονταμενταλιστής και να πυροβολεί ένα σκηνοθέτη επειδή γύρισε μια αντιμουσουλμανική ταινία ή επειδή κάποιος αστυνομικός έσκισε μια προσευχή θα ανεχτούμε να γίνονται επεισόδια στο κέντρο!
Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι η επιλογή να ζήσουμε μαζί με τους μετανάστες είναι ουσιαστικά μονόδρομος: και για λόγους οικονομικής ευμάρειας και κοινωνικής συνοχής (κανείς δε νομίζω να θέλει να φτιάξει γκέτο όμοια με τα γαλλικά και να υποστεί τις συνέπειες τους), αλλά κυρίως για λόγους ανθρωπιάς. Δυστυχώς δεν μπορεί μια χώρα να εφαρμόσει μια τέτοια πολιτική μόνη της: το ότι οι μετανάστες μακροπρόθεσμα βοηθούν δε σημαίνει ότι αυτό ισχύει για άπειρο αριθμό μεταναστών! Αν, όμως, όλες οι ευρωπαϊκές κοινωνίες βοηθήσουν την ένταξη των μεταναστών, θα δουν σε λίγο καιρό τα οφέλη της μετανάστευσης. Προσοχή, όμως,: ο ευρωπαϊκός πολιτισμός έχει αυστηρά όρια και περιορισμούς! Οι μετανάστες πρέπει να τα δεχτούν και να μάθουν να ζουν με αυτά, άσχετα αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μεταβάλλουν ριζικά κάποιες συνήθειες τους. Μόνο έτσι θα ζήσουμε και εμείς, αλλά και αυτοί όσο μπορούμε καλύτερα.
43 σχόλια:
Ανθρωπισμό με την τσέπη σας κύριε
πολυ καλη προσέγγιση, ισως όμως ειναι λιγο λαθεμένο το συμπέρασμα οτι η μεταναστες τεινουν να καταναλωνουν. Μαλλον το αντίθετο συμβαίνει, δεν ξοδεύουν τίποτα.
Δεν τα λέγαμε στο προηγούμενο άρθρο;
Πολύ καλό άρθρο, με σωστές παρατηρήσεις, χωρίς υποκριτικές "κορώνες".
- Λόγω παγκοσμιοποίησης και εκπολιτισμού, οι κραυγάζοντες ενάντια των μεταναστών πρέπει να αναλογιστούν,
1. Τελείωσαν οι Τζέκινς Χαν, Αττίλες, Βησιγότθοι, και άλλοι βιαστές λαών και γυναικών,
2. Αντί να μαζεύουμε κουβέρτες για την ... Ταυλάνδη και χρήμα για την .... Ελβετία, έρχονται οι ίδιοι οι δυστυχούντες εδώ και τα διεκδικούν με την εργασία τους..
Η αναφορα στην ελλειψη κοινωνικου κεφαλαιου ειναι σωστη.Εδω δεν συμφωνουμε να εχουμε παροχες για τους ελληνες θα δεχτουμε να εχουμε κοστος για τους ξενους?Ειμαστε αρκετα πισω σε αυτο και η αγορα μας το ιδιο.
Ομως το τελος του αρθρου ειναι ολη η ουσια.Πρεπει να σεβαστουν οι ξενοι τις συνηθειες μας.
Η προσέγγιση είναι κάπως επιδερμική. Δε μπορεί να "κακίζουμε" την κοινωνία που δεν παρέχει στους μετανάστες καλύτερες συνθήκες ζωής. Δηλαδή σα φιλελεύθεροι επιδιώκουμε την άρση του σοσιαλιστικού κράτους προνοίας εκτός αν πρόκειται για μετανάστες? Ή εννοεί ο συγγραφέας ότι οι πολίτες όφειλαν να βοηθούν τον κάθε αλλοδαπό που περνάει τα σύνορα της Ελλάδας?
Αυτές οι θεωρητικές απόψεις παρά τις αγνές τους προθέσεις δε συνιστούν μέρος της λύσης. Μάλλον αποτελούν τμήμα του προβλήματος καθώς παρακάμπτουν υπαρκτά προβλήματα αντικαθιστώντας τα με ευχολόγια.
Ας τα πάρουμε όμως απ την αρχή:
1. Δεν είναι δυνατό να αποδέχεται μια χώρα το 100% των εξαθλιωμένων μεταναστών που έρχονται σε αυτή. Οι υπηρεσίες του κράτους παρέχονται σε πεπερασμένο αριθμό ατόμων γιατί οι πόροι είναι περιορισμένοι. Αν αύριο στην Ελλάδα έμπαιναν άλλα 10.000.000 πολίτες οι σχετικές δομές θα κατέρρεαν.
2. Ένας μετανάστης προκειμένου να ζήσει σε μια χώρα χρειάζεται δυο πράγματα: έναν πρόθυμο εργοδότη ή ένα μικρό έστω συσσωρευμένο κεφάλαιο. Χωρίς τίποτα από αυτά τα δύο το σίγουρο είναι ότι θα οδηγηθεί σε ακραίες συνθήκες διαβίωσης με τα γνωστά αποτελέσματα.
3.Για να γίνει πολίτης μιας χώρας δεν αρκεί μόνο η θέληση του. Χρειάζεται και η συνδρομή κάποιων οικονομικών, πολιτικών κλπ προυποθέσεων. Δεν είναι δυνατό να γίνει κάποιος πολίτης χωρίς να συνεισφέρει στα έξοδα του κρατικού μηχανισμού, άμεσα ή έμμεσα. Επίσης δίχως να τηρεί υπακοή στο σύνταγμα και τους νόμους.
Από τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτει ξεκάθαρα ότι ο αλλοδαπός μετανάστης θα πρέπει είτε να μετακληθεί από κάποιον εργοδότη στη χώρα μας, είτε να διαθέτει κεφάλαιο για να ξεκινήσει μια δική του δουλειά.
Αυτές όμως οι προυποθέσεις δυσχεραίνονται από το ίδιο το κράτος που έχει περιορίσει τις μετακλήσεις, ενώ καταδιώκει μανιασμένα τους πλανόδιους πωλητές και μικροεπιτηδευματίες που προέρχονται από ξένες χώρες.
Όσο θα επιτρέπεται με την ανοχή του κράτους η μετανάστευση χωρίς τους παραπάνω όρους τόσο θα οξύνονται τα προβλήματα συνύπαρξης, η εγκληματικότητα,η ανεργία,οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης κλπ.
Μια καλή λύση προς τη σωστή κατεύθυνση θα ήταν εκτός από την απελεύθερωση των μετακλήσεων και η ελεύθερη είσοδος στη χώρα με τον όρο της κατάθεσης πχ στο Ταμείο Παρακαταθηκών ενός ελάχιστου κεφαλαίου ίσου με τα χρήματα πχ που οι κολασμένοι πληρώνουν στους σκλαβεμπόρους. Αφού τα βρίσκουν για να μπαίνουν παράνομα,μπορούν να τα βρίσκουν και για να μπαίνουν νόμιμα.
Με το κεφάλαιο αυτό ο μετανάστης θα μπορεί να ξεκινάει μια δική του δουλειά ή να χρηματοδοτεί επενδύσεις του κράτους στις οποίες ο ίδιος θα μπορεί να εργάζεται, ή απλά θα μπορεί να ζει μέχρι να βρει μια αξιοπρεπή θέση εργασίας.
Ρατσισμό με την δική σας τσέπη, κύριε. Όχι με την δική μας. Και αυτό αναφερόμενο στην οικονομία αυτή καθαυτή, όχι στις στρατιές των αργόσχολων που πληρώνουμε για να ασχολούνται με την - πολύ αποδοτική οικονομικά! - δραστηριότητα του κυνηγιού μεταναστών στην Ομόνοια. Κάθε πτώση του ΑΕΠ, κάθε μείωση των αποθεμάτων των ταμείων, κάθε αύξηση της εγκληματικότητας επειδή η αστυνομία ασχολείται με βλακείες, μπορεί να αποδοθεί ευθέως στην προσπάθεια κατευνασμού του αισθήματος ανασφάλειας υστερικών γραϊδίων και αιωνίων επαρχιωτών που φοβούνται την ζωή, σε βάρος ημών των υπολοίπων.
Τέλος πάντων, όπως έγραψα και παρακάτω το θέμα ψόφησε, οπότε μπορούμε να ασχοληθούμε και με τπτ άλλο σοβαρότερο.
Τα γνωστά ανέκδοτα περί «δημιουργίας θέσεων εργασίας» τα οποία υπάρχουν μόνο στις θεωρίες αλλά στην πράξη έχουν καταρριφθεί πλήρως. Κάποτε πρέπει να προσγειωθείτε…
Η αυτορύθμιση επιτυγχάνεται μόνο σε συστήματα που διέπονται από φυσικούς και όχι από χαοτικούς ανθρώπινους νόμους. Στην θεωρία όλα εύκολα είναι αλλά στην πράξη ακυρώνεται η θεωρία σας.
Μόλις ο «τρίτος» κόσμος μεταναστεύσει σε μεγάλο ποσοστό στη «δύση», αυτή θα δύσει (το ότι θα δύσουν και οι αμπελοφιλοσοφίες σας μαζί είναι το μόνο θετικό!)
Αν θέλει να κάνει κάτι η δύση, ας βοηθήσει την ανάπτυξη των χωρών τους, όχι να τις εκμεταλλεύεται μέσα από τα καταδικαστέα ανταγωνιστικά πρότυπα και ύστερα να ηθικολογεί «φιλελεύθερα»…
Κοινώς η λύση είναι η πλήρης αλλαγή του διαχειριστικού σχήματος και η μετατροπή του από ανταγωνιστικό και αυτορυθμιζόμενο σε βιώσιμα διαχειριζόμενο.
Οι περισότεροι μεταναστες που έρχονται στην χώρα μας προέρχονται απο χώρες οπου η κύρια βιοποριστική δραστηριότητα ειναι η αγροτική παραγωγή. Κατα καιρούς θα έχετε ίσως δει οτι υπάρχουν πολλα χωρία της επαρχίας τα οποία έχουν σχεδόν ερημώσει αφου όλοι οι ελληνες έχουν μαζευτει στις πόλεις. Αυτο το γεγονος θα μπορουσαμε να το εκμεταλευτουμε θαυμάσια και να διευθυτήσουμε ταυτοχρόνος το πρόβλημα των μεταναστώ στην χώρα μας. Εγω λοιπών προτείνω το εξής
1. Την άμεση εγκατάσταση όλων των λαθρομεταναστών σε αγροτικούς οικισμούς της επαρχίας όπου υπάρχουν λίγοι κάτοικοι.
2. Την άμεση χορήγηση αδείας παραμονής υπο τον όρο οτι οι μετανάστες α) θα δεχθουν να εργαστούν στης τοπικές αγροτικές καλιέργιες και β)δεν θα μπορούν να μετοικήσουν για τουλάχιστων 10-15 χρονια σε μεγάλη πολη εκτός εάν προσκομήσουν εγγητήρια επιστολή πρόσληψης απο εργοδότη της πόλης
3. Την άμεση προσθήκη όλων των μεταναστών στο ΙΚΑ οπου θα μπαίνουν κανονικά οι εισφορές.
4. Τέλος για την μισθοδότηση των μεταναστών και για την κάλυψη των αρχικών εξόδων προτείνω την συνχρηματοδότηση-επιχορήγηση των καλιεργητών-ιδιοκτητών γης που θα τους προσλάβουν με λεφτά απο τα ευρωπαικά πακέτα και προγράμματα.
Με αυτον τον τροπο:
- αναζοωγωνεις την ύπαιθρο
- δίνεις ψωμί (και μάλιστα νόμιμο) στους μετανάστες
- καλύπτεις την περίθαλψή τους
- δημιουργείς νέες ευκεριες εργασίας για ελλήνες που θελουν να δραστηριοποιηθούν στην ύπαιθρο αφου θα πρεπει να καλυφθουν θέσεις σε νοσοκομεία, σχολεία αλλα ακόμα και σε καταστήματα.
- και φυσικα (και αυτο ειναι το ποιό συμαντικό) κανεις την ελλάδα παγκόσμιο ΚΟΛΟΣΣΟ αγροτικών προιόντων.
Ειδικά εαν γίνει επένδυση σε βιολογικές πολυκαλιέργιες οι δυνατότητες κερδοφορίας ειναι πραγματικα ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ.
Στην τελική τι θέλουν όλοι αυτοι οι άνθρωποι και έρχονται στην ελλάδα; Να ξεφυγουν απο την βία και την εξαθλίωση, να έχουν ενα κεραμίδι πανω απο το κεφάλι τους και να μπορούν να τρόνε και να εξασφαλίσουν ενα καλύτερο μέλλον για τα παιδια τους. Νομίζω οτι αυτό το προτείνω παρέχει πρακτικές λύσεις σε πολλά προβλήματα. Τι λέτε κι εσείς;
Είναι καταπληκτικό πως μπορούμε να συζητάμε επί μέρες χωρίς να γνωρίζουμε το πρόβλημα και χωρίς στοιχεία. Μετά απορούμε γιατί το κάνουν οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι.
1. Οι μετανάστες δεν ξοδεύουν, αλλά αποταμιεύουν. Γι'αυτό και οι τράπεζες ανοίγουν υποκαταστήματα στελεχωμένα από μετανάστες που μιλούν την γλώσσα.
2. Η συντριπτική πλειοψηφία των μεταναστών είναι από την Ευρώπη. Περίπου το 20% είναι από Ασία και Αφρική. Απλώς αυτοί λόγω χρώματος και εμφάνισης ξεχωρίζουν.
3. Συνέχεια του προηγουμένου. Οι περισσότεροι δεν προέρχονται από γεωργικές χώρες. Ειδικευμένοι εργάτες είναι.
4. Όλα αυτά που λέει ο Πεϊτσίνης προβλέπονται. Και μετάκλιση εργαζόμενου προβλέπεται, αλλά πρέπει να είναι για συγκεκριμένο εργαζόμενο και παιρνει 2-3 χρόνια. Και κεφάλαιο για τον ελεύθερο επαγγελματία προβλέπεται και είναι 60.000 €. Και ότν καλείς εσύ κάποιον για τουρισμό για να αποφύγουν την απάτη σου ζητάνε να βάλεις λεφτά στο παρακαταθηκών.
Όλα αυτά όμως είναι εμπόδια για τον πεινασμένο και δεν τα καταλαβαίνει. Αυτός θέλει καλύτερη τύχη τώρα. Όταν ρώταγες τους πρώτους Αλβανούς που ήρθαν και ήταν αδύνατοι τι τρώγανε, σου λέγανε "μπουκ ι μακαρόν" ψωμί και μακαρόνια νερόβραστα, όταν τα είχαν.
Επίσης δεν γνωρίζει τον εργοδότη του και το αντίστροφο. Απλώς ξέρει πως υπάρχουν εργασίες στην Ελλάδα και αντίστοιχα ο εργοδότης πως υπάρχει φτηνό εργατικό δυναμικό στις χώρες προέλευσης. Αυτοί οι δύο δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν από πριν.
5. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός μεταναστών που αντέχει μια κοινωνία. Ή μάλλον αυτό δεν θα μας το πουν οι γραφειοκράτες, αλλά η αγορά. Στην αγορά θα γίνει η σύνδεση ανάμεσα στα δύο μέρη που αναφέρω στο 4.
6. Το να διώξεις τον παράνομο δεν είναι έλλειψη ανθρωπισμού. Είναι από την μεριά του άρνηση να υπόκειται στην όποια σύμβαση ορίζεται από τις παραμέτρους ξένος σε ξένη χώρα με τα αντίστοιχα δικαιώματα και υποχρεώσεις (φορολογικές, ασφαλιστικές, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους). Σε μια ανοιχτή και φιλελεύθερη κοινωνία όλοι συμφνωνούμε σε μια σύμβαση. Όποιος αρνείται να υπόκειται σε αυτή θα πρέπει να υφίσταται τις συνέπειες.
Μπορώ να έχω 1000 λόγους ως έλληνας πωλήτης να μην πληρώνω φόρους και να μπορώ να το δικαιολογώ θεωρητικά. Αν με πιάσουν όμως και δεν πείσω το δικαστήριο για το δίκιο των απόψεων μου θα υποστώ τις συνέπειες.
Pelerin.
Γνωρίζω το πρόβλημα λόγω ΄του επαγγέλματος μου και είμαι στη θέση να παραδεχτώ ότι δεν υπάρχουν "απλές" ή one size fits all λύσεις (τύπου "η αγορά θα βρει τη λύση"). Η αγορά θα οδηγηθεί σε ισορροπία ακόμα κι αν αυριο μπουν 2.000.000 νέοι μετανάστες. Το θέμα είναι η καταστροφή και η ακροδεξιά πολιτική διάβρωση που θα υποστεί η κοινωνία σ αυτή τη διαδικασία "εξισορρόπησης".
Αντίθετα, εγώ προτείνω κάποια μέτρα που μπορούν να δώσουν άμεσες λύσεις χωρίς υπερβολικά κόστη ή εξωτερικότητες.Πρόσεξε:
Το νομικό πλαίσιο που ρυθμίζει τα ζητήματα των μετακλήσεων είναι ουσιαστικά ο ν.3386/2005. Εκεί προβλέπεται (πάρτε βαθιά ανάσα) ότι ο εργοδότης θα πρέπει να υποβάλλει καταρχήν σχετική αίτηση, μέχρι τις 30 Ιουνίου κάθε έτους, προς το Δήμο στην οποία θα αναφέρει τον αριθμό, την ειδικότητα και το χρονικό διάστημα της απασχόλησης των υπηκόων που προτίθεται να απασχολήσει το επόμενο έτος.
Κατόπιν ο Δήμος διαβιβάζει στην υπηρεσία αλλοδαπών η τελευταία στον ΟΑΕΔ για να διαπιστωθεί αν η θέση... μπορεί να καλυφθεί από ημεδαπούς ή νόμιμα διαμένοντες υπηκόους τρίτων χωρών. Κατόπιν στην Περιφέρεια, στην επιτροπή του άρθρου 14 και τέλος στο Υπουργείο Απασχόλησης.
Παράλληλα καθορίζεται ανώτατος αριθμός αδειών διαμονής, σα να μπορεί ο μέσος γραφειοκράτης να ελέγξει πόσες ανάγκες έχει η χώρα σε εργατικό δυναμικό.
ο εργοδότης επανέρχεται (συνολικά τρεις φορές) με αιτήσεις του, και στο τέρμα αυτής της φρικιαστικά γραφειοκρατικής διαδικασίας αρκετοί εργοδότες τρώνε...πόρτα από τους αρμοδίους για χίλιουςδυο λόγους.
Αν αυτό λέγεται μεταναστευτική πολιτική τότε προτιμώ την έλλειψη της.
Εγώ λοιπόν προτείνω αυτές οι διαδικασίες να αντικατασταθούν από μια απλή αίτηση του εργοδότη και του υποψηφίου εργαζομένου.Η συνεχιζόμενη εργασία του τελευταίου έστω και σε τρίτο εργοδότη θα εξασφαλίζει την επ άπειρον ανανέωση της άδειας διαμονής του (όπως γίνεται δηλαδή και σήμερα για τους "εκλεκτούς" που πρόλαβαν να πάρουν την πράσινη κάρτα πριν τρία χρόνια)
Όσο για το κεφάλαιο, θεωρώ πως τα 3-5.000 ευρω που πληρώνουν οι λαθρομετανάστες για να εισέλθουν παράνομα είναι αρκετά σαν αρχικό κεφάλαιο προκειμένου να στήσει τη δουλίτσα του ένας πλανόδιος μικροπωλητής. Τα 60000 απευθύνονται σε άλλου είδους επενδυτές που δεν ξέρω αν μπορούν καν να θεωρηθούν "οικονομικοί μετανάστες".
Δεν ξέρω τι ζητά ο πεινασμένος,και δε με ενδιαφέρει. Η άναρχη μετανάστευση της δεκαετίας του 90 προκάλεσε ένα κύμα ξενοφοβίας και τρόμου απέναντι στους ξένους,που το πλήρωσαν συχνά με το αίμα τους , αθώοι μετανάστες.
Γι αυτό με ενδιαφέρει πώς θα οργανωθεί αποδοτικά η μεταναστευτική πολιτική. Γιατί όσο στρουθοκαμηλίζουμε λέγοντας πως δεν πρέπει να υφίσταται μεταναστευτική πολιτική,τόσο θα επιτρέπουμε στην άκρα δεξιά να διαμορφώνει τις κατευθύνσεις της υπάρχουσας πολιτικής ενώ εμείς θεωρητικολογούμε.
Κατι τελικά το πολιτιστικό είναι το μικρότερο πρόβλημα σε μια χώρα που μετά βίας διαθέτει μετανάστες δεύτερης γενιάς.
Το ουσιώδες ζήτημα είναι η ομαλή οικονομική ένταξη του μετανάστη στην ντόπια αγορά, δίχως κρατικές παρεμβάσεις αλλά με τη δυνατότητα του κράτους να εποπτεύει τη διακίνηση ατόμων μέσα στα όρια της δικαιοδοσίας του.
Για να μην φιλολογείτε κύριοι, ιδού τι λέει η έρευνα
Ο Storesletten (2000) κατασκευάζει ένα απλό μοντέλο γενικής ισορροπίας το οποίο εφαρμόζει στις Ηνωμένες Πολιτείες και βρίσκει πως η μετανάστευση πληθυσμών με όμοια
χαρακτηριστικά με τον υπάρχοντα πληθυσμό μεταναστών δεν βελτιώνει τα δημόσια οικονομικά αλλά η προσέλκυση μεταναστών υψηλής ειδίκευσης βελτιώνει τον
προϋπολογισμό.
Bonin (2000) ο οποίος
βρίσκει θετικές συνέπειες από την μετανάστευση στην Γερμανία αλλά οριακή συμβολή της μετανάστευσης στην βελτίωση των δημόσιων οικονομικών λόγω γήρανσης.
Ολλανδίας Roodenburg (2003) πραγματοποιεί διαγενεακή λογιστική και βρίσκει πως η
μετανάστευση έχει αρνητικές επιπτώσεις στο προϋπολογισμό
Storesletten (2003)
κατασκευάζει ένα μοντέλο μερικής ισορροπίας με εφαρμογή στην Σουηδική οικονομία και
βρίσκει πως ο μέσος μετανάστης είναι αρνητική επένδυση για τον δημόσιο προϋπολογισμό.
Ο Storesletten υποθέτει στο μοντελο του πως οι απόγονοι των μεταναστών ενσωματώνονται
πλήρως στην κοινωνική και οικονομική ζωή της Σουηδίας.
Schou Δανία 2003
μετανάστες από φτωχές και υπανάπτυκτες χώρες έχουν υψηλή ανεργία, χαμηλούς δε
συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό ενώ απολαμβάνουν υψηλές διανεμητικές πληρωμες από
το κράτος. Εάν αντίθετα η μετανάστευση περιοριζόταν σε μετανάστες από ανεπτυγμένες
χώρες η συμβολή τους στην βελτίωση των δημόσιων οικονομικών είναι οριακή έως
αμελητέα.
Δηλαδή τα προφανή
1)Αν έχεις κοινωνικό κράτος δεν έχει ελεύθερη μετανάστευση. Τάδε έφη Μίλτον Φρήντμαν. Μέχρι να το καταργήσουμε [δηλαδή εσείς μέχρι να πείσετε τον κόσμο για τα οφέλη της κατάργησης του], ελεύθερη μετανάστευση δεν νοείται
2)Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των μεταναστών που περνάτε στα ψιλά.
3)Οτί σε μια συζήτηση ενός οικονομικού φαινομένου η ιδεολογία είναι άσχετη. Κοινώς ξεστραβωθείτε με το τι λέει η βιβλιογραφία και η μοντέρνα έρευνα. Αλλά αυτό που θα ακούσω είναι οι οικονομολόγοι δεν προέβλεψαν την κρίση γιατί να τους πιστέψουμε. Τους παρακαλώ να μου γνωρίσουν την καφετζού τους.
4)Ο εκστασιασμένος κύριος Πέλεριν με τους μετανάστες πρέπει να είναι δυστυχής που μένει τα WGCO [white greek christian orthodox, anti WASP]βόρεια προάστια. Όμως δεν εξηγείται αφού έχει σπίτι στο Α Παντελή γιατί δεν πάει να μείνει εκεί.
5)Πειτσίνη, αυτό που περιγράφεις είναι ελαφρυά μορφή του Ελβετικού σύστηματος μετανάστευσης. Εκεί να δεις ζόρι να μπεις και όμως μια χαρά διαχειρίζεται την μετανάστευση της συν οτί απαγόρευσε με δημοψήφισμα το χτίσιμο μιναρέδων. Για να δούμε πόσο και καλά πίσω είναι η ελλάδα
6)Στην Γερμανία αυτοαπασχολούμενοι απο τρίτες χώρες δεν επιτρέπονται χωρίς ελάχιστο κεφάλαιο 1.000.000 ευρώ. Άσε δε που πρέπει να προσκομίσουν μερικά έγγραφα όπως ασφάλισης και ικανού εισοδήματος ώστε να μην είναι βάρος στο δημόσιο σύστημα υγείας.
7)Νιεφκσι κλαψε για τον αλαβανο που μπήκε στην σύνταξη, για τα άλλα απαξιώ να συζητήσω με κρυφό συριζαίο.
@John 25aris
Είμαι αντιανθρωπιστής και περήφανος.
3-5.000 ευρω που πληρώνουν οι λαθρομετανάστες για να εισέλθουν παράνομα είναι αρκετά σαν αρχικό κεφάλαιο προκειμένου να στήσει τη δουλίτσα του ένας πλανόδιος μικροπωλητής
Το οτι 50.000 μικροπωλητές δεν μπορούν να πάρουν όλοι άδεια για το επάγγελμα, δεν σου πέρασε από το μυαλό
Η αλλιώς αυτό που έλειπε από την ελληνική οικονομία ήταν οι μικροπωλητές
Πάντως μια χαρά τα βρίσκουν οι πλανόδιοι με τους καταναλωτές,όταν δεν τους κυνηγά η Δημοτική Αστυνομία
Και οι παράνομες πουτάνες όταν δεν τις κυνηγάνε. Και γιατροί με ψεύτικα διπλώματα όταν είναι να χορηγήσουν καμιά ασπιρίνη.
Επίσης και οι παράνομες άδεις οικοδομής όταν δεν καταγγέλεται ο παρανομών στην πολεοδομία
Και βέβαια ο μαγαζάτορας που πληρώνει σαν το μαλάκα το ΦΠΑ για να έρχεται ο παράνομος μικροπωλητής
Αν βλέπατε την Δικαστή Τζούντυ στην αμερικανική τηλεόραση, ήταν ένας τυπάς πορωμένος με το παιντμπόλ. Έβρισκε πρεζόνια και εκείνα κάνανε δημοπρασία μειοδοτική για να τους δώσει ο πορώμενος λεφτά για να τους χτυπήσει με το παιντμπόλ.
Η δικαστής καταδίκασε τον πορωμένο. Κακώς σύμφωνα με την λογική σου, αφού τα "βρίσκανε" μεταξύ τους
Oι "γιατροί" χωρίς δίπλωμα διαπράττουν απάτη. Οι πλανόδιοι πωλητές ασκούν ένα ωφέλιμο επάγγελμα που γεννήθηκε χιλιετίες πριν δημιουργηθεί οτιδήποτε σχετίζεται με δημοτικές αστυνομίες, ή ανώνυμους σχολιαστές μπλογκ
να μια καλή ιδέα μέσα σ ό,τι έγραψες: οι πλανόδιοι δεν πληρώνουν ΦΠΑ,ενώ οι μαγαζάτορες πληρώνουν. Λύση: μειώστε το ΦΠΑ και βάλτε τους όλους να το πληρώνουν. Ακόμα καλύτερη Λύση: Καταργήστε το ΦΠΑ.
Μέχρι να καταργηθεί το κράτος θα περάσει καιρός. Κάτι πιο πρακτικό?
Ωφέλιμο επάγγελμα των μικροπωητών. Εγώ εδώ στην ευρώπη γιατί δεν βλέπω κανένα, παρά μόνο Βαλκάνια μεριά. Να υποθέσω πως αυτό είναι το παραγωγικό σου όνειρο για την Ελλάδα. Η ελληνική οικονομία του πασατέμπου και του μικροπωλητή. Ναι κυρίες και κύριοι η ελληνική οικονομία και κοινωνία θα σωθεί απο ιρακινούς μικροπωλητές
Και επειδή αυτοπροσδιορίζεσαι (τάχα) φιλέλευθερος, αν υποστήριζες μια ελάχιστη φορολογία αυτή θα ήταν ο ΦΠΑ και κατάργηση κάθε άλλου φόρου. Ο μοναδικός flat tax που υπάρχει στην ελληνική οικονομία είναι ο ΦΠΑ και ο οποίος χτυπάει την κατνάλωση και όχι την αποταμίευση και την εργασία και είναι απόλυτα ελαστικός με τον οικονομικό κύκλο. Σε περιόδους παχιών αγελάδων το κράτος θα αποτάμιευε απο την αυξημένη κατανάλωση άρα και καταβολή του ΦΠΑ, ενώ σε υφέσεις θα μπορούσε να ξοδεύει τα πλεονάσματα για stimulus. Ψιλά φιλελεύθερα γράμματα
Αν δε γουστάρεις τις συναλλαγές μεταξύ συναινούντων ενηλίκων, υπάρχει πάντα η Β.Κορέα και άλλες παραγωγικότατες οικονομίες(Κούβα κλπ)με βαριές βιομηχανίες και όχι φτηνιάρηδες μεταπράτες. Το ΚΚΕ δεν έλεγε το 76 πως δεν ήθελε να γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης? Όπως βλέπω συμφωνείτε απόλυτα.
Εν πάσει περιπτώσει, ένα συνεπές φιλελεύθερο πρόγραμμα θα περιόριζε τόσο ριζικά και απόλυτα τις δημόσιες δαπάνες ώστε δε θα υπήρχε λόγος για τη διατήρηση του ΦΠΑ και των λοιπών φόρων στο παρόν επίπεδο.
Πειτσινη αν ο φιλελευθερισμός σου είναι η ελλάδα να γίνει ενα απέραντο γιουσουρούμ και όχι οικονομία γνώσης και παραγωγικότητας, δεν εκπλήσσομαι που τον "πίνετε" στις εκλογές. Όταν μοιράσετε την Ακρόπολη και τις αετοφωλιές θα έχει ολοκλήρωθεί ο δρόμος προς τον σοσιαλ... ε συγγνώμη "φιλελευθερισμο".
ένα συνεπές φιλελεύθερο πρόγραμμα θα περιόριζε τόσο ριζικά και απόλυτα τις δημόσιες δαπάνες ώστε δε θα υπήρχε λόγος για τη διατήρηση του ΦΠΑ και των λοιπών φόρων στο παρόν επίπεδο.
Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Πάντα υπάρχει ένας άλλος εφικτός κόσμος, όπως έλεγαν οι μπολσεβίκοι,
είσαι υπέρ του ΦΠΑ ναι ή όχι? Λογικό είναι η οικονομία του γιουσουρούμ που οραματίζεσαι τι δημόσια έσοδα να φέρει?
Νιεφκσι κλαψε για τον αλαβανο που μπήκε στην σύνταξη, για τα άλλα απαξιώ να συζητήσω με κρυφό συριζαίο
Το πρόβλημα δεν είναι να είσαι κρυφός συριζαίος, το πρόβλημα είναι να μην είσαι ανοιχτός ναζί και για να το γενικεύσουμε και να το αποπροσωποποιήσουμε, γιατί όλα τα ανώνυμα troll εδώ μέσα το ρίχνουν όλα στο μανιάτικο, όπως έλεγε ο Πανούσης για τον Νταλάρα μετά τις γνωστές τους προστριβές, το πρόβλημα δεν είναι να μην είσαι καλός τραγουδιστής, το πρόβλημα είναι να μην είσαι μαλάκας. Πάω να ρίξω δάκρυ κορόμηλο τώρα (και για την απαξίωση από την βαρειά και ασήκωτη αυθεντία κάποιου που δεν έχει καν όνομα/πρόσωπο!)
συγκινήθηκα ως Eustache Dauger του διαδικτύου
Μπα, don't flatter yourself, νομίζοντας ότι μπορεί να έρθει και ο Δουμάς να γράψει μυθιστόρημα για σένα. Γενικά το διαδίκτυο έχει αναδείξει πολλούς τύπους που νομίζουν ότι μετράνε επειδή στο καφενείο του διαδικτύου/χωριού μπορούν να φωνάζουν περισσότερο από τους άλλους γέρους στα διπλανά τραπέζια. Μπορώ πάντως να παραδεχτώ ότι αυτή είναι μια προσπάθεια για πνευματώδη απάντηση, περιμένω καλύτερες (και πιο φαρμακερές) ατάκες λοιπον. Όχι τπτ άλλο, αλλά πρέπει να ξέρεις, ότι αν πεις κάτι έξυπνο (πράγμα που αμφιβάλλω δλδ) δεν θα διστάσω να το κλέψω αδιάντροπα και να το χρησιμοποιήσω αλλού. Και χωρίς να αναφέρω ποιος το βρήκε.
Και κάτι ακόμα: όταν παραθέτεις εργασίες, ναι μεν τα γράφεις στο διαδίκτυο και όχι σε περιοδικό, προσπάθησε να μην διαβάζεις μόνο το abstract. Το κάνω κι εγώ όταν βαριέμαι και πρέπει να τσιτάρω 100 εργασίες, αλλά θα εκπλαγείς πόσο μπορεί να διαφέρει το abstract από αυτό που λέει η εργασία και αυτό που λες τελικά εσύ. Κάνε το check με όσα βάζεις.
Τέλος πάντων, κάτι κάτι και
για την "ανεργία" των μεταναστών. Μια μελέτη που δημοσιοποιήθηκε της ΓΣΕΕ πριν 3-4 χρόνια έδειχνε ότι η ανεργία των μεταναστών είναι μικρότερη από του γενικού πληθυσμού. Συν ότι το ποσοστό απασχόλησης είναι μεγαλύτερο σε σχέση με του γενικού πληθυσμού. Αλλά τελικά ο λόγος που μπορεί ακόμα και αν κάνουμε προτύπωση για όλα αυτά, υπάρχει ένας ακόμα λόγος. Τον μετανάστη δεν τον ενδιαφέρει να δουλέψει όλο τον χρόνο. Δουλεύει 6 μήνες και με τα λεφτά των 6 μηνών ζει τους υπόλοιπους και στέλνει και στο σπίτι. Αυτό είναι παλιά και δοκιμασμένη τακτική στις χώρες του τρίτου κόσμου και ο λόγος που ο κόσμος μαζεύεται στις πόλεις. Δουλεύει 3 μήνες και βγάζει τα ίδια με όσα θα έβγαζε αν δούλευε 12 μήνες στο χωριό. Τους υπόλοιπους μήνες κάθεται, γι'αυτό και βλέπουμε τρομακτικά νούμερα ανεργίας στον τρίτο κόσμο που δεν αντιπροσωπεύουν το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Τελικά, η μετανάστευση είναι κάτι που συμβαίνει. Δεν είναι πρόβλημα, ούτε και ευκαιρία μάλλον. Απλά συμβαίνει. Όλα τα υπόλοιπα προκύπτουν από την ιδεολογικοποίηση της πραγματικότητας. Από το "Kinder statt Inder" των Γερμανών και αντίστροφο δικό σου, μέχρι τα "κόκκινη κάρτα στους μετανάστες", μέχρι το "μετανάστες αδέλφια μας", όλοι παραγνωρίζουν ότι είναι απλά η πραγματικότητα. Λυπάμαι βέβαια περισσότερο απόλους τους ιδεολόγους τους (ακρο)δεξιούς γιατί προσπαθούν με κουβαδάκι να αδειάσουν την θάλασσα. Αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ασχολούμαστε τόσο με το ζήτημα, μόνο και μόνο γιατί ο διαχειριστής της πολυκατοικίας δεν τα βρίσκει στα κοινόχρηστα.
Νιέφσκι
θα πάθεις πλάκα αν διαβάσεις πέρα απο το abstract. Τεσπά η ΓΣΕΕ μπορεί να λέει ότι θέλει, όπως και η ΠΑΣΕΓΕΣ και κάθε συνδικαλιστής.
Ανεξάρτητες έρευνες δημοσιευμένες σε peer review για την ελλάδα δεν υπάρχουν. Τεσπα χαμένος κόπος η συζήτηση με κάθε ορφανό του Αλαβάνου
@ Χάρη,
Σε τι πρέπει να δώσουμε σημασία τελικά; Στο να αφήσουμε την αγορά να λειτουργήσει και να αφομειώσει τους μετανάστες με την μικρότερη δυνατή παρέμβαση από το κράτος, ή να ασχοληθούμε με το τι πιστεύουν οι ξενοφοβικοί και οι ρατσιστές που υπάρχουν σε κάθε κοινωνία.
Ξενοφοβικοί υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα και σε κάθε κοινωνία. Αυτοί πάντα θα χρησιμοποιούν τον μπαμπούλα του ξένου για να ρυθμίζουν την κοινωνία και οικονομία όλο και περισσότερο. Όπως υπήρχαν και θα υπάρχουν και οι φίλοι των μεταναστών που τους αντιμετωπίζουν ως ομάδα χρήζουσα βοηθείας ή ως new social movement στο δρόμο για την επανάσταση. Κι αυτοί επιζητούν περισσότερη ρύθμιση.
Μόνο αν δούμε την μετανάστευση ως διακίνηση ανθρώπινης εργασίας, που ρυθμίζεται από την αγορά θα μπορέσουμε να έχουμε μια ομαλή συμβίωση ντόπιων και μεταναστών.
Για τα τυπικά υπάρχουν εύκολες και μη γραφειοκρατικές λύσεις. Υπάρχουν χώρες με πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από εμάς, απ'όπου μπορούμε να πάρουμε τις καλύτερες πρακτικές.
@ ανώνυμους,
Οι ξένοι θα έρχονται συνέχεια, όσο τους έχουμε ανάγκη για να φροντίζουν τους γέρους και τα παιδιά μας, για να μαζεύουν την σοδειά, για να χτίζουν τα σπίτια μας. Μπορούμε να τους μισούμε όσο θέλουμε, αυτό δεν θα τους σταματήσει να έρχονται όσο τους πληρώνουμε για τα παραπάνω.
Αν ψάχνετε για τελειωτικές λύσεις στο πρόβλημα σας πληροφορώ πως υπάρχουν και έχουν δοκιμαστεί. Τα αυταρχικά καθεστώτα του φαιοκόκκινου φασισμού (ναζισμός, φασισμός, κομμουνισμός) κρατούσαν απ'έξω τους μετανάστες. Δυστυχώς απέτυχαν παταγωδώς σε όλα τα άλλα. Κρατώντας έξω τους ξένους φυλάκιζαν τους μέσα. Κρατώντας απ'έξω την μετανάστευση μείωναν την παραγωγικότητα της εργασίας. Έτσι κατέρρευσαν, επειδή προσπάθησαν να απαγορεύσουν την ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων, εμπορευμάτων και υπηρεσιών. Αντιθέτως κοινωνίες ανοιχτές στην μετανάστευση και στο εμπόριο ευρύτερα, όπως η Αμερική, η μεταπολεμική Γερμανία, η Αυστραλία, ο Καναδάς γνώρισαν ευημερία.
θα πάθεις πλάκα αν διαβάσεις πέρα απο το abstract
Θα πάθεις πλάκα, αλλά διάβασα, και έπεσα πάνω σε προτάσεις όπως ότι "χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη ματενάστευση από την σημερινή για να διατηρηθούν το έλλειμμα" και "εφόσον οι παράνομοι μετανάστες κοστίζουν περισσότερο από τους νόμιμους στο κράτος πρέπει να νομιμοποιήσουμε όλους τους παράνομους". Πράγμα που σημαίνει ότι οι συγγραφείς εκτός του να αιθεροβατούν έχουν και μια αίσθηση της πραγματικότητας. Ότι δλδ δεν μπορείς να αδειάσεις την θάλασσα με το κουβαδάκι. Βέβαια αυτά περί εξειδικευμένων εργατών κλπ. μην περιμένεις να τα πάρουμε και τοις μετρητοίς. Οκ, θέλουμε εξειδικευμένους εργάτες. Πώς; Φαίνεται ότι οι χώρες που έλεγαν εγώ θέλω μετανάστες, αλλά μόνο από τους "καλούς", όπώς η Γερμανία απέτυχαν παταγωδώς, αφού σαν πολιτική πρόταση είναι non-sense. Αν θέλεις μόνο έναν τύπο μεταναστών δεν θα έρθουν. Τόσο απλό.
Για την ΓΣΕΕ, οκ, τα peer-reviewed περιοδικά είναι καλύτερα. Αυτό ισχύει γενικότερα και είναι αυταπόδεικτο. Αλλά αυτά είναι τα μόνα στοιχεία που έχεις. Εσύ αναφέρεσαι με βεβαιότητα σε στοιχεία που δεν έχεις - ότι δλδ στην Ελλάδα η ανεργία των μεταναστών είναι τόσο μεγαλύτερη - και θεωρείς ότι δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για στοιχεία που έχεις. Τι να κάνουμε, η πραγματικότητα μας ξεπερνά όλους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μάλιστα λέει ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί 60,000,000 μετανάστες μέχρι το 2050. Τώρα, δεν ξέρω γιατί η Κομισιόν δεν θέλει να διαβάσει rooster και ειδικά τα ανώνυμα σχόλια-διαμάντια, αλλά φαίνεται να αγνοούν εσένα και την βιβλιογραφία που παραθέτεις. Ακόμα χειρότερα, οι μετανάστες αγνοούν και αυτοί την βιβλιογραφία που παραθέτεις και τείνουν να πηγαίνουν σε χώρες που θα μείνουν άνεργοι. Τελικά ίσως ο κεντρικός σχεδιασμός που προτείνεις είναι καλύτερος (σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα), αφού όλοι συμπεριφέρονται αντίθετα σε όσα υπαγορεύει η βιβλιογραφία! Αν μη τι άλλο, συμφωνώ με το κεντρικό σου νόημα:"καλύτερος πλούσιος και υγιής, παρά πτωχός και ασθενής"
Τεσπα χαμένος κόπος η συζήτηση με κάθε ορφανό του Αλαβάνου
Flattery won't get you nowhere young man.
Θαυμάστε υποκρισία. Ο Πέλεριν που έφυγε απ' τον Αγ. Παντελεήμονα το 80 για να μην έχει δίπλα του φτωχούς, κατηγορεί ως ξενόφοβους όσους δεν τους αρέσει να ζουν σε γκέτο εξαθλιωμένων.
Πάω στοίχημα ότι αν μας πει και τι δουλειά κάνει, θα αποδειχθεί ότι έχει ίδιον όφελος από τη φτηνή "δουλοκτητική" εργασία.
Αγαπητέ John 25ari επειδή φαίνεται ότι είσαι ιδεαλιστής και οι σκέψεις σου ειλικρινείς, σου λέω το εξής: Καμία σχέση δεν έχει η επιχειρηματολογία της μίας ή της άλλης πλευράς με ιδεολογίες, οικονομικές θεωρίες, ρατσισμούς ή ανθρωπισμούς. Ο καθένας το μόνο που γνωρίζει με σιγουριά και το μόνο που υπερασπίζεται με πάθος είναι το συμφέρον του.
Οι κύριοι των βορείων προαστείων, προστατευμένοι στις ακριβές γειτονιές τους από τις ορδές των πεινασμένων, επιθυμούν να αυξήσουν τα κέρδη τους κοινωνικοποιώντας τα κόστη.
Οι περισσότεροι Έλληνες, μη έχοντας κέρδη να προσποριστούν από την φτηνή εργασία, διαμαρτύρονται για την κοινωνικοποίηση του κόστους της αθρόας εισαγωγής δούλων.
Αν δώσεις τη δυνατότητα στον πιο ακραίο επικριτή της μετανάστευσης να ζήσει σε μία πολυτελή συνοικία του εξωτερικού ανάμεσα σε πλούσιους ξένους, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να το κάνει. Και αν πεις στον πιο παθιασμένο οπαδό του πολυπολιτισμού να μετακομίσει στην πλ. Θεάτρου, θα αρνηθεί χωρίς δεύτερη σκέψη. Πάνω απ' όλα μετράει το συμφέρον.
Εμ τι περιμένεις με τόσο καλό πιροσκί φεύγεις απο τον Άγιο Παντελεήμονα, ρατσιστής είσαι?
@ ανώνυμους,
Ξενόφοβος δεν είναι αυτός που ζει ανάμεσα σε μετανάστες απαραιτήτως. Κι αν είναι η ξενοφοβία του μπορεί να δικαιολογείται από τις συνθήκες ζωής του.
Εν πάσι περιπτώσει η ξενοφοβία είναι στάση ζωής που εκπορεύεται από μια συγκεκριμένη αντίληψη του εαυτού κυρίως και του άλλου ως απειλής του εαυτού. Δεν έχει δε να κάνει με το που ζει κανείς. Έχει να κάνει όμως με μιαν ελλειπή πρόσληψη της πραγματικότητας, της ιστορίας και κυρίως του ίδιου του εαυτού.
Ο ρατσισμός είναι κάτι άλλο. Είναι ιδεολογική στάση. Είναι η άρνηση ως ισοτίμων όλων αυτών που δεν ανήκουν στην κατά περίπτωση ορισμένη ανώτερη φυλή. Δεν είναι ανάγκη να θεωρεί τον άλλο ως απειλή, απλώς είναι ιδεολογικά τοποθετημένος απέναντι στον άλλο.
Όπως και εσείς αγαπητοί ανώνυμοι θεωρείτε ότι απειλείστε από τον άλλο. Χωρίς να γνωρίζετε όμως τις πραγματικές συνθήκες ζωής στις περιοχές που αναφέρετε, χωρίς να γνωρίζετε την εθνική και θρησκευτική σύνθεση των μεταναστών, χωρίς να γνωρίζετε την ιστορία της μετανάστευσης ανά τους αιώνες, χωρίς να γνωρίζετε τις επιπτώσεις της μετανάστευσης στην οικονομία των χωρών υποδοχής.
Τόσες μέρες τώρα δεν είδα ούτε ένα επιχείρημα που να βασίζεται σε στοιχειώδη γνώση σοιχείων, πέραν ενός abstract μελέτης. Αντιθέτως περισσεύουν οι χαρακτηρισμοί (προσβλητικοί εν μέρει) προς εμένα, περισσεύουν οι αφέλειες, οι ανακρίβειες και οι αριστερίστικες/εθνικοσοσιαλιστικές αντιλήψεις περί βολεμένων αστών και ατομικού συμφέροντος.
Ε λοιπόν εγώ είμαι οπαδός του ατομικού συμφέροντος. Δεν πιστεύω στις συλλογικότητες, δεν πιστεύω στις ευκαιριακές ή μη συσσωματώσεις και ομάδες. Πιστεύω στην προσπάθεια του καθενός να κάνει το καλύτερο για τον εαυτό του και την οικογένεια του χωρίς να ζητάει τίποτα από το κράτος και χωρίς να παραπονιέται στο κράτος.
Το τελευταίο δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να κριτικάρουμε την ανικανότητα του ελληνικού κράτους να παρέμβει στοιχειωδώς σε ένα ζήτημα εσωτερικής ευταξίας όπως είναι η μετανάστευση. Πρώτον γιατί αδυνατεί να καταλάβει το φαινόμενο, Δεύτερον γιατί 15 χρόνια τώρα βρήκε ευκαιρία να ρυθμίσει και να δημιουργήσει μιαν ακόμα εστία διαφθοράς, αντί να απλοποιήσει τα πράγματα. Τρίτον γιατί η αστυνομία δεν μπορεί να ασκήσει το απλό καθήκον της σύλληψης των παρανόμων.
Όλα μπαίνουν σε μια δημόσια διαβούλευση ανάμεσα στους ακροδεξιούς ρυθμιστές και τους αριστερούς ρυθμιστές, η οποία βολεύει τον Λεβιάθαν (τους δημοσίους υπαλλήλους και τα γύρω τους κυκλώματα) να ρυθμίζει όλο και περισσότερο, να παίρνει μίζες, να χρηματίζεται, να διαφθείρεται όλο και περισσότερο.
Ρε Πέλεριν κάτσε στην Εκάλη και θεωρητικολόγησε, ασέ εμάς που τρώμε τα πιροσκί στο Άγιο Παντελεήμονα να ξέρουμε καλύτερα τι παίζει. Και το αν π'ανσοφε ξέρουμε απο μετανάστευση. αυτό είναι δικό μας θέμα. Και εσύ δεν ξέρεις απο υδραυλικά
Ήρθα εγώ στην γειτονία σου να σου πώ τι να κάνεις?
Και ψυχανάλυση στη πάρτη σου
Ενώ εσύ Πέλεριν με την επιχειρηματολόγια σου πέρι πιροσκί ανέλυσες σε βάθος το πρόβλημα της μετανάστευσης. Τουλάχιστον εγώ συ παρέθεσα μερικές εργασίες τις οποίες έχω διαβάσει, γιατί είναι η δουλειά μου, χωρίς εσύ να μπεις στο κόπο να τις κοιτάξεις. Για σένα μάλλον επιχείρημα είναι η ψυχανάλυση δεν ξέρουμε καλά τον εαυτό μας, μήπως είσαι ψυχολόγος?
Δεν είμαι οπαδός της κρατικής ρύθμισης. Είμαι οπαδός της κατάργησης του κράτους και της ιδωτικοποίησης όλων των δημόσιων χώρων. Ας αποφασίσει ο κάθε ιδιοκτήτης και οι ενώσεις ιδιοκτητών αν και πόση και τι είδους μετανάστευση επιθυμούν. Θέλετε πεινασμένους δούλους από την Αφρική και την Ασία; Θα τους φέρετε στην ιδιοκτησία σας, όχι στη δικιά μου.
Τι μπορούμε όμως να κάνουμε μέχρι να ιδιωτικοποιηθούν οι δημόσιοι χώροι; Η μη χείριστη λύση είναι να αποφασίσουμε μαζί, με δημοκρατικές διαδικασίες, αν θέλουμε κι άλλους μετανάστες. Αυτό είναι που ζητάω. Εσύ ζητάς να αποφασίσεις μόνος σου.
Το άλλο εξωφρενικό σχετικά με τα σχόλια πολλών εδώ μέσα είναι η σχεδόν σνομπιστική στάση που κρατούν απέναντι σε όσους ενίστανται ότι εκτός από θεωρίες υπάρχουν και εξαθλιωμένοι άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια και ότι έτσι από τη στιγμή που πολύ απλά δεν γίνεται να τους παρασχεθεί θα αποτελέσουν κοινωνικό πρόβλημα. Αλλά αυτοί ξέρουν: δεν έχουν ανάγκη καμία μέριμνα, ας τα βγάλουν πέρα μόνοι τους, όσοι δε δεν τα καταφέρουν τα κουβαδάκια τους και σε άλλη παραλία. Οι δε "παράνομοι" αυτοί φταίνε που δεν έχουν "χαρτιά", να τσακίζονταν π.χ. να τα βγάλουν στα υψίπεδα της Τόρα Μπόρα, κυνηγημένοι από τους Ταλιμπάν.
Άποψη βγαλμένη από τη ζωή, διατυπωμένη από ανθρώπους που σίγουρα γνώρισαν το σκληρό της πρόσωπο από τα γενοφάσκια τους -όπως οι Αφγανοί λαθρομετανάστες π.χ.- και έχουν τον πρώτο λόγο επί τούτου. Από ανθρώπους που ευαγγελίζονται πολιτικές που θρέφουν τον ιμπεριαλισμό, ο οποίος δημιουργεί με τη σειρά του ανθρωπιστικές τραγωδίες το κόστος των οποίων καλούνται να το πληρώσουν αυτοί που δεν έχουν καμία ευθύνη για αυτές.
Αντί να ζητάτε τη χειραφέτηση από την νεοαποικιοκρατία και την υποβοηθούμενη ανάπτυξη των φτωχών χωρών προέλευσης αυτών των δυστυχισμένων, προπαγανδίζετε από τα Βόρεια προάστια την ανοχή στην μαζική εισδοχή τους, λες και έτσι θα ζήσουν αυτοί καλά και μεις καλύτερα. Αφού πρώτα οι πολιτικές που προαπίζεστε τους εξαθλιώνουν, στη συνέχεια το παίζετε υπερασπιστές τους. Χυδαίο, αν μη τι άλλο.
@ ανώνυμο (τελευταίο)
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Μέχρι να χειραφετηθούν από την νεοαποικιοκρατία και να επιτευχθεί υποβοηθούμενη ανάπτυξη των χωρών τους, να τους δεχόμαστε ή όχι;
Και δεύτερον, αν η αστυνομία πιάνει κάποιον παράνομο, δηλαδή χωρίς ούτε καν βεβαίωση αιτήσεως άδειας διαμονής ή ασύλου, να τον απελαύνει ή όχι;
Immigrant: Who Whom?
1ον. Οι μετανάστες, σε γενικές γραμμές, κάνουν τις δουλειές που απαξιεί να κάνει ο μέσος Ελληνας.
2ον. Δεν φταίνε οι μετανάστες που το Ελληνικό κράτος είναι αναποτελεσματικό όσον αφορά την είσπραξη των φόρων, πόσο μάλλον που ένα μεγάλο μέρος των εισοδημάτων του κράτους είναι οι έμμεσοι φόροι τους οποιούς πληρώνουμε όσοι καταναλώνουμε δηλαδή όλοι οι άνθρωποι αυτής της χώρας ακόμα και οι τουρίστες.
3ον. Απελάση ανθρώπων σε δικατορικά καθεστώτα; Ωραία νοοτροπία! Φαίνεται ότι μερικοί αγνοούν τι εστί διαφωτισμός και κατ' επέκταση Δυτικός τρόπος σκέψης και Δημοκρατία.
4ον Πράγματι οι μετανάστες συμβάλλουν στην αύξηση της εγκληματικότητας αλλά υπάρχει εγκληματικότητα και εγκληματικότητα. Προσωπικά μου είναι δύσκολο να κατηγορήσω κάποιον που έκλεψε ένα μικροποσό για να φάει. Πόσο μάλλον που ο μέσος γηγενής κλέβει το κράτος, δηλαδή όλους μας, με την παραμικρή ευκαιρία.
5ον Συμφωνώ ότι οι μετανάστες πρέπει να σέβονται τα ήθη και τα έθιμα της χώρας που τους φιλοξενεί.
Δημοσίευση σχολίου