Να και μια φορά που, χωρίς να το περιμένω, βρέθηκα να συμφωνώ με τις δηλώσεις του προέδρου της Δημοκρατίας.
Αντιγράφω από την Καθημερινή (Ο Παπούλιας για το νόημα του «ΟΧΙ», 28-10-06):
Όπως υπογράμμισε, «η αγάπη για την πατρίδα χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές, παγκοσμίως, ώστε να δικαιολογηθούν ξενοφοβικά σύνδρομα και προσπάθειες αποκλεισμών. Ειδικά η γειτονιά μας, τα Βαλκάνια, που κάποιοι τα βλέπουν ακόμη σαν «πίσω αυλή της Ευρώπης», δοκιμάστηκαν από τις συνέπειες των στρεβλώσεων της αντίληψης για το έθνος».Έχει όντως σημασία να τους θυμόμαστε αυτούς τους ανθρώπους που δεν ανέχονται να σκύβουν το κεφάλι και πολεμάνε ενάντια στο φασισμό και κάθε είδους ολοκληρωτισμό.
Καταλήγοντας ο πρόεδρος της Δημοκρατίας επισήμανε πως «κανείς δεν ξέρει αν θα μπορούσε να γίνει ήρωας, παρά μόνο την ώρα που θα τον καλέσει το καθήκον και θα πρέπει να επιλέξει το δρόμο που θα πάρει. Ο τόπος αυτός έχει γεννήσει πολλούς ανθρώπους που την κρίσιμη ώρα διάλεξαν το δρόμο της προσφοράς, διάλεξαν δηλαδή το δρόμο το δύσκολο. Και γι' αυτό έχει σημασία να τους θυμόμαστε σε κάθε τέτοια ευκαιρία».
Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι η Ελλάδα έχασε στη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου περισσότερο από το 70% του Εβραϊκού της πληθυσμού. Δε θα μπορούσαν να το καταφέρουν αυτό οι Ναζί χωρίς τη βοήθεια και κάποιων ελλήνων της εποχής.
Να θυμίσω ότι, ακόμη και σήμερα, δεν είναι λίγες οι φορές που θα βρεθώ σε συζητήσεις που καταλήγουν στο ‘οι Εβραίοι είναι που κάνουν κουμάντο στις ζωές μας’ και άλλες τέτοιες ρατσιστικές κοινοτοπίες. Ο Μίκης Θεοδωράκης δεν είναι που πριν από μόλις δυο χρόνια δήλωνε ότι «οι Εβραίοι είναι στη ρίζα του κακού»; Αν ζούσε σήμερα ο Χίτλερ, σε τι θα διαφωνούσανε άραγε μεταξύ τους;
Υ.Γ. Είναι τυχαίο ότι για τον τελευταίο πόλεμο Ισραήλ-Λιβάνου-Χεζμπολάχ 79% των ελλήνων πιστεύουν ότι τον πόλεμο ξεκίνησε το Ισραήλ, ενώ για τους ίδιους τους Λιβανέζους το ποσοστό αυτό είναι μόλις 59%;
41 σχόλια:
"η Ελλάδα έχασε στη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου περισσότερο από το 70% του Εβραϊκού της πληθυσμού. Δε θα μπορούσαν να το καταφέρουν αυτό οι Ναζί χωρίς τη βοήθεια και κάποιων ελλήνων της εποχής."
αληθεια. Βεβαια εχω ακουσει οτι οι Ελληνες της Θεσσαλονικης γενικα εκρυψαν αρκετους Εβραιους. Απο την αλλη πως γινεται να επεζησαν τοσο λιγοι?
αν τα πανεπιστημια της χωρας δεν ηταν τοσο απασχολημενα με τις απεργιες και τις πορειες για τον Λιβανο και το Ιρακ, ισως θα μπορουσε καποιος ακαδημαϊκος να κανει μια σοβαρη ιστορικη μελετη του θεματος...
Ρε thripa πώς διάολο συμπεραίνεις ότι η πολιτική ηγεσία που κατέφυγε στην Αίγυπτο και πολέμησε στο πλευρό των συμμάχων συνεργάστηκε με τους Γερμανούς για να εξοντωθούν οι Εβραίοι;
Ασχετο με το θέμα αλλά η ιστορική άγνοια πρέπει να επισημαίνεται μπας και διορθωθεί ποτέ αυτό το χάος που λέγεται νεοελληνική ιστοριογραφία.
Δεν μπορώνα ξέρω κατά πόσο ισχύουν αυτά που γράφεις εδώ. Αυτό που πιστεύω όμως κι εγώ είναι ότι στον πόλεμο που γίνεται στο Λίβανο το Ισραήλ τον προκάλεσε και τον συντήρησε με κάθε τρόπο, ενάντια στην κοινή γνώμη εκμεταλεύομενο την αδικαιολόγητη - ακόμη και τους ίδιους τους Αμερικανούς - στάση των Η.Π.Α. απέναντι στο ζήτημα.
Μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε αλλά η άποψη μου είναι αυτή χωρίς να έχω κάτι ιδιαίτερο με τους Ευραίους ως έθνος.
Είναι λογικό όμως να προκαλούν την αντιπάθεια μου όταν κάνουν ότι μπορούν για να γίνει πόμεμος στην μέση ανατολή. Αναρωτιέμαι αν δεν είχαν τις πλάτες των ΗΠΑ θα τα έκανα όλα αυτά ή το ΙΡΑΝ θα τους είχε είδη ισοπεδώσει από καιρό με την Συρία και το ΙΡΑΚ?
Μπορείς να μου πεις γιατί το Ισραήλ έχει άδεια πυρηνικών κι όχι το ΙΡΑΝ? Μήπως θεωρείς τους θρησκευτικούς φασίστες του ΙΡΑΝ πιο επικύνδυνους από τον Σαρρόν και τον διάδοχο του? Για μένα είναι παρανοϊκοί και οι μεν και οι δε.
Επίσης στο άρθρο σου δεν καταλαβαίνω την ροή. Ο πρόεδρος της δημοκρατίας μπορεί να εννοούσε πολλούς ήρωες, σίγουρα δεν εννοούσε τους Ευραίους που σφάχτηκαν (δίκαια ή άδικα - μάλλον άδικα) στην Ελλάδα στον Β παγκόσμιο πόλεμο.
Υπάρχουν άφθονες σοβαρές ιστορικές μελέτες για την εποχή, αποστασιοποιημένες από την κρατική μεταπολεμική προπαγάνδα αλλά και την εξίσου διαστρεβλωτική κομματική (ένα είναι το κόμμα) προπαγάνδα. Όποιος ψάξει λίγο μπορεί να τις βρει. Μια καλή αρχή είναι το "Στην Ελλάδα του Χίτλερ" και το "Μετά τον πόλεμο" του Μαρκ Μαζάουερ.
Όντως, αυτό με την @#$% το κάνω συχνά. Ειδικά όταν κάνω προπαγάνδα (υπέρ ποιανού άραγε;) και γενικά επειδή δε συμφωνώ με τον τάλο. I get that a lot.
Αν προσέξατε κ. Argos αναφερόμουνα στο γεγονός ότι οι Έλληνες ήταν πιο βέβαιοι για την ενοχή των Ισραηλινών, ακόμη και από τους Λιβανέζους που ζούσανε τον πόλεμο στο πετσί τους. Αν αυτό το θεωρείται ανάξιο ερμηνείας, τότε OK.
Ήθελα να απαντήσω και στον thripas, αλλά δεν κατάλαβα τελικά συμφωνεί μαζί μου ή όχι; («Πως σε αρέσει να μιλάς με στοιχεία ;; Όλο με δημοσκοπήσεις αυθαίρετες …»)
Για την αστική τάξη και τις σχετικές αστειότητες, δε νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσω τίποτε. Γιατί τότε θα έπρεπε να παραπέμψω τον κ. thripas στην ιστορία και στα εγκλήματα του άλλου μεγάλου εγκληματία του 20ου αιώνα – του Ιωσήφ. Και δε θα ήταν ευγενικό εκ μέρους μου.
Θα υπενθυμίσω ότι μόλις πρόσφατα διαφημιζότανε η εκλαϊκευμένη έκδοση της διατριβής κάποιας Εβραίας καθηγήτριας (δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά της αλλά μπορείτε να το βρείτε στον Επενδυτή της περασμένης Κυριακής-τον ανακύκλωσα δυστυχώς) για το πόσο βοήθησαν τους Εβραίους της Θεσ/νίκης οι Ορθόδοξοι Έλληνες, σε σημείο να μιλάει για πραγματική λίστα του Σίντλερ...
Θυμίζω την αντίδραση του Δαμασκηνού (μητροπολίτη Θεσ/νίκης) στον Γερμανό Διοικητή, όταν του ζήτησε (σαν θρησκευτικός ηγέτης και υπεύθυνος όλων των γνωστών θρησκευμάτων της περιοχής που ήταν βάσει του Ελληνικού νόμου) να του δώσει λίστα των Εβραίων της πόλης. Του έστειλε ένα χαρτί με το όνομά του μόνο γραμμένο...
Οι ταγματασφαλίτες, οι χίτες και η αστική τάξη δεν είχαν να κάνουν με Εβραίους. Και χρονολογικά δεν στέκει.
Το ερώτημα δεν είναι σε τι θα διέφερε ο Χίτλερ από τον Θεοδωράκη (εύκολο να απαντηθεί μια και είναι ανιστόρητο), αλλά αν έχει άδικο ο Θεοδωράκης σ' αυτά που είπε!
Στο όνομα του πατριωτισμού έχουν γίνει εγκλήματα. Στο όνομα της Παγκοσμιοποίησης μεγαλύτερα και τα ζούμε!
Μάλιστα για να μην τρελλαθούμε κι' όλας, το μίσος για την Πατρίδα (που ενθαρρύνεται από τους Παγκοσμιοποιητές μια και αφελώς την βλέπουν σαν αντίπαλο...) έχει οδηγήσει στο παρελθόν στα εγκλήματα που όλοι μαθαίνουμε από τα μικρά μας.
Μια και είσαστε των δικαιωμάτων... μια προβοκατόρικη ερώτηση!
Δεν είναι δικαίωμα η ξενοφοβία; Η επιφυλακτικότητα; Γιατί θα πρέπει να είναι κανείς υποχρεωτικά - μην πω φασιστικά - ανοιχτοκοινωνικός; Μήπως στο κάτω-κάτω της γραφής είδε και κανά χαΐρι ο μέσος Έλληνας από την ανεκτικότητα;
Greg said...
“Το ερώτημα δεν είναι σε τι θα διέφερε ο Χίτλερ από τον Θεοδωράκη (εύκολο να απαντηθεί μια και είναι ανιστόρητο), αλλά αν έχει άδικο ο Θεοδωράκης σ' αυτά που είπε!”
Ακριβώς αυτό που εννοώ. Απαντάει άμεσα στον/στην atma που δεν ξέρει «κατά πόσο ισχύουν αυτά που γράφω εδώ».
Ο/η γράφει παρακάτω: «Επίσης στο άρθρο σου δεν καταλαβαίνω την ροή. Ο πρόεδρος της δημοκρατίας μπορεί να εννοούσε πολλούς ήρωες, σίγουρα δεν εννοούσε τους Ευραίους που σφάχτηκαν (δίκαια ή άδικα - μάλλον άδικα) στην Ελλάδα στον Β παγκόσμιο πόλεμο.»
Έχεις δίκιο atma, αλλά δεν είναι ακριβώς και άρθρο αυτό που έγραψα. Δεν είναι παρά ένα μικρό σχόλιο στα λεγόμενα του προέδρου. Η θέση μου, που προσπαθώ εδώ και καιρό να υποστηρίξω (ομολογώ χωρίς μεγάλη επιτυχία) είναι η παρακάτω: Η ιστορική λήθη είναι προτιμότερη από την επιλεκτική μνήμη. Αυτό που εννοώ δηλαδή είναι ότι αν θυμόμαστε τους ήρωες και τους αγωνιστές, πρέπει να θυμόμαστε και τους προδότες, τους δοσίλογους και τους φασίστες. Ή, αν προτιμάτε, να τους ξεχάσουμε όλους και να κοιτάμε μονάχα μπροστά μας.
Greg said...
«Μια και είσαστε των δικαιωμάτων... μια προβοκατόρικη ερώτηση!
Δεν είναι δικαίωμα η ξενοφοβία; Η επιφυλακτικότητα; Γιατί θα πρέπει να είναι κανείς υποχρεωτικά - μην πω φασιστικά - ανοιχτοκοινωνικός; Μήπως στο κάτω-κάτω της γραφής είδε και κανά χαΐρι ο μέσος Έλληνας από την ανεκτικότητα;»
Βεβαίως. Από τη στιγμή που μένει στα λόγια και δε μετατρέπεται σε πράξεις βίας, η ξενοφοβία είναι όντως αναφαίρετο δικαίωμα. Δεν ισχυρίζομαι ότι όλοι πρέπει να είναι, όπως γράφετε, ανοιχτοκοινωνικοί, ούτε ότι πρέπει να συμφωνούνε μαζί μου. Φαντάζομαι υπάρχουν αρκετοί που ανατριχιάζουν και μόνο με τη σκέψη ότι υπάρχουν συμπολίτες τους που υποστηρίζουν τις απόψεις που γράφω πιο πάνω. Απόλυτο και αναφαίρετο δικαίωμά τους.
Δε συμφωνείτε όμως ότι είναι και δικό μου δικαίωμα να τους κατηγορώ, να τους ειρωνεύομαι και να τους σατιρίζω; (Αν και είμαι τελείως ανίκανος στη σάτιρα...) Πόσο μάλλον όταν αυτοί αποτελούνε (μάλλον) την πλειοψηφία και, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, καθορίζουν το μέλλον μου.
"Μήπως στο κάτω-κάτω της γραφής είδε και κανά χαΐρι ο μέσος Έλληνας από την ανεκτικότητα;"
Είδε τεράστιο χαΐρι και προκοπή όταν ήταν αυτός μετανάστης στον Καναδά, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία κ.ο.κ.
Κυριε Σαρηγιαννιδη στην χωρα που ζεις ειναι ιστορικα καταγεγραμμενο οτι χαθηκε το μεγαλυτερο ποσοστο Εβραιων.Ειναι οι Ολλανδοι αντισημιτες? Ασε μας ησυχους εσυ και η προπαγανδα σου, γραψε κατι σοβαρο αλλη φορα
Anonymous said... Ασε μας ησυχους εσυ και η προπαγανδα σου, γραψε κατι σοβαρο αλλη φορα
Είναι αλήθεια ότι κάποιες φορές γράφω πράγματα που μπορεί να θεωρηθούν ‘σοβαρά’, κι άλλες φορές ‘λιγότερο σοβαρά’. Δεν περίμενα όμως αυτό το μικρό σχόλιο να έχει τόσες αντιδράσεις. Αυτό που θα πρέπει να αναρωτηθώ τώρα είναι αν είμαι τελείως εκτός πραγματικότητας, ή αν οι αντιδράσεις αυτές απλά επιβεβαιώνουν το σχόλιο.
Για να είμαι σίγουρος γι αυτά που γράφεις θα πρέπει να τα διαβάσω κι εγώ, να είμαι σίγουρος ότι ο συγγραφές έχει έγκυρες πηγές κτλ.
Και πάλι όμως δεν με ενδιαφέρει τόσο τι έγινε έως σήμερα, με ενδιαφέρει πιο πολύ η στάση των Ισραηλινών σήμερα. Και δεν είναι καθόλου, μα καθόλου θετική.
Νομίζω ότι το κείμενο σου μπορεί όντως να θεωρηθεί προπαγάνδα γιατί είναι αντίθετο με όλα όσα βλέπουμε.
Όσο για τα ποσοστά και τις στατιστικές, κράτα μικρό καλάθι εξαρτώνται από το στατιστικό δείγμα κι από τον τρόπο προσέγγισης.
Προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι με ενόχλησε ποτέ κάποιος Ευραίος η Τούρκος. Στην Τουρκία μάλιστα θα ήθελα να ξαναγυρίσω για διακοπές, μου άφησε πολύ θετική εντύπωση η Κωνσταντινούπολη.
Κυιριε Σαρηγιαννιδη, ξεκαθαριζω την θεση μου εχω υπαρξει εβραιοφιλος οσο δεν παει. Στην τελευταια επιθεση τους υποστηριξα οσο κανεις αλλος. Αν θελετε την αποψη μου το Ισραηλ το θαυμαζω σαν κρατος και τους Εβραιους διοτι σε πεισμα των φιλελευθερων χαζομοντερνισμων (καθολου φιλελευθερων)εχουν κανει τον εθνο εθνικισμο τους (σιωνισμο) κτημα της συνειδησης της ανθρωποτητας και δεν ντρεποται να δηλωσουν Εβραιαραδες οπως εμεις εδω ντρεπομαστε να δηλωσουμε ελληναραδες. Δεν εχω δει μεγαλυτρους πατριωτες απο τους Εβραιους οι οποιοι ειναι διατεθημενοι να περασουν αλλα 50 Αουσβιτς για να κρατησουν αυτην την λωριδα γης. ΅Ειναι το προτυπο πολλων νεοραγιαδων οι οποιοι αναγνωριζουν τον εβραικο εθνο εθνικισμο αλλα τους προκαλει αλεργια ο ελληνικος. Για να τελειωνουμε με τις παρλαπιπες για το τι εγινε στην Θεσσαλονικη την Κρακοβια και δεν ξερω εγω.
1)Ο εβραικος πληθυσμος συνηθηζε να ζει ειτε σε γκετο ειτε συγκεντρωμενος σε θυλακες μεσα στις πολεις οποτε ηταν ευκολο για την Γκεσταπο να τους βρει.
2)Τα επιθετα τους ξεχωριζουν
3)Μετα απο καθε κατοχη οι κατοχικες δυναμεις εχουν προσβαση στα δημοτολογια και στα αρχεια υπηρεσιων ασφαλειας
4)Υπαρχουν και δοσιλογοι που δεν καρφωναν μονο εβραιους αλλα καρφωναν γενικα. Κανε και μια επισκεψη απο το σαιτ του ελληνικου εβραικου συμβουλιου θα δεις φωτο που εμενα με εκανε περηφανο μαζι με το σχολιο οτι οι ελληνες φερθηκαν καλα στους εβραιους. Μια φωτο απο επισκεψη ελληνοπαιδων εβραικης καταγωγης μαζι με δυο σημαιες ελληνικη και εβραικη. Εθνικοφροσυνη ναι γιατι ντρεπομαστε να βγαλουμε σημαια στο μπαλκονι μηπως μας http://www.kis.gr/ene/home.html
Τι λεει το Κεντρικο Ισραηλιτικο Συμβουλιο για την κατοχη απο το ιδιο ανωνυμο
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η Ελλάδα τελούσε υπό την Κατοχή των Γερμανών Ναζί, ποσοστό 86% των Ελλήνων Εβραίων έχασαν τη ζωή τους από ενέργειες των Ναζί, μεταφορά σε στρατόπεδα, εξόντωση και εκτελέσεις. Σε πολλές πόλεις, όπου υπήρχαν ανθούσες Εβραϊκές Κοινότητες, μετά το Ολοκαύτωμα, δεν επέζησαν παρά λίγα άτομα.
Ένα μνημειώδες κείμενο, για την υποστήριξη των Εβραίων της Ελλάδος, μοναδικό στα χρονικά ολόκληρης της κατεχόμενης Ευρώπης, ήταν η υπερήφανη απάντηση του τότε Αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού προς το δοσίλογο Πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Λογοθετόπουλο και το στρατηγό των Ναζί Στροπ, ο οποίος απείλησε τον Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό με τουφεκισμό, εξ αιτίας της σκληρής έγγραφης διαμαρτυρίας του για τους διωγμούς των Ισραηλιτών της Ελλάδος.
Η επιστολή αυτή ήταν γραμμένη σε αυστηρότατο ύφος και αναφερόταν στους ισχυρούς δεσμούς που ενώνουν τους Έλληνες Ορθόδοξους με τους Έλληνες Εβραίους ως από κοινού πολίτες της Ελλάδος στα πολιτικά δικαιώματα, αλλά κυρίως στο νου και την ψυχή. Η επιστολή απετέλεσε μνημείο θάρρους, εθνικής αξιοπρέπειας και σεβασμού των ανθρωπίνων ιδανικών και εξέφρασε τις απόψεις του τότε κατ΄ ανάγκη φιμωμένου Ελληνικού λαού.
Την επιστολή αυτή προσυπέγραψαν 29 ιδρύματα και οργανώσεις που εκπροσωπούσαν ολόκληρη την πνευματική και επαγγελματική Ελλάδα. Παράλληλα ο Αρχιεπίσκοπος προέτρεψε τους Έλληνες Χριστιανούς και τα μοναστήρια να παραχωρήσουν άσυλο σε εβραϊκές οικογένειες προκειμένου να αποφύγουν τον εκτοπισμό.
Κατά τη διάρκεια της Κατοχής πολλοί Εβραίοι έλαβαν μέρος στην Εθνική Αντίσταση και η προσφορά τους αυτή αναγνωρίστηκε από την Πολιτεία και τις Αντιστασιακές Οργανώσεις με την απονομή τιμητικών τίτλων.
Θα διαφωνήσω μαζί σου τουλάχιστον αν κρίνω μόνο από τα 2 αποσπάσματα που αναφέρεις. Το πρώτο είναι ένα κείμενο που προσυπογράφω και έχω την απαίτηση από τον πρόεδρο της χώρας μου να εκφέρει μόνο τέτοιους λόγους: Συμφιλίωση με τους άλλους λαούς κλπ. Είναι ένα κείμενο που σε εμπνέει για το μέλλον. Το δεύτερο όμως είναι κλασικό “Παπούλιας”: λαϊκισμός και εθνικισμός, αναφέρεται σε ήρωες (και “φυσικά” εμείς οι έλληνες έχουμε άπειρους κλπ) είναι ένα κείμενο που εμπνέει το παρελθόν και θανάτους. Όχι δεν θέλω άλλους ήρωες στα πεδία της μάχης ούτε χρειάζεται να εξυμνώ τους νεκρούς.
Για τους νεκρούς στο Β’ΠΠ ή για το γεγονός αυτό κάθε αυτό. Στην χώρα μας συνέχεια οι πολιτικοί χρησιμοποιούν την “ιστορία” για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους και για να αποκτήσουν πελατεία, αυτός ο λαϊκισμός βρίσκεται σε όλα τα φάσματα της πολιτικής, αριστερά και δεξιά. Το τραγικό είναι πως ο χαμένος της υπόθεσης είναι η ιστορία και κατ’ επέκταση εμείς. ‘Έχουν περάσει 60 χρόνια και οι ιστορικοί δεν μπορούν να κάνουν την δουλειά τους, άλλωστε στην Ελλάδα η “ιστορία” είναι μία βιομηχανία κατασκευής “ιστορικής” και “εθνικής” μνήμης. Ναι ξέχασα ιστορία μαθαίνουμε από τα ένθετα του Επενδυτή της Traffic και του Πρωταθλητή.
Για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα… Η απόδειξη είναι οι απαντήσεις. Ένα post και για τον Παπούλια και τα comments αφορούν μόνο τους Εβραίους. Και όχι δεν φταίνε τα τελευταία γεγονότα (ούτε τα προηγούμενα) στην Μέση Ανατολή, αλλού είναι η πηγή του, τεράστιου, αντισημιτισμού στην Ελλάδα.
Ηρωες εχει καθε χωρα αν δεν σας αρεσει κυριε δικαιωμα σας. Τι να κανουμε που καποιοι για να μιλατε εσεις σημερα στα ελληνικα και οχι να εχετε κρεμασμενες εικονες του Χιμλερ και του Γκαιμπελς στο σπιτι σας εδωσαν την ζωη τους. Για εναν Γκιλαντ Σαλιτ το Ισραηλ ειναι διατεθημενο να γινει παλι ολοκαυτωμα. Δεν πειραζει ανεκαθεν υπηρχαν ραγιαδες
Άραγε πρόκειται για τον ίδιο ανώνυμο ή έχουμε να αντιμετωπίσουμε ποικιλία ανωνύμων-πατριωτών, υπερασπιστών του έθνους.
Νομίζω ότι χαρακτηρισμοί του τύπου ραγιάδες, νεοραγιάδες κλπ., επιβεβαιώνουν το σχόλιό μου.
Και να σκεφτείς που ήμουν έτοιμος να γράψω απάντηση στον εαυτό μου και να με κατηγορήσω ότι ήμουν περισσότερο βιαστικός από όσο έπρεπε. Ότι θα έπρεπε να αναλύσω τη θέση μου προσεκτικότερα και σε πιο νηφάλιο τόνο, κι ότι έχει δίκιο ο Tassos όταν γράφει ότι «Δε νομίζω ότι το ποστ σου αξίζει κάτι παραπάνω από :rolling eyes:».
Έρχονται τότε οι εθνοτονωτικές αντιδράσεις των/του/της Anonymous και μένω άφωνος.
Η αλήθεια είναι ότι το σχόλιό μου δεν μπορεί να περιέχει τίποτα που να προκαλεί τέτοιο μένος – εκτός κι αν μου τα φυλάνε από άλλη φορά. Ήταν αρκετά κοινότυπο και με ελάχιστη συνοχή. Για να διορθώσω όμως, θα παρακαλούσα για ακόμη μια φορά την ανοχή σας. Πολύ συνοπτικά, ελπίζω όμως πιο περιεκτικά, παραθέτω παρακάτω τη θέση μου (όχι τίποτα καινούργιο) επί του θέματος.
1. Μεταξύ της επιλεκτικής μνήμης και της χρωματισμένης ιστορίας, από τη μία πλευρά, και της ιστορικής λήθης από την άλλη, είμαι αναγκασμένος να επιλέξω τη λήθη. (Sorry σε αυτούς που το έχουν ξανακούσει το παραμύθι.) Η μελέτη της ιστορίας ενός τόπου έχει μόνο νόημα όταν επικεντρώνεται στην πλήρη αλήθεια και δίνει έμφαση στα λάθη, τις παραλήψεις, τα εγκλήματα, τις στιγμές εγκληματικής αδιαφορίας, τις στιγμές της αδυναμίας. Γιατί μόνο από τα λάθη των άλλων μπορούμε να μάθουμε κάτι. Τα υπόλοιπα – ήρωες, πατριώτες, πολεμιστές και δοξασμένα έθνη – είναι χαΐδεμα των αυτιών και τίποτα παραπάνω. Τιμή σε όσους πολέμησαν ενάντια στο φασισμό του Χίτλερ, αποδίδουμε όταν πολεμάμε το φασισμό που συναντάμε γύρω μας, στον τόπο μας, στη γειτονιά μας. Όταν δεν αγνοούμε τους ελληναράδες και δε σταματάμε να μιλάμε ακόμα κι όταν μας βρίζουν και μας λοιδορούν. (Πολύ μελό... το παράκανα μάλλον, αλλά... you get the point.)
2. Οι Εβραίοι στο θρήσκευμα δεν είναι απαραίτητα ούτε καλοί, ούτε κακοί άνθρωποι. Υπάρχουν όμως και σήμερα ισχυρές τάσεις γύρω μας (μπολιασμένες με την ανάλογη συνωμοσιολογία) που μπορούν, αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως, να οδηγήσουν στα ίδια τραγικά του παρελθόντος. Αν αμφισβητείτε τις στατιστικές που παρέθεσα, που δεν τις τσέκαρα κι εγώ αυστηρά ομολογώ, δε μπορείτε να αγνοήσετε το Θεοδωράκη, το Χριστόδουλο και την παρέα τους. Και μη μου πείτε ότι αποτελούνε μειοψηφία, γιατί εκεί μάλλον θα κάνετε λάθος.
Ο ανωνυμος ειναι ενας για να λυθει το ζητημα. Για να σας αιτιολογησω κυριε Σαρηγιαννιδη την επιθεση μου διοτι σας παρακολουθω στην μπολογκοσφαιρα μην ανυσηχειτε ουτε Γκεσταπο ειμαι ουτε καταδοτης. Η αντιδραση μου ειναι οτι παιρνετε ενα γεγονος την διωξη των Εβραιων και την αναγετε σε ελληνικο φαινομενο στο οποιο στοιχειοθετειται αντισημιτισμος και ρατσισμος, ετσι ωστε να βγαλετε το κλασσικο ποιημα περι ελληνικου ρατσισμου κλπ. Δεν πιστευω να αρνειστε οτι η συστηματικη εξοντωση των εβραιων ειναι πανευρωπαικο φαινομενο την εποχη του Πολεμου και μαλιστα η υπερ φιλελευθερη Ολλανδια χρεωενεται με ιστορικα καταγεγραμμενα στοιχεια πληρη εξαφανιση του εβραικου στοιχειου. Αν μιλησουμε περι ανεκτικοτητας του εβραικου στοιχειου θα σας ελαγα οτι η Οθωμανικη αυτοκρατορια ηταν το πλεον ανεκτικο κρατος προς τους Εβραιους και οχι αι πεφωτισμεναι δυτικαι χωραι. Επιπροσθετα η εξοντωση του εβραικου στοιχειου εγινε οχι επειδη καταναγκην υπαρχν δοσιλογοι (οχι πως δεν εβαλαν το χερακι τους) αλλα κυριως επειδη οι δυναμεις κατοχης εχουν προσβαση σε δημοτολογια και εγγραφα των υπηρεσιων ετσι μπορουν να εντοπισουν τον πληθυσμο. Αυτα τα πολυ απλα και λογικα δεν φαινεται να σας συγκινουν και θελετε να βγαλετε ρατσιστικα συμπερασματα απο το πουθενα.
Δεν αρνουμαι οτι δεν υπαρχει αντισιωνισμος μια βλακωδης νευρωση των χριστιανων αλλα αντι να την αναζητειτε πχ στις πραξεις του Ισραηλ, στην νεο ελληνικη αγνοια της ιστοριας της αραβο ισραηλινης διενεξης πετατε μια παρλαπιπα και αναγετε ενα πανευρωπαικο φαινομενο (την εξοντωση κατα τον πολεμο) σε ελληνικη πρωτοτυπια.
Η αποψ μου για ραγιαδες και νεοραγιαδες ειναι δεδομενη και μαλιστα θα προσεθετα υποκριτες. Διοτι αγαπητε κυριε και αγαπητοι κυριοι κυρηκες της ανεκτικοτητας, της διαφορετικοτητας, του πολυπολιτισμου κλπ κλπ δεν σας εχω δει ποτε να τα χωνετε στο Ισραηλ που ειναι ο διεθνης αντι ηρωας ενα κρατος δηλαδη που γραφει στα παλαιοτερα των υποδηματων του (και πολυ καλα κανει ας ειχαμε πρωθυπουργο στην ελλαδα εναν Ολμερτ, εναν Αριελ Σαρον) τις υψηλοφρονες διακυρηξεις σας. Κατηγορειτε τον εθνικισμο (αλλη πονεμενη εννοια) και κατα τα αλλα μουγκα για τον πλεον εθνικιστικο κρατος (και καλα κανει μαζι με τους Εβραιαραδες και γω και ειναι ολοι ετσι) το Ισραηλ. Ε ειναι απο τα λογικα παραδοξα της ιδεολογιας σας η μαλλον καθολου της εθελοδουλειας σας.
Αλλα αναρωτιεμαι τον πατερα του Γκιλαντ Σαλιτ (αυτον που εχουν απαγαγει) τι θα ελεγε αν εβλεπε ελληνες να θελουν να παραχωρησουν σε Χαγες τον εναεριο χωρο. Θα κοιταζε μαλλον την εικονα του γιου του και τους εβραικους οικισμους (για τους οποιους μπορει και να χασει το παιδι του) της δυτικης οχθης και θα εκραζε "Κωλοελληνες"
Αγαπητέ κ. Anonymous,
Νόμιζα ότι ξεκαθάρισα τη θέση μου, αλλά μάλλον είστε τόσο αρνητικός απέναντί μου που ούτε διαβάζετε αυτά που γράφω. Μου αποδίδετε σκέψεις και συμπεράσματα που δε μου ανήκουν για να καταλήξετε ότι είμαι ραγιάς, υποκριτής και κωλοέλληνας.
Πραγματικά λυπάμαι, όχι γιατί δεν σας έκανα να αλλάξετε άποψη (δεν είναι πάντα αυτός ο στόχος ενός διαλόγου), αλλά γιατί δεν κατάφερα να σας κάνω να κατανοήσετε την άποψή μου. Το λάθος το αποδίδω αποκλειστικά σε μένα.
Δε χρειάζεται να ανατρέξω στην ιστορία κ. Anonymous για να βρω ρατσιστικά έκτροπα και, μιας και το συζητάμε, δε διαφώνησα και με αυτά που γράφετε στην πρώτη σας παράγραφο στο τελευταίο σας σχόλιο. Ανοίξτε την τηλεόρασή σας και θα δείτε και σήμερα τέτοια έκτροπα. Όσο τα αγνοούμε, κερδίζουν χώρο.
Υ.Γ. Οι χαρακτηρισμοί σας προφανώς απευθύνονται στις απόψεις που εκφράζω (ελπίζω) και όχι στο πρόσωπό μου. Αν γνωριζόμαστε προσωπικά, θα ξέρατε ότι κωλοέλληνας μπορεί να είμαι, αλλά ραγιάς ή υποκριτής ελπίζω όχι.A! Ξεχάσατε το πιο ωραίο: «πράκτορας των αμερικανών». Αυτό συνήθως έρχεται πρώτο. Αν και φαντάζομαι ότι έχετε καταλάβει ότι δεν είμαι και τόσο σπουδαίος για να με κάνουν και πράκτορα.
Ποτε αγαπητε κυριε Σαρηγιαννιδη δεν μιλαω επι προσωπικου αποψεις χαρακτηριζω. Το προσωπο σας ειναι σεβαστο. Οι αποψεις σας και οχι μονο οι δικες σας απλα εσεις ετυχε να γραψετε αυτο αρθρο το οποιο ερεθισε τα πολιτικα μου αισθητηρια.
Δευτερον απο οτι μπορει να καταλαβατε αν οχι λυπαμαι παραλειψις μου το αμερικανο και εβραικο συνωμοτικο δεν μου παει. Δεν ανηκω στην συνομοταξοα των αμερικανο-εβραιο φαγων και δεν θεωρω κανεναν πρακτορα. Ραγιας δεν σημαινει κατι κακο ειναι απλα ενας τροπος φυσικος ο καθενας να εκφρασει τον φοβο του να διεκδικησει. Ειναι η λογικη του να κανουμε την δουλιτσα μας ησυχα και ωραια και αν μας πατανε και λιγο δεν πειραζει εμεις να μαστε καλα. Τι να κανουμε δεν φοβαμαι να πω τον εαυτο μου ελληναρα οπως ενας Ισαρηλινος φιλος μου τον εαυτο του Εβραιαρα
Ζηταω συγγνωμη για καποιες ασυνταξιες και κομμενες λεξεις γραφω βιαστικα διοτι ο χρονος ολων μας ειναι περιορισμενος. Τα νοηματα ειναι κατανοητα
Κύριε Σαρρηγιαννίδη,
Το αναθεωρημένο σχόλιό σας νομίζω ότι οδηγεί σε ένα κάπως περίεργο, μάλλον ορθό, συμπέρασμα. Αν, όντως, επιλέγετε την λήθη, θα πρέπει, κατά την γνώμη σας, το μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας να είναι το τελευταίο για την συγκεκριμένη επέτειο. Ας την μελετήσουν οι ιστορικοί και κάθε χρόνο τέτοια μέρα θα έχουμε άλλες δύο ή τρεις εκδοχές για το τι ακριβώς συνέβη στις 28 Οκτωβρίου 1940. Ο ένας θα λέιε για την μεγαλειώδη και ομόψυχη αντίσταση στον φασισμό, ό άλλος για ενδοοικογενειακό καυγά της αστικής τάξης (αγγλόδουλοι εναντίον γερμανοδούλων) και όλοι θα έχουν το δίκιο τους. Το ουσιώδες, αν σας διαβάζω σωστά, είναι ότι ο πάνδημος (δήθεν πάνδημος πλέον) εορτασμός ενός εθνικού κατορθώματος δεν είναι ιστορικώς δικαιολογημένος.
Αν, λοιπόν, ισχύει αυτό, ποιος ο λόγος υπάρξεως Ελληνικού κράτους και αδράς μισθοδοτήσεως προσώπων όπως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ; Η θέση σας, δηλαδή είναι, τελικώς, ότι συμφωνείτε με τον Πρόεδρος της Δημοκρατίας ότι είναι άχρηστος και ο ίδιος και το όλον Ελληνικό κράτος. Μάλλον ορθό, θα έλεγα, αλλά γιατί δεν το λέτε κι οι δυό σας από την αρχή, αντί να τον επαινείτε για τον συγκεκριμένο λόγο του ;
Τί λένε οι "Εβραιαράδες" για σας; Και πως απαντουν στις "ευαισθησίες" σας;
The Yesha Rabbinical Council announced in response to an IDF attack in Kfar Qanna that "according to Jewish law, during a time of battle and war, there is no such term as 'innocents' of the enemy."
All of the discussions on Christian morality are weakening the spirit of the army and the nation and are costing us in the blood of our soldiers and civilians," the statement said. (Efrat Weiss)
Εγώ δεν ξέρω αν για το μεγάλο πραγματικά ποσοστό των Εβραίων που χάθηκαν στην Ελλάδα ευθύνονται Έλληνες καταδότες. Γνωρίζω όμως αυτά που βιώνω στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα το ότι έχω ακούσει σχόλια συγγενών ή γνωστών, "καλών" κατά τα άλλα ανθρώπων, προερχόμενων και από τα δύο άκρα του φάσματος (δεξιά και αριστερά) σύμφωνα με τα οποία η μεγαλύτερη αποτυχία του Χίτλερ ήταν ότι δεν τελείωσε την εκκαθάριση.
Αναρωτιέμαι λοιπόν Mr. Anonymous τι έχει κάνει το Ισραηλινό κράτος που να δικαιολογεί τέτοια σχόλια, ώστε όπως λέτε να αναζητήσουμε εκεί τις αιτίες για αυτά, καθώς και για τα άλλα "χαριτομένα" που λέγονται, υπό μορφή ανεκδότων, περί σαπουνοποιείας, φιλοχρηματίας, κ.λπ. Εγώ δεν δικαιολογώ όλες τις πράξεις που έχουν κάνει οι Ισραηλινοί ούτε τον όποιον υπερ-εθνικισμό τους όταν αυτός εμφανίζεται.
Θα υπερασπιστώ όμως το δικαίωμά τους να διατηρίσουν το κράτος τους, μια λωρίδα γης δηλαδή μεγέθους περίπου σαν της Κρήτης, απέναντι σε αυτούς που θέλουν να τους το στερήσουν.
Θα αναρωτηθώ γιατί, αν είναι έτσι όπως τα λέτε, αντίστοιχα σχόλια δεν γίνονται για έθνη των οποίων οι ηγέτες δεν αναγνωρίζουν καν το ολοκαύτωμα, αλλά χρηματοδοτούν μιλιταριστικές αραβο-ναζιστικές οργανώσεων που έχουν ως σκοπό την καταστροφή του Ισραήλ, και τη δημιουργία ενός Ισλαμικού Χαλιφάτου από τα παράλια της Μέσης Ανατολής μέχρι την Άπω Ανατολή. Αντίθετα, κάποιοι σχολιαστές εδώ φαίνεται να τους βλεπουν με συμπάθεια, και να θέλουν μάλιστα να τους δουν να αποκτούν πυρηνικά όπλα.
Θα αναρωτηθώ, τέλος, πως να αισθάνονται οι Εβραίοι συμπατριώτες μας όταν ακούνε τέτοια σχόλια, και αν αισθάνονται καλύτερα ή ασφαλέστεροι ακούγοντας τις αστείες δικαιολογίες σας.
Κυριε Κωστα αν απο οσα εγραψα καταλαβες πως ειμαι αντισημιτης δυο τινα συμβαινουν. Η πινω ουισκι μπουκαλια πολλα χωρις να το ξερω η μαλλον εσεις δεν καταλαβαινετε τι λεει ο αλλος.
Δευτερον αν παλι διαβασατε ανεφερα τον αντισιωνισμο υπαρχον προβλημα στην ελλαδα και μαλιστα τον ανεφερα ως χριστιανικη νευρωση.
Τριτον ας κανουμε ετσι μια Ισραηλο κουβεντα. Το κρατος αυτο το πλεον πολιτικα ανορθοδοξο στον κοσμο καταφερε να στηριξει την υπαρξη του και να δικαιολογει πολλες απαραδεκτες ενεργειες του με τα κλισε του ολοκαυτωματος. Το οτι για παραδειγμα στην συγκρουση με τον Λιβανο ενω ειχε απολυτο δικαιο δεν βρηκε υποστηριξη ειναι γιατι δεν εχει υπαρξει και πολυ διαλλακτικο στο παρελθον. Καποτε ομως ο γερολυκος Αριελ Σαρον καταλαβε οτι δεν προκειται να κερδισει με τον τουφεκι και εγινε περιστερα. Αλλα δεν μπορεις να αλλαξεις την εικονα σου μεσα σε λιγο χρονικο διαστημα.
Αντισημιτισμος δυστυχως υπαρχει στην ευρωπη και στην ελλαδα βλακωδως περισσοτερος. Και μπαι δε γουει τα πλεον φιλοεβραικα κομματα στην ευρωπη δεν ειναι τα φιλελευθερα, σοσιαλιστικα κλπ αλλα τα Λεπενικου τυπου που βλεπουν οτι εχουν πολλες συγγενειες με τον εβραικο εθνικισμο.
Και επιστρεφω στο λογο της επιθεσης μου στον κυριο Σαρηγιαννιδη για να αντιληφθειτε το πνευμα της. Αντι να καθισει να γραψει ενα σοβαρο αρθρο για τον υπαρχοντα (το ξαναλεω για να το χωνεψετε) εν ελλαδι αντιεβραισμο πιανει μια περιοδο οπου οι διωγμοι ειναι συστηματικοι απο ξενη κατοχικη δυναμη με πληρη προσβαση σε δημοτολογια και αρχες ασφαλειας. Ε λοιπον αυτο δεν εγινε μονο στην ελλαδα αλλα σε ολη την ευρωπη και πιο πολυ στην Ολλανδια αλλα και στους νεοπες της Ανατολικης Ευρωπης (βλεπε Λιθουανια εκει να δεις φασιστομουτρα). Απλα στο αγχος να βλεπει ο κυριος Σαρηγιαννιδης και αλλοι, ρατσισμο παντου πεταξε την παρολα του αντι να καθισει να αναλυσει τα αιτια του αντιεβραισμου.
Και για να εξηγουμαι τι σημαινει για μενα ρατσιστικη κοινωνια. Πρωτον μια κοινωνια μπορει να εχει σωστα η λαθος προκαταληψεις εναντι μιας συγκεκριμενης ομαδας. Αυτο δεν την κανει θεσμικα ρατσιστικη με την εννοια του αμερικανικου νοτου του 50.
Εκει κυριε Κωστα εστειλε ο Αιζενχαουερ το στρατο για να χωνεψουν οι βλαχοι του Νοτου οτι πρεπει να καθονται στο λεωφορειο και οι μαυροι. Εκει η κοινωνια ηταν ρατσιστικη γιατι εκανε πογκρομ με λαικη υποστηριξη και καλυψη απο το επισημο κρατος. Ε λοιπον οσος βλακωδης αντιεβραισμος και να υπαρχει στην ελλαδα, τι να κανουμε δεν ειμαστε ουτε Ναζιστικη Γερμανια, ουτε Αλαμπαμα του 1950 ουτε νομιζω καποιος εβραιος συμπολιτης μας δεν προσεληφθη λογω καταγωγης.
Mr. Anonymous,
"Ε λοιπον οσος βλακωδης αντιεβραισμος και να υπαρχει στην ελλαδα, τι να κανουμε δεν ειμαστε ουτε Ναζιστικη Γερμανια, ουτε Αλαμπαμα του 1950 ουτε νομιζω καποιος εβραιος συμπολιτης μας δεν προσεληφθη λογω καταγωγης."
Δηλαδή να αισθανόμαστε καλά γιατί αλλού υπάρχουν/υπήρχαν και χειρότερα. Είναι βεβαίως μια κοσμοθεώρηση η οποία με βρίσκει παντελώς αντίθετο, κυρίως διότι ούτε εγώ ούτε ο κος Σαρηγιαννίδης είμαστε Λιθουανοί, ούτε υπήρξα κάτοικος του Αμερικανικού Νότου. Στο βαθμό που με αφορά φροντίζω στην πατρίδα μου και στη χώρα όπου ζω να καυτηριάζω ρατσιστικές συμπεριφορές, αντλώντας από τα γραφόμενα του Μαρτιν Λουθερ Κινγκ τα οποία διαθέτω στη βιβλιοθήκη μου, και όχι να τις δικαιολογώ με βάση τις χειρότερες συμπεριφορές άλλων.
Τα σχόλιά σας για τον Σαρόν δεν κατάλαβα που κολάνε στα όσα έγραψα.
κ. Γεώργιε Ιακ. Γεωργάνα,
Γραφετε:
«Το ουσιώδες, αν σας διαβάζω σωστά, είναι ότι ο πάνδημος (δήθεν πάνδημος πλέον) εορτασμός ενός εθνικού κατορθώματος δεν είναι ιστορικώς δικαιολογημένος.»
Νομίζω ότι ήμουν σαφής κ. Γεωργάνα και πραγματικά δε μπορώ να καταλάβω πως βγαίνει το παραπάνω συμπέρασμα από όσα έγραψα πιο πάνω. Ακόμα όμως και να υποθέσουμε ότι αυτό το συμπέρασμά σας είναι δικαιολογημένο, δε μπορώ λογικά να κατανοήσω πως οδηγεί στο παρακάτω, όπως ισχυρίζεστε.
«Αν, λοιπόν, ισχύει αυτό, ποιος ο λόγος υπάρξεως Ελληνικού κράτους και αδράς μισθοδοτήσεως προσώπων όπως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ;»
Θα συμφωνήσω απόλυτα και με τον Κώστα που γράφει:
«Στο βαθμό που με αφορά φροντίζω στην πατρίδα μου και στη χώρα όπου ζω να καυτηριάζω ρατσιστικές συμπεριφορές, αντλώντας από τα γραφόμενα του Μαρτιν Λουθερ Κινγκ τα οποία διαθέτω στη βιβλιοθήκη μου, και όχι να τις δικαιολογώ με βάση τις χειρότερες συμπεριφορές άλλων.»
Κυριε Κωστα, μια κοινωνια δεν αποτελειται απο αγγελους και καμμια κοινωνια δεν ειναι τελεια, τουναντιον ολες εχουν σε μεγαλο βαθμο αρετες και ελαττωματα. Επειδη η εμπειρια μου στην ζωη εχει διδαξει οτι δεν υπαρχουν ουτοπιες, δηλαδη να γινουμε ολοι ανεκτικοι και δεν ξερω γω τι αλλο προτιμω χιλιες φορες τον κρυπτορατσισμο των ελληνων παρα οργανωμενο ρατσισμο τυπου Ναζι, Αλαμπανας κλπ κλπ.
Τα πραγματα δειτε τα πρακτικα. Πογκρομ εχουμε? Οχι.
Διακρισεις στην εργασια? Οχι.
Διακρισεις στην δικαιοσυνη? Οχι.
Επειδη δεν υπηρξα ποτε κομμουνι στη ζωη μου, δεν με ενδιαφερουν οι ουτοπιες και οι παραδεισοι καθε τυπου προτιμω αυτον τον χαζο ρατσισμο των ελληνων (που δεν ειναι επικινδυνος) απο κατι αλλους τυπου Αλαμπαμας (οι οποιοι μαλλον και αυτοι εχουν ξεφτυσει).
Θα μου πειτε τωρα υπαρχει ακινδυνος ρατσισμος. Θα σας ελεγα ναι. Πρωτον διοτι ειναι αναφαιρετο δικαιωμα του καθενος να ειναι ρατσιστης και δευτερον οσο παραμενει τα λογια και δεν γινεται πραξη. Ετσι για να μπορω εγω και εσεις να χαρακτηριζουμε τους αντιεβραιστες γραφικους και αστειους.
Πολλες φορες σην κοινωνια οφειλουμε να διαλεξουμε μεταξυ εξισου διαφορετικων κακων εναλλακτικων. Δεν ειναι χωρος Hilbert η ανθρωπινη κοινωνια
Είναι τυχαίο ότι για τον τελευταίο πόλεμο Ισραήλ-Λιβάνου-Χεζμπολάχ 79% των ελλήνων πιστεύουν ότι τον πόλεμο ξεκίνησε το Ισραήλ, ενώ για τους ίδιους τους Λιβανέζους το ποσοστό αυτό είναι μόλις 59%;
Για το τελευταίο νούμερο έχω κάποια αμφιβολία. Με βάση την τελευταία σχετική έρευνα που έχω βρει στο διαδίκτυο, το 85% των Λιβανέζων πίστευαν πως ο πόλεμος ήταν προσχεδιασμένος από το Ισραήλ - που δεν συνάδει το το 59% που αναφέρετε. Και έχουν δίκιο κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Να συνηγορήσω και εγώ υπέρ του "Στην Ελλάδα του Χίτλερ" του Μαζάουερ, που προτείνει ο Roark. Επίσης στον κίνδυνο από το (ανιστόρητο κιόλας) "οι Εβραίοι κάνουν κουμάντο" που έχει πλακώσει και διαδοθεί στην Ελληνική κοινωνία σε βαθμό υστερίας.
Πάντως για τα ιλιγγιώδη ποσοστά εξόντωσης Εβραίων στην Ελλάδα βασικός λόγος ήταν τα ιλιγγιωδέστερα τέτοια ποσοστά στην Θεσσαλονίκη (>90% μάλλον), όπου πιθανότατα συνήργησαν ντόπιοι παρακρατικοί και μη, αλλά κύρια ευθύνη φέρει ο εγκληματικά ηλίθιος αρχιραββίνος που παρέδωσε όλη την κοινότητα ως πρόβατα επί σφαγήν (λεπτομέρειες π.χ. στο Salonika City oF Ghosts του ιδίου Mazower).
Σημειώστε πάντως ότι Ο Θεοδωράκης υπήρξε μέλος του ΕΑΜ που συμμετείχε (βλ. Μαζάουερ πάλι) αποφασιστικά στην μαζική έξοδο και διαφυγή των Εβραίων της Αθήνας από τα χέρια των Ναζί. Οπότε είναι λίγο κωμικό να τον ταυτίζουμε με τον Χίτλερ παρά την (βλακώδη) δήλωση (αν έγινε όπως περιγράφεται)...
Τέλος αυτός ο παραλληλισμός του Ανωνύμου περί Εβραιαράδων και Ελληναράδων είναι δόκιμος - και καλό είναι να τον έχουν υπόψη τους οι πνέοντες τα μένεα εναντίον των Ελληναράδων συγγραφείς σε αυτό το ιστολόγιο - ιδιαίτερα εκείνοι που υπερασπίζουν του *ομόφρονες* αλλά έργω πολύ εγκληματικότερους Ισραηλινούς Πλεύρηδες - όλο το Λικούντ και μεγάλο μέρος του Εργατικού Κόμματος (δυστυχώς) - των οποίων ο αντιαραβικός ρατσισμός φτάνει σε γενοκτονικά επίπεδα.
Και το Ισραήλ δεν έχει το μέγεθος της Κρήτης αλλά της Πελοποννήσου (χωρίς τα κατεχόμενα)...
Ο ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας είναι άχρηστος, μπορεί κάλλιστα τα καθήκοντα του να τα κάνει ένας υπουργός ή υφυπουργός, να πηγαίνει σε δεξιώσεις, να υποδέχεται πρέσβεις κλπ. Αντιθέτως ο ρόλος του Ελληνικού κράτους και κάθε οργανωμένου κράτους είναι υπερβολικά χρήσιμος.
Για τον ρατσισμό και τα πογκρόμ της Ελ. κοινωνίας, συμφωνώ με το “φροντίζω στην πατρίδα μου και στη χώρα όπου ζω να καυτηριάζω ρατσιστικές συμπεριφορές”. Συγνώμη που ζούσες πριν από 2 χρόνια, ποιο συγκεκριμένα μετά τον αγώνα Αλβανία – Ελλάδα; Μελετούσες και εσύ; Σε ποιο χωριό ο τοπικός άρχοντας είχε απαγορέψει στους νέγρους, σόρρυ στους ξένους, να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ; Σε ποιο χωριό είχε επιβληθεί curfew στους νέγρους, ε σόρρυ στους μετανάστες; κλπ.
Κατά τι διαφέρει το Ελληνικό κράτος από ένα οποιοδήποτε άλλο κράτος ; Δεν πρέπει να αγωνιζόμαστε ώστε και τα δύο να μην έχουν ρατσισμό, αντισημιτισμό κλπ ; Προφανώς, λοιπόν, όποια διαφορά υπάρχει διαφορά έγκειται στην ιστορική μνήμη, η οποία δεν μπορεί παρά να είναι διαφορετική για το Ελληνικό κράτος από ότι είναι για τα άλλα κράτη. Αν αυτή η μνήμη λησμονηθεί όλως δι΄ όλου, κύριε Σαρρηγιαννίδη, ή ενοποιηθεί σε μια παγκόσμια ιστορικώς τεκμηριωμένη μνήμη, ποιός ο λόγος να υπάρχουν τα διαφορετικά κράτη ; Μήπως η συνήθεια ή μήπως για να μισθοδοτούνται χαραμοφάηδες ;
Ο Γιώργος Ιωάννου στο "Ξεκλήρισμα των Εβραίων" τονίζει τον συνωμοτικό χαρακτήρα που είχε το Ολοκαύτωμα στην Θεσσαλονίκη. Τα μέτρα κατά των Ισραηλιτών ήταν κλιμακωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορεί η ηγεσία των Ισραηλιτών, αλλά και οι περισσότεροι από τους Ισραηλίτες να μαντέψουν ποιο φρικτό τέλος τους περίμενε. Τους άφηναν να ελπίζουν ότι σκύβοντας, όπως τα καλάμια στον άνεμο, θα μπορούσαν να αντέξουν την μπόρα. Θύμα της απάτης αυτής ήταν ο ίδιος ο αρχιραββίνος της Θεσσαλονίκης.
Μια άλλη απόδειξη ότι ο Διωγμός στην Θεσσαλονίκη ήταν έργο σχετικώς λίγων και εχεμύθων είναι το ότι ο Κουρτ Βαλντχάιμ, ο οποίος πιθανώτατα είχε μερίδιο ευθύνης σ'αυτόν, κατόρθωσε να γίνει μεταπολεμικώς Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών και Πρόεδρος της Αυστρίας.
Ταλε το επιασες το υπονοουμενο μου. Και για αυτο συγχαρητηρια.
Ενας Ελληναρας
Να καταργηθεί ο Πρόεδρος δεν χρειάζεται...
Και η Βουλή εδώ που τα λέμε δεν χρειάζεται...
Να φτιάξουμε και άλλες ανεξάρτητες αρχές και ΜΚΟ να καλύψουν το κενό!
Τι την θέλουμε την εκπροσώπηση; Είναι και ρατσιστική γιατί οι μετανάστες δεν συμμετέχουν μια και τους αποκλείει η "φασιστική" νομοθεσία των "λαθροντόπιων"
Και τα Ελληνικά ρε παιδιά! Τί κακό κι' αυτό! Αποτελούν barrier στην ελεύθερη διακίνηση προσώπων και αγαθών.
Τελειώνω με δύο "εθνοκαθαρτικές" ερωτήσεις:
Πόσοι Παλαιστίνιοι έχουν μείνει στα κατεχόμενα;
Πόσοι Ελληνοκύπριοι στα άλλα κατεχόμενα;
Επειδή η λογική του "και εσείς καταπιέζετε τους μαύρους" έχει αρχίσει να μου τη δίνει, θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα.
Μια από τις ταινίες που έχω συμπεριλάβει ως αγαπημένη στη σελίδα μου (επειδή ξέρω πολύ καλά τι πιστεύω) είναι το "Walk on Water", μια υπέροχη Ισραηλινή παραγωγή που επικρίνει ακριβώς τον Ισραηλινό υπερ-εθνικισμό και ρατσισμό εναντίων των Αράβων. Θα συμβούλευα να τη δείτε, καθώς και το ντοκιμαντέρ "The other Zionists" (http://www.filmoption.com/international_sector/showdetails.asp?id=360). Είναι άραγε περίεργο ότι άνθρωποι στο Ισραήλ που ασπάζονται αυτές τις θέσεις δέχονται φραστικές επιθέσεις πανομοιότυπες όπως αυτές του Ανώνυμου προς τον Σαρηγιαννίδη?
Βεβαίως και υπάρχουν παντού υπερεθνικισμός και ρατσισμός, όπως υπάρχουν παντού και φιλελεύθεροι άνθρωποι που αναγωρίζουν ότι οι δύο αυτές συμπεριφορές αποτελούν από τους σημαντικότερους εχθρούς των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Οι διαφορές μου με τον Ανώνυμο είναι οι εξής.
Εκείνον ο ξένος υπερεθνικισμός τον ενθαρύνει να διατυμπανίσει ότι είναι Ελληναράς, κατά το "αφού το κάνουν οι άλλοι γιατί όχι και εγώ?", και ο ξένος ρατσισμός του δίνει άλλοθι όταν αδιαφορεί για τις όποιες ρατσιστικές συμπεριφορές μέσα στην πατρίδα του.
Για εμένα τέτοιες συμπεριφορές έξω κάνουν ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη να τις επικρίνω όταν αυτές εμφανίζονται στην πατρίδα μου, και παράλληλα να συμπαρασταθώ σε όλους αυτούς που δίνουν αντίστοιχο αγώνα στη δική τους πατρίδα.
Είναι τέλος τουλάχιστον αστείο ότι πρέπει να αποδεχόμασε, χάρην του ρεαλισμού, όποιες ρατσιστικές συμπεριφορές καθώς αλλού είναι χειρότερα. Με αυτή τη λογική θα μπορούσε και ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ να πει, ε, δεν είμαστε και σκλάβοι στις φυτείες όπως παλιά, ας είμαστε ρεαλιστές και ας μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Όμως δεν το έκανε, και με το όραμά του και την προσπάθειά του κατάφερε να κάνει τον κόσμο καλύτερο.
"Διακρισεις στην εργασια? Οχι.
Διακρισεις στην δικαιοσυνη? Οχι."
αυτο μονο ως αστειακι το εκλαμβανω, ετσι? γιατι εχω την εντυπωση οτι εαν σε αυτην την περιπτωση ειχε σκλαβωθει η κορη του παπά αντι για μια αγνωστη ουκρανη, οι κατοικοι του χωριου θα ζητουσαν εκτελεση στην κεντρικη πλατεια του χωριου! Αλλα ξεχασα, οι Ουκρανες ειναι γεννημενες πουτανες, τα θελουν ολα αυτα και τελοσπαντων με ποιο δικαιωμα μπαινει στην χωρα μας η ξετσιπωτη? (και τολμαει και να ειναι πιο ομορφη απο τις γυναικες του χωριου η βρωμιαρα!)
τωρα για το Ισραηλ, πραγματικα την εχω βαρεθει την συζητηση. Κανεις δεν ειναι με τους ισραηλινους φανατικους (οχι Ελληναρα, δεν θαυμαζω καθολου το καθεστως πολεμου που ζουνε στο Ισραηλ, ουτε τις μυστικες τους υπηρεσιες και καθολου δεν θα ηθελα η Ελλαδα να γινει ετσι. Απορω λιγο με αυτους που το θελουν, ισως δεν ξερουν τι ευχονται...). αλλα εδω περα νομιζω πολλοι αρνουνται το δικαιωμα του Ισραηλ να υπαρχει. Μαζι με μια μεγαλη δοση αγνοιας στο θεμα, αυτο με κανει να μην μπορω να συνεννοηθω νομιζω...
Καταρχην η δηλωση μου ηταν για τους εβραιους S_G τωρα για τις ουκρανες το ζητημα δεν με αφορα, οποιος μπαινει παρανομα δεν εχει δικαιωματα παρα απο το ανθρωπινο δικαιωμα του σεβασμου ζωης και προσωπικοτητας. Σε οποιον λαθραιο δεν του αρεσει εδω τα ποδαρακια του και σπιτι του. Δεν ειμαστε το φιλοπτωχον η Ελλας η το φιλοπτωχον η Ευρωπη.
Τωρα δεν ξερω με ποιον δεν μπορεις να συννεονηθεις, παντως το οτι δεν αναγνωριζουν το δικαιωμα υπαρξης του Ισραηλ το ξερω και το θεωρω καταπτυστο.
Παντως ουτε εγω θαυμαζω κανεναν καθεστως πολεμου σε καμμια χωρα δεν ειμαι κανας παρανοικος. Αλλα οταν σου σκανε βομβες σε καφετεριες πως νομιζεις οτι θα ειναι το Ισραηλ, παιδικη χαρα?
Ενώ εμείς παραμείναμε να συζητάμε το ρατσισμό εναντίων των Εβραίων, τα γεγονότα μας προσπέρασαν.
Θα πούμε και τούτη τη φορά δεν πειράζει; Ήταν μια άτυχη στιγμή μιας κλειστής κοινωνίας; Μεμονωμένο περιστατικό... κακώς του δίνουμε έκταση;
Ή μήπως υπάρχει κάτι πραγματικά σάπιο στο βασίλειο της Ελλάδας;
Το επεισοδιο φαινεται οτι εμπεριεχει ρατσισμο, οκ εχουμε ρατσιστες συμπολιτες μας. Απολυτα φυσιολογικο, κακο κακιστο αλλα φυσιολογικο δεδομενου οτι εγκληματικες συμπεριφορες υπαρχουν παντου. Απο εδω και περα πως αυτο το ατυχο κοριτσι 8α επανενταχτει και πως θα βοηθηθει κανεις δεν το απαντα.
΅Oχι, αλλά είναι σημαντικό για εμένα να υπογραμμίσω ότι ουδέποτε είπα πως οι Eβραίοι αποτελούν τη ρίζα του κακού.΅
Kaθημερινή 28-8-2004
Μίκης Θεοδωράκης.
Δημοσίευση σχολίου