Παρασκευή, Μαΐου 05, 2006

Υποψήφια μουσουλμάνα υπερνομάρχης στη Θράκη

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ προχώρησε σε μια κίνηση πραγματικού πολιτικού θάρρους, ανακοινώνοντας το ψηφοδέλτιο της Υπερνομαρχίας Δράμας-Καβάλας-Ξάνθης, του οποίου επικεφαλής όρισε την μουσουλμάνα στο θρήσκευμα 27χρονη δικηγόρο Γκιούλ Μπαέζ Καραχασάν. Μια πραγματικά διαφορετική δημιουργική επιλογή σε σχέση με τα δύο χρόνια λαϊκισμού στην αντιπολίτευση. Όπως συχνά έχουμε επικρίνει τον ΓΑΠ για άστοχες ενέργειες και δηλώσεις του, έτσι οφείλουμε σήμερα να του αναγνωρίσουμε την πολιτική του πρωτοπορία.

Φυσικά αντιδράσεις υπήρξαν, όπως από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο, όπου σε πρωινή εκπομπή εξέφρασε την αντίθεσή του στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ. Η υποψηφιότητα είναι σημαντική όχι μόνο γιατί πρέπει επιτέλους να σπάσει η φασιστική απομόνωση ενός σημαντικού τμήματος των Ελλήνων πολιτών από την πλήρη συμμετοχή στην πολιτική ζωή (με συνεχή θεσμικά εμπόδια όπως το 3% για τη βουλή ή την Υπερνομαρχία Δράμας-Καβάλας-Ξάνθης) αλλά και γιατί πρέπει να απογυμνωθεί η θρησκεία (και οι φασίζουσας νοοτροπίας εκπρόσωποί της) από τον κοσμικό της ρόλο και την πολιτική της εξουσία.

Η στήριξη μιας κοσμικής μουλμανικής γυναικείας υποψηφιότητας ταράζει όχι μόνο την συντηρητική χριστιανική πλευρά αλλά και την αντίστοιχη μουσουλμανική. Είναι συμβολική κίνηση στήριξης και των πολιτικών δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας, και μια κίνηση στήριξης των δικαιωμάτων και της ανεξαρτησίας της γυναίκας εντός της μουσουλμανικής κοινότητας και μια κίνηση στήριξης των κοσμικών προοδευτικών δυνάμεων των μουσουλμάνων σε βάρος των δικών τους ισλαμιστών. Και τέτοιες προκλήσεις είναι απαραίτητες, ακόμα και αν δεν δικαιωθούν στην κάλπη (γιατί δύσκολα αλλάζουν νοοτροπίες αιώνων, αλλά και γιατί έχει περισσότερο συμβολικό χαρακτήρα) γιατί μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτες κοινωνικών αλλαγών και συμβάλλουν στην ενσωμάτωση των μειονοτικών ως ισότιμων πολιτών μιας ανοιχτής κοσμικής κοινωνίας. Όσο κρύβουμε κάτω από το χαλί ως ταμπού τις προκαταλήψεις, τις διακρίσεις και τους διαχωρισμούς μεταξύ των πολιτών η έννοια της πολιτικής ισότητας θα είναι κενή.

Ας ελπίσουμε τέτοιες πρωτοβουλίες να έχουν και συνέχεια.

34 σχόλια:

Harry Peitsinis είπε...

χωρίς να υποτιμήσω την μεγάλη σημασία αυτής της κίνησης (έσπασε το ρόδι..), υπάρχουν πληροφορίες για τις πολιτικές θέσεις και τίς προτάσεις της συγκεκριμένης κυρίας ώστε να προχωρήσουμε σε μια πιο ουσιαστική αξιολόγηση της συγκεκριμένης επιλογής του Γ.Π.; Ποιες είναι οι προτάσεις της για το συγκεκριμένο νομό, τα πλάνα της, ο σχεδιασμός της για τα επόμενα χρόνια, αν δηλαδή εκλεγεί;

Ή το θέμα εξαντλείται στο θρήσκευμα της;

Harry Peitsinis είπε...

(τα πλάνα της για τους συγκεκριμένους νομούς, όχι ενικός -το νομό- καθότι υποψήφια υπερνομάρχης,σορυ)

Ντροπαλός είπε...

Σίγουρα η κίνηση του ΓΑΠ είναι ενδιαφέρουσα, όμως
1)Το θέμα δεν είναι μόνο το θρήσκευμα της υποψηφίας, αλλά και το τί κομίζει ως πρόταση για την συγκεκριμένη υπερνομαρχία.
2) Δυστυχώς, πολλές φορές τέτοιες κινήσεις εξαντλούνται στο επίπεδο του συμβολισμού και δεν προχωρούν περαιτέρω, δηλ. δεν σηματοδοτούν την κατάλυση που επιτρέπει την πλήρη και ισότιμη ένταξη των ομάδων αυτών στην πολιτική, οικονομία και κοινωνία (είτε είναι αλλόθρησκοι, είτε γυναίκες, είτε άτομα με αναπηρίες κλπ)
3)Δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν καλό να ξέφευγε η πρωτοβουλία αυτή και να διαστρεφόταν σε παράλληλη διαίρεση των δύο θρησκευτικών κοινοτήτων ανά κομματικές γραμμές.

Roark είπε...

Και γω έχω ενστάσεις αλλά νομίζω ότι ο χρόνος που απομένει μέχρι τις εκλογές είναι υπερεπαρκής για να δείξει κατά πόσο η συγκεκριμένη υποψήφια έχει πλάνα και πολιτικές προτάσεις ή είναι απλά φωτοβολίδα εντυπωσιασμού.

Η υποψηφιότητα από μόνη της είναι θετική που πρέπει να αναγνωριστεί. Αν η διαχείριση θα εκπληρώσει τις προσδοκίες είναι κάτι που θα πρέπει να κάνουμε υπονομή να το δούμε.

S G είπε...

27 χρονων, γυναικα και μουσουλμανα. αν αξιζει κιολας να γινει υπερνομαρχης θα ειναι καλη περιπτωση...

ξερει κανεις τι πιθανοτητες ειχε το ΠΑΣΟΚ πριν? Μηπως δεν βγαζει ποτε νομαρχη, οποτε ηταν μια κινηση χωρις κανενα κοστος?

gb είπε...

Αν η κίνηση του Γ. Παπανδρέου διαμορφώνει καλύτερες συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τότε, αναπτύσονται και καλύτερες συνθήκες
για την ανεκτικότητα σε διαφορετικές απόψεις.
Αρα όσον αφορά την διαφορετική άποψη του Μητροπολίτη Ανθιμου, ως προσώπου και ως αξίωμα, είναι σεβαστό και ως δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης.
Επίσης η δύναμη της προώθησης της ανεκτικότητας λειτουργεί και στις διεθνείς πολιτικές με την γείτονα Τουρκία. Η ανεκτικότητα που παράγουμε εισπράτεται απο το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
καλή συνέχεια, λοιπόν ..

gb είπε...

"Τετάρτη, Φεβρουάριος 15, 2006
Επιτρεπεται οι πολιτικοι να λενε ψεμματα?" στο e-rooster.
To τζαμί στο Μοναστηρακι περιλαμβάνεται στα ψεμματα που επιτρεπονται στις πολιτικούς ;
είναι παγίδα για να πέσουν μέσα οι πολιτικοί ανταγωνιστές ή μπορεί πράγματι να συμβάλει στην ανεκτικότητα ;

Roark είπε...

Στο μόνο που θα συμφωνήσω είναι ότι ο Νίτσε έκανε πολύ κακό στην υγεία ...των μειονοτήτων της Γερμανίας.

Ανώνυμος είπε...

ΝΕΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΗ ζητει ΜΚΟ

Ecumene είπε...

Οι μειονοτικοί παντως σκιαχτηκαν οταν ειδαν γυναικα υποφηφιο...Υπαρχουν και αλλοι,ειπαν....

Ανώνυμος είπε...

Από τότε που ανακοινώθηκε αυτή η κίνηση κάνω το συσχετισμό με το περίφημο άνοιγμα το προεκλογικό προς Μάνο, Ανδριανόπουλο, Ανδρουλάκη, Κουναλάκη και Δαμανάκη.
Θα αποδειχτεί και αυτό μια κίνηση εντυπωσιασμού άνευ αποτελέσματος;
Δεδομένου ότι η μειονότητα θα στηρίξει την εν λόγω υποψήφια (μην κοιτάτε που είναι γυναίκα δεν είναι και Γκρίζοι Λύκοι οι μουσουλμάνοι της Θράκης και μόνο ότι σπούδασε νομική ) το θέμα είναι πως θα το αντιμετωπίσουν οι Έλληνες. Ειδικά η Ξάνθη μια περιοχή όπου ο εθνικισμός έχει μεγάλη απήχηση. Ή μήπως θα ψηφίσουν πολιτικά καθαρά;
Αλλά ακόμη και αν βγει θα είναι μια γλάστρα ή θα κάνει τη διαφορά; Κάθε φορά που θα ευνοούνται οι μουσουλμάνοι δε θα την κατηγορούν για ιδιοτέλεια;
Ας αφήσουμε τη γυναίκα να μιλήσει και βλέπουμε. Πάντως στο προσεχές μέλλον ,νομάρχες και δημάρχους απογόνυς μετανατών θα δούμε πολλούς.

Ανώνυμος είπε...

Αντί να ασχολείστε με το αν είναι κίνηση εντυπωσιασμού ή όχι λες και σας έβαλε κανείς να κάνετε επικοινωνιακή ανάλυση, δεν κοιτάτε καλύτερα τις αντιδράσεις από το αυγό του φιδιού που με την ανοχή σας και την φοβερή αντιεξουσιαστική σας τοποθέτηση το αφήνετε να ζει και να βασιλεύει και να σας λούζει καθημερινά με τα πατριωτικά και θρησκευτικά του ιδεώδη!

Roark είπε...

Ποιό αβγό ανεχόμαστε; Και πώς προτείνεις να το αντιμετωπίσουμε;

Ανώνυμος είπε...

Αχχχχχχχχχ.Βρε εμένα που με έγραψαν στα μαύρα κατάστιχα γιατί ισχυρίστηκα δημόσια πως οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν έχουν ανεκτικότητα απέναντι στις μειονότητες;Τι λες μωρέ;

Πατριωτικά ιδεώδη,που δε θα με αφήνουν να μπω στη χώρα σε λίγο;Μαζέψου μωρέ άμα δεν ξέρεις.Εκτός κι αν παίζει η φάση αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση κι εγώ θα πρέπει να γλύφω όποιον κάθε φορά δεν είναι κυβέρνηση,επειδή αντιπαρατάσσομαι σε αυτόν που είναι.

ΔΕΝ ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΧΑΜΠΑΡΙ.Το αυγό του φιδιού στην Ελλάδα,εκτός από το δικομματισμό,είναι η κομματική κουλτούρα γενικότερα.Κομφετί και φτηνός προεκλογικός εντυπωσιασμός.Όταν πρότειναν και ψήφιζαν νόμους και έβαζαν φυλακή μουφτήδες,η χώρα δεν πρόφταινε να κοιτάξει,γιατί είχαμε βγει στους δρόμους με το Χριστόδουλο,για να βγαίνουμε σε φωτο στις ταυτότητες ντούμπλεξ,με τον πολιούχο της ενορίας μας δίπλα μας.Τώρα,μας το παίζουνε τάχα μου δήθεν της θρησκευτικής ελευθερίας.ΡΕ ΤΟ ΣΕΡΙΦ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕ!Που πλήρωσε ο άνθρωπος 9 εκατομμύρια δραχμές το 1997 σε πρόστιμα επειδή εξελέγη με νόμιμες διαδικασίες στη Δ.Θράκη και *άκουσον άκουσον*παρέστη στα εγκαίνια τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού με τη στολή του μουφτή,και τέλεσε έναν αρραβώνα και δύο γάμους.Τι κυβέρνηση είχαμε τότε πατέρα;Τα άκουσες τα νέα;Τώρα μας έγινε τάχα μου δήθεν της λευτερίτσας.Σιγά.Δεν είναι τίποτε,διδυμότειχο μπλουζ είναι,θα περάσει.Τόση υποκρισία.Μα τόση υποκρισία...

(και για όποιον πεταχτεί για την τώρα κυβέρνηση και μου πει ότι τάχα μου δήθεν συμπαρατάσσομαι ή υποστηρίζω δαύτους,πατήστε μου τους κάλους "μακεδονία" ή "εισαγγελία πρωτοδικών" και θα δείτε τι έχω να κατεβάσω κι εκεί,θα σούρω και για δαύτους τον Ιορδάνη ποταμό,ωσάν την ακρίδα του Ελύτη.Απλά δεν τους στόλισα γιατί τον αντιμουσουλμανικό νόμο τον επέρασαν ντούμπλεξ Βενιζελίδιον και Παπαντρείδιον.Τότε,τις καλές εποχές...που ήμουνα μικρή και ό,τι μου έδιναν το κατάπινα)

Roark είπε...

Ελβίρα, το αβγό του φιδιού είναι συγκεκριμένη ορολογία.

Ανώνυμος είπε...

Κάτι σα το αυγό του Κολόμβου δλδ,ε; :Ρ

Τεσπα,εγώ αυγά δεν τρώω,άρα δικαιούμαι να μη το γνωρίζω(αν και ξέρω σε τι αναφέρεται...τεσπα.)

gb είπε...

Η περίπτωση της πρότασης Γκιουλ Μπαέζ συμπίπτει και αξιολογείται σε 3 επίπεδα,
με κομματικά κριτήρια, με κριτήρια αυτοδιοίκησης και ώς υπόθεση που αφορά ανθρώπινα δικαιώματα.
Είναι ολοφάνερο ότι στη προκειμένη περίπτωση οι ευκαιρίες εστιάζονται στο τρίτο ενδιαφέρον επίπεδο.
Πως δλδ η επιλογή ενός άνθρώπου με προσωπικές εμπειρίες που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα δημιουργεί προοπτικές και προκαλεί ρήγματα στους κουρασμένους θεσμούς των κομμάτων και της αυτοδιοίκησης.
Κάποιοι μπερδεύτηκαν, πρώτα μίλησαν για κόμματα, αυτοδιοίκηση και μετά για δικαιώματα, τρέχουν απο τα αριστερά και επειδή ο κόσμος είναι στρόγγυλός φαίνεται να έρχονται απο τα δεξιά.
Ευτυχώς με το διάλογο ανακάλυψαν το κρίσιμο, απομένει ν ανακαλύψουν και την ευκαιρία.

Ανδρέας είπε...

Θα συμφωνήσω πως και μόνο σαν συμβολική κίνηση είναι σημαντική. Ακόμα και αν γίνεται ως επικοινωνιακό τρυκ ή με όχι τόσο αγνά κίνητρα (ο χρόνος θα δείξει) χρειαζόμστε τέτοιες κινήσεις αυτή τη στιγμή γιατί έχουμε πήξει στους Χριστοδουλογλύφτες και στους Ψωμιαδόμαγκες.

S G είπε...

"Να δείτε που άμα και ο Κωστάκης φύγει από την εξουσία,θα αρχίσει να προτείνει για δημαρχίνες τίποτε κουτσές λεσβίες με οικολογικές ευαισθησίες."

χεχεχ
συμφωνω γενικα με αυτα που λες Ελβιρα, οσον αφορα τα κινητρα της πραξης. Και με πολλα αλλα πραγματα εχω παρομοια απορια, ο ΓΑΠ ΗΤΑΝ κυβερνηση, τωρα τα θυμηθηκε ολα αυτα?

αλλα γενικα οταν μια πραξη ειναι καλη, δεν με ενδιαφερουν τοσο τα κινητρα. Η κινηση ηταν μαλλον καλη (εκτος αν αυτη η γυναικα ειναι η μεγαλυτερη λέρα της περιοχης. γιατι καλα τα συμβολα αλλα να εχουν και καποιο νοημα) και νομιζω πρεπει να την στηριζουμε. Και οτι οντως υπηρξε αντιδραση, δειχνει οτι η κινηση επρεπε να γινει...

Ecumene είπε...

EΡΧΕΤΑΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ!!!..ΑΝΤΡΕΣ ΦΥΛΑΧΤΕΙΤΕ!!!

Harry Peitsinis είπε...

Μαμαροζα:

"Αντί να ασχολείστε με το αν είναι κίνηση εντυπωσιασμού(...) δεν κοιτάτε καλύτερα τις αντιδράσεις από το αυγό του φιδιού που (...) σας λούζει καθημερινά με τα πατριωτικά και θρησκευτικά του ιδεώδη!"


Δυστυχώς το λούσιμο στο οποίο αναφέρεσαι μας προκαλεί αλλεργία , κατά συνέπεια το αποφευγουμε συστηματικώς. Γιαυτό άλλωστε και οι απανταχού εθνικιστές μας επιφυλάσσουν τον κλασικό χαρακτηρισμό (βρωμο-φιλελεύθεροι) :))

S G είπε...

χμμ για το τελευταιο παντως, εγω ειμαι υπερ της χρησης του θηλυκου

Δημαρχινα, Προεδρινα, Νομαρχισσα (ή νομαρχουσα?) κτλ

Ανώνυμος είπε...

ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΘΑΛΛΑΣΑ ΣΟΥ ΤΣΟΥΝΑΜΙ !!! ..

Ανώνυμος είπε...

Καμιά φορά σκέφτομαι,μερικοί πολιτικοί κάνουν κάτι,ώστε ο αντίλογος σε αυτό που κάνουν να μπορεί να χαρακτηριστεί και ως ρατσισμός.Έτσι,τώρα όποιος τολμάει να φέρει αντίρρηση στην κίνηση του Γιωργάκη (τρομάρα του),μπορεί κάλιστα να ονομαστεί και ρατσιστής.Τελικά έξυπνη κίνηση.Αλλά λυπάμαι,θα συνεχίσω να εκφράζω την άποψη που ξεκίνησα.Οι νόμοι κατά της μουσουλμανικής μειονότητας (είναι 5-6) ψηφίστηκαν όλοι μεταξύ 1994-2001.Ακριβώς επειδή εμπλέκεται μέσα σε όλα και η συνθήκη της Λωζάννης,βασικό ρόλο στην πρόταση και στην υποστήριξη αυτών των νόμων είχαν οι ΥπΕξ.και οι Υπ,Παιδείας.Ο μικρός Γιωργάκης μέσα σε αυτά τα χρόνια ήταν κι απ τα δύο.Άρα έβαλε καλά το χεράκι του μέσα στο βάζο με τη μαρμελάδα,δηλαδή τόοοοοοοοοσο δα συμμετείχε κι εκείνος,όχι πολύ,να,φρόντισε να προταθεί ο νόμος,ήταν παρών στη σύνταξή του,έκανε λίγο lobbying κατά τη διάρκεια,τον υπέγραψε στο τέλος,τον δημοσίευσε...Τίποτε δηλαδή.Συμμετείχε μόνο πριν,μετά και ανάμεσα.

Τώρα;Τώρα είναι νέες εποχές.Ήρθε το δέκα το καλό,ο λεβέντης και καραμπουζουκλής,τοιμαστείτε να χειροκροτήσουμε,βάζει μουσουλμάνα υποψήφια.Ρε με τη γυναικούλα δεν έχω τίποτε.Με τον πίτουρα έχω.Διότι πρώτα τους στερεί βασικά κατοχυρωμένα δικαιώματα και ύστερα μας το παίζει μουσουλμανοπατέρας.Να σε κάψω Γιάννη 'μ, να σ'αλείψω λάδι.

Ουσσσσσσσσσσσστ!Θα πάρω τη μαγκούρα και θα κατέβω στην πρωτεύουσα ωρέ!

Ανώνυμος είπε...

Τα θέλετε και τα λέτε όλα αυτά, ή σας ξεφεύγουν;
Αναρωτιέμαι, είναι κανείς από όλους εσάς Θρακιώτης; Ζει στη Θράκη και πιο συγκεκριμένα στη Ξάνθη ή στη Ροδόπη, για να μπορεί με τόση άνεση να λέει ότι υπάρχει εθνικισμός στη Θράκη ή ότι ο Γ.Α. Παπανδρέου ψήφισε νόμους κατά της μειονότητας;
Οι μουσουλμάνοι και οι χριστιανοί ζουν ειρηνικά και ισότημα δεκαετίες τώρα. Ξυπνήστε! Κάντε ένα ταξίδι προς τα εδώ για να δείτε την αλήθεια.

S G είπε...

"Οι μουσουλμάνοι και οι χριστιανοί ζουν ειρηνικά και ισότημα δεκαετίες τώρα"

περιεργο, κατι φιλοι μου Καβαλιωτες μου ελεγαν πριν λιγα χρονια για κατι μπαρες που κλειναν τον δρομο προς τα Πομακοχωρια...
Τεσπα, δεν θελω να παιξουμε την κολοκυθια, εχεις καποια συγκεκριμενη διαφωνια με κατι που γραφτηκε εδω?

gb είπε...

5-6 Νόμοι κατά της μειονότητας ;
ΠΟιΟΙ ; Μήπως εννοείς, Ελβ, την άρση της μπάρας για να πάει κανείς στα Πομακοχώρια;
Δλδ το πήρες απόφαση, αφήνεις τον Γιώργαρο για να πάς χέρι με χέρι με τον Καρατζαφέρη
Ανθιμο, Καλαντζή,Ψωμιάδη καιΠαπαθεμελή;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ισχυρίστηκα ότι στην Ξάνθη οι Πομάκοι τρώνε ξύλο όλη μέρα, το ξέρω ότι συνυπάρχουν ειρηνικά. Αλλά μην αρνείσαι ότι οι εθνικιστικές αντιλήψεις ανθούν στους ντόπιους. Δε λέω ότι είναι φασίστες ,λέω ότι οι εθνικιστικές απόψεις βρίσκουν εκεί μεγαλύτερη απήχηση. Πάντως ρε παιδιά ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα. Ακούγονται δηλώσεις του τύπου "Δηλαδή αν εκλεγεί η κα Καραχασάν την 25η Μαρτίου θα είναι στην παρέλαση στη θέση των επισήμων;" δηλαδή αν παρελάσει ένας μουσουλμάνος δε σε νοιάζει κε Καλαντζή;
Σε τελική ανάλυση αν δεν τη θέλει ο κόσμος ας μην τη γβγάλει. Δεν ξέρουν αυτοί που ζουν εκεί και ξέρουμε εμείς; Περιμένετε και πολύ σύντομα οι υποψήφιοι σε βουλευτικές και δημοτικές - νομαρχιακές εκλογές θα είναι και παιδιά μεταναστών γεννημένα στην Ελλάδα. Να δούμε τότε τι θα λένε κάποιοι. Να δούμε τι θα λέει ο 'Ανθιμος όταν ο έφεδρος στρατός θα αποτελείται κυρίως από απογόνους μεταναστών.
Επιτέλους δηλαδή, τι άλλο πρέπει να κάνει κάποιος μη Έλληνας για να γίνει αποδεκτός από την κοινωνία στην οποία ζει; Να κάψει την τούρκικη σημαία θέλουν κάποιοι;

Kensai είπε...

αλλα γενικα οταν μια πραξη ειναι καλη, δεν με ενδιαφερουν τοσο τα κινητρα.

Είσαι σοβαρός; ΦΥΣΙΚΑ και παίζουν ρόλο και τα κίνητρα. Φτάνει με την πολιτική «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»...

Θα συμφωνήσω με την υποψηφιότητα της συγκεκριμένης υπερνομάρχης ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝ είναι πρώτη μεταξύ ίσων υποψήφιων. Δε χρειαζόμαστε affirmative action για ψηφοθηρία.

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΝΑ ΤΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙ Η ΓΚΙΟΥΛ, ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑς.
Γιατί όμως διορίζεται ο μουφτής και δεν εκλέγεται;
γιατί αντίθετα με το κοσμικό κράτος όπου γής του αναθέτουν και εξουσίες δικαστικές και διορίζοντας τον τόν νομιμοποιούν ώς δικαστική αρχή των μουσουλμάνων εν Ελλάδι.

S G είπε...

παρενθεση:

"ΦΥΣΙΚΑ και παίζουν ρόλο και τα κίνητρα. Φτάνει με την πολιτική «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»..."

οταν λεω με ενδιαφερουν οι πραξεις, που βλεπεις να εννοω οτι δεν με ενδιαφερουν τα μεσα (που ειναι πραξεις!!)? Τα κινητρα δεν με ενδιαφερουν...

συνεχιστε τωρα με τα υπολοιπα, συγγνωμη για την παρεκβαση...

Kensai είπε...

οταν λεω με ενδιαφερουν οι πραξεις, που βλεπεις να εννοω οτι δεν με ενδιαφερουν τα μεσα (που ειναι πραξεις!!)? Τα κινητρα δεν με ενδιαφερουν...

Κίνητρα --> Μέσα --> Πράξεις --> Αποτελέσματα

Η ιδανική πολιτική τα έχει ξεκάθαρα και τα τέσσερα. Αλλιώς κάτι βρωμάει, και συνήθως για λόγους ψηφοθηρίας.

gb είπε...

Αγαπητή Ελβίρα, μπράβο σου για τα στοιχεία των συνθηκών,
αλλά άς κρίνουμε ένα κρίσιμο ζήτημα.
Το άρθρο 11,συνθ. Αθηνών του 1913, αφ ενός έχει ουσιαστική διαφορά
η οποία προσδιορίζεται σε εμπλοκή θρησκευτικών λειτουργών σε δικαστική εξουσία και αφ ετέρου δεν ισχύει διότι αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14,π.1, Σεβρών του 1920 το οποίο υιοθετείται και από τη συνθήκη της Λωζάννης του 1923.
Αν διαβαστεί προσεκτικά η π.1 του άρθρ.14/Σ./Λ., που παραθέτεις, συμπεραίνεται ότι ο μουφτής δεν έχει πλέον αρμοδιότητες δικαστικές. Συνάγεται επιπλέον
η ευθύνη του ελληνικού κράτους να σπουδάσει μειονοτικούς σε νομικές σπουδές και μέχρι τότε επιμορφώσει νομικούς σε σχολή δικαστών.
Όλα συνηγορούν να εκλέγεται ο Μουφτής, όμως για να ασκεί δικαστική εξουσία
ο μουφτής πρέπει να διορίζεται από το κράτος για να αναγνωρίζονται
οι «δικαστικές του» αποφάσεις και αυτό επιτυγχάνεται γιατί κάποιοι δεν μπορούν
ή δε θέλουν να ξεχωρίσουν την ουσιώδη πολιτειακή διαφορά των προαναφερόμενων άρθρων των συνθηκών Αθήνας, με τις συνθήκες Σεβρών και Λωζάννης.
Η ανάλυση εύκολα βοηθάει στην ανάλυση των ιστορικών σχέσεων των ελληνοτουρκικών, το μετασχηματισμό του τελευταίου τμήματος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας σε κοσμικό τουρκικό κράτος, στις σχέσεις εκκλησίας/κράτους και στη κρατική εκπαίδευση που υστέρησε κατά το Mεσoπόλεμο, να ανταποκριθεί στην εκπαίδευση μειονοτικών στελεχών.

Τουρκοφάγος είπε...

Πομάκοι και Ελληναράδες

Για όσους έχουμε μελετήσει το θέμα των Πομάκων από κοντά, δεν υπάρχουν ερωτηματικά και αμφιβολίες για το πού πάει το πράγμα στη Δυτική Θράκη

Του Δ. ΔΗΜΟΥ Αντγου ε.α., Επίτιμου Διοικητή Στρατιάς και Α/ΓΕΕΦ


Να καταργηθούν, επιτέλους, τα προξενεία Κομοτηνής και Σμύρνης

Για όσους έχουμε μελετήσει το θέμα των Πομάκων από κοντά, δεν υπάρχουν ερωτηματικά και αμφιβολίες για το πού πάει το πράγμα στη Δυτική Θράκη. Μέσα σε πενήντα χρόνια οι Τούρκοι κατάφεραν με το Προξενείο Κομοτηνής να αλλάξουν τον ρον της Ιστορίας. Κανείς ιστορικός ή ανθρωπολόγος δεν αμφιβάλλει ότι οι Πομάκοι δεν έχουν κανένα, μα απολύτως κανένα, κοινό φυλετικό χαρακτηριστικό με τους Τούρκους.

Όταν μάλιστα τους δεις μαζί, ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μες στο γάλα. Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι το θρακικό φύλο, οι Αγριάνες, είναι οι πρόγονοι των Πομάκων. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας τους μέχρι και το 1950 συμπεριφέρονται όπως όλοι οι Έλληνες, με παρένθεση το 17ο αιώνα, οπότε εξισλαμίστηκαν. Είναι γνωστό ότι τότε μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού ασπάστηκε τον Μωαμεθανισμό για πολλούς και διάφορους λόγους, που ξεφεύγουν από τον σκοπό του παρόντος κειμένου. Στη διάρκεια των μεγάλων βαλκανικών ανακατατάξεων, 1878 μέχρι 1923, οι Πομάκοι εξεγείρονται και αξιώνουν πολλές φορές την ένωσή τους με την Ελλάδα. Το ίδιο κάνουν και το 1946, όταν οι Πομάκοι της Βουλγαρίας ζητούν και αυτοί την υπαγωγή τους στην Ελληνική Διοίκηση όπως οι ομόφυλοί τους της Ορεινής της Ξάνθης. Σε όλα τα χρόνια της Τουρκοκρατίας ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΤΟΥΡΚΙΚΑ και ποτέ οι Τούρκοι δεν κατάφεραν να στήσουν έστω και ένα τουρκικό σχολείο στην Ορεινή. Ό,τι δεν πέτυχαν οι Τούρκοι σε αιώνες σκλαβιάς το πέτυχε η ελληνική διοίκηση μέσα σε ελάχιστα χρόνια. Γέμισε η περιοχή των Πομάκων με τουρκικά σχολεία. Επειδή οι Βούλγαροι Πομάκοι ζήτησαν να υπαχθούν στην Ελληνική Διοίκηση, οι πανέξυπνοι κυβερνήτες μας, παραβιάζοντας τη συνθήκη της Λωζάννης εις βάρος της χώρας μας και υπέρ της Τουρκίας, ονόμασαν βίαια τους Πομάκους Τούρκους. Τα σχετικά διατάγματα υφίστανται. Φευ! όμως. Δεν αρκέστηκαν μόνο σ’ αυτό! Επί πενήντα συναπτά έτη προσπάθησαν και επέβαλαν την τουρκική γλώσσα στους Πομάκους. Μετεκάλεσαν Τούρκους δασκάλους, για να αλώσουν το πνεύμα και τη ψυχή των νεαρών Πομάκων, και έφεραν από την Άγκυρα τουρκικά βιβλία για να διδάσκονται στη μειονότητα. Δεν αρκέστηκε μόνο σ’ αυτά τα εγκλήματα η ελληνική διοίκηση.

Έδωσε στην Ορεινή πολλα κανάλια τουρκικής τηλεόρασης, ώστε να μπει η τουρκική γλώσσα και μέσα στο πομάκικο σπίτι, για να μη γλυτώσει κανείς, ούτε γυναίκα, ούτε παιδί, ούτε γέρος από την τουρκική προπαγάνδα. Δεν υπάρχει στην Ορεινή ελληνική τηλεόραση. Όποιος απ’ αυτούς τους έξυπνους που εμφανίζονται στα αθηναϊκά κανάλια διατείνεται ότι άλλο πράγμα οι Πομάκοι και άλλο οι Τούρκοι, ας πάει μια βόλτα στην Ορεινή κι ας μετρήσει τα δορυφορικά «πιάτα» της τουρκικής τηλεόρασης. Οι Πομάκοι, σαν ορεσίβιος, ορμητικός και πολεμικός λαός (οι περίφημοι τοξότες του Μ. Αλεξάνδρου) μπήκαν από κάποια στιγμή και πέρα πολύ δυνατά στο παιχνίδι της τουρκοποίησής τους. Γίνανε φανατικότεροι των Τουρκογενών της Δ. Θράκης και συχνά προκλητικοί, κραυγάζοντας υπέρ της Τουρκίας και επιτιθέμενοι σε Έλληνες που επισκέπτονται τα χωριά τους. Τον Εχίνο, που είναι το κέντρο της δράσης του Προξενείου, τον ονομάζουν Άγκυρα. Αλίμονο στο ταξιδιώτη που θα περάσει από καφενείο της Ορεινής μέρα που παίζει ποδόσφαιρο η εθνική ομάδα της Τουρκίας. Η Τουρκία, αφού κατάφερε να διεισδύσει στη συνείδηση των μουσουλμάνων της μειονότητος, έχει δύο ακόμα στόχους μέχρι την ολοκλήρωση της στρατηγικής της. Ο πρώτος, να βάλει τους ανθρώπους της στη Διοίκηση και ο δεύτερος, να αγοράσει τη γη.

Όποιος μουσουλμάνος εκτίθεται ως υποψήφιος έχει πάρει πρώτα το χρίσμα από το προξενείο. Μόλις εκλεγεί ένας μειονοτικός, σε οποιαδήποτε βαθμίδα της ελληνικής διοίκησης, γίνεται δεκτός από τον Τούρκο πρωθυπουργό, τη μεσολαβήσει του προξενείου. Αν κάποιος δεν πειθαρχήσει στα κελεύσματα του προξενείου, τιμωρείται και παραμερίζεται αμέσως. Το προξενείο εδώ και είκοσι περιπου χρόνια κατάφερε να χρηματοδοτεί με επιχορηγήσεις του την αγορά γης στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης. Χιλιάδες στρέμματα έχουν περάσει στα χέρια Μουσουλμάνων που τα αγοράζουν από Χριστιανούς. Το προξενείο επιχορηγεί την αγορά μόνο από Χριστιανούς. Οι ψήφοι των Μουσουλμάνων σε όλες τις εκλογές είναι «μονοκούκι». Έτσι, στις όποιες εκλογές, όποιος Έλληνας χριστιανός υποψήφιος θέλει να έχει στο πλευρό του αυτές τις ψήφους πρέπει να υποκύψει στις απαιτήσεις των εγκαθέτων του Προξενείου. Αυτή η πρακτική έχει ξετσίπωτα καθιερωθεί. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο στα πομακικά χωριά να παραμερίζονται από τις επιδοτήσεις του ελληνικού κράτους εκείνοι οι λίγοι Πομάκοι που προτιμούν να είναι Έλληνες παρά Τούρκοι.

Μέσα στη δίνη του κομματικού πολέμου και της αρχομανίας έχει ποδοπατηθεί το εθνικό συμφέρον. Φθάσαμε στο σημείο να λοιδορούνται αυτοί που έχουν γνώση του κινδύνου και προειδοποιούν ότι η Θράκη μπήκε σε τροχιά Κύπρου. Τους ντύσαμε περιπαιχτικά Ελληναράδες, για να ‘χουν μια στάμπα και να μη λαμβάνονται υπόψη. Θέλουμε τη σιωπή τους στο κοίμισμα του λαού μας. Όταν το 1996 υλοποιούσα το κοινωνικό πρόγραμμα στην Ορεινή με πλησίασε με πολλή προφύλαξη ένας γέρος Πομάκος. Έβγαλε προσεκτικά από την τσέπη του ένα πολύτιμο γι’ αυτόν χαρτί, μου το έδειξε και μου είπε. Αυτό, στρατηγέ μου, είναι το απολυτήριό μου από τον στρατό μου, τον Ελληνικό Στρατό, με τον οποίο πολέμησα. Η περηφάνια έλαμψε στα υγρά του μάτια. Να ξέρεις όμως, συνέχισε, ότι εμείς οι παλιοί, που αισθανόμαστε Έλληνες και μιλούσαμε Ελληνικά, φεύγουμε. Οι νέοι μιλούν τούρκικα, γράφουν τούρκικα, αισθάνονται Τούρκοι. Ψέλισα διστακτικά, γιατί; Και η απάντησή του με ζάλισε. Γιατί, παιδί μου, ο κόσμος προτιμά να είναι με τον δυνατό και όλοι αυτοί εδώ έχουν πεισθεί ότι η Τουρκία έρχεται.

Η κυρία Καραχασάν προτάθηκε για υπερνομάρχις. Κανείς εχέφρων ΄Έλληνας, πιστεύω, δε θα είχε αντίρρηση να μπει στη Νομαρχία μια Μουσουλμάνα. Όμως κανείς δε θα ‘θελε να δει στη θέση αυτή έναν εχθρό της Ελλάδος. Φαίνεται ότι οι νεοέλληνες αυτό θέλουν. Ιδανικοί αυτόχειρες. Η κ. Καραχασάν δήλωσε ότι είναι ελληνίδα υπήκοος, μουσουλμάνα και μητέρα. Όντως, αυτή είναι η αλήθεια. Απέφυγε να δηλώσει δηλαδή το πιο απλό για να μας πείσει, ότι αισθάνεται στην ψυχή της Ελληνίδα. Το προξενείο έχει επιβάλει αυτό το κλισέ. Έτσι δήλωναν και άλλοι ανθέλληνες, που σαν βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου απεργάστηκαν το κακό της πατρίδος μας. Αυτό δήλωσε ευπειθέστατα και ο νυν βουλευτής της ΝΔ, ο οποίος στην Τουρκία, προχθές, ξεχείλισε από ανθελληνικό δηλητήριο. Εμείς εδώ αντί αμύνης στους υπονομευτές της χώρας μας και του μέλλοντος των παιδιών μας φιλονικούμε μεταξύ μας αν η Μουσουλμάνα έχει το δικαίωμα του εκλέγεσθαι και άλλα φληναφήματα. Και όλα αυτά χάριν των ιδιοτελών συμφερόντων ορισμένων. Ο εχθρός δεν είναι μεταξύ μας, είναι απέναντι, έτοιμος και πάλι για νέα εγκλήματα όπως χθες στην Κύπρο. Η κ. Καραχασάν δυσκολεύεται στα ελληνικά, παρότι τελείωσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών, γιατί ομιλεί την τουρκική, ενώ η γλώσσα της είναι η Πομακική. Αρνείται τις ρίζες της χάριν των επιταγών του προξενείου. Μπήκε στο πανεπιστήμιο με ποσόστωση, σε βάρος θα ‘λεγα των Ελληνοπαίδων. Χαλάλι της. Όμως να μη κατακρίνουμε και από πάνω την Ελλάδα για ρατσισμό κατά των Μουσουλμάνων.

Δεν είναι λοιπόν το πρόβλημα η υποψηφιότητα της κ. Καραχασάν, αλλά η εθνική μας επιβίωση. Πάντα ο χορός των κιοτήδων και των λιπόψυχων έκανε πως δεν καταλάβαινε το πρόβλημα και το εξέτρεπε από την ουσία του. Σ’ αυτό το τρελοκομείο της εθνικής αναξιοπρέπειας μόνοι μας μπήκαμε. Σε λίγα χρόνια θα δρέψουμε τους καρπούς της μειοδοσίας μας. Πιστεύαμε ότι οι εξελίξεις θα έρχονταν πιο αργά και πιο μαλακά. Όμως η τουρκική βουλιμία δεν κρατιέται. Τα θέλει όλα και τα θέλει τώρα. Ο Ανδρέας Παπανδρέου όταν ίδρυσε την υπερνομαρχία είχε εκτιμήσει με πολλή σοβαρότητα τον κίνδυνο. Δύο μέτρα που επακολούθησαν ήταν τα μόνα στη σωστή κατεύθυνση. Πρώτον, να πέσει η μπάρα και να εφαρμοσθεί το κοινωνικό πρόγραμμα της Ορεινής από το Δ’΄ΣΣ και, δεύτερον, να μπαίνουν οι Πομάκοι στα ελληνικά πανεπιστήμια. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό, και η εξέλιξή του δεν πρόκειται να εξαρτηθεί από το γεγονός αν εκλεγεί ή όχι η κ. Καραχασάν. Η γενιά μας για πολλά βαρύνεται, κανείς όμως δεν περίμενε να φθάσει σ’ αυτό το σημείο ηττοπάθειας. Επιτέλους, ας προβούμε στην αμοιβαία κατάργηση των προξενείων Κομοτηνής και Σμύρνης.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock