Ελεύθερη επιλογή εκπαιδευτικού ιδρύματος: δικαίωμα, για κάθε νέο/νέα και γονέα, να επιλέγει ελεύθερα το δημόσιο εκπαιδευτικό ίδρυμα της αρεσκείας του σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Η ελεύθερη επιλογή αντικαθιστά την αναγκαστική φοίτηση στο σχολείο της γειτονιάς και την «επιλογή» πανεπιστημίου μέσω των πανελλήνιων εξετάσεων.
Η ελεύθερη επιλογή συνιστά την αυστηρότερη δυνατή αξιολόγηση και πιστοποιεί υψηλότερη ποιότητα εκπαιδευτικών υπηρεσιών που πρέπει να επιβραβεύεται. Αυτή η επιβράβευση μπορεί να γίνει μέσω της καταβολής, από το κράτος, κατά κεφαλήν επιδότησης σε κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών/φοιτητών που επιλέγουν να φοιτήσουν σε αυτό.
Η επιδότηση αυτή συνιστά μισθολογική επιβράβευση του προσωπικού του ιδρύματος που παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και ενισχύει τον συναγωνισμό τους προς όφελος του πολίτη.
Και μερικά επιπλέον στοιχεία για τις επιτυχίες των προγραμμάτων ελεύθερης επιλογής σχολείων:
School Choice Works! The Case of Sweden
Learning from Success: What Americans Can Learn from School Choice in Canada
The Case For School Choice: Models from the United States, New Zealand, Denmark, and Sweden
Why are Progressives so Hostile to School Choice Policies?
School Choice: The Three Essential Elements and Several Policy Options
104 σχόλια:
Ωραίο ως πρώτο βήμα, αλλά αναρωτιέμαι πώς θα αισθάνεται κάποιος καλός καθηγητής βρίσκεται που σε σχολείο χαμηλής ζήτησης... Ελεύθερη επιλογή σχολείων και για καθηγητές;;
...que es duro el oficio...
:-)
και πως οριζουμε τον ικανο για τροτοβαθμια εκπαιδευση πριν του δωσουμε το κουπονι?
Το δικό μου ερώτημα έγκειται στο κατά πόσο θα προβλέπεται και η ελευθερία του εκπαιδευτικού ιδρύματος να επιλέγει τους μαθητές του βάσει κριτηρίων όπως η επίδοση, τα σωματομετρικά τους χαρακτηριστικά ή ακόμη και το ανήκειν της οικογένειας σε συγκεκριμένο θρησκευτικό δόγμα.
Εφόσον τηρείται ένα minimum εγγυήσεων δεν καταλαβαίνω γιατί η ελευθερία επιλογής εκπαιδευτικού ιδρύματος να μην λειτουργεί αμφίπλευρα.
Το σχολείο υπάρχει για τον μαθητή και όχι ο μαθητής για το σχολείο. Το σχολείο δεν έχει δικαιώματα, αφού το μόνο ενδιαφέρον του είναι να προσφέρει την καλύτερη δυνατή διδασκαλία για το παιδί. Το σχολείο δεν είναι μαγαζί, ώστε να εκφράζει προσωπικά γούστα ή προτιμήσεις.Αν υπάρχει αδυνατος μαθητής, το σχολείο οφείλει να ασχολείται περισσότερο μαζί του και όχι λιγότερο. Εδώ είναι ακριβώς η deference principle του Rawls που εφαρμόζεται.
Η ανωτατη εκπαιδευση ειναι προνομιο και οχι δικαιωμα. Η μεση και η κατωτερη ειναι δικαιωμα
Στην Σουηδία, την Ιρλανδία, την Ολλανδία και την Δανία οι γονείς έχουν την ελευθερία να διαλέξουν, γιατί όχι και στην Ελλάδα;
Αντί να παραπέμπει σε κενές ιστοσελίδες που δεν ανοίγουν, καλύτερα να γίνει μία καλύτερη εισαγωγή. Αυτό το σύστημα περισσότερες απορίες εγείρει, και καμία δεν λύνει. Αυτό που μου έρχεται στο νου, πως θα εφαρμοστεί σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου οι μαθητές σπανίζουν και μετά βίας συμπληρώνουν ένα μονοτάξιο δημοτικό σχολείο. Θα τους χορηγούν κουπόνια για φοίτηση στο Αρσάκειο? Άχρηστο θα τους είναι, μόνο να τα πουλήσουν στους Αθηναίους τους μένει.
@Nievskii
Η απάντηση σου δεν με κάλυψε. Τα περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σήμερα είτε προαπαιτούν εξετάσεις εισαγωγής είτε προσφέρουν υποτροφίες σε μαθητές με καλές επιδόσεις αλλά μικρή οικονομική επιφάνεια. Επιπλέον γνωστό είναι το παράδειγμα των πειραματικών, των καθολικών και προτεσταντικών σχολείων σε χώρες του εξωτερικού, τα οποία σαφώς και υπάρχουν για τους μαθητές τους, θέτοντας όμως συγκεκριμένα προαπαιτούμενα.
Με ποιο κριτήριο θα επιλέξει ο διευθυντής ενός δημοτικού δυναμικότητας εκατό θέσεων τους διακοσίους γονείς που θα έρθουν στο γραφείο του τον Σεπτέμβρη με κουπόνια εκπαίδευσης ανά χείρας;
Ίσως πρέπει να διαβάσω Rawls. Ίσως πάλι θα έπρεπε και οι κατά τα λοιπά καινοτόμες προτάσεις της ΦιΣ να είναι πιο συγκεκριμένες.
Στην Ελλάδα, όπως πάντα, οι «πρωτοπόρες» θέσεις του ανεπτυγμένου καπιταλισμού φτάνουν με καθυστέρηση. Τα «κουπόνια» σύμφωνα με τον Χάγιεκ διατυπώθηκαν από τον Μ. Φρίτμαν και την του Σικάγου γνωστή «πρωτοπόρα» σχολή το 1955 και υιοθετείται από τον ίδιο το 1959 («Σύνταγμα της Ελευθερίας» σελ 517). Μαζί με αυτό διατυπώθηκαν και άλλα πολλά που δεν είναι της ώρας, για την εκπαίδευση, περίπου όμως ως ύμνος στην εκπαίδευση με (νέο)φιλελεύθερα κριτήρια αγοράς και με μια μεγάλη προσπάθεια εξαγνισμού της πρωτεύουσα θέσης των πλουσίων στην εκπαίδευση.
Στην Ελλάδα αυτά μαζί με τα σπουδαστικά δάνεια κ.α. πλασαρίστηκαν από τον ΓΑΠ.
Φυσικά δεν απαντάει από νεοφιλελεύθερης σκοπιάς στο ερώτημα πως είναι δυνατόν να αφαιρούμε βιαίως χρήμα από την αγορά και με κρατική διαταγή να το μοιράζουμε σε εκατομμύρια μαθητές αλλοιώνοντας κυριολεκτικά τους κανόνες αγοράς και ανταγωνισμού. Γιατί, μπορεί ο μαθητής να επιλέξει ελεύθερα σχολείο με το κουπόνι αλλά τα λεφτά των κουπονιών δεν έφτασαν στα χέρια του με την ελεύθερη αγορά. Έτσι στερήθηκε η αγορά μεγάλα ποσά για την ανάπτυξη της παιδείας από μόνη της με τους δικούς της μηχανισμούς.
Μα θα πει κάποιος οτι είναι ανάγκη και «κοινωνικά επωφελές»… Ναι, ναι ξέρω αλλά, αν κάνεις το πρώτο λάθος υποκειμενικής δικαιολόγησης ενός μέτρου δεν απέχει καθόλου από άλλο «υποκειμενικό» μέτρο όπως αυτό της πλήρους, δωρεάν, παιδείας σε όλα τα επίπεδα… τι δηλ. η διαφορά είναι στο μέγεθος των ποσών που θα αφαιρούμε από την αγορά; Μα για «καλό σκοπό» θα πάνε όπως ακριβώς για «καλό σκοπό» αφαιρούνται τα ποσά για τα κουπόνια.
Εμένα δεν με καλύπτει καθόλου η φράση του Χάγιεκ «θα ήταν εντελώς εφαρμόσιμο να πληρώνονται τα κόστη της γενικής παιδείας με δημόσια κονδύλια» πάνω στην οποία στηρίζει τα κουπόνια γιατί είναι αυθαίρετη και υποκειμενική, άσε που αντιφάσκει στις αρχές που διακηρύττει. Ούτε κάτι νεώτερο άκουσα, γιατί πρέπει να αφαιρείται πλούτος από την αγορά για να χαρίζεται σε μαθητές.
Για την ώρα απλά βλέπω αντίφαση αρχών την οποία πρέπει να λύσω. Και δεν αρκούμαι στους «καλούς ηθικούς σκοπούς» των κουπονιών γιατί το ίδιο επιχείρημα ισχύει και για κάθε έναν που κατηγορείται ως κρατικιστής της παιδείας.
Φυσικά από πραγματική άποψη η θέση παράγει σωρεία άλλων ερωτηματικών αλλά αυτά σε δεύτερη ανάλυση.
Στην Σουηδία όπου εφαρμόζεται το σύστημα, τα σχολεία δεν διαλέγουν τουε μαθητές και δεν έχουν δικαίωμα να ζητήσουν παραπάνω δίδακτρα. Η λογική των κουπονιών δεν είναι η λογική του να φτιάξεις ιδιωτικά σχολεία. Ιδιωτικά σχολεία έχουμε και τώρα όπως είπες. Τα κουπόνια αφορούν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Οι φιλελεύθεροι στοχαστές γενικά λένε ναι στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία γιατί πρώτα και κύρια είναι ρεαλιστές. Δεν έχει νόημα περισσότερη επιλογή σε μια κοινωνία με λιγότερη μόρφωση, αν οι γονείς δεν μπορούν να πληρώσουν για την παιδεία των παιδιών τους και δεύτερον γιατί τα λεφτά που ρίχνει το κράτος σε μόρδωση τα παίρνει πίσω στο πολλαπλάσιο. Είναι επένδυση. Δεν είναι λεφτά για κοινωνική πρόνοια ή ό,τι άλλο. Δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος, από τον πιο πλούσιο μέχρι τον πιο φωτχό που να μην οφελείται από τα λεφτά που δίνονται για την παιδεία.
Μορφωση ομως σε αυτους που θελουν και μπορουν. Ακομα και στην ΕΣΣΔ δεν εμπαινε οποιος ηθελε στο Λομονοσωφ
Από ένα σοβαρό δημόσιο θα περίμενα «μέτρα» τα οποία θα εξασφάλιζαν πως το σχολείο κάθε γειτονιάς θα είναι καλό και όχι μέτρα «ελεύθερης επιλογής» σχολείου. Σίγουρα δεν θα ζητούσα ποτέ μέτρα τα οποία θα ενίσχυαν το άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στα καλά και τα κακά σχολεία, με πριμοδότηση των καλών, άρα διαφωνώ κάθετα με κάθε πτυχή της παρούσας πρότασης. Θα ήμουν αρκετά λογικός δε, ώστε να αντιλαμβάνομαι ότι δεν μπορούμε όλοι να πάμε στο ίδιο σχολείο, πρακτικά θέματα το επιβάλλουν, δε χωράμε όλοι εκεί, και γι’ αυτό, αντιθέτως, θα ζητούσα την ενίσχυση των σχολείων με βάση τις απαιτήσεις της εκπαίδευσης, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητά τους, και όχι με βάση το κριτήριο «της ζήτησης». Τέλος, ως λογικός γονέας, θα απαιτούσα από το δημόσιο ένα καλό σχολείο στην κάθε γειτονιά, ώστε να μη χρειάζεται το παιδί μου να τρέχει σε άλλη γειτονιά. Έτσι θα έχει και το χρόνο να αναπτυχθεί σφαιρικότερα, τους φίλους του δίπλα του και εν γένει θα έχει πολύ πιο ποιοτική ζωή. Ως λογικός δε πολίτης που αντιλαμβάνεται την έννοια της βιωσιμότητας, θα υποστήριζα την τοπικού χαρακτήρα ανάπτυξη και άρα πάλι θα ζητούσα καλό σχολείο στη γειτονιά μου και όχι τη δυνατότητα να πάω σε άλλη γειτονιά, απαίτηση που, σε συνδυασμό με την προτεινόμενη τακτική πριμοδότησης, υποβιβάζει εκ των προτέρων τη δυνατότητα βελτίωσης των σχολείων. Βλέπεις, οι πόροι πρέπει να διανέμονται με βάση την ανάγκη παραγωγής έργου και όχι με βάση την επιβράβευση του έργου, καταδικάζοντας κάθε προσπάθεια βελτίωσης ενός προβληματικού χώρου σε στραγγαλισμό και σπαταλώντας τους αντί να τους κατευθύνεις εκεί που χρειάζονται.
"θα περίμενα «μέτρα» τα οποία θα εξασφάλιζαν πως το σχολείο κάθε γειτονιάς θα είναι καλό και όχι μέτρα «ελεύθερης επιλογής»"
Μα είναι μέτρο που αναγκάζει το σχολείο της γειτονιάς να γίνει καλό, αν θέλει έσοδα (να το προτιμούν οι μαθητές) πρέπει να συναγωνιστεί τα άλλα σχολεία. Τώρα οι μαθητές δεν έχουν καμία επιλογή και το σχολείο κανένα σοβαρό κίνητρο για να βελτιωθεί. Στην Σουηδία πάντως και τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες λειτούργησε μια χαρά.
"θα ζητούσα την ενίσχυση των σχολείων με βάση τις απαιτήσεις της εκπαίδευσης, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητά τους, και όχι με βάση το κριτήριο «της ζήτησης»."
Το να ρίξεις ένα κουβά με λεφτά από μόνο του δεν εγγύταται τπτ. Οι άνθρωποι αντιδρούν σε κίνητρα. Αν πριμοδοτείς ένα σχολείο επειδή είναι κακό το αποτέλεσμα δεν θα είναι να γίνει καλύτερο αλλά να συνεχίσει να είναι κακό. Έχουν κίνητρο: περισσότερα λεφτά. Αν τα λεφτά τα παίρνουν αυτά τα σχολεία που τα προτιμούν οι γονείς και οι μαθητές, τότε όλα θα προσπαθούν να τους προσελκύσουν ώστε να έχουν έσοδα.
"θα απαιτούσα από το δημόσιο ένα καλό σχολείο στην κάθε γειτονιά, ώστε να μη χρειάζεται το παιδί μου να τρέχει σε άλλη γειτονιά."
Σχεδόν σε κάθε γειτονιά υπάρχει ένα σχολείο, το θέμα είναι να γίνουν καλά αυτά τα σχολεία και αυτό το μέτρο λειτουργεί.
"αντί να τους κατευθύνεις εκεί που χρειάζονται."
μα έτσι όπως λες εσύ τους κατευθύνεις στο να γίνουν χειρότεροι, τους δίνεις κίνητρο να γίνουν χειρότεροι. Το μέτρο που προτείνουμε τους κατευθύνει στο να γίνουν καλύτεροι.
Μπορείς να μου εξηγήσεις πως λειτουργεί στην Σουηδία, και αν λειτουργεί καλά ας το κρίνει ένας σουηδός. Το να κοπανά κανείς μία μπαρούφα, δεν εξηγεί απολύτως τίποτα, έστω και να συνοδεύετε από εκατό ιστοσελίδες. Οι οποίες μερικές ιστοσελίδες δεν λειτουργούν, κάτι που δείχνει ότι ούτε ο αρθρογράφος δεν έκανε τον κόπο να τις ανοίξει και να μας διαφωτίσει. Εκτός αυτού, από αγγλικά είμαι σκράπας, πες τα λιανά και στα καθομιλούμενα ελληνικά. Ερώτησα και πριν, αλλά φαίνετε την ερώτηση μου κρίνανε ότι πάρα είναι βλακώδης για να την απαντήσετε, είτε σας έχει τεθεί τόσες πολλές φορές η ίδια ερώτηση και απάντηση δεν βρήκατε. Το παιδί μου από το Πέραμα πως θα βρεθεί στο καλώ ξενοδοχείο στο Άγιο Στέφανο, εμ σόρρυ, σχολείο ήθελα να πω. Μήπως πρέπει να μετακομίσω και εγώ, αλλά αυτό είδη γίνετε.
Τον έφτιαξα τον σύνδεσμο.
Λοιπόν αφού δεν ξέρεις καλά αγγλικά ιδού:
Στην Σουηδία ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει ένα σχολείο. Οι οικογένειες είναι ελεύθερες να επιλέξουν οποιοδήποτε σχολείο προτιμούν για τα παιδιά τους.
Ο αριθμός των ανεξάρτητων σχολείων αυξήθηκε πέντε φορές. Χρηματοδοτούνται το ίδιο με τα Κρατικά.
Οι επιδόσεις των μαθητών στα Κρατικά σχολεία αυξήθηκαν λόγω του συναγωνισμού από την προσφορά σχολείων που υπάρχει.
Η ελεύθερη επιλογή μέσω κουπονιών δεν οδήγησε σε πλεονεκτήματα για τους πλούσιους. Οι πιο φτωχοί Σουηδοί επιλέγουν τα ανεξάρτητα σχολεία σε μεγαλύτερα ποσοστά από τους υπόλοιπους.
Οι στατιστικές μελέτες δείχνουν ότι οι καθηγητές προτιμούν να εργάζονται σε ανεξάρτητα σχολεία γιατί βρίσκουν ότι το περιβάλλον είναι καλύτερο εκεί.
Τα περισσότερα ανεξάρτητα σχολεία διαχειρίζονται από κερδοσκοπικές εκπαιδευτικές εταιρίες management. ;-)
Δεν ξέρω γιατί κάθε φορά που γίνεται αυτή η συζήτηση η μόνη απάντηση είναι "αυτό δεν δουλεύει" και η κουβέντα για το τι θα κάνει το παιδί στο νησί στο μέσο του ειρηνικού που απέχει 500 μίλια από την κοντινότερη στεριά. Λοιπόν:
*τα κουπόνια αφορούν στα παιδιά που μένουν στο μέσο σχολείο και όχι το παιδί στην Αλάσκα. Το παιδί στο Πέραμα μια που αναφέρθηκε πηγαίνει στο σχολείο στις 8 και γυρίζει στς 1, πράγμα που σημαίνει ότι αν και οι δυο γονείς εργάζονται, το παιδί μένει μόνο του τουλάχιστον 4-5 ώρες την ημέρα, αν λογαριάσει κανείς και τον χρόνο μετάβασης από και προς την εργασία της οικογένειας. Ένα σχολείο με κουπόνια μπορεί να βάλει και σχολικά λεωφορεία, αφού θα σέβεται τους γονιούς και ενισχυτική διδασκαλία ουσιαστική ώστε το παιδί να μην μένει πολλές ώρες μόνο του. Αυτό θα είναι το μπόνους να μπορεί να επιλέξει ο γονιός το σχολείο, αντί να ισχύουν όλα τα ίδια σκατά σήμερα, όπως είναι, και όποιος καθηγητής είναι και λίγο φιλότιμος να πέφτει η δημοσιοϋπαλληλική κλίκα να τον τρώει αν πάει να κάνει κάτι καλό.
*Όταν λες ότι κάτι δεν δουλέυει, έστω και ξερό και μαραμένο, πρέπει να πεις και 2 πραγματάκια ακόμα. Αν πιστεύεις ότι το τωρινό σύστημα δουλεύει, και αν όχι, τι αλλαγές συγκεκριμένα πρέπει να γίνουν για να το αλλάξεις. Όλα τα άλλα είναι κουβέντες καφενείου.
*Τα κουπόνια δεν είναι άλλο όνομα κοινωνικού δαρβινισμού. "Όποιο παιδί μπορεί ας πάρει τα γράμματα. Τα άλλα τον πούλο." Το πιο επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο, αυτό την Φινλανδίας βασίζεται ακριβώς στην αρχή ότι όλοι οι μαθητές προχωράνε και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στους πιο αδύνατους. Υπάρχει και πλουσιότατη βιβλιογραφία για το θέμα, αλλά η διδασκαλία ανέκαθεν αυτό ήταν: για τον μαθητή, και όχι για τον δάσκαλο. Αν ο δάσκαλος δουλεύει με δυνατούς μαθητές μόνο δεν έχει καμιά αξία. Θα μπορούσαν να τα μάθουν και μόνοι τους. Όπως είπε και ο Σωκράτης Κόκκαλης, και αυτού να του έδιναν την Μπάρτσα με τους παιχταράδες που έχει, θα έπαιρνε το Ευρωπαϊκό.
«*Όταν λες ότι κάτι δεν δουλέυει, έστω και ξερό και μαραμένο, πρέπει να πεις και 2 πραγματάκια ακόμα. Αν πιστεύεις ότι το τωρινό σύστημα δουλεύει, και αν όχι, τι αλλαγές συγκεκριμένα πρέπει να γίνουν για να το αλλάξεις. Όλα τα άλλα είναι κουβέντες καφενείου.»
Τα δύο πραγματάκια οφείλει να τα πει ο άλλος, και όχι ένα ξερό και μαραμένο, στη Σουηδία έτσι γίνετε. Πράγματι, κουβέντες καφενείου, συναπτόμενες ιστοσελίδες που δεν κάνουμε το κόπο να τις ανοίξουμε, και ένα αποξηραμένο αν είσαι εναντίον αυτής της ιδέας, τότε ανήκεις στους αριστερίζοντες αριστερούς. Θα σε γελάσω, αλλά τα αριστερά γκρουπόσκυλα έχουν καλύτερες ιδέες που δεν δουλεύουν και σαγηνεύουν. Με ή χωρίς κουβέντες καφενείου.
Για να τελειώνω, αυτό που κατάλαβα είναι το κράτος να πριμοδοτεί τα ιδιωτικά σχολεία, όπου υπάρχουν. Το πώς θα γίνετε ο έλεγχος της απόδοσης δεν το συζητώ, όπως δεν θα το συζητήσουν και τα ιδιωτικά σχολεία, αν ποτέ εφαρμοστεί.
Τα κουπονια δουλευουν στις Σκανδιναβικες χωρες διοτι εχουν μεγαλο ηδη βαθμο οικονομικης ομοιογενειας οι κατοικοι. Κοινως τους κλεβει το κρατος ολους μεσω των φορων. Και τους κανει και πολιτικα ορθους ωστε να μην εχουν ζητηματα φυλετικα κλπ, Στις ΗΠΑ τα κουπονια δεν δουλευουν γιατι οι ερευνες δειχνουν πως το εισοδημα των γονεων και ο κοινωνικος περιγυρος καθοριζει την μαθητικη επιδοση. Στις ΗΠΑ των suburbia τα κουπονια δεν τα εχουν αναγκη
Και βεβαια ισχυει και αυτο που λεει ο Κιου. Με τα κουπονια θα μπορουμε να χρηματοδοτουμε καθε σχολειο που θα ανοιγει η Αγια Αθανασια του Αιγαλεω, το κατηχητικο, το Κολλεγιο κλπ.
Κοινως θα κανουμε επιδοτηση στον ιδιωτικο τομεα η στην εκκλησια?
Φυσικά !
Και το κατηχητικό και οι μουσουλμάνοι, όλοι μπορούν ν΄ανοίξουν σχολείο, αρκεί να βρούν μαθητές και μαθήτριες.
Ακόμα και ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορεί ν΄ανοίξει δικό του σχολείο ...
Το δύσκολο θα είναι να πείσει τους γονείς να το εμπιστευθούν.
Και μην λέμε για επιδότηση γιατί και τώρα επιδότηση δίνουμε : Στους αδιαφόρους και τεμπέληδες δασκάλους σε όλα τα επίπεδα της δημοσίας εκπαιδεύσεως.
@Manoliscus
Καλο θα ήταν και οι απορίες μας να είναι λίγο πιο μελετημένες.
Γιατί θα πρέπει ο διευθυντής σχολείου δυναμικότητος 100 μαθητών να επιλέξει 100 από τους 200 υποψηφίους μαθητές με κουπόνια που θα εμφανισθούν τον Ιούνιο για να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο;
Λοιπόν, δεν χρειάζεται να διαλέξει: Τα κουπόνια θα τα πάρει για να μεγαλώσει την δυναμικότητα του σχολείου του, να βρεί χώρους (από σχολεία που δεν τα θέλουν γονείς και μαθητές), να βρεί δασκάλους, κλπ.
Η πρόταση είναι επεξεργασμένη, απόδειξη ότι λειτουργεί στην Σουηδία.
Αυτό το λειτουργεί στην Σουηδία με αηδιάζει, με ωθεί να ανταπαντήσει εδώ και τώρα, ότι δεν λειτουργεί στην Γερμανία, ούτε στην Γαλλία, ούτε στην Ισπανία, ούτε στην Μ. Βρετανία, ούτε σχεδόν πουθενά, και ότι λειτουργεί στην Σουηδία, αυτό είναι υπό έλεγχο. Κουβέντες καφενείου. Αφού δεν λειτουργεί στην Γερμανία, γιατί να λειτουργίσει στην Ελλάδα? Απορία ηλίθια.
Εξάλλου, με κουπόνια καταλαβαίνει κανείς άλλα, συγκεκριμένα πράγματα. Να αλλάξη η εισήγηση σε "δωρεάν κρατική χρηματοδότηση των ιδιωτικών σχολείων και πανεπιστήμιων". Να ξέρουμε τι λέμε.
Γνωριζουμε οτι στις ΗΠΑ σε ερευνα του πανεπιστημιου Duke οι βαθμολογιες μετα το συστημα των κουπονιων οπου επικρατησε δεν βελτιωθηκαν. Δευτερον το συστημα των κουπονιων στις ΗΠΑ προωθηθηκε απο τους συντηρητικους ωστε να χρημαοτοδοτηθουν εμμεσα τα εκκλησιαστικα σχολεια, αυτα που ξερετε διδασκουν δημιουργισμο κλπ. Να υποθεσω οτι με κουπονια θα μπορεσει να χρηματοδοτηθει και το τμημα ιστοριας φον Πλευρη κατα το οποιο ολοκαυτωμα δεν συνεβη
Γνωριζω παντως μια ολοκληρη μεινοτητα στην Θρακη που υγρο της ονειρο ειναι να στειλουν τα παιδια τους σε μαντρασες, σε σχολες Ταλιμπαν με κρατικα κουπονια, καθως επισης και μια εξισου υπεροχη μειονοτητα περιξ οργανωσεων οπως Χριστος, Ζωη, Σωτηρας που θα ηθελαν με λεφτα του κρατους να διδισκουν σε ιδιωτικα χριστιανικα σχολεια πως το ροκ ειναι του σατανα. Κλπ κλπ
Περίεργο,εμένα η θεολόγος μου δίδασκε πως το ροκ είναι του σατανά,κι ας πήγα σε δημόσιο σχολείο!
Φυσικά μπορείς να ισχυριστείς πως είναι προτιμότερο να μη διδασκεται η θρησκεία στα σχολεία, αλλά από την αλλη, ο γονιός που φέρει και το κόστος των σπουδών είναι πιο αρμόδιος να αποφασίσει. Άλλωστε και τώρα έχει την επιλογή να στείλει το παιδί του σε συντηρητικό χριστιανικό σχολείο (με ποδιές και τα συναφή).Έχει τέτοια και στη Θεσ.νικη που ζω. Δε βλέπω τι θα αλλάξει προς το χειρότερο. Μάλλον προς το καλύτερο θα αλλάξουν τα πράγματα καθώς θα ανοίξουν και πολλά σοβαρά σχολεία αντί για τα συνήθη δημόσια θηριοτροφεία
Το κόστος με το σύστημα κουπονιών δεν θα είναι σημαντικό;
Harry Peitsinis δικαιουται ο καθενας να παει τα παιδια του στο Ταλιμπαν Σκουλ με δικα του λεφτα οχι με λεφτα του κρατους. Η δικαιολογια οτι καποιος πληρωνει για υπηρεσιες μεσω φορων τις οποιες δεν καταναλωνει δεν ευσταθει. Δεν χρησιμοποιουν ολοι πχ τα δημοσια νοσοκομεια, τις αστικες συγκοινωνιες, δεν εισαγονται ολοι στα πανεπιστημια, δεν εχουν καποιο οφελος απο την κρατικη χρηματοδοτηση της θεωρητικης γεωμετριας κλπ. Μηπως να δωσουμε κουπονια σε ολα αυτα?
Δεν το καταλαβαίνω, δηλαδή αυτός που επιλέγει να πάει τα παιδιά του σε μαντράσα είναι υποχρεωμένος να πληρώνει απ την τσέπη του,και ταυτόχρονα να πληρώνει με τους φόρους του τα παιδιά των άλλων για να πηγαίνουν σε δημόσια σχολεία?
Και αυτό λέγεται δικαιοσύνη?
Harry Peitsinis εχεις παιδια? Αν οχι too bad for you χρηματοδοτεις τους παιδικους σταθμους των εχοντων. Η λογικη των κουπονιων στα ακρα σημαινει πληρως εξατομικευμενη φορολογια. Και αλλωστε γιατι οχι κουπονια για τις δημοσιες συγκοινωνιες, ας χρηματοδοτησει το κρατος εμμεσα τους ταριφες
Καταρχήν δηλώνω ότι δεν είμαι αναποφάσιστος. Απλώς αργώ λιγάκι να οριστικοποιήσω την απόφασή μου.
Καλή η ιδέα της Συμμαχίας, όμως σκέπτομαι σοβαρότατα να ψηφίσω την ΔΡΑΣΗ, διότι, όπως είπε ο εκ των υποψηφίων της γνωστός ηθοποιός και τηλεπαρουσιαστής κ. Μαρκουλάκης, το ούτε 1% που της δίνουν οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνει ποιότητα: την “crème de la crème” (για τους κοινούς θνητούς = αφρόκρεμα) της ελληνικής κοινωνίας, η οποία επιτέλους είναι σκεπτόμενη (η αφρόκρεμα, όχι η ελληνική κοινωνία εννοείται), ώριμη, διορατική, αδιάφθορη, ειλικρινής, δυναμική και σώφρων - χαρακτηριστικά στα οποία, χωρίς να περιαυτολογώ, ομολογώ ότι με αναγνωρίζω.
Πιθανότατα αργότερα το απόγευμα θα δηλώσω την πρόθεσή μου αυτή και στην ΤΕ της ΝΔ Αγίου Παντελεήμονα (μην βρεθούν προ απροόπτου), όμως τώρα σπεύδω στο αναβαθμισμένο WyreT-Plex για το καινούργιο Hazzard Convention VI (χωρίς dual core παρωχημένα vibe spinners επιτέλους!).
@Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας
Μου γράφεις πως η πρόταση είναι επεξεργασμένη. Από ποιόν;
Όταν ρωτούσα για τους 100 υπό μεταγραφή μαθητές περίμενα να διαβάσω όχι τι θα κάνει ο διευθυντής, αλλά πώς θα το κάνει.
Εδώ προϋποτίθενται μέτρα όπως η άρση της οργανικής θέσης ή ακόμα και της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων, η αποδέσμευση πόρων που θα πηγαίνουν απευθείας στις διευθύνσεις Α κ Ββάθμιας εκπαίδευσης, η ελαστικοποίηση του προγράμματος σπουδών κα. Απ' όσο γνωρίζω ούτε η ΦιΣ ούτε και κάποιο ελληνικό think tank έχει να καταθέσει ένα blueprint.
Με καλά στοιχεία η ιδέα των κουπονιών, κινδυνεύει όμως να καεί πρόωρα από τον ίδιο το χώρο που την εισφέρει προς συζήτηση.
Προσωπικά δε θα με ενοχλούσε καθόλου η προοπτική να πληρώνουν για τη δημόσια παιδεία μόνο οι έχοντες παιδιά. Αν αυτό δε γίνεται τότε θα ήθελα να εξασφαλίσω πως η φορολογία θα παρείχε σε όλους τη μεγιστη δυνατή ανταποδοτικότητα. Δηλαδή τη δυνατότητα να υπάρχει σοβαρό αντάλλαγμα για τα λεφτά που πληρώνεις.
Η ανταποδοτικότητα των φόρων/εισφορών είναι μια πολύ καλή αρχή όταν μπορεί να εφαρμόζεται. Είναι δίκαιη και συνετή,και εξομαλύνει τις κοινωνικές εντάσεις. Κανείς δε θέλει να ρίχνει χρήματα σε τρύπιο βαρέλι, κατά βάθος όλοι οι φορολογούμενοι επιζητούν την ανταποδοτικότητα.
Συνεπώς δε βρίσκω γιατί είναι κακό να οδηγούμαστε στην εξατομικευμένη φορολογία εφόσον υπάρχουν τρόποι για να την επιτύχουμε.
Γιατι απλα η φορολογια απο την φυση της μπορει να ειναι ανταποδοτικη αλλα οχι εξατομικευμενη. Αν ηταν εξατομικευμενη δεν θα υπηρχε αναγκη φορολογιας διοτι θα ισχυε παροχες=φοροι για καθε κατοικο, οποτε το κρατος θα ειχε καθεστως μηδενικης φορολογιας τυποις μεσω της επιστροφης της παροχης σε κουπονι.
Και δεν πηρα απαντηση γιατι να μην εχουμε κουπονια αστικων συγκοινωνιων, ωστε να ελαφρυνω το κοστος του ταξι, η του ΙΧ μου?
Η γιατι να μην εχουμε ελευθερη προσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ αφου ολοι πληρωσαν για αυτα?
Ο όρος εξατομικευμένος φόρος,όπως τον εννοώ, σημαίνει φόρος που εξισορροπείται απόλυτα με αντισταθμιστική παροχή. Φυσικά και είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί καθώς πάντα θα δαπανώνται φόροι για κοινωνικές παροχές σε τρίτους κλπ, αλλά ακόμα και μια νερωμένη εκδοχή του καλή είναι: κανείς δε θέλει να δίνει χρήματα στο βρόντο ή σε άχρηστους γραφειοκράτες (το ίδιο είναι).Συνεπώς κρίνω θετικά κάθε μέτρο που αποκεντρώνει τη διαχείριση των δημόσιων πόρων αυξάνοντας την ελευθερία της επιλογής των πολιτών.
Είμαι κατά του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών και των πανεπιστημίων.
«Μου γράφεις πως η πρόταση είναι επεξεργασμένη. Από ποιόν;»
Ἀπό τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας τῆς Σουηδίας. Ζητᾶμε ἀντίγραφο ἀπὸ τὴν Πρεσβεία τῆς Σουηδίας, ἂν δὲν μᾶς καλύπτει ἡ τεκμηρίωση τοῦ ἰντερνέτ.
«Όταν ρωτούσα για τους 100 υπό μεταγραφή μαθητές περίμενα να διαβάσω όχι τι θα κάνει ο διευθυντής, αλλά πώς θα το κάνει.»
Έγραψα, λοιπόν, πὼς θὰ βρεῖ χώρους καὶ προσωπικὸ γιὰ τοὺς ἐπὶ πλέον 100 μαθητὲς. Ὑποτίθεται ὅτι ἔχει τὴν ἐπάρκεια νὰ τὸ κάνει ἢ νὰ τὸ δώσει σὲ ἐπαρκεῖς νὰ τὸ κάνουν. Γι' αὐτὸ ἔχει ζήτηση τὸ σχολεῖο του, ἀλλιῶς θὰ ἤθελαν νὰ φύγουν καὶ οἱ ὑπάρχοντες 100 μαθητές.
«Εδώ προϋποτίθενται μέτρα όπως η άρση της οργανικής θέσης ή ακόμα και της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων,»
Σωστὸ, πρέπει νὰ ἀρθεῖ ἡ μονιμότης γιὰ τοὺς ἀνεπαρκεῖς. Νὰ παίρνουν ΕΚΑΣ, ἀλλὰ νὰ μην βλάπτουν τρώγοντας τὸν πεπερασμένο χρόνο ποὺ εχουν τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ μάθουν.
«η αποδέσμευση πόρων που θα πηγαίνουν απευθείας στις διευθύνσεις Α κ Ββάθμιας εκπαίδευσης,»
Ὄχι, ὅ,τι χρήματα πάρουν, θὰ τὰ πάρουν μέσω τῶν κουπονιῶν τὰ ὁποῖα θὰ πείσουν τοὺς γονεῖς νὰ τοὺς δώσουν. Ἂν δὲν μποροῦν νὰ πείσουν, ΕΚΑΣ.
«η ελαστικοποίηση του προγράμματος σπουδών κα.»
Καὶ τὼρα ἐλαστικὸ εἶναι. Στὴν Γ`Λυκείου τὸ 75% παίρνει ἄριστα !
«Απ' όσο γνωρίζω ούτε η ΦιΣ ούτε και κάποιο ελληνικό think tank έχει να καταθέσει ένα blueprint.»
Χρειάζεται νά πληρώσει μεταφραστὴ ἀπὸ τὰ Σουηδικὰ. Ἀκόμα καλύτερα νὰ μετακαλέσει κανέναν Σουηδὸ ἐμπειρογνώμονα. Ἀλλὰ σοβαρὸς ἐμπειρογνώμονας ἔρχεται μόνον ὅταν ὅποιος τὸν μετακαλεῖ ἔχει σοβαρὴ πιθανότητα νὰ ἐφαρμόσει τὰ εὐρήματα.
»Με καλά στοιχεία η ιδέα των κουπονιών, κινδυνεύει όμως να καεί πρόωρα από τον ίδιο το χώρο που την εισφέρει προς συζήτηση.»
Οἱ χῶροι ποὺ κυβερνοῦν τὴν χώρα, ἔκαναν ποτὲ σοβαρώτερη πρόταση; Ἂς μήν γελιόμαστε, μόνον οἱ κρίσεις φέρνουν μεταρρυθμίσεις, ποτὲ ὁ μελετημένος διάλογος τῶν εἰδικῶν.
«Αυτό το λειτουργεί στην Σουηδία με αηδιάζει, με ωθεί να ανταπαντήσει εδώ και τώρα, ότι δεν λειτουργεί στην Γερμανία, ούτε στην Γαλλία, ούτε στην Ισπανία, ούτε στην Μ. Βρετανία, ούτε σχεδόν πουθενά, και ότι λειτουργεί στην Σουηδία, αυτό είναι υπό έλεγχο. Κουβέντες καφενείου. Αφού δεν λειτουργεί στην Γερμανία, γιατί να λειτουργίσει στην Ελλάδα? Απορία ηλίθια.»
Πάντως, οὔτε αὐτὸ τῆς Γερμανίας λειτουργεῖ στὴν Ἑλλάδα.
«Εξάλλου, με κουπόνια καταλαβαίνει κανείς άλλα, συγκεκριμένα πράγματα. Να αλλάξη η εισήγηση σε "δωρεάν κρατική χρηματοδότηση των ιδιωτικών σχολείων και πανεπιστήμιων". Να ξέρουμε τι λέμε.»
Σωστὰ, νά μπεῖ τίτλος «κατάργηση της δωρεάν κρατικῆς χρηματοδότησης ἀδιαφόρων καὶ φυγοπόνων κατ' ὄνομα ἐπαιδευτικῶν λειτουργῶν»
FILOI MOU SAS PARAKALO OSOI DEITE TO SXOLIO MOU DEITE AUTO TO BLOG GIA THN MIKROULA MOLIS 23 ETON POU PALEUEI ME THN ANISH AS8ENEIA
http://mariatweety.blogspot.com
A3IZEI TH SYMPARASTASH MAS
ESTO KAI ENA SAS SXOLIO STO BLOG THS MPOREI KAI NA THS DOSEI DYNAMH KAI KOURAGIO
PROSEUXEI8HTE OLOI SAS GIA TO KALYTERO
MAKARI NA NIKHSEI GIATI EINAI KRIMA RE.....
FILOS
Κοιταχτε κυριοι, επειδη το κρατος ειναι η μονη κοινωνικη οργανωση η οποια λειτουργει ικανοποιητικα καποιου ειδους κρατικη χρηματοδοτηση θα υπαρχει για κατι. Η ειδικη περιπτωση της Σουηδιας δεν δημιουργει επιχειρημα, το σουηδικο συστημα ειναι ληστρικο απο αποψη φορολογιας. Απο και και περα τα πραγματα ειναι απλα εφοσον δεχομαστε κουπονια και εξατομικευμενη φορολογια [οσο γινεται περισσοτερο], δεν μου απανταει κανεις με πειστικα επιχειρηματα
1)ελευθερη προσβαση σε αει-τει εφοσον ολοι εχουν πληρωσει
2)κουπονια για μετρο-τραμ-λεωφορεια
3)κουπονια για εργα υποδομης που δεν θα χρησιμοποιησω ποτε. πχ δρομος Μελισοχωριου-Μακρακομης, φραγμα Αργους Ορεστικου
κλπ κλπ κλπ
Αληθεύει πως η ΦΣ πήρε λιγότερες ψήφους κι απ'το Κόμμα των Φιλελευθέρων? Μπορεί κάποιος να μας το επαληθεύσει?
Ἄσχετο, ἀλλὰ ἐδῶ :
http://ekloges.ypes.gr/pages/index.html?lang=el&go=epikratia_data.html
τά πλήρη άποτελέσματα.
Άσχετο, αλλά το πολυτονικό έχει καταργηθεί.
Που ειναι η Σλαβομακεδονικη μειονοτητα ΟΕΟ, μαζεψε 4530 ψηφους. Και υστερα αναρρωτιεστε γιατι πηρατε μην πω τι. Λιγοτερες ψηφοι και απο το σεπτο Ουρανιο Τοξο, τον Κατελη κλπ
Η ΦΣ πρέπει να κατεβάσει στόρια, να σώσει όση αξιοπρέπεια της έχει μείνει και να ενωθεί με την Δράση το νωρίτερο δυνατό.
Καλύτερα μαζί τους και να είναι το "φιλελεύθερο ρεύμα" αυτής της παράταξης παρά να κυνηγάει το όνειρο της Ραντ στο Ελλαδιστάν.
Ξυπνάτε. Τσοπάνηδες είμαστε. Οι θεωρίες σας έτσι δογματικές είναι ανεφάρμοστες για την Ελλάδα της "Νέας Πασοκοκρατίας".
Μα δε νομίζω ότι η ΦΙΣ ήταν ποτέ κανονικό κόμμα. Πλατφόρμα διάδοσης νεοταξίτικων ιδεών είναι.
ego 8a i8ela na do to e-rooster na xanagurisei na einai to palio kalo site tou a-kommatikou fileleu8erismou opos prin idruthei i fileleu8eri summaxia.
anagki apo think tank exei o topos, oxi apo kommatikous oplarxigous pou oneirevontai mia 8esi sti vouli..
Το ίδιο ζητά και το σύνολο σχεδόν του λαού. Οι εκλογές απέδειξαν ότι το 69% των ψηφοφόρων έχει σημαντικό χρέος ευγνωμοσύνης στα δύο μεγάλα κόμματα. Με τόσους βολεμένους, η οδός των μεταρρυθμίσεων δια της πειθούς, του διαλόγου και των επιχειρημάτων, η οδός, δηλαδή, της πολιτικής, είναι κλειστή.
Βέβαια, εκτός του χρέους ευγνωμοσύνης, ο λαός έχει και ένα άλλο σημαντικό χρέος, το δημόσιο χρέος. Συνεπώς, μεταρρυθμίσεις θα γίνουν μόνον σε συνθήκες κρίσεως. Τότε, η εξουσία πιάνεται από όποια σανίδα βρει μπροστά της, χωρίς να έχει χρόνο να συζητήσει και να πεισθεί.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εναπόκειται σε όσους προσχώρησαν στην ιδέα της κομματικής οργανώσεως να εξαγάγουν τα συμπεράσματα και να λάβουν τις αποφάσεις τους.
ΥΓ Πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι όποιο κόμμα ξεπέρασε σε αριθμό ψήφων το άθροισμα των ακύρων και λευκών ψηφοδελτίων εξέλεξε και βουλευτή. Μήπως ενδείκνυται να ορισθεί αυτό το κατώφλι και επισήμως αντί του αντιδημοκρατικού 3% που ισχύει για να εκλέξει κόμμα βουλευτή στις εθνικές εκλογές ;
ti egine re palikaria. apotimhsh tou eklogikou apotelesmatos 8a uparksei?
ΝΤΡΟΠΗ!
Διαβάστε στο Buzz και ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ
http://buzz.reality-tape.com/story.php?title=Ο-Vasilis-Sotiropoulos-Να-τι-παθαίνει-όποιος-μου-βγάζει-γλώσσα
Προς γνώση και συμμόρφωση
Η WORDPRESS κατεβάζει ιστολόγιο μετά από καταγγελία ιστολόγου δικηγόρου και ο δικηγόρος ιστολόγος προειδοποιεί: Να τι παθαίνει όποιος μου βγάζει γλώσσα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟ ΚΑΛΤΣΟΒΡΑΚΟ
http://kaltsovrako.wordpress.com/2009/06/14/0114june200/
Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε, μαύρη σαν καλλιακούδα...
Άντε μετά από 4500 ψήφους στις Ευρωεκλογές και 22οι στους 25 να βρείτε το κουράγιο όχι μόνο να σχολιάσετε το "αποτέλεσμα" (κάποια άλλη λέξη είναι πιο ταιριαστή εδώ...), αλλά να ξαναρχίσετε τα εμβριθή άρθρα μεταμοντέρνου νεοελληνικού διαφωτισμού που θα προσπαθούν να ανοίξουν τα μάτια του κόσμου μυώντας τον στον άγνωστο πνευματικό θησαυρό των Χάγιεκ, Μίζες, Φρίντμαν, Νόζικ, Ραντ, Μπέκερ, Πόσνερ, του αντικειμενισμού, του marginalism κλπ κλπ
Όσες μέρες και να αφήσετε να περάσουν, την καζούρα δεν τη γλιτώνετε.
Γιατί μήπως ψάχνετε για διαμάντια στα σκουπίδια, όπως λέει το τραγούδι;...
Πάντως μία καλή αρχή για να αντιστρέψετε την αρνητική κατάσταση μπορείτε να κάνετε εδώ.
Το χειρότερο ήταν ότι πήραν λιγότερες ψήφους κι απ'την πρώτη φορά που κατέβηκαν απροετοίμαστοι και σε εθνικές εκλογές. Πήραν λιγότερες ψήφους και απ'το Κόμμα Φιλελευθέρων που υποτίθεται αντικαθιστούσαν!
Είχα μέρες να μπω, οπότε βλέποντας τα παραπάνω σχόλια που ξεφύτρωσαν μετά το κακό για την ΦΣ εκλογικό αποτέλεσμα, χαιρετίζω την Θύρα 7 και την Θύρα 13 στον πολιτικό σχολιασμό του e-rooster! Μόνο παληκάρι(α) βρεθήκατε σε λάθος φόρο, νομίζω. Πιστεύω, για το καλό σας πάντα, ότι θα ήταν καλύτερο για εσάς να μοιράζεστε τις εμπειρίες σας με ανθρώπους που έχουν παραπλήσιους προβληματισμούς και ανάγκες με εσάς.
niefski ασε τις εξυπναδες και βγαλτες σαν στοιχειωδως σοβαρο κομμα μια ανακοινωση αποτιμησης του εκλογικου αποτελεσματος. ελεος πια
Άσε τις εξυπνάδες...γιατί τι; Θα με δείρεις; Θα με βρεις κάτω στην Τρούμπα με κάμποσα "φιλελεύθερα" παιδιά ακόμα για να μου δείξεις τι εστί φιλελευθερισμός, εσύ βαρύ και ασήκωτε τύπε; Πού μπλέξαμε! Άντε παίξε και εσύ με τα άλλα παιδάκια τώρα, μην καις φαιά ουσία τζάμπα, δεν χρειάζεσαι ανακοινώσεις.
Και ύστερα αναρρωτιέστε γιατί τον ήπιατε. Με άτομα τύπου Niefksi .
Ρε βλήμα εγώ μπορεί να ήμουν ψηφοφόρος σας, δεν έχεις στοιχειώδη υποχρέωση να κάνεις αποτίμηση του αποτελέσματος? Βλήμα ε βλήμα
Σου έχουν βγεί τα μάτια στα μπουρδέλα για αυτό και κάνεις όλο παραπομπές εκεί
Ρε βλήμα εγώ μπορεί να ήμουν ψηφοφόρος σας, δεν έχεις στοιχειώδη υποχρέωση να κάνεις αποτίμηση του αποτελέσματος?
Στοιχειώδη υποχρέωση; Για σένα προσωπικά; Όχι βέβαια! Κοίτα να δεις, ούτε οι ντεμέκ τσαμπουκάδες σου, ούτε οι ντεμέκ πονηριές σου όπως η από πάνω με συγκινούν ιδιαίτερα. Σου απάντησα την ρητορική σου ερώτηση;
Πιστεύω ακράδαντα στο δικαίωμά σου να έχεις δικαίωμα ψήφου και να εξακολουθήσεις να ψηφίζεις κυνηγούς και Κατέλη, θα βρεις πολλά κοινά μαζί τους, εξάλλου αυτοί δεν έχουν σχέση με την "νεοταξίτικη πλατφόρμα" της ΦΣ.
Σε αυτό το blog μέχρι τώρα σε έχουμε μυήσει "στον άγνωστο πνευματικό θησαυρό των Χάγιεκ, Μίζες, Φρίντμαν, Νόζικ, Ραντ, Μπέκερ, Πόσνερ" και μπαίνεις αντί για να μάθεις 5 πράγματα μόνο και μόνο γιατί "όσες μέρες και να αφήσετε να περάσουν, την καζούρα δεν τη γλιτώνετε". Τι να τις κάνεις τις ανακοινώσεις; Δεν τις χρειάζεσαι. Το μόνο που θέλεις είναι να κατέβεις στο γυμνάσιο με το κασκόλ του βάζελου μετά το ντέρμπι και να πάρεις τα κασκόλ από τα παιδάκια που κατεβαίνουν με το κασκόλ της ΦΣ.
Κατανοώ το προσωπικό σου πρόβλημα. Εκφράζω την απεριόριστή μου συμπάθεια. Αλλά όπως σου ξαναείπα υπάρχουν πιο κατάλληλα μέρη για να ακουστεί ο μπόνος σου και ο γκαημός σου και όχι εδώ που είμαστε σοβαροί κατά τεκμήριο άνθρωποι. Πάρε παράδειγμα από εμένα.
Σου έχουν βγεί τα μάτια στα μπουρδέλα για αυτό και κάνεις όλο παραπομπές εκεί
Αυτό ήταν το πιο έξυπνο που βρήκες να πεις;
Αν ζητήσεις να πεθάνω
και να πέσω στον γκρεμό
ευχαρίστως θα το κάνω
για να δεις πως σ’ αγαπώ.
Εσύ ό,τι πεις, εσύ ό,τι πεις
θα κάνω, ναι, λόγω τιμής!
Είσαι μέσα στο κορμί μου
η καρδιά και η ψυχή.
Και αν σε χάσω η ζωή μου
θα ’ναι μαύρη και πικρή.
Εσύ ό,τι πεις, εσύ ό,τι πεις
θα κάνω, ναι, λόγω τιμής!
Εσύ ό,τι πεις, εσύ ό,τι πεις,
αρκεί ποτέ μη μ’ αρνηθείς.
Σε μια ...λα που λέγεται Νιέφκσι αφιερωμένο
Οκ Νιέβσκι, ας μιλήσω με τη δική σου γλώσσα (των bourdela.com, της Θύρας 7, της Θύρας 13 κλπ) που τόσο πολύ σε εκφράζει. Πάρε ένα παράδειγμα από κάθε πλευρά.
Κάποτε ο Άρης έδινε ένα κρίσιμο παιχνίδι προς το τέλος της σεζόν για να αποφύγει τον υποβιβασμό στη Β' εθνική. Όμως ο αγώνας δεν εξελισσόταν καλά και τα υπόλοιπα παιχνίδια που έκριναν την παραμονή του Άρη στην Ά εθνική επίσης δεν είχαν καλά αποτελέσματα. Τι έκαναν λοιπόν οι Αρειανοί (τα "σκουλήκια"); Μπήκαν στο γήπεδο και τα έκαναν όλα λίμπα! Αποτέλεσμα: ο Άρης μηδενίστηκε και ξεκίνησε από το -3 την επόμενη σεζόν στη Β΄εθνική. Ούτως ή άλλως θα υποβιβαζόταν βέβαια...
Επίσης στο bourdela.com θα έχεις δει ότι έχει κριτικές μπουρδέλων και εκδιδόμενων γυναικών από χρήστες που καταθέτουν την εμπειρία τους... Λοιπόν, θα σου έχει κάνει εντύπωση ότι υπάρχουν κορίτσια που συγκεντρώνουν καμιά δεκαριά διθυραμβικές κριτικές και ξαφνικά πετάγεται ένας άσχετος και την θάβει: δεν καταλαβαίνω τι της βρίσκετε, είναι ψυχρή κλπ Βέβαια το ενδεχόμενο ο μπουρτζόβλαχος να πήγε άπλυτος στην κοπέλα και έχοντας φάει πιο πριν δύο πιάτα σκορδαλιά δεν το αναφέρει...
Νομίζω ότι αυτά αποτελούν μία αλληγορική αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος και να μην παρεξηγηθείς, αφού είναι προσαρμοσμένη στο ύφος σου. ;-)
Και κάτι ακόμη: το να μη βγαίνετε να σχολιάσετε το αρνητικό αποτέλεσμα και να κάνετε δημόσια την αυτοκριτική σας αντιμετωπίζοντας ακόμη και την "καζούρα" και τις κακοήθειες με χιούμορ έως αδιαφορία, και όχι με links σε μπουρδελοσάιτς, χιούμορ κακέκτυπο του Τάκη Τσουκαλά της Θύρας 7 και μεμονωμένα σχόλια του στυλ "τραβάτε αλλού αν δεν σας αρέσει", είναι επιλογή αυτοπεριθωριοποίησης και τίποτα παραπάνω.
Οι νικητές διαφέρουν από τους ηττοπαθείς όχι μόνο στην επιτυχία, αλλά και στην αντιμετώπιση της αποτυχίας.
Οι νικητές διαφέρουν από τους ηττοπαθείς όχι μόνο στην επιτυχία, αλλά και στην αντιμετώπιση της αποτυχίας
Κομφούκιος 230 π.Χ.; Μαργαριτάρι σοφίας από ανώνυμο troll του διαδικτύου 2009; Δεν περιφρονούμε τα μαργαριτάρια απόπου και αν προέρχονται, πάντως. Πολλές φορές στον βούρκο κρύβονται θησαυροί ολόκληροι.
Εκτός των άλλων, για να κάνω και την αυτοκριτική μου, πιστεύω ότι θα είχαμε πολύ μεγαλύτερη εκλογική επιτυχία αντί να αυτοπεριθωριοποιούμαστε, μαζεύαμε όλα τα ανώνυμα troll, φαντάσου και να είχαν δικαίωμα ψήφου και η καθεμιά από τις περσόνες τους. Βέβαια, για κάποιο περίεργο λόγο, οι δημοκρατικές διαδικασίες είθισται να διεξάγονται ανοιχτα, με πολίτες με πρόσωπο, και όχι σε ανταλλαγή "φιλοφρονήσεων" με διαδικτυακές περσόνες, αλλά άντε να το εξηγήσεις αυτό...
Για το τι γράφει στα bourdela για κριτικές κλπ. δεν ξέρω ειλικρινά, γιατί δεν το διαβάζω, δεν έχω πάει σε μπουρδέλο ή έστω σε στριπτιτζάδικο στην ζωή μου(ο ξενέρωτος) γιατί τα θεωρώ μειωτικά για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, αλλά διαπιστώνω ότι όταν έγραφα ότι εκεί μπορείτε να εντρυφήσετε άφοβα, δεν έπεφτα έξω.
Τελικά, όμως, έχεις δίκιο. Κέρδισες.
@άλλο ανώνυμο troll του διαδικτύου
Σε ευχαριστώ πολύ για το ποίημα. Με συγκίνησες. Και από μένα να ξέρεις, ό,τι θες.
Νιέφκσι(χικ!)
Νιεφσκι
Tha kanw zimies tha kanw zimies kai sto logariasmo mou kai simera kai xtes
http://www.youtube.com/watch?v=_nMh3JxBaWg
Niefksi oti den exeis paei se mpourdelo to pisteyo giati an pigaines tha eixes katharotero myalo. Omos to oti den diabazeis to mpourdela.tv einai asteio, min pas na ta mazepseis, min ntrepesai, den einai kako. Ante me to kalo kai stin bouli.
さびしい女性や、欲求不満な素人女性たちを心も体も癒してあげるお仕事をご存じですか?女性宅やホテルに行って依頼主の女性とHしてあげるだけで高額の謝礼を手に入れる事が出来るのです。興味のある方は当サイトTOPページをご覧ください
パーティーや合コンでも使える右脳左脳チェッカー!あなたの頭脳を分析して直観的な右脳派か、理詰めな左脳派か診断出来ます。診断結果には思いがけない発見があるかも!みんなで診断して盛り上がろう
女性会員様増加につき、出張ホストのアルバイトが不足中です。ホテルや女性の自宅に出向き、彼女たちの欲望を満たすお手伝いをしてくれる男性アルバイトをただいま募集しております。興味のある方はTOPページをご覧ください
美容院いってきた記念に写メを更新しました。結構気に入ってるんですけどどうですか?メール乗せておくのでメッセお待ちしてるなりmiracle.memory@docomo.ne.jp
最近雑誌やTVで紹介されている家出掲示板では、全国各地のマンガ喫茶等を泊り歩いている家出少女のメッセージが多数書き込みされています。彼女たちはお金がないので掲示板で知り合った男性の家にでもすぐに遊びに行くようです。あなたも書き込みに返事を返してみませんか
プロフ作ったわいいけど見てくれる人いなくて少し残念な気分に陥ってます。意見でもいいので見た方がいましたら一言コメント送ってくだしゃいメアドのせているのでよろしくでしゅapotheosis@docomo.ne.jp
乱交パーティー実施サークル、「FREE SEX NET」では人に見られること、人に見せつける事が大好きな男女が集まり、乱交パーティーを楽しむサークルです。参加条件は「乱交が好きな18歳以上の健康な方」です。興味がある方はぜひ当サイトをご覧ください
家出している女の子と遊んでみませんか?彼女たちはお金に困っているので、掲示板で知り合ったいろんな男の家を泊り歩いている子も多いのです。そんな子たちとの出逢いの場を提供しています
出会ぃも今は逆¥交際!オンナがオトコを買う時代になりました。当サイトでは逆援希望の女性が男性を自由に選べるシステムを採用しています。経済的に成功を収めた女性ほど金銭面は豊かですが愛に飢えているのです。いますぐTOPページからどうぞ
世界の中心で貴方を叫ぶような恋がしたいんです。愛に飢えているゆいと恋バナ話ませんか?メアドのっけてるので気になる方は連絡頂戴ねuna-cima@docomo.ne.jp
女性向け風俗サイトで出張ホストをしてみませんか?時給2万円以上の高額アルバイトです。無料登録をしてあとは女性からの呼び出しを待つだけでOK、お試し登録も歓迎です。興味をもたれた方は今すぐどうぞ。
友達の前では少し強がって彼氏なんかいらないって言ってしまうけど、やっぱ本音では欲しいです、夜は寒いし寂しいし私の本音に気付いてください。メアド乗せておくので優しい方連絡くださいtoward.the-future@docomo.ne.jp
セレブと言われる世の若妻は男に飢えています、特に地位が邪魔して出会いが意外と少ないから、SEXサークルを通じて日頃のストレス発散に毎日男を買い漁っています。ここは彼女達ご用達の口コミサイトです
一人で家出したんだけど助けてほしいです。今まで強がってました。もう親には頼れない…super-love.smile@docomo.ne.jp
激レア映像!芸能人のお宝映像を一挙公開中!無料登録するだけでレアなお宝映像やハプニング画像が取り放題、期間限定の動画も見逃せない
仕事を辞めてください。一日で今の月収を超えるお誘いがあります。某有名セレブ熟女の強い要望により少しの間、恋人契約という女性からのお申し込みがありました。今までは地位や名誉のために頑張ってこられたようでございますが年齢を重ね、寂しさが強くなってきたようでございます。男性との時間を欲しがっている女性に癒しを与えてくださいませ
ストーカーの追い回されて怖いんです。毎日夜になると非通知電話多いし怖い。。。助けてくださいpeach-.-girl@docomo.ne.jp
復活、スタービーチ!日本最大の友達探しサイトがついに復活、進化を遂げた新生スタービーチをやってみませんか?理想のパートナー探しの手助け、合コンパーティー等も随時開催しています。楽しかった頃のスタビを体験しよう
「友達の中で処女なのは私だけ…でも恥ずかしくて処女だなんて言えない、誰でもイイからバージンを貰ってほしい!」そんな女性が沢山いる事をご存じですか?出合いが無かった、家が厳格だった等の理由でHを経験したことがない女性がたくさんいるのです。当サイトはそんな女性たちと男性を引き合わせるサイトです
メアド開運、あなたの使ってるメアドを診断出来ちゃうサイト!吉と出るか凶と出るかはあなた次第、普段使ってるメアドの金運、恋愛運が測定できちゃいます
今話題の逆¥交際!あなたはもう体験しましたか?当サイトでは逆援希望の女性が男性を自由に選べるシステムを採用しています。成功を収めた女性ほど金銭面は豊かですが愛に飢えているのです。いますぐTOPページからどうぞ
只今、シャープ32型液晶テレビ、PS3等、豪華商品が当たるキャンペーンを実施中!まずは欲しい商品を選び、メールアドレスを登録して無料エントリー!その場で当たりが出たら賞品ゲットできます。抽選に外れた方もWチャンスで商品券等が当たります。ぜひチャレンジして下さい
彼氏にDVされて、ちょっと男性不信です。でも、恋愛して彼氏も作りたいと思ってるので、優しく接してくれる人を探してます。連絡待ってまぁす! pretty-toy-poodle@docomo.ne.jp
家出をして不安な少女たちの書込が神待ち掲示板に増えています。一日遊んであげたり、家に招いて泊まらせてあげるだけで、彼女たちはあなたに精一杯のお礼をしてくれるはずです
全国乱交連盟主催、スワップパーティーに参加しませんか?初めての方でも安心してお楽しみいただけるパーティーです。参加費は無料、開催地も全国に120ヶ所ありますので気軽に参加してお楽しみ下さい
SM・露出・スワッピング・レズ・女装・フェチなど…普通じゃ物足りないあなたが思う存分楽しめる世界!貴方だけのパートナーを探してみませんか?アブノーマルでしか味わえない至福の時をお過ごしください
セレブラブでは毎月10万円を最低ラインとする謝礼を得て、セレブ女性に快楽を与える仕事があります。無料登録した後はメールアプローチを待つだけでもOK、あなたも当サイトで欲求を満たしあう関係を作ってみませんか
簡単に大金を稼ぐことができる裏バイトがあります。女性が好きな方、健康な方なら日給3万円以上の収入を得ることも可能です。興味のある方はHPをご覧ください
一人Hを男性に見てもらうことで興奮する女性が多数いることをご存じですか?当サイト、救援部ではそんな女性たちが多数登録されています。男性会員様は彼女たちのオ○ニーを見てあげるだけで謝礼を貰えるシステムとなっております。
冬に1人ボッチで家でご飯とかオヤスミなんて寂しすぎるょ~~っ!こんなところに書き込んだら削除されちゃいそうだけど少しでもきっかけ作らなくっちゃと思って書いてみましたっ!!気軽に会ったり出来たりする方ってこの掲示板見てませんか~!?良かったらメールくださいね★フリメだったら私気付けないんで携帯のアドレス乗せておくねっ!! love-sexy@docomo.ne.jp
失恋は心に深い傷を残します。その傷を癒す特効薬、それは新しい出会い。あなたの心を癒す、素晴らしい出会いを当サイトで見つけて、笑顔を取り戻してください
高額バイトのご案内です。欲求不満になっている女性を癒して差し上げるお仕事です。参加にあたり用紙、学歴等は一切問いません。高収入を稼ぎたい、女性に興味のある方はぜひどうぞ
スタービーチの突然の閉鎖、優良な友達探しサイトが無くなってしまいましたが、新生・スタービーチがここに復活しました!、進化を遂げた新生スタービーチをやってみませんか?理想の交際探しの手助け、合コンパーティー等も随時開催しています。楽しかった頃のスタビを体験しよう
「家出してるんで、泊まるところないですか?」家出救済神待ちサイトには毎日このような女の子からの書き込みがされています。彼女たちはホテルや家に泊まらせてあげたり、遊んであげるだけであなたに精一杯のお礼をしてくれるはずです
普通のプレイじゃ絶対味わえない快感、それは野外露出プレイ。最初は嫌がっていた女も次第にハマっていって、その内それが快感に変わってきます。野外露出プレイで興奮度アップ間違い無し
早い時期に結婚してしまって、少し後悔しているんです。私は、今の夫しか経験が無くって、このままでいいのかなって…。思うようになってきてしまって…冒険はしたいんですけど、やっぱりばれたりしたら怖いので…割り切りで会える方って居ませんでしょうか?連絡お待ちしてますね♪最初に年齢を教えてくれるとうれしいです。pop-music-lo-ve@docomo.ne.jp
Δημοσίευση σχολίου