Δευτέρα, Φεβρουαρίου 23, 2009

Μια μικρή νίκη ενάντια στον σπονσοραρισμένο από το κράτος φονταμενταλισμό


Σε παλαιότερο άρθρο στο e-rooster αναφέρθηκε ότι η διατήρηση της Σαρία στην Θράκη είναι ένας αναχρονιστικός θεσμός που προσβάλλει κάθε πολίτη αυτής της χώρας. Η διατήρηση της Σαρία στην Θράκη δεν βασίζεται σε νομικές υποχρεώσεις της Ελλάδας έναντι της Τουρκίας, όπως λανθασμένα έχει ειπωθεί, αλλά σε μια βαθύτερη αντίληψη που θέλει τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας, τουρκογενείς, πομάκους ή Ρομά, να είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Είναι μια αντίληψη που βασίζεται σε μεσαιωνικές ουσιοκρατικές αντιλήψεις, την αντίληψη δηλαδή ότι η ταυτότητα του ατόμου βασίζεται σε μια αναλλοίωτη ουσία, και αυτό καθορίζει την υπόσταση - το πρόσωπο - του ατόμου. Αν το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να αναγνωρίζει καμιά άλλη ουσία εκτός από αυτή του πολίτη, στην περίπτωση της Θράκης, θεωρεί ότι η ουσία του πολίτη περνά σε δεύτερη μοίρα και το καθοριστικό στοιχείο της σχέσης του κράτους με αυτούς τους πολίτες είναι σε ποια κοινότητα ανήκουν. Αν αυτό στην περίπτωση της Θράκης δεν ακούγεται και τόσο κακό οφείλεται μάλλον σε ένα ιδιότυπο ρατσισμό που έχει καλλιεργηθεί έναντι των αλλόθρησκων συμπολιτών μας: τα προτάγματα της νωτερικότητας δεν αγγίζουν τον ψυχισμό του μουσουλμάνου της Θράκης, είναι άξεστος και ακαλλιέργητος και είναι πρόβατο στο κοπάδι της κοινότητας. Ακόμα και αν ισχύουν για κάποια άτομα στην "κοινότητα" των μουσουλμάνων της Θράκης μερικές από αυτές τις κατηγορίες, ουσιαστικά δεν δίνουμε καμιά ευκαιρία σε όποιον αισθάνεται διαφορετικά να πράξει διαφορετικά, αφού το κόστος του ατόμου που θέλει να ξεφύγει από την σιδερένια μέγγενη της κοινότητας που του έχει επιβληθεί, είναι απαγορευτικό σε πολλές περιπτώσεις.

Ας μεταφέρουμε την βάναυση εμπειρία της επιβολής της Σαρία στις μουσουλμάνες στα καθ'ημάς. Ας σκεφτούμε λ.χ. να δικάζει για όλους όσοι ανήκουν στην "κοινότητα" των Χριστιανών ο κατά τόπους επίσκοπος τα διαζύγια. Ας φανταστούμε τώρα ότι μια γυναίκα που γράφει στην ταυτότητά της Χριστιανή Ορθόδοξη ότι δεν μπορεί να πάρει διαζύγιο "ει μη μόνο δια λόγους μοιχείας", όπως υπαγορεύει ο ιδρυτής της Χριστιανικής πίστης, αλλιώς αν έχει διαφορετική γνώμη θα πρέπει να προσφύγει μετά στα δικαστήρια για να δικαιωθεί! Ας σκεφτούμε τους 50,000 έλληνες πολίτες που ανήκουν στην κοινότητα των Ρωμαιοκαθολικών να μην μπορούν να πάρουν διαζύγιο από τον αρμόδιο Καρδινάλιο-δικαστή, αφού η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία δεν αναγνωρίζει το διαζύγιο! Μόνο τότε μπορούμε να καταλάβουμε ένα μικρό μέρος της αδικίας που διαπράττεται καθημερινά σε βάρος των αδυνάτων μελών της μειονότητας της Θράκης.

Το άρθρο αυτό γράφτηκε επ'ευκαιρίας μια μικρής νίκης. Δυο μουσουλμάνες της Θράκης προσέφυγαν στα ελληνικά δικαστήρια και η μια ήδη κέρδισε. Ας επικροτήσουμε το θάρρος τους και ας σκεφούμε όλες αυτές τις ολιγογράμματες γυναίκες που χωρίς λεφτά στην τσέπη τους ανέχονται άνδρες-αφέντες, που ανά πάσα στιγμή μπορούν με τις ευλογίες των οργάνων του ελληνικού κράτους να τις χωρίσουν με SMS γιατί είχαν ακάλυπτα τα μπράτσα τους... Αντιγράφω από την "Ε" του Σαββάτου:

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Ροδόπης δικαίωσε διαζευγμένη μουσουλμάνα μητέρα, δημόσιο υπάλληλο, που είχε προσφύγει κατά της απόφασης του μουφτή Κομοτηνής, ο οποίος είχε αναθέσει την επιμέλεια των τεσσάρων παιδιών ανά δύο στον κάθε γονέα. Η μητέρα προσκόμισε στοιχεία ότι ο πατέρας ήταν ανίκανος για την επιμέλεια, διότι σύμφωνα με ιατρική γνωμάτευση ο πατέρας τους είναι αλκοολικός και εμφανίζει ψυχωτικές διαταραχές. Το δικαστήριο αποφάσισε ότι περνούν στην επιμέλεια της μητέρας και τα τέσσερα παιδιά.

Στην Ξάνθη μια άλλη μουσουλμάνα κατέθεσε μήνυση εναντίον του μουφτή Ξάνθης, για παράβαση καθήκοντος. Οπως υποστηρίζει, αποφάσισε να ανατεθεί στον πατέρα η επιμέλεια του μοναδικού παιδιού, παρά το γεγονός ότι όταν χώρισε με τον σύζυγό της συμφώνησαν και υπέγραψαν ενώπιον του μουφτή να αναλάβει την επιμέλεια η μητέρα.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και με τους Μουσουλμάνους που επιθυμούν να υπόκεινται στη σαρία τι προτείνεις να κάνουμε;

Nievskii είπε...

Υπάρχουν δυο μέρη κάθε φορά σε μια αντιδικία. Αν τα μέρη συμφωνούν στο μοίρασμα της περιουσίας, στην επιμέλεια των παιδιών κ.ο.κ. δεν υπάρχει καθόλου χώρος για το δικαστήριο να αντιπράξει σε μια συμφωνία που βασίζεται στο πνεύμα της Σαρία.

Εσύ βέβαια αυτό που λες είναι αυτός που δεν θέλει να αδικείται, να αδικείται, και μετά αν έχει τα λεφτά - οι γυναίκες της μειονότητας συνήθως εργάζονται αμισθί σε κτήματα της οικογένειας ή στο μεγάλωμα των παιδιών, δραστηριότητα πάλι που δεν πληρώνεται - και το σθένος να αντιμετωπίσει την κατακραυγή που προκύπτει από την παράκαμψη της νόμιμης ως τώρα διαδικασίας ας διεκδικήσει το δίκιο του αν μπορεί.

Το δικαίωμα κάποιου να λύσει τις διαφορές του με ειρηνικό τρόπο ώστε να μην αδικείται υπερισχύει πάντως του δικαιώματος κάποιου να εκχωρήσει τα δικαιώματά του για λόγους θρησκείας. Αν κάποιος θέλει να εκχωρήσει δικαιώματά του είναι ελεύθερος, ακόμα και αν ο γείτονάς του δεν θέλει να τα εκχωρεί. Το αντίθετο δεν ισχύει. Αν ο γείτονάς μου θέλει να εκχωρήσει τα δικαιώματά του, κανένας δεν πρέπει να με αναγκάζει να κάνω το ίδιο.

Ακόμα και αν θέλαμε να δώσουμε το δικαίωμα στον μουφτή, το επίσημο κράτος είναι τυφλό σε ζητήματα θρησκείας. Είναι αντίφαση στην συνταγματική λειτουργία του κράτους ο χωρισμός σε κοινότητες. Όλοι είναι έλληνες πολίτες ή μήπως θεωρείς ότι όποιος δεν είναι ελληνογενής είναι λιγότερο έλληνας πολίτης; Γιατί τελικά αν κάποιος θέλει το διαζύγιό του να το βγάζει επίσκοπος με βάση τα διδάγματα της χριστιανικής θρησκείας δεν μπορεί; Με αυτήν την σουρεαλιστική λογική αδικούνται οι...χριστιανοί που δεν μπορούν να δικάζονται από θρησκευτικά δικαστήρια. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν είναι τπτ άλλο από αυτό που λέω εξαρχής: θεωρούμε τον μουσουλμάνο λιγότερο πολίτη απο τον χριστιανό.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Ἰστορικῶς, ὁ χωρισμὸς τοῦ Ὀθωμανικοῦ κράτους σὲ κοινότητες εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νὰ ἀπολαμβάνουν οἰ Χριστιανοὶ ὐπήκοοι καὶ ἰδίως οἰ Ἕλληνες μεταξὺ αὐτῶν πολὺ μεγαλύτερη ἀσφάλεια δικαίου ἀπ΄ ὅτι οἱ Μουσουλμάνοι. Τὸ ἀναγνωρίζει καὶ ὁ Φίνλαιϋ, ποὺ καθόλου δὲν συμπαθεῖ τὴν κοινοτικὴ ὀργάνωση, καὶ ἀποδίδει στὴν ἀσφάλεια αὐτὴ δικαίου τὴν οἰκονομικὴ καὶ ἐκπαιδευτικὴ πρόοδο τῶν Ἑλλήνων ἐπὶ Τουρκοκρατίας.
Κατ΄ ἀρχήν, λοιπόν, ὁ χωρισμὸς σὲ κοινότητες εἶναι κάτι ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ καλωσορίζει ἡ φιλελεύθερη ἱδεολογία. Θὰ μποροῦσε, συνεπῶς, νὰ προσχωρήσει ἡ ὁποιαδήποτε ἀδικουμένη κυρία στὴν φιλελεύθερη κοινότητα πρὶν παντρευτεῖ καὶ νὰ ἔχει ἐξασφαλισμένα τά δικαιώματά της ἂν ποτὲ προσφύγει στὸ ἀνώτατο φιλελεύθερο συμβούλιο ἐπιλύσεως οἰκογενειακῶν διαφορῶν (ΑΦΣΕΟΔ).

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Γιά ἐμπορικὲς διαφορές, πάντως, τὸ κράτος ἔχει ἀναγνωρίσει σὲ φυσικὰ καὶ νομικὰ πρόσωπα τὸ δικαίωμα νὰ ἐξαιροῦν πράξεις τους ἀπὸ τὸν ἔλεγχο τῆς τακτικῆς δικαιοσύνης μέσῳ τοῦ θεσμοῦ τῆς διαιτησίας. Ὁ μουφτῆς, λοιπόν, θὰ μποροῦσε, κατ΄ ἀναλογίαν καὶ μέ νέα νομοθετική ρύθμιση, νὰ ὀρίζεται ὡς διαιτητὴς στὴν σφαῖρα τοῦ οἰκογενειακοῦ δικαίου, ἐφ΄ ὅσον τὰ μέρη συναινοῦν πρὸ τοῦ γάμου.
Φυσικά, γιὰ τὶς χριστιανικὲς ἐκκλησίες κάτι τέτοιο ἀντίκειται στήν κεντρικὴ τους διδασκαλία. Δὲν ἐπιτρέπεται στὴν ἐκκλησία νὰ ὑποκύψει στὸν πειρασμὸ νὰ πιάσει τό σπαθὶ τοῦ καίσαρος, δηλαδὴ τὴν κοσμική ἐξουσία. Στὴν Τουρκοκρατία, σὲ περίοδο διωγμοῦ, ἴσως κατ΄ οἰκονομίαν τὸ ἔκανε, σήμερα δὲν ἔχει λόγο νὰ τὸ κάνει. Βέβαια, μὲ τὴν προϊούσα διάλυση τοῦ Ἑλλαδικοῦ κράτους, ποιὸς ξέρει ...

Nievskii είπε...

Αν κατάλαβα καλά ζούμε στο Οθωμανικό κράτος και πρέπει να ακολουθούμε τις αντιλήψεις και τις προσταγές του Οθωμανικού κράτους; Το Οθωμανικό κράτος δεν ήταν το μόνο που ήταν χωρισμένο σε κοινότητες πριν 500 χρόνια. Λ.χ. οι Εβραίοι στην Ευρώπη ως ξεχωριστή κοινότητα επιβίωναν, όπως οι Τάταροι στην Ρωσία. Αυτό στην Ευρώπη βέβαια το έλυσαν εύκολα, εμείς μένουμε κολλημένοι σε αχτναμέδες με την παλάμη του Μώαμεθ, φιρμάνια, μπουγιουρντιά, χρυσόβουλα, χαράτσια και ιμαμ-μπαϊλντι.

Nievskii είπε...

Κατά καλή συγκυρία, ο e-lawyer δημοσιεύει την πρόσφατή έκθεση για την Ελλάδα του αρμοδίου επιτρόπου της ΕΕ για τα ανθρώπινα δικαιώμάτα, που αναφέρεται στην Σαρία και τα προβλήματα που δημιουργεί, όπως γάμος 11χρονου κοριτσιού το 2006 επειδή το επιτρέπει η Σαρία(!), γάμοι δια πληρεξουσίου(!) και άλλα πολλά. Χαρακτηριστικά πάντως, επειδή πολλοί ξέρουν τι θέλουν οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας πριν από αυτούς γι'αυτούς,παραθέτω το παρακάτω απόσπασμα από την έκθεση από κάποιον που μίλησε με αυτούς:

Σε πολλές περιπτώσεις, κατά τη διάρκεια της συζήτησης που είχε ο Επίτροπος στην Αλεξανδρούπολη με τα παραπάνω μέλη της Μουσουλμανικής μειονότητας, επισημάνθηκε η ευχή για κατίσχυση και εφαρμογή των “Ευρωπαϊκών προτύπων” στην Μουσουλματική μειονότητα. Σε αυτές τις συζητήσεις, στον Επίτροπος δόθηκε η εντύπωση ότι ένα μεγάλο μέρος μειονοτικών δεν θέλουν να εμπίπτουν, ούτε καν με το δικαίωμα επιλογής, στον Νόμο της Σαρία και θα υποδέχονταν πολύ ευνοϊκά την κατάργησή του στην Ελλάδα.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Πράγματι, δὲν φαίνεται νά καταλάβατε καί πολλά. Ἐὰν οἱ Ὀθωμανικές ρυθμίσεις εὑρίσκονται νὰ εἶναι πιὸ φιλελεύθερες ἀπὸ τὶς ἰσχύουσες στὸ Ἑλλαδικὸ δίκαιο, ἡ συνεπὴς φιλελεύθερη θέση εἶναι νὰ ὐποστηρίζει ὁ φιλελεύθερος τὶς Ὁθωμανικὲς ρυθμίσεις καὶ ὄχι, ἀπὸ προκατάληψη κινούμενος, νὰ τὶς ἀπορρίπτει.
Ἡ ὁμοιομορφία ποὺ προτείνετε δὲν συνάδει τόσο μὲ τὴν φιλελεύθερη ἰδεολογία ἡ ὁποία, ὑποτίθεται, ἐπικροτεῖ τὴν διαφορετικότητα.
Τέλος, ὁ Ἐπίτροπος τῆς ΕΕ χρειάζεται ἐνισχυτικὴ διδασκαλία, φροντιστήριο, γιὰ νὰ μάθει ὅτι οἱ ἀπανταχοῦ μειονοτικοὶ ἐπιζοῦν παντοῦ χάρη στὴν ἱκανότητά τους νὰ μαντεύουν τὶ θέλει ν΄ ἀκούσει ὁ ἐκάστοτε συνομιλητής τους καὶ νὰ λένε στὸν καθ΄ ἕναν ἀκριβῶς αὐτὸ ποὺ θέλει ν΄ ἀκούσει. Μὲ τοὺς Τούρκους εἶναι Τοῦρκοι, μὲ τοὺς Ἕλληνες, Ἕλληνες, μὲ τοὺς ὑπολοίπους Εὐρωπαίους Εὐρωπαῖοι κλπ.

ΥΓ Οἱ ψυχολόγοι, μάλιστα, λένε πὼς σχεδὸν τὸ 90% τῶν ἀνθρώπων (καὶ ὄχι μόνον τῶν μειονοτικῶν) κάνουν τὸ ἴδιο : Πετάει ὁ γάιδαρος ; Πετάει !

Nievskii είπε...

Επειδή είμαι φιλελεύθερος είμαι κατά της ισοπεδωτικής εξομοίωσης στα πλαίσια της Σαρία ανθρώπων που θέλουν να τρώνε την Σαρία στο κεφάλι τους και ανθρώπων που δεν θέλουν να την τρώνε στο κεφάλι της. Σαρία επί δικαίων και αδίκων!

Όσον αφορά τον επίτροπο, τι να πω, είναι κουτόφραγκος. Προφανως, εμείς που δεν έχουμε ερευνήσει το θέμα κι έχουμε γνωρίσει 5 ανθρώπους στην μειονότητα, ξέρουμε περισσότερα από κάποιον που έχει ερευνήσει το θέμα και έχει μιλήσει με 500 ανθρώπους...

Είναι ατυχής πάντως η στιγμή να μιλάμε για Σαρία όταν έχουμε τα γεγονότα του Swat, με την Σαρία να πέφτει στα κεφάλια δικαίων και αδίκων. Οι Ταλιμπάν ζήτησαν και πέτυχαν να επιβληθεί η Σαρία σε όλους, είτε θέλουν, είτε δεν θέλουν, αφού ανήκουν σε "κοινότητα". Κι έτσι 500,000 άνθρωποι έφυγαν διωγμένοι. Δεν μπορώ να καταλάβω βέβαια, γιατί αυτό που κάνουν οι Ταλιμπάν στο Πακιστάν, και πιο πριν ο FIS στην Αλγεριά κ.ο.κ. να θεωρείται προοδευτικό στην Ελλάδα, αλλά τέλος πάντων.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Ἰσοπεδωτικὸς εἶναι καὶ ὁ νόμος τοῦ Ἑλλαδικοῦ κράτους, κατά τὴν γνώμη μερικῶν;
Τὴν συμμερίζεσθε ;
Πάντως, νόμος προαιρετικὸς δὲν μπορεῖ νὰ νοηθεῖ ὡς νόμος.
Ὅσο γιὰ τοὺς ἐπιτρόπους τῆς ΕΕ, Ἕλληνες καὶ ἀλλοεθνεῖς, θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ διατηρήσω τὴν γνώμη ποὺ ἔχω μορφώσει άπὸ τὴν ὑπερεικοσιπενταετή ἐπαγγελματική ἐνασχόλησή μου μὲ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock