Παρασκευή, Ιουλίου 06, 2007

"Εθνικο-σοσιαλιστές" Έλληνες Κινηματογραφιστές

Όπως κάθε άλλη ομάδα ειδικών συμφερόντων στην χώρα μας έτσι και οι Έλληνες Κινηματογραφιστές προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το Κράτος προς ίδιον όφελος.

Ένα από τα αιτήματα τους πέραν των επιδοτήσεων είναι η "υποχρεωτική ποσόστωση ελληνικών και ευρωπαϊκών ταινιών έναντι των αμερικάνικων που κατακλύζουν ανεξέλεγκτα τις αίθουσες" (πηγή in.gr). Αυτό σημαίνει ότι οι ταινίες που θα παιχτούν στις αίθουσες δεν θα καθορίζονται μέσα από τον μηχανισμό της προσφοράς και την ζήτησης αλλά από την αυθαίρετη κρίση κάποιων γραφειοκρατών. Μπορεί να υπάρχει τεράστια ζήτηση για μια ταινία όπως πχ "οι 300" αλλά κάποιες αίθουσες θα είναι εκ των προτέρων κλεισμένες μονάχα για ελληνικές ταινίες. Μιας και τα ποσοστά θα είναι άκαμπτα και καθορισμένα από πριν αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην ρυθμίζεται δυναμικά το σύστημα. Τα φαινόμενα έλλειψης θέσεων που συναντάμε σε περιόδους υψηλής ζήτησης θα οξυνθούν. Θα είμαστε πιο συχνά αναγκασμένοι να γυρίζουμε σπίτι μας ή τελικά να πηγαίνουμε σε μια άλλη ταινία που αρχικά δεν είχαμε σκοπό να δούμε.

Ο διαχωρισμός σε Αμερικανικές και άλλες ταινίες στην παγκοσμιοποιημένη εποχή μας πλέον δεν έχει νόημα. Ταινίες όπως "Matrix" και "Ο Άρχοντας των δακτυλιδιών" έχουν διεθνές cast (Καναδούς, Βρετανούς κτλ) και έχουν γυριστεί στην Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία αντίστοιχα. Από αυτήν την τελευταία χώρα μάλιστα είναι και ο σκηνοθέτης του LOTR, Peter Jackson. Κάποιος μπορεί να πει ότι μπορούμε να κάνουμε τον διαχωρισμό με βάση την προέλευση της χρηματοδότησης. Και αν ένας Αμερικανός χρηματοδοτήσει μια ελληνική ταινία (με έλληνα σκηνοθέτη, ελληνικό cast, στην Ελλάδα); Που θα καταταχθεί αυτή η ταινία, στις Αμερικανικές ή στις Ελληνικές;

Οι εγχώριες παραγωγές θα έχουν πάντα ζήτηση γιατί οι καταστάσεις και οι χώροι είναι πιο οικείοι και οι καταναλωτές ταυτίζονται πιο εύκολα. Δεν υπάρχει περίπτωση μια ελληνική ταινία να είναι πιασάρικη, όπως η "Λούφα και παραλλαγή - Σειρήνες στο Αιγαίο" και το "Safe sex", και να μην έχει αρκετές αίθουσες. Αν αύριο μεθαύριο βγει το "Παρα πέντε - Η Ταινία" πιστεύεται ότι θα χρειαστεί η Κρατική επιβολή για να έχει αίθουσες;

Εντάξει αυτές οι ταινίες θα πείτε... και με τις μικρές παραγωγές τι θα γίνει; Tough luck, οι αίθουσες δεν είναι Κρατικές για να δικαιούνται από λίγο, είναι ιδιωτικές. Το Village Park πχ δεν υπήρχε πριν 15 χρόνια, ούτε κάποιοι είχαν υποχρέωση να δώσουν τα λεφτά τους για να φτιαχτεί, απλά είδαν ότι έχει ψωμί αυτός ο τομέας και επένδυσαν ανάλογα. Αν θέλουν ας αφήσουν την προσοδοθηρική μέθοδο και ως Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών να φτιάξουν μερικές δικές τους. Δεν έχουμε Σοσιαλισμό αλλά ακόμα και αν είχαμε και απαγορεύονταν οι ιδιωτικές αίθουσες και υπήρχαν μονάχα Κρατικές, το μόνο αποδεχτό για εμένα θα ήταν να υπήρχαν ποσοστά μονάχα στην εκκίνηση αλλά στην πορεία ανάλογα με την ζήτηση να μοιράζονταν και οι αίθουσες.

Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η ομάδα πρέπει να έχει ιδιαίτερη μεταχείριση και τέτοια προνόμια επάνω στις ξένες περιουσίες. Γιατί πχ να μην έχουμε ποσοστώσεις και στα ράφια των μαγαζιών που πωλούν software; Να μην μπορεί πχ το Πλαίσιο να διαθέσει Αμερικανικό software, που αυτήν την στιγμή "κατακλύζει ανεξέλεγκτα τα ράφια", παραπάνω από ένα ποσοστό.

Το θράσος τους δυστυχώς δεν σταματά στις επιδοτήσεις και τις ποσοστώσεις, ζητούν "να καθιερωθεί η μη προβολή κινηματογραφικών ταινιών στην απογευματινή και βραδινή ζώνη του προγράμματος του Σαββάτου στη δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση"!!!

Θέλουν να περιορίσουν τις επιλογές μας (βάζοντας το Κράτος να βγάλει από την μέση τους ανταγωνιστές τους) ώστε αν θέλουμε να δούμε ταινία να πάμε στις δικές τους. Σαν να ζητήσουν οι εστιάτορες να απαγορεύεται η παράδοση φαγητού κατ' οίκον από τα ντελιβεράδικα για να πηγαίνει ο κόσμος στα εστιατόρια τους αν θέλει να φάει δίχως να μαγειρέψει.


Διαβάστε επίσης:
Ανάλυση της Ελληνικής Οικονομίας: Η Προσοδοθηρία και οι Μεταρρυθμίσεις
Κεκτημένα και προσοδοθηρία

18 σχόλια:

Maria Velliou είπε...

Έχω ξαναγράψει ότι ο κινηματογράφος στη χώρα μας υποστηρίχθηκε με ένα πολύ στρεβλό τρόπο:επί δεκαετίες το κράτος χρηματοδοτούσε ένα εσωστρεφές εγχώριο κινηματογραφικό φεστιβάλ, στο οποίο παίζονταν-διαγωνίζονταν ταινίες που κυρίως είχαν χρηματοδοτηθεί από το κράτος (μέσω κυρίως Ελ. Κέντρου κινηματογράφου ή και μέσω Ε.Ρ.Τ.), οι οποίες κυρίως γυρίζονταν από ένα κλειστό κύκλο σκηνοθετών που οι ίδιοι ήταν στις επιτροπές χρηματοδότησης ή κρίσης τον ένα χρόνο και διαγωνιζόμενοι τον άλλο και τανάπαλιν, χωρίς ταυτόχρονα να έχουν δημιουργηθεί υποδομές για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής παιδείας μέσω της λειτουργίας μιας κρατικής τριτοβάθμιας σχολής ή της παροχής κινήτρων για την ανάπτυξη ιδιωτικών τέτοιων (λειτουργούσαν ελάχιστες, κάτω από ένα ιδιότυπο καθεστώς προστατευτισμού που δεν επέτρεπε τη δημιουργία άλλων).
Όλα αυτά οδήγησαν σε μια δυσπιστία του κόσμου για το εγχώριο κινηματογραφικό προίόν, παρότι σαφώς υπήρχαν πάντα και καλές ταινίες που ξεχώριζαν, οι οποίες όμως έβρισκαν το δρόμο προς τη καρδιά του κοινού(ποιός δεν θυμάται από τους παλιότερους τις καλές ταινίες του Αγγελόπουλου, τις ταινίες του Νικολαίδη, κάποιες του Βούλγαρη, π.χ. "Πέτρινα Χρόνια", κάποιες του Πανουσόπουλου, Τσεμπερόπουλου,τη "Ρεβάνς" του Βεργίτση, πιο πρόσφατα το εκπληκτικό ντοκυμαντέρ "Αγέλαστος Πέτρα" που παιζόταν επί μήνες,τις ταινίες του Χαραλαμπίδη, την "Πολίτικη Κουζίνα", για να μην αναφερθώ στις πιο εμπορικές "Safe sex" κ.α. που έκαναν ρεκόρ εισιτηρίων.

Τώρα επιτέλους έχουμε τριτοβάθμια σχολή κινηματογράφου ενώ συζητείται και η ίδρυση Ακαδημίας. Μακάρι. Το δε φεστιβάλ μας, εδώ και αρκετά χρόνια έχει γίνει διεθνές, οπότε η εγχώρια παραγωγή περνάει πια σε δεύτερη μοίρα και πρέπει να αξίζει για να ξεχωρίσει.

Ιδού η απάντηση λοιπόν: γυρίζετε καλές ταινίες και το κοινό θα σπεύσει. Γυρίζετε ταινίες πρώτα για το κοινό και μετά για το φεστιβάλ. Και δεν σημαίνει απαραίτητα αυτό ότι πρέπει να είναι φτηνού γούστου. Το κοινό έχει αποδείξει ότι θα εκτιμήσει και το πιο "βαρύ" προϊόν, αν είναι πραγματικά καλό. Τα άλλα όλα, είναι άλλοθι ανικανότητας.
Όσο για την υποστήριξη του κράτους στην εγχώρια κινηματογραφία, έχω ξαναπεί ότι πιστεύω πως πρέπει κυρίως να εστιάζει στην παιδεία αφενός και στη διάδοση του καλού προϊόντος αφετέρου και λιγότερο στην χρηματοδοτηση της παραγωγής.
Η διάδοση όμως κατά κανένα τρόπο δεν μπορεί να σημαίνει ποσόστωση στις ιδιωτικές αίθουσες. Αυτό είναι φασιστικό.
Υπάρχουν αίθουσες που διαχειρίζεται το κέντρο κινηματογράφου, υπάρχουν δημοτικές άιθουσες και πολιτιστικά κέντρα όπου μπορούν να παίζονται ταινίες που δεν βρίσκουν εύκολα το δρόμο τους προς τις ιδιωτικές και να δοκιμάζονται οι νέοι σκηνοθέτες. Επίσης, μπορούν να υποχρεώνονται τα τηλεοπτικά κανάλια να αγοράζουν ένα ποσοστό ελληνικών ταινιών-ας μην ξεχνάμε πως οι τηλεοπτικές συχνότητες είναι περιορισμένες, αποτελούν δημόσιο αγαθό και παραχωρούνται προς τους ιδιώτες. Δεν είναι λοιπόν παράλογο.

Η πσοσόστωση στις ιδιωτικές αίθουσες είναι όχι μόνο φασιστική αλλά δεν θα συμβάλει και καθόλου στην άνοδο του επιπέδου της εγχώριας κινηματογραφίας, αντιθετα θα δημιουργησει νέες στρεβλώσεις.

Κοιτάξτε τι γίνεται στο θέατρο: υπάρχουν εκατοντάδες αίθουσες στην Αθήνα και όμως το κοινό μαθαίνει ποιές είναι οι καλές παραστάσεις και τρέχει. Το θέατρο έχει κερδίσει τον κόσμο.
Το ίδιο ισχύει και για το σινεμά, η ιστορία το έχει δείξει.
Γυρίστε καλές ταινίες λοιπόν κι αφήστε τα υπόλοιπα κόλπα.

Maria Velliou είπε...

Έχω ξεχάσει σίγουρα πολλές ελληνικές ταινίες που έκαναν σημαντική εισπρακτική επιτυχία.
Να κι άλλες τρεις που θυμήθηκα:
"Το δέντρο που πληγώναμε", Δήμος Αβδελιώδης
"Αυτή η νύχτα μένει"
"Ρεμπέτικο", Κ. Φέρρης
Αμ οι "Νύφες" του Βούλγαρη;
Συγγνώμη για τις παραλείψεις, γενικώς.
Μακάρι να βλέπουμε πολλές καλές.
Είναι και πρόβλημ αη ελληνική παραγωγή, που πρέπει να εκσυγχρονιστεί.
Και μην πείτε για λεφτά, λεφτά βρίσκονται.
Άσε που δεν χρειαζονται πάντα.

Harry Peitsinis είπε...

Επιδοτήσεις,ποσοστώσεις, μουρμούρα και γκρίνια από έναν κόσμο που εχει να δείξει ελάχιστες ποιοτικές στιγμές τα τελευταία 30 χρόνια. Ο κρατικοδίαιτος πολιτισμός της μετριότητας συνεχιζει να απειλεί τις τσέπες μας και..κυρίως... την αισθητική μας

Ανώνυμος είπε...

Όλα όσα λέτε έχουν ήδη γίνει. Το κράτος χρηματοδοτεί ταινίες, τις διανέμει στο εσωτερικό και εξωτερικό, τις διαφημίζει, αγοράζει αίθουσες και υποχρεώνει αίθουσες και κανάλια να παίζουν ελληνικές ταινίες. Όμως τις ταινίες δεν τις βλέπει κανείς. Ποιος φταίει; Φυσικά το κράτος που κάνει, όπως πάντα, μισές δουλειές. Θα έπρεπε να υποχρεώνει τους έλληνες πολίτες να βλέπουν στη διάρκεια του χρόνου τουλάχιστον τρεις ελληνικές ταινίες. Θα είχαμε έτσι (με μετριοπαθείς υπολογισμούς και αφού αφαιρέσουμε τα νήπια και τους υπερήλικες) τουλάχιστον 20 εκ. εισιτήρια για τις ελληνικές ταινίες κάθε χρόνο. Πρέπει να ομολογήσω ότι η ιδέα αυτή δεν είναι δική μου. Την διατύπωσε γνωστός έλληνας σκηνοθέτης σε δημόσια συζήτηση το 1991.

Ανώνυμος είπε...

Libertarian eipes:
Οι εγχώριες παραγωγές θα έχουν πάντα ζήτηση γιατί οι καταστάσεις και οι χώροι είναι πιο οικείοι και οι καταναλωτές ταυτίζονται πιο εύκολα.

Psakse an thes na breis posa eisithria (elaxista se sxesh me tainies typoy "Loufa" kai "Safe Sex") ekopse h kataplhktikh, surealistikh tainia tou Aggelou Frantzh - "To oneiro toy skylou". Thn therw proswpika mia spania gia to eidos ellhnikh prospatheia me emfaneis Lyncheikes epiroes h opoia gyristhke eksoloklhrou sthn Athina me ellhniko casting fysika kai antitheta me thn oikeiothta thn opoia anafereis ws systatikou egxwriwn tainiwn pou perigrafoun kontines katastaseis kai xwrous, h sygkekrimenh parousiazei mia allh opsh thw ellhnikhs pragmatikothtas pou "anadyetai" otan ena ena megalo pososto tou plithismou brisketai ta bradia kleismeno sto spiti tou perimenwntas to fws ths hmeras kai thn enarksh ths ergasiakhs tou routinas. Enas allos, anoikeios kosmos prwtagwnistei se merh kai katastaseis toso konta kai tautoxrona tosa makria apo auta ta opoia biwnoun oi perisoteroi ellhnes pou kala kanoun kai katanalwnoun ta xapakia
diathrhshs mias meiwmenhs syneidhsiakhs katastashs pou peristrefetai gyrw apo ta idia kai ta idia. Bathia ethnika themata as poume, ton xabale tou stratou, ton kafe, to eukolo flert, to bineliki
kai ta ipoloipa as ta siblirosi o kathe enas monos tou. Tetoies tainies pernane aparathrhtes ektos apo ena eksidikeumeno ligosto koino
to opio strimwxnetai se mia mono aithousa otan prokeitai na parakolouthsei as poume thn teleutea tainia tou Oikonomopoulou.
H en logo tainia tha eprepe na problhmatisei giati paixthke apokleistika se mia aithousa! Ti einai auto to opoio thn apokleiei apo tis megales idiwtikes aithouses
alysides kai mh? Fysika oxi mono h zhthsh kai oi oikonomikoi logoi...

Ανώνυμος είπε...

Syggnmh, ennoousa thn teleutaia tainia tou Oikonomidh.

Ανώνυμος είπε...

Ὁ κ. Κάσσιος θὰ ἀστειεύεται. Ἐπειδὴ κάποιος ἔβγαλε μιὰ παπαριὰ («καλλιτεχνικὴ») ταινία, θὰ πρέπει αὐτὴ νὰ μεταδίδεται ὑποχρεωτικὰ σὲ ἰδιωτικοὺς κινηματογράφους, ἐπειδὴ διαφορετικὰ δὲν θὰ τὴ δεῖ κανείς; Μά, οὕτως ἢ ἄλλως δὲν θὰ τὴ δεῖ κανείς, ἁπλῶς θὰ μπεῖ μέσα καὶ ὁ κινηματογράφος καὶ (πολὺ ἁπλᾶ) θὰ κλείσει! Ποῦ εἶναι ἡ λογικὴ σ᾿ αὐτὸ τὸ πρᾶγμα;;

MetroGuardian είπε...

Μα τι νόημα έχει να προβάλλονται μόνο στις αίθουσες οι Ελληνικές ταινίες.
Κανονικά όπως προτείνει ο κ.Αριστείδης Χατζής, θα πρέπει να υποχρεώνονται οι Έλληνες να παρακολουθούν τα αριστουργήματα του σύγχρονου Ελληνικού κινηματογράφου. Μάλιστα εγώ προτείνω για να μπορείς να δείς Αμερικανική ταινία να δείχνεις υποχρεωτικά απόκομα από την Ελληνική ταινία που παρακολούθησες προηγουμένως και έπειτα να ακυρώνεται.

Οι ταινίες της Φίνος Φιλμ, ήταν με ποσόστωση φαίνεται γι'αυτό έκαναν τεράστιες εισπρακτικές επιτυχίες. Μετά ήρθε ο κακός καπιταλισμός και η χούντα και έβαλε ποσόστωση υπερ των Αμερικανικών ταινιών.

Πιστεύω πως πρέπει να κοπούν όλες οι επιδοτήσεις. Όχι για να καταστραφεί ο Ελληνικός κινηματογράφος. Αλλά για να αναγεννηθεί. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι οι Έλληνες κινηματογραφιστές είναι ανίκανοι να παράγουν εμπορικές ταινίες και πόσο μάλλον το Ελληνικό κοινό ανίδεο να τις παρακολουθήσει. Πρέπει όμως να βγουν από την προστασία. Οι καλλιτέχνες πρέπει να ακροβατούν πριν δημιουργήσουν αριστουργήματα. Είναι ένα Pattern που επαναλαμβάνεται αδιάληπτα.

S G είπε...

οι κινηματογραφιστες για καποιο λογο μπερδεψαν την ελλειψη ζητησης με την ελλειψη προσφορας. Και σε 500 σινεμα να προβαλλεται μια κακη ταινια, δεν νομιζω οτι θα κοψει (πολυ) περισσοτερα εισιτηρεια.

Και αυτο φυσικα χωρις να συζηταμε οτι ο περιορισμος των ταινιων δια νομου ειναι μια ανευ αιτιας μειωση της ελευθεριας και γενικης ευημεριας των Ελληνων.

Και βεβαια οπως εχουμε ξαναπει το καθεστως των επιδοτησεων των ελληνικων ταινιων θελει γενναια αναμορφωση. δεν ξερω αν θελει καταργηση γιατι ο κινηματοργραφος, οπως η τεχνη γενικα, εχει μεγαλες εξωτερικοτητες. αλλα σιγουρα πρεπει να σταματησουν να επιδοτουνται ταινιες που δεν προβαλλονται πουθενα παρα μονο σε φεστιβαλ. Και οι σκηνοθετες καλα θα κανουν να σοβαρευτουν λιγο, με τετοιες προτασεις μονο περιφρονηση προκαλουν.

AK-47 είπε...

At 7/7/07 13:59, Stathis Cassios said...



Psakse an thes na breis posa eisithria (elaxista se sxesh me tainies typoy "Loufa" kai "Safe Sex") ekopse h kataplhktikh, surealistikh tainia tou Aggelou Frantzh - "To oneiro toy skylou".



σουρεαλιστική ναι, καταπληκτική όχι. Μέτρια ήτανε. Γι αυτό κι εγώ που την είδα, δεν την πρότεινα στους φίλους μου. Γι αυτό και δεν πήγε κανένας φίλος μου να τη δει. Κι επειδή το ίδιο με εμένα έκαναν κι άλλοι, η ταινία δεν έκοψε εισιτήρια. Μη ζητάτε από το κράτος να προστατεύσει τη μετριότητα.

Maria Velliou είπε...

@Stathis Cassios:
Στάθη, αυτό που λες για την ταινία του Φραντζή, ότι δηλαδή ενώ ήταν καλή δεν προβλήθηκε πολύ, μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή με οποιαδήποτε ανεξάρτητη ταινία, συμβαίνει και με πολλές ευρωπαϊκές αλλά και αμερικάνικες ανεξάρτητες ή "κουλτουρέ" ταινίες, που ενώ είναι καλές δεν φτάνουν σ' εμάς.
Αν εγώ κάνω όμως ένα καλό προϊόν μέσα σε ένα ελεύθερο σύστημα και δεν μπορέσω να το διαδώσω, δεν σημαίνει ότι φταίει το κράτος.
Μπορεί να υπάρχουν ανεπάρκειες στο σύστημα διανομής και σίγουρα φταίει και η εκάστοτε παραγωγή.
Ο προστατευτισμός όμως σε ένα σύστημα ελεύθερης αγοράς, με χιλιάδες αίθουσες, ιδιωτικές, δημοτικές, του κέντρου κινηματογράφου, πολιτιστικών κέντρων, εμπορικές εντός ή εκτός κυκλωμάτων,δεν είναι λύση. Αντίθετα θα δημιουργήσει νέες στρεβλώσεις: αν οι αιθουσάρχες είναι υποχρεωμένοι να παίζουν ένα ποσοστό μόνο αμερικάνικων ταινιών, προφανώς θα χάσουμε την ελπίδα να βλέπουμε κάποιες λιγότερο mainstream αμερικάνικες ταινίες, που μπορεί να είναι πολύ καλές αλλά είναι ανεξάρτητες παραγωγές ή λιγότερο εμπορικές κ.λ.π.
Επίσης, αν υποχρεώνονται να παίζουν συγκεκριμένο ποσοστό ελληνικών/ευρωπαϊκών ταινιών, θα πάψουμε να βλέπουμε π.χ. ασιατικό σινεμά, που είναι πολύ καλό, διότι θα αφιερώνουν όλο τον υπόλοιπο χρόνο τους στο εμπορικό mainstream αμερικάνικο. Τέρμα λοιπόν οι νέοι Γιμού ή Κιαροστάμι ή κορεάτες κ.α., παρά μόνο όταν γίνουν πια παγκόσμια γνωστοί και κάνουν ταινίες στο hollywood.
Τόσο απλά.
Υπάρχει σύστημα υποστήριξης της ελληνικής παραγωγής, αρκεί να είναι καλές οι ταινίες αφενός κι αφετέρουν οι παραγωγοί κι οι σκηνοθέτες να χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα σωστά.
Τις όποιες στρεβλώσεις του συστήματος διανομής δεν θα τις λύσει ο προστατευτισμός, μόνο οι ίδιοι οι δημιουργοί με τη βοήθεια του κοινού.

Να θυμίσω ότι πρόπερσι υπήρξε άλλη μια ελληνική ταινία που ασχολήθηκε με το περιθώριο, συγκεκριμένα με τον κόσμο της νύχτας, την Ομόνοια των μεταναστών, το κόσμο των ναρκωτικών και του περιθωρίου (συγχωρέστε με, παρότι την είδα δεν θυμάμαι τον τίτλο που ήταν ξενικός, ούτε τον σκηνοθέτη, που ήταν πολύ γνωστός, θυμίζω μόνο ότι ο ήρωας ήταν ένα επαρχιωτόπαιδο που δούλευε ντιλιβεράς σε πιτσαρία του κέντρου τα βράδια).
Ε, λοιπόν, η ταινία, παρότι ήταν αδύναμη πολύ σεναριακά, είχε εκπληκτική σκηνοθεσία, διαφημίστηκε πολύ και πήγε εξαίρετα εισπρακτικά, παιζόταν επί βδομάδες.
Ο δρόμος προς το κοινό, λοιπόν,είναι ανοικτός, αρκεί το έργο να είναι καλό κι ο δημιουργός του με τον παραγωγό να ασχοληθούν να το διαδώσουν.

Maria Velliou είπε...

Εννοείται ότι συμφωνώ απόλυτα με τον SG.
Επίσης, φοβάμαι ότι θα πρέπει να συμφωνήσω με τον ak-47 όσον αφορά την ταινία του Φραντζή, αν και δεν την είχα δει, αλλά θυμάμαι τις κριτικές που είχα διαβάσει. Δυστυχώς, παιδιά, το κοινό ειναι σκληρό, δεν αρκείται στην καλή προσπάθεια, θέλει αποτέλεσμα.

Να τολμήσω μια πρόταση, παρ' όλ' αυτά, προς διευκόλυνση νέων, ανεξάρτητων σκηνοθετών, που δεν έχουν παραγωγό ισχυρό, ώστε να βοηθηθούν στη διάδοση του έργου τους: αφού το έχουμε που το έχουμε το κέντρο κινηματογράφου, να μπορεί να απευθύνεται ο κάθε δημιουργός εκεί ΑΦΟΥ έχει κάνει μια ταινία κι αν η ταινία είναι καλή να τον βοηθά το κέντρο να βρίσκει διανομή ή να διαφημίζεται-όχι απαραίτητα με χρήματα. Δεν ξέρω αν υπάρχει ήδη κάτι τέτοιο ίσως υπάρχει. Επίσης, μπορεί το κέντρο να οργανώνει σεμινάρια για τη διάδοση του κινηματογραφικού έργου.

G είπε...

Το ότι δεν υπάρχει κανένα ιδεολογικό υπόβαθρο πίσω από την αξιοσύνη των κρατικιστών καλλιτεχνών αυτό είναι αδιαμφησβήτητο. Οι κρατικιστές καλλιτέχνες θέλουν απλά να βγάλουν από τη μέση, από την αγορά, με δόλια μέσα, τους ανταγωνιστές τους και να επωφεληθούν οικονομικά...πώς το πετυχαίνουν αυτό; Φυσικά, "έρποντας, γλείφοντας και με τα κέρατά τους"...δηλαδή εφαρμόζουν με αριστοτεχνικό τρόπο τη φιλοσοφία του "φελλού": βγάζουν από τη μέση τους ανταγωνιστές τους με συντεχνιακά ραδιουργήματα και επιπλέουν οι..."φελλοί"...ονόματα να μη λέμε...απλώς, όλη αυτή τη συμπεριφορά τους την καλύπτουν τεχνηέντως με "πασπαλισμένα" ξεπερασμένα, ψευτοϊδεολογήματα...ώστε τελικά να πληρώνουμε εμείς οι φορολογούμενοι την καλοπέρασή τους στη Μύκονο...
ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ !!! ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΩ !!!
Άλλωστε, αν δεν κάνω λάθος, ο καλλιτέχνης οφείλει να είναι απελευθερωμένος από κάθε δεσμό...να μη φορά τις "αλυσίδες" του κράτους...αλλιώς θεωρείται στρατευμένος καλλιτέχνης...και αυτό μου θυμίζει άλλες εποχές ...φαιοκόκκινες...

Ανώνυμος είπε...

Kyrie Swthrh diabazwntas to comment sas mou dhmiourgithike h entypwsh oti diabazw mia oloklhrh "conspiracy theory". Boreite na ofelitheite apo to sigkekrimeno blog kai na ginete pio safhs. Diaforetika mou thimizete auto pou kanoun oloi sthn ELlada. Na kathgoroume o enas ton allo apo thn koinwnikh, oikonomikh, ergasiakh thesh sthn opoia briskomaste thn ekastote stigmh kai na pyroboloume pros pasa kateuthinsi adiakritws kai xwris apodeikseis h tekmhria. Anafertheite an thelete sygkekrimena se kratikistes kallitexnes h se sygkekrimenes periptwseis.

G είπε...

Κύριε Κάσσιε,
δεν πρόκειται να μπω στον πειρασμό ονοματολογίας των συγκεκριμένων καλλιτεχνών...στην Ελλάδα ζούμε όλοι μας, η κοινωνία μας είναι σχετικά μικρή, και λίγο πολύ όλοι τους γνωρίζουμε...και έχουμε ανοιχτά αυτιά και μάτια...και δεν είμαι διατεθειμένος να δουλεύω την υπόλοιπη ζωή μου για να αποληρώνω τις αγωγές τους...το θέμα είναι να ξυπνήσουμε τους Έλληνες πολίτες και αρχίσουν να σκέφτονται με τη νοοτροπία του "φόρου"...δηλαδή να απαιτούν από τους κρατούντες, ανεξαρτήτου χρώματος, να αποδίδουν λογαριασμό για το κάθε "ευρουλάκι" που μας κρατάνε...και να μου δικαιολογούν το γεγονός γιατί μονίμως οφελούνται από τις κρατικές επιχορηγήσεις τα τελευταία 30-40 χρόνια οι ίδιοι και οι ίδιοι καλλιτέχνες...οι οποίοι έχουν καταντήσει δημόσιοι υπάλληλοι...

Maria Velliou είπε...

Κύριε Καμενόπουλε,
όπως κι εσείς, έτσι κι εγώ είμαι ενάντια στην κρατική επιδότηση καλλιτεχνών για την παραγωγή καλλιτεχνικού έργου. Κι αυτό γιατί, πέρα από όλους τους άλλους λόγους που μπορεί να επικαλεστεί κανείς, πιστεύω ότι δημιουργεί ανισότητες ανάμεσα στους καλλιτέχνες, τόσο του ιδίου τομέα, όσο και διαφορετικών.
Ας πούμε, στη χώρα μας θεωρείται φυσιολογικό από πολλούς το να επιδοτούνται θεατρικά σχήματα, χορευτικές ομάδες και κινηματογραφικοί σκηνοθέτες (μέσω της συμπαραγωγής της ταινίας τους από το Ε.Κ.Κ.), ενώ ως γνωστόν καλλιτέχνες άλλων τομέων όπως εικαστικοί, μουσικοί, λογοτέχνες, ποιητές, δεν διανοούνται να ζητήσουν επιδότηση.
Ούτως ή άλλως, πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να υποστηριχθεί ο άξιος καλλιτέχνης ΚΑΙ με κρατικά χρήματα: οι εικαστικοί μέσω αγοράς έργων τους από το κράτος ή κρατικούς φορείς για μουσεία και δημόσιους χώρους, οι μουσικοί μέσω του ανεβάσματος έργων τους σε κρατικά φεστιβάλ ή συναυλιακούς χώρους γενικά, ηθοποιοί και σκηνοθέτες μέσω συμμετοχής σε κρατικά ή δημοτικά θέατρα, φεστιβάλ, κρατική τηλεόραση, οι κινηματογραφιστές μέσω αγοράς ή παραγγελίας/συγχρηματοδότησης έργων τους από κρατικά και άλλα κανάλια, άλλοι μέσω βραβείων ή προβολής.
Όλα αυτά είναι χρήσιμα και υπεραρκετά, οι δε επιδοτήσεις άλλου είδους δεν είναι καθόλου σκόπιμες.

Από την άλλη, μη φτάνουμε στο σημείο να λέμε ότι υπάρχουν καλλιτέχνες που πλουτίζουν από κρατικές επιδοτήσεις, διότι αυτό δεν είναι απλά λάθος αλλά μόνο σαν ανέκδοτο μπορεί να ακουστεί.
Ότι στηρίζονται κάποιοι, ναι,είναι αλήθεια, όχι όμως και ότι πλουτίζουν! Μάλλον φυτοζωούν, εκτός αν έχουν προσωπική περιουσία ή κάνουν κι άλλα πράγματα.

Ναυάγιο είπε...

Γιατί η πρόταση για ποσόστωση στα τηλεοπτικά κανάλια; Όχι ότι δε θα ήμουν πανευτυχής αν υπήρχε εκπομπή με ταινίες μικρού μήκους (οιασδήποτε προέλευσης) ,αλλά θα το δεχόμουν αν κάποιος καναλάρχης το απεφάσιζε και όχι αν υπήρχε επιβολή δια του νόμου.
Τι αναξιοπρέπεια όμως έτσι; Δείτε τις ταινίες μας σας παρακαλούμε καλέ κύριε σινεφίλ καλέ.....
Ας μιλήσουμε εξω-πολιτικά. Η τέχνη έχει πατρίδα; Ποια είναι ελληνική ταινία; Το "Τάσος και Γκόλφω"; Υπάρχει άνθρωπος ενασχολούμενος με τον κινηματογράφο που δεν έχει δει αμερικάνικη ταινία για να εμπνευστεί;
Αν κάνω μια ταινία με Έλληνα παραγωγό ,γυρισμένη στην Ιταλία με κλεμμένο αμερικάνικο σενάριο και Αφρικανούς ηθοποιούς ,έκανα ελληνική ταινία;
Είναι οι ταινίες του Κώστα Γαβρά ελληνικές; Είναι οι 300 αμερικανιά ή μήπως οι Έλληνες θα την έκαναν πιο αντικειμενική;
Η συζήτηση να αποδίδουμε σε έργα τέχνης καταγωγή ,είναι το λιγότερο αντιαισθητική για να μην πω κάτι πιο βαρύ.

J95 είπε...

"Θα είχαμε έτσι (με μετριοπαθείς υπολογισμούς και αφού αφαιρέσουμε τα νήπια και τους υπερήλικες) τουλάχιστον 20 εκ. εισιτήρια για τις ελληνικές ταινίες κάθε χρόνο. Πρέπει να ομολογήσω ότι η ιδέα αυτή δεν είναι δική μου. Την διατύπωσε γνωστός έλληνας σκηνοθέτης σε δημόσια συζήτηση το 1991."

Σαδιστικό.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock