oh You're So Condescending, your Gall Is Never Ending
we Don't Want Nothin', Not A Thing From You
your Life Is Trite And Jaded, boring And Confiscated
if That's Your Best, Your Best Won't Do
Twisted Sister
we Don't Want Nothin', Not A Thing From You
your Life Is Trite And Jaded, boring And Confiscated
if That's Your Best, Your Best Won't Do
Twisted Sister
Την τελευταία εβδομάδα διάβασα απόψεις σε πολλά φοιτητικά φόρουμ, παρακολούθησα τις τοποθετήσεις στην Γ.Σ. του συνδικαλιστικού συλλόγου της Ιατρικής και έτυχε να βρεθώ και στην προσυγκέντρωση στα Προπύλαια την Πέμπτη. Αυτό που μου έκανε εντύπωση, παρά την μακρόχρονη "θητεία" μου στο χώρο, είναι με πόση ευκολία το απίστευτο ψέμα φτάνει να θεωρείται δεδομένη και αδιαμφισβήτητη αλήθεια. Ο Γκαίμπελς θα ήταν περήφανος για τους συνεχιστές των πρακτικών του. Η ανάγκη που γεννά αυτήν την τρομοκρατία του ψεύδους δεν είναι άλλη από την αδυναμία των πραγματικών πολιτικών επιχειρημάτων.
Η διαφωνία πχ την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ ή την αξιολόγηση των ιδρυμάτων είναι μια πολιτική θέση, με την οποία διαφωνώ αλλά την σέβομαι ως αντίθετη άποψη. Τα επαναλαμβανόμενα συνειδητά ψέματα όμως δεν είναι πολιτικές θέσεις, έρχονται να καλύψουν την πολιτική ανεπάρκεια των εκφραστών τους, και δεν τυγχάνουν κανενός σεβασμού. Οι ίδιοι καταλαβαίνουν ότι δεν είναι τόσο εύκολο να πείσουν πια, μόνο με τα πολιτικά τους επιχειρήματα, τα οποία απαξιώνται από την ροή της ιστορίας. Μετέρχονται λοιπόν κάθε τρομοκρατικού μέσου που διαθέτουν. Την προηγούμενη Τετάρτη άκουσα ο ίδιος τον εκπρόσωπο των ΕΑΑΚ στην Ιατρική να λέει ότι αξιολόγηση σημαίνει ...κατάργηση του ασύλου! Ότι εντατικοποίηση των σπουδών σημαίνει ...κατάργηση της δυνατότητας φοιτητικών διεκδικήσεων! Και πολλά άλλα τέτοια παρόμοια. Το απόλυτο και οριστικό διαζύγιο με την πραγματικότητα και τον ορθολογισμό (φαινομενικά πάντα, διότι όλα αυτά γίνονται απόλυτα συνειδητά και εξυπηρετούν ευρύτερες πολιτικές "αντιπαράθεσης" και απλά βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στα πανεπιστήμια). Εδώ θα περιοριστώ στο σχολιασμό μερικών από τα πιο συχνά και χτυπητά ψεύδη που αναπαράγωνται διαρκώς και καλλιεργούν κλίμα τρομοκράτησης των φοιτητών για τις επερχόμενες αλλαγές.
Κατ'αρχήν, κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας ότι προχωράει σε αλλαγές χωρίς να ρωτήσει τους εμπλεκόμενους φορείς. ΨΕΥΔΟΣ. Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας που συστάθηκε πέρισυ για να κάνει τις προτάσεις περιελάμβανε όλους τους θεσμικούς φορείς. Αυτοί επέλεξαν να αποχωρήσουν πέρισυ τον Μάρτιο. Φυσικά το συμβούλιο συνέχισε τις εργασίες του και κατέληξε στο πορισμά του, χωρίς την συμμετοχή τους. Οι ίδιοι λοιπόν συνδικαλιστές που σήμερα κατηγορούν το υπουργείο, με την ανεύθυνη στάση τους κατάφεραν να μηδενίσουν την όποια επιρροή θα μπορούσαν να έχουν στο πόρισμα και στις προτάσεις προς το υπουργείο (1), (2), (3). Διότι ο μόνιμος στόχος τους δεν είναι να γίνουν αλλαγές προς το καλύτερο, αλλά να μην αλλάξει τίποτα απολύτως. Γι'αυτό σαμποτάρουν κάθε φορά την όποια συζήτηση για διατύπωση προτάσεων και αντιδρούν μετά σε κάθε προσθάθεια αλλαγών. Ένα θέατρο παραλόγου, το οποίο παρακολουθούμε δεκαετίες τώρα, και το εισιτήριο που πληρώνουμε είναι η απαξίωση της εκπαίδευσης.
Τρομοκρατούν τους φοιτητές με ΨΕΥΔΗ περί κατάργησης του ασύλου. Το άσυλο δεν καταργείται, διότι αποτελεί θεμέλιο της κατοχύρωσης των ακαδημαϊκών ελευθερίων και της ανεμπόδιστης διακίνησης ιδεών στον χώρο του πανεπιστημίου. Εδώ όμως και πολλά χρόνια το άσυλο δυσλειτουργεί, δημιουργώντας συνθήκες όπου επωάζονται παράνομες δραστηριότητες του κοινού ποινικού δικαίου. Το ίδιο το άσυλο έχει γίνει μέσο, αντί για προστασία, για παραβίαση των ελευθεριών και των δικαιωμάτων της πανεπιστημιακής κοινότητας. Έτσι, θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα παραβιάζονται, πανεπιστημιακές εκδηλώσεις διαλύονται, πολύτιμες υποδομές καταστρέφονται. Ο νέος νόμος δεν έρχεται να καταργήσει το άσυλο, αλλά να κάνει πιο δύσκολη την κατάχρησή του χωρίς να φεύγει η εξουσία από την ακαδημαϊκή κοινότητα, με την αντικατάσταση της υφιστάμενης Επιτροπής Ασύλου από το Πρυτανικό Συμβούλιο, το όποίο προτείνεται να αποφασίζει με αυξημένη πλειοψηφία δύο τρίτων.
Τι λέει ακριβώς το προσχέδιο διάταξης νέου νόμου:
Η παράγραφος 6 του άρθρου 2 του Ν. 1268/1982 αντικαθίσταται ως εξής:
«Το όργανο αυτό είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο με δικαίωμα ψήφου όλων των μελών του. Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων. Ο Πρύτανης μπορεί να παραπέμψει το θέμα στη Σύγκλητο, που συγκαλείται εκτάκτως και αποφασίζει επίσης με πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων.»
Κινδυνολογούν συνεχώς για τους αιώνιους φοιτητές και για την άδικη μεταχείρηση όσων δουλεύουν ή λόγω άλλων αντικειμενικών δυσκολιών δεν μπορούν να τελειώσουν εγκαίρως τις σπουδές τους. ΨΕΥΔΟΣ. Ο στόχος των αλλαγών είναι όχι να τιμωρηθούν, όσοι για πραγματικούς λόγους αδυνατούν να τελειώσουν εγκαίρως, αλλά να εξασφαλίσουν μια ελάχιστη αξιοπιστία του πτυχίου. Επίσης θα ισχύσουν για όσους εγγραφούν στα πανεπιστήμια την επόμενη χρονιά, όχι για όσους ήδη φοιτούν. Ένα φοιτητής που παίρνει το πτυχίο μιας τετραετούς σχολής σε 7 ή 8 χρόνια, πώς μπορεί να θεωρείται ότι το πτυχίο πιστοποιεί την επάρκειά του σε μαθήματα που πέρασε σαν πρωτετής όταν η χρονική περίοδος της φοίτησής του ξεπερνά τόσο πολύ το προβλεπόμενο και οι όποιες γνώσεις του ουσιαστικά έχουν απαξιωθεί; Γιατί θα πρέπει ο Έλληνας φορολογούμενος να επιβαρύνεται με το επιπλέον κόστος της εκπαίδευσης κάποιου όταν παρατείνει με επιλογή ή ανικανότητά την φοίτηση, χρησιμοποιώντας τις παροχές του πανεπιστημίου σε υποδομές, βιβλία ή εκπαιδευτικό προσωπικό; Γιατί δεν υπάρχει ανάλογος θόρυβος για τις αναβολές στράτευσης που επίσης θέτουν ένα αντικειμενικό όριο στην παράταση των σπουδών; Τι σόι πανεπιστήμιο είναι αυτό που διευκολύνει όλους τους φοιτητές να αποφοιτήσουν χωρίς κανένα φίλτρο ουσιαστικής αξιολόγησης; Ποιός είπε οτι η είσοδος σε ένα ΑΕΙ σημαίει αυτομάτως και σίγουρη αποφοίτηση; Τι ακριβώς όμως προτείνεται;
Η πρόταση της Επιτροπής είναι: ...Η Επιτροπή θεωρεί ότι μία λύση θα ήταν ο περιορισμός των ετών φοίτησης σε 1.5ν (όπου ν ο ελάχιστος αριθμός ετών που απαιτείται για την απόκτηση του πτυχίου) για τους φοιτητές που δεν εργάζονται ή δεν έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις (ανατροφή τέκνων). Μία τέτοια λύση, αν προκριθεί, θα πρέπει να συνοδεύεται από μέτρα που ενισχύουν τη φοίτηση ατόμων που δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες[...]Παράλληλα μέτρα, όπως η δυνατότητα διακοπής σπουδών για ένα ή δύο το πολύ έτη(που δεν θα προσμετρώνται στο 1.5ν), καθώς και η δυνατότητα μερικής φοίτησης (δυνατότητα περαίωσης των σπουδών σε 2ν χρόνια), θα πρέπει επίσης να προβλεφθούν για ειδικές περιπτώσεις (μητέρες ανηλίκων, εργαζόμενοι με αποδεδειγμένη πλήρη απασχόληση και ασφαλιστική κάλυψη, χρονίως πάσχοντες, κ.ά.).
Προσχέδιο διατάξεων νέου νόμου:
(Α) Στον Ν. 1268/1982 προστίθεται άρθρο 25α που έχει ως εξής:
«1. Ανώτατο χρονικό όριο φοίτησης στις προπτυχιακές σπουδές είναι ο ελάχιστος αριθμός εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου προσαυξανόμενος κατά 50% ή, προκειμένου για εργαζόμενους φοιτητές ή για γονείς ανήλικων τέκνων, διπλασιαζόμενος.
2. Εργαζόμενος θεωρείται ο φοιτητής που κατά τη διάρκεια των σπουδών του είχε, αθροιστικά επί τουλάχιστον ένα έτος, πλήρη απασχόληση με ασφαλιστική κάλυψη ή εάν πιστοποιείται με άλλο τρόπο η πλήρης απασχόληση, σε συνδυασμό με δυσχερή οικονομική κατάσταση του φοιτητή, όπως προκύπτει από την ατομική και οικογενειακή φορολογική δήλωση.
3. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να διακόπτει, με έγγραφη δήλωσή του προς τη γραμματεία του Τμήματος, τις σπουδές του για ένα έως τέσσερα το πολύ εξάμηνα, συνεχόμενα ή μη, που δεν θα προσμετρώνται στον παραπάνω ανώτατο χρόνο σπουδών.
4. Μετά την πάροδο του ανώτατου χρόνου σπουδών, ο φοιτητής θεωρείται αυτοδικαίως απολέσας τη φοιτητική ιδιότητα. Συμμετοχή του σε εξετάσεις δεν είναι πλέον δυνατή. Εξαίρεση επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας και με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Τμήματος λαμβανόμενη με πλειοψηφία 3/4 του συνόλου των μελών του.
5. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται για τους φοιτητές που θα εγγράφονται σε Πανεπιστήμια από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 και εφεξής.»
(Β) Η παράγραφος 8 του άρθρου 9 του Ν. 2083/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«8. (α) Μετά από τρεις αποτυχημένες εξετάσεις σε ένα μάθημα, ο φοιτητής, αν το ζητήσει εγγράφως ένα μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται κατά την περίοδο αυτή από τριμελή επιτροπή. Με την ίδια αίτηση ο φοιτητής δικαιούται να ζητήσει την εξαίρεση του εξεταστή από την τριμελή αυτή επιτροπή. Το τελευταίο αυτό αίτημα εξετάζεται από το Δ.Σ. ή τη Γ.Σ. του Τμήματος, που λαμβάνει υπόψη τυχόν πρόσθετες προϋποθέσεις που προβλέπονται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Τμήματος.
(β) Ο φοιτητής δικαιούται, αν θεωρεί ότι αδικήθηκε, να έχει πρόσβαση στο διορθωμένο γραπτό του. Η πρόσβαση στα γραπτά εξετάσεων γίνεται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζει ο διδάσκων μετά τη διόρθωση των γραπτών.»
Μπορεί οι αλλαγές να μην είναι οι καλύτερες δυνατές. Πάντα υπάρχουν αδυναμίες. Είναι όμως απόλυτα αναγκαίες και έχουν και μια ευρύτερη πολιτική συναίνεση για να εφαρμοστούν. Η πολιτική και ιδεολογική γύμνια των αντιδρούντων τους έχει εξωθήσει στην τρομοκρατία του ψεύδους, προκειμένου να σχηματίσουν τις θλιβερές μειοψηφίες που ελέγχουν τις περισσότερες γενικές συνελεύσεις των υπό κατάληψη σχολών. Η ελεύθερη ενημέρωση και ο ορθολογισμός μπορούν να αφαιρέσουν αυτό το πολιτικό τους δεκανίκι. Διαβάστε:
Το πλήρες πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και τι ακριβώς αλλαγές στο νόμο προτείνονται.
Oh We're Not Gonna Take It
no, We Ain't Gonna Take It
oh We're Not Gonna Take It Anymore
we've Got The Right To Choose And
there Ain't No Way We'll Lose It
this Is Our Life, This Is Our Song
από το ίδιο
21 σχόλια:
Αντε κορόιδα και στο ΠΑΜΑΚ τους "δουλέψαμε με τα ψέμματα μας"
75%: Το Παν. Μακεδονίας δείχνει το δρόμο!
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
Το σκορ στο ΠΑΜΑΚ είναι συγκινητικό...
1508 Πρωτοβουλία, έναντι 598 ΔΑΠ και 85 ΠΚΣ. Η ΔΑΠ από το 60% στις εκλογές έπεσε στο 25% παρά την κινητοποίηση με λίστες και τη μέθοδο της κινητοποίησης πυραμίδας.
ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ!
Η Πρωτοβουλία Φοιτητών ΠΑΜΑΚ αποτελεί πρότυπο για την ενότητα της αμφισβήτησης και της σκεπτόμενης σπουδάζουσας νεολαίας...
προσθέστε τα σχόλιά σας σε αυτό το άρθρο
Ανταπόκριση και φωτογραφίες από τη Θεσσαλονίκη
http://athens.indymedia.org/
front.php3?lang=el&article_id=518603
68 από τα 70 τμήματα Πανεπιστημίου και ΤΕΙ έχουν κατάληψη μετά από ΜΑΖΙΚΕΣ συνελεύσεις!
Ο ανώνυμος φοιτητής έρχεται μόνο να επιβαβεαιώσει την άποψη του Roark. Βέβαια δεν περιμένω από νέους φοιτητές να μένουν απλά παθητικοί δέκτες σε οποιαδήποτε αλλαγή , αλλά όχι και να είναι παθητικοί δέκτες της προπαγάνδας του κάθε κομματόσκυλου!!!!!!!
Θυμάμαι μία συζήτηση για την πρακτική στο Πολυτεχνείο όπου ένας ΕΑΑΚίτης έλεγε ότι δεν πρέπει το Πολυτεχνείο να προσφέρει υπηρεσίες στις εταιρείες. Ένας συμφοιτητής μου τον ρώτησε: Μα καλά εδώ δεν είναι Λύκειο εδώ ερχόμαστε για να μάθουμε μία δουλειά.
Η απάντηση ήταν : Λάθος συνάδελφε , εδώ έρχεσαι για να πάρεις ανώτερη μόρφωση.
Πιάσε το αυγό και κούρευτο δηλαδή.
Οι κινητοποιήσεις είναι ένα δείγμα της προβατοποίησης του φοιτηταριού:
-Δεν είδα κανένα να διαμαρτύρεται για την ύπαρξη μεταπτυχιακών με δίδακτρα σε δημόσια πανεπιστήμια. Γιατί Δημόσια και δωρεάν δεν τη θέλετε την Παιδεία;
-Όχι στην εξειδείκευση. Καλά, καθίστε να αποφοιτήσετε και μετά που θα πάτε στο Interview να τους πείτε ,α εγώ είμαι κατά της εξειδίκευσης.
Θα μπορούσα να γράφω σελίδες και σελίδες ακόμη για το πόσο κουτόχορτο ταϊζονται οι φοιτητές αλλά καλύτερα τα είπε ο Roark.
Αν λοιπόν θεωρούν κάποιοι ότι η κατάργηση των αιώνιων φοιτητών τους καταστρατηγεί τις βασικές τους ελευθερίες, ας εφαρμοστεί δοκιμασμένο σύστημα άλλων χωρών:
-Οικονομική ενίσχυση με τη μορφή δανείου που θα δίνεται αν η πορεία του φοιτητή σε κάθε εξεταστική κρίνεται ικανοποιητική. Και φυσικά θα κόβεται μετά από ν έτη σπουδών (ν= ελάχιστος χρόνος σπουδών). Μετά ας συνεχίζει να σπουδάζει ο φοιτητής αλλά με τα λεφτά του μπαμπά ή τα δικά του.
Και αν αυτό το μέτρο είναι άδικο, πλουτοκρατικό και ταξικό ,όλοι εσείς που σήμερα πάτε πορεία αύριο θα τρέχετε στην Αγγλία για master ,θα ζορίζετε τα παιδιά να πάρουν το κωλόχαρτο και θα διαβάζετε σπίτι για να πάτε την επόμενη μέρα στη δουλειά.
Αλλά βέβαια γιατί να σκεφτεί κανείς το τόσο μακρινό μέλλον όταν την Παρασκευή αρχίζει το Μουντιάλ έτσι δεν είναι;
Έχουν δυστυχώς ειπωθεί πάρα πολλά ψέμματα και ανακρίβειες επί του θέματος από τις περισσότερες παρατάξεις. Βασικά οι περισσότεροι λόγοι τους οποίους επικαλούνται δεν υφίστανται...είτε μιλάμε για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (τα οποία ακόμα είναι αρκετά χρόνια μακριά-βλ. επόμενη αναθεωρητική βουλή) είτε μιλάμε γι αυτές τις λιγοστές "light" διατάξεις που προωθούνται με το επικείμενο νομοσχέδιο το περιεχόμενο των οποίων συνειδητά αλλοιώνεται από τους τσομπάνηδες των ΕΑΑΚ. Θλιβερό είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι φοιτητές που ψηφίζουν υπέρ της κατάληψης δεν γνωρίζουν γιατί ακριβώς το κάνουν ενώ πολλοί πλέον προτιμούν να συνεχιστούν οι καταλήψεις ώστε η εξεταστική να μετατεθεί για τον Σεπτέμβρη. Δυστυχώς μέσω αυτής της απίστευτης προπαγάνδας δημιουργούνται συνθήκες ενός ακαδημαικού φιάσκου το οποίο από ότι φαίνεται θα έχει συνέχεια..
Οκ. Το ΠΑ.ΜΑΚ. έχει περίπου 10.000 φοιτητές, αλλά αφού οι 1508 θέλουν κατάληψη ας την έχουν...
Αν είναι δυνατόν να διαφημίζεται ως μαζική η άποψη του 15%!
Διαβάστε τα ψεύδη, τις διαστρεβλώσεις και τα αυθαίρετα συμπεράσματα των ΕΑΑΚ των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ και την σύγκρισή τους με το πόρισμα του ΕΣΥΠ (από έναν φοιτητή της σχολής αυτής).
Και να και τα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών από το συγκεκριμένο σύλλογο για να μην πω για τις 5 συνεχόμενες βδομάδες κατάληψης με διαφορά που διευρύνεται σε κάθε γενική συνέλευση.Αλλά βέβαια ξέχασα είναι όλοι πρόβατα και κατευθυνόμενοι ενώ ο τύπος με το συγκεκριμένο blog ένας ελεύθερα σκεπτόμενος πολίτης.
Αποτελέσματα Φοιτητικών Εκλογών 2006
ΑΝ.Α.Φ.Η. 354
Δ.Α.Π. 280
Π.Α.Σ.Π. 265
Π.Κ.Σ. 148
Ασσυμετρία - Δίκτυα 49
Αγ. Κινήσεις 19
Λευκά 34
Άκυρα 35
Το αποτέλεσμα των εκλογών αυτών έρχεται σαν μια συνέχεια όλων εκείνων των πολιτικών διεργασιών στο εσωτερικό του Φοιτητικού Συλλόγου, και των πολιτικών του αποφάσεων ενάντια στην αναδιάρθρωση σε εκπαίδευση και εργασία.
Το μήνυμα των φοιτητών της σχολής των Ηλεκτρολόγων στην πολιτική μάχη των φοιτητικών εκλογών ήταν ένα ξεκάθαρο όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ένα ξεκάθαρο όχι στον νέο νόμο πλαίσιο, ένα ξεκάθαρο όχι στην διαμόρφωση ενός τοπίου εργασιακής ανασφάλειας. Η περιθωριοποίηση των καθεστωτικών παρατάξεων (ΔΑΠ-ΠΑΣΠ), που χαράσσουν μια στρατηγική ενσωμάτωσης των φοιτητών στις κυρίαρχες επιλογές των κομματικών τους φορέων είναι αρκετά ελπιδοφόρα. Τελικά το αποτέλεσμα της διαδικασίας των φοιτητικών εκλογών αποτέλεσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα με πολλούς αποδέκτες, το οποίο διατυπώνει το αίτημα για ενιαία πτυχία με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτά, το αίτημα για ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών, και την αποφασιστικότητατων φοιτητών να αγωνιστούν για αυτά.
Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί του ΕΜΠ έχουν περίπου 3000 προπτυχιακούς φοιτητές και 850 μεταπτυχιακούς (ερήμην των οποίων λαμβάνονται όλες οι αποφάσεις των ΓΣ των συνδικαλιστών των προπτυχιακών). Στη συγκεκριμένη σχολή η κατάληψη συνεχίστηκε με απόφαση της ΓΣ στις 5/6 όπου ψήφισαν 484 άτομα (περίπου το 16% των φοιτητών συμμετείχε στην συνέλευση) και την πρόταση των ΕΑΑΚ την ψήφισαν 305 άτομα (το 10% των φοιτητών αποφάσισε και επέβαλε την συνέχιση της κατάληψης). Συγκινητικές, μαζικές και δημοκρατικές αποφάσεις...
Βασικά δεν καταλαβαίνω γιατί οι φοιτητές θεωρούν ότι η άποψη τους για το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων πρέπει να έχει βαρύουσα σημασία. Στην πραγματικότητα φρονώ ότι είναι οι τελευταίοι που μπορούν να έχουν άποψη για το θέμα, διότι οι ίδιοι ήδη φοιτούν σε πανεπιστήμια, άρα δεν έχουν ανάγκη τα ιδιωτικά. Όχι μόνον αυτό, αλλά, έχοντας εξασφαλίσει οι ίδιοι τη θέση τους, είναι λογικό να αντιτίθεναι στον όποιο ανταγωνισμό-αν μπορούσαν θα εμπόδιζαν και την αναγνώριση πτυχίων του εξωτερικού, να είστε βέβαιοι.
Το να ρωτάς τους φοιτητές αν είναι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι σαν να ρωτάς τους ταξιτζήδες φερ' ειπείν ή τους αρτοποιούς αν θα ήθελαν την απελευθέρωση του επαγγέλματος τους. Τι θα σου πουν, όχι θα σου πουν, υπάρχει πιθανότητα να πουν ναι;
Κι όμως, για τους ταξιτζήδες ή όποια άλλη επαγγελματική τάξη δεν υπάρχει περίπτωση να εισακουστούν, αντίθετα οι υπόλοιποι θα πέσουν επάνω να τους φάνε. Ενώ για τους φοιτητές ευαισθητοποιούμαστε, μην τυχόν κι ενοχληθούνε τα παιδιά-λες κι όσα αναζητούν μια λύση στα ιδιωτικά δεν είναι παιδιά.
Συνέχεια: για όλα τα θέματα που θέτουν οι φοιτητές ενδιαφέρει η γνώμη όλης της κοινωνίας διότι το δημόσιο πανεπιστήμιο είναι για όλη την κοινωνία, που το πληρώνει κιόλας. Για τα ιδιωτικά Α.Ε.Ι. όμως ή τα παραρτήματα των ξένων, είναι οι τελευταίοι που θα έπρεπε να ρωτηθούν.
Χθες παρέμεινε κλειστή η Νομική Αθηνών με 842 ψήφους (περίπου το 17% των φοιτητών της) σε μια συνέλευση με 1139 άτομα (περίπου το 23% των φοιτητών). Και πάλι χωρίς να έχουν συμετέχουν άλλα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (πχ μεταπτυχιακοί). Θαυμάστε τις προατάσεις τους. Αν αυτό δεν είναι στείρα άρνηση, τότε οι λέξεις χάνουν το νόημά τους. Αντιγράφω από το επίσημο πλαίσιο που ψήφισαν ΠΚΣ(ΚΚΕ), ΠΑΣΠ(ΠΑΣΟΚ), ΕΑΑΚ(ΝΑΡ+Ανεξάρητοι εξωκοινοβουλευτικοί), ΔΙΚΤΥΟ(ΣΥΝ), ΓΕΝΟΒΑ(ΣΕΚ):
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
►ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ-ΠΛΑΙΣΙΟ
►ΟΧΙ ΣΤΑ ν+2 ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΣΤΟ ΟΡΙΟ ΕΞΕΤΑΣΗΣ, ΣΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
►ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
►ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ
►ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
►ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
►ΝΑ ΜΗΝ «ΟΡΙΟΘΕΤΗΘΕΙ», ΑΛΛΑ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΘΕΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ
►ΟΧΙ ΣΤΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡ.16Σ, ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
►ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΙΒΔΜ, ΔΟΑΤΑΠ
►ΕΝΙΑΙΑ ΠΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗ ΜΟΝΗ ΠΡΟ’Υ’ΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
► ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΑΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ
► ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ
►ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΠΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ ΤΟΥΣ
Δεν ξέρω αν είναι για γέλια ή για κλάμματα...
perasa to 1995 sthn sxolh mhxanikwn h/y kai plhroforikhs sthn patra, to palepsa 7 xronia to pragma kai vare8hka. hr8a a8hna opoy vrhka douleia panw sto antikeimeno pou spoudaza (mias kai variomouna perissotero thn sxolh kai thn olh fash ths akadhmaikilas para to antikeimeno ton spoudwn mou). eimai loipon enas "aiwnios" foithths, 12eto etos fetos. Toso kairo sthn olh kouventa gia to neo nomo plaisio, anarwtiemai, pou epivarinw to kratos, to meso ellhna forologoumeno? pou8ena einai h apanthsh. to kratos den dapanaei gia mena oute ena cent, kai omos 8elei na me "katarghsei", 8elei na mou aferesei to dikaioma opote 8elisw na prospa8isw na parw to ptyxio mou. den epivarinw kanenan oikonomika me thn tampela tou "aiwniou"
kapoioi isws na mou poune oti 8a exw minei pisei / ektos an meta apo 10 xronia apofasisw na parw to ptyxio... Ki edw pali paizei paralogismos, giati an ta pragmata synexisoun opos twra, auta ta 10 xronia 8a ergazomai se eteries tou kladous kai sigoura 8a exw thn aparaithth epafh wste na mhn eimai ektos...
an kapoioi apo esas diafwnoun me thn ypar3h aiwniwn foithtwn, 8a sas parakalouse me epixeirimata na mou peite to giati.
filika,
tyxaios aiwnios foithths
Έτσι όπως τα λες φαίνεται να έχεις ένα point σοβαρό. Όμως μάλλον είσαι σπανιότατη περίπτωση. Και σίγουρα θα μπορούσε να προβλεφθεί κάτι για περιπτώσεις σαν τη δική σου. Όπως π.χ. διακοπή σπουδών, επαναξιολόγηση και κατάταξη με βάση και την εμπειρία σου όταν αποφασίσεις να συνεχίσεις.
Καταλαβαίνεις όμως πόσο σοβαρό είναι για ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα να μη γνωρίζει πόσους ενεργούς φοιτητές έχει; Κι αν τα ελληνικά Α.Ε.Ι. θέλουν να κάνουν σοβαρό προγραμματισμό, π.χ. ως προς τους χώρους διδασκαλίας, τα μέλη Δ.Ε.Π. που θα απασχοληθούν ή τις διαδικασίες αξιολόγησης, επιβάλλεται να έχουν τέτοια στοιχεία. Τουλάχιστον αν θέλουν να λειτουργούν οργανωμένα, όπως κάθε σοβαρό πανεπιστήμιο. Επίσης είναι δεδομένο ότι οι γνώσεις απαξιώνονται μετά από κάποια χρόνια και τα άτομα όπως εσύ που ασχολούνται με την ειδικότητα τους είναι εξαιρέσεις, ο κανόνας για τους αιώνιους φοιτητές είναι να έχουν αποκοπεί. Εν πάσει περιπτώσει θα μπορούσε να αξιολογείται με κάποιο τρόπο αυτό. Επίσης όλοι έχουμε στο μυαλό μας κάποιους αιώνιους φοιτητές-επαγγελματίες συνδικαλιστές που στην ουσία διατηρούν τη φοιτητική ιδιότητα μόνο και μόνο για να "συνδιοικούν" παρασκηνιακά τις σχολές. Α, στον καιρό μου είχαμε και τη δυνατότητα να παίρνουμε αενάως δωρεάν συγγράμματα, ενώ κάποιοι διαβιούσαν επί δεκαετία σε εστίες, αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτά εξέλειπαν.
Αυτά, δεν ξέρω αν αρκούν για να πείσουν ή αν υπάρχουν κι άλλα.
To προσχέδιο νόμου λέει ξεκάθαρα ότι δεν σε αφορά:
5. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται για τους φοιτητές που θα εγγράφονται σε Πανεπιστήμια από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 και εφεξής.
Ένας πρωτοετής όμως που θα μπει στη σχολή σου θα ξέρει εξαρχής και θα κάνει ανάλογα τους υπολογισμούς και τις επιλογές του, ότι θα έχει, αν δουλεύει, 10 χρόνια για να τελειώσει.
Γιατί οι αιώνιοι φοιτητές βλάπτουν; Δεν είναι μόνο το κόστος στο πανεπιστήμιο. Είναι και η υποβάθμιση της αξίας του πτυχίου. Το πτυχίο, ως πιστοποιητικό γνώσεων, απαξιώνεται όταν ο χρόνος απόκτησής του είναι άπειρος. Δεν μπορεί το ίδιο χαρτί να πιστοποιεί την ίδια επάρκεια σε έμα μάθημα σε κάποιον που το πέραρε πριν 4 χρόνια, και κάποιου που το πέρασε πριν 12. Η αμφιβολία για την αξία των γνώσεων που αποκτώνται απαξιώνει την αξία των πτυχίων όλων των αποφοίτων και την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού ιδρύματος. Όταν πάνε οι απόφοιτοι μετά για δουλειά οι εργοδότες δεν είναι σε θέση να πείσουν για την επάρκειά τους με βάση το πτυχίο τους.
@Roark: Οι μεταπτυχιακοί είναι αυτοί που είναι αδιάφοροι και δεν πατάνε σε συνελεύσεις και εκλογές. Δεν τους έβγαλε κανείς έξω από τη συνέλευση.
@Maria Velliou: Ο νόμος πλαίσιο δε λέει μόνο για ιδιωτικά πανεπιστήμια αφορά και άλλα ζητήματα που αφορούν τους φοιτητές. Όσο για το αν πρέπει να έχουν άποψη οι φοιτητές για τα ιδιωτικά, οι απόψεις μας συμπίπτουν.
@ Αιώνιο φοιτητή: Δεν έχουν όλοι οι αιώνιοι φοιτητές δουλειά (= οικονομική ανεξαρτησία) και μάλιστα στον κλάδο τους. Ένας φοιτητής του Φυσικού μπορεί να κάνει ιδιαίτερα , ένας φοιτητής ιατρικής μπορεί να εργάζεται σαν γιατρός;
Το μέτρο για τους αιώνιους δεν έχει το νόημα "είμαι το κράτος και ΕΓΩ θα σου πω πότε θα πάρεις πτυχίο".
Έχει το νόημα να ρυθμίζεται καλύτερα η λειτουργία των πανεπιστημίων (λιγότεροι εγγεγραμένοι φοιτητές = λιγότερα έξοδα για φαγητό στη λέσχη, λιγότερα έξοδα για συγγράμματα, λιγότερα γραπτά για διόρθωση, λιγότερα αρχεία στη γραμματεία , λιγότερες διπλωματικές).
Τώρα θα μου πεις ότι υπάρχουν καθηγητές που εν γνώσει τους κόβουν πολύ κόσμος κλπ κλπ. Πόσοι όμως αιώνιοι χρωστάνε μετά από 1,5ν ή ν+2 μόνο τέτοια μαθήματα;
Μπορεί η προσωπική σου ζωή να είναι προσωπική σου ζωή, αλλά μην ξεχνάμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας.
Άλλωστε ακόμη και οι φοιτητές που ανήκουν στη δική τους κατηγορία και εργάζονται ,εκ των πραγμάτων δεν έχουν το χρόνο να περνάνε τα μαθήματα. Αλλά ακόμη και το χρόνο να είχαν τι να το κάνουν το πτυχίο στα 35-40 τους; Μισθοδοτική αναπροσαρμογή και προαγωγή; Αν είσαι καλός , είσαι καλός τα τυπικά προσόντα είναι κυρίως για το δημόσιο τομέα. Αν πάλι ανήκεις στην κατηγορία ότι τα ν+2 χρόνια σε βρήκαν με <5 μαθήματα χρέος ,να είμαστε ρεαλιστές αλλά αν ήθελες το πτυχίο θα τα είχες περάσει.
Και αυτά στα λέει κάποιος που πήρε πτυχίο σε 1,5ν από τη σχολή του. Δεν είμαι υπερήφανος για αυτό.
Ναυάγιο, έχεις λάθος για τους μεταπτυχιακούς. Οι γενικές συνελεύσεις αποτελούν όργανο του συνδικαλιστικού συλλόγου των προπτυχιακών φοιτητών. Οι μεταπτυχιακοί έχουν υποτίθεται δικό τους ανεξάρτητο συνδικαλιστικό σύλλογο με τον οποίο συμμετέχουν στην συνδιοίκηση του πανεπιστημίου, τις πρυτανικές εκλογές κτλ. Οι μεταπτυχιακοί δεν μπορούν και να θέλουν να συμμετάσχουν στις ΓΣ των προπτυχιακών και είναι απαράδεκτο νε δεσμεύονται από αυτές.
Ola auta pou grafontai gia tis genikes suneleuseis dhladh oti oi apofaseis lambanontia apo kai kala dunamikes meiopsifies ara einai paranomes ktl einai AKURAA!!Osoi apousiazoun profanws adiaforoun!Den tous noiazei oute gia to ti 8a apofasisei h GS tou tmhmatos TOUS oute gia pws telika 8a leitourghsei h sxolh TOUS oute gia TIPOTA GYRW APO TH SXOLH TOUS!kai auto einai aparadekto.Kaneis den tou eipe na mhn paei kaneis den tou eipe na pshfisei kati pou den epithimei kaneis den tou eipe na mhn protinei oti goustarei!ELEUTHERA!Giati na noiastw egw gia kapoion pou anti na erthei sth suneleusei protima na paei gia kafe kai meta na akurwnei tis apofaseis ths sxolhs TOU kai na diamarturete oti kapoioi ligoi pernoun apofaseis kai mas kanoun oti theloun.AUTA EINAI PSEMMATA FILOI MOU.MEGALA PSEMATA!!!Psemata pou ta lene "osoi den exoun diakindinepsei pote tipota einai asoi sto na diakrinoun thn htta twn allwn"(O Alxhmisths).As sovareutoume loipon kai na mhn ta rixnoume ola stous allous!!
P.STo panepisthmio apeuthinete se enhlika atoma gia auto prepei na epidiwkoume thn enhmerwsh kai thn summetoxh mas wste na mhn uparxoun auto pou lene kapoioi siwphles pleiopsifies opws lene kapioi stis G.S.H propaganda nomizw antimetwpizete ftanei na to theloume emeis oloi oi foithtes!!!!
ανώνυμε, δλδ θέλεις να μας πεις ότι μονάχα αυτοί οι εκατοντάδες που κλείνουν τις σχολές νοιάζονται για την εκπαίδευση τους ενώ όλοι οι άλλοι οι χιλιάδες είναι τουρίστες. λολ
Πως λέγεται όταν μια μειοψηφία επιβάλει την θέληση της στην πλειοψηφία με την βία; χμμμ... φασισμός ;-)
Να πω για μερικά φαινόμενα (τα οποία ευτυχώς δεν τα έζησα εγώ στο Πολυτεχνείο μου αν και έχουμε ιστορικό καταλήψεων) τα οποία αν γινόντουσαν σε εκλογές θα τις ονομάζαμε βίας και νοθείας.
Παιδιά, επειδή οι στον ιδιωτικό τομέα εργάζονται και μάλλον δεν έχουν χρόνο για πολλές κουβέντες, σας πληροφορω ότι εάν κάποιος είναι όχι αιώνιος φοιτητής αλλά απλά άργησε να πάρει κανα-δυο χρονάκια το χαρτι του (δε μιλάμε για πατραπάνω, εκεί κάνει τζίιιιιζζζζ) και δεν μπορεί να δικαιολογήσει την αργοπορία του (δουλειά, άλλοι λόγοι) στον ιδιωτικό τομέα δεν τον παίρνουνε ούτε για κλητήρα.
Με τις υγείες σας...
Έχεις δίκιο. Ούτε στα σοβαρά μεταπτυχιακά τον παίρνουνε.
Παρατήρηση για το κείμενο που πυροδότησε τη συζήτηση:
Δηλαδή ,θεωρείτε ότι μπορεί να υπάρξει διάλογος, στη βάση -και το ύφος - των επιχειρημάτων των νεο-Κνιτών;
Δημοσίευση σχολίου