το παρακάτω μήνυμα μας στάλθηκε από τον Νικήτα Λιοναράκη.
Αγαπητοί φίλοι
Ένα απρόοπτο, τυχαίο γεγονός που συνέβη στον φίλο μου Τάκι Αλεξίου, ανέδειξε την κρισιμότητα κάποιων πραγμάτων που περνάμε σηκώνοντας αδιάφορα τους ώμους.
Ποιος δεν θυμάται τον «κατάλογο των αιρέσεων» που ανακάλυψαν οι εφημερίδες πριν 8-10 χρόνια; Τον είχε καταρτίσει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας, την τήρηση του οποίου είχε χρεώσει στην ειδική Ομάδα κατά των Αιρέσεων που, καταγγέλθηκε τότε, ότι αποτελούσε Γραφείο της Αρχιεπισκοπής!!
Γράψανε, γράψανε οι εφημερίδες, ξεχάστηκε. Πέθανε και ο μακαρίτης ο Αλεβιζόπουλος (αφεντικό σε εκείνο το Γραφείο) και το ξεχάσαμε.
Τουλάχιστον εγώ το ξέχασα. Σκέφτηκα μάλιστα, ότι το είχαν πάρει πίσω!
Πριν λίγο καιρό ο Τάκις δικάστηκε για μια αστική –νομίζω- υπόθεση. Στο δικαστήριο, λοιπόν, οι αντίδικοι του προσκόμισαν εκείνο τον κατάλογο!
Και ισχυρίστηκαν, ότι είναι Σιούφι!!!!
Και ξανα-ισχυρίστηκαν, ότι οι Σιούφι βρίσκονται σε εκείνο τον κατάλογο!!!
Τι συνέβη;
Το απίστευτο!
Το δικαστήριο δέχτηκε τον κατάλογο της Εκκλησίας, ως επίσημο αποδεικτικό στοιχείο!!!!!!!!!!!!!!!!
Και ο Τάκις δικάζεται με βάση –και- αυτό!
Η προσφυγή του στον Γιώργο Καμίνη, τον Συνήγορο του Πολίτη, ακολουθεί.
Φτάνει, όμως, η φωνή του Συνηγόρου;
Μήπως έχουμε και εμείς ευθύνες;
Για σκεφτείτε ένας τρελός μουσουλμάνος μουφτής (η μουσουλμανική θρησκεία, λόγω τουρκικής μειονότητας στη Θράκη, αναγνωρίζεται και αυτή ως επίσημη θρησκεία στην Ελλάδα), να εκδώσει ένα φετφά που να περιλαμβάνει το καρναβάλι ή τα κείμενα του Καζαντζάκη στις αιρέσεις. Και να προσκομιστεί στο δικαστήριο ο φετφάς αυτός, ως αποδεικτικό στοιχείο για να δικαστεί κάποιους από τους φίλους μου στη Θράκη (ο Σαμή ή η Ντιλέκ ή η Ουμού ή η Χουλγιά ή ο Τσβδέτ ή η Αϋσέλ ή ο Ντεντέ ή ο Χαλήλ) και να καταδικαστεί με επιβαρυντικό στοιχείο τον θαυμασμό τους προς τον Καζαντζάκη!
Ή να συμβεί το ίδιο επειδή μασκαρεύτηκαν τις απόκριες!
Η υπερβολή του παραδείγματος, αφορά μόνο το ότι η μουσουλμανική θρησκεία δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης. Γιατί, κατά τα άλλα, το παράδειγμα θα μπορούσε να συμβεί.
Άκου οι προσωπικές απόψεις και οι φιλοσοφικές προτιμήσεις, να αποτελούν θέμα αξιολόγησης από την όποια θρησκεία ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ!!!!!!!!
Νικήτας Λιοναράκης
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΑΚΙ ΑΛΕΞΙΟΥ
Προς: τον ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Χατζηγιάννη Μέξη 5
11528 Αθήνα
Από: Καθ. Δρ. Τάκι Αλεξίου, Σαλαμίνος 39
153.43 Αγ. Παρασκευή
e-mail: profalex AT otenet.gr
Θέμα: Καταγγελία για παραβίαση ατομικών ελευθεριών
Αθήνα, 7.11.05
Καταγγέλλω τον κατάλογο «Αιρέσεων» της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος συστάθηκε, με πρόσχημα την προστασία του ποιμνίου της, ουσιαστικά όμως με πρόθεση την κατά το δυνατόν εξόντωση όλων των μη ορθόδοξων θρησκευτικών και λοιπών μειονοτήτων στην Ελλάδα.
Ενδεικτικά παραθέτω απόσπασμα αυτού του καταλόγου ντροπής: «Ακόμα και ο κίνδυνος του Ισλάμ, ιδιαίτερα οι ιδέες του μυστικισμού των Σούφι, συνιστούν απειλή τόσο για τους Δυτικούς όσο και για τους Ορθόδοξους της Ανατολής. Βουδιστές και Ινδουιστές ποικίλων αποχρώσεων, απειλούν να μολύνουν το πνευματικό και πολιτιστικό περιβάλλον των Ορθοδόξων χωρών. Εξάλλου ιδέες και θρησκευτικές αντιλήψεις ξένες προς την Ορθοδοξία απειλούν με αλλοίωση την Ορθόδοξη πίστη και με διάβρω-ση το Ορθόδοξο φρόνημα» (Ζ΄ Συνδιάσκεψη).
Στον κατάλογο αυτό, τον οποίο σας επισυνάπτω, έχει συμπεριληφθεί και η Επιτροπή Ρούμι Ελλάδος (Τάκις Αλεξίου) με αύξοντα αριθμό 105, κατατάσσοντας το φιλοσοφικό και ποιητικό έργο του Μεβλανά Τζε-λαλεντίν Ρούμι, που συγκαταλέχθηκε από την UNESCO το 1989 στα αρι-στουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, στις «Αιρέσεις» οι οποίες «απει-λούν με αλλοίωση της θρησκευτικής και εθνικής μας ιδιοπροσωπείας» (Αρσένιος Βλιαγκόφτης, ιερομόναχος, Ειδικός επί των «Αιρέσεων»).
Θεωρώ τον κατάλογο αυτό ως κατάφορη παραβίαση των δημοκρατι-κών θεσμών και των κεκτημένων ατομικών ελευθεριών που κατοχυρώνο-νται από το Ελληνικό Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαι-ώματα του Ανθρώπου.
Παρακαλώ θερμά για τις δικές σας άμεσες ενέργειες, καθώς ο κατάλογος αυτός έφτασε να αποτελεί ουσιαστικό αποδεικτικό στοιχείο ενοχής που επικαλέστηκε πρόσφατη απόφαση Ελληνικού Δικαστηρίου, όπως προκύπτει και από το εσώκλειστο δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας (22.10.2005).
Με εκτίμηση
Καθ. Δρ. Τάκις Αλεξίου
23 σχόλια:
γενικά η καταπίεση που φιλοδοξεί να ασκησει η εκκλησία στις υπόλοιπες θρησκείες είναι αναγνωρισμένο και οφθαλομοφανές γεγονός. Υπάρχουν και πολύ πιο αισχρά παραδείγματα από το ανωτέρω κείμενο, πχ, η τήρηση Μεταξικού νόμου που προβλέπει την έγκριση των τοπικών εκκλησιαστικών αρχών για την ίδρυση αλλόθρησκου ναού κλπ κλπ.
Κάθε τέτοιο φαινόμενο είναι καταδικαστέο όχι μονο απο τους φιλελεθερους αλλα και κάθε υγειώς σκεπτόμενο άνθρωπο...
Απο κει και περα ομως θα το εκτιμουσα αν μας δινονταν καποια ακόμα στοιχεια για τη δικη,τη φυση της υποθεσης και τις γενικοτερες συνθηκες υπο τις οποιες εγινε δεκτο ως αποδεικτικο στοιχειο αυτο το κειμενο. Οχι δηλαδη οτι θα παιξει καποιο ρολο στην διαμορφωση της αποψης μου,που την αναφερω παραπάνω, απλα για να παρουμε μια καλυτερη ιδεα...
Τωρα για την τουρκικη μειονοτητα απλα εχω να προσθεσω,αν και δεν ειναι του θεματος ότι στα διεθνη νομικα κειμενα που καθοριζουν τη ¨μοίρα¨ αυτου του τμηματος του πληθυσμου, ο όρος που χρησιμοποιείται είναι ¨μουσουλμανική¨ για λόγους πολιτικής κλπ κλπ. Φυσικα ενοψει των κοσμογονικων αλλαγων που επονται η χρησιμότητα αυτων των διακρίσεων μαλλον θα χασει την αξια της...(αν μπει πχ η Τουρκια στην Ε.Ε. τι σημασια θα εχει το θεμα της μειονότητας αφου θεωρητικα οποιοσδηποτε Τουρκος θα μπορει να εργαζεται και να ζει στην Ελλαδα)
Έχει γράψει -στο ίδιο πνεύμα-ο ιός της ελευθεροτυπίας εδώ, όπου αναφέρεται και στο αντικείμενο της δίκης.
Το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι η εχθρική στάση της εκκλησίας (που είναι ορθολογική συμπεριφορά από την πλευρά της, κάτι σαν territorial pissing ας πούμε), αλλά το γεγονός ότι η πλειοψηφία του εκκλησιάσματος των καταναλωτών-και άρα και οι πολιτικοί του εκφραστές- επιλέγει ελέυθερα -ενημερωνόμενο από τα ελεύθερα ΜΜΕ- να θεωρεί αναφαίρετο δικαίωμα -τι λέω: Αποστολή- της εκκλησίας και δική του, τον αγώνα κατά των αλλοθρήσκων .
Το ποστ έπρεπε να είχε τίτλο "Ιδιωτικό πρόβλημα" και το πρώτο σχόλιο έπρεπε να είχε τίτλο "Συλλογική αιτία".
"μητσος: Η Ελλάδα είναι πολύ ελεύθερη χώρα και ο λαός της πολύ ανεκτικός στην διαφορετικότητα του άλλου και δε νομίζω να τίθεται θέμα κακής αντιμετώπισης κάποιων μόνο και μόνο επειδή δηλώνουν τέτοιοι ή αλλιώτικοι."
αυτο ακριβως ειναι ο νεοελληνικος μυθος νουμερο 9 στην λιστα μου! Οι Ελληνες ειναι πολυ μισαλλοδοξοι και η Ελλαδα πολυυυυ ανελευθερη. Ελευθερια δεν σημαινει μπορω να διπλοπαρκαρω οπου γουσταρω, ή βριζω οποιον γουσταρω, ελευθερια σημαινει ενα αδυναμο ατομο ή μια αδυναμη ομαδα να εχει ακριβως τις ιδιες δυνατοτητες και δικαιωματα κατα τον νομο στην θεωρια ΚΑΙ στην πραξη. Και πρεπει ολοι οι πολιτες να ξερουν οτι ειναι δημοκρατικο χρεος τους να σκεφτονται ετσι αντι να επιβαλλουν ο καθενας το γουστο του στους αλλους. Ειναι αστειο και μονο να ισχυριστει κανεις οτι κατι η Ελλαδα πλησιαζει σε αυτο το προτυπο (αν ειναι ετσι γιατι η οικιακη μου βοηθος εκανε το ονομα της απο Φατμε, Φωτεινη? ξαφνικα ειδε την αληθεια της Εκκλησιας του Ιησου??).
Τεινω λοιπον να συμφωνησω απολυτα με τον Ι95 και αλμπεριχ.
Τωρα στο συγκεκριμενο ζητημα, οντως θα ηθελα περισσοτερες πληροφοριες πώς το δικαστηριο αντιμετωπισε το θεμα.
nievsky:
δεν ξέρω τι προσπαθείς να αποδείξεις με το να συγκρίνεις την Ελλάδα με την Τουρκία. Δεν μιλάμε για την Τουρκία, αλλά για την Ελλάδα. Στην Ελλάδα λοιπόν το κράτος, ωθούμενο από την Εκκλησία, καταττάσει τους υπηκόους του ανάλογα με τη θρησκεία τους σε "αιρετικούς" και μη. Δεν δείχνει κάποιο ιδιαίτερο μένος κατά του σουφισμού απλά δείχνει την ίδια απαράδεκτη στάση που έχει απέναντι σε όλες τις μειονοτικές θρησκείες που αποφασίζει η εκκλησία ότι είναι "αιρέσεις".
"η πραγματικότητα έιναι πως οι Ελληνες έχουν μέσα στη συνείδησή τους την αντίδραση προς το άδικο, επειδή το έχουν βιώσει τόσες φορές οι ίδιοι."
αν δεν ειχα ζησει ποτε στην Ελλαδα ισως με επειθες. Αλλα εχω τυχει σε γεματο λεωφορειο μια κακομοιρη (Ρωσιδα?) να σκουντηξει μια Ελληνιδα (λεμε τωρα. δεν εχει δικαιωμα αυτο το κατακαθι να λεγεται ελληνιδα). Το τι της εσουρε, το τι κακαριζε "οι ξενοι μας εχουν καθησει στο κεφαλι" και το ποσο συμφωνουσε ολο το λεωφορειο δεν λεγεται... Μεγαλο τραυμα μου εκανε αυτη η μερα.
Η γνωμη μου ειναι οτι οι Ελληνες ειναι λιγο σαν εκεινους τους Τζαμαϊκανους (μαυρους) που μενουν στο Λονδινο λιγο καιρο και μετα βριζουν τους Αφρικανους μαυρους σαν απολιτιστους και λενε τις γυναικες απο την Νιγηρια bush bitch.
Εχουμε ζησει κακουχιες και τωρα που μας εκατσε το λαχειο βγαζουμε ολα τα συμπλεγματα μας στους πιο ατυχους...
Τωρα για την γενικοτερη συζητηση, νομιζω ειναι σαφες οτι εμεις καταδικαζουμε καθε συμπεριφορα που περιοριζει τις ατομικες ελευθεριες ειτε ενος ατομου ειτε μιας μειονοτητας ειτε ολων μας... Το ιδιο με νοιαζουν τα δικαιωματα ενος ελληνα στην Τενεδο με τα δικαιωματα ενος Νιγηριανου στην Αθηνα με τα δικαιωματα ενος Αιγυπτιου στην Σ.Αραβια. Μονο που για την κατασταση στην Ελλαδα φερουμε ολοι μας αμεσα ευθυνη ενω για τα αλλα μερη οχι τοσο. Ειμαι 100% της αποψης οτι πρωτα καθαριζεις το σπιτι σου και μετα τολμας να μιλας για το σπιτι του γειτονα...
Για να τα καταφέρουν δε όλα αυτά, φθάνουν στο άλλο άκρο, της απέχθειας προς οτιδήποτε ελληνικό.
Μήτσο, νομίζω ότι σαν κοινωνία απέχουμε από το "άλλο άκρο" περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη δυτική. Δε χρειάζεται πολύ ψάξιμο για να δει κανείς ότι το σπίτι μας χρειάζεται ακόμα μπόλικο καθάρισμα. Άνθρωποι που σκέφτονται όπως ο Σωτήρης είναι λίγοι και απαραίτητοι.
Σ' ένα σχόλιό σου διάβασα και το παρακάτω. Δεν το κατάλαβα - έχεις κάποια παραδείγματα;
Το διαφορετικό που θέλει να πουλάει διαφορετικότητα για να υπερτερεί όλων των άλλων, που δεν επιστρέφει στο ελάχιστο την καλοσύνη που δέχτηκε από το σύνολο και θέλει να τους "φάει" όλους για να επιβιώσει μόνο εκείνο όμως δημιουργούσε πάντα αντιδράσεις οι οποίες πολλές φορές είναι δικαιολογημένες.
"Να καθαρίσει ο τόπος από τι; Από τον αφελή λαό; Εκεί εντοπίζεις και εσύ το πρόβλημα; Μας φταίει το κεφάλι, χτυπάμε το πόδι;"
εχουμε δημοκρατια. Ολοι μας ευθυνομαστε για το τι κανουν οι πολιτικοι μας. Δεν δικαιολογειται καν αγνοια! Ειναι υποχρεωση σου να μαθεις τι κανει καποιος πολιτικος πριν τον ψηφισεις.
Τωρα για τα αλλα που ειπες, νομιζα οτι ηταν σαφες οτι ανεκδοτολογικα ανεφερα το λεωφορειο. Οχι δνε ηταν συγγενεις, οχι δεν δικαιολογειται ολοκληρο το λεωφορειο να κραζει, οχι δεν αντεδρασα. Γιατι ημουν μικρος και εβραζα και ηθελα να φωναξω: "Σκαστε ζωα. Εχετε ολοι σας συγγενεις στην Γερμανια και στις ΗΠΑ, το ξεχασατε. Αει στο διαολο σκουληκια με μνημη χελωνας..."
Ευτυχως συγκρατηθηκα γιατι ενιωθα οτι δεν ηταν η καταλληλη αντιδραση. Αλλα προφανως εχω δει τετοιες σκηνες απειρες φορες, εχω ακουσει απο πολλα ατομα, εχω δει στην ΤιΒι, εχω διαβασει δημοσκοπησεις. Ειναι αναμφισβητητο γεγονος οτι οι Ελληνες εκφραζουν τις πιο ξενοφοβικες αποψεις στην ΕΕ15. Τωρα αν το εννοουν ειναι αλλη ιστορια, σιγουρα δεν εχουν μαθει ακομα να κραταν το στομα τους βουλωμενο και να μην βριζουν τον καθενα για τα δικα τους προβληματα.
Θα ηταν ικανοι οι Ελληνες για αυθεντικα ρατσιστικες μισαλλοδοξες πολιτικες?
Στο θεμα της θρησκειας ειναι ηδη! Στην Ελλαδα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ! Πολλοι κατοικοι της χωρας δεν μπορουν να ταφουν οπως θελουν, δεν μπορουν να εκκλησιαζονται οπως θελουν, δεν μπορουν να χτιζουν ναους χωρις την αδεια του τοπικου Ταλιμπαν, δεν μπορουν να μπαινουν σε δημοσια κτιρια χωρις να αντικρυζουν καταφαστα συμβολα της ορθοδοξης παντοκρατοριας (εικονες στα δικαστηρια κτλ)...
Σε γενικοτερη συμπεριφορα του κρατους προς τους πολιτες επισης. Εχω μαζεψει τουλαχιστον 5 συμβαντα κακοποιησης μεταναστων απο την αστυνομια. Εχω δει μπροστα μου κακοποιηση και εξευτελισμο 2-3 φορες, ακομα και νομιμων μεταναστων χωρις κανεναν λογο!
"ΠΟυν τα χαρτια σου ρε μαλακα! Τι ειναι αυτα, φωτοτυπιες? Θα σε γαμησω!"
(σε 50 χρονους πακιστανους που δουλευουν σαν σκυλια για να μην χρεοκοπησει η χωρα μας για να πληρωνουμε τα τσογλανια να τους βασανιζουν. Δεν ξερω αν βλεπετε την τραγικη ειρωνεια...)
Niefski Δεν σε αντιλαμβάνομαι ειλικρινά. Όταν μιλάμε για ελευθερη κοινωνία τουλαχιστο στο χωρο των ιδεών εννοούμε ότι σε ιδεολογικό-θρησκευτικό- ¨πνευματικό επίπεδο ο καθένας μπορεί να εκφράζεται και να δηλώνει ό,τι θέλει εφόσον δεν παραβλάπτει τα δικαιώματα κάποιου άλλου. Δηλαδή δεν καταλαβαίνω το νόημα του προσυλητισμού όπως το θέτεις. Μήπως και η εκκλησία δεν κάνει προσυλητισμό μεσω των μηχανισμών προπαγάνδας της που μάλιστα είναι απείρως πιο ισχυρά από ένα οκτάγωνο πάτωμα και μερικά κεριά (ραδιόφωνα,τηλεοράσεις,εφημερίδες κλπ);; Από πότε η ορμητική και βίαιη πειθώ της εκκλησίας δε θεωρείται προσυλητισμός και τα τραγουδάκια μερικών φανατισμένων ¨επιστροφή στη φυση με κελεμπία¨ πιστών θεωρούνται έγκλημα ;
Γράφεις παρακάτω ότι η σχετική διάταξη του συντάγματος για παρεμπόδιση των κρυφών θρησκευτικών ομάδων τέθηκε για λόγους αποφυγής παράνομων πράξεων.Τι ακριβώς ορίζεις ως παράνομη πράξη; Αν μιλάμε για βλάβη κάποιου πολίτη τότε νομίζω ότι είτε μια τελετή είναι ¨κλειστή¨ είτε ανοικτή υπάρχουν τα κατάλληλα κανάλια για να εντοπιστούν οι ένοχοι. Δεν έχω ακούσει ποτέ για ¨ανοικτό έγκλημα¨ (εκτός πχ απο τις πολιτικές δολοφονίες), οι περισσότεροι φόνοι γίνονται στα σκοτεινά και μακρια απο τα μάτια του κόσμου. Αν πάλι εννοείς ως έγκλημα το να πειστεί ένας ενήλικας να συμμετάσχει σε μία σέχτα τοτε δεν βλεπω πού βρίσκεται το κακό,ειλικρινα,εδώ μιλάμε για συμφωνίες μεταξυ συναινούντων ενηλίκων. Αφού σε μια δημοκρατια τους επιτρεπεις να εκλέξουν τους ηγέτες σου, γιατι δεν τους επιτρέπεις να εκλέξουν και το δόγμα που τους ταιριάζει;;; Οπότε μετά από ολα αυτα μου φαίνεται αδιανόητο να βρω πώς μπορεί να χρησιμεύσει ο ¨έλεγχος¨ ή η καχυποψία του κόσμου…
Περισσότερο θα ήθελα κάποιες διευκρινήσεις στην βάση των ιδεών που εκφράζεις εδώ, πριν προχωρήσω παρακάτω
Nievski αυτά που λες σχετικά με τον προσηλυτισμό, το αν είναι δηλωμένοι υπήκοοι σιίτες (το δηλωμένοι μου θυμίζει ‘δηλωμένες ιερόδουλες’…), το αν απαγορεύονται τελετές κλπ και τα υπόλοιπα τα λες σοβαρά ή κάνεις απλά τραβηγμένο χιούμορ – ειρωνεία?
Να σχολιάσω λίγο και το ότι το σύνταγμα απαγορεύει κλειστές θρησκευτικές τελετές:
Εν πρώτοις, μιλάμε (για το σύνταγμα) – σε περίπτωση που κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει – για κείμενο που έχει ισχύ ουσιαστικά νομοθετήματος επιπέδου νομαρχίας και από τότε που ο (κυρίαρχος ασφαλώς…) ελληνικός λαός αποφάσισε την ένταξή μας και την πορεία μας χέρι χέρι (όχι με τον καρατζαφέρη) με τους άλλους στην ΕΕ το έχει αποδεχτεί ως τέτοιο (έστω και αν δεν του το είπανε – εδώ που τα λέμε ο κόσμος δε φταίει, ούτε ο Παυλόπουλος το ήξερε κοτζάμ καθηγητής νομικής, τι να λέμε τώρα….).
Με δεδομένο αυτό το επίπεδο ισχύος του, και όχι αυτό που μας μαθαίνανε στο σχολείο (ως απόλυτος νόμος και τρία πουλάκια….), πρέπει κάποιοι να ξέρουνε πόσες επιταγές και πόσα άρθρα υπάρχουν χωρίς κανένα απολύτως αντίκρισμα στο σύνταγμα. Ενδεικτικά, αναφέρω (δε θυμάμαι το ακριβές άρθρο) αυτό το σημείο που λέει: «Το δημοσιογραφικό επάγγελμα (μπορεί να λέει και λειτούργημα….) ασκείται από συγκεκριμένους ανθρώπους, όπως νόμος ορίζει» Τα συμπεράσματα τα βγάζει εύκολα κανείς. Τέτοιος νόμος ως γνωστό δεν υπάρχει (ευτυχώς) – άρα προς τι αυτή η αυστηρή – νομικίστικη – ανελεύθερη οριοθέτηση του επαγγέλματος? Αν υπήρχε νόμος που να ορίζει αυτό που λέει το σύνταγμα, θα γυρνάγαμε σε παλιά (όχι καλά) καθεστώτα, όπου δεν υπήρχε δημοσιογραφία (έστω αυτή η σκάρτη που υπάρχει) αλλά μόνο η επίσημη προπαγάνδα. Ποιος θα ΟΡΙΣΕΙ ποιος θα είναι ο δημοσιογράφος δηλαδή? Και οι ειδήσεις από τα μπλογκ? Τα πρόβλεψε αυτά ο αλάνθαστος συνταγματικός νομοθέτης? Θα βάλουμε big brother να δούμε ποιος διαδίδει ειδήσεις στο νετ? Ο νομικός πολιτισμός στην ελλάδα έχει μείνει στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, δυστυχώς…
Άλλο παράδειγμα του τι ανεφάρμοστες βλακείες (‘απόλυτα αλάνθαστες’ ασφαλώς…) είναι και οι διατάξεις περί βασικού μετόχου που βλακωδώς υπάρχουν στο σημερινό σύνταγμα. Υπάρχουν σοβαρότεροι ημών στην ευρώπη, οι οποίοι έχουν ρίξει τα τελευταία χρόνια μεγάλο γέλιο με την εμμονή του πιο διεφθαρμένου κράτους στην ΕΕ να προωθεί τέτοιες ανεφάρμοστες και βλακώδεις διατάξεις «για να πατάξει λέει τη διαφθορά». Οι κύριοι Βενιζέλος (από τους κύριους συντάκτες αυτού του εκτρώματος) και Παυλόπουλος (η ‘προξενήτρα’ του στην Ευρώπη) είναι υπόλογοι 10 φορές παραπάνω γιατί είναι καθηγητές νομικής και επέτρεψαν τέτοιες αντιπαραγωγικές και απίστευτα χρονοβόρες και άστοχες ιστορίες. Ο Βενιζέλος πάλι δεν ντράπηκε να πει σε συνέντευξή του ότι υπήρξε πίεση στο πολιτικό σύστημα (και) από τα μμε (λέγε με ελευθεροτυπία – φυντανίδης κ σια για να το αντιπαραβάλλουμε και με τα σήμερα τεκταινόμενα….) για να υπάρχουν τέτοιες ‘δικλείδες αποκλεισμού’ συνταγματικά κατοχυρωμένες μάλιστα. Απίστευτα πράγματα έχουν ειπωθεί φόρα παρτίδα σ’ αυτή τη χώρα….
Είχα διαβάσει (παρακαλώ αν έχει κάποιος το σχετικό λινκ να το έβαζε – μιλάμε για σουρεαλισμό τύφλα να’ χει ο νταλί με τον λουίς μπουνιουέλ μαζί) το τι θα γινόταν με το βασικό μέτοχο αν εφαρμοζόταν π.χ. στην IBM ή στη Microsoft ελλάδας – μεγάλο γλέντι. Και οι δύο παίρνουν έργα του δημοσίου…. Και οι δύο είναι σχεδόν 100% θυγατρικές των αντίστοιχων IBM και Microsoft international, Οι οποίες ανήκουν εξ’ ολοκλήρου στις μητρικές -> άρα ο βασικός μέτοχος πρέπει να εφαρμοστεί στις μητρικές στην αμερική. Ακόμα και αυτό να υπέμεναν οι εταιρείες στην αμερική και να μην έλεγαν «πάμε να φύγουμε ρε που θα ασχοληθούμε με αυτούς τους βλάκες και θα έχουμε ανοικτά καταστήματα σε αυτή την περίεργη χώρα…», το ίδιο το σύνταγμα υπονοεί ότι ακόμα και ολόκληρες αλλά και ΟΛΕΣ οι χρηματαγορές του κόσμου θα έπρεπε να άρουν ΠΑΡΑΥΤΑ το απόρρητο εκατομμυρίων χρηματιστηριακών συναλλαγών, γιατί πολύ πιθανό ανάμεσά τους να συγκαταλέγετο κάποιος ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΕΤΟΧΟΣ. Νομίζατε ότι τελείωσε? Θα έπρεπε αυτό να γίνει και σε όλο τον κόσμο και μέχρι 3ης γενεάς (κυριολεκτικά) !!!!!!!! Και οι αρχές των χρηματιστηρίων θα έπρεπε να ονοματίσουν επ’ ακριβώς τα δεκάδες εκατομμύρια των συμμετεχόντων στα χρηματιστήρια και ασφαλώς τα εκατοντάδες των συγγενών τους. Και όλα αυτά σε καθημερινή βάση, διότι οι μέτοχοι αλλάζουν φυσικά – ει δυνατόν real time, σε πραγματικό χρόνο. Και φυσικά να γίνει διασταύρωση για το αν κάποιος από όόόόόόόόόόόόλους αυτούς έχει σχέση με κάποιο κραταιό ή όχι μμε στην ψωροκώσταινα. Ακόμα και αν microsoft, sun, ibm, dell, hp, apple, google, yahoo και άλλες δέκα τέτοιες έβγαζαν σε πέρα αυτό το τερατώδες project (δε λέω τπτ για το κόστος…… πείτε ρε ότι ήταν τσάμπα…..!!) σε κάποια χρόνια, σίγουρα η μαλακία η θεωρητικολογία θα είχαν προλάβει να πνίξει την υφήλιο.
Καταλάβαμε τι σοφές, εκσυγχρονιστικές και πλήρως εφαρμόσιμες διατάξεις έχει το σύνταγμά μας? Εεεεεεεεε ??????
Καλύτερα να λέγαμε στον υπόλοιπο κόσμο και στην ΕΕ ότι το σύνταγμά μας προβλέπει ότι ο πρόεδρος της δημοκρατίας και τουλάχιστον είκοσι βουλευτές θα πρέπει να είναι καρτούν – θα φαινόμασταν λιγότερο γελοίοι και βλαμμένοι σα χώρα.
Ώστε λοιπόν (για να καταλήξω κάποτε) το σύνταγμα απαγορεύει ‘κλειστές τελετές’ εεεεε? Τι σημαίνει ‘κλειστές’ και κυρίως τι σημαίνει ‘τελετές’? Η παρτούζα σε δωμάτιο εξοχικού σπιτιού εμπίπτει στον ορισμό? Η ομαδική παρακολούθηση κάθε τριτοτετάρτη του champions league σε μια προσηλωμένη – θρησκευτική ατμόσφαιρα για το ‘θεό του ποδοσφαίρου’ (που λέει και ο άλλος ο ανεκδιήγητος γλύφτης της οικογένειας βαρδινογιάννη εκεί στο mega…) με τις πίτσες και τις μπύρες να παίζουν το ρόλο του άρτου και του ιερού ποτού εμπίπτει πάτερ στον ορισμό?
Εντάξει, είναι πολύ μεγάλο το έλλειμα στη χώρα (της οικονομίας). Αλλά απ’ την άλλη και το έλλειμμα σοβαρότητας φαντάζει ώρες ώρες πέρα από κάθε φαντασία…..
Τhanks για τη διευκρίνηση. Τώρα το συνειδητοποίησα: ΜΙΛΑΣ ΣΟΒΑΡΑ!!
Λοιπόν για να φρενάρουμε λίγο γιατί η συζήτηση πήρε πολλή φόρα και χάνουμε επεισόδια.
''Οι άνθρωποι που συγκεντρώνονταν εκεί πέρα είχαν καλούς λόγους για να κρύψουν κάτι ώστε να μην παραδέχονται ότι έκαναν απλές θρησκευτικές τελετές''
Alitheia?Από πότε η παράλειψη ισοδυναμεί με πράξη; Δηλαδή από πότε το να μη βγάλω μια πινακίδα έξω από το σπίτι μου που να γράφει ¨δε βιάζω ανήλικες¨ ισοδυναμεί με το να ξεμοναχιάσω μια δεκατετράχρονη εντός της οικίας μου: Ή έστω από πότε η αστυνομία πρεπει να αντιμετωπιζει με τον ιδιο τροπο και τις δυο περιπτώσεις:;;;;
Θεωρητικά όλοι είμαστε ύποπτοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Αυτός είναι ο νόμος του ολοκληρωτικού κράτους. Αλλά σε μια φιλελευθερη κοινωνία που πιστευω οτι εστω κουτσουρεμενα απολαμβανουμε στην Ελλαδα ισχυει το αξίωμα, αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου...
Τι εννοείς προσηλυτίζω χωρίς να το δηλώνω ξεκάθαρα; Προσηλυτίζω σημαίνει προσπαθώ να τραβήξω εναν πολίτη σε μια θρησκεία-δόγμα-πολιτική θεωρία(με τη γενική εννοια). Αυτό σημαίνει ότι όσο και να παραμυθιάζω κάποιον με ποιητικούς συλλόγους και τραγουδάκια κάποτε πρεπει να φτάσω στο δια ταύτα, δηλαδή στην π ρ ο τ α σ η συμμετοχής. Αν δεν γινει κατι τετοιο τοτε πολυ απλά δεν εχουμε προσηλυτισμο αλλα ποιητικους συλλογους και τραγουδακια!! Αλλα αν γινει τοτε ο προσηλυτισμος δεν ειναι υπουλος, αντιθετα προκειται για straight to your faceκατασταση!! Απο την αλλη αν πχ καποιος πιστος εξαπατηθει και γραφτει στους καταλογους μιας σεχτας διχως τη θεληση του υπαρχουν δεκαδες οργανισμοι και θεσμοι (απο την αστυνομια μεχρι την Ε.Ε.!) για να βρει το δικιο του, σε τετοιες περιπτωσεις απατης.
Αλλωστε και η εκκλησια προσπαθει να προσελκυσει πιστους εμμεσα, με την προπαγανδα, τα συνθηματα της, το προγραμμα της, τις πολιτιστικές τις δραστηριοτητες μεσα απο τα ΜΜΕ που κατέχει. Αλλωστε ειναι αφελεια να προσπαθει κανεις να βάλει εναν υποψήφιο πιστο μέσα στο μαντρί μ¨ενα απλο ¨ελα μαζι μας¨. Κάπως πρέπει να τον τραβήξει.ΚΑΠΩΣ πρεπει να τον προσελκύσει . Αυτό ειναι σα να λεμε το μαρκετινγκ στο εμπόριο των θρησκειών..
Για το Ε.Δ.Α.Δ τα πράγματα δεν τα ξέρεις και πολύ καλά. Από το 1993 η Ελλάδα έχει καταδικαστεί 8 ΦΟΡΕΣ για αυθαίρετη μεταχείριση πολιτών που ανήκουν σε θρησκευτικές μειονότητες και συγκεκριμένα:
Δύο φορές για αθέμιτη εφαρμογή του μεταξικού νόμου περί προσηλυτισμού εις βάρος μη ορθοδόξων (αποφάσεις Κοκκινάκη 25.5.1993 και Λαρίση 24.2.1998).
* Μία τουλάχιστον φορά για δίωξη προσώπων που είχαν ιδρύσει ευκτήριο οίκο, χωρίς να έχουν πάρει προηγουμένως την προβλεπόμενη άδεια, μεταξύ άλλων και από τον ορθόδοξο μητροπολίτη (απόφαση Μανουσάκη 26.9.1996).
* Δύο τουλάχιστον φορές για άνιση μεταχείριση στην στράτευση λειτουργών άλλων γνωστών θρησκειών (αποφάσεις Τσίρλη και Κουλούμπα 29.5.1997 και Γεωργιάδη 29.5.1997).
* Μία φορά για στέρηση δικαιώματος της Καθολικής Εκκλησίας να παραστεί ενώπιον δικαστηρίου σε αστική υπόθεση (απόφαση Παναγιάς Χανίων 16.12.1997).
* Μία φορά για δίωξη σε βάρος του μουφτή της Ξάνθης για αντιποίηση εκκλησιαστικού αξιώματος (απόφαση Σερίφ 14.12.1999) και
* Μία φορά για μη διορισμό σε δημόσια θέση αντιρρησία συνείδησης, αν και αυτός είχε πετύχει δεύτερος στον σχετικό διαγωνισμό και τούτο για μόνο το λόγο ότι είχε κάποτε καταδικασθεί για ανυπακοή (απόφαση Θλιμμένου 6.4.2000
Τέλος τα διλληματα τυπου διαλεξτε πλευρα, φως ή σκοτάδι, Καλό ή κακό είναι τόσο αφελή, αβαθή και προβληματικά!! Αν ξυσεις λιγο την επιφανεια θα δεις οτι η αληθεια μαλλον κατα βαθος ...γκριζαρει....
Τελικά τα έλεγες σοβαρά, δεν έκανες πλάκα.... :
"Υπάρχουν οι άνθρωποι που κινούνται στο φως και τα έργα τους είναι γνωστά. Και υπάρχουν οι άνθρωποι που κινούνται στο σκοτάδι και τα έργα τους είναι του υποκόσμου.Διαλέξτε με ποιους είστε"
Με τέτοιες φράσεις μου θυμίζεις κάτι τύπους με μπουζουκάκι, σε παλιές ταινίες της πλάκας που λέγανε "οι ανθρώποι, και οι παλιανθρώποι"... Άλλο σοβαρό ή αστείο δε μου έρχεται...
Ρε τι άλλο θ' ακούσουμε μ' αυτά τα μπλογκς!! Δε μου λες, μήπως είσαι της Χρυσοπηγής?
Ρε Νιέφσκυ σίγουρα δε μας κανεις πλάκα, και κατέβασα τις νομολογίες τζάμπα και βερεσέ;;;; :)
νιεφσκι επειδη σε ανελαβαν οι αλλοι εγω δεν θα πω τιποτα εκτος απο αυτο:
τα οργια δεν απαγορευονται και δεν ξερω γιατι θα επρεπε να μας ενοχλει οτι λεει οι σιιτες κανουν "με μεγαλη βεβαιοτητα και οργια"...
.Το ελληνικό σύνταγμα σαφώς απαγορεύει κλειστές θρησκευτικές τελετές.
Δεν το νομίζω. Το Σύνταγμα έχει να πει (πάνω στο ζήτημα της θρησκείας) πέρα από το γνωστό άρθρο 3 για επικρατούσα θρησκεία κλπ, ότι:
1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.
2. Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων. Η άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλλει τη δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη. Ο προσηλυτισμός απαγορεύεται.
3. Οι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντί της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας.
4. Κανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς το Κράτος ή να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους.
5. Κανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του.
Και στο κάτω-κάτω, τι πάει να πει "κλειστή θρησκευτική τελετή"; Πώς είναι δηλαδή μια "ανοιχτή" θρησκευτική τελετή;
Όσο για το Σύνταγμα, το πρόβλημα δεν πηγάζει από αυτό (και ultrasonic θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι τι πίνεις ρε φίλε, άκου ισχύς επιπέδου νομαρχίας, σε σχέση με την ΕΕ ίσως αλλά εσωτερικά γαμάει).
Είναι πρόβλημα νοοτροπίας και δυσλειτουργίας του πολιτεύματος: κοινώς όλοι γράφουν τους νόμους στα @@ τους επειδή στο κάτω-κάτω οι νόμοι αλλάζουν κάθε πέντε λεπτά αναλόγως ποιον θέλει να βολέψει η εκάστοτε κυβέρνηση. Αντίθετα το Σύνταγμα δεν αναθεωρείται εύκολα και υπερισχύει έναντι των νόμων.
Κατά συνέπεια, υπάρχει μια τάση στο ελληνικό πολιτικό σύστημα να επιδιώκεται η προστασία από αυτό το πάρε-δώσε των νομοθετικών αποφάσεων που αισθανόμαστε ότι είναι σημαντικές, με το μόνο προβλεπόμενο τρόπο, δηλαδή την αναγόρευσή τους σε συνταγματικές διατάξεις.
Φυσικά αυτό το abuse είναι βλακώδες, γιατί ένα Σύνταγμα δε μπορεί παρά να εκφράζει βασικές αρχές του πολιτεύματος. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνει σε λεπτομέρειες. Δε λειτουργεί έτσι ένα Σύνταγμα.
Τώρα π.χ. με το βασικό μέτοχο που είπε και ο ultrasonic, τον ήπιαμε. Φυσικά τον ήπιαμε για συγκεκριμένο νόμο (γιατί είπαμε ότι το Σύνταγμα δε μπορεί να μπει σε τρελές λεπτομέρειες), αλλά δεν έχει σημασία, η αντίστοιχη συνταγματική διάταξη είναι ένα καλούπι παράγει μόνο τέτοιου τύπου (και τέτοιας βιωσιμότητας) νόμους.
Υπήρχε η καλή πρόθεση να αποτραπεί η χειραγώγηση των πολιτικών από τους ΜΜΕάρχες[*] και η πραγματιστική διαπίστωση ότι αν αυτό γινόταν με απλό νόμο οι ΜΜΕάρχες σε 10 λεπτά θα είχαν καταφέρει να τον αλλάξουν. Οπότε μπήκε στο Σύνταγμα αυτή η μαλακία η οποία είναι απλά ανεφάρμοστη. Αν ήταν νόμος, θα μπορούσε να αλλάξει εύκολα, αλλά ως συνταγματική διάταξη χέσε μέσα: μέχρι να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα, οι κυβερνήσεις είναι υποχρεωμένες να πορεύονται αντισυνταγματικά!
Άλλη, σαφώς πιο επιτυχημένη περίπτωση είναι το άρθρο που απαγορεύει την απαλοτρίωση της περιουσίας της Ιεράς Μονής της Αναστασίας της Φαρμακολύτριας(!) [για όποιον αναρωτιέται, βρίσκεται χωμένο στο Μέρος ΙΙ - Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα παρέα με την ελευθερία του λόγου, την ανεξιθρησκεία, τις στρατιωτικές υποχρεώσεις, το δικαίωμα του συνέρχεσθαι κλπ]. Δεν τους κουνάει τίποτα από εκεί τους παπάδες.
[*] μυστηριωδώς, κανείς δε σκέφτηκε η χειραγώγηση να αποτραπεί με ένα απλό "όποιος πολιτικός ή εργολήπτης κάνει λαμογιά τιμωρείται με ισόβια και χεστήκαμε για ΜΜΕ-ξεΜΜΕ".
"μυστηριωδώς, κανείς δε σκέφτηκε η χειραγώγηση να αποτραπεί με ένα απλό "όποιος πολιτικός ή εργολήπτης κάνει λαμογιά τιμωρείται με ισόβια και χεστήκαμε για ΜΜΕ-ξεΜΜΕ"
Χε χε, εννοείται! :-)
Αμήν....και έλεος...
Αν εγώ αρχίζω να περπατάω στο δρόμο και να φοράω καμπαρντίνα και να λοξοκοιτάζω τους μπάτσους και να ιδρώνω και να τρέμω και να κρύβομαι όταν τους βλέπω σε οποιοδήποτε απολυταρχικό ή φιλελεύθερο κράτος θα με υποψιαστούν ότι κάτι έχω κάνει''
έχεις δίκιο. Γι αυτό από δω και πέρα όταν περπατάμε στο δρόμο, καμπαρντινα στο χέρι, χέρι έξω απτην τσέπη, βλέμμα ίσια μπροστα, χαμόγελο και όχι κρίσεις πανικού. Όποιος έχει ζάχαρο ή χαμηλή πίεση την πουτ...ε. hands on the wall , nigger (δεν ξέρω πώς μου ρθε τώρα αυτο)!!
"Και κάποιος που επιμελώς προσπαθεί να κρύψει -χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη πίεση να το αποκαλύψει- τι κάνει είναι ύποπτος εξ ορισμού."
Της Ασφάλειας ο κύριος (ή ίσως από τους συμβούλους του μπους - παρόμοια δυστυχώς σκέφτονται κι αυτοί...)
Υφίσταται μια πόλωση μεταξύ αρκετών Ελλήνων με την εκκλησία και αντίστροφα. Η πόλωση αυτή και η αμάθεια που τη συντηρεί, κυρίως εκ μέρους απολογητών τής εκκλησίας, επιτρέπει κατ' επίφασιν "ηθικές" απόψεις περί δήθεν "προορισμού" περιφρούρησης τής εκκλησίας από το ελληνικό κράτος, επειδή τάχα οι άλλες θρησκείες προάγουν τα "ναρκωτικά" & τη "διαφθορά", λες και η ορθοδοξία έχει μέχρι σήμερα ράνει το δρόμο τού Ελληνισμού με "ροδοπέταλα"...
Προτείνω στους αδελφούς σαμαρείτες χριστιανούς που παρουσιάζουν συμπτώματα αμάθειας, αναμασήματος τηλεοπτικής "ηθικής" και λαϊκισμού, να ρίξουν μια ματιά στην ιστορία, για να διακρίνουν την πραγματική σχέση Ελληνισμού/εκκλησίας, επειδή καμιά φορά στο όνομα τού "ελληνισμού", βλαστημά κανείς τον Ελληνισμό, χωρίς να το καταλαβαίνει. Και καλά, αν το πράττει εν αγνοία...
Εχω τη γνώμη ότι κομβικά πρόσωπα και γεγονότα στη διαμόρφωση τού ρόλου που έπαιξε η εκκλησία στη σύγχρονη (μετά τον μεσαίωνα) ιστορία τής Ελλάδας, αλλά και στο να χαθεί (και πώς) για τους Ελληνες η ευκαιρία τής Αναγέννησης ήταν ο πατριάρχης Γεννάδιος-Σχολάριος με την υποτελή, προδοτική έως και μισητή για τούς Ελληνες στάση του, η εξέχουσα προσωπικότητα τού Πλήθωνος Γεμιστού και τα γεγονότα του 1ου μισού τού 15ου αιώνα, με κορυφαία την περίοδο από την Ενωση τής Φερράρας έως την πτώση τής Κωνσταντινούπολης.
Η Αναγέννηση, μια ιστορική πολιτισμική εποχή που κυρίως εξισορρόπησε τη σχέση ανάμεσα σε στοιχεία τού χριστιανικού ανθρωπισμού με τον αρχαιοελληνικό ορθολογισμό και αισθητική, ουσιαστικά χάθηκε για τον Ελληνισμό, εξαιτίας τής στάσης που κράτησε το Φανάρι, με συνέπεια την πόλωση που υφίσταται ανάμεσα σε μεγάλη μερίδα των Ελλήνων με την εκκλησία, από την ίδρυση τής νεώτερης Ελλάδας και ύστερα, μέχρι σήμερα.
Το γεγονός ότι η προσωπικότητα και ο ρόλος τού Γεώργιου Γεμιστού αποσιωπάται επιμελώς, τόσο από την εκκλησία, όσο και από τους φανατικούς οπαδούς τού αρχαιοελληνικού "ρεβανσισμού", είναι ήδη δείγμα για την αξιοπιστία τού ρόλου τού Πλήθωνος και των ενωτικών τής περιόδου 1430-1453.
Παραθέτω απόσπασμα από εγκυκλοπαιδική διαδικτυακή αναφορά στον Πλήθωνα (1360-1452), όπως τον παρουσιάζει η ιστοσελίδα τού "Γουϊκιπεντια":
"Ένθερμος υπερασπιστής της φυσικής και πολιτισμικής συνέχειας του Ελληνισμού («εσμέν Έλληνες το γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί»), βαθύς γνώστης του Πλατωνισμού, συνέθεσε πολλούς ύμνους προς τους Έλληνες Θεούς, συγκρότησε τον φιλοσοφικο-λατρευτικό «Κύκλο» του Μυστρά, και συνέγραψε τα «Περί ων Αριστοτέλης προς Πλάτωνα διαφέρεται» και «Περί Νόμων». Το τελευταίο, ένα πλήρες σχέδιο για επανελληνοποίηση της Πελοποννήσου, δυστυχώς κάηκε δημόσια μετά τον θάνατό του από τον πρώτο υπότουρκο πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο, καθώς θεωρήθηκε «ειδωλολατρικό» και «σατανικό», που περιείχε υποτίθεται στις σελίδες του «τα σαπρά των Ελλήνων ληρήματα».
Στο google μπορεί κανείς να βρει αρκετές ενότητες/σελίδες αναζητώντας τα στοιχεία "Πλήθων Γεμιστός" "Βησσαρίων", "Ενωση της Φεράρας". Μια από αυτές είναι η ακόλουθη:
http://www.fhw.gr/chronos/10/gr/pl/pn/pnf4.html
S
Αποκωδικοποίηση....: θρησκειών, μυθολογιών, ψυχής, σιωπής,.....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....
Δημοσίευση σχολίου