Τετάρτη, Οκτωβρίου 18, 2006

The Rooster Report - Episode 1

Το πρώτο επεισόδιο του Rooster Report




Είναι το πρώτο επεισόδιο της σειράς Rooster Report που ξεκινήσαμε με τον Roark εδώ και λίγο καιρό. Το θέμα μας είναι τα δημόσια πανεπιστήμια και η ανάλυση που γίνεται βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο άρθρο του καθηγητή κ. Γεωργίου Μπήτρου: Γιατί και ποια μεταρρύθμιση στην ανώτατη εκπαίδευση.

Ήδη δουλεύουμε το επόμενο επεισόδιο, άρα ... stay tuned! Ευχαριστούμε θέρμα όσους μας βοήθησαν.

33 σχόλια:

subterranean είπε...

Συγχαρητήρια!!! Εκπληκτικό το αποτέλεσμα. Από το ίδιο το videaki μέχρι το κείμενο και την αφήγηση,, όλα ήταν πολύ επαγγελματικά.
Εύγε και ελπίζω να μην αργήσουν και τα επόμενα.

avatar είπε...

Εξαιρετική δουλειά! Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!

Your Man είπε...

Λίγο σύντομο, ελαφρώς μονόπλευρο, και δυστυχώς δεν περιελάμβανε προτεινόμενες λύσεις, αλλά κατά τα άλλα πολύ καλό!

Μην ξεχνάτε να στέλνετε ειδοποιήσεις με email και για τα επόμενα, γιατί μερικοί από μας αν δεν τους πιάσεις από το γιακά να τους πεις να δούνε κάτι, βρίσκομε δικαιολογίες...

Roark είπε...

Ευχαριστούμε, ευχαριστούμε!

Σε 10 λεπτά τι να πρωτοχωρέσουμε; Όχι προτάσεις, αλλά και πολλά ακόμα επιχειρήματα μπορέσαμε να βάλουμε. Γι'αυτό προσπαθήσαμε να το περιορίσουμε αυστηρά στην απόδειξη της θέσης μας για την αυθαίρετη φύση του κρατικού μονοπώλιου.

Για τα email, στέλνονται μεν ακόμα χειροκίνητα, αλλά καλό είναι όποιος ενδιαφέρεται να γραφτεί συνδρομητής πάνω δεξιά στο αυτόματο σύστημα, γιατί δεν θα συνεχιστεί επ'άπειρον η χειορκίνητη αποστολή, που καταλήγει να θέλει ώρες.

mathiou είπε...

Μπράβο, μπράβο!!!

Βασικά αν χρειάζεστε φωτογραφικό υλικό ή βίντεο για επόμενα επεισόδια, ίσως μπορεί να στέλνει ο Roark ένα e-mail και όποιος έχει κάτι σχετικό να σας το στέλνει.

Chrysotheras είπε...

άψογο το σποτάκι!...
τώρα μένει να βρεθεί και κάποιος τρόπος να παιχτεί στα ερτζιανά!

S G είπε...

καλη δουλεια.
με την μικρη λεπτομερεια οτι δημοσιο αγαθο στα οικονομικα δεν ειναι ακριβως αυτο που λετε. Δεν φτανει η μη-ανταγωνιστικοτητα, χρειαζεται και non excludability (δυσκολο να το μεταφρασω τωρα στο ποδι).
Αγαθα οπως το ψηφιακο ραδιοφωνο/τηλεοραση ας πουμε ειναι μη ανταγωνιστικα, αλλα αποκλεισιμα (χρειαζεσαι ισως καποια κωδικοποιηση για να το λαβεις).
Η εκπαιδευση επισης ειναι αποκλεισιμη (μεσω των πανελληνιων βασικα, αποκλειουμε ετησιως την εισοδο σε πολυ κοσμο!) ενω δεν ειναι ανταγωνιστικη. Γιαυτο και υπαρχει ιδιωτικη αγορα για εκπαιδευση (αν ηταν μη-αποκλεισιμη δεν θα υπηρχαν λογικα πουθενα ιδιωτικα ΑΕΙ, αφου δεν θα πληρωνε κανεις διδακτρα).

εχω και καποια πιο τεχνικα τιπ που θα τα πουμε ισως προσωπικα/σε κανα μεηλ.

Roark είπε...

Ξέρουμε τι είναι το δημόσιο αγαθό, το γράφει και το άρθρο. Αρχικά είχαμε βάλει έναν πιο εκτεταμένο επσιτημονικό ορισμό, αλλά δεν ακουγόταν οραία και το κόψαμε. Άλλωστε το στοιχείο του δημόσιου αγαθού που θέλαμε να δείξουμε ότι δεν ισχύει είναι το μη-ανταγωνιστικό. Άλλωστε πιο κάτω δείχνουμε ότι υπάρχει η επιλεκτική παροχή.

Ανώνυμος είπε...

Δημόσιο; Μάλλον θα έλεγα κρατικό μονοπώλιο.
Καλό θα ήταν στα εισαγωγικά σλάϊντς να βάζετε και υποτίτλους ποιός είναι ποιός και από πού. Προσωπικά δεν αναγνώρισα αυτούς που παρεμβλήθησαν μεταξύ Άνταμ Σμιθ και Πόππερ.
Επιπλέον, θα βοηθούσε τον κόσμο να καταλάβει ότι διανοητική παραγωγή δεν παράγεται μόνο από τις χώρες, που έχουμε μυθολογικά εξιδανικεύσει αλλά και από άλλες.
Σε κάθε περίπτωση αξιέπαινη προσπάθεια.

Ανώνυμος είπε...

Και τι προτεινετε για εισαγωγη στα ΑΕΙ κουτσοι στραβοι μπειτε ολοι μεσα?

Ανώνυμος είπε...

Παντως καλη η προπαγανδα ΑΚΤΟ, ΜΙΤ και Χαρβαρντ ολα μεσα χωρανε ιδιωτικα παιδακι μου ιδιωτικα

libertarian είπε...

"χρειαζεται και non excludability"

Μα όταν λέει "όταν το χρησιμοποιεί κάποιος δεν το στερεί από κάποιον άλλον" αυτόματα δεν συνεπάγεται ότι υπάρχει η non excludability; :)

Συμφωνώ με τον ντροπαλό το σωστό είναι Κρατικό μονοπώλιο. (ντροπαλέ είναι η Ayn Rand και ο Mises)

"Και τι προτεινετε για εισαγωγη στα ΑΕΙ κουτσοι στραβοι μπειτε ολοι μεσα?"

Το point ήταν ότι το Κρατικό μονοπώλιο είναι αυθαίρετο δίχως ηθική ή λογική βάση.

Κουτσοί στραβοί είναι αυτοί που γράφουν στις εισαγωγικές πχ για ιατρική 19 αντί για 19.8 και δεν μπαίνουν;

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικό και συγχαρητήρια...

Αν θέλετε υλικό για ουρανοξύστες και ψηλά κτίρια (όχι πρώτης προτεραιότητας θέμα αλλά μπορεί να "παίξει"), επικοινωνήστε μαζί μου στο "αφανές" mail μου.

KAI ΕΠΙΜΕΝΩ: ΒΡΕΣΤΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ. Εδω ο καθένας να μην πω τι, έχει κανάλι, γιατι να μην υπάρχει και ένα rooster TV?

S G είπε...

οχι λιμπε, δεν ειναι ετσι και γιαυτο νομιζω οτι ειναι ενα σημειο που δεν ειναι καλο να παραλειπεται.

Το ραδιοφωνο οπως ειπα ειναι μη ανταγωνιστικο (δεν στερεις απο κανεναν την χρηση του), αλλα δεν ειναι μη αποκλεισιμο. Με την καταλληλη τεχνολογια μπορει να κωδικοποιειται η πληροφορια ετσι που να μην μπορεις να την διαβασεις αν δεν το θελει η εταιρεια. Ενα ισως ακομα καλυτερο παραδειγμα ειναι το λογισμικο.

"Και τι προτεινετε για εισαγωγη στα ΑΕΙ κουτσοι στραβοι μπειτε ολοι μεσα?"

αυτο που καταδεικνυεται ειναι η ασυναρτησια του ισχυρισμου περι δημοσιας και δωρεαν παιδειας. Η παιδεια ΔΕΝ ειναι δημοσιο αγαθο, αφου η εισοδος σε αυτην ειναι περιορισμενη! Μαλιστα ουτε δωρεαν ειναι απλα καποια κοροϊδα πληρωνουν χωρις να εχουν προσβαση σε αυτην ενω καποιοι τυχεροι (συνηθως μαλιστα αυτοι που μπορουν να πληρωσουν τα φρονστιστηρια, δηλαδη οχι οι πιο φτωχοι) σπουδαζουν πληρωνοντας μονο μικρο ποσοστο του κοστους.

Roark είπε...

gm, σίγουρα θα γίνει στο μέλλον επεισόδιο για τα κτήρια στην Αθήνα.

Δεν υπάρχει rooster tv (ή και το πολύ πιο απλό rooster webradio) γιατί αυτό απαιτεί δέσμευση χρόνου την οποία ερασιτεχνικά κανείς μας δεν μπορεί να προσφέρει, παρά μόνο σε βάρος των επαγγελματικών του υποχρεώσεων, πράγμα για το οποίο δεν ξέρω κανένα πρόθυμο. Υπάρχει όριο στο τι μπορεί να κάνει κανείς ερασιτεχνικά για το κέφι του (το οποίο είναι ουσιαστικά το μόνο κίνητρό μας εδώ μέσα). Όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο περισσότερα γίνονται. Αλλά το όριο τίθεται εκεί που παύει να είναι κέφι και γίνεται υποχρέωση.

xpan είπε...

1./ Έκλεψα το video με video-downloader. Υπάρχει πρόβλημα; Θέλω να το μεταφέρω, και ενδεχομένως να το δείξω και σε φίλους. Αν υπάρχει πρόβλημα δεν το ξανακάνω. Βέβαια θα μπορούσα να αρχίσω να μιλάω για εντροπία και την τάση της πληροφορίας να εξαπλώνεται... άλλα δε θα το κάνω. :-)

2./ Επίσης τι θα λέγατε για ένα εβδομαδιαίο podcast?

Roark είπε...

Όχι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Κάποια στιγμή το βάλουμε να είναι διαθέσιμο και για κατέβασμα. To γράφουμε ότι μπορείτε να το διανείμετε ελεύθερα (πράγμα που ισχύει έτσι κι αλλιώς για ότι κάνουμε, pdf, άρθρα κτλ).

Εβδομαδιαίο για μένα είναι too much. Σιγά σιγά και βλέπουμε. Όποιος άλλος θέλει να ασχοληθεί και να βγάλει κάτι ανάλογο, καλοδεχούμενος.

S G είπε...

χπαν η ιδεα του ποντκαστ εχει πεσει και παλαιοτερα απο την ληδα λιμπεροπουλου.

εμενα περισσοτερο θα με ενδιεφερε βασικα ποντκαστ/συζητηση με ατομα που εχουν αντιθετες αποψεις. δυστυχως ειναι καπως δυσκολο να τους βρουμε!

Υπαρχουν και καποια τεχνικα ζητηματα (ειμαστε διασπαρτοι σε 5-6 χωρες) αλλα αυτα νομιζω μπορουν να λυθουν, αποτι ακουω.

libertarian είπε...

μήπως πρέπει να μπεί στην αριστερή στήλη ένα λινκ The Rooster Report που να οδηγεί σε μια σελίδα που θα βρίσκονται όλα τα βιντεάκια μαζεμένα;

Σε αυτήν την σελίδα να προσθέτουμε embedded τα βίντεο και κάτω από κάθε βίντεάκι να έχει ένα λινκ στα comments. Σαν το monitor.vrypan.net/videos περίπου.

libertarian είπε...

lol υπήρχε το λινκ και δεν το είδα ή το βάλατε σήμερα;

Roark είπε...

To έβαλα χθες το βράδυ. Το θέμα δεν είναι να το βάλουμε απλά σε μια σελίδα. Σύντομα θα το βάλουμε σε DivX κάπου για κατέβασμα και να έχει δικό του feed για να γράφεται κανείς συνδρομητής απευθείας σε αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο video,συγχαρητήρια.
Όμως πιστεύω πως η "φιλοαμερικανική" εισαγωγή δεν ήταν απαραίτητη και ίσως προδιαθέσει αρνητικά τον μέσο Έλληνα θεατή.

Στο 5:30 υπάρχει φωτογραφία από το Δημοτικό σχολείο στο οποίο φοίτησα!
Που την βρήκατε?

Ανώνυμος είπε...

Ξαφνικά λοιπόν και εντελώς όψιμα θυμηθήκατε ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις "αποκλείουν επιλεκτικά ομάδες πολιτών από τη χρήση ενός δημόσιου αγαθού, γι' αυτό είναι αντισυνταγματικές".

Μα πόση ώρα σκεφτόσασταν για να πετάξετε τέτοια κοτσάνα;;;

Δηλαδή όποιος θέλει ας σπουδάσει ό,τι θέλει... οκ. Είναι κακό όμως να υπάρχει και ένα σύστημα αξιολόγησης που θα αποφανθεί εάν έχει τα φόντα για αυτό;;;

Για τον εξορθολογισμό του συστήματος αξιολόγησης ας μιλάμε μέχρι αύριο... περί της ύπαρξής του όμως ή όχι δεν σηκώνει κουβέντα...

Αλλά η αιτία είναι ότι επιλεκτική μάλλον είναι η κρίση σας.

Διότι σας ενοχλεί να υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης που θα αποφαίνεται με αντικειμενικά και όχι ταξικά κριτήρια και έτσι θα αποκλείει ΚΑΙ τους πλούσιους σκράπες...

Αντίθετα, θέλετε "ο καθένας να είναι ελεύθερος να σπουδάσει αυτό που θέλει" το οποίο μεταφράζεται στο "όποιος έχει τα λεφτά να σπουδάζει αυτό που θέλει".

Θέλετε λοιπόν ιδρύματα σούπερ-μάρκετ πτυχίων για όποιον μπορεί να πληρώσει (για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε)-άντε και λίγες υποτροφίες για λίγους μη προνομιούχους έτσι, για στάχτη στα μάτια. Σούπερ-μάρκετ επίσης έρευνας, που θα τη μοσχοπουλάνε σε ιδιώτες, κομμένη και ραμμένη στα κερδοσκοπικά μέτρα τους και συνεπώς διαβλητής επιστημονικής συνέπειας.Και όπως ένα σούπερ μάρκετ εκτοπίζει σιγά-σιγά τα μικρομάγαζα, έτσι και τα "ιδιωτικά, μη κερδοσκοπικά" πανεπιστήμια θα εκτοπίσουν τα κρατικά που υποβαθμισμένα και ασφυκτιώντα θα μετατραπούν σε campus των πληβείων και των κοινωνικά αποκλειμένων.

Προφανώς η "αξιοκρατία" για εσάς αρχίζει και τελειώνει τους κοινωνικά προνομιούχους.

Δεν σας νοιάζει καθόλου που στις ΗΠΑ που τόσο δοξάζετε ο τελευταίος πλούσιος κόπανος μπορεί να εξασφαλίσει πτυχίο αστροφυσικής εαν το θελήσει, ενώ ο απείρως ικανότερος φτωχός υπηρετεί στο στρατό μερικά χρόνια (π.χ. σε Ιράκ, Αφγανιστάν...) για να εξασφαλίσει τα έξοδα των σπουδών του....

Τέλοσπάντων, βαυκαλιστείτε όσο θέλετε με τέτοια ιδεολογικά ταγμένα βιντεάκια. Είναι άλλωστε ο μόνος τρόπος για να εκτονώσετε την αφόρητη πίεση από την εμφανώς καθημερινή σας διάψευση.

Roark είπε...

Κακό είναι να υπάρχει σύστημα αξιολόγησης όσο το κράτος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την δημιουργία άλλων ΑΕΙ εκτός των δικών του. Διότι το επιχείρημα με το οποίο επιβάλλει το μονοπώλιό του δεν μπορεί να σταθεί όσο το ίδιο κάνει επιλεκτική παροχή (με οποιοδήποτε κριτήριο) των υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αν κάποιος θέλει να σπουδάσει σε κρατικό ΑΕΙ ας το κάνει, και ας εφαρμόσει το κράτος τα κριτήρια που θέλει. Δεν μπορεί όμως το κράτος να εμποδίζει κάποιον που δεν θέλει να σπουδάσει σε ένα κρατικό ΑΕΙ (ή που απλά δεν έπιασε τα κριτήρια), να έχει το δικαίωμα να σπουδάσει αλλού.

Ή μάλλον το έχει. Μπορεί να πάει στο εξωτερικό και μετά το ελληνικό κράτος θα αναγνωρίσει εκ των υστέρων αυτήν την επιλογή, ενώ την ίδια ώρα την απαγορεύει εντός της χώρας!

Τώρα το να πληρώνει ένας φτωχός (=λιγότερες ευκαιρίες και δυνατότητες για φροντιστήρια κτλ) με τους φόρους του τις σπουδές των πιο πλούσιων συμπλιτών του (=μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας), και μάλιστα να μην έχει καμία άλλη εναλλακτική διέξοδο σπουδών (ακόμα και αν μάζευε λεφτά υπηρετώντας τον διάβολο) είναι κοινωνικά δίκαιο!

Το μόνο που θέλεις να πετύχεις με το σύστημα που υπερασπίζεσαι είναι να εκδικηθείς όσους γεννήθηκαν διαφορτικά από σένα, να εμποδίσεις την πρόσβαση σε όσους νομίζεις δεν συμπαθείς,και τελικά να κάνεις ακόμα ταξικότερα τα κριτήρια.

Ανώνυμος είπε...

Κακό είναι να υπάρχει σύστημα αξιολόγησης όσο το κράτος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την δημιουργία άλλων ΑΕΙ εκτός των δικών του. Διότι το επιχείρημα με το οποίο επιβάλλει το μονοπώλιό του δεν μπορεί να σταθεί όσο το ίδιο κάνει επιλεκτική παροχή (με οποιοδήποτε κριτήριο) των υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Με το συμπάθειο, αλλά αυτό το επιχείρημα είναι πέρα για πέρα διάτρητο και ατυχές. Η έννοια του δημόσιου αγαθού δεν αλλοιώνεται με το να υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης που να αποφαίνεται ποιος δικαιούται να το απολαμβάνει! Αν το πάρουμε έτσι, τότε θα πρέπει να καταργήσουμε τις ιατρικές εξετάσεις και όποιος αισθάνεται αδιαθεσία να νοσηλεύεται σε νοσοκομείο, εαν νοιώθει ότι απειλείται η ζωή του, ακόμη και εαν έχει ένα απλό συνάχι!...

Για αυτούς που δεν θέλουν να σπουδάσουν σε κρατικό πανεπιστήμιο, με γεια τους με χαρά τους. Για αυτούς που κόπηκαν, το συζητάμε. Εαν γράφεις κάτω από τη βάση πώς δικαιούσαι να σπουδάσεις σε οποιοδήποτε ΑΕΙ, ακόμη και ΤΕΙ? Πώς θα σπουδάσεις π.χ. γερμανική φιλολογία όταν δεν ξέρεις καλά ούτε τα ελληνικά?

Δεν αρνούμαι ότι το τωρινό σύστημα αξιολόγησης δεν είναι καθόλου φερέγγυο. Γι' αυτό χρειάζεται μία εκ των βάθρων ριζική αναμόρφωσή του, που θα ξεκινήσει από το δημοτικό : περισσότεροι πόροι για την παιδεία (νούμερο ένα προτεραιότητα), επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, περισσότερα κίνητρα και ενθάρρυνση των ελπιδοφόρων μαθητών, ουσιαστική ενισχυτική διδασκαλία για τους αδύνατους κλπ Και στο τέλος, σαφής και ορθολογικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Τις περισσότερες φορές τα παιδιά επιλέγουν αυτό που θα ακολουθήσουν με βάση τις επιθυμίες ή τις φιλοδοξίες των γονέων με κριτήρια συχνά επιπόλαια (ματαιοδοξία γονιών, κακή πληροφόρηση, ψευδαισθήσεις περί του αληθινού χαρακτήρα και των προοπτικών ενός επαγγέλματος κλπ). Γι' αυτό πρέπει με τη βοήθεια ειδικών παιδοψυχολόγων, κοινωνιολόγων, οικονομολόγων κλπ και επιστημονικών τεστ γι'αυτό το θέμα να υπάρχει μέριμνα από νωρίς, σε επαφή πάντα με τα παιδιά και τους γονείς τους.

Για όσους δεν τα κατάφεραν τίποτα δεν τελειώνει. Πρέπει γι' αυτό να υπάρχει υψηλού επιπέδου τεχνική εκπαίδευση (ΙΕΚ κλπ) που θα παρέχει σύγχρονες και ευρείες γνώσεις με εφαρμογές και προοπτική για το μέλλον.

Όποιος δεν θέλει να σπουδάσει Ελλάδα, ας πάει εξωτερικό. Αφού θα έχει τα λεφτά, κανείς δεν θα τον εμποδίσει. Όποιος πάλι δεν τα έχει, προφανώς δεν θα μπορέσει να πάει. Για αυτόν πρέπει να μεριμνήσουμε, παρέχοντάς του πραγματικές ευκαιρίες για δωρεάν και ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ παιδεία. Ίσως και να του βγει σε καλό, καθώς η κοινωνία έχει πολύ μεγαλύτερη ανάγκη έναν ενδεχομένως καλό τεχνικό παρά ένα προκάτ ψευτοεπιστήμονα που εξαγόρασε στην κυριολεξία τα αρχικά Bsc και Msc....

Και για όποιους έχουν αντίρρηση, ας κρίνουν με ειλικρίνεια τον εαυτό τους ή γνωστούς τους που έχουν σπουδάσει προπτυχιακά στην Αγγλία...

Εαν θέλετε να θεωρείστε φορείς της αξιοκρατίας, θα πρέπει να συμφωνήσετε έστω με ένα μέρος των παραπάνω. Διότι ήδη όποιος έχει λεφτά σπουδάζει ό,τι θέλει, ακόμη και στην Ελλάδα, σε όλα αυτά τα παραρτήματα διάφορων ξένων πανεπιστημίων-επιχειρήσεων.

Προφανώς λοιπόν το βαθύτερο κίνητρο όλης αυτής της προπαγάνδας βρίσκεται αλλού : η γνώση, από τη στιγμή που είναι όπλο και περικλείει πραγματικά τεράστια δύναμη, πρέπει να γίνει πιο δυσπρόσιτη στις "μάζες" και πρωτίστως προνόμιο των ελίτ, που μέσω αυτής θα εξασφαλίζουν τη στελέχωση των νευραλγικών κοινωνικών θέσεων, καθώς και την εξουσία σε όλους τους τομείς, εν τέλει.

Όποιος δεν φέρει τις ιδεολογικές παρωπίδες των συντελεστών αυτού του θλιβερού οπτικοακουστικού πονήματος μπορεί να διακρίνει αμέσως τους κινδύνους μίας τέτοιας κατάστασης : λιγότερη αξιοκρατία και περισσότερη, ταξικά χρωματισμένη, μετριοκρατία.

Εαν θέλουμε συνεπώς ένα καλύτερο μέλλον, τότε πρέπει να προασπίσουμε το χαρακτήρα της παιδείας ως ένα από τα δημόσια αγαθά που κόποις κτώνται και όχι μέσω της κοινωνικής θέσης.

Roark είπε...

Επίσης με το συμπάθειο, αλλά δεν έχεις ιδέα ποιά είναι η έννοια του δημίσου αγαθού! Δημόσιο αγαθό δεν είναι οτιδήποτε παρέχεται από το δημόσιο. Δημόσια αγαθά λέμε εκείνα τα αγαθά τα οποία έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, λόγω των οποίων το κράτος πρέπει να τα παρέχει. Τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν αν ένα αγαθό είναι δημόσιο ή όχι είναι η χρήση του να είναι μη-ανταγωνιστικη και η χρήση του να μην μπορεί να περιοριστεί (non-rival, non-excludable). Σου προτείνω να διαβάσεις πρώτα το άρθρο του καθηγητή κ.Μπήτρου, όπου στηρίχθηκε το βίντεο και να ρίξεις μια ματιά σε θεμελιώδεις ορισμούς (δεν είναι δύσκολα).

Αν λοιπόν τα κοιτάξεις αυτά θα διαπιστώσεις ότι όχι η ύπαρξη ενός αξιοκρατικού, αλλά η ύπαρξη οποιουδήποτε κριτηρίου, το οποίο κάνει την παροχή επιλεκτική, καταργεί τον χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού. Άρα το κράτος δεν μπορεί να επικαλείται τον χαρακτήρα του δημόσιου αγαθού για να θεμελίωσει μονοπώλιο στην παροχή του.

Αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα δεν είναι αν υπάρχει ή όχι λόγως ύπαρξης δημόσιων πανεπιστημίων. Ούτε αν χρειαζόμαστε ή όχι αξιοκρατικά κριτήρια εισαγωγής στα δημόσια ΑΕΙ. Αυτά είναι εντελώς άσχετα με το θέμα. Το θέμα μας είναι ένα και μόνο σε αυτό το βίντεο (και λογικά θα έπρεπε σε αυτή την συζήτηση): αν το κράτος έχει ή όχι το δικαίωμα να απαγορεύει σε κάποιον που θέλει να προσφέρει υπηρεσίες τριτοβάθμιες εκπαίδευσης και σε κάποιον που θέλει να τις αγοράσει, να συνάψουν μεταξύ τους μια συναλλαγή αμοιβαίας συμφωνίας και συμφέροντος.

avatar είπε...

Για να μη γράφει ο καθένας ότι του κατεβαίνει στο κεφάλι θα πρέπει καταρχήν να διαβάσει τα λινκ που παρέθεσε ο Roark και εξηγούν πως ορίζεται ένα "δημόσιο αγαθό" (ο όρος είναι συγκεκριμένος και προέρχεται από τα οικονομικά).

Επίσης ανώνυμε πριν γράψεις ατάκες όπως: "Διότι ήδη όποιος έχει λεφτά σπουδάζει ό,τι θέλει, ακόμη και στην Ελλάδα, σε όλα αυτά τα παραρτήματα διάφορων ξένων πανεπιστημίων-επιχειρήσεων. "

Καλό θα είναι να έχεις υπόψιν σου ότι όποιος έχει λεφτά σπουδάζει κατά κύριο λόγο στα ελληνικά ΑΕΙ, στα οποία και εισήχθηκε είτε μέσω των πανελληνίων είτε μέσω κάποιας παράνομης μεταγγραφής από το εξωτερικό. Στην Ελλάδα -του απόλυτου κρατικού μονοπωλείου στην ανώτατη εκπαίδευση- τα παιδιά των χαμηλότερων τάξεων δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις (φροντιστήρια κ.ο.κ.) και τα ποσοστά εισαγωγής τους -ειδικά στις πιο περιζήτητες σχολές- είναι αδικαιολόγητα χαμηλά. Υπάρχουν κάμποσες σχετικές μελέτες που περιγράφουν το παραπάνω φαινόμενο, δες παράδειγμα αυτή εδώ: Tsakloglou, P. and M. Antoninis (1999), “On the Distributional Impact of Public Education: Evidence from Greece”, Economics of Education Review 18, 439–52.

Ανώνυμος είπε...

Δημόσια αγαθά λέμε εκείνα τα αγαθά τα οποία έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, λόγω των οποίων το κράτος πρέπει να τα παρέχει. Τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν αν ένα αγαθό είναι δημόσιο ή όχι είναι η χρήση του να είναι μη-ανταγωνιστικη και η χρήση του να μην μπορεί να περιοριστεί (non-rival, non-excludable). Σου προτείνω να διαβάσεις πρώτα το άρθρο του καθηγητή κ.Μπήτρου, όπου στηρίχθηκε το βίντεο και να ρίξεις μια ματιά σε θεμελιώδεις ορισμούς (δεν είναι δύσκολα).

Μάλιστα. Διαβάζοντας το άρθρο του κ.Μπήτρου ήταν σαν να άκουγα τα παπαγαλάκια στο βιντεάκι να το διαβάζουν από μέσα λέξη προς λέξη (επαγγελματική δουλειά...)

Δυστυχώς δεν είδα καμία διάθεση να με αντικρούσουν επί της ουσίας. Από τη στιγμή που έγραψε κάτι κάποιος κ.Μπήτρος, τέρμα, έτσι είναι.

Ωστόσο εξακολουθώ να μη διακρίνω πώς η παιδεία δεν μπορεί να είναι δημόσιο αγαθό, αφού με βάση ό,τι υποστήριξα παραπάνω οποιοσδήποτε έχει την ευκαιρία να μορφωθεί και να ακολουθήσει ένα επάγγελμα. Αν τώρα αυτό που του παρέχεται μέσα από τις διαδικασίες αξιολόγησης δεν θα συνάδει με τις φιλοδοξίες του, τότε είναι προσωπικό του πρόβλημα και όχι της κοινωνίας! Χρειαζόμαστε και τεχνίτες και γιατρούς και δικηγόρους και πυρηνικούς φυσικούς...

Συνεπώς η παιδεία μπορεί άνετα να παρέχεται σε όλους χωρίς ο ένας να την στερεί από τον άλλο και από εκεί και πέρα είναι θέμα προτεραιοτήτων και προσωπικών επιλογών. Θες π.χ. να γίνεις γιατρός; Ελεύθερα : ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!...

Επίσης δεν μπορεί κανείς να περιοριστεί ως προς το να απολαμβάνει το αγαθό της παιδείας. Μπορεί να δίνει εξετάσεις όσες φορές θέλει, ή να γράφεται ανευ εξετάσεων σε τεχνικές σχολές, ΙΕΚ, προγράμματα σπουδών επαγγελματικής κατάρτισης κλπ για να διευρύνει τις δεξιότητές του. Πρώτη φορά ακούω ότι το κράτος αποκλείει με τις εξετάσεις τον κόσμο από τη μόρφωση! Διέξοδοι υπάρχουν πολλές και μάλιστα μερικές φορές προτιμότερες των κορεσμένων και υποβαθμισμένων ΑΕΙ.

Για όλα τα παραπάνω η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν προσφέρει τίποτα, εξόν του να σπουδάζει κάποιος ενδεχομένως ένα αντικείμενο αναντίστοιχο των κλίσεων ή των ικανοτήτων του, κατά τρόπο ουσιαστικά βολονταριστικό.Και επίσης, να συσσωρεύει επιπλέον "πτυχιούχους" σε κλάδους ήδη επιβαρυμένους και κορεσμένους, έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες "της προσφοράς και της ζήτησης" μίας "ελαστικής" αγοράς εργασίας...

Αλλά εσάς κατά βάθος σας ενοχλεί πάντα αυτό : γιατί να μην σπουδάζει ο καθένας ό,τι θέλει; Πίσω από αυτό τον ευσεβή πόθο κρύβεται η απώτερη επιδίωξη να μπορεί ο κάθε εύπορος να βαφτίζει τον εαυτό του ό,τι γουστάρει, από δικηγόρο μέχρι κβαντικό φυσικό, με τη βοήθεια των σούπερ-μάρκετ παροχής υπηρεσιών "γνώσης". Αυτό βέβαια πρακτικά ήδη ισχύει (βλ.στοιχεία παρακάτω), συνεπώς το ζήτημα έγκειται στην και de juris ταξικοποίηση της παιδείας. Με άλλα λόγια, να μην φεύγει ο κανακάρης για τα ξένα, αλλά να παραμένει εδώ για να μην νιώθει μοναξιά, να μην χάνει η χώρα συνάλλαγμα και το χαρτί του να αναγνωρίζεται αυτομάτως, ώστε να μπορεί να βρεί έτοιμη δουλειά... Επί αυτού δεν απαντάτε, γιατί πολύ απλά δεν έχετε τίποτα να προσθέσετε.

Στην Ελλάδα -του απόλυτου κρατικού μονοπωλείου στην ανώτατη εκπαίδευση- τα παιδιά των χαμηλότερων τάξεων δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις (φροντιστήρια κ.ο.κ.) και τα ποσοστά εισαγωγής τους -ειδικά στις πιο περιζήτητες σχολές- είναι αδικαιολόγητα χαμηλά.

Συμφωνώ, γι' αυτό προτείνω λύσεις...

Επίσης ανώνυμε πριν γράψεις ατάκες όπως: "Διότι ήδη όποιος έχει λεφτά σπουδάζει ό,τι θέλει, ακόμη και στην Ελλάδα, σε όλα αυτά τα παραρτήματα διάφορων ξένων πανεπιστημίων-επιχειρήσεων. "

Καλό θα είναι να έχεις υπόψιν σου ότι όποιος έχει λεφτά σπουδάζει κατά κύριο λόγο στα ελληνικά ΑΕΙ, στα οποία και εισήχθηκε είτε μέσω των πανελληνίων είτε μέσω κάποιας παράνομης μεταγγραφής από το εξωτερικό.


Η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί σας : 63.000-65.000 έλληνες φοιτητές σπουδάζουν στο εξωτερικό! Στη δε Μεγάλη Βρετανία ο αριθμός τους (26.000) είναι μεγαλύτερος ακόμη και από αυτόν των Κινέζων! Οι δε σπουδαστές εγχώριων "κολεγίων" και "παραρτημάτων" ξένων πανεπιστημίων ανέρχονται σε 35.000! Συνολικά 100.000 περίπου σπουδάζουν με δικά τους έξοδα, τη στιγμή που κάθε χρόνο ο αριθμός των εισακτέων στα δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ ανέρχεται στις 80.000...

Περισσότερα εδώ.

Αυτά για να μην λέει ο καθένας ό,τι του κατέβει στο κεφάλι...

avatar είπε...

Ανώνυμε, πάμε πάλι αργά-αργά: αυτό που λένε στο βίντεο (και γράφει ο Γιώργος Μπήτρος στο άρθρο του) είναι ότι η παιδεία δεν είναι δημόσιο αγαθό (ξαναβάζω σε λινκ τον σχετικό ορισμό εδώ). Αυθαίρετα βαπτίστηκε από κάποιους ως τέτοιο και το βάλανε μέχρι και στο Σύνταγμα με αποτέλεσμα να έχουμε -ακόμη μία- αντίφαση στον καταστατικό χάρτη της χώρας μας. Αυτό είναι κάτι γνωστό και το έχω προσωπικά συζητήσει με καθηγητές συνταγματικού δικαίου της νομικής αθηνών, οι οποίοι και συμφωνούν. Δεν μπορεί σε ένα "δημόσιο αγαθό" να βάζεις ηθμούς όπως οι πανελλαδικές εξετάσεις. Προφανώς με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν αλλοπρόσαλο να μην υπήρχαν οι πανελλαδικές, οπότε και απαξιώνουμε για μία ακόμη φορά το Σύνταγμά μας ως πρακτικά μη-εφαρμόσιμο. Αυτό δεν ισχύει μόνο στο συγκεκριμένο θέμα. Αν κάποιος ψάξει το νομοθετικό οπλοστάσιο της χώρας είναι σίγουρο πως θα τρελαθεί. Όλα επιτρέπονται κι όλα απαγορεύονται.

Εξήγησα πριν ότι στα υψηλόβαθμα ελληνικά ΑΕΙ σπουδάζει σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό ατόμων προερχόμενο από τις ανώτερες οικονομικά τάξεις. Αυτό οφείλεται τόσο στην καλύτερη προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές (καλά φροντιστήρια/ιδιαίτερα μαθήματα, καλά ιδιωτικά σχολεία), όσο και στη "δυνατότητά" τους να μετεγγραφούν παράνομα από το εξωτερικό δίνοντας χρήματα. Παρέθεσα σχετική μελέτη που αποδεικνύει τα παραπάνω.

Η απάντησή σου σε αυτά ήταν ένα λινκ σε ένα άρθρο στα "Νέα", το οποίο δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς αντιτίθεται στη δική μου θέση και υποστηρίζει τη δική σου. Απλά μάλλον ήθελες να βάλεις κι εσύ μια αναφορά σε κάτι. Γραφεί λοιπόν το συγκεκριμένο κείμενο ότι δεν υπάρχει σημαντική ανισότητα στα υψηλόβαθμα ελληνικά ΑΕΙ; Όχι! Το μόνο που γράφει είναι ότι πολλοί Έλληνες πηγαίνουν στο εξωτερικό να σπουδάσουν επειδή δεν μπορούν να εισαχθούν στις ελληνικές σχολές με υψηλή ζήτηση. Δεν αναλύει σε ποια κοινωνική τάξη ανήκουν αυτοί που φεύγουν (έχουμε ήδη δείξει ότι οι πραγματικά έχοντες εμφανίζουν μεγαλύτερες πιθανότητες να σπουδάσουν στα ελληνικά ΑΕΙ). Τουναντίον εντοπίζει την αιτία της φοιτητικής μετανάστευσης στην: "αναντιστοιχία ανάμεσα στη ζήτηση και την προσφορά θέσεων στις σπουδές ειδικοτήτων αιχμής της ελληνικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης" κι όχι στο ότι είναι παιδιά ανώτερων οικονομικά τάξεων.

S G είπε...

"η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν προσφέρει τίποτα, εξόν του να σπουδάζει κάποιος ενδεχομένως ένα αντικείμενο αναντίστοιχο των κλίσεων ή των ικανοτήτων του, κατά τρόπο ουσιαστικά βολονταριστικό.Και επίσης, να συσσωρεύει επιπλέον "πτυχιούχους" σε κλάδους ήδη επιβαρυμένους και κορεσμένους"

τι θα πει κορεσμενος? ελληνικη διαστροφη ειναι η ιδεα οτι το κρατος θα οριζει με σοβιετικες μεθοδους τον αριθμο επαγγελματιων που χρειαζομαστε σε καθε κλαδο. Και ειναι βεβαια οχι μονο αντιδημοκρατικο αλλα και εντελως ηλιθιο γιατι η υπαρξη επαγγελματιων στους περισσοτερους κλαδους δημιουργει εργο. Δεν υπαρχει κλειστος αριθμος πληροφορικαριων πχ Αν ειχε η Ελλαδα 5000 αποφοιτους του Στανφορντ ή ΜΙΤ βαζω στοιχημα οτι θα ειχαν ολοι δουλεια. Αν ειχαμε 50000 το ιδιο. Ακομα και 500.000 να ειχαμε θα ειχαν δουλεια, γιατι θα την δημιουργουσαν.

αυτο που κρυβεται πισω απο την αρνηση των ιδιωτικων ΑΕΙ και της ελευθερης προσβασης στην παιδεια ειναι ο φοβος μερικων συντεχνιων να ανταγωνιστουν επι ισοις οροις με ολους τους Ελληνες. Προτιμουν τις κλειστες καστες στις οποιες εισαγεσαι με μια και μοναδικη εξεταση, εντελως ασχετη με το αντικειμενο σπουδων σου, την οποια φυσικα δεν εχεις ελπιδες να περασεις αν δεν εχεις επενδυσει 2 χρονια και πολλα χρηματα σε προετοιμασια. Καθολου περιεργο οτι κανενα ατομο που δεν εχει τα λεφτα για αυτην την προετοιμασια τελικα ειναι αποκλεισμενο απο καθε ευκαιρια βελτιωσης του κοσμου του.

Και φυσικα υπαρχουν και καποιοι που βλεπουν ενα πτυχιο σαν εισιτηρειο εισοδου στον δημοσιο τομεα, αρα παλι δεν θελουν πολυ ανταγωνισμο. Λυπαμαι, ολοι αυτοι μου ειναι απεχθεις...

κατα τα αλλα τα παιδια μια χαρα σου απαντουν, δεν ξερω γιατι δεν μπορεις να τους καταλαβεις.

Ανώνυμος είπε...

Για να συγκεφαλαιώσω αυτά που υποστηρίζω και να τελειώσω εδώ την τοποθέτησή μου (διότι αφού λέτε ότι δεν μπορώ να σας καταλάβω, μάλλον ούτε εσείς θέλετε να με καταλάβετε...).

- Η παιδεία πρέπει να παρέχεται σε όλους και μάλιστα δωρεάν γιατί ακριβώς είναι ζήτημα κοινωνικής προόδου και μίας ώριμης στρατηγικής : επενδύουμε σε ένα καλύτερο μέλλον βασισμένο στη γνώση.

- Ωστόσο, είναι αναγκαίο να υπάρχουν αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια που θα διαμορφώνουν τον ποιοτικό χαρακτήρα του εποικοδομήματος της παιδείας. Που σημαίνει, ότι κάθε άτομο θα καλείται, μέσα από όσο το δυνατόν πιο σύγχρονες και λελογικευμένες διαδικασίες (που δεν θα περιλαμβάνουν μόνο εξετάσεις, αλλά και άλλες πιο μακροπρόθεσμες και αξιόπιστες μεθόδους αξιολόγησης) να αποδεικνύει την ικανότητα και την κλίση του για αυτό που επιλέγει να ακολουθήσει. Μέσα από αυτές τις διaδικασίες θα έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει στην πράξη τις ικανότητές του και ενδεχομένως να αποσαφηνίσει τις πραγματικές του κλίσεις.

- Η μη επιτυχία σε μία τέτοια διαδικασία αξιολόγησης δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση τον αποκλεισμό από το δικαίωμα στην γνώση και στην επαγγελματική κατάρτιση. Γι' αυτό θα πρέπει η πολιτεία να παρέχει συνεχώς νέες ευκαιρίες και εναλλακτικές επιλογές, με σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό και ενημέρωση των ενδιαφερόμενων. Είναι σίγουρο ότι όποιος πραγματικά το επιθυμεί θα ανακαλύψει πολύ σύντομα έναν τομέα στον οποίο θα έχει κλίση και θα τον καλλιεργήσει γόνιμα και εποικοδομητικά.

-Η σημερινή πραγματικότητα ελάχιστα ανταποκρίνεται σε όλα αυτά, γι' αυτό είναι αναγκαίες οι βαθιές τομές και ο επανασχεδιασμός του εκπαιδευτικού και κυρίως του εξεταστικού συστήματος, ώστε να μειωθούν η παραπαιδεία και ο αποκλεισμός πραγματικά άξιων μαθητών (λόγω ατυχιών, ελλιπών οικονομικών μέσων κλπ). Αυτό όπως είπα, θα επιτευχθεί με στρατηγικές μακροπρόθεσμης βάσης και παροχής περισσότερων ευκαιριών για όλους (και όχι της λογικής του "μπαμ και κάτω" όπως σήμερα).

Καταλήγοντας, η γνώση για να κατακτηθεί από κάποιον, θα πρέπει να απαιτεί ΜΟΝΑΧΑ την προσπάθεια, την επιμονή και την αξιοποίηση των ικανοτήτων του και όχι απλά την εξαγορά μίας ρέπλικάς της έναντι ενός υλικού αντιτίμου.

Διότι απλά αποτελεί το μέλλον, και το μέλλον δεν είναι εμπόρευμα...

libertarian είπε...

"το βαθύτερο κίνητρο όλης αυτής της προπαγάνδας βρίσκεται αλλού : η γνώση, από τη στιγμή που είναι όπλο και περικλείει πραγματικά τεράστια δύναμη, πρέπει να γίνει πιο δυσπρόσιτη στις "μάζες" και πρωτίστως προνόμιο των ελίτ, που μέσω αυτής θα εξασφαλίζουν τη στελέχωση των νευραλγικών κοινωνικών θέσεων, καθώς και την εξουσία σε όλους τους τομείς, εν τέλει."

Ωραίο όλο αυτό το συνωμοτικό σενάριο αλλά πιο κάτω λες:

"63.000-65.000 έλληνες φοιτητές σπουδάζουν στο εξωτερικό! Στη δε Μεγάλη Βρετανία ο αριθμός τους (26.000) είναι μεγαλύτερος ακόμη και από αυτόν των Κινέζων! Οι δε σπουδαστές εγχώριων "κολεγίων" και "παραρτημάτων" ξένων πανεπιστημίων ανέρχονται σε 35.000! Συνολικά 100.000 περίπου σπουδάζουν με δικά τους έξοδα, τη στιγμή που κάθε χρόνο ο αριθμός των εισακτέων στα δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ ανέρχεται στις 80.000"

Πως είναι δυνατό ταυτόχρονα να θέλουμε η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να είναι πιο δυσπρόσιτη αλλά και να προτείνουμε τον τερματισμό του μονοπωλίου του Κράτους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (πράγμα που όπως δείχνουν οι αριθμοί θα δώσει την δυνατότητα σε ακόμα περισσότερα άτομα να σπουδάσουν αυτό που θέλουν. Εκτός και αν νομίζεις ότι όσοι δεν έγραψαν 18 ή 19 στις σχολές που υπάρχει η μεγαλύτερη ζήτηση δεν αξίζουν να σπουδάσουν.)

"Πίσω από αυτό τον ευσεβή πόθο κρύβεται η απώτερη επιδίωξη να μπορεί ο κάθε εύπορος να βαφτίζει τον εαυτό του ό,τι γουστάρει"

Ορίστε αποκτήσαμε και 100.000 οικογένειες μπρούκλιδων ξαφνικά. Παράξενο που όσα άτομα γνωρίζω που έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό ή σε κάποια ιδιωτική σχολή προέρχονται από την μεσαία τάξη (όπου και ανήκει η πλειονότητα των ελληνικών οικογενειών).

"παρά ένα προκάτ ψευτοεπιστήμονα που εξαγόρασε στην κυριολεξία τα αρχικά Bsc και Msc....

Και για όποιους έχουν αντίρρηση, ας κρίνουν με ειλικρίνεια τον εαυτό τους ή γνωστούς τους που έχουν σπουδάσει προπτυχιακά στην Αγγλία..."


...δεν είναι μονάχα μπρούκλιδες όσοι πληρώνουν για την εκπαίδευση τους αλλά και τους τα δίνουν τα πτυχία έτσι και αλλιώς, no matter what, (τα εξαγόρασαν) επειδή πληρώνουν δίδακτρα (κάποια συνωμοσία θα παίχτηκε φαίνεται σε έναν από τους φίλους μου που πήγε Αγγλία να σπουδάσει και τελικά δεν τα κατάφερε να πάρει πτυχίο.) Και το καλύτερο.... η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι καλύτερη από αυτήν στην Αγγλία!!!! (την δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πέμπτη παγκόσμια)
/me rolls on the floor laughing :P

Kensai είπε...

SG said:
Και ειναι βεβαια οχι μονο αντιδημοκρατικο αλλα και εντελως ηλιθιο γιατι η υπαρξη επαγγελματιων στους περισσοτερους κλαδους δημιουργει εργο.

Πάλι καλά που είπες περισσότερους και όχι όλους γιατί θα σου τραβούσα τ'αυτιά! :)
Κοίτα, υπάρχουν κλάδοι που καλώς ή κακώς χρειάζονται regulation για την καλύτερη και ασφαλέστερη επιτέλεση του έργου τους. Πάρε για παράδειγμα τους Χειρουργούς (ιδιαίτερα σε ειδικότητες υψηλής τεχνικής κατάρτισης: Θωρακοχειρουργική, Νευροχειρουργική, κλπ) που είναι απαραίτητο να κάνουν κάποια χειρουργεία τον χρόνο.

Αν απ'τη μια μέρα στην άλλη εμφανιζόντουσαν 5000 Καρδιοχειρουργοί εκεί που χρειάζονταν 50, όχι μόνο δεν θα δημιουργούσαν [νέο] «έργο» όπως λες κι εσύ αλλά θα μείωναν σε επικίνδυνο βαθμό την ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών που προσφέρουν στους ασθενείς.

Αυτά απ'το συνάφι μου, φαντάζομαι ίσως υπάρχουν κι άλλοι κλάδοι που λίγο-πολύ μπορούν να εκφράσουν το ίδιο, ιδιαίτερα όπου υπάρχει μεγάλη εξειδίκευση. Αυτό δε σημαίνει ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΛΑ ΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, αλλά τουλάχιστον προσοχή και καλή διαφήμιση-ΣΕΠ κι απ'το ίδιο το κράτος ώστε να διαφωτίζονται οι μελλοντικοί εργαζόμενοι στους σωστούς τομείς.

Τέλος να κάνω μια γενικότερη ερώτηση: είμαστε σίγουροι ότι ο όρος «δημόσιο αγαθό» έχει μόνο οικονομικό ορισμό; σίγουρα δε σημαίνει και κάτι άλλο πχ στην κοινωνιολογία;

Γιατί αν σημαίνει έχουμε πρόβλημα semantics...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock