του Χρήστου Λουτράδη
H ανακοίνωση των προθέσεων της κυβέρνησης για υποχρεωτική στράτευση των νέων απο τα 18 αναδικνύει με περίτρανο τρόπο τον πραγματικό ιδεολογικό πλαισιο μέσα στο οποιο κινείται η Νέα Δημοκρατία.
Ένα ιδεολογικό πλαίσιο που αναγάγει ως προμετωπίδα στον πολιτικό αξιακό της κώδικα την αναπαραγωγή στερεοτύπων και μηχανισμών που ανθούσαν περασμένες δεκαέτιες .Εναν αξιακό κώδικα που θεωρεί εν έτει 2008 ως σημαντικότερή αξία την στρατιωτική θητεία απο την παροχή στων νέων των εφοδίων που χρειάζονται για να πορευθεί στην αγορά εργασίας και στην ζωή. Έναν αξιακό κώδικα που αναγάγει σε υπέρτατη αξία μια κακώς εννοουμενη ''πειθαρχία'' σε ενα αρτιοσκληρωτικό απαρχαιώμενο πελατειάκο σύστημα.
Η Νέα Δημοκράτια με την πρόταση αυτή έδειξε έβγαλε το προσωπείο της και ανέδειξε τις πραγματικές ,συντηρητικές της προθέσεις .Απώλεσε απο τα ιδεολογικά της προαπαιτούμενα κάθε έννοια φιλελευθερισμού και σεβασμόυ στο υπέρτατο δικαίωμα στην επιλογή. Απέδειξε με την πολιτική της πρόθεση ούτε ο κύριος στόχος ανόδου της στην εξουσία δεν ειναι η συγκρουση με τα κατεστήμενα που καταδυναστεύουν τον μέσο ελληνα αλλά η διαχείριση ενός σαπιου συστήματος προς όφελος των μικρο-κομματικών τους συμφερόντων.
Έχει και ένα θετικό αυτή η πολιτική επιλογή βοήθησε στην κατάρρευση της δικαιολογίας που χρησιμοποίουσαν ανθρωποι που ανηκαν στον φιλεύθερο χώρο και ψήφιζαν την νέα δημοκράτια ως αναγκάιο κακό πλέον ,οχι μονο δεν έχουν δικαιολόγια αλλά και η ίδια η Νέα Δημοκράτια φαίνεται οτι δεν τους αναζήτα ούτε ως αναλώσιμο εκλογικό υλικό.
12 σχόλια:
Η Ελλάδα απειλείται από τον εθνικιστικό εσμό που μας περιτριγυρίζει. Ενώ ο υπουργός άμυνας της χώρας μιλά για θητεία στα 18, μετά το ξανασκέφτεται και το κάνει 21, ο πρόεδρος του ΣΥΝ σήμερα όταν ερωτάται για το θέμα λέει ότι φυσικά και πρέπει να διατηρηθεί η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία.
Δεξιά και αριστερά συμφωνούν στο πώς θα διατηρήσουν την Ελλάδα σε ένα καθεστώς δημοσιοϋπαλληλικής, αναποτελεσματικής,βυσματικής και ασπόνδυλης εθνικής άμυνας. Αυτοί είναι οι πραγματικοί προδότες της Ελλάδας, αφού θέλουν την Ελλάδα να μην προοδεύει, αλλά να μένει πίσω σε νοοτροπίες πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Αυτοί αντιμετωπίζουν την ελληνική νεολαία σαν κρέας για τα κανόνια.
Μπροστάρηδες στον αγώνα για την αποστρατιωτικοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας και το ξέσπασμα προς τα μπροστά θα είναι για μια ακόμα φορά οι φιλελεύθεροι, οι μόνοι που αταλάντευτα και μακριά από . Θυμίζω την ρήση του θρυλικού Μίλτον Φρήντμαν για το θέμα, για μια νίκη αλλού, αλλά που θα έρθει και στην Ελλάδα:
There have been a few victories. We did get rid of military conscription—that’s something truly to celebrate.
Άσχετο, από την ίδια παράγραφο της συνέντευξης του προέδρου ξεχώρισα το εξής διαμάντι (και να φανταστείτε ότι δεν την διάβασα καν ολόκληρη (την παράγραφο, πόσο μάλλον την συνέντευξη):
“Θα μπορούσαμε βέβαια αντί για F16 να αγοράζαμε επιβατηγά αεροπλάνα που δεν έχει η Oλυμπιακή για να καλύψει τα δρομολόγιά”
.....................
Πρέπει να διατηρηθεί για να έχουν την ανάγκη να πηγαίνουν στον Τσίπρα να βάζει βύσμα, όπως άλλωστε έκανε και ο ίδιος. Οπου Τσίπρας μπορεί να αντικατασταθεί με οποιοδήποτε όνομα πολιτικού.
κύριε Λουτράδη,
αυτό όμως που δεν μας λέτε είναι την άποψη σας. Δηλάδή επιθυμείτε την ολοκληρωτική κατάργηση του στρατού, την δημιουργία αποκλειστικά επαγγελματικού στρατού ή την μη ψήφιση νόμου υποχρεωτικής κατάταξης στα 18?
Άποψη μου είναι ότι πρώτο μας μέλημα θα πρέπει να είναι αναδιοργάνωση του στρατού, ο επαναπροσδιορισμός του σκοπού του και εφόσον παραμένει υποχρεωτική η θητεία, προτιμώ να είναι στα 18 ώστε μετά να μήν έχω δεσμεύσεις στις όποιες επαγγελματικές ή προσωπικές επιλογές κάνω.
Κι η λυπητερή από την Διεθνή Αμνηστία για το επίπεδο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα:
15 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα Αντιρρησιών Συνείδησης Ελλάδα: 10 χρόνια τιμωρητικής εναλλακτικής υπηρεσίας - οι διώξεις συνεχίζονται
14 Μαΐου 2008
«Το δικαίωμα της άρνησης εκτέλεσης στρατιωτικής θητείας για λόγους συνείδησης αποτελεί θεμιτή άσκηση του δικαιώματος στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας και έχει παρέλθει προ πολλού ο καιρός που η Ελλάδα έπρεπε αυτό να το κάνει σεβαστό. Οι αλλαγές στη νομοθεσία και στην πρακτική είναι αναγκαίες εδώ και τώρα», τόνισε σήμερα η Διεθνής Αμνηστία. Εκφράζει, επίσης, την εντονότατη ανησυχία της, καθώς εδώ και δέκα χρόνια εφαρμογής του θεσμού της εναλλακτικής πολιτικής κοινωνικής υπηρεσίας, η Ελλάδα δεν επιδεικνύει καμία πρόθεση να συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα, αλλά αντίθετα διατηρεί την εναλλακτική υπηρεσία τιμωρητική και μεροληπτική και εξακολουθεί να παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα των αντιρρησιών συνείδησης.
Η Διεθνής Αμνηστία εκφράζει την απογοήτευσή της, καθώς δεν κατέστη δυνατόν να πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα η συνάντηση που έχει ζητήσει εδώ και ένα χρόνο περίπου με τον Υπουργό Εθνικής ’μυνας με κύριο θέμα τα δικαιώματα των αντιρρησιών συνείδησης. Επιπλέον, ούτε η διεθνής αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Γραφείου για την Αντίρρηση Συνείδησης (EBCO), που εδρεύει στις Βρυξέλες και συμμετέχει στο Συμβούλιο της Ευρώπης, έγινε δεκτή από τον Υπουργό, κατά τη διάρκεια της παρουσίας της στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2008.
Η οργάνωση υπενθυμίζει στις ελληνικές αρχές ότι [γ]ια δημοκρατικά κράτη που σέβονται τα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες, ο σεβασμός για το δικαίωμα στην αντίρρηση συνείδησης δεν μπορεί να θεωρείται έλασσον ζήτημα ξεκομμένο από τη δεσπόζουσα τάση προστασίας και προώθησης, σε διεθνές επίπεδο, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (Αντίρρηση συνείδησης στην υποχρεωτική στρατιωτική θητεία, Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ιούνιος 2002).
Στην Ελλάδα, αντιρρησίες συνείδησης εξακολουθούν να διώκονται. Στις 20 Μαΐου 2008, για πολλοστή φορά ο αντιρρησίας συνείδησης Λάζαρος Πετρομελίδης, Αντιπρόεδρος του EBCO, παραπέμπεται σε δίκη, και μάλιστα σε στρατοδικείο, με δύο κατηγορίες για ανυποταξία. Με αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα παραβιάζει, για άλλη μια φορά, εκτός των άλλων και το άρθρο 14 παράγραφος 7 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, το οποίο ορίζει ότι «[κ]ανένας δεν πρέπει να δικάζεται ή να τιμωρείται ξανά για αδίκημα, για το οποίο έχει τελεσίδικα καταδικαστεί ή αθωωθεί σύμφωνα με το δίκαιο και τον κώδικα ποινικής δικονομίας κάθε χώρας».
Γενικές πληροφορίες
Τον Μάρτιο του 2005, η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών κάλεσε την Ελλάδα να βελτιώσει το νόμο που αφορά στην αντίρρηση συνείδησης, σημειώνοντας ότι: «Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της γιατί η διάρκεια της εναλλακτικής υπηρεσίας για τους αντιρρησίες συνείδησης είναι πολύ μεγαλύτερη από τη στρατιωτική θητεία και γιατί η αξιολόγηση των αιτήσεων για την υπηρεσία αυτή βρίσκεται υπό τον αποκλειστικό έλεγχο του Υπουργείου Άμυνας. Το Κράτος-Μέλος πρέπει να διασφαλίσει ότι η διάρκεια της εναλλακτικής υπηρεσίας δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να θέσει την αξιολόγηση των αιτήσεων αναγνώρισης των αντιρρησιών συνείδησης υπό τον έλεγχο πολιτικών αρχών».
Η Διεθνής Αμνηστία ζητά άμεσες τροποποιήσεις του ελληνικού θεσμικού πλαισίου ώστε να διασφαλιστεί ότι:
* Η εναλλακτική υπηρεσία δεν θα έχει διάρκεια με χαρακτήρα διάκρισης και τιμωρίας. Αυτή τη στιγμή, όπως έχει ο νόμος, η πλήρης στρατιωτική θητεία είναι 12 μήνες, ενώ η πλήρης εναλλακτική υπηρεσία είναι 30 μήνες. Κατόπιν απόφασης του Υπουργού Εθνικής ’μυνας, η πλήρης εναλλακτική υπηρεσία μπορεί να μειωθεί, αλλά πρέπει να είναι τουλάχιστον 23 μήνες, δηλαδή διάρκεια που συνεχίζει να είναι μεροληπτική και τιμωρητική.
* Η διαχείριση της εναλλακτικής υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων της εξέτασης των αιτήσεων και κάθε πιθανής επακόλουθης δικαστικής εξέλιξης, θα υπάγεται εξ' ολοκλήρου σε μη στρατιωτικές αρχές. Αυτή τη στιγμή η διαχείριση υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας αποφασίζει για τις αιτήσεις, μετά από γνωμοδότηση ειδικής πενταμελούς επιτροπής με δύο στρατιωτικά μέλη, και οι αντιρρησίες συνείδησης, αν και δεν είναι στρατιωτικοί, δικάζονται από στρατοδικεία.
* Οι αντιρρησίες συνείδησης θα έχουν το δικαίωμα να αξιώσουν την ιδιότητα του αντιρρησία συνείδησης οποιαδήποτε στιγμή, τόσο πριν όσο και μετά την κατάταξή τους στις ένοπλες δυνάμεις. Αυτή τη στιγμή, μπορούν μόνο να αξιώσουν την ιδιότητα του αντιρρησία συνείδησης πριν καταταγούν στις ένοπλες δυνάμεις.
* Το δικαίωμα στην αντίρρηση συνείδησης θα ισχύει πάντοτε, τόσο σε καιρό ειρήνης όσο και σε καιρό πολέμου. Αυτή τη στιγμή, σε καιρό πολέμου, οι διατάξεις για την εναλλακτική υπηρεσία μπορούν να αναστέλλονται κατόπιν απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
* Η ιδιότητα του αντιρρησία συνείδησης, και συνεπώς το δικαίωμα στην εναλλακτική υπηρεσία, δεν θα ανακαλείται ποτέ, είτε για λόγους άσκησης συνδικαλιστικής δραστηριότητας, είτε συμμετοχής σε απεργία, είτε πειθαρχικών παραπτωμάτων. Επί του παρόντος, προβλέπεται έκπτωση για τέτοιους λόγους.
Η οργάνωση καλεί επίσης τις ελληνικές αρχές:
* Να θέσουν τέλος στις διώξεις των αντιρρησιών συνείδησης και να τους επιτρέψουν να ανακτήσουν πλήρως τα ατομικά και πολιτικά τους δικαιώματα.
* Να διασφαλίσουν ότι, τόσο στο νόμο όσο και στην πράξη, οι αντιρρησίες συνείδησης δεν θα υφίστανται διακρίσεις όσον αφορά τους όρους και τις συνθήκες της υπηρεσίας, ή όσον αφορά οποιαδήποτε οικονομικά, πολιτισμικά, αστικά και πολιτικά δικαιώματα.
* Να εξαλείψουν τα προβλήματα στη διαδικασία αίτησης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλά προβλήματα σχετικά με τη διαδικασία αίτησης για την ιδιότητα του αντιρρησία συνείδησης, λόγω εμποδίων όπως αυστηρές προθεσμίες, δυσκολίες στην απόκτηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, μη αναγνώριση ως αντιρρησιών όσων παρουσιάζονται σε στρατόπεδο για να πάρουν αναβολή για λόγους υγείας, και αμφισβητήσιμες αποφάσεις της ειδικής επιτροπής, κυρίως για τους μη θρησκευτικούς αιτούντες.
* Να εγγυηθούν τη διαθεσιμότητα επαρκούς και έγκαιρης πληροφόρησης για το δικαίωμα της αντίρρησης συνείδησης στη στρατιωτική θητεία και τον τρόπο απόκτησης της ιδιότητας του αντιρρησία συνείδησης, προς όλους όσους αφορά η στρατιωτική θητεία. Αυτή τη στιγμή η συντριπτική πλειονότητα των στρατευσίμων δεν γνωρίζουν ακόμα ότι υπάρχει η επιλογή να υπηρετήσει κάποιος εναλλακτική πολιτική υπηρεσία αντί για στρατιωτική θητεία.
Για περισσότερες πληροφορίες και συνεντεύξεις επικοινωνήστε με την Υπεύθυνη Τύπου και Προβολής του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, Άννα Μπότσογλου, τηλ. 210 3600628 (εσωτ. 2).
Υ.Γ. Στην εποχή που οι κάθε λογής πλασιέ όπλων μπαινοβγαίνουν κύριοι στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, την στιγμή που η Ελλάδα πρωτεύει σε δαπάνες για εξοπλισμούς διεθνώς, η Διεθνής Αμνηστία και οι επιτροπές του συμβουλίου της Ευρώπης κάνουν μαύρα μάτια για να δουν τον υπουργό για θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Θέλουμε να βγει η Τουρκιά από το Συμβούλιο της Ευρώπης γιατί καταπατά τις τελεσίδικες αποφάσεις του ΕΔΑΔ για τους Κυπρίους. Μήπως σε μας αξίζει λιγότερο να αποβληθούμε όμως; Σε ποια αναπτυγμένη χώρα της Ευρώπης στρατοδικεία δικάζουν πολίτες; Προκαλώ τον οποιοδήποτε να μου υποδείξει μια!
Λίγο παλιότερα όταν έβγαινε ο υπουργός άμυνας και μιλούσε για θητεία στα 18 άκουγε τα εξ αμάξης. Σήμερα, το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου έχει εκφυλιστεί τόσο ώστε ανακοινώσεις και παλινωδίες σαν του Μεϊμαράκη να αντιμετωπίζονται το λιγότερο με αδιαφορία. Σπέρνοντας ανέμους όμως θερίζεις θύελλες. Ο μιλιταρισμός είναι ασύμβατος όχι μόνο με τον φιλελευθερισμό, αλλά με κάθε μορφή δημοκρατίας. Οι φίλοι της "στράτευσης στα 18", για τους άλλους, και όχι για τους εαυτούς τους και μόνον αυτούς, είναι εχθροί της δημοκρατίας. Στην καλύτερη την αντιμετωπίζουν με αδιαφορία. Στην χειρότερη την υποβλέπουν κιόλας.
Το σημείο εκινησης γα καθε σκεψη καταργησης της θητείας θα πρέπει να ειναι ή συντηρησης της ισορροπίας στην περιοχή που ειναι και ο πιο χειροπιαστός και αντικειμενικός παράγοντας για την ειρήνη.
Εδω μάλλον εχουμε ιδεολογικό κίνητρο και άρα όλος ο συλλογισμός ειναι άτοπος και επικίνδυνος από την αρχη. Αν και θα μπορουσαν να προτεινουν την ταυτοχρονη καταργηση σε ελλαδα και τουρκία, για να αποφυγουν την ιδεολογική πιεση χωρις να προκαλούν τον σκεπτομενο πολίτη, δυστηχώς δεν φαινεται να έχουν ουτε το γνωστικό υπόβαθρο ούτε την πολιτική διαισθηση για να το κάνουν.
Η θητεία στα 18 ειναι ενα σωστο μετρο με πολιτικό κοστος, και χαιρομαι ιδιαίτερα που βρέθηκε κάποιος που ειναι διατεθημένος να το αναλάβει.
Ειναι όμως κριμα για την ΦΣ, που εχει αναλάβει το πολιτικό κόστος του οικονομικου φιλελευθερισμού (μια ουσιαστική πηγή ελευθερίας) να μην μπορει να καταλάβει οτι outsourcing της ελευθερίας ενός έθνους δεν γίνεται (αλλά μαλλον έχουν προβλημα πρωτα απ' όλα με την λέξη έθνος).
Το θέμα ειναι τεράστιο και η θητεία θα πρέπει να γινει ουσιαστική. Αλλά ειναι και εντυπωσιακό το πώς ενώ θεωρουμε οτι το κράτος θα ξεμεινει απο άμμο στην σαχάρα (και στον τομέα της άμυνας τα έχει κανει μαντάρα τα τελευταία χρόνια), ειμαστε έτοιμοι να του αποδωσουμε οτι δεν ειναι "in".
Το ελληνικό έθνος διέπρεψε το 21 και το 40, με την παντελή απουσία του κράτους. Η ελαφροτητα με την οποία αντιμετωπίζεται το θεμα απο την ΦΣ ειναι, προκλητικότατη. Κάποια πράγματα δεν ειναι για να αφηνονται στα χερια της αγοράς.
Από το βαθύ συντηρητισμό της απόφασης της ΝΔ νομίζω ότι ανακύπτουν δύο μεγάλα προβλήματα:α)η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας αγνοεί την πραγματική σημασία του όρου "φιλελεύθερος" αφού θεωρεί τη ΝΔ ως ένα φιλελεύθερο κόμμα, ενώ η ίδια αποτελείται από τα πλέον συντηρητικά κομμάτια της πολιτικής ζωής και β)το πρόβλημα του φιλελεύθερου έλληνα ψηφοφόρου:αν θέλει να στηρίξει κάποιο μεγάλο κόμμα έχει να διαλέξει ανάμεσα στον "αριστερό" συντηρητισμό του Τσίπρα,το "δεξιό" συντηρητισμό της ΝΔ και την έλλειψη ταυτότητας του ΠΑΣΟΚ.Ξέρω πως από τις τελευταίες εκλογές και μετά υπάρχει η πραγματικά φιλελεύθερη πρόταση της ΦΣ αλλά δεν πρέπει να μας προβληματίσει το πόσο θα επηρεάσει η ψήφος μας αν τελικά τη διαλέξουμε;
Και μ'αρέσει το τελευταίο σχόλιο:κανένα ουσιαστικό επιχείρημα υπέρ της στράτευσης στα 18(μάλλον γιατί δεν υπάρχει),γελοία εθνικιστική ρητορεία που θυμίζει οικογένεια Bush(για να διατηρηθεί η ισορροπία πρέπει να αυξήσουμε τα στρατιωτικά μέτρα!Φοβερός συλλογισμός!) και για κερασάκι στο τέλος ότι κάποια πολύ σημαντικά πράγματα(όπως η τύχη του έθνους!!!)δεν πρέπει να αφήνονται στα χέρια της αγοράς!Και ανώνυμα!Ωραίος...
θεωρείτε οτι τα γραφόμενα του αρχικου σχολίου ειναι επιχειρηματολογία εναντίον της θητείας? Η θεωρείτε οτι δεν χρειάζεται επιχειρηματολογία διότι ειναι αυταπόδεικτο? Περι ανάλογης γενικότητας τοποθέτησης προκειται μια και η αναπτυξη του θεματος δεν μπορει να γινει στα πλαίσια της βιαστικής περιφοράς στο διαδικτυο. Οσα πιο πολλά μπορείς να πεις με 2-3 παραγράφους. Οπως καταφέρατε και σεις να πειτε τοσα πολλά με την δική σας επιχειρηματολογία και την πιθανολογουμενη αποστροφή σας στην λέξη έθνος που μπήκε εκει για αυτό τον λόγο για να προκαλέσει "φιλελευθερους" (και οχι στην ανωνυμία, νομίζω οτι ειστε υπερ της ανωνυμίας στο διαδίκτυο αν έχετε προβλημα με αυτό να το πειτε να πα να ανοιξω και γω ένα κενο blog).
john25arh
μεταξυ Τσιπρα και ΦΙΣ η μονη διαφορα ειναι οτι ο Τσιπρας σου υποσχεται αραλικι στο Δημοσιο ενω η ΦΙΣ καπιταλισμο. Σε ολα τα αλλα συμφωνουνε.
Παντως βλεπω πως το ερουστερ κανει στροφη στην ποιοτητα βαζοντας τοποθετησεις καποιου απιθανου απο το πρες τζι αρ.
Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν. Αν κάποιος δεν μπορεί σε δυο γραμμές να πει δυο επιχειρήματα γιατί στην Ελλάδα πρέπει να λειτουργούν στρατοδικεία για πολίτες εν έτει 2008 και γιατί οι 18χρονοι πρέπει να πηγαίνουν στον στρατό ντε και καλά σε εκείνη την ηλικία, τότε δεν μπορεί να τα πει σε χίλιες σελίδες.
Κατά τ'άλλα, όπως έλεγε και η σοβιετική πατρίδα των αριστερών στους αντίστοιχους 18χρονους - υπάρχει και η αντίστοιχη ναζιστική πατρίδα της συντηρητικής παράταξης - ""Νεαρέ Πολεμιστή, Γίνε Άξιος Της Στρατιωτικής Δόξας!
sto strato prepei na katatagontai ypoxreotika mono oi fileleytheroi gia na trone tis liges fapes pou einai aparaitites gia na anoiksei to myalo tous kai na ginoun antres
Οι ελευθεριακοί/ελευθεριστές και όλοι οι άλλοι φιλελεύθεροι που ξέρω εγώ αναγνωρίζουν(με) ότι ένας από τους (ελάχιστους, για πολλούς) ρόλους του κράτους είναι η τήρηση της τάξης και η εθνική ασφάλεια.
Μπορεί να μη συμφωνούν την υποχρεωτική θητεία, αλλά *δεν* είναι φιλελεύθερο (θα έλεγα δε ότι είναι ελαφρώς ανόητο) να ισχυρίζεται κανείς ότι δε χρειάζεται ο στρατός, ή να προτείνει κατάργηση της θητείας χωρίς να προτείνει με τι θα αντικατασταθεί.
Τώρα, η υποχρεωτική θητεία αποτελεί σαφώς μείωση ελευθερίας. Αλλά αν αναγνωρίζουμε ότι το κράτος έχει υποχρέωση να παρέχει ασφάλεια, πρέπει να δεχτούμε ότι η πλειοψηφία έχει δικαίωμα να επιλέξει τον τρόπο να παρασχεθεί η υπηρεσία αυτή -- και στην Ελλάδα έχει επιλέξει (μέσω Συντάγματος μάλιστα) την υποχρεωτική καθολική θητεία. Από την άλλη, το σημερινό καθεστώς του "μέσου" δεν μπορεί παρά να βρίσκει αντίθετο κάθε συνεπή φιλελεύθερο καθώς αποτελεί τη θεοποίηση της προσοδοθηρίας και στο θέμα της στράτευσης.
Για τη χώρα μας, με τις ατυχείς ιδιαιτερότητές της στην κρατική οργάνωση, δυο πιστεύω είναι οι καλύτερες επιλογές, και η καθεμιά έχει τα καλά και τα κακά της. Πλήρως επαγγελματικός στρατός και υποχρεωτική θητεία στα 18 για όλους.
Δεν είναι προφανές ότι η μόνη συνεπής φιλελεύθερη επιλογή είναι η πρώτη, σε καθεστώς περιορισμένων πόρων. Πχ αν (λέμε, αν) για να υποστηριχτεί η πρώτη επιλογή χωρίς μείωση της αμυντικής ικανότητας της χώρας απαιτείται αύξηση των φόρων κατά 10%;
Δημοσίευση σχολίου