Η 4η Ιουλίου δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως μια εθνική εορτή. Το περιεχόμενό της δεν περιορίζεται σε ένα κράτος ή ένα έθνος. Αντίθετα, αποτελεί μια ημερομηνία ορόσημο στην Ιστορία για το άτομο και τα φυσικά του δικαιώματα. Η Αμερικανική Επανάσταση δεν ήταν μια εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση. Δεν είχε σκοπό να απελευθερώσει μια συλλογική εθνική οντότητα από την επικυριαρχία ενός άλλου έθνους. Ούτε ήταν μια ταξική επανάσταση, όπου συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες επαναστάτησαν εναντίον κάποιων άλλων.
Το αγγλικό πολίτευμα είχε πάψει να είναι απόλυτη μοναρχία από την Ένδοξη Επανάσταση του 1688, που έφερε στην εξουσία τον Γουλιέλμο της Οράγγης, όχι όμως ως απόλυτο ελέω Θεού μονάρχη, αλλά περιορισμένο σε έναν ρόλο με ασφυκτικά όρια. Τα όρια αυτά τα ανέγνωσε ο ίδιος κατά την ενθρόνισή του to 1689 με το Bill of Rights.
Η φιλοσοφία γύρω από την διακυβέρνηση του κράτους και τα δικαιώματα του ατόμου, που επικράτησε με την Ένδοξη Επανάσταση περιγράφεται από τον John Locke στην Δεύτερη Πραγματεία του περί διακυβέρνησης. Εκεί ο Locke αναπτύσσει την ιδέα των φυσικών δικαιωμάτων (ζωή, ελευθερία, ιδιοκτησία), την έννοια του περιορισμένου κράτους, που δημιουργείται για να προστατεύονται ακριβώς αυτά τα φυσικά δικαιώματα, τα σαφή όρια της εξουσίας και το δικαίωμα των πολιτών να την ανατρέπουν, όταν αυτή τα υπερβαίνει.
Οποιαδήποτε πολιτική εξουσία νομιμοποιείται μόνο από τους ίδια τα μέλη της πολιτικής της κοινότητας. Όχι μονάχα με τον τρόπο εκλογής της, αλλά κυρίως από τους στόχους της και τα όρια της. Όταν υπερβαίνει τους στόχους που οδηγούν τους ανθρώπους να φεύγουν από την φυσική κατάσταση και να ενώνονται σε πολιτικές κοινότητες, και αντί για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στη ζωή, την ελευθερία και την ιδιοκτησία, καταλήγει στην παραβίασή τους, τότε η εξουσία απονομιμοποιείται.
Τα χρόνια που μεσολάβησαν μεταξή του 1689 και του 1776 οδήγησαν τους πολίτες των αποικιών στην συνειδητοποίηση και την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους (που υποβοηθήθηκε σημαντικά από υπερβολικές νομοθετικές πράξεις του Αγγλικού Κοινοβουλίου, όπως το Stamp Act του 1765, που περιόριζαν και καταπατούσαν ακόμα περισσότερο τα δικαιώματά τους). Και είναι σημαντικό να τονιστεί ο ρόλος του Αγγλικού Κοινοβουλίου (που είχε ιδιαίτερα ενισχυθεί στα μέσα του 18ου αιώνα) ως ο μηχανισμός ο φορέας λήψης των αποφάσεων που περιόριζαν τα δικαιώματα των πολιτών των αποικιών. Μπορεί οι αποικίες να μην είχαν εκπροσώπηση, αλλά απέναντί τους δεν ήταν μια απολυταρχία, αλλά ένα εκλεγμένο Κοινοβούλιο και μια περιορισμένη βασιλική εξουσία.
Το κείμενο της Διακύρηξης της Ανεξαρτησίας είναι απευθείας εμπνευσμένο από τα κείμενα και την πράδοση του John Locke και την φιλελεύθερη αντίληψη ότι το άτομο είναι από την φύση του φορέας συγκεκριμένων δικαιωμάτων. Η Διακύρηξη της Ανεξαρτησίας είναι η πολιτική εφαρμογή της Δεύτερης Πραγματείας. Θεμελιώνει το δικαίωμα στην επανάσταση, όχι στην ιστορική κληρονομιά, την εθνική ταυτότητα ή οποιαδήποτε άλλη μορφή συλλογικού "δικαίου", αλλά στην παραβίαση εκ μέρους της Αγγλίας των ορίων της πολιτικής εξουσίας του κράτους σε βάρους των φυσικών δικαιωμάτων του ατόμου. Και αυτό δίνει σε αυτή την επανάσταση το οικουμενικό της νόημα, αφού κάθε άνθρωπος, σε όποια κοινωνία και αν ζει, είναι φορέας των αναφαίρετων φυσικών δικαιωμάτων.
Τέλος, ακριβώς επειδή ο πυρήνας της ήταν το αίτημα για μια πολιτειακή οργάνωση μεγαλύτερου σεβασμού και προστασίας των ατομικών φυσικών δικαιωμάτων, η Αμερικανική Επανάσταση δεν εξετράπη στα όργια αίματος που επακολούθησαν άλλες επαναστάσεις με κολλεκτιβιστικά οράματα.
9 σχόλια:
Ας ευχηθούμε, λοιπόν, ότι Υπόδουλες Χώρες, όπως η Ελλάδα [διαφωνώ ριζικά με τον κ. Σαρηγιαννίδη όταν ισχυρίζεται ότι η Ελλάδα έχει περισσότερη δημοκρατία από ποτέ] θα απελευθερωθούν από την Δικτατορία του Οχλου, της Απάτης και του Παπανδρεο-Γεννηματικού Λαϊκισμού.
Οι ευθύνες, όμως, του καθένα από μας είναι τεράστιες. O καθένας μας υποχρεούται να γίνεται καθημερινά πρέσβης καλής θελήσεως και υπόδειγμα συλλογικής ευθύνης [exemplar of collective duty].
Κατεβαίνω στην Αθήνα και ακούω την Νεολαία να ωρύεται γιά το περιβάλλον. Και όμως, εκτός από ξένους τουρίστες, ουδείς Ελληνας πολίτης, πέραν των εργαζομένων στο αεροδρόμιο, χρησιμοποιεί το Express X95, από και προς αεροδρόμιο !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ουδέποτε έχω δει ένα νέο, μεσήλικα ή ηλικιωμένο να σκύβει να μαζέψει ένα σκουπίδι και να το βάλει στον κάδο.
Οφείλουμε να σκοτώσουμε τον τραμπούκο, τον θρασύ, τον δειλό, τον pseudo-νταή, τον "μηχανάκια" με τον βγαλμένο σιγαστήρα, τον κοινωνικά και οικονομικά ανεύθυνο, τον δολοφόνο χαρακτήρων, τον λωποδύτη, τον νωθρό, τον pseudo-ανθρωπιστή, τον τεμπέλη, in brief, τον αλητοπασόκο που όλοι κουβαλάμε μέσα μας.
Οφείλουμε να σκοτώσουμε τον τραμπούκο, τον θρασύ, τον δειλό, τον pseudo-νταή
Καλείτε για τη θανάτωση των δημοσίων υπαλλήλων σε μία χώρα που όλοι οι κάτοικοι της ελπίζουν και εύχονται να γίνουν ακριβώς αυτό.
Σωστότατο το άρθρο, και σωστός και ο ΑΝΏΝΥΜΟς - ΑΛΛΆ ΓΙΑΤΊ - ΠΆΛΙ - ΑΝΏΝΥΜΟς ???
- Αγαπητέ Κ.Χασ., μην τρώγεσαι με τα σκουπίδια - οι δρόμοι της Γερμανίας είναι καθαρότεροι, διότι.... βρέχει συχνότερα.
- Αν, εμένα, μια φορά τον χρόνο, μου ξεφύγει κάτι στο δρόμο (π.χ. η απόδειξη του σουπερμάρκετ ) δεν συγχωρούμαι ??
- Αυτή η μια φορά σημαίνει πάνω απο χίλια χαρτάκια την ημέρα μόνον στον δήμο της Νεας Σμύρνης.....
"Τέλος, ακριβώς επειδή ο πυρήνας της ήταν το αίτημα για μια πολιτειακή οργάνωση μεγαλύτερου σεβασμού και προστασίας των ατομικών φυσικών δικαιωμάτων, η Αμερικανική Επανάσταση δεν εξετράπη στα όργια αίματος που επακολούθησαν άλλες επαναστάσεις με κολλεκτιβιστικά οράματα."
Απλά στη γενοκτονία των αυτόχθονων Αμερικανών...
Οι κακοί Ινδιάνοι των γουέστερν.....
"Thus, according to Ward Churchill, a professor of ethnic studies at the University of Colorado, the reduction of the North American Indian population from an estimated 12 million in 1500 to barely 237,000 in 1900 represents a "vast genocide . . . , the most sustained on record."
http://hnn.us/articles/7302.html
Thus, according to Ward Churchill, a professor of ethnic studies at the University of Colorado, the reduction of the North American Indian population from an estimated 12 million in 1500 to barely 237,000 in 1900 represents a "vast genocide . . . , the most sustained on record."
Stathis η αμερικανική επανάσταση έγινε στα τέλη του 18ου αιώνα. Βασικά το σχόλιό σου μάλλον επικυρώνει το άρθρο, καθώς κάνει φανερό ότι η εξόντωση των αυτόχθονων λαών της αμερικής δεν έχει σχέση με την επανάσταση των ΗΠΑ (εξάλλου ήταν εξίσου ή και χειρότερης έκτασης στη λατινική αμερική).
Αμέσως παρακάτω λέει:
"worst human holocaust the world had ever witnessed, roaring across two continents non-stop for four centuries and consuming the lives of countless tens of millions of people.(...)The most hideous enemy of native Americans was not the white man and his weaponry, concludes Alfred Crosby, "but the invisible killers which those men brought in their blood and breath." It is thought that between 75 to 90 percent of all Indian deaths resulted from these killers."
Φυσικά η πιο σημαντική ατέλεια της πολιτείας που δημιούργησε η αμερικανική επανάσταση ήταν ότι δεν σεβόταν τα δικαιώματα των ινδιάνων (όπως και των σκλάβων). Αυτό όμως δεν αναιρεί την πρωτοπορία της όπως την περιγράφει το άρθρο και δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπήρξε ένα τεράστιο βήμα στην πρόοδο της ανθρωπότητας συνολικά (όπως δεν αναιρείται αντίστοιχα η σπουδαιότητα της αρχαίας Αθήνας εξαιτίας των παρόμοιων προβλημάτων της).
Κοίτα να δεις ρε με τί μπαρο΄φες μας παραμυθιάζουν γιανα ελέγχουν τον κόσμο ολόκληρο ως μονάρχες...
Kstamos
Φυσικά η πιο σημαντική ατέλεια της πολιτείας που δημιούργησε η αμερικανική επανάσταση ήταν ότι δεν σεβόταν τα δικαιώματα των ινδιάνων (όπως και των σκλάβων). Αυτό όμως δεν αναιρεί την πρωτοπορία της όπως την περιγράφει το άρθρο και δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπήρξε ένα τεράστιο βήμα στην πρόοδο της ανθρωπότητας συνολικά (όπως δεν αναιρείται αντίστοιχα η σπουδαιότητα της αρχαίας Αθήνας εξαιτίας των παρόμοιων προβλημάτων της)."
Δεν έκανα εγώ συγκρίσεις ..... το άρθρο του Roark έκανε....
Το άρθρο αναιρεί τη σπουδαιότητα άλλων επαναστάσεων.
Εκτός αν η σπουδαιότητα της 4ης Ιουλίου έγκειται στο γεγονός πως αφορά τη γέννεση των ΗΠΑ, που ως γνωστόν αποτελούν την ιερή αγελάδα του Blog
Γένεση (ένα ν), thence Γενεά, Γενηά
ΓέΝΝηση (δύο ν)
Οι ΗΠΑ είναι η μόνη χώρα που το Σύνταγμά της σέβεται/συμμερίζεται τις αρχές του Αριστοτέλους, τον par excellence πυλώνα του Ελληνικού πολιτισμού.
Προσωπικά πιστεύω (και μιλώ μόνο για τον εαυτό μου εδώ) με πάθος στις αρχές του Αριστοτέλους, ειδικά στην περί Πολιτείας, και του Voltaire. Αναγκαστικά, για να κρατηθώ, στηρίζομαι στους Αμερικανούς.
It is that plain and that simple
Δημοσίευση σχολίου