Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006

when will they ever learn?

"Μετά τους δασκάλους, που συνεχίζουν την απεργία τους για τρίτη εβδομάδα, στο χορό των κινητοποιήσεων αναμένεται να εισέλθουν από τη Δευτέρα και οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης."
in.gr

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν πειράζει έτσι και αλλιώς μεγαλύτερη ζημία κάνουν όταν εργάζονται.

Maria Velliou είπε...

Χα χα, Lida, καλό κι αυτό!
Πράγματι, θα μπορούσε να γεννήσει συζητήσεις για τη γενικότερη ποιότητα της ελληνικής εκπαίδευσης, για την επάρκεια των δασκάλων και καθηγητών, ως και για την αναγκαιότητα της οργανωμένης εκπαίδευσης γενικότερα-θέμα το οποίο είναι καυτό και γλιστερό ταυτόχρονα.

Ανώνυμος είπε...

Σε αυτήν την σελίδα υπάρχει μια έντονη, πολλές φορές σε βαθμό προσωπικών επιθέσεων, συζήτηση μεταξύ υποστηρικτών και μη της απεργίας. Ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση του εκπροσώπου της "παραπαιδείας" (βρίσκεται στην δεύτερη σελίδα)

Ecumene είπε...

Nτροπαλέ
πολυ καλο μολις το διαβασα

:)
Eυχαριστώ

xpan είπε...

When will they ever learn, what and why?

Ανώνυμος είπε...

Τι έγινε παιδιά ;
Μήπως κοπηκαμε στον ΑΣΕΠ ;

Ερχεται κι άλλος , ελπίζω να μη σας πετύχω εκει...

Maria Velliou είπε...

Anonymous στον κόσμο σου. Δε συχνάζουμε σε τέτοια μέρη εμείς.

Παιδιά, αύριο η τελευταία μέρα του Διεθνούς Συνεδρίου για την Εκπαίδευση στο Κολέγιο Αθηνών.
Το έμαθα αργά και έχασα τα περισσότερα, αύριο πάντως θα είμαι εκεί.

Ανώνυμος είπε...

συναφές πόστ

Maria Velliou είπε...

Το διάβασα το post σου Ντροπαλέ και νομίζω ότι έχεις δίκιο. Κάτι τέτοια λένε κι ερεθίζουν την κοινή γνώμη και χάνουν το δίκιο τους.

Βέβαια το σύστημα συνολικά είναι χάλια κι αυτοί βολεύονται.
Σίγουρα πρέπει να καλυτερέψει η εκπαίδευση τους, να αποκτήσουν ευθύνες, να αξιολογούνται καλύτερα.

Υπάρχουν όμως και καλοί εκπαιδευτικοί που πονάνε πραγματικά αυτό που κάνουν και δεν διεκπεραιώνουν απλώς.

Προσωπικά πιστεύω λοιπόν ότι πρέπει να γίνουν όλα αυτά, από την άλλη όμως, όταν η κοινωνία αυτή έχει αποφασίσει ότι έχει ανάγκη τους δασκάλους και τους εμπιστεύεται τα παιδιά της για να τα εκπαιδεύσουν και να τα διαπαιδαγωγήσουν ταυτόχρονα, οφείλει να τους αμοίβει.
Γι' αυτό είμαι μαζί τους ως προς το μισθολογικό. Και λίγα ζητάνε. Διαφωνώ δε με τη λογική που λέει να διορθωθούν πρώτα όλα τα στραβά, να αλλάξουν οι ίδιοι και μετά να συζητήσουμε την αμοιβή τους.
Ε, όχι. Ας είναι επιτέλους γενναιόδωρη μαζί τους αυτή η κοινωνία. Για τα παιδιά μας πρόκειται. Πρώτα αξιοπρεπείς μισθοί, αδιαπραγμάτευτα, που να ταιριάζουν με το σοβαρό έργο που τους έχει ανατεθεί. Λεφτά υπάρχουν. Και μετά ας προγραμματιστούν όλα τα άλλα αναγκαία μέτρα και ας εφαρμοστούν μάλιστα αυστηρά. Πρώτα όμως μισθολογική αξιοπρέπεια ανάλογη του έργου, διότι νηστικό αρκούδι δεν μπορεί καν να διαπραγματεί με λογική και σωφροσύνη, πόσο μάλλον να παιδαγωγήσει ή να υποστεί αξιολόγηση.

Maria Velliou είπε...

Grecopean, νομίζω απλά ότι για εκεί που θέλουν βρίσκουν.

Ανώνυμος είπε...

Η λύση είναι απλή, κατάργηση της δημόσιας παιδείας. Ας καλύψει το κράτος για τον κάθε μαθητή το κόστος των διδάκτρων και ας τον αφήσει να επιλλέξει το ιδιωτικό σχολείο της αρεσκείας του.

xpan είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
xpan είπε...

Κώστα πάνω-κάτω συμφωνούμε. Μπορείς να δεις εδώ περισσότερα.

Νομίζω κάτι αντίστοιχο με αυτό που λες εφαρμόζεται και στη Σουηδία...

Andrew είπε...

Τα συστήματα στα οποία επιλέγει ο μαθητής (στην ουσία ο γονέας) το σχολείο της αρεσκείας του και επιδοτείται είναι πολύ "νεοφιλελεύθερα" για την Ελλάδα.

Maria Velliou είπε...

Κώστα, εγώ δεν διαφωνώ μαζί σου.
Το σύστημα του να επιλέγει ελεύθερα ο γονιός το σχολείο του παιδιού του και να χρηματοδοτείται εφαρμόζεται στην Αγγλία. Στην Αμερική, πάλι, υπάρχει ο θεσμός του home schooling, ο γονιός δηλαδή μπορεί ν αεπιλέξει να μην πάει το παιδί του σε οργανωμένο σχολείο και να αναλάβει ο ίδιος την εκπαίδευση του παιδιού του. Συνήθως αυτό το επιλέγουν γονείς με καλό μορφωτικό επίπεδο. Το αν η πολιτεία εκεί φροντίζει να εξασφαλίζει με κάποιο τρόπο ότι τα παιδιά του home schooling πράγματι λαμβάνουν εκπαίδευση κι αν αξιολογεί αυτη την εκπαίδευση δεν το γνωρίζω. Φαντάζομαι ότι αν επιτρεπόταν το home schooling στην Ελλάδα, το οποίο εγώ θα επιθυμούσα και ως μητέρα, θα γεμίζαμε αίφνης, δίπλα στις υπάρχουσες δομές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων που ανήκουν στο υπουργείο παιδείας και νέες, ανεξάρτητες εκπαιδευτικές δομές με τη μορφή των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών. Κάτι καθόλου κακό κατά τη γνώμη μου. Μπορούν να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλείδες που να ελαχιστοποιούν ή να εξαφανίζουν τους κινδύνους από πιθανή ανωριμότητα της κοινωνίας μας για μια τέτοια εξέλιξη.

Ανώνυμος είπε...

@Maria Velliou

Κανένας δεν λέει ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να υποαμοίβονται, όπως και καμμιά ομάδα εργαζομένων. Όμως, από την άλλη, δεν μας λένε πού θα βρεθούν τα λεφτά τα οποία θέλουν να πάρουν. Εάν έχω καταλάβει καλά πλεόν (πληθωριστικό) χρήμα- καλώς ή κακώς- δεν μπορεί να τυπωθεί στον Χολαργό.

Δεν διαφωνώ ότι υπάρχουν και καλοί εκπαιδευτικοί. Μπορεί να είναι και οι περισσότεροι. Χάνονται, όμως, ή αισθάνομαι ότι "πνίγονται" στην προσπάθειά τους να κάνουν καλά το έργο τους από τους λίγους του "άσε τώρα, καλά βολευτήκαμε κλπ".
Ενδεχομένως, να έπρεπε να σκεφτούμε την μείωση και εξορθολογισμό των επιδομάτων και την αναπροσαρμογή των μισθών. Θέλω να πω το εξής: ας υποθέσουμε ότι υπάρχει κάποιο επίδομα παραγωγικότητας. Αυτό, πώς δίνεται: βάσει των ωρών διδασκαλίας, οπότε όταν συμπληρώσει κάποιος τις 21 ώρες λαμβάνει το 100% του επιδόματος ή είναι συνάρτηση του πραγματικού έργου. Θέλω να πω το εξής ( αισθάνομαι ότι τα έχω κάνει λίγο σούπα συντακτικονοηματικά). Το επίδομα παραγωγικότητας για κάθε εκπαιδευτικό πρέπει να έχει αναφορά συνάδελφο, που δουλεύει ίδιες ώρες με αυτόν και παράγει λιγότερο ή περισσότερο έργο. Δεν είναι αυτοματισμός. Δουλεύω 15 ώρες/εβδομάδα και επιδοτούμαι σε σχέση με τον συνάδελφο που δουλεύει επίσης 15, διότι παράγω περισσότερο έργο συγκριτικά με αυτόν στο ίδιο πλαίσιο αναφοράς. Δεν μπορώ να συγκριθώ με αυτόν που έχει 10, ούτε με αυτόν που έχει 21 ώρες/εβδομάδα κλπ.
Φυσικά εξυπακούεται ότι είναι άδικο να κατηγορούμε κάποιον ως οκνηρό και να χρησιμοποιούμε το επίδομα παραγωγικότητας ως αποδεικτικό στοιχείο. Ενδεχομένως να υπήρχαν άλλες ανάγκες ή και επιλογές στην ζωή του. Η απλοποίηση είναι επικίνδυνη

Ανώνυμος είπε...

Με τη λογική των δασκάλων όλοι οι κλάδοι έχουν -τηρουμένων των αναλογιών- λόγο να απεργήσουν.
Ας είμαστε όμως και ρεαλιστές. Οι αυξήσεις που απαιτούν οι δάσκαλοι είναι πολύ μεγάλες για τα ελληνικά δεδομένα. Και είχε δίκιο αυτός στο link του ντροπαλού. Όλοι φωνάζουν για λεφτά ,δεν είδαμε κανένα να κάνει απεργία για την έλλειψη σχολικών κτιρίων ,για τις υποδομές. Περισσότερα λεφτά για την Παιδεία = περισσότερα λεφτά για τους μισθούς μας ,έτσι;
Είναι σκανδαλώδες και προκλητικό να γίνεται απεργία τις πρώτες μέρες του σχολείου όταν παιδιά της Α' δημοτικού θα γνώριζαν για πρώτη φορά το σχολικό περιβάλλον. Τελικά όλα ο μαθητής τα πληρώνει..... και είναι και ο μόνος που δεν απεργεί (μόνο μετά τα 13 κάνει καμιά κατάληψη έτσι για να συνηθίσει στα διαλείματα του σχολικού έτους που έμαθε μικρός).

Ανώνυμος είπε...

ΜΑρία Βέλλιου στον κόσμο μου έχουν χιούμορ , είναι πιο ωραία

ΑΝ δεν συχναζεις σε τέτοια μέρη από άποψη σεβαστόν , οι περισσότεροι όμως δεν συχνάζουν επειδή δεν μπορούν...

Ανώνυμος είπε...

@ναυάγιο :
προφανώς οι δάσκαλοι δεν ελπίζουν οτι θα πάρουν 1400.(ούε καν σε 3-4 χρόνια όπως είναι στη ππραγματικότητα το αίτημά τους )
θέτουν μια οροφή για να αρχίσει το παζάρι.

@λήδα .αν το αρχικό σχόλιο είναι χιουμοριστικό πάσο .αν όχι , εγώ προτιμώ ένα προβληματικό σχολείο από καφετέρια , πλειστεισον και πλαααααατεία.

Στο σχολείο τα παιδιά εκτός από το να μαθαίνουν ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ . Το home schooling έχει λοιπόν αξία και νόημα μόνο σε παιδιά με προβλήματα υγείας.

@Μαρία Βέλλιου . Συμφωνώ απολύτως , πρώτα καλός μισθός μετά όλα τα άλλα

Το θέμα των κουπονιών Greenspan ( αυτό μάλλον εννοείτε ιδιωτική επιδοτούμενη εκπαίδευση) έχει πολλές πτυχές και χρειάζεται πολλή συζήτηση .Να λέμε συμφωνώ ή διαφωνώ αβασάνιστα είναι λάθος . Προτείνω να αανοίξει η συζήτηση σε ξεχωριστό ποστ κάποιου που γνωρίζει καλά το θέμα

Ανώνυμος είπε...

κουπονιών freedman , όχι greenspan :-)

avatar είπε...

Κουπονιών Friedman :-)

Roark είπε...

To σύστημα των κουπονιών δεν είναι ένα ακόμα ουτοπικό θεωρητικό κατασκεύασμα.

Εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία (πχ Βέλγιο). Εκεί όλα τα σχολεία δεν είναι κρατικά (ιδιοκτήτες είναι ιδιώτες, δήμοι, φορείς κτλ) και χρηματοδοτούνται με βάση των αριθμό των μαθητών τους. Τα ίδια διαχειρίζονται την κατανομή των χρημάτων που παίρνουν από το κράτος και κανονίζουν το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα.

Η αυτονομία αυτή έχει λειτουργήσει με καταπλητικά αποτελέσματα, όχι μόνο διότι αποδεσμεύει τους γονείς από την υποχρεωτική εγγραφή του παιδίού τους σε ένα συγκεκριμένο σχολείο, αλλά και διότι αποδεσμεύει και τους λειτουργούς του ίδιου το σχολείου από την εφαρμογή των κεντρικά σχεδιασμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης, δίνοντάς τους μεγάλη ελευθερία στις εκπαιδευτικές μεθόδους και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Ο ρόλος του κράτους πρέπει να περιοριστεί μονάχα στην χρηματοδότηση της παιδείας και στον έλεγχο διατήρησης ενός μίνιμουμ ποιότητας εκπαιδευτικού έργου (πχ. ενιαίες τελικές εξετάσεις για απολυτήριο γυμνασίου-λυκείου). Ούτε χρειάζεται να διατηρεί εκατοντάδες χιλιάδες δημοσίων υπαλλήλων ως διδάσκοντες, ούτε να επιβάλλει ένα καθορισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ούτε να χρησιμοποιεί το σχολείο ως μέσο κρατικής (ή θρησκευτικής) προπαγάνδας.

Roark είπε...

Εφόσον εξασφαλιστεί με τέτοιες πολιτικές ότι τα χρήματα του κράτους δεν θα πέφτουν σε ένα τρύπιο βαρέλι, θα πρέπει φυσικά να αυξηθεί σοβαρά η κρατική χρηματοδότηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η επένδυση στην παιδεία είναι από τις ελάχιστες τις οποίες το κράτος πρέπει να χρηματοδοτεί σοβαρά (ακόμα και το 5% δεν είναι μεγάλο ποσοστό).

Ελπίζω μόνο, αν ποτέ συμβεί αυτό, όλοι αυτοί που σήμερα ζητούν περισσότερα χρήματα για την παιδεία, να μην είναι πάλι στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για "κρατική αναλγησία" κι λοιπά όμορφα, διότι προφανώς η μετακίνηση πόρων προς τα κει, από κάπου αλλού θα πρέπει να προέλθουν και κάποιοι άλλοι συνηθισμένοι στα κρατικά χρήματα θα πρέπει να ξεβολευτούν.

There is no such thing as a free lunch...

Ανώνυμος είπε...

Πάντως, σε μια ευρύτερη ανάγνωση, είναι απίστευτη η βορβορώδης προσπάθεια λαϊκισμού, νάναι καλά και οι υπουργοί-"καρτούν" του κου Καραμανλή -πχ Πολύδωρας που δίνουν τροφή, όπως και οι ηλίθιοι θερμόαιμοι "νοσταλγοί" με τις σιδερογροθιές (αφού βλέπεις ρε αγόρι μου ότι σας έχουν στην μπούκα, φταίτε-δε φταίτε, αφού σας πετάνε μολότωφ, πέτρες και καδρόνια και κανένας δε μιλάει, και οι ΑΛΗΤΕΣ οι δημοσιογράφοι κοιτάνε μην ανοίξει καμμιά μύτη κανενός από το συνάφι τους, ενώ κοντεύετε να πεθάνετε σαν την Ιωάννα της Λωρραίνης, τι τη θέλετε τη ρημάδα τη σιδερογροθιά; Ερώτηση κάνω).

Δυστυχως,οι εκπαιδευτικοί δεν καταλαβαίνουν ότι πληρώνουν τις παθογένειες και τα λάθη της πρώτης Πασοκικής οκταετίας όπου όλοι ήθελαν να "τρουπώσουν" και να εξαργυρώσουν τα όποια "δημοκρατικά" ένσημα είχαν (για τους περισσότερους μια σφαλιάρα από το χωροφύλακα επί χούντας στο τμήμα γιατι είχαν μακρύ μαλλί όταν τους πήγαν για εξακρίβωση), και το αποτέλεσμα είναι ότι τα λεφτά που θα έπρεπε να πηγαίνουν για σχολεία και την εκπαίδευση πήγαιναν για το βάθεμα και πλάτεμα της "δημοκρατίας" και της "αλλαγής".

Δυστυχώς (αν και άγνοια ΔΕΝ δικαιολογείται)έπρεπε να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί μας ότι με ένα ανήθικο καθεστώς σαν και αυτό υπό τη σκέπη του οποίου διορίστηκαν και ανδρωθηκαν (και δε μιλάω για τη ΝΔ, μιλάω για την περίοδο 1981-2004) θα τους χρησιμοποιούσε για κάυσιμη ύλη, για "χρήσιμους ηλίθιους", και για ένα ευτελές μισθίο, το πασοκικό κράτος είχε έτοιμο ένα στρατό αφελών τους οποίους επί 25 χρόνια τους ταϊζε κουτόχορτο, εγκληματώντας -και εδώ- κατα της χώρας και της κοινωνίας η οποία μόλις την τελευταία δεκαετία άρχισε να έχει ένα rude awakening από το συνδιασμό του άκρατου λαϊκισμού της δήθεν "δημοκρατικότητας" (οι παλαιότεροι), της κατευθυνόμενης ηδονιστικής λωτοφαγίας του lifestyle (οι νεώτεροι), ενώ μια γενιά ολόκληρη καταστραφηκε από τα αμοραλιστικά μυνήματα και τον κοινωνικό αυτισμό του τρίπτυχου, αγένεια-αρχοντοχωριατισμός-αμοραλισμός, πασπαλισμένη με πρωτοφανούς έντασης ιδεοληψίες (*).

Αισθάνομαι λύπη για τους δασκάλους γιατι ΠΙΑΣΤΗΚΑΝ ΚΟΡΟΪΔΑ από την παπανδρεϊκή αλλά και τις μετέπειτα συμμορίες και οι τελευταίοι που φταίνε φυσικά είναι η υποψία κυβέρνησης της ΝΔ με το φραγκοφονιά Αλογοσκούφη. Βλέπεις, η Ολυμπιακή είχε το status ης αεροπορικής εταιρείας, άσε που η Μιμή ήταν και αεροσυνοδός, οπότε εκεί καλοπληρώνανε, ο ΟΤΕ το ίδιο, όπως και άλλες εταιρείες. Αλλά οι εκπαιδευτικοί... ούτε αεροσυνοδοί, ούτε ΟΤΕτζήδες, ούτε ΕΘΕΛτζήδες είναι, άσε που κάθονται και τρείς μήνες... έτσι δε λένε;

Αν φίλοι εκπαιδευτικοί θέλετε να ζητήσετε τα ρέστα, ζητήστε τα από τον "Ανδρέα" που τόσο πολύ αγαπήσατε πολλοί από εσάς, που έδινε τα λεφτά στους κλητήρες της Ολυμπιακής και τους άλλους υψηλόμισθους του δημοσίου τομέα, και όχι από τον παραζαλισμένο Αλογοσκούφη που δεν ξέρει από που να κόψει, ενώ ούτε το μυαλό του φτάνει, αλλά βαριέται κιόλας να βρεί τρόπους να παραχθεί πλούτος αντί να κατακρατάται από τα συνήθη θύματα.

Το έγκλημα έγινε πολλά χρόνια πρίν. Εχετε τα κότσια, το ανάστημα και την τόλμη να το παραδεχτείτε και την επόμενη φορά πριν περάσετε από τη Μητροπόλεως να κάνετε και μια βόλτα από τη Χαριλάου Τρικούπη; Εχετε τα κότσια αν γίνουν επεισόδεια να τα καταδικάσετε ευθαρσώς και να αρνηθείτε κάθε σχέση με τους υπαίτιους και να προσπαθήσετε να περιφρουρήσετε εσείς οι ίδιοι την πορέια σας, αντι να ταλαιπωρείτε και άλλους εργαζόμενους με τις συνεχείς και ad nauseam κινητοποιήσεις σας, οι οποίοι τη μόνη διαφορά που έχουν από εσας είναι ότι δεν είναι συνδικαλισμένοι και γι΄ αυτούς η λέξη "εργασιακή ασφάλεια" είναι άγνωστη;

Ενας φίλος σας (πρώην-η έλλειψη ασφάλειας που λέγαμε) εκπαιδευτικός από σπόντα...

_____
(*) Όπως:

Η (νεοελληνική) αγένεια είναι "ιδιαιτερότητα" και οι χοντράδες "μαγκιά", η κλεψιά είναι "μαγκιά", το να σου κάψουν το αμάξι γιατι βρέθηκες στα Εξάρχεια κατα λάθος είναι "έκφραση", τα ιδιωτικά σχολέια, επιχειρήσεις, κλπ είναι κακό πράγμα, οι ουρανοξύστες και η εμβληματική αρχιτεκτονική επίσης, όταν πάει για πρώτη φορά να γίνει η Αττική οδός βάζουμε παιδάκια να φυτεύουν δεντρα στον ήδη κατάφυτο Υμηττό αντί στο Αιγάλεω, ενώ η Φαραντούρη και άλλοι σεβαστοί μεν, σε άτοπη εμφάνιση δε, καλλιτέχνες δίνουν δυναυλία να μην περάσει ο κακός καπιταλιστικός αυτοκινητόδρομος και μας χαλάσει τη βουκολική ομορφιά του βουνού, ενώ φυσικά το γεγονός ότι τότε η Αθήνα των 4 εκατομμυρίων-η μόνη ππόλη στην Ευρώπη- δεν είχε ένα περιφερειακό ήταν ασήμαντη λεπτομέρεια.

Ανώνυμος είπε...

Αν όλοι είχαν την νοοτροπία των απεργών εκπαιδευτικών, ολόκληρη η χώρα θα ήταν μονίμως σε απεργία.
Διαμαρτύρονται για το οτι ο ΒΑΣΙΚΟΣ (άνευ επιδομάτων)καθαρός μισθός του προτοδιοριζόμενου είναι 1000 ευρώ την στιγμή που οι πρωτοδιοριζόμενοι πτυχιούχοι οικονομικών σχολών σε ιδιωτικές τράπεζες αμοίβονται με 660 ευρώ και εργάζονται 5πλάσιες ώρες (+3 λιγότερες διακοπές). Τα ίδια και χειρότερα οι δικηγόροι και οι μηχανικοί (οι οποίοι πληρώνουν συνήθως τις εισφορές ΤΣΜΕΔΕ απο την τσέπη τους). Επιπλέον το μισθολόγιο των δημοσιών υπαλλήλων είναι σχεδόν ομοιόμορφο. Αν έχει λόγο ο καθηγητής να απεργήσει οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν πολλούς περισσότερους λόγους.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock