Δευτέρα, Αυγούστου 07, 2006

Οι υποψηφιοι δημαρχοι της Αθηνας...

απαντουν σε ερωτησεις για την Αθηνα

Υπαρχει ενα ενδιαφερον κομματι στην Ελευθεροτυπια με ερωτησεις προς τους υποψηφιους δημαρχους, σχετικα με το πως θα κανουν την Αθηνα μια πιο ανεκτη πολη. Το ολο θεμα εχει μια δοση ουτοπισμου εως υποκρισιας μια και ο δημος της Αθηνας μικρη επιρροη εχει στην εικονα του Λεκανοπεδιου, ακομα και στα ορια του δημου το ΥΠΕΧΩΔΕ πχ εχει πολλες κρισιμες αρμοδιοτητες. Αλλα δεν παυει να ειναι ενδιαφερον.

Εχουμε λοιπον ερωτησεις απο δυο "ειδικους". Οι ερωτησεις αφορουν

α) την δημιουργια νεων κοινοχρηστων χωρων

β) την διαχειριση της κυκλοφοριας και ενισχυση των ΜΜΜ*

Οι απαντησεις, αν και αρκετα τυπικες και θολες, αφηνουν να διαφανει η νοοτροπια των υποψηφιων. Ας πουμε ο κ. Σκανδαλιδης με τυπικα ολοκληρωτικη λογικη λεει το ακολουθο:

το Δημοτικό Συμβούλιο μέσα σε ένα οκτάμηνο θα δεσμεύσει με αποφάσεις του όλους τους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους χαρακτηρίζοντάς τους κοινόχρηστους

Αυτος ο ανθρωπος ειτε νομιζει οτι μιλαει σε ατομα με μνημη χελωνας που απλα θα ξεχασουν τι υποσχεθηκε, ειτε νομιζει οτι ζει στην Σ.Ενωση. Οι ελευθεροι χωροι (ελευθεροι, δηλαδη οικοπεδα) στην Αθηνα ειναι περιπου 5000 στρεμματα συμφωνα με παλαιοτερο δημοσιευμα της Ε! Ο δημος ουτε για αστειο δεν εχει λεφτα για απαλλοτριωση τους σε 8 μηνες! Αρα ο κ.Σκανδαλιδης υποσχεται μια κομμουνιστικου τυπου κλοπη της περιουσιας των πολιτων?

Κατα δευτερον σε ολη την απαντηση του, δεν εξηγει που θα γινουν οι νεες κατοικιες των Αθηναιων. Οι οικιστικες αναγκες της Αθηνας ολο και μεγαλωνουν, ο κ. Σκανδαλιδης υποσχεται ολοι οι ελευθεροι χωροι να μην μπορουν να χτιστουν, οι Αθηναιοι και τα γραφεια τους που θα πανε?
Κατα τα αλλα η απαντηση του υποψηφιου δημαρχου στην δευτερη ερωτηση των ειδικων μου φαινεται απλα αδιαφορη, καθως δεν λεει τιποτα συγκεκριμενο, ουτε φυσικα προβλεπει πως θα χρηματοδοτηθουν οι νεες υποδομες και ΜΜΜ της Αθηνας που φαινεται να ζηταει (εχω μια προταση: μειωση των αγροτικων επιδοτησεων. Τι λετε κ.Σκανδαλιδη επι αυτου?).

Ο κ. Κακλαμανης:μου φαινεται πιο ρεαλιστης και πληροφορημενος. Λεει οτι υπαρχει Πολεοδομικο Σχεδιο της Αθηνας και με βαση αυτο υπαρχουν χωροι που ανηκουν στον δημο, αλλα δεν εχουν ελευθερωθει στην πραξη. Με δωρεες απο ιδιωτες αλλα και διεκδικηση ακινητων απο το δημοσιο λεει οτι θα φροντισει για νεους ελευθερους χωρους. Δεν δειχνει νουμερα, για να μας πεισει οτι εχει σκεφτει σοβαρα το θεμα, αλλα τουλαχιστον δεν υποσχεται να κατασχει την περιουσια των πολιτων χωρις αποζημιωση...

Ισχυει η ιδια κριτικη οπως ανω, δεν βλεπω που και πως σκεφτεται ο κ.Κακλαμανης να ικανοποιηθουν οι οικιστικες αναγκες της πολης.

Για τις συγκοινωνιες μου αρεσει ιδιαιτερα οτι ειναι κατα των αποσπασματικων και ασυνδετων μεταξυ τους μετρων. Ετσι θεωρει λαθος οτι τα ΜΜΜ της Αθηνας διαχειριζονται απο 10 διαφορετικους φορεις! Δεν βλεπω ομως να ζηταει την ενωση τους σε εναν φορεα, οπως θα ηταν το λογικο. Ισχυριζεται ομως οτι θα λυσει το προβλημα των αρμοδιοτητων:

Η δικαιολογία «δεν είναι αρμοδιότητά μας» δεν μας καλύπτει.

Τελος λεει οτι πιστευει στην διαβουλευση και συναινεση (οπως και ο κ.Σκανδαλιδης, με λιγο διαφορετικη διατυπωση) για την εφαρμογη νεων μετρων και την δημιουργια νεων υποδομων. Για μενα, ενω ειναι σαφες οτι οι αναγκες των πολιτων πρεπει να ακουστουν, θελω να μαθω τι θα γινει οταν οι πολιτες διαφωνουν μεταξυ τους. Ειδικοτερα πως θα λυθουν οι περιπτωσεις που μια μικρη μεριδα πολιτων επιβαρυνει με την συμπεριφορα της ολους τους αλλους. Θα αναλαβουν το πολιτικο κοστος οι υποψηφιοι δημαρχοι μας ή θα τρεξουν σαν φοβισμενα ποντικια?

Αυτα τα λιγα για αρχη, και μια και ερχονται εκλογες νομιζω οτι πρεπει να αρχισουμε να ετοιμαζουμε ενα αρχειο με τις δηλωσεις και τα σχεδια των υποψηφιων. Η πληροφορηση και η συμμετοχη μας ειναι ο μονος τροπος να καλυτερευσει η πολη...


*Οι ερωτησεις εχουν τεθει λαθος για μενα, καθως σπρωχνουν προς συγκεκριμενη κατευθυνση. Στην δευτερη ερωτηση υπαρχει μαλιστα μια ατακα που μου θυμιζει εκθεση πανελληνιων:

Με δεδομένη τη συνεχή επιδείνωση της παρεχόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους πολίτες

Ειμαι ο πρωτος που γκρινιαζει για την Αθηνα. Αλλα η ατακα αυτη ειναι αστεια, σημερα η Αθηνα εχει διπλασιες υποδομες αποτι πριν 10 χρονια! Δεν βλεπω λοιπον μια τετοια επιδεινωση!

11 σχόλια:

Andrew είπε...

H Aθήνα μπορεί να έχει διπλάσιες υποδομές απ'ότι πριν 10 χρόνια (στα ΜΜΜ να βάλουμε το μετρό) αλλά δεν αναπτύχθηκε περιφερειακά, με αποτέλεσμα το κέντρο της Αθήνας να είναι αυτό το οποίο έχει πρόβλημα.
Τα λεωφορεία απέχουν πολύ από το να είναι ικανοποιητικά μέσα μεταφοράς

S G είπε...

ναι ρε συ, και το μετρό απεχει πολυ απο το να ειναι ικναοποιητικο. Μου την σπανε ομως οι απερισκεπτες ατακες στυλ:

Ο κοσμος παει κατα διαβολου, τα δεντρα ξεραινονται, τα αεροπλανα πεφτουν, τα ποταμια ξεραινονται, ο κοσμος διαλυεται κτλ κτλ

Rodia είπε...

Θα συμβούλευα όποιον εκλεγεί Δήμαρχος να ανοίξει κανα συρτάρι να βγάλει, να ξεσκονίσει και να ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ καμιά πρόταση από αυτές που υπάρχουν για το κυκλοφοριακό.. Στην ανάγκη να καλέσει κανα συγκοινωνιολόγο -έχουν και σύλλογο τα παιδιά, ε

Αλλά μάλλον δεν θα εισακουστώ. Πάλι στην αναμαρμάρωση της πλατείας Συντάγματος θα το ρίξει όποιος βγει. Ε, είναι ένα έργο που φαίνεται, πώς να το κάνουμε;

Lion είπε...

Ασχετα απο το τι λενε οι υποψηφιοι (πολιτικοι ειναι, δεν περιμενω πολλα απο αυτους), θα ηθελα να μαθω τι πιστευεις εσυ S G.

Ανηκω στην γενια που μεγαλωσε με την πιπιλα της "αποκεντρωσης". Ολα τα προβληματα της Αθηνας απο το 1974 και δωθε θα λυνονταν με αποκεντρωση. Ισχυει ακομα αυτο η εχει εγκαταλειφθει αυτη η φορμουλα;

Πιστευεις οτι πρεπει να "διωξουμε" κοσμο απο την πολη; Αν υπηρχαν πολυ καλοι δρομοι π.χ. θα μπορουσε καποιος να κατοικει στην Λαμια και να εργαζεται στην Αθηνα. Ειναι εφικτο / επιθυμητο κατι τετοιο;

S G είπε...

πολυ γρηγορα για την αποκεντρωση μπορω να απαντησω αυτο εδω. Η "αποκεντρωση" εχει ζημιωσει την Αθηνα οσο λιγες πολιτικες νομιζω. Ισως γιατι καποιοι καταλαβανοτι η λυση ειναι η πληρης εγκαταλειψη της Αθηνας, παρολο που η πολη συνεχισε να μεγαλωνει!

τωρα η ιδεα του καποιος να δουλευει στην Αθηνα και να ζει στην Κορινθο (πιο πιθανο απο την Λαρισσα), ειναι καλη αν του αρεσει, κακη αν δεν του αρεσει! τι θελω να πω? μαρεσει ο σεβασμος των επιθυμιων του κοσμου, μαζι με γρηγορα ανταποκριση σε αυτες. Αν καποιοι Αθηναιοι θελουν περισσοτερο χωρο και πρασινο και ειναι διατεθειμενοι να κανουν 1 ωρα ταξιδι με τρενο καθε μερα για αυτο, ας φτιαξουμε το τρενο με αυτοχρηματοδοτηση (αν ειναι οικονομικα βιωσιμο). Παρεπιμπτοντως σημερα διαβαζα οτι πολλοι νεοι παικτες ετοιμαζονται να μπουν στην υπαναπτυκτη ελληνικη σιδηροδρομικη αγορα οταν απελευθερωθει.

σιγουρα θα φερει καποια πλεονεκτηματα για τους υπολοιπους αθηναιους μια τετοια αποσυμφορηση, σε βαθμο που μια ενισχυση των τρενων κτλ θα ειχε νοημα.

ροδια αν ριξεις μια ματια, οι υποψηφιοι λενε ακριβως το αντιθετο, οτι δνε θελουν να κανουν παλι αναπλασεις πλατειων. Τωρα αν θα γινει αυτο πραξη, ειναι αλλη ιστορια. Δεν χανουμε τιποτα ομως να τους κρινουμε, τωρα με βαση τις προτασεις (ιδεα+ρεαλισμο) και μετα με βαση το εργο τους (προσπαθεια+αποτελεσμα).

Rodia είπε...

Το σχόλιό μου εστιάζει ακριβώς στο κυκλοφοριακό, άσχετα αν καλαμπουριζω (?) στο τέλος. Υπάρχουν πάρα πολλές προτάσεις εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Τώρα θα το ανακαλύψουν ξανά; Είναι ένα θέμα που δεν ακουμπιέται εύκολα, κι όποιος το ακουμπήσει μάλλον καίγεται ή το καίει!
Ο Δήμος των Αθηναίων ζει την τραγωδία τού να είναι δέσμιος (να μη δύναται να κάνει πράξη τις εξαγγελίες του κάθε υποψηφίου δημάρχου), ως εμπλεκόμενος με τις αρμοδιοτητες διαφόρων υπουργείων. Ας ξεμπλοκαριστεί πρώτα λοιπόν και μετά βλέπουμε.

Rodia είπε...

Με δυο λόγια, ένας υποψήφιος δήμαρχος που θα εξηγούσε τις εμπλοκές αυτές και θα έβαζε στόχο να αναλάβει τις αρμοδιότητες (του) που παρακρατούν τα υπουργεία, θα ήταν πειστικός. Το να λέει διάφορα ενώ γνωρίζει (γιατί αν ΔΕΝ γνωρίζει, τι σόι δουλειά πάει να αναλάβει?) ότι δεν είναι δυνατό να γίνουν μια και δεν είναι αρμόδιος, είναι σα να με κοροϊδεύει κατάμουτρα.
Ασε που και να ξεμπλοκάρει, δεν ξέρει τελικά πώς να διαχειριστεί μερικές.. Τρόμαξε π.χ. να ξεμπλοκαριστεί ο Εθνικός Κήπος από το υπουργείο Γεωργίας (όπως διαδόθηκε τουλάχιστον) και τι έγινε; Σάμπως είναι σε καλύτερη μοίρα σήμερα ο Κήπος;

S G είπε...

κοιτα να δεις, για μενα ο δημος αθηναιων ειναι υπερβολικα μικρος και αδυναμος. θα επρεπε να συγχωνευτει τουλαχιστον με τα κοντινα προαστια και ισως να εχει μεγαλυτερες δυνατοτητες φορολογησης (με αντιστοιχη μειωση των εθνικων φορων).

Αλλα στο προβλημα των αρμοδιοτητων συγκεκριμενα αναφερθηκε ο κ.Κακλαμανης και μου αρεσε γιατι δειχνει καποια επαφη με τα ουσιαστικα προβληματα. Απτην αλλη, οπως ειπα, χωρις νεους πορους ο δημος δεν μπορει να αναλαβει περισσοτερες αρμοδιοτητες (αν και θα μπορουσε να εξοικονομησει λιγο χρημα διωχνοντας το 20% των δημοτικων υπαλληλων που ξυνονται χειροτερα και απο τους αλλους δημοσιους υπαλληλους).

για το κυκλοφοριακο συγκεκριμενα, θα ηθελα καποιες απλες επεμβασεις προσωπικα: σοβαρη επιτηρηση της κυκλοφοριας και σταθμευσης. Αυτο θα εφερνε τρομερη αυξηση της αποτελεσματικοτητας σε μια πολη που η παρανομη σταθμευση και οι ασκοπες μετακινησεις με ΙΧ τρωνε ισως και 20% του πραγματικου κυκλοφοριακου δυναμικου.

Αντικοαλα εγω μιλουσα για αλλα θεματα, οπως πχ την διατηρηση στο Μεταξουργειο και στου Ψυρρη βιοτεχνιων που μολυνουν και ενοχλουν την αστικοποιηση της περιοχης, να μην μιλησω για τον Βοτανικο. Για τις πορειες επισης εχω καποια αποψη, αλλα θα την γραψω συντομα (το προχειρο κειμενο ειναι ετοιμο στα drafts :-) )

S G είπε...

συγγνωμη σε ποιον αναφερεσαι? αν αναφερεσαι σε μενα, αν και μαρεσει ενα τουλαχιστον εργο του Νουβελ (τορρε αγκμπαρ λεγεται) το αβαταρ μου δεν εχει καμμια απολυτως σχεση.

Mike είπε...

Μα καλά, κανείς από τους δύο υποψήφιους δεν ανέφερε έστω το ευρωπαϊκό πρόγραμμα civitas (www.civitas-initiative.org) για επαρκή και καθαρά ΜΜΜ; τους κακοφαίνονται άραγε οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις;
Την πολύ ενδιαφέρουσα κοινοχρησία μεταφορικών μέσων (car sharing, car pooling) δεν την εξέτασε κανείς;

S G είπε...

στην Ελλαδα εχουμε ταξι πουλινγκ :-)

(πραγμα που δεν βρισκω κακο και θεωρω απαραιτητη την αλλαγη της νομοθεσιας. Αν ολα τα ταξι κυκλοφορουσαν με εναν μονο επιβατη θα διπλασιαζοταν η κινηση!)

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock