America's founding fathers were thought to be against big governements. They held that a necessary evil of government is corruption, and the greater the government the more extensive the corruption. The role of the state should be to regulate the operation of the free market, and act as the enforcer to punish those who break the law, also deterring others from breaking it.
Much later Milton Friedman stipulated that "government is the will of the individual to live at the expense of others". Taken literally this may seem somewhat excessive. But in countries with large governments it is surprisingly accurate: individuals expect the government "to take care of things", and the perenial complaint is that the "government should do something". Government becomes the deus ex machina that will save us all by remedying problems through bloated, expensive bureaucracies.
These thoughts I have had for a long time; indeed at times I may have seemed graphic among friends in blaming the corrupt Greek bureacracy for the evils of Greek society. But i still think I am right, and I still see the public sector in Greece as the perpetrator of many of the country's evils.
The latest manifestation of the state's malfeasance is tragic indeed. The last big forest around over-polluted Athens - Parnitha - burned in its entirety in a fire last week. Already enviromental scientists and other experts are making grim predictions about what is to come for the city. Increased temperatures, floods (as the forest will no longer absorb the water),land corrosion, and still greater pollution. Fires happen of course. But this fire happened in a distinctly Greek way.
What has emerged so far is that the public power company - which has supply lines runnning through the forest - had not properly maintained them. Dirt had accumulated on one of the power lines, and some sparks started the fire. The fire trucks came, but the hose didnt work properly, and they had to go. Two airplanes made two water-drops just before dawn and then . . . nothing happens. It later emerged that the director of the emergency services of Greece (the equivalent of FEMA) is not on talking terms(!) with the head of the fire services because of jurisdictional disputes. Then it emerged that the head of the fire services, who was appointed by the new government, fired experienced and able high ranking officers and in their place hired people affiliated to labor unions loyal to the governing party. In turn, funds for the preparations for the fires of the summer season where allocated to districts according to party affiliation, not objective need.
All the above is typical of how the Greek government works. The huge and ineffective bureaucracy is not independent. Everytime the party in government changes, it changes the heads of the various departments and the new heads change their deputies. The new deputies change those below them, and so on down to the lowest ranking employee. Of course, this serves to buy votes and appoint party loyalists to redundant, overpaid government positions. Thus the bureacracy becomes a political device for granting favors and hiring people. Anyone who knows someone, who knows someone, who knows someone can get a favor and surely enough he will cast a vote for the party that did him the favor. Such is the cycle of corruption in Greece. And it makes me wonder: had that not been the case, would have Parnitha burned?
5 σχόλια:
Τι μανία είναι αυτή με τα Αγγλικά από κάποιους; Νταξ, τό 'χετε πάρει το Proficiency, μας πείσατε. Είναι ντροπή να γράφετε στα γραίκικα ορέ;
Και μην ακούσω για "ο υπολογιστής μου δεν αναγνωρίζει ελληνικά" και άλλα τέτοια φαιδρά...
Τεσπα, να δούμε ποιος θα έχει το κουράγιο μες στη ζέστη να διαβάσει όλη αυτή την έκθεση ιδεών in English. Εγώ πάντως τη διάβασα μέχρι τη μέση και μετά την παράτησα-δεν έλεγε τίποτα, μα τίποτα το καινούριο ή το ξεχωριστό.
Και άντε με το καλό, δώστε από μερικές δεκάδες χιλιάδες στρέμματα σε 5-6 μεγαλοεπιχειρηματίες για να τα φροντίσουν καλύτερα από το κράτος.
@sanctuary
είναι απλά μαθηματικά φίλε(η) "καταφύγιο" (ή μήπως ιερό βήμα;)...
Γράφεις ελληνικά και απευθύνεσαι σε 15 με 20 εκατομμύρια συντοπίτες πιθανούς αναγνώστες (και καλά κάνεις).
Γράφεις αγγλικά και απευθύνεσαι στη μισή (και πλέον) υφήλιο για πιθανούς αναγνώστες (ακόμα καλύτερα!!).
Το θέμα άλλωστε έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκατοντάδων άρθρων στα ελληνικά. Καλό λοιπόν είναι να γίνουν κοινωνοί του και οι εξ εσπερίας (και όχι μόνον) προερχόμενοι.
Σε ευχαριστώ Chrysotheras για την επισήμανση στον φίλο Sanctuary.
Για να δώσω και εγώ μία απάντηση, Sanctuary, δεν κάνω καμία επίδειξη. Σπουδάζω στο εξωτερικό, το άρθρο είναι από το blog μου που απευθύνεται και σε ξένους και επίδη δουλεύω παράλληλα δεν έχω ούτε τον χρόνο, (ούτε την όρεξη) να το μεταφράσω.
Ως προς το περιεχόμενο, δεν μιλάω κάπου για ιδιωτικές επιχειρήσεις. Μιλάω για αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής. Όποτε, μάλλον μιλάνε οι προκαταλήψεις σου, και όχι η λογική σου. Πόσο μάλλον αφού "τη διάβασα μέχρι τη μέση και μετά την παράτησα-δεν έλεγε τίποτα, μα τίποτα το καινούριο ή το ξεχωριστό".
Αρα εκφράζεις άποψη χωρίς να έχεις διαβάσει το κείμενο, έχοντας αντίρηση με τα αγγλικά τα οποία δεκτά μεν, πως συνάδουν με διάλογο όμως, μου είναι ακατανόητο.
Χρυσοθήρας:
είναι απλά μαθηματικά φίλε(η) "καταφύγιο" (ή μήπως ιερό βήμα;)...
Γράφεις ελληνικά και απευθύνεσαι σε 15 με 20 εκατομμύρια συντοπίτες πιθανούς αναγνώστες (και καλά κάνεις).
Γράφεις αγγλικά και απευθύνεσαι στη μισή (και πλέον) υφήλιο για πιθανούς αναγνώστες (ακόμα καλύτερα!!).
Ώστε έτσι αυξάνετε το ακροατήριό σας; Σας πέφτουν λίγα τα είκοσι εκατομμύρια των Ελλήνων που θα σας διαβάσουν καθημερινά και με αγωνία, εσείς είστε διεθνούς εμβέλειας! :P
Δεκτό το επιχείρημα του Νικόλα, ότι το άρθρο προέρχεται από το μπλογκ του και θέλει να απευθυνθεί και σε μη-ελληνόφωνους. Καλά κάνει. Δεν μου πέφτει λόγος.
Η παρατήρησή μου αφορούσε στην εμμονή κάποιων όχι μόνο να γράφουν στα αγγλικά, αλλά και να νοθεύουν ελληνικές με αγγλικές φράσεις, με αποτέλεσμα ένα γκροτέσκο αγγλο-ελληνικό ανάγνωσμα. Υποκειμενικά όλη αυτή η κατάσταση για μένα υποδηλώνει μία ανούσια και ανεξήγητη ξενομανία, της οποίας τα κίνητρα είναι ποικίλα...
Για το εν λόγω άρθρο, επειδή προέρχεται από άλλο μπλογκ, όπως είπα ως ένα βαθμό τα αγγλικά δικαιολογούνται. Αν ήθελα να με διαβάσουν και ξένοι και γω στ αγγλικά θα έγραφα. Ωστόσο, διάβασα σε Proficiency αγγλικά ότι έχω ήδη χιλιοδιαβάσει σε (καλά) ελληνικά επί του θέματος από το ίδιο ή συγγενή σαιτς, γι' αυτό το παράτησα στη μέση.
Ως προς το περιεχόμενο, δεν μιλάω κάπου για ιδιωτικές επιχειρήσεις. Μιλάω για αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής. Όποτε, μάλλον μιλάνε οι προκαταλήψεις σου, και όχι η λογική σου.
Επειδή πάγια θέση των συντελεστών του σάιτ η οποία υπενθυμίστηκε και επί ευκαιρίας των καταστροφικών πυρκαγιών είναι τα δάση να είναι ιδιόκτητα και όχι δημόσια (δηλαδή γεμάτα κτίσματα, δρόμους, μαντρόσκυλα, συρματοπλέγματα, καλλιεργούμενες εκτάσεις, ξενοδοχεία κλπ) με το σκεπτικό ότι έτσι θα υπάρχει και αυξημένη μέριμνα από τους ιδιοκτήτες τους(...), θεωρώ ότι την ίδια άποψη θα συμμερίζεσαι και εσύ, οπότε επί τούτου και η αιχμή μου.
(Και για να συμπληρώσω: όταν με το καλό έρθετε στην εξουσία(sic), τα καλύτερα "φιλέτα" σε ποιόν θα τα δώσετε;...)
Υ.Γ.Πάντως γράφοντας και στα Ισπανικά, στα Ινδικά ή στα Κινέζικα απευθύνεσαι σε εκατοντάδες εκατομμύρια κόσμο και μάλιστα στη μητρική του γλώσσα...
Να συμπληρώσω φίλτατοι την πεποίθησή μου πως για όλα σχεδόν τα δεινά της χώρας μας-και κάθε χώρας-φταίει η ελλιπής,αν όχι ανύπαρκτη παιδεία των πολιτών της.
Παιδεία αρχαιοελληνική, με αξίες
και παιδεία παγκοσμιοποιημένη, με εργαλεία και μεθόδους.
Οι Έλληνες έχουμε την κυβέρνηση που μας αξίζει. Και φυσικά δεν φταίει η κυβέρνηση για ότι μας συμβαίνει. Για την φωτιά φταίμε όλοι, μια φωτιά δεν είναι δυνατόν να κάψει χωρίς πολιτικές ευθύνες, ευθύνες των πολιτών δηλαδή, όχι των πολιτικών.
Η υποκρισία, η προχειρότητα, η αίσθηση ανωτερότητας περισσεύουν σε έναν ελληνικό καταλογισμό ευθυνών και είμαι σίγουρος ότι το στοιχείο αυτό της ιδιοσυγκρασίας του νεοέλληνα θα κάψει κι άλλη Πάρνηθα.
Γιατί?
Γιατί ποτέ δε θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, την αρνητική πλευρά του ίδιου μας του εαυτού! Δεν θα μπορούμε, δε θα έχουμε την παιδεία...
Δημοσίευση σχολίου