“Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable”
John F. Kennedy
Ενώ τις τελευταίες ημέρες το Ιράν ζει τον δικό του Δεκέμβρη, τα ελληνικά ΜΜΕ δεν φαίνεται να ασχολούνται ιδιαίτερα με τα γεγονότα στην κοντινή μας αυτή χώρα. Ίσως γιατί αυτό που βλέπουμε στο Ιράν μας τρομάζει. Ίσως γιατί αν σκύψουμε πάνω από το Ιράν θα δούμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Αλλά που βρίσκονται αυτές οι ομοιότητες; Για τα ξένα ΜΜΕ οι ομοιότητες αυτές είναι τέτοιες, ώστε να μην διστάζουν να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες ελλήνων διαδηλωτών για να δείξουν τους Ιρανούς. Ας δούμε όμως μερικές από αυτές τις ομοιότητες:
*οι διαδηλωτές στο Ιράν συγκρούονται με ιδιαίτερη αγριότητα με την αστυνομία που την θεωρούν εχθρό τους, πολλές φορές τρεποντάς την σε φυγή, όπως και στην Ελλάδα
*υπάρχουν τρομοκρατικές επιθέσεις που δεν έχουν άμεση σχέση με τις διαδηλώσεις και τα αιτήματα των διαδηλωτών, βρίσκουν όμως ευκαιρία χάρη στο εκρηκτικό κλίμα πόλωσης να εκδηλωθούν. Έτσι, όπως στην Ελλάδα είδαμε την αναβίωση της σκληρής τρομοκρατίας, στο Ιράν είχαμε τις τελευταίες 3 εβδομάδες 2 επιθέσεις αυτοκτονίας μόνο στο ίδιο σημείο, το τέμενος του Χομεϊνί, με 24 νεκρούς και στις δυο επιθέσεις, χωρίς να μιλήσουμε για τρομοκρατικές επιθέσεις αλλού.
Τελικά, οι έλληνες και οι ιρανοί διαδηλωτές κατάφεραν "να αποδιοργανώσουν το εσωτερικό της χώρας τους, να πλήξουν την εθνική οικονομία, να κιβδηλώσουν την δημόσια εξωτερική εικόνα και να δημιουργήσουν διεθνή ανυποληψία, να αποσταθεροποιήσουν το σύστημα και να προκαλέσουν τον εθνικό διχασμό".
*το internet κατηγορείται ως υποκινητής των διαδηλώσεων. Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση έχει διακηρυγμένο στόχο της να φιμώσει τα blogs και ειδικότερα το Athens Indymedia, θεωρώντας ότι αυτά υποκινούσαν τις εκδηλώσεις τον Δεκέμβρη, ενώ στο Ιράν το καθεστώς φιμώνει facebook, twitter και ό,τι ηλεκτρονικό μέσο θεωρεί ότι απειλεί την πρωτοκαθεδρία του.
*το καθεστώς στην Ελλάδα πυροβολεί 15χρονους - 17χρονο σύμφωνα με τα κρατικά κανάλια! - το καθεστώς στο Ιράν πυροβολεί 25χρονες. Γενικά πάντως, ούτε οι Έλληνες, ούτε οι Ιρανοί αστυνομικοί είχαν ιδιαίτερο ενδοιασμό να τραβήξουν πιστόλι εναντίον διαδηλωτών.
*υπάρχουν εκτεταμένες καταστροφές σε δημόσια και ιδιωτική περιουσία στο Ιράν, οι δε οπαδοί της αντιπολίτευσης στο Ιράν, όπως και οι ομόλογοί τους στην Ελλάδα, θεωρούν αφελέστατα ότι δεν έχουν καμιά σχέση με το φαινόμενο, αλλά ότι φταίνε οι ένοπλοι κουκουλοφόροι του καθεστώτος - στην Ελλάδα βγήκαν και σχετικά βιντεάκια από παρακρατικούς συνεργάτες της αστυνομίας να προξενούν φθορές σε περιουσιες.
*η κυβέρνηση στην Ελλάδα μετά από μια αρχική αμηχανία τις 3 πρώτες μέρες, εξέδωσε τελεσίγραφο, απειλώντας με σκληρή αντίδραση μετά την Τρίτη 9 Δεκέμβρη. Σε παρόμοιους λεονταρισμούς προχώρησε και το καθεστώς στο Ιράν.
*και στις δυο χώρες πιάνουν ξένους δημοσιογράφους που καλύπτουν διαδηλώσεις, στην Ελλάδα άμα λάχει τους κακοποιούν κιόλας και τους στερούν τα νόμιμα δικαιώματά τους...
*για όλα φταίνε οι ξένες δυνάμεις! Έτσι, για την Ελληνική κυβέρνηση, ξένες μυστικές υπηρεσίες έβαλαν τις φωτιές το καλοκαίρι του 2007 για να πλήξουν τον αγωγό του Ρώσου δικτάτορα Πούτιν - τις καλύτερες σχέσεις έχει και το Ιράν και η Ελλάδα με τον Ρώσο δικτάτορα - ενώ ξένες μυστικές υπηρεσίες καθοδηγούσαν και τους εξεγερμένους του Δεκέμβρη. Φυσικά και το Ιράν δεν πάει πίσω: ξένοι καθοδηγούν την αντίδραση, ξένοι κρύβονται πίσω απόλα, σύμφωνα με τους Ιρανούς επισήμους.
Η αλήθεια είναι ότι στην περίπτωση του Ιράν, τρομοκρατικές οργανώσεις, όπως οι Μουτζαχεντίν του λαού, δρούσαν ανενόχλητες στο έδαφος δυτικών χωρών επί δεκαετίες, οργανώσεις που έχουν λ.χ. δολοφονήσει 50 μέλη του συμβουλίου που ορίζει τους αγιατολλάδες, και 2 υπουργούς στο Ιράν. Η μονόπλευρη, μεροληπτική και ενίοτε προπαγανδιστικά διαστρεβλωτική παρουσίαση των γεγονότων από τα ΜΜΕ της Δύσης δεν βοηθά ιδιαίτερα επίσης. Στην Ελλάδα πάλι, έβρισκαν έδαφος τρομοκρατικές οργανώσεις, όπως το αλήστου μνήμης ΡΚΚ, που δρούσαν εναντίον της γειτονικής μας χώρας, οπότε εκεί μάλλον διαφέρουμε.
*Και στην Ελλάδα, και στο Ιράν εκτός των επισήμων σωμάτων ασφαλείας υπάρχουν παρακρατικοί παραστρατιωτικοί σχηματισμοί, οι Basiji στην περίπτωση του Ιράν, στην Ελλάδα ξέρετε όλοι ποιοι, χέρι-χέρι σε κάθε περίσταση και με κάθε καιρό.
*Ο Αχμαντινετζάντ είναι γραφικός, αποτυχημένος οικονομικά, λαϊκιστής που αναλώνεται σε λεονταρισμούς απέναντι στο Ισραήλ. Αυτοπροσδιορίζεται ως ο γιος του σιδερά. Ο Καραμανλής είναι - πλέον! - γραφικός, αποτυχημένος οικονομικά, λαϊκιστής που αναλωνόταν σε λεονταρισμούς σε σουβλατζίδικα ενάντια σε φανταστικούς και πραγματικούς νταβατζήδες, ενώ μόλις 300-400 μέτρα μακριά του πουλούσαν την πραμμάτεια τους οι μαύρες πόρνες από την Μπενίν, υπό το άγρυπνο βλέμμα των νταβάδων τους. Ο Καραμανλής είχε για δεξί του χέρι στην κυβέρνηση τον αυτοπροσδιοριζόμενο ως γιο του ταχυδρόμου. Καραμανλής και Αχμαντινετζάντ έχουν εξαιρετικές σχέσεις με το συντηρητικό κατεστημένο, ο Αχμαντινετζάντ ως υποψήφιος-εκλεκτός των μουλάδων και ο Καραμανλής ως ο υποψήφιος που υπέγραφε στο δημοψήφισμα για τις ταυτότητες, ενώ τα πήγαινε πάντα καλά με τις συντηρητικότερες τάσεις στην Ελλαδική Εκκλησία, η δε εκλογή του τωρινού αρχιεπισκόπου θεωρήθηκε ως πλήγμα στην ΝΔ και τον Καραμανλή, γιατί ο νέος αρχιεπίσκοπος δεν είναι αρκετά συντηρητικός!
Πέρα από τις επιφανειακές ή μη ομοιότητες, το πρόβλημα και στην Ελλάδα και στο Ιράν είναι τελικά το ένα και το αυτό. Είναι η νομιμοποίηση της εξουσίας. Κάπου διάβασα δυο ωραίους ορισμούς γι'αυτό: "Σύμφωνα με τον Dolf Stemberger, η νομιμοποίηση μίας κυβερνήσεως είναι η συνειδητοποίηση από την πλευρά της Κυβέρνησης ότι έχει το δικαίωμα και τη δυνατότητα να διακυβερνήσει, και η αναγνώριση του δικαιώματος αυτού από τους κυβερνώμενους. Για τον Seymour Martin Lipset, η νομιμοποίηση περιλαμβάνει τη δυνατότητα ενός πολιτικού συστήματος να εμπνεύσει και να διατηρήσει το αίσθημα ότι οι υπάρχοντες πολιτικοί θεσμοί είναι οι πλέον κατάλληλοι για την κοινωνία.". Η νομιμοποίηση δεν αποκλείει την έννοια της αμφισβήτησης. Το αντίθετο μάλιστα! O Philip Pettit μίλησε και για την δυνατότητα αμφισβήτησης στα πλαίσια μιας δημοκρατίας ως διακριτικό γνώρισμα, αν θέλει να αυτοαποκαλείται δημοκρατικό ένα καθεστώς, ενώ ο Popper όριζε την δημοκρατία ως το καθεστώς που για να αλλάξει η κυβέρνηση χρειάζεται να χυθεί το λιγότερο αίμα.
Μπορεί, τελικά, κάποιος να συμφωνεί ή να διαφωνεί με τους έλληνες εξεγερμένους, Μπορεί να συμφωνεί ή να διαφωνεί με τους ιρανούς εξεγερμένους. Μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι η βία είναι φυσική και θεμιτή απέναντι στους πολιτικούς του αντιπάλους, άσχετο αν σχεδόν ποτέ κανείς δεν θα το πει ευθέως! Μπορεί να την θεωρεί απαράδεκτη, υιοθετώντας μια πασιφιστική άποψη. Το ερώτημα όμως που τίθεται απόλους μας, είτε Έλληνες, είτε Ιρανοί είναι: πιστεύουμε ότι η παρούσα κυβέρνηση έχει το δικαίωμα και την δυνατότητα να κυβερνήσει και ότι οι υπάρχοντες πολιτικοί θεσμοί είναι οι πλέον κατάλληλοι για την κοινωνία; Υπάρχει, βέβαια, μια και σημαντική διαφορά, σε όλα όσα είπα μέχρι τώρα. Οι Ιρανοί δημοκράτες θα κερδίσουν αργά ή γρήγορα γιατί γνωρίζουν τι θέλουν, ο εχθρός είναι περιγεγραμμένος, συναντούν την αντίδραση άλλων στρωμάτων της κοινωνίας, αλλά αυτοί είναι εξίσου αποφασισμένοι. Οι Έλληνες δεν γνωρίζουν τι θέλουν ακριβώς, είναι διασπασμένοι σε 100 παρατάξεις ακόμα και μέσα σε ευρύτερες συμμαχίες, ψάχνουν να βρουν ενόχους και όχι λύσεις και τελικά φοβούμαι, ότι ο εχθρός μας είναι ο ίδιος ο εαυτός μας.
54 σχόλια:
πόσο πολύ μοιάζουν οι λαϊκές εξεγέρσεις... διαχρονικά και διακρατικά...
Αψογος!
Μία διαφορά: ο Αχμαντινετζάντ μόλις επανεκλέχθηκε (αν δεν αποδειχθεί νοθεία), ενώ ο Καραμανλής οδεύει για πρόωρη σύνταξη.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω εάν οι Ιρανοί ξέρουν τι θέλουν, αλλά είμαι βέβαιος ότι προς το παρόν, στην Ελλάδα, δεν ενδιαφερόμαστε καν να το σκεφτούμε - πλην κάποιας πολιτικοποιημένης μειοψηφίας που ζητάει πρωτίστως επιστροφή στην νομιμότητα και μεταρρύθμιση του αυταρχικού και ανελεύθερου κράτους. Το αισιόδοξο είναι ότι προέρχονται απ όλες τις πολιτικές φράξιες (κόμματα) και ίσως εκεί υπάρχει έδαφος για συνεννόηση.
Αν δεν υποκύψουμε στην πολιτική του καφενείου... θα τα καταφέρουμε;
3 poulakia ka8ontai opws panta grafike Polumeropoule. Sugkrineis enan arxhgo dhmokratika eklegmeno me enan paranoiko islamofasista
oust
Ευχαριστώ για τα καλά σαε λόγια! Να προσθέσω μια διαφορά Ελλάδας-Ιράν: αν μερίδα του καθεστώτος στο Ιράν ήταν αρχικά πρόθυμο να εξετάσεις κάποιες από τις καταγγελίες για νοθεία, στην Ελλάδα κινήσεις βαθύτατα αντιδημοκρατικές, όπως το κλείσιμο της Βουλής συναντούν την άκριτη/σιωπηρή αποδοχή en block της εγχώριας Φρουράς της Επανάστασης, aka ΝΔ.
Για "αρχηγούς ", "ηγέτες " και άλλα γραφικά απομεινάρια του παρελθόντος που ταιριάζουν σε χούντες και όχι δημοκρατίες, τα έχουμε ξαναπει εδώ στο rooster.
Διαβάζοντας το "ουστ" προσπαθούσα να θυμηθώ που είχα ξαναδεί αυτόν τον τύπο, μέχρι που κατάλαβα ότι ο ανώνυμος είναι παρά ο ίδιος τύπος που συμμετείχε σε έναν επικοδομητικότατο "διάλογο" πρόσφατα με τον j95. Φαίνεται όμως ότι δεν βάζει μυαλό, επαναλαμβάνεται ανά blog με τα ίδια και τα ίδια, οπότε προς γνώσιν και συμμόρφωση παραθέτω όλο τον απολαυστικό διάλογο του αποπάνω ανωνύμου με τον j95 εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ. Τσ, τσ, τσ, τσ, γλώσσα...
katarxhn den sxoliazw sto blog tou j95 mh blepeis fantasmata. deuteron to mono antidhmokratiko praksikophatiko kleisimo ths Boulhs [meta thn xounta]egine apo ton Stratoulh otan mphke mesa me tous trampoukous tou.
Gege?
Η σύγκριση είναι ατυχέστατη!
Τι σχέση μπορεί να έχει η αντίδραση των πολιτών του Ιράν που ζητάνε το αυτονόητο δημοκρατικό δικαίωμα της ισότητα της ψήφου (μην ξεχνάμε ότι ο Αχμαντινετζάν και το καθεστώς κατηγορείτε για νοθεία) με την "αντίδραση" των μπαχαλάκηδων του Δεκεμβρίου χωρίς κανένα ουσιαστικό αίτημα?
Σχεδόν όλες οι ομοιότητες που αναφέρονται μεταξύ των δύο γεγονότων είναι ομοιότητες και με κάθε είδους τέτοια γεγονότα: βιαιότητες από και προς την αστυνομία, χρήση διαδικτύου, καταστροφές περιουσίας, λεηλασίες, παράπλευρες τρομοκρατικές ενέργειες.
Από κει κι έπειτα αν κάποιος βρίσκει συγγένειες μεταξύ του εδώ και του εκεί καθεστώτος, δεν έχει παρά να απαντήσει στο ερώτημα πού θα προτιμούσε να ζει.
"Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση έχει διακηρυγμένο στόχο της να φιμώσει τα blogs και ειδικότερα το Athens Indymedia"
Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση έχει διακηρυγμένο στόχο να στηρίζει το indymedia, το οποίο φιλοξενείται εντός δημοσίου πανεπιστημίου με τις ευλογίες του πρυτάνεως του.
"Το ερώτημα όμως που τίθεται απόλους μας, είτε Έλληνες, είτε Ιρανοί είναι: πιστεύουμε ότι η παρούσα κυβέρνηση έχει το δικαίωμα και την δυνατότητα να κυβερνήσει και ότι οι υπάρχοντες πολιτικοί θεσμοί είναι οι πλέον κατάλληλοι για την κοινωνία;"
Στο Ιράν υπάρχει θεοκρατία, στην Ελλάδα κοινοβουλευτική δημοκρατία, οι Ιρανοί παλεύουν για περισσότερη δημοκρατία, οι Έλληνες "εξεγερμένοι" παλεύουν εναντίον της ("να καεί, να καεί το μπουρδέλο η Βουλή")
PS: Έλεος με τη φωνή του Σύριζα στο e-rooster, υπάρχει κάπου τέλος στην κατρακύλα ?
Ο νιέφσκι αφού διαβάζει περιχαρής τα μπουρδέλα.κομ όπως μας παρέπεμψε σε άλλη καταχώρηση, είναι βέβαια πως προτιμάει την ελλάδα. Στο Ιράν τέτοια σαιτ απαγορεύονται
Καταρχήν μόνο και μόνο που ένα κίνημα δημοκρατίας παρομοιάζεται με το μπάχαλο του Δεκμβρίου δείχνει το ποιόν του αρθρογράφου. Το πλιάτσικο εξισώνεται με τον αγώνα για δημοκρατία, ότι έλεγε η χούντα παραμονές του πολυτεχνείου.
Να απαντήσω καταρχάς σε ένα ερώτημα που τέθηκε για το πού θα ήθελα να ζω. Η απάντηση είναι φυσικά στην Ελλάδα, την χώρα μου. Δεν θα με διώξουν κιόλας τα μπάσταρδα της ΔΑΠ από την χώρα μου! Έτσι;
Παρακαλούνται επίσης, οι συμπαθώντες του Αχμαντινετζάντ να μην πνίγουν την συζήτηση με spam που λέει ακριβώς το ίδιο πράγμα: ότι δλδ το αυταρχικό καθεστώς του Ιράν δεν έχει καμιά σχέση με το αυταρχικό καθεστώς της Ελλάδας.
Είναι ενδιαφέρουσα πάντως η τοποθέτηση μερικών για το ότι δικαιολογούνται τα σπασίματα και η τρομοκρατία, ανάλογα εναντίον ποιου στρέφονται, αλλά αυτό το έγραψα και πιο πάνω ότι στην Ελλάδα οι περισσότεροι είναι οπαδοί της βίας ενάντια στους πολιτικούς τους αντιπάλους, άλλο αν δεν τον λένε. Ενδεικτικό δείγμα το ΛΑΟΣ, που έκανε έρανο για παιδοφθόρους και έχει βουλευτή που συμμετείχε σε σπασίματα και βία, που γλίτωσε την φυλακή γιατί ο θείος του ήταν γιατρός του Καραμανλή κι μάνα του Γουλανδρίνα, και παρολαυτά κάνει κήρυγμα για το πόσο κακή είναι η βία των πολιτικών αντιπάλων του!
Είναι ενδιαφέρον και το πόσο κοντά αισθάνεται το ελληνικό καθεστώς με το καθεστώς Αχμαντινετζάντ αν σκεφτούμε το συντομότερο διπλωματικό ανέκδοτο: διεθνείς πρωτοβουλίες του Καραμανλή για την κρίση στο Ιράν. Και φαίνεται αυτό και στις αιτήσεις ασύλου από Ιρανούς αντιφρονούντες. Επειδή είχα την τιμή να γνωρίσω πρόσφυγες από αυτόν τον θαυμάσιο λαό, μπορώ να βεβαιώσω ότι η ελληνική κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να δώσει καθεστώς πρόσφυγα στους ιρανούς πρόσφυγες που το δικαιούνται.
Οι σκούπες και τα άλλα αντιπροσφυγικά μέτρα της κυβέρνησης, η κουβέντα για την λαθρομετανάστευση όσο διαρκεί η κρίση στο Ιράν, δεν αποδεικνύουν παρά ότι όλοι οι οπαδοί του αυταρχισμού και της δημοκρατικής εκτροπής δουλεύουν μαζί. Πείτε μου, πόσες αιτήσεις ασύλου έγιναν δεκτές από Ιρανούς τα τελευταία χρόνια; Θα μπορούσε λ.χ. την περασμένη εβδομάδα να βγει ο λαλίστατος όταν είναι για μετανάστες, αλλά μουγγός όταν είναι να μιλήσει για τις μαλακίες που κάνουν με τους τρομοκράτες, Μαρκογιαννάκης και να πει "ναι, θα πατάξουμε την λαθρομετανάστευση, αλλά θα εξαιρέσουμε μερικές κατηγορίες, όπως τον δοκιμαζόμενο λαό του Ιράν". Αλλά δεν έκανε τπτ. Ούτε είπε τπτ, ούτε πήρε καμιά διεθνή πρωτοβουλία η κυβέρνηση, ξέρετε γιατί: γιατί απότι φαίνεται Αχμαντινετζάντ σημαίνει Καραμαναλής στα φαρσί...
η απάντηση κάνει ΑΚΟΜΑ πιο ατυχή την σύγκριση.
Δυστυχώς ο λόγος σου είναι βαθύτατα δογματικός και έτσι χάνεις και το όποιο δίκιο έχεις.
Υ.Γ.
Και να φανταστείς ότι είμαστε στο ίδιο κομμα
Νιεφσκι σε έδειρε κανάς δαπίτης ή σου πήρε την γκόμενα?
λολ! Ο Νιέφσκι είναι ο γιατρός Πολυμερόπουλος;
Νιεφσκι σε έδειρε κανάς δαπίτης ή σου πήρε την γκόμενα?
Τους έχεις για τόοοοοσο ικανούς; Εκτός αν θεωρείς τον Κωστάκη, τον πρώτο πρωθυπουργό που συγκεντρώνει και τις δυο ιδιότητες στο προσωπό του, του Δαπίτη και του Οννεδίτη ως τον τύπο που γαμεί και δέρνει, αλλά δεν μπορεί να κάνει μια ντρίμπλα στο ποδόσφαιρο χωρίς να τραυματιστεί... Τουλάχιστον ο άλλος φωστήρας υποψήφιος πρωθυπουργός το παθαίνει όταν πάει να αλλάξει την αλυσίσα εν κινήσει στο ποδήλατο. Η κάλπη που είναι άψυχο αντικείμενο και τα λεφτά του πανεπιστημίου και πολύ τους πάει.
Δυστυχώς ο λόγος σου είναι βαθύτατα δογματικός και έτσι χάνεις και το όποιο δίκιο έχεις.
Όποιος θυμώνει έχει άδικο. Σωστά; P: Πρέπει να παραδεχτείς όμως ότι σας έβαλα σε σκέψεις, αλλά να καταδεχτείτε να διαβάσετε το ρημάδι το κείμενο δεν το κάνετε! Τι να απαντήσω σε κάποιον που γράφει: "τι σχέση μπορεί να έχει η αντίδραση των πολιτών του Ιράν που ζητάνε το αυτονόητο δημοκρατικό δικαίωμα της ισότητα της ψήφου (μην ξεχνάμε ότι ο Αχμαντινετζάν και το καθεστώς κατηγορείτε για νοθεία) με την "αντίδραση" των μπαχαλάκηδων του Δεκεμβρίου χωρίς κανένα ουσιαστικό αίτημα; όταν ακριβώς από πάνω στο κείμενο γράφω: "οι Ιρανοί δημοκράτες θα κερδίσουν αργά ή γρήγορα γιατί γνωρίζουν τι θέλουν" και "οι Έλληνες δεν γνωρίζουν τι θέλουν ακριβώς"; Μήπως αντί να λες "και να φανταστείς ότι είμαστε στο ίδιο κομμα" πρέπει να πεις "και να φανταστείς μαζί μιλάμε αλλά χώρια κααταλαβαινόμαστε";
Μερικές απαντήσει ακόμα. Βλέπω τύπους που είναι ξεκάθαρα οπαδοί του Αχμαντινετζάντ: "έλεος με τη φωνή του Σύριζα στο e-rooster, υπάρχει κάπου τέλος στην κατρακύλα". Δεν ξέρω τι οιδιπόδεια έχει κανείς με τον Αλαβάνο - κάτι τέτοιο θα άρμοζε περισσότερο στον Τσίπρα βέβαια, αλλά τέλος πάντων - αλλά είναι εντυπωσιακό να γράφεις ένα κείμενο που αναφέρεται στην λογοκρισία στο Ιράν και κάποιος από κάτω να λέει για το πώς πρέπει να εφαρμοστεί η λογοκρισία στην Ελλάδα. Αν μη τι άλλο ενισχύει το επιχείρημά μου για τις εκλεκτικές συγγένειες των καθεστώτων. Λογοκρισία στο Ιράν; Λογοκρισία και στην Ελλάδα για τα "κρατικά/εθνικά συμφέροντα" - η παλιανθρωπιά πάντα βρίσκει κάτι να δικαιολογηθεί!
Κάποιος άλλος ανάφερε το Πολυτεχνείο, αλλά θα δυσαρεστηθεί να μάθει, γιατί μάλλον δεν το ξέρει, ότι στο Πολυτεχνείο συμμετείχαν ακροαριστεροί, όπως η "αποσυρμένη ανατροπή, ο πρώην ΕΚΚΕτζής Καφετζόπουλος" που λέει και η Σέχτα στην προκήρυξή της, και γενικά τύποι που ήθελαν να φέρουν τα κολχόζ και τα σοβχόζ στην Ελλάδα, σε τέτοιο σημείο ώστε το ίδιο το ΚΚΕ να τους καταγγείλει ως προβοκάτορες, με το γνωστό "οι 300 γνωστοί προβοκάτορες" αναφερόμενο στους ανθρώπους που ξεκίνησαν την κατάληψη του Πολυτεχνείου! Εκ των υστέρων ο κάθε αγώνας μπορεί να εξωραϊστεί και να καθαριστεί από ενοχλητικές λεπτομέρειες. Γι'αυτό και στο κείμενό μου δεν εξωραΐζω το Ιράν. Ποιος αγώνας για την δημοκρατία γίνεται με επιθέσεις αυτοκτονίας, μου λες; Προφανώς, οι αγώνες δεν έχουν ευδιάκριτα όρια, εδώ ξεκινά ο άδικος και εδώ ο δίκαιος αγώνας. Απλά εκ των υστέρων τους αποδεχόμαστε ή όχι και τους βάζουμε να φορεθούν στα μέτρα που τους θέλουμε, όχι στα δικά τους μέτρα. spoiler spoiler spoiler - Αυτό είναι ένα από τα νοήματα του κειμένου - spoiler spoiler spoiler
Τέλος να σχολιάσω το καταπλητικό σχόλιο ότι εντάξει, μπορεί να μοιάζουν σε α,β,γ,δ,ε σημεία Ιράν-Ελλάδα, αλλά κατά τ'άλλα οι διαφορές δεν υπάρχουν. Φυσικά, αν κάποιος έκανε τον κόπο να διαβάσει το κείμενο θα διάβαζε εκφράσεις όπως αυτή: "πέρα από τις επιφανειακές ή μη ομοιότητες, το πρόβλημα και στην Ελλάδα και στο Ιράν είναι τελικά το ένα και το αυτό"
Αλλά δεν μπορώ παρά να σχολιάσω το επιχείρημα: ο Γιώργος και ο Τάκης έχουν την ίδια μύτη, το ίδιο πηγούνι, τα ίδια μάτια, φρύδια, μαλλιά, ανάστημα, βάρος ΑΛΛΑ είναι διαφορετικοί άνθρωποι. Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν αποδεικνύει ότι δεν μοιάζουν. Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί, αλοίμονο. Αλλά οι άνθρωποι που μοιάζουν δεν σημαίνει ότι δεν μοιάζουν επειδή είναι διαφορετικοί! Στον συγκεκριμένο συλλογισμό έχουμε μια λανθασμένη χρήση αντιθετικού λόγου. Το ότι δυο άνθρωποι μοιάζουν δεν είναι αντίθετο με το ότι είναι διαφορετικοί.
Ρε Νιέφκσι, τι πρέζα πίνεις και δεν μας δίνεις.
Ναι είναι ο γιατρός Πολυμερόπουλος προηγούμενε συνανώνυμε
Ο Καραμανλής πήρε τους λαθρομετανάστες από την Πάτρα με λιμουζίνες και τους έστειλε στη Βουλγαρία (με μυστική συμφωνία προφανώς). Τουλάχιστον έχει την ευφυία να κάνει τέτοιες μαγκιές. Ο Γιωργάκης θέλει να τους δώσει πολιτικά δικαιώματα για να τους έχει πελάτες.
http://e-roosters.blogspot.com/2007/08/blog-post_3052.html#comments
na diabasete ta teleutaua sxolia
Πολυμερόπουλε, έβγαλε καινούριο σιντι η Μπεζεντάκου. Δεν πας να δεις μήπως περιέχει κρυφά ρατσιστικά μηνύματα;
afrikane afrikane ela na kanoume conne
- Περίεργο, αλλά τέτοιο συνονθύλευμα απο αντιφάσεις και ανοησίες, ......
- Με όλο το συμπάθειο προς τον Ιρανικό Λαό και τις ανησυχίες του,
δεν βλέπω καμμία σχέση με τον αθηναϊκό "δεκέμβρη" (ε. ρε, δόξες του ααράντα-τόσο....) ούτε με συνωμοσιολογίες...
26/6/09 07:59
έβγαλε καινούριο σιντι η Μπεζεντάκου
Sorry, αλλά η Μπεζεντάκου είναι η πραγματική ρυθμίστρια του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα...Είναι η μόνη που έχει απευθείας γραμμή με τον Καραμαναλή - ξέρετε τον πρώην υπουργό πολιτισμού υπό τον Ζαχόπουλο.
deuteron to mono antidhmokratiko praksikophatiko kleisimo ths Boulhs [meta thn xounta]egine apo ton Stratoulh otan mphke mesa me tous trampoukous tou.
Ποιος ασχολείται με τον Στρατούλη! Αλλά επειδή εγώ δεν έχω τόσο καλή μνήμη και εσύ τα θυμάσαι καλύτερα από μένα υποθέτω, όταν μπούκαρε ο Στρατούλης στην Βουλή, βρήκε κανέναν μέσα ή την είχαν κάνει όλοι οι βουλευτές της κυβέρνησης για να μην ψηφίσουν να δικαστεί ο εκβιαστής Υπουργός Αιγαίου;
Ο Καραμανλής πήρε τους λαθρομετανάστες από την Πάτρα με λιμουζίνες και τους έστειλε στη Βουλγαρία (με μυστική συμφωνία προφανώς)
Ό,τ θέλετε λέτε μου φαίνεται. Η Βουλγαρία είναι στην ΕΕ και οι υπήκοοι της Βουλγαρίας κυκλοφορούν ελεύθερα στην ελληνική επικράτεια, όταν δλδ δεν τους ρίχνουν βιτριόλι στο πρόσωπο τα τρωκτικά του δημόσιου χρήματος.
Για τους Ιρανούς πρόσφυγες πες μου τι κάνει η κυβέρνηση. Χέρι-χέρι η χούντα του Ιράν με τον Καραμαναλή. Σκούπες και στους Ιρανούς. Το τι γίνεται στο εσωτερικό του Ιράν δεν μας αφορά.
δεν βλέπω καμμία σχέση με τον αθηναϊκό "δεκέμβρη" (ε. ρε, δόξες του ααράντα-τόσο....)
Για την δική σου ενημέρωση: ο Ψυχρός Πόλεμος τελείωσε εδώ και 20 χρόνια. Επίσης, θα βοηθούσε αν αντί όπως όλοι οι προηγούμενοι που έγραψαν το ίδιο spam επιχείρημα χωρίς αιτιολόγηση, γράφαμε και κανά επιχείρημα στο γιατί δεν μοιάζουν, αν δεν μοιάζουν. Το "δεν μοιάζουν γιατί λες βλακείες" είναι σύλληψη εφάμιλλη του "ράβδος εν γωνία άρα βρέχει".
Τίτλος: "Λίγες σκέψεις για τον Ιρανικό Δεκέμβρη"
Ποιός κάνει το συσχετισμό? Εγώ ή εσύ?
""Ισως γιατί αν σκύψουμε πάνω από το Ιράν θα δούμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Αλλά που βρίσκονται αυτές οι ομοιότητες; Για τα ξένα ΜΜΕ οι ομοιότητες αυτές είναι τέτοιες, ώστε να μην διστάζουν να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες ελλήνων διαδηλωτών για να δείξουν τους Ιρανούς. Ας δούμε όμως μερικές από αυτές τις ομοιότητες:""
9 ομοιότητες βρήκες, εγώ κάνω τον συσχετισμό?"
Το άρθρο το διάβασα γι'αυτο και απάντησα. Και απαντάω για να μην υπάρχει ΚΑΜΙΑ υπόνοια ότι αυτά είναι τα πιστεύω της Φ.Σ. Είναι ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ σου απόψεις και τίποτα περισσότερο. Ευτυχώς δηλαδή...
Δεν σου είπα να μην απαντήσεις. Το αντίθετο! Feedback θέλω, αυτός είναι ο σκοπός, να σας βάλω σε σκέψεις και να πάρω και καμιά απάντηση, όχι κατ'ανάγκην αυτή που μου αρέσει ή αυτή που θέλω να ακούσω, αφού ο λόγος που διαβάζουμε τα κείμενα των άλλων δεν είναι για να τρολάρουμε ή να τους βρίσουμε, αλλά για να γινόμαστε καλύτεροι: αν κάποιος μου πει ένα επιχείρημα σοβαρό, προσωπικά το υιοθετώ, αφού αυτό επιτάσσει η πνευματική εντιμότητα. Δεν είμαστε ποδοσφαιρόφιλοι οπότε τα "επιχειρήματα" να έρχονται να καλύψουν τον φανατισμό μας.
Επίσης, χρησιμοποιείς μια λάθος λέξη. Δεν είμαι δογματικός, είμαι κιτρινος, εντάξει, αυτό το παραδέχομαι. Αλλά πρέπει να πω ότι είμαι ένα κίτρινο καθήκι με επιχειρήματα και αυτά - τα επιχειρήματα - τα μέλη του ΣΦΣΒΡ (σύνδεσμος φίλων Σανιδά,Βουλγαράκη,Ρουσσόπουλου) που διαβάζουν rooster, δεν τα ανέχονται.
Τι να πεις όμως όταν ξυπνάς ένα πρωί και βλέπεις ότι έχεις τόσες ομοιότητες με το Ιράν; Αηδιάζεις με τον εαυτό σου, σιχτιρίζεις ή κάνεις πώς δεν τρέχει τπτ; Αυτό είναι το νόημα του κειμένου. Το βάζω στο τέλος για να το τονίσω: "οι Έλληνες δεν γνωρίζουν τι θέλουν ακριβώς, είναι διασπασμένοι σε 100 παρατάξεις ακόμα και μέσα σε ευρύτερες συμμαχίες, ψάχνουν να βρουν ενόχους και όχι λύσεις και τελικά φοβούμαι, ότι ο εχθρός μας είναι ο ίδιος ο εαυτός μας"
Βέβαια, υπάρχουν και αυτοί που ζουν από το κρατικό χρήμα, οπότε προτιμούν να πεθάνουν από το να κοπεί η μονέδα. Υπάρχουν και κομπλεξικοί που νομίζουν ότι το διαδίκτυο είναι για να αναδεικνύεται ο ανύπαρκτος ανδρισμός τους - το διαδίκτυο έδωσε ζωή σε ανθρώπους που στην πραγματική ζωή είναι τελείως ανυπόληπτοι και ανακάλυψαν ξαφνικά ή μάλλον νόμισαν ότι επειδή γράφουν 5 αράδες με βρισιές που δεν τολμούν ποτέ να σου πουν κατά πρόσωπο στην πραγματική ζωή, "μετράνε". Ομολογώ ότι το βρίσκω και διασκεδαστικό να απαντώ προσωπικά σε τέτοιους ανθρώπους, το βλέπω λίγο και σαν παιχνίδι, άσε που αν κάποιος μου την πει με μια καλή ατάκα, σπάνιο, αλλά καμιά φορά συμβαίνει, μπορείς να την χρησιμοποιήσεις και αλλού. Αν θες να μαθαίνεις, μαθαίνεις από τους εχθρούς σου, όχι από τους φίλους σου, αφού ο εχθρός σου ψάχνει να βρει τα ελαττώματά σου και πώς να σου την πει. Εσύ προφανώς δεν έχεις ούτε το ένα, ούτε το άλλο πρόβλημα, γι'αυτό μπορείς και εσύ να προβληματιστείς και να συνεισφέρεις στην συζήτηση.
Αλλά ρε άνθρωπε, θα σε μαλώσω: εδώ είναι blog. Γράφουν τόσο μέλη της ΦΣ όσο και μη-μέλη της ΦΣ. Πόσες φορές πρέπει να το πούμε; Δεν είναι ο Ριζοσπάστης το rooster. Για τις ανακοινώσεις της η ΦΣ έχει δικό της site. Γι'αυτό και βάζω το διαδικτυακό μου νικ από κάτω από το κείμενο, γι'αυτό και δεν γράφει πουθενά "όργανο της Διοικούσας Επιτροπής της ΦΣ" από πάνω. Κάνεις το λάθος που κάνουν όλοι οι άλλοι που δεν γουστάρουν την ΦΣ. Γράφει κάτι κάποιος - πολλές φορές και μη-μέλος - και αμέσως όλοι λένε "να τι γράφει η ΦΣ". Δεν είμαστε μεταλλαγμένοι κνίτες ώστε να μην μπορούμε να ξεφύγουμε από την γραμμή και να πούμε κάτι δικό μας, όπως λέει και το σύνθημα "δίχως γραμμή ο κνίτης δεν γαμεί". Αρμόδιοι για την γραμμή της ΦΣ είναι η ΔΕ της ΦΣ και το συνέδριό της. Όλοι οι άλλοι μπορούν να εκφράζουν ό,τι θέλουν, αρκεί να μην προβαίνουν σε ενέργεις πρόδηλα ενάντια στο καταστατικό. Τελικά, ο ολοκληρωτισμός είναι να έρχεται το κράτος/κόμμα και να αγκαλιάζει όλη την ζωή του πολίτη. Σκέψου εσύ να πηγαίνεις τώρα στο εστιατόριο και να λες "δεν μπορώ να πάρω εσκαλόπ γιατί είμαι στην ΦΣ και η ΦΣ απαγορεύει το εσκαλόπ: θα πάρω την κομματικά εγκεκριμένη μπριζόλα κόντρα. Τα άτομα που βάζουν την κομματική τους ιδιότητα μπροστά απόλα τάλλα είναι δούλοι, δούλοι των κομμάτων τους, όχι άνθρωποι με ανησυχίες, προβλήματα, φόβους και σκέψεις. Εσύ που θες να ανήκεις;
"Τα άτομα που βάζουν την κομματική τους ιδιότητα μπροστά απόλα τάλλα είναι δούλοι, δούλοι των κομμάτων τους, όχι άνθρωποι με ανησυχίες, προβλήματα, φόβους και σκέψεις."
Σωστό.
Επειδή όμως τυγχάνει να είσαι μέλος της Φ.Σ. και επειδή τυγχάνει να γίνονται συχνά παρεξηγήσεις για το αν αυτό που γράφει κάποιος είναι ή όχι άποψη της Φ.Σ.
γι'αυτό το λόγο το έγραψα.
Κατά τ'άλλα, ψυχραιμία!
Εσκαλόπ;
Εσκαλόπ είναι ουσιαστικά άλλη λέξη για το φιλέτο . Ενδεικτικά για την χρήση του όρου μερικές συνταγές εδώ κι εδώ.
Μια που λέμε για το Ιράν, δοκιμάστε οπωσδήποτε τα διάφορα πολό, με ζερέσκ και σαφράν, με φυστίκι και αμύγδαλο και φλοίδα πορτοκαλιού - απλά απολαυστικά - τις σάλτσες ροδιού με κρέατα κ.ο.κ. που έχουν στην κουζίνα τους. Μου έφερε πρόσφατα ένας φίλος ζερέσκ από το Μασάντ, στα σύνορα με το Αφγανιστάν, αλλά πρέπει να μάθω να μαγειρεύω σωστά το πιλάφι, θέλει τέχνη. Δυστυχώς πέρσικα εστιατόρια δεν έχει η Αθήνα, ει μη μόνον το Αναχίτα, που δουλεύει όμως και ως πιτσαρία, απέναντι από το Υγεία και κοντά στο Beer Academy. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Το παπόρι απ' την Περσία...
Αφήνω ασχολίαστη τη μάλλον άστοχη σύγκριση ανάμεσα σε δυο διαφορετικά πολιτεύματα, σε δυο διαφορετικούς κόσμους αν θέλεις. Γνωρίζεις καλύτερα από μένα τις διαφορές Ελλάδος-Ιράν. Εντάξει, ο εντυπωσιασμός έπιασε και μαζεύτηκαν από κάτω οι ορδές των ανωνύμων :)
Μου κάνει εντύπωση όμως το ότι συμπεραίνεις πως οι Ιρανοί δημοκράτες θα κερδίσουν τον αγώνα τους γιατί έχουν ένα συγκεκριμένο αίτημα αντίθετα με τους "πολυδιασπασμένους" Έλληνες δημοκράτες (?) που θα χάσουν λόγω του ότι "δεν ξέρουν τι θέλουν". Εγώ πιστεύω πως η κάθε κατηγορία πολιτών που διαδήλωσε εκείνη την περίοδο είχε τα δικά της "θέλω" που
τα περιφρούρησε με αξιοθαύμαστο τρόπο.
Οι φοιτητές και οι ειρηνικοί διαδηλωτές εμφανίστηκαν στις πλατείες και τις λεωφόρους, διαμαρτυρήθηκαν για το φόνο του Αλέξη και ετοιμάστηκαν να γυρίσουν σπίτια τους.
Από την άλλη πλευρά,οργανωμένες ομάδες της εξτρεμιστικής ακροαριστεράς εξοπλισμένες για αντάρτικο πόλεων που ξεχύθηκαν πλάι σε φιλειρηνικούς διαδηλωτές για να εκδικηθούν το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ και όχι το πολιτικό καθεστώς.
Η καταστροφή της ιδιοκτησίας, η βίαιότητα κατά εμπορικών καταστημάτων, η οργανωμένη οχλαγωγία εμφορούνταν από βαθιά πολιτικό νόημα για όλα αυτά τα γκρουπούσκουλα. Το μήνυμα ήταν η αμφισβήτηση και η ανοιχτή επίθεση κατά του δημοκρατικού καπιταλισμού.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν ο λόγος της απουσίας "ενός" αιτήματος από πλευράς Ελλήνων διαδηλωτών, είναι η ίδια η διαφορά ανάμεσα στα δυο καθεστώτα που καθιστά την επαναστατική πόλωση αδύνατη στην Ελλάδα, καθώς πολωμένοι στην χώρα μας είναι μόνο οι αντιδημοκράτες φασίστες δεξιάς και αριστεράς που επιτίθενται με κάθε ευκαιρία κατά του κοινωνικού και του πολιτικού καθεστώτος.
Και στην πολύ τελική τέτοια πόλωση να μου λείπει.
Ρε Νιέφσκι δεν σε απασχολεί ότι σε κάθε τοποθέτηση σου γίνεσαι γραφικός
Ανώνυμος
Να πω στον κύριο Πολυμερόπουλο (Nievskii ) οτι πραγματικά έκανε πολύ κόπο να μαζέψει τόσες αναφορές και να συντάξει το κείμενο...
Υπάρχουν ενδιαφἐρουσες απόψεις αλλά και επικίνδυνες συγκρίσεις...
Το Ιράν έχει την ιδιομορφία να μην ομοιάζει με την Ελλάδα διότι εκεί είχαμε μια διαφορετικού τύπου επανάσταση προερχόμενη απο τον θρησκευτικό συντηρητισμό που όμως διέθετε και νεωτεριστικά στοιχεία...
Έφτασε όμως στα όριά της η εκεί θεοκρατική επανάσταση...
Άλλωστε τι να πει το Παπαδαριό στον σύγχρονο άνθρωπο...
Τι να πει...
Η κατάρρευση του παπαδαριού έχει κάποια ομοιότητα με εκείνην της Σοβιετικής Κομμουνιστικής Νομεκλατούρας που κατέρρευσε και λόγω συγκρίσεων... με την διαφορετικότητα της δύσης...
Όμως όσο και αν υπάρχουν ατυχείς σκέψεις το άρθρο σε βάζει να σκεφτείς γόνιμα και αποτελεί σημείο αναφοράς...
Δεν ξέρω αν ο ανώνυμος εδώ είναι η ίδια φάτσα με το πειραγμένο απο τις ουσίες μυαλό... αλλά αν είναι, θα προστάτευε τον αδύναμο εαυτό του κρατώντας ένα υψηλότερο επίπεδο λόγου και κριτικής...
Οι ξεγάνωτοι ντενεκέδες δεν πουλάνε φίλε ανώνυμε... παρά χρησιμοποιούνται μόνο ως κακής ποιότητας χέστρες... κάτι που δεν εύχομαι να σου συμβεί...
Οιδιπόδειο έχεις εσύ που έχεις μπερδέψει τα κόμματα, ποτέ βέβαια δεν είναι αργά να ανανήψει κανείς. Λογοκρισία γουστάρεις πάλι εσύ, για "καλό" σκοπό βέβαια, όπως σκέπτονται όλοι οι "καλοί" άνθρωποι ολοκληρωτικής νοοτροπίας.
Ίσως βέβαια είναι συνειδητή επιλογή η "κίτρινη" νότα στο blog, κατά τα πρότυπα του κατεξοχήν κίτρινου γκουρού-ζούγκλα.
Κατά τα άλλα μηδέν επιχειρήματα, μια ακόμη βουτιά στη γραφικότητα.
@Χ.Π.
Για το ότι δεν υπήρχε ενιαίο αίτημα στον Ελληνικό Δεκέμβρη το λέω και στο αρχικό κείμενο. Πρόσεξε: "οι Έλληνες είναι διασπασμένοι σε 100 παρατάξεις ακόμα και μέσα σε ευρύτερες συμμαχίες". Οπότε στην ανάλυση που κάνεις συμφωνώ απόλυτα. Επίσης, πουθενά δεν γράφω ότι υπήρχαν ξεκάθαρα "δημοκράτες" και "αντιδημοκράτες" το Δεκέμβρη, με την εξαίρεση μερικών καμμένων γραφικών υπερασπιστών στυγερών φονιάδων, όπως οι τύποι του ΛΑΟΣ. Αν δεν έχω ψευδαισθήσεις για το Πολυτεχνείο, γιατί να έχω για τον Δεκέμβρη;
Δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω καλά το Ιράν. Αλλά την Ελλάδα την γνωρίζω. Υποθέτω ότι όπως δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο στο Ιράν, δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο στην Ελλάδα. Δεν με νοιάζει τόσο πολύ τι κάνει το Ιράν - οι Ιρανοί θα λύσουν μόνοι τους τα προβλήματά τους, η "βοήθεια" η δική μας συνήθως περισσότερο κακό κάνει παρά καλό μάλλον. Να φύγει ο γραφικός από το Ιράν, να φύγει και ο γραφικός ο δικός μας τι καλά που θα'ταν. Κυρίως όμως ευχολόγια έχω να προσφέρω για το Ιράν. Κάπου μπορούμε να βοηθήσουμε όμως, και οι Ιρανοί πρόσφυγες να αναγνωρίζονται ως τέτοιοι είναι ένα πρώτο βήμα που η τωρινή άθλια κυβέρνηση ούτε αυτό δεν μπορεί να κάνει. Μιλώντας με πρόσφυγες μου έκανε φοβερή εντύπωση ότι η μοναδική φορά που άκουσα ανθρώπους να λένε ότι έχουν βασανιστεί εκτός Ελλάδας - σπασμένα χέρια, ανοιγμένα κεφάλια κλπ. το γνωστό ρεπερτόριο ΕΛΑΣ/λιμενικού - ήταν από Αφγανούς πρόσφυγες που περνούσαν από το Ιράν! Αυτό πώς να το σχολιάσω;
Αλλά με νοιάζει τι κάνουμε στην Ελλάδα. Η δημοκρατία στην Ελλάδα πάσχει. Σκέψου πόσο δύσκολο είναι αν διαφωνούμε εδώ μέσα σε τόσο απλά πράγματα όπως ότι λ.χ. το να κλείνεις αιφνίδια την Βουλή για να παραγραφούν οι ευθύνες υπουργών σου για δωροδοκία είναι αντιδημοκρατική συμπεριφορά. Επί 5 χρόνια βλέπουμε το πολίτευμά μας να εξευτελίζεται. Δεν πρέπει να το ανεχόμαστε τόσο εύκολα.
Ένα σημείο που έθιξε το κείμενο και δεν απάντησε κανείς είναι το εξής. Στο Ιράν βλέπουμε να γίνεται χαμός: επιθέσεις αυτοκτονίας από οπαδούς της δημοκρατίας(!), κυνήγι μπάτσων και ξύλο σε παρακρατικούς του καθεστώτος, σπασίματα σε δημόσια και ιδιωτική περιουσία, αλλά όλος ο κόσμος υπερασπίζεται τους Ιρανούς. Και ακόμα χειρότερα, ο Αχμαντινετζάντ, ακόμα και με νοθεία, είναι ο καθαρός νικητής των εκλογών, και μάλιστα και στις προηγούμενες εκλογές κέρδισε με μεγάλη διαφορά από τον αντίπαλό του, τέτοια που στην Ελλάδα ούτε την ονειρεύεται η τωρινή κυβέρνηση, ούτε την είχε ποτέ.
Τελικά, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα; Αν ναι, τότε ποιο είναι το όριο; Η φοβερή συνωμοσία του Βατοπαιδίου; Οι praetores urbani; Οι απαγωγές Πακιστανών; Η συμμετοχή στο πρόγραμμα rendition της CIA από την Ελλάδα; Η χειραγώγηση της δικαιοσύνης; Το κλείσιμο της Βουλής; Η δολοφονία του Αλέξη(αυτό πιστεύουν έμπρακτα οι περισσότεροι); Η Siemens; Η απαλλαγή Παυλίδη; Η εκλογή ως ευρωβουλευτή ενός τύπου που μπήκε με μπράβους στο πανεπιστήμιο για να αρπάξει κάλπες; Το ολοκαύτωμα του κατακαημένου Μωριά; Το κυνήγι των blog με μεθοδεύσεις τύπου περίπτωσης Καψαμπέλη; Η φίμωση του ανεξάρτητων ΜΜΕ και το λάδωμα του υπολοίπων ΜΜΕ; Η χρηματοδότηση των κομμάτων από μίζες κάτω από το τραπέζι όπως λ.χ. στην περίπτωση Γερμανού; Οι υποκλοπές που κουκουλώθηκαν; Μπορώ να συνεχίσω έτσι, αλλά τελικά πότε λες ότι τελειώνει η δημοκρατία και πότε αρχίζει η χούντα; Και αν αυτό γίνεται λίγο-λίγο είναι χειρότερα ή καλύτερα από το να γίνεται απροκάλυπτα όπως στο Ιράν; Μήπως η εισαγωγή ενός πολιτικού Μιθριδατισμού κάνει οποιαδήποτε αντίσταση ανούσια;
Να δώσω και ένα άλλο παράδειγμα από τα καθ'ημάς. Από τους σοβαρότερους αντιστασιακούς επί χούντας ήταν ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος. Συμμετείχε σε σκληρές αντιστασιακές ενέργειες επί χούντας, αλλά δεν κατέθεσε τα όπλα του μετά την χούντα. Το κίνητρό του όμως ήταν το ίδιο. Πώς τη μια στιγμή είναι "τρομοκράτης" και την άλλη "αντιστασιακός"; Τελικά, το κριτήριο γι'αυτούς τους χαρακτηρισμούς ποιο είναι; Αν μας αρέσει ο σκοπός της βίαιας ενέργειας ή όχι; Ποιο είναι το "δικαιολογημένο" όριο που καταφεύγει κάποιος στην βία; Όταν κυβερνούν οι ίδιοι μουλάδες επί 30 χρόνια ή οι ίδιες οικογένειες επί 60 χρόνια; Όταν έχεις οικογενειοκρατία ή όταν έχεις θεοκρατία;
Η απάντηση που δίνω εγώ είναι η απάντηση του Κένεντυ: όταν έχεις διεξόδους για να εκφράσεις την αντίθεσή σου και διέξοδοι δεν είναι μόνο οι εκλογές. Αν γίνονταν εκλογές για 50 χρόνια στο Ιράν συνεχόμενα, μάλλον 50 φορές συνεχόμενες θα έβγαιναν τύποι σαν τον Αχμαντινετζάντ, και χωρίς νοθεία. Η δυνατότητα λοιπόν να αμφισβητείς με ειρηνικά μέσα τις ενέργειες της κυβέρνησής σου. Και αυτή η αμφισβήτηση να λαμβάνεται υπόψη. Όχι η νομιμότητα να εφαρμόζεται μόνο εκεί που συμφέρει εμάς, και εκεί που συμφέρει τους άλλους να καταπατείται.
Οιδιπόδειο έχεις εσύ που έχεις μπερδέψει τα κόμματα, ποτέ βέβαια δεν είναι αργά να ανανήψει κανείς
Ο τρόπος να λύσεις το Οιδιπόδειο που σε ταλανίζει - μισείς βαθειά τον "μπαμπά" Αλαβάνο, θέλεις να τον σκοτώσεις, και θέλεις να "πηδήξεις" την "μαμά" Αριστερά - δεν είναι να το απωθείς και να το αρνείσαι. Είναι να καταλάβεις ότι αυτό είναι κάτι φυσιολογικό για κάθε αγοράκι που μεγαλώνει και να εκφράσεις αυτό που θέλεις. Επίσης, εγώ δεν είμαι ο εχθρός. Είμαστε όλοι φίλοι σου και είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να λύσεις τα προβλήματά σου.
Το να εκφράζεις την συσσωρευμένη οργή σου σημαίνει να κάνεις ασυναίσθητα μια μεταβίβαση συναισθημάτων. Αλλά πρέπει η μεταβίβαση να συνοδεύεται από την συνειδητοποίηση ότι αυτή η μεταβίβαση δεν μπορεί να δράσει θεραπευτικά/καθαρτικά αν δεν φέρεις από το id σου το οιδιπόδειο που σε ταλανίζει στο εγώ/συνειδητότητα και να καταλάβεις την πηγή της εχθρότητάς σου.
Τι είναι αυτό ακριβώς που σε κάνει να μην μπορείς να αντισταθείς στην παρόρμηση να κάνεις κακά και μοχθηρά σχόλια, έμπνεα μίσους, που στάζουν στοχοποίηση και απειλή, όταν γράφω; Δεν μοιάζω καν στον Αλαβάνο, δεν έχω γένεια και δεν μοιάζω μάλλον ούτε στον κανονικό σου πατέρα. Καταρχας όμως ο λόγος σε σένα, θέλω να μου πεις όσα περισσότερα μπορείς για την παιδική σου ηλικία.
Ρε Μπαζιωτοπουλε οποιος ασχολειται με χεστρες οπως εσυ μαλλον τον πνιγουν τα σκατα.
Ο ετερος παιδοψυχολογος, ιστορικο, πολιτικος επιστημων, παντογνωστης Νιεφσκι ας πανει να γραψει στην Πραβδα των προοδευτικων την Αυγη. Γιατι ακομα και οσοι σοβαροι ηταν στην Αυγη, βλεπε Γουσετης σηκωθηκαν και εφυγαν
Δυστυχώς πέρσικα εστιατόρια δεν έχει η Αθήνα, ει μη μόνον το Αναχίτα
Καταλάβατε τώρα γιατί καίγεται ο Νιέφσκι για τους Ιρανούς πρόσφυγες...
Επαιξα με τους "δεκέμβρηδες' - τα υπόλοιπα που λές είναι δικά σου σχόλια...
- Αυτό που έγινε στο Ιραν έμοιαζε περισσότερο με τις "ροζ" ταραχές της Ουκρανίας και της Γεωργίας.
- Εκεί θέλαν/ουν αλλαγή κυβέρνησης - εδώ, - οι δημοσκοπήσεις λένε - οτι ΔΕΝ θέλουν κάν εκλογές ...
Ρε συ Πειτσίνη, την δεκαετία του 70 στο αγγλικό εργατικό κόμμα υπό τον μανδύα του εργατικού μπήκαν τροτσκιστές για να το αλώσουν εκ των έσω. Αυτοί ονομάστηκαν εισοδιστές, εδώ έχετε έναν γραφικό κρυφοσυριζαίο στην ΦΙΣ, δεν καταλαβαίνεις οτί σας εκθέτει σαν κόμμα
Ό,τι να΄ναι. Τώρα θυμηθήκαμε και τον εισοδισμό από...τροτσκιστές. Καλά έλεγα πιο πάνω για τον ψυχρό πόλεμο που τελείωσε. Έχουν μείνει μερικά απολιθώματα όμως. Τώρα, αν ο ανώνυμος είχε ιδέα από Ελλάντα και δεν είχε τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του ώστε να νομίζει ότι μπορεί να δίνει ντιρεκτίβες δεξιά και αριστέρα στους άλλους για το τι θα κάνει ένα κόμμα που δεν τον αφορά και ούτε μπορεί να έχει γνώμη, θα ήξερε ότι εισοδισμός έγινε και στο ΠΑΣΟΚ από τροτσκιστές την δεκαετία του '70 και τους διέγραψε ο Ανδρέας Παπανδρέου, πρώην τροτσκιστής κι αυτός. Αυτό είναι αρκετά πιο κοντά στα καθ'ημάς: γιατί το βλακώδες παράδειγμα της Αγγλίας; Αλλά και εδώ λαθροχειρίες: το Labour την δεκαετία του '70 ήταν πολύ αριστερό και η αλήθεια είναι ότι δεν είχε και πολλές διαφορές από το SWP, και μέχρι σήμερα, και επί Blair, οι μεγαλύτεροι χρηματοδότες του εργατικού κόμματος ήταν και είναι τα συνδικάτα. A propos, ο Γουσέτης είχε αναδημοσιεύσει κομμάτια από άρθρο μου στην Αυγή! Ρίχτου κι αυτού κανά μπινελίκι, ξέρεις εσύ.
Τέλος πάντων:
- Αυτό που έγινε στο Ιραν έμοιαζε περισσότερο με τις "ροζ" ταραχές της Ουκρανίας και της Γεωργίας.
- Εκεί θέλαν/ουν αλλαγή κυβέρνησης - εδώ, - οι δημοσκοπήσεις λένε - οτι ΔΕΝ θέλουν κάν εκλογές ...
Εύστοχο, πολύ εύστοχο! Το επόμενο ερώτημα όμως γι'αυτήν την κατάσταση είναι qui bono. Εντάξει, στην Ελλάδα ο κόσμος πηγαίνει στις παραλίες τώρα. Αλλά τον Δεκέμβρη κατέβηκαν στους δρόμους. Τότε ποια ήταν η πρόταση της κυβέρνησης; Με ποιον συνομίλησε; Ποιος παραιτήθηκε - για να θυμίσουμε και τον ορισμό του Popper για την δημοκρατία; Ποιες προτάσεις κατέθεσε η κυβέρνηση;
Λίγες μέρες μετά, με ελάχιστες κινητοποιήσεις από τους αγρότες/εκλογική πελατεία η κυβέρνηση τους κατέβασε τα βρακιά της και έδωσε παράνομες επιδοτήσεις στους αγρότες. Λεφτά που θα τα μαζέψει από τους υπολοίπους μας με έκτακτους φόρους. Αυτό και αν είναι χούντα. Για την εκλογική σου πελατεία να κλέβεις από τους υπολοίπους.
Στον κόσμο που κατέβηκε στους δρόμους θα μπορούσε να κόψει 5-6 κεφάλια υψηλόβαθμων και να πει: "η αστυνομία είναι κοντά στον πολίτη". Αντ'αυτού επέλεξε να πει ότι η αστυνομία αμύνεται, λες και οι πολίτες είναι ο εχθρός...
Μήπως και οι Ιρανοί που από την μια μεριά έχουν τον γελοίο τον Αχμαντινετζάντ και από την άλλη το σοβιετικό απολίθωμα Μουσαβί, μήπως αν τελικά αποτύχουν, δεν θα πάνε και αυτοί στις παραλίες; Και στην Ιταλία ο κόσμος δεν πηγαίνει στις παραλίες; Ουσιαστικά δλδ ο κόσμος που έχει ένα ενδιαφέρον σε κάποιες αλλαγές πρέπει να βλέπει και μια προοπτική. Στην Ελλάδα και στην Ιταλία δεν υπάρχει. Στο Ιράν υπάρχει μια ελπίδα και γι'αυτό κατεβαίνουν στους δρόμους.
Και μια ομοιότητα ακόμα Ιράν-Ελλάδας. Και στις δυο χώρες πιάνουν ξένους δημοσιογράφους που καλύπτουν διαδηλώσεις, στην Ελλάδα άμα λάχει τους βασανίζουν κιόλας και τους στερούν τα νόμιμα δικαιώματά τους...
Λο Λά να ένα μήλο.
Ρα ρα ρα τα τα ρα τα τα
Φαλουτζά η Αιτωλοακαρνανία, Πή ρα μόνο 97 φάσκε λα
27/6/09 00:07
Ανώνυμος είπε...
Ανώνυμε,
Με τη κουκούλα της ανωνυμίας έχεις ξεφύγει απο κάθε λογική και σεβασμό του περιβάλλοντος εδώ...
Βέβαια το e-Rooster θέλει και τους του χυδαίους για αλατοπίπερο...
Οταν όμως αυτό παραγίνεται δημιουργεί ερωτηματικά...
Εδώ θέλουμε να έχουμε κάποια ποιότητα διαλόγου και επιχειρημάτων...
Αει στα τσακίδια λοιπόν... να στω πώ εγώ μια που δεν στο λένε απο την σύνταξη...
Άλλο φιλελεύθερος και άλλος γελοίος...
Ρε Μπαζιωτόπουλε άντρακλα έχω μια κατσίκα να ικανοποιήσεις γιατί εγώ ειμαι γελοίος και αδερφή για να την καταφέρω. έλα
Ανώνυμε (30/6/09 22:23),
Επανάληψη για ηλίθιους όπως εσύ...
Με τη κουκούλα της ανωνυμίας έχεις ξεφύγει απο κάθε λογική και σεβασμό του περιβάλλοντος εδώ...
Βέβαια το e-Rooster θέλει και τους χυδαίους και τους ηλίθιους για αλατοπίπερο...
Οταν όμως αυτό παραγίνεται δημιουργεί ερωτηματικά...
Εδώ θέλουμε να έχουμε κάποια ποιότητα διαλόγου και επιχειρημάτων...
Αει στα τσακίδια λοιπόν... να στω πώ εγώ μια που δεν στο λένε απο την σύνταξη...
Άλλο φιλελεύθερος και άλλος γελοίος...
Πολύ δε περισσότερο άλλο ηλίθιος...
Για να κάνουμε επιτέλους μια σοβαρή και ποιοτική συζήτηση να μας αναλύσει ο Μπαζιωτόπουλος τους τρόπους που το εβραϊκό λόμπι παρεμποδίζει την κατασκευή perpetual motion machines.
Ακόμα και η αστυνομία είναι πανομοιότυπη, εδώ η ιρανική ομάδα δέλτα
Δημοσίευση σχολίου