Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2007

Πολιτικά σποτάκια που δεν θα δείτε στην TV #1: Διαχωρισμός Εκκλησίας - Κράτους

Επειδή το πολιτικό μας σύστημα είναι ουσιαστικά ένα κλειστό καρτέλ και ο εκλογικός νόμος κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του, θα σας παρουσιάσουμε στο ίντερνετ μια σειρά από τηλεοπτικά σποτάκια της Φιλελεύθερης Συμμαχίας, τα οποία δεν θα μπορέσετε φυσικά να δείτε στην τηλεόραση!



Στόχος της Φιλελεύθερης Συμμαχίας είναι η οικοδόμηση μιας σύγχρονης δημοκρατικής κοινωνίας βασισμένης στο σεβασμό των θρησκευτικών ελευθεριών και στην δημιουργία μιας εκκλησίας διοικητικά και θεσμικά αυτοτελούς και πλήρως απεγκλωβισμένης από τις παρεμβάσεις του κράτους ικανής να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την πλήρη ανεξαρτητοποίηση της εκκλησίας με την μετατροπή της σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου. Οι θρησκευτικοί οργανισμοί ανεξαρτήτως δόγματος θα είναι πλέον αυτοδιοικούμενοι και θα μπορούν να εστιάσουν ανεμπόδιστα στον πνευματικό και κοινωνικό τους ρόλο, χωρίς τον ασφυκτικό εναγκαλισμό και τη σύγχυση ρόλων μεταξύ αυτών και της πολιτείας.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία αναγνωρίζοντας το ατομικό δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης (ΟΗΕ, 1948), προτείνει τον πλήρη διαχωρισμό πολιτείας και θρησκευτικών οργανισμών και υποστηρίζει ότι οι νόμοι του κράτους οφείλουν να έχουν αποκλειστικά και μόνο κοσμικούς σκοπούς, να είναι ουδέτεροι απέναντι στις θρησκείες και να μην οδηγούν σε εμπλοκή πολιτείας και εκκλησίας. Η πολιτεία έχει το χρέος να σέβεται και να προστατεύει την ελευθερία των πολιτών να εκδηλώνουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, δημόσια ή ιδιωτικά.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία συμμερίζεται το όραμα των Ευρωπαίων Φιλελευθέρων (ELDR) που «πρεσβεύει την αρχή ότι οι σύγχρονες, χωρίς αποκλεισμούς κοινωνίες πρέπει να διαχωρίζουν την πολιτική από τη θρησκεία» και ότι «η κοσµική κοινωνία συμβάλλει σηµαντικά στην εκτόνωση των εντάσεων μεταξύ των θρησκευμάτων και στην προώθηση της ανοχής και της κατανόησης μεταξύ ατόµων που ανήκουν σε διαφορετικά θρησκεύματα».

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει:

• Την απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης θρησκευτικών οργανώσεων με τη μορφή νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου. Η εκκλησία της Ελλάδος και οι λοιπές εκκλησίες και θρησκευτικές οργανώσεις να ενταχθούν στις σχετικές ρυθμίσεις.

• Η εκκλησιαστική περιουσία που τυχόν βρίσκεται σήμερα στον έλεγχο του κράτους, είτε αφορά την κινητή ή την ακίνητη, να επιστραφεί στην εκκλησία της Ελλάδος κατά τις διατάξεις του ΑΚ, η οποία στη συνέχεια θα είναι η μόνη αρμόδια για την διαχείρισή της.

• Τα εισοδήματα των θρησκευτικών οργανώσεων από οποιαδήποτε πηγή και αν προέρχονται, να φορολογούνται βάσει της νομοθεσίας που ισχύει για τα εισοδήματα των μη κερδοσκοπικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.

• Η ακίνητη περιουσία να υπόκειται στις επιβαρύνσεις βάσει της νομοθεσίας που διέπει όλα τα ακίνητα της χώρας, είτε αυτά ανήκουν σε ιδιώτες είτε σε εταιρείες ή οργανισμούς.

• Η διαχείριση των ευαγών ιδρυμάτων (βακούφια) της μουσουλμανικής μειονότητας θα πρέπει να γίνεται από την ίδια χωρίς παρεμβάσεις του ελληνικού κράτους.

• Οι κληρικοί να αποτελούν εργαζόμενους που θα υπάγονται και θα μισθοδοτούνται από το ΝΠΙΔ του θρησκευτικού οργανισμού που θα ανήκουν, θα φορολογούνται όπως ο κάθε εργαζόμενος Έλληνας πολίτης και θα συμμετέχουν στο σύστημα κοινωνικής πρόνοιας και στο σύστημα συνταξιοδότησης που θα ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες.

• Την αφαίρεση από όλους τους θρησκευτικούς φορείς όλων των διοικητικών και δικαστικών αρμοδιοτήτων που τους έχουν παραχωρηθεί από το κράτος.

• Την κατάργηση του υποχρεωτικού χαρακτήρα του θρησκευτικού όρκου, όπου κι αν αυτός απαιτείται, και την αντικατάστασή του με πολιτικό όρκο.

• Το θρήσκευμα αποτελεί προσωπικό δεδομένο του κάθε ατόμου και δεν αναγράφεται σε κανένα δημόσιο έγγραφο.

• Την κατάργηση του νόμου περί προσηλυτισμού.

• Τη απλοποίηση των διαδικασιών της αποτέφρωσης νεκρού για όσους πολίτες το επιθυμούν, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

• Την κατάργηση κάθε ειδικής μεταχείρισης των θρησκευτικών λειτουργών, την κατάργηση όλων των θρησκευτικών υπηρεσιών των υπουργείων, και τη μετονομασία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας.

• Η εκκλησία να έχει το δικαίωμα όπως κάθε άλλος φορέας ή ιδιώτης να ιδρύσει ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα σε όποιο αντικείμενο επιθυμεί, σύμφωνα με την νομοθεσία που θα ισχύει.

• Σε συνταγματικό επίπεδο, η Φιλελεύθερη Συμμαχία θα επιδιώξει:
o Πλήρη κατάργηση του άρθρου που ονομάζει την επικρατούσα θρησκεία, ασχολείται με θρησκευτικά δόγματα και καθορίζει τον τρόπο που μεταφράζονται θρησκευτικά κείμενα.
o Κατάργηση της απαγόρευσης του προσηλυτισμού και των περιορισμών στη δημόσια εκδήλωση των θρησκευτικών πεποιθήσεων των πολιτών στο όνομα της προστασίας των χρηστών ηθών. Απελευθέρωση των θρησκευτικών λειτουργών από τον έλεγχο και την εποπτεία του κράτους.
o Ρητή απαγόρευση της λογοκρισίας. Κατάργηση της παραγράφου που επιτρέπει την κατάσχεση εντύπων ‘για προσβολή της χριστιανικής και κάθε άλλης γνωστής θρησκείας’.
o Διαγραφή της αναφοράς στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης από τους σκοπούς της παιδείας.
o Πλήρης κατάργηση των άρθρων που παραχωρούν ειδικά προνόμια σε συγκεκριμένες εκκλησίες.
o Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου (Πρόεδρος της Δημοκρατίας και βουλευτές) και αντικατάστασή του με πολιτικό όρκο.

32 σχόλια:

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Τουλάχιστο δε θα μας κατηγορήσουν ότι δεν τολμάμε αρκετά! ;-)

Ανώνυμος είπε...

Από το στόμα σας και στου... Θεού τ' αυτί

Maria Velliou είπε...

Χμμ, δεν είμαι σίγουρη ότι συμφωνώ με την κατάργηση απαγόρευσης του προσυλητισμού.
Θα έλεγα να επεκταθεί..η απαγόρευση.
Επίσης, για το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, δεν είναι πολύ γνωστό τι ισχύει.

Ανώνυμος είπε...

Τι εννοείτε Κα Βέλλιου; Πού να επεκταθεί η απαγόρευση;

Maria Velliou είπε...

Μα, σε όλες τις θρησκείες. Και στην "κυρίαρχη"-έχω την εντύπωση ότι με το παρόν καθεστώς εξαιρείται.
Διότι διαδίδουν αναπόδεικτες "αλήθειες" ποντάροντας στον ευάλωτο ψυχισμό του ατόμου, τις ανησυχίες και τις φοβίες του, υποσχόμενες παρηγοριά ή παραδείσους, ή τρομοκρατώντας με τιμωρίες, με στόχο να καταστήσουν το άτομο άβουλο, αυξάνοντας έτσι την επιρροή τους και αποσπώντας του επίσης χρήματα.

Ή μήπως διαφωνείτε ότι είναι έτσι;

Γι' αυτό σκέφτομαι μήπως χρειάζεται επέκταση, αν όχι προς το σύνολο του πληθυσμού, επειδή ίσως αυτό προσκρούει προς τις αρχές τις ελεύθερης διάδοσης των ιδεών, τουλάχιστον προς τους ανηλίκους. Να επιτρέπεται μόνο με άδεια του κηδεμόνα.
Μια σκέψη κάνω.

libertarian είπε...

"δεν είμαι σίγουρη ότι συμφωνώ με την κατάργηση απαγόρευσης του προσυλητισμού."

Ο προσηλυτισμός ουσιαστικά είναι διάδοση ιδεών. Πείθεις κάποιον για κάτι, απλά αυτήν την στιγμή μπορεί κάποιος να προσηλυτίσει κάποιο άλλο άτομο να γραφτεί πχ στην ΚΝΕ (μπεεε) ενώ αν κάνει το ίδιο πχ για τον Βουδισμό υπάρχει πάντα η δυνατότητα να διωχθεί ποινικά.

Αυτή η διάταξη είχε ως σκοπό να ευνοήσει τον Ο.Χ. ακόμα και αν δεχόμασταν ότι ισχύει ακόμα και για τον ίδιο. Και αυτό γιατί είναι σαν να ξεκινάει μια εταιρία με μια φέτα της αγοράς 80% και το Κράτος να απαγορεύει στους ανταγωνιστές της να "πουλήσουν" στους πελάτες της τα δικά τους προϊόντα.

Αυτή η διάταξη έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ελευθερία του λόγου.

libertarian είπε...

εγώ αναφέρομαι στους ενήλικους πάντως :)

Stelios Frang είπε...

Να απαγορευτεί γενικώς ο θρησκευτικός προσηλυτισμός στα σχολεία, στους προσκόπους, στο στρατό και όπου αλλού συγκεντρώνονται για άλλους λόγους οι άνθρωποι.
Και, προπάντων, να πάψει η μισθοδοσία των παπάδων από το κράτος και να στρατολογούνται οι ιερωμένοι κάθε θρησκείας από εργαζόμενους/νες. Όποιος θέλει, μπορεί να προσφέρει στον ελεύθερο χρόνο του θρησκευτικές υπηρεσίες.

ΥΓ: Το βιντεάκι φτωχό...

Jack είπε...

Απολαυστικό και εύστοχο το βίντεο!

ΥΓ: Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί χρησιμοποιούνται greeklish.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνῶ ἀπολύτως μὲ ὅλες τὶς προτάσεις. Εὔγε!

Maria Velliou είπε...

libertarian, σκέφτηκα κι εγώ το συσχετισμό μεταξύ θρησκείας και κόμματος αλλά νομίζω ότι δεν είναι το ίδιο.
Κατ' αρχήν, το κόμμα δεν νοιάζεται πάντα και απαραίτητα για να σε κάνει μέλος, συχνά αρκείται, κατά την προσεγγίση, να ζητήσει την ψηφο σου.
Η κύρια διαφορά όμως που εντοπίζω, έγκειται στο περιεχόμενο του προσηλυτισμού: τα κόμματα δεν σε τρομοκρατούν με κάποια μεταφυσική οντότητα που δήθεν παρακολουθεί, επιβραβεύει και τιμωρεί και μάλιστα αιώνια, το μυστικό για την προσέγγιση και εξευμενισμό της οποίας γνωρίζουν δήθεν μόνο τα ίδια και τα μυημένα πιστά μέλη τους!
Δεν υπόσχονται αιώνια σωτηρία της ψυχής σου και απαλλαγή από όλα τα βάρη σου δια της συμμετοχής και μόνο ή της προσευχής! Δεν σου λένε πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις με τη λογική.
Άντε, το πολύ πολύ να σε εκμαυλίσουν τάζοντας σου θέση στο δημόσιο.

Επίσης, για το θέμα του ποσοστού της "πίτας" ή της "φέτας", νομίζω ότι ο προσηλυτισμός δεν ταυτίζεται απόλυτα με τη διαφήμιση-προβολή δραστηριοτήτων. Το λέω διότι βλέπω διάφορες επιγραφές έξω από εκκλησίες διαφόρων προντεσταντικής προέλευσης δογμάτων που διαφημίζουν τις λειτουργίες και τις τελετές τους και καλώντας τον κόσμο. Άρα, δεν απαγορεύεται μάλλον η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Θυμόμαστε επίσης, οι παλιότεροι, τους μάρτυρες του Ιεχωβά που στέκονταν στις γωνίες των δρόμων αμίλητοι κι ακίνητοι, κρατώντας τα περιοδικά τους επιδεικτικά ώστε να φαίνονται από τους διερχόμενους. Που σημαίνει ότι ούτε η συγκεκριμένη δραστηριότητα απαγορευόταν-και μάλιστα σε εποχές πιο δύσκολες.
Κάποτε, με πλησίασαν δυο νέοι έξω από το σπίτι μου, εμφανώς βορειοευρωπαϊκής ή βορειοαμερικανικής προέλευσης, πολύ περιποιημένοι, ντυμένοι στα μπλε, με βιβλία στα χέρια και μου είπαν ευγενικά ότι κάνουν μια εκστρατεία ενημέρωσης και αν θα ήθελα να με ενημερώσουν. Δεν ξέρω καν αν αυτό μπορεί να ποινικοποιηθεί, αν και εμένα με ενόχλησε ως δραστηριότητα,περισσότερο απ' ότι θα μ' ενοχλούσε μια αντίστοιχη ενημερωτική εκστρατεία ενος κόμματος, για τους λόγους που προανέφερα.
Με βάση τα ανωτέρω, δεν γνωρίζω τι ακριβώς εννοεί ο νόμος με τον όρο "προσηλυτισμός". Θα ήταν χρήσιμο να μας διευκρίνιζε ένας νομικός.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά δεν πιστεύω σε κάποια θρησκεία και το ερώτημα αν υπάρχει ή όχι θεός δεν με απασχολεί, στο βαθμό που δεν μπορώ να το διερευνήσω.
Από την άλλη, θεωρώ ότι η θρησκεία, ως φαινόμενο και λειτουργία, έχει συμβάλει στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού και θεωρώ λάθος να κρίνουμε την εν γένει συμβολή της αυτή με όρους του σήμερα, βασισμένοι σε σημερινά δεδομένα και γνώσεις.


http://mariavelliou.blogspot.com/

Αυτό κα Βέλλιου το γράψατε εσείς. Και γενικά συμφωνώ με αυτό που λέτε

Νομίζω ότι οι όροι θρησκεία, θρησκευτικότητα, πνευματικότητα, διαλεκτική, ανήκουν πολλές φορές στη σφαίρα της εσωτερικότητας του κάθε ατόμου και θα πρέπει να προσέξουμε πολύ την έννοια της απαγόρευσης ως προς ό,τι θεωρούμε ως "προσηλυτισμό.

Ας μη ξεχνάμε ότι και ο Σωκράτης καταδικάστηκε σε θάνατο υπό μια τέτοια κατηγορία.

Υπάρχουν θρησκείες που σε φάσεις της ανάπτυξής τους, βοήθησαν τον άνθρωπο να αντιμετωπίσει τους φόβους του, και να βελτιώσει τη ποιότητα της ζωής του και των σχέσεών του, χωρίς να του προβάλλουν έναν μπαμπούλα, ούτε να του ενισχύουν τις ενοχές, ούτε να του επιβάλλουν "πορτιέρηδες" για έναν παράδεισο. Μελετώ το θέμα για δεκαετίες και βλέπω χιλιάδες αποχρώσεις του γκρι παρά μόνο "άσπρο και μαύρο"

Αρκεί νομίζω να αντιμετωπίζει απλώς το κράτος κάθε θρησκεία υπό το ίδιο πρίσμα και να μη προσπαθεί να ερμηνεύσει και να επιβάλλει τις δικές του κοσμικές αξίες, σε αυτόν τον τομέα.

Οι προτάσεις της "Φιλελεύθερης Συμμαχίας" είναι νομίζω αρκετές. Ας αφήσουμε τη Φύση και τους νόμους της να κάνουν τα υπόλοιπα.

Σάκης

Maria Velliou είπε...

Κύριε Σάκη, σέβομαι την άποψη σας.
Μ' αυτο που έγραψα, εννούσα ότι πιθανότατα στις απαρχές του ανθρώπινου πολιτισμού, το θρησκευτικό φαινόμενο συνέβαλε στην ανάπτυξη της κοινωνικής συνοχής και την αποδοχή κοινών αξιών. Συνέβαλε βέβαια και στην εγκαθίδρυση εξουσιών, όπως ξέρουμε. Έστω.
Με ενοχλεί το να συνεχίζουμε να έχουμε ανάγκη από μια τέτοια λειτουργία της θρησκείας σήμερα, με την ανάπτυξη της επιστήμης και τη διάδοση της παιδείας.
Οι επιφυλάξεις μου για τη λειτουργία του προσηλυτισμού, οφείλονται στο ότι θεωρώ ότι αυτός είναι κάτι περισσότερο από απλή ενημέρωση/ανακοίνωση των βασικών αρχών ενός (οποιουδήποτε)θρησκευτικού δόγματος.
Από την άποψη αυτή θα ήταν χρήσιμο να έχουμε την τοποθέτηση ενός έμπειρου νομικού για το τι εννοεί με τον όρο ο νομοθέτης.
Δε λέω, μπορεί να έχετε δίκιο και να αρκεί η θέση της Φ.Σ. για το συγκεκριμένο θέμα.
Επιτρέψτε μου όμως να εκφράζω τις ανησυχίες και τις επιφυλάξεις μου.

learning is earning είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με την αυτονόητη θέση χωρισμού Κράτους-εκκλησίας. Θέλω να κάνω μια ερώτηση επειδή βλέπω στο scroll bar τις εξυπνάδες του Friedman ο οποίος κόπτεται για την ελευθερία παρόλο που το έκτρωμά του το εφάρμοσε στη Χιλή του Πινοσέτ.

Πιστέυετε ότι στην Ελλάδα του 2007 με τη διαφθορά, το πελατειακό σύστημα και τον θεσμικό φορμαλισμό η ελεύθερη αγορά είναι η λύση;
Δεν πάτε να τα πείτε σε κάποιον που δουλεύει 12 ώρες τη μέρα για 700 ευρω;;;
Το ξέρω ότι υπάρχει ρητή νομοθεσία και δεν εφαρμόζεται και δεν θα το δεχτώ σαν απάντηση. Απλά πείτε μου πως ακριβώς ταιριάζει ο ακραίος φιλελευθερισμός του Friedman σε μια χώρα που δεν έχει γνωρίσει καν διαφωτισμό και οργανωμένη αστική τάξη. Μην μου πείτε γιατί έχουν λάθος οι άλλοι, πείτε μου γιατί έχετε δίκιο εσείς.

libertarian είπε...

Για τον Friedman και την Χιλή δες εδώ αν σε ενδιαφέρει το θέμα. Το έχουμε συζητήσει και σε άλλα posts κάνε ένα search μην τα ξαναλέμε. :)

"πως ακριβώς ταιριάζει ο ακραίος φιλελευθερισμός του Friedman σε μια χώρα που δεν έχει γνωρίσει καν διαφωτισμό και οργανωμένη αστική τάξη."

Αυτή η ερώτηση μου θυμίζει μια συζήτηση που είχα με έναν φίλο μου που μου παρουσίαζε ως δικαιολογία για την οικονομία της Ελλάδας την Τουρκοκρατία. Η Ιρλανδία πριν μερικές δεκαετίες ήταν σε χειρότερη θέση από εμάς και τώρα είναι αν δεν κάνω λάθος η δεύτερη πλουσιότερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν βλέπω τον λόγο γιατί πρέπει να καθυστερήσουμε κάποιες αλλαγές που βλέπουμε ότι λειτουργούν και να εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο, σε χώρες που δεν έχουν καμία σχέση με τις ευρωπαϊκές και που δεν είχαν αυτά τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις (πχ Ιαπωνία). Εκτός και αν τελικά είμαστε από τον Σείριο και μόνο σε εμάς δεν ταιριάζει μια πιο ελεύθερη οικονομία :)

ΥΓ: ακραίος φιλελεύθερος ο Friedman; Εδώ ο Mises τον είχε αποκαλέσει σοσιαλιστή :Ρ

ΥΓ2: μην πάμε off topic όμως, ρίξε μια ματιά στο λινκ που σου έδωσα.

Αθ. Αναγνωστoπουλος είπε...

Εξαιρετικό τό βιντεάκι, συγχαρητήρια!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ κα Βέλλιου για την απάντησή σας.

Σάκης

Ανώνυμος είπε...

Ο κόσμος ενδιαφέρεται για επίλυση των επίγειων προβλημάτων του και όχι για τα επουράνια. Γιατι χρειάζεται τώρα η αναμόχλευση τέτοιων θεμάτων, όταν έχουμε τόσα "καυτά" (μεταφορικά και κυριολεκτικά) θέματα της καθημερινότητας μας να λύσουμε. Επιπλέον πολύ κακόγουστο και ερασιτεχνικό το βιντεάκι. Οι αλλαγές δεν γίνονται με το να προσβάλεις ευαίσθητες χορδές (εδω για παράδειγμα το θρησκευτικό συναίσθημα) της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών, αλλά με πειθώ, επιχειρήματα και διάλογο. Από τόσα μεγάλα και σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζουμε, αυτό βρήκατε να αξιολογήσετε σαν υπ' αριθμό 1 θέμα για "πολιτική αντιπαράθεση"? Ενδεια πολιτικής σκέψης και οράματος αποπνέει η όλη ενέργεια.

Σημ. Για να μην παρεξηγηθώ ούτε "πιστός" χριστιανός είμαι και σαφώς είμαι υπέρ του χωρισμού κράτους-εκκλησίας.

Ανδρέας είπε...

@ Λ.Τ.
Για ποια επουράνια μιλάτε; Το σποτάκι καυτηριάζει τις (κυρίως οικονομικές) σχέσεις εκκλησίας κράτους και δεν βλέπω πώς προσβάλει το θρηεκευτικό συναίσθημα. Εμένα μου φαίνεται απόλυτα επίγειο το συγκεκριμένο θέμα και είναι πάντα επίκαιρο. Σαφώς και δεν θα είναι το μόνο θέμα στην πολιτική αντιπαράθεση.

Προσωπικά το βρήκα πολύ καλόγουστο το σποτάκι. Μπράβο στους δημιουργούς.

Blogημένος είπε...

Η αλήθεια είναι ότι αν και πετυχημένο και αρκετά έξυπνο το σποτάκι, ίσως θα έπρεπε να έχουν βγει ταυτόχρονα και άλλα 2-3 σποτάκια για διαφορετικά σημαντικά θέματα.

Ίσως για κάποιον που έρχεται σε πρώτη επαφή με τη Φ.Σ. μέσα από αυτό το σποτάκι θα ήταν κρίμα να νομίζει ότι απλά είναι μια πολιτική κίνηση αντίδρασης στην εκκλησία.

Blogημένος είπε...

Σχετικώς άσχετο αλλά ήδη σε μια διαδικτυακή ψηφοφορία είστε ήδη πρώτο κόμμα ;)

http://www.e-steki.com/forum/showthread.php?t=8963&page=9

Ανώνυμος είπε...

Από μόνο του το γεγονός ότι είναι πρωτο spot οι σχέσεις της εκκλησίας με το κράτος, σηματοδοτεί πολιτικές προτεραιότητες. Με αυτό διαφωνώ. Δεν θα έλεγα όχι αν ήταν πίσω από άλλα θέματα όπως περιβάλλον (τόσες φωτιές κανένα δεν επηρέασε να το κάνει πρώτο θέμα?), παιδεία, αναδιοργάνωση κράτους, ασφάλιση, ανάπτυξη, ανεργία, αναθεώρηση συντάγματος. Εδώ είναι προφανές ότι από μόνη της αυτή η "προτεραιότητα" δείχνει έλλειψη επαφής με την οδυνηρή πραγματικότητα, αν όχι ανεπάρκεια πολιτικής σκέψης. Και επιμένω στο αισθητικό μέρος του video. Να επισημανω (στον sakis)ότι δεν ειμαι καθολου νεος στη Φ.Σ. και παρακολουθώ συστηματικά τα δρώμενα στο συγκεκριμένο χώρο.

Blogημένος είπε...

Προς τον Λ.Τ.:

Νομίζω ότι με αυτά που είπα πιο πριν έδωσα κάποιο δίκιο στην άποψή σας. Και ευχαριστώ για τη κριτική σας γιατί με κάνει να βλέπω την άλλη πλευρά του νομίσματος.

Παραδόξως όμως για να πω την αμαρτία μου, μου αρέσει αυτός ο ερασιτεχνισμός της Φ.Σ. Δείχνει αυθορμητισμό και ενθουσιασμό που πολλές φορές σίγουρα θα οδηγεί κάποιες φορές και σε αστοχίες και σε επιπολαιότητες. Για αυτό υπάρχει η κριτική. Για να οικοδομεί σωστά το "νέο" και να ωριμάζει τις... "άγουρες, εφηβικές" προσπάθειες.

Η κριτική μπορεί να γίνει μέρος της εξέλιξης και της διαμόρφωσης αυτής της προσπάθειας. Αυτό ελπίζω τουλάχιστον.

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Sakis said: Η κριτική μπορεί να γίνει μέρος της εξέλιξης και της διαμόρφωσης αυτής της προσπάθειας. Αυτό ελπίζω τουλάχιστον.

Συμφωνώ. Η αποδοχή της κριτικής και ο ανοιχτός διάλογος είναι ο μόνος τρόπος που διαθέτουμε αν ελπίζουμε στη βελτίωση της προσπάθειάς μας. Ελπίζω να είναι εμφανής η βελτίωση από την αρχή της προσπάθειάς μας μέχρι σήμερα, καθώς και η προσπάθειά μας να λάβουμε υπόψη μας κάθε κριτική.

Ανώνυμος είπε...

Η κριτική μου είναι καλοπροαίρετη και χωρίς προσωπικές στοχεύσεις.

Γιάννης Αρ είπε...

Σωστό το βιντεάκι επικροτώ

δεν νομίζω να έχει ξαναβγεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα ......

Ανώνυμος είπε...

θεωρώ λάθος το σποτ για τον διαχωρισμό κράτους εκκλησίας, το σποτ μπορεί να είναι διασκεδαστικό -καλό για εκπομπή των ΑΜΑΝ όχι όμως για πολιτικό κόμμα- αλλά αντί να έχει ως στόχο τις σχέσεις κράτους-εκκλησίας εμφανίζεται να έχει στόχο την ίδια την εκκλησία. ΤΡΑΓΙΚΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΛΑΘΟΣ. Δεν θα αναλύσω περαιτέρω ενστάσεις μου, εν συντομία έχω να δηλώσω ότι ο Μέσος Έλληνας Πολίτης πάσχει από διάφορες Φοβικές Νευρώσεις, Σε αυτόν τον ΄΄άρρωστο΄΄ πολίτη δεν ερεθίζεις τα συναισθήματα του -αυτό το κάνουν Καρατζαφέρης κ.α.- αλλά ακολουθείς ''συμβουλευτική αγωγή''. Όταν κάποιος φοβάται τις αράχνες, του αναλύεις το παράλογο του φόβου του, δεν απειλείς ότι θα τον ρίξεις σε ένα δωμάτιο γεμάτο ταραντούλες.... Δυστυχώς αισθάνομαι ότι κάνουμε το δεύτερο

michalisk είπε...

Να συμφωνήσω απόλυτα με το Δευκαλίωνα για το ύφος και τον Σάκη για το πλήθος. Το (ένα και μοναδικό εδώ και 3 μέρες) σποτάκι δείχνει δυστυχώς μία έχθρα προς την εκκλησία, η οποία δεν είναι το ζητούμενο, το
ζητούμενο είναι ο διαχωρισμός.
Έτσι χάνεται το νόημα και η ΦΙΣ εμφανίζεται ως μία οργάνωση που απλά τα έχει με την εκκλησία.

Σημαντικό να βγουν άμεσα σποτ με θετικό λόγο και όχι αρνητικό, και για άλλα σοβαρά ζητήματα.

SimonSays είπε...

Συμφωνώ με όλες τις προτάσεις της ΦΣ στο θέμα διαχωρισμού κράτους εκκλησίας όσο αναφορά το συνταγματικό και νομικό καθεστώς των εκκλησιών στην Ελλάδα.

Σχετικά με την αναγραφή θρησκεύματος σε δημόσιο έγγραφο, η Αρχή Πρόστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει ήδη αποφανθεί ότι αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο-άρα δεν μιλάμε για αλλαγή αλλά απλή εφαρμογή.

Θα πρόσθετα επίσης την απαλοιφή οποιασδήποτε αναφοράς σε "γνωστή θρησκεία" σε κρατικά γιατί αυτό βεβαιώς υποδηλώνει ότι το κράτος είναι σε θέση να πιστοποιεί τι αποτελεί θρησκεία, κάτι που σαφώς και είναι ενάντια σε κάθε έννοια θρησκευτικής ελευθερίας.

Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι ο διαχωρισμός κράτους εκκλησίας δεν επωφελεί απλώς το κράτος από την παρέμβαση της εκκλησίας, αλλά και το αντίστροφο.

Θεωρώ ότι το μέγιστο αυτό ζήτημα βρίσκει σύμφωνους πάρα πολλούς Έλληνες ανεξαρτήτως θρησκεύματος και μπράβο στην ΦΣ που το αναδεικνύει.

-Simon @ atheoi.ORG

m13 είπε...

"Τα εισοδήματα των θρησκευτικών οργανώσεων από οποιαδήποτε πηγή και αν προέρχονται, να φορολογούνται βάσει της νομοθεσίας που ισχύει για τα εισοδήματα των μη κερδοσκοπικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου."

xexexe :):):)

lew ki egw, giati de diekdikeite na moirastei stous ellines polites i periousia?? :):):)

Ντροπαλός είπε...

Νομίζω ότι θα ήταν πιο επιτυχημένο ένα σποτάκι, που θα έδειχνε το βάρος (φορτίο) που έχει η Εκκλησία από την εξάρτησή της από το Κράτος. Το συγκεκριμένο μού μοιάζει αρκετά ειρωνικό για τους συμπολίτες μας που είναι φιλακόλουθοι.

Ανώνυμος είπε...

Άν αυτά που αναφέρετε στην τελευταία παράγραφο (σχετικά με το τι θα επιδιώξετε να καταργηθεί) τα εννοείτε ειλικρινά θα πρότινα ακόμα ένα! Κατάργηση της "Φιλελεύθερης Συμμαχίας" διότι είναι εκτός τόπου και χρόνου! Κατι σαν αναρχικό κόμμα μου κάνετε. Είναι δυνατόν σε άλλο post να μιλάτε για αποποινικοποίηση τον ναρκωτικών άρα και αποποινικοποίηση της ανθρωποκτωνίας απο πρόθεση ή απο αμέλεια και της πρόκλησης σωματικών (και ψυχικών να προσθέσω) βλαβών. ΕΛΕΟΣ!
Α. και το άλλο .... είτε το αναφέρει είτε όχι το σύνταγμα ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός είναι η ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ θρησκεία στην Ελλάδα, όποιον και αν στεναχωρεί αυτό....

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock