Τετάρτη, Μαΐου 23, 2007

Ρωτωντας την κα. Παπαρηγα

Η κα. Παπαρηγα εχει σχολιαστει σχετικα συχνα σε αυτο το ιστολογιο, μαλλον οχι με τα καλυτερα χρωματα. Τωρα εχετε την ευκαιρια να την ρωτησετε και σεις 5 πραγματα.

Οι δικες μου ερωτησεις θα ηταν οι εξης:

α) 15 χρονια μετα την πτωση του τειχους και εχοντας δει την απιστευτη καταστροφη που προκαλεσε ο κομμουνισμος στην ανατολικη Ευρωπη, δεν αισθανεται η κα. Παπαρηγα την αναγκη να ζητησει συγγνωμη για αυτα που ηθελε να κανει στην Ελλαδα? Πως γινεται και στις ανατολικες χωρες που εχουν δει στο πετσι τους τι εστι κομμουνισμος να εξαφανιζονται τα κομμουνιστικα κομματα αλλα στην Ελλαδα να επιμενουν σκληροπυρηνικα? Μυωπια ή ξεροκεφαλια?

β) Πιστευει η κα. Παπαρηγα στις ισες ευκαιριες? Ή στα ισα αποτελεσματα, δηλαδη οτι ανεξαρτητως κοπου και δουλειας πρεπει με το ζορι να κανουμε ολους τους πολιτες οικονομικα ισους?

γ) Θεωρει η κα. Παπαρηγα οτι το συστημα στα ΑΕΙ μας σημερα ειναι κοινωνικα δικαιο? Πιστευει οτι οι καθηγητες δεν πρεπει να ελεγχονται ή αξιολογουνται? Που σπουδαζουν αληθεια τα παιδια της?

δ) Αν το ΚΚΕ πιστευει στην πληρη αναδιανομη, γιατι δεν κανει μια λιστα με ολα τα μελη του και να ξεκινησουν με αναδιανομη μεταξυ τους? (credit σε εναν φιλοσοφο του δρομου που ειχαμε συναντησει καποτε καμποσοι ρουστερς)

Αυτες οι ερωτησεις μουρχονται προς το παρον, προσθεστε αν εχετε κατι καλο...

31 σχόλια:

Αθ. Αναγνωστoπουλος είπε...

Ιδού και η δική μου:

Αν το ΚΚΕ είναι κατά της αστυνόμευσης μέσω καμερών, γιατί υπάρχουν κάμερες περιμετρικά του Σπιτιού του Λαού στον Περισσό;

Ανώνυμος είπε...

Ακόμη μία: Δεν είναι κάπως αντιφατική η παρουσία "πατριωτικών" (όρα: εθνικιστικών) στοιχείων σε ένα ορθόδοξο μαρξιστικό (=διεθνιστικό) κόμμα; ή μήπως οι "σύντροφοι" έχουν πιάσει εδώ και καιρό το νόημα και ξέρουν να ψηφοθηρούν;

Roark είπε...

Πώς ακριβώς χτίστηκε το "Σπίτι του Λαού;"

Το ΚΚΕ λάμβανε οικονομική ενίσχυση από της ΕΣΣΔ;

Ποιός ήταν ο ρόλος του κυρίου Τσολάκη;

Ποιό το καθεστώς εργασίας και αν παραβιάζεται η εργατική νομοθεσία στις επιχειρήσεις του κόμματος;

Ποιές ακριβώς είναι οι επιχειρήσεις του κόμματος, και που αλλού έχει μετοχές;

Bubbly είπε...

Κυρία, Παπαρήγα:

Ας ξεκινήσουμε από την υπόθεση ό,τι πιστεύετε αυτά που λέτε, Ποία είναι η τελευταία θετική συνεισφορά σας στην αναπτυξή της χωράς?

S G είπε...

μπραβο ωραια ερωτηματα και τα περισσοτερα δεν τα ειχα σκεφτει καν (πως χτιστηκε το σπιτι του λαου ρορκ?). Για καποιον λογο βεβαια δεν περιμενω σοβαρη απαντηση σε καποιο απο αυτα.

Ανώνυμος είπε...

Αληθεια περιμενετε απαντησεις σε αυτα τα ερωτηματα σας?
εδω δεν εχουν απαντησει τοσο καιρο με καποια θετικη προταση σε οτιδηποτε αλλα ειναι παντα εναντια σε οτιδηποτε λεχθει με μια μηδενιστικη αποψη για τα παντα

απλα ρωτηστε την κα Παπαρηγα
ποτε θα ενηλικιωθει η συμπεριφορα του ΚΚΕ και θα παρει μια θετικη σταση για την Ελλαδα ?

και αν απορριπτει την συνεργασια με την ΝΔ ?

Unknown είπε...

α)Το κτίριο που χτίζεται ακριβώς δίπλα στο 'Σπίτι του Λαού' είναι επέκταση του;
β)Τι γνώμη έχει η ίδια και ποια η πολιτική θέση του ΚΚΕ σχετικά με την ανάγκη για ψηλότερα κτίρια(ουρανοξύστες) στην Ελλάδα;
γ)Εφόσον το ΚΚΕ παίρνει πολλές φορές θέσεις εναντίον κάποιας ιδιωτικής επένδυσής ή δημόσιου έργου λόγω των περιβαλλοντολογικών συνεπειών, τι έχει κάνει ώστε να καταστήσει το κτίριο που στεγάζονται τα κεντρικά τους γραφεία ώς "carbon neutral"; Τι έχουν κάνει και τι σκοπεύουν να κάνουν σε σχέση με τη χρήση των ΑΠΕ με έμφαση την ενεργειακή αυτοτέλεια των κτιρίων τους;
(Μπορούν να πάρουν θέση για την ιδέα που παρουσιάζεται στο ντοκυμαντέρ Waste=Food[http://www.caid.gr/isffa/films2.html]).
δ)Ποιά είναι η άποψη του ΚΚΕ σχετικά με την 'αφισορύπανση', καταστροφή αισθητικής και προσόψεις κτιρίων και ηχορύπανση που δημιουργούν οι διάφοροι οργανισμοί/εταιρείες ή άτομα (με πρώτο το ίδιο το ΚΚΕ); Πότε θα σταματήσει αυτή η πρακτική και γιατί το χρησιμοποιεί ακόμη;

vasilis tsiknakos (philosofos) είπε...

Πως είναι δυνατόν από την μία το ΚΚΕ να αγωνίζεται εναντίον του μεγάλου κεφαλαίου, αλλά από την άλλη όταν κάνει τις οικονομικές του εξορμήσεις να απευθύνεται στις μεγάλες επιχειρήσεις;

Μιλώντας για την κύρια Παπαρήγα και το ΚΚΕ θυμάμαι ένα παλιό σχόλιο, του Χάρρυ Κλιν νομίζω, ότι "η Αλέκα διαβάζει και ξαναδιαβάζει τον Μαρξ για να δει που έγινε το λάθος".

Ανώνυμος είπε...

Πώς σχολιάζετε τη συμφωνία Μολότοφ - Ρίμπεντορπ;

Τι έχετε να πείτε για την εκτεταμένη πορνεία της Κούβας, που είναι ο κυριότερος πόλος έλξης τουριστών από όλο τον κόσμο;

Ποια ήταν η συνεισφορά του Χαρίλαου Φλωράκη στην εθνική αντίσαταση;

Ποιος ήταν ο ιστορικός ρόλος του Νίκου Πλουμπίδη;

Σε ποια σημεία συμφωνείτε μη τη βουλευτή του κόμματός σας κυρία Κανέλλη;

Ulixes είπε...

Η ερώτησή μου, την οποία ήδη απηύθηνα στο πολιτικό blog είναι:

Η απόλυτη άρνηση αναθεώρησης του Συντάγματος και ειδικώτερα του άρθρου 16 σημαίνει πως το ΚΚΕ υιοθετεί εδάφια όπως “H παιδεία […] έχει σκοπό […] την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης […]”; Αν η άρνηση της αναθεώρησης έχει την έννοια πως υπό τις παρούσες συνθήκες δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή προς το καλύτερο, αυτό σημαίνει πως το ΚΚΕ υιοθετεί τη στρατηγική να παραμείνουν τα πάντα ως έχουν, έστω και αν με αυτό τον τρόπο οι σημερινοί ευνοημένοι θα συνεχίσουν να ευνοούνται;

Stan είπε...

Apo tin stigmi pou to KKE me tin Papariga kai ton Flwraki paremeine ena apo ta liga kommata pagosmiws pou metriountai sta daktyla me Staliniki nootropia, ti perimeneis?
Oi anthrwpoi akomi pisteuoun oti o Stalin einai oti kalytero perase pote apo tin anthrwpotita. Ta logia perisseuoun.

Ανώνυμος είπε...

Ακομα μια,

Γιατι το ΚΚΕ στελνει βουλευτη στο Ευρωκοινοβουλιο απο τη στιγμη που επιθυμει καταργηση της Ε.Ε.?

Ανώνυμος είπε...

Οι εργαζομενοι στο Ριζοσπαστη, παιρνουν 1200 ευρω κατωτατο μισθο και συνταξη στα 60 (στα 55 για γυναικες)?

Στέλιος Καλτσούνης είπε...

1. Αυτά τα περήφημα υπερκέρδη των επιχειρήσεων πρέπει να τα πάρει το κράτος ή ανήκουν στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων?
2. Αν τα πάρει το κράτος θα ξαναβγάλει και την επόμενη χρονιά υπερκέρδη η επιχείρηση ή οι εργαζόμενοι θα τη δούν μετά δημόσιοι υπάλληλοι?

Ναυάγιο είπε...

Σωτήρη θα προτιμούσα να αφαιρεθεί η ερώτηση περί του που σπουδάζουν τα παιδιά της κας Παπαρήγα. Εκτός του ακούγεται σαν ρητορική ,δεν είναι απαραίτητο να ευθύνεται η ίδια για το τι σπουδές επέλξαν τα παιδιά της ,τα παιδιά της δε σου έκαναν τίποτα και στο κάτω κάτω δε σε τιμά ιδιαίτερα αυτό το ύφος.
Κατά τα άλλα καλή η πρωτοβουλία σου ελπίζω να μην προτιμηθούν μόνο οι "βολικές" ερωτήσεις. Θα ρώταγα μάλλον τι γνώμη έχει για την εισβολή των Σοβιετικών σε Αφγανιστάν ,Τσεχοσλοβακία, Ουγγαρία και τόσες χώρες. Επίσης θα μπορούσα να τη ρωτήσω αν γινόταν κυβέρνηση πως θα εξοικονομούσε τα απαραίτητα χρήματα για όλες αυτές τις κοινωνικές παροχές που τάζει στον κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Ασχετο...αυτό το Φ της ΦιΣ δεν μοιάζει λίγο με σφυροδρέπανο. Βάλε λίγο και το μωβ φόντο...

Ανώνυμος είπε...

Σωτήρη θα προτιμούσα να αφαιρεθεί η ερώτηση περί του που σπουδάζουν τα παιδιά της κας Παπαρήγα. Εκτός του ακούγεται σαν ρητορική ,δεν είναι απαραίτητο να ευθύνεται η ίδια για το τι σπουδές επέλξαν τα παιδιά της ,τα παιδιά της δε σου έκαναν τίποτα και στο κάτω κάτω δε σε τιμά ιδιαίτερα αυτό το ύφος.
--------------------

Πως ακιρβώς δεν είναι θέμα?

Αν τα παιδιά της εκανα την επιλογή τους και πληρώνουν μόνα τους ταδιδακτρα τους δεν είναι.

ΟΤΑΝ όμως χρματοδοτεί η ίδια τα δίδακτρα δεν θα έλεγα το ίδιο τη στιγμή που σστην περίπτωση των ΙΑΕΙ έχουν τόσο βλακώδεις θέσεις....

Dorotheos είπε...

Tι άσκοπο (pointless) άρθρο και κατανάλωση ενέργειας! Σε πλήρη αντιστοιχία με αυτό περί της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη σε πολιτικό blog.

Η πολιτική στασιμότητα αυτού του τόπου δεν είναι τυχαία και το άρθρο αυτό άλλη μια μαρτυρία της.

Ανώνυμος είπε...

Θα ρωτουσα κατα ποσον πιστευει η κα Παπαρηγα σε γιορτες "μνημης" και "μισους"

S G είπε...

rebel δεν καταλαβαινω τι ακριβως εννοεις. ισως μπορεις να με διαφωτισεις.

Ναυαγιο μια δυο σημειωσεις: δεν ειναι δικη μου πρωτοβουλια, ειναι του πολιτικου μπλογκ που θα βρεις α ακολουθησες το λινκ.

Τωρα για τις σπουδες των παιδιων της, δεν θεωρω οτι ειναι υπευθυνη η κα. Παπαρηγα προσωπικα, αλλα ειναι μια ενδειξη αναντιστοιχιας λογων και εργων (ειδικα αν πληρωνει η ιδια τα διδακτρα).

ΥΓ ζητω συγγνωμη για τις καθυστερημενες απαντησεις αλλα ειμαι εκτος εδρας

Suspect είπε...

ποτε και που εφαρμοστηκε ο κομμουνισμος και ποια ηταν η θετικη εξελιξη στην κοινωνια που εφαρμοστηκε ?

cortlinux είπε...

δεν νομίζω ότι εφαρμόστηκε πουθενά ο κομμουνισμός... κάτι δικτατορίες με προσωπεία σοσιαλισμού ίσως...

δηλαδή εντάξει δεν χωνεύουμε το ΚΚΕ αλλά μην συγχέουμε τις έννοιες... ότι κάνουν οι άλλοι με τον φιλευθερισμό μην το κάνετε κι εσείς με τις άλλες ιδεολογίες...

S G είπε...

πρεπει να ομολογησω οτι απο οικονομικης πλευρας τουλαχιστον δεν υπαρχει κανενα ενδιαφερον στις συζητησεις περι κομμουνισμου. Ειναι λιγο σαν να μιλας με βιολογους περι νοημονος σχεδιασμου ως εναλλακτικης στην θεωρια της εξελιξης. Καλο για καλαμπουρια αλλα σοβαρη συζητηση δεν χωραει.

Ασχετως πως εφαρμοστηκε ο κομμουνισμος, ειναι σιγουρο οτι το οικονομικο του προγραμμα, δηλαδη ο κεντρικος σχεδιασμος, η καταργηση της ατομικης ιδιοκτησιας κτλ ειναι μια σκετη καταστροφη οικονομικα.

Τωρα το πολιτικο προγραμμα, ειναι για μενα επισης προφανες:

ο κομμουνισμος θα καταληξει παντα σε δικτατορια, ειτε τον ξεκινησει ο Χριστος, ο Γκαντι ή ο Μαντελα, ειτε τον ξεκινησει ο Σταλιν. Οταν δεν εχεις δημοκρατικους θεσμους, οταν δινεις απολυτη εξουσια σε ενα κομμα, τοτε αργα ή γρηγορα θα εχεις δικτατορια. Παντου μα παντου το ειδαμε αυτο, και δεν βλεπω γιατι να πιστευει κανεις το αντιθετο.

Οπότε βρισκω αδικη και εντελως ατοπη την συγκριση με τον φιλελευθερισμο. Μπορει να μην ειδαμε ακομα απολυτα φιλελευθερη κοινωνια, αλλα βλεπουμε σιγουρα οτι οσο πιο φιλελευθερη ειναι, τοσο το καλυτερο για τα ατομικα δικαιωματα (ταυτολογια, μια και φιλελευθερισμος ειναι η αγαπη για τα ατομικα δικαιωματα) αλλα και σε γενικες γραμμες για το επιπεδο διαβιωσης (προφανες, κοιταχτε απλα τις πλουσιοτερες χωρες).

cortlinux είπε...

καταρχήν όποιος έχει διαβάσει σχετικά με το κομμουνισμό θα δει ότι είναι το αποτέλεσμα κι όχι το πολιτικό σύστημα. πολιτικό σύστημα είναι ο σοσιαλισμός μέσω του οποίου πιστεύουν οι κομμουνιστές ότι θα φτάσουν στον... κομμουνισμό ή στην αναρχία πιο συγκεκριμένα (κανονικά ταυτίζονται αυτά τα δύο).

τώρα σχετικά με τον φιλελευθερισμό δεν νομίζω ότι τον αδικώ... καταρχήν είναι φίλος της ελευθερίας ορισμένων κοινωνικών ομάδων όπως έχει αποδειχτεί μέχρι στιγμής...
τώρα αν μιλάμε ότι δίνουμε κάποια ψίχουλα απλά για να λέμε ότι υπάρχουν δικαιώματα συγνώμη αλλά αυτό δεν μου φτάνει...

συμφωνώ ότι ο σοσιαλισμός (ή αλλιώς δικτατορία του προλεταριάτου) έχει ως αποτέλεσμα την δικτατορία του κόμματος. αλλά και η φιλελεύθερη αγορά οδηγεί στην δικτατορία κάποιων εταιριών ή προσώπων. άλλωστε ακόμη κι αν δε ελέγχει τις τιμές το κράτος ποιος μπορεί να εμποδίσει τα τραστ να ελέγχουν τις τιμές της "ελεύθερης" αγοράς;

έχει και λίγο από χάρυ πότερ να πιστεύουμε ότι από δια μαγείας η αγορά θα τα λύσει αυτά μόνη της.

κανένα οικονομικό σύστημα δεν είναι πανάκεια. και χρειάζονται περισσότερη μελέτη από την απλή αποδοχή τους.

S G είπε...

"συμφωνώ ότι ο σοσιαλισμός (ή αλλιώς δικτατορία του προλεταριάτου) έχει ως αποτέλεσμα την δικτατορία του κόμματος. αλλά και η φιλελεύθερη αγορά οδηγεί στην δικτατορία κάποιων εταιριών ή προσώπων"

αυτη ειναι μια πραγματικα ακατανοητη παράλληλη που κανεις εκει. Δικτατορια του κομματος σημαινει απλα οτι δεν εχει ο πολιτης πολιτικα δικαιωματα. Ο φιλελευθερισμος ειναι εντελως αντιθετος σε κατι τετοιο. Το αν η ελευθερη αγορα οδηγει στην κυριαρχια καποιων εταιρειων (που δεν ειναι καθολου αυτονοητο οτι θα συμβει), δεν βλεπω τι ακριβως σχεση εχει με τις βασικες μας ελευθεριες! Ακομα και αν η Μαϊκροσοφτ εχει 90% της αγορας εισαι ελευθερος να διαλεξεις επαγγελμα, να διαλεξεις τι καταναλωνεις, τι πιστευεις, τι ψηφιζεις κτλ

Μια ατελως φιλελευθερη κοινωνια λοιπον παραμενει σιγουρα ανεκτη. Μια ατελως φτιαγμενη κομμουνιστικη κοινωνια ειναι απλα μια κολαση, γιατι στην καλυτερη εισαι ανελευθερος αλλα επιζεις, στην χειροτερη εισαι ανελευθερος ΚΑΙ πεινασμενος...

"άλλωστε ακόμη κι αν δε ελέγχει τις τιμές το κράτος ποιος μπορεί να εμποδίσει τα τραστ να ελέγχουν τις τιμές της "ελεύθερης" αγοράς;"

ποιος θα τους εμποδισει? ο ανταγωνισμος βεβαια. Ακομα και αν δεν υπαρχει σοβαρη Αρχη Ανταγωνισμου σε μια χωρα (κατι που ανηκει στις δραστηριοτητες του κρατους-νυχτοφυλακα), ο ανταγωνισμος παντα δινει ενα ανωτατο οριο στις τιμες, εκτος απο τα προϊοντα που ειναι εκ φυσεως περιορισμενα και μονοπωλιακα (πχ πετρελαιο). Η ελευθερη αγορα ειναι αποκεντρωμενη, πολυ δυσκολα κυριαρχειται απο εναν, εκτος απο πολυ ειδικες περιπτωσεις.

"κανένα οικονομικό σύστημα δεν είναι πανάκεια. και χρειάζονται περισσότερη μελέτη από την απλή αποδοχή τους."

Προφανως, αλλα αυτο δεν σημαινει ουτε για αστειο οτι ολα τα συστηματα ειναι ισα. Η ελευθερη αγορα, οπως την εχουμε τελειοποιησει σημερα, ειναι ενα τρομερα καλα μελετημενα συστημα απο την οικονομικη επιστημη (ημουν μεχρι χτες σενα οικονομικο συνεδριο γενικου ενδιαφεροντος και εντυπωσιαστηκα για μια ακομη φορα με το ποσο ευρυς ειναι ο κλαδος μας πια, ποσο πολλη ερευνα γινεται, ποσο εχουμε προχωρησει στην κατανοηση του κοσμου μας).

Η μελετη μας αλλα και η καθημερινη εμπειρια, δειχνει οτι η ελευθερη αγορα ειναι ενα καλα λειτουργον (καλα το πα?) συστημα. Ο κεντρικος σχεδιασμος των παντων, η κρατικη ιδιοκτησια, ο κομμουνισμος ή οπως αλλιως θες πες το, δεν ειναι εναλλακτικη στις ελευθερες αγορες (με τις διαφορες μορφες τους, ευρωπαϊκες ή αμερικανικες), δεν υπαρχει πια καν ουτε για αστειο σαν εννοια στην οικονομικη συζητηση.

Ενδεικτικα θα πω οτι σε περιπου 200 παρουσιασεις του συνεδριου (και σε τοσα αλλα συνεδρια) η λεξη μαρξισμος μαλλον δεν αναφερθηκε ουτε μια φορα. Και μην ακουσω ασυναρτησιες για "αστους" οικονομολογους. Ηταν ερευνητες απο καθε γωνια του κοσμου, συμπεριλαμβανομενων πρωην και νυν κομμουνιστικων χωρων.

cortlinux είπε...

Όταν αναφέρθηκα σε δικτατορία των εταιριών είχα υπόψη μου τα εξής παραδείγματα:
- σχολείο στις ΗΠΑ του οποίου την χορηγεία έχει αναλάβει η Coca Cola απέβαλε μαθητή γιατί έπινε Pepsi. Αυτό πώς λέγεται; Και μιλάμε για τις ΗΠΑ.

- των έλεγχο των MME σε πολλές χώρες (όχι μόνο στις ΗΠΑ ) από πολυεθνικές για την καθοδήγηση της κοινής γνώμης. (άρα το ότι θέλω ψηφίζω ή αποφασίζω κάπως γίνεται πιο δύσκολο)

- το ανεβοκατέβασμα κυβερνήσεων κρατών από εταιρίες πετρελαίου (κυρίως) σε τριτοκοσμικές χώρες. θα μου πείτε εκεί δεν υπάρχει ελεύθερη οικονομία. μα δεν νομίζω να την αναζητούν και τόσο οι πολυεθνικές.
συνήθως πεινασμένους ψάχνουν για να εκμεταλευτούν την ανάγκη τους.

θέλω να πω ότι οι εταιρίες δεν είναι και αγίες. δεν λέω ότι εγώ θα δούλευα για την ψυχή της μάνας μου αλλά ρε παιδιά δεν το βλέπετε ότι προσπαθούν να ελέγξουν κάθε τομέα της ζωής μας; αυτό πως λέγεται; πως θα με προστατέψει εμένα η ελεύθερη αγορά από αυτή την κατάσταση;

όσο για το τι προσέφερε ο κομμουνισμός... ο κομμουνισμός ως κομμουνισμός δεν πρόσφερε τίποτα... αλλά μέσω των κομμουνιστών και των αναρχικών αποκτήθηκαν κάποια δικαιώματα (ή ήταν έτοιμες να τα προσφέρουν οι εταιρίες και κάνω λάθος; ) όπως είναι το 8ώρο, η εκπαίδευση στα κατώτερες τάξεις, πρόσβαση στην υγεία καθώς και άλλα.

ότι υπάρχει ανάπτυξη σε υποανάπτυκτες χώρες λόγω της πρόσβασης σε αυτές εταιρειών υπάρχει. Όμως με τι τίμημα;

προσπαθώ να τα κρίνω με τη λογική μου. δεν με ενδιαφέρει αν είναι αστοί, κομμουνιστές, ναζιστές ή ότι άλλο θες οι ομιλητές. με ενδιαφέρει να με πείθουν με τα επιχειρήματά τους. άλλωστε δεν πιστεύω να διαφωνείς ότι ο αντίλογος βοηθά και τους δύο ομιλητές; (ρητορικό το ερώτημα)

S G είπε...

πρεπει να διαχωρισεις λιγο τα θεματα. Ελευθερη αγορα, σημαινει ελευθερια να διαλεγεις προϊον και ελευθερια στην εταιρεια να το διαθετει.

Στην ελευθερη αγορα οπως ειπα ειναι απλα αδυνατο να εχουμε "δικτατορια των εταιρειων" (οτι και να σημαινει αυτο) γιατι ΕΣΥ επιλεγεις προϊον. Αυτο που λες για το σχολειο , δεν το ακουσα ποτε και ουτε μου φαινεται πιθανο, αλλα παλι επιλογη ειναι να πας σε σχολειο που χορηγει η Χ εταιρεια. δεν βλεπω κανενα στοιχειο δικτατοριας.

"των έλεγχο των MME σε πολλές χώρες (όχι μόνο στις ΗΠΑ ) από πολυεθνικές για την καθοδήγηση της κοινής γνώμης"

πολυεθνικΕΣ, οχι μια εταιρεια. Αρα παλι δεν βλεπω την δικτατορια. Και βεβαια αν μιλαμε για τις ΗΠΑ με την επανασταση των νεων μεσω ειναι λιγο αστειο να μιλαμε για μονοπωλιο στην πληροφορηση.

"το ανεβοκατέβασμα κυβερνήσεων κρατών από εταιρίες πετρελαίου (κυρίως) σε τριτοκοσμικές χώρες."

ε αυτο ειναι εντελως ασχετο, αφου δεν μιλαμε για ελευθερες αγορες.

"θέλω να πω ότι οι εταιρίες δεν είναι και αγίες."

γιατι ειπα εγω οτι ειναι? ενδιαφερονται για το κερδος τους και ισχυριζομαι οτι σε γενικες γραμμες το ενδιαφερον για το κερδος τους κανει καλο και σε μενα (αλλιως δεν θα εφτιαχναν ποτε τηλεορασεις, βιντεοπαιχνιδια, ιατρικα μηχανηματα κτλ κτλ).

"δεν λέω ότι εγώ θα δούλευα για την ψυχή της μάνας μου αλλά ρε παιδιά δεν το βλέπετε ότι προσπαθούν να ελέγξουν κάθε τομέα της ζωής μας;"

πρεπει να γινεις πιο συγκεκριμενος. Την δικη μου ζωη δεν την ελεγχει μαλλον κανεις οσο εχω ζησει στον δυτικο κοσμο (εκτος απο κατι φανατικους σε χωρες σαν την Ελλαδα που θελουν να μου πουν τι θα τρωω, τι θα πινω, τι θα πιστευω κτλ).

"αλλά μέσω των κομμουνιστών και των αναρχικών αποκτήθηκαν κάποια δικαιώματα (ή ήταν έτοιμες να τα προσφέρουν οι εταιρίες και κάνω λάθος; ) όπως είναι το 8ώρο, η εκπαίδευση στα κατώτερες τάξεις, πρόσβαση στην υγεία καθώς και άλλα."

μα για ονομα του θεου! ο κομμουνισμος προσεφερε την αναπτυξη μας ή την εκπαιδευση μας? Οπως εχω πει τοσες φορες, το κοινωνικο μας κρατος ή το 8ωρο ειναι συμπτωμα του πλουτου μας, οχι θεμελιο. Χαρη στις ελευθερες αγορες γιναμε παραγωγικοι και εχουμε την πολυτελεια να δουλευουμε λιγοτερο. ΟΧΙ χαρη σε κανεναν κομμουνισμο...

cortlinux είπε...

Να πιάσουμε το τελευταίο λοιπόν. Λες πώς όλα αυτά (οκτάωρο, κράτος πρόνοιας κτλ) είναι συμπτώματα του πλούτου μας... Αν καταλαβαίνω καλά εννοείς ότι είναι αποτέλεσμα και κάποιων συνθηκών, οικονομικών κυρίως. Όμως δεν είναι και αποτέλεσμα διεκδικήσεων; Δεν νομίζω ότι ξαφνικά οι εταιρείες είπαν στους εργαζόμενους καλημέρα σας παιδιά από σήμερα θα δουλεύετε 8 ώρες μόνο. Από ότι γνωρίζω η ύπαρξη σωματίων εκείνη την περίοδο κυνηγήθηκε όπως και το δικαίωμα στην απεργία.
Άρα δεν είναι απόρροια μόνο των συνθηκών αλλά και των πιέσεων που ασκούν οι κατώτερες τάξεις (ή κάπου κάνω λάθος και δεν το βλέπω;).
Για να γίνω πιο κατανοητός εγώ δεν λέω να εφαρμόσουμε σοσιαλισμό ή κομμουνισμό ή αναρχισμό αλλά αυτό που βλέπω είναι ότι τουλάχιστες εκείνες τις χρονικές περιόδους αυτές οι ιδεολογίες πιέσαν ώστε κάποια αγαθά που είχαν οι ανώτερες τάξεις να κατεβούν προς τα κάτω. Φυσικά αντί να πέσει ο καπιταλισμός απλά ανανεώθηκε μια και ως σύστημα έχει την ικανότητα να ελίσσεται και να ανανεώνεται. Ίσως το μεγαλύτερο ατού του.
Οι πηγές μου , που μπορεί να είναι και λάθος, μου λένε ότι τουλάχιστον εκείνη την περίοδο στο εργατικό κίνημα οι ιδεολογίες αυτές έπαιξαν σημαντικό ρόλο. Με αυτή την έννοια εννοώ ότι βοήθησαν. Που κάνω το λάθος;

S G είπε...

καπου ταχουμε ξαναπει αυτα, αλλα δεν θυμαμαι σε ποιο κειμενο. Γνωριζεις την εκφραση "ουκ αν λαβεις παρα του μη εχοντος"?

Οσες απεργιες και να γινοντουσαν, αν δεν υπηρχε η παραγωγη δεν θα υπηρχε διανομη της παραγωγης. Οι ελευθερες αγορες εφεραν την αυξημενη παραγωγη.

τωρα, γενικα οι μισθοι ειναι φαινομενο ισορροπιας, δεν καθοριζονται απο ενα ατομο, ειτε εργοδοτη ειτε εργαζομενο. Εν απουσια εμποδιων ή σοκ, εχουμε καποια σχετικη ισορροπια στην αγορα εργασιας, αρα ουτε εργαζομενοι ουτε εργοδοτες δεν εχουν ιδιαιτερη διαπραγματευτικη δυναμη (Χονδρικα, αν σου δινουν λιγα, πας σε αλλη δουλεια. Αν ζητας πολλα, παιρνουν αλλο.)

Αυτα λεει περιπου η καλα μελετημενη θεωρια.

Υπαρχουν περιοδοι στην ιστορια με μεγαλες ανακαταταξεις, που μπορει μια πλευρα να εχει το πανω χερι. Στην αρχη της βιομηχανικης επαναστασης πχ, φαινεται (εδω μιλαω με καποια επιφυλαξη γιατι δεν ειμαι ειδικος στα μακροοικονομικα του 1800) οτι υπηρχαν στρατιες ανεργων που ερχοντουσαν απο τα χωραφια τους στις πολεις και συντηρουσαν τους μισθους χαμηλα.

Αυτο σιγα σιγα εξομαλυνθηκε, καθως ωριμαζε η βιομηχανικη εποχη, ειχαμε ταχυτατη αστικοποιηση των πληθυσμων και επεφτε η ανεργια. Οι μισθοι ανεβηκαν οχι τοσο λογω των παροδικων φαινομενων (εργασιακων συγκρουσεων κτλ) αλλα λογω του μακροπροθεσμου φαινομενου της ισχυρης αναπτυξης και μειωσης της ανεργιας.
Εδω να σημειωσω οτι οι απεργιες δεν μπορουν να μειωσουν την ανεργια, ισα ισα αυξανουν τους μισθους των υπαρχοντων εργαζομενων ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ των ανεργων.

Εχουμε και αντιθετα φαινομενα ενιοτε, σε καποιους κλαδους καποιες εποχες να υπαρχει ελλειψη καλου προσωπικου και τοτε οι εργαζομενοι εχουν το πανω χερι, συνηθως εργαζομενοι με ιδιαιτερες ικανοτητες. Θα ελεγα οτι οι πληροφορικαριοι εζησαν τετοιες εποχες προσφατα και σιγουρα οι εργαζομενοι του χρηματοοικονομικου τομεα πριν το 1999 αλλα και σημερα (βλεπω απο φιλους εξαιρετικες συνθηκες στον κλαδο).

Ανώνυμος είπε...

Να προσθέσω οτι ο Φόρντ πλήρωνε υψηλότατους μισθούς, χωρίς καποια κινητοποίηση του εργατικού κόσμου. Προφανώς συμφωνω με τον SG.

Το κρατος δικαιου με βρισκει συμφωνο, δηλαδη δημοσια υγεια, δημοσια πρωτοβαθμια παιδεία που απαιτούνται οικονομιες κλίμακας αλλά ο σοσιαλισμός σαν οικονομικο-κοινωνικο μοντελο και η επιβολή του πάνω στην ελευθερη αγορά δημιουργεί περισότερη φτώχεια απο οτι υποτίθεται οτι θα λύσει.

Ανώνυμος είπε...

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ Ή ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ

(διάλογος)



Α' Εδώ το μέρος είναι ήσυχο και καθαρό.Έν' αεράκι απαλό φυσάει που χωρις να μας κρυώνει θα μας στεγνώσει τον ιδρώ από την ανηφόρα.Λέω φίλε μου λοιπόν,να κάτσουμε εδώ κι να ξεκουραστούμε.Κι ύστερα παίρνουμε την κατηφόρα για τα σπίτια μας.

Β' Καλή είναι η ιδέα σου.Αν και νομίζω μόνο το κορμί θα ξεκουράσουμε.Το πνεύμα θα βρούμε κάποια αιτία πάλι να το βάλουμε σε δουλειά.Ιδίως τώρα που,ανηφορίζοντας τόσην ώρα,αμίλητοι είμαστε,για να μην κάνουμε διπλή
την κούρασή μας.

Α' Οι αιτίες φίλε μου δε λείπουν.κάποιαν αφορμή θέλεις να πεις.

Β' Πράγματι,οι αφορμές ειν' ευκολότερο να μας δοθούνε.Κάθε μας σκεψη και πράξη,κάθε τι που βλέπουμε κι ακούμε,είναι αφορμή για μια συζήτηση που μόνο η κούραση ή κάποια ανάγκη μόνο μπορεί να σταματήσει.Κι αυτό που είπες πριν λίγο,είναι μια ωραία αφορμή ν' αρχίσουμε να συζητάμε για ένα θέμα που ξέρω πως οι γνώμες μας δεν ταιριάζουν πάνω σ' αυτό.

Α' Και σαν τι είπα;Είπα μόνο πως καλά θα κάναμε αν καθόμαστε εδώ να ξεκουράσουμε το σώμα μας και ν' απολαύσουμε τον καθαρόν αέρα και τα όσα γύρω μας χιλιόμορφα απλώνουν.

Β' Αφού μου λες πως αληθινά δεν πέρασε από το μυαλό σου καμμία σκέψη όταν τα 'λεγες αυτά,φίλε μου σε πιστεύω.Ας κάτσουμε λοιπόν να βλέπουμε και ν' ακούμε και να μυρίζουμε.Με όλες μας τις αισθήσεις ας χαρούμε τη γύρω φύση.Κι αν το μυαλό μου πονηρά εδούλεψε για λίγο,συχώρεσέ το.

Α' Τώρα που το σκέφτομαι ξέρω τι εννοείς.Το θέμα για το οποίο διαφωνούμε είναι η προστασία του περιβάλλοντος.Κι αυτό νομίζω ήρθε στο μυαλό σου όταν πριν λίγο μίλησα για το αεράκι και για το ήσυχο και καθαρό αυτό μέρος.

Β' Σωστά.Και δε νομίζεις πως είναι μια καλή ευκαιρία για συζήτηση πάνω στο θέμα;Όσο για μένα,θα 'ναι ιδανικό να συζητώ για κάτι που όλα γύρω μου όταν μιλώ θα είναι σύμμαχοί μου ακλόνητοι.

Α' Ας αρχίσουμε λοιπόν. αι θ' αρχίσω με τη δήλωση που έκανα πριν μέρες και που τόσο σε είχε πειράξει.Τη θυμάσαι;

Β' Και βέβαια τη θυμάμαι.Δεν ξεχνιούνται εύκολα τέτια λόγια,όταν μάλιστα λέγωνται από κάποιον που εκτιμώ τη γνώμη του και ξέρω πως σκέφτεται προτού πει κάτι.

Α' Σ' ευχαριστώ και για τα δυο που είπες.Όμως αν έτσι συμφωνείς μαζί μου,τότε δεν υπάρχει θέμα για συζήτηση.

Β' Εκτιμώ τη γνώμη σου,αυτό όμως δε σημαίνει πως πάντοτε συμφωνώ μ' αυτήν.Εκτός κι αν με πείσεις πως είναι σωστή.

Α' Αυτή λοιπόν ας είναι η κουβέντα μας.Αλλά για θύμισέ μου τι ακριβώς είπα.

Β' Είπες πως η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια μεγάλη ηλιθιότητα.

Α' Όχι,δεν είπα αυτό.Και ευτυχώς που σου έκανα την ερώτηση αυτή,γιατί αλλιώς θα κουβεντιάζαμε χωρίς να ξέρουμε για τι μιλάμε.Είπα πως όσοι κάνουν διαδηλώσεις υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος είναι ηλίθιοι.Είπα ακόμα ότι όσοι αποφεύγουν να πετάξουν ένα κομμάτι χαρτί στο δρόμο,είναι κι αυτοί ηλίθιοι.Αυτό είπα.Το θυμάσαι τώρα;

Β' Δε βλέπω μεγάλη διαφορά από ό,τι είπα εγώ πως ειπες.Και επιμ'ενεις σ' αυτό;

Α' Και βέβαια επιμένω.Είχες δίκιο όταν είπες ότι σκέφτομαι πριν μιλήσω.

Β' Και γιατί λοιπόν είναι ηλίθιοι όσοι διαδηλώνουν εναντίον της μόλυνσης του περιβάλλοντος;Και γιατί είναι ηλίθιοι όσοι αποφεύγουν να πετάξουν ένα σκουπίδι στο δρόμο;

Α' Γιατί,απλούστατα,με αυτές τις ενέργειές τους δε βοηθάνε στην αποφυγή της μόλυνσης του περιβάλλοντος,αλλά αντίθετα τη μαγαλώνουν.

Β' ......


Α' Βλέπω πως δε μιλάς.Σε έπεισα λοιπόν τόσο γρήγορα;Ή αφαιρέθηκες;Πού είσαι;

Β' Προσπαθώ να καταλάβω αυτό που μόλις είπες.Πώς όποιος φροντίζει να μην πετάει σκουπίδια στο δρόμο,εκείνος μολύνει το περιβάλλον.Και πώς όποιος διαδηλώνει ενάντια ετη μόλυνση του περιβάλλοντος,εκείνος μολύνει με τον τρόπο αυτόν το περιβάλλον.Μα στο θεό σου,πώς μπορεί να λέγωνται αυτά τα πράγματα από ένα λογικόν άνθρωπο-γιατί για τέτιον σε ξέρω...

Α' Οι απαντήσεις μου σε αφήνπουν έκπληκτον λοιπόν,για να μεταχειριστώ ήπιαν έκφραση.Και εμποδίζουν τη συζήτηση γιατί απ' ό,τι βλέπω δεν μπορείς να συνέλθεις από αυτή την έκπληξη και να συζητήσεις σαν ήρεμος άνθρωπος.Τι θα 'λεγες ν' αφήσεις εμένα να κάνω τις ερωτήσεις;Δεν παραξενεύομαι με καμμιάν
απάντηση.Αν σε ρωτούσα "ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη ή η γη γύρω από τον ήλιο;",κι εσύ μου απαντούσες "ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη",ούτε τότε θα 'νιωθα έκπληξη.Θα προσπαθούσα μόνο να γνωρίσω τις σκέψεις που προηγήθηκαν για να φτάσεις σ' αυτό το συμπέρασμα.Κι αν κάπου έβλεπα πως έκανες λάθος θα σε
διόρθωνα.Αν πάλι έβλεπα ότι δεν είχες λάθος,τότε θα παραδεχόμουν κι εγώ πως ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη και μάλιστα θα σου ήμουν ευγνώμων που μου έμαθες κάτι καινούργιο.
Λοιπόν τι λες;Να κάνω εγώ τις ερωτήσεις;

Β' Είναι το μόνο που βλέπω να μπορεί να γίνει.Γιατί την πρώτη μου ερώτηση βρέθηκα σε αδυναμία να τη δευτερώσω εποικοδομητικά για τη συζήτηση.Κι αλήθεια βιάζομαι να δω τι κρύβει αυτή σου η απάντηση.Άρχισε λοιπόν.

Α' Ας υποθέσουμε πως εσύ κι εγώ είμαστε οι μόνοι κάτοικοι της γης και πως καθένας μας έχει ένα κήπο από τον οποίο και ζει.Και ο κήπος αυτός είναι ο μόνος πόρος ζωής που έχουμε.Και ας υποθέσουμε πως ένα αυλάκι με νερό ποτίζει τον κάθε κήπο.Εγώ,γι να φτιάξω μια πισίνα και να κάνω άνετα το μπάνιο μου
εκεί,παίρνω το νερό σου στρίβοντας το αυλάκι του και σε στερώ από τη μόνη πηγή ζωής που έχεις.Ποια θα ήταν η αντίδρασή σου;

Β' Θα προσπαθούσα με κάθε τρόπο να πάρω πίσω το νερό που μου πήρες.

Α. Και με ποιον τρόπο θα το έκανες αυτό;

Β' Δεν ξέρω ακριβώς.Κάτι θα 'βρισκα.Όπως μπορούσα.

Α' Εδώ φίλε μου έχουμε ξεκάθαρα τα πράγματα.Έχεις εμένα που κλέβω το νερό σου.Τι θα κάνεις;

Β' Θα έρθω να σου πω ότι το νερό αυτό είναι δικο μου.Γιατί μπορεί κάτι να έπαθες και να μη το θυμάσαι.Και θα σου το ζητήσω πίσω,γιατί,θα σου εξηγήσω,από το νερό αυτό εξαρτάται η ζωή μου.

Α' Πολύ σωστά.Μια λογική και ευγενική ενέργεια.Λοιπόν εγώ,όταν μου τα πεις αυτά,σου απαντώ πως δε με νιάζει αν το νερό είναι απαραίτητο για τη ζωή σου,και σε διώχνω κακήν κακώς από το σπίτι μου.Τότε τι θα κάνεις;

Β' Θα πάρω μιαν αξίνα και θα προσπαθήσω να φέρω το νερό πάλι στον κήπο μου.

Α' Δεν υπάρχει άλλη αξίνα σε όλη τη γη.Και μονο μ' αυτην θα μπορούσες να κάνεις αυτό που είπες.

Β' Θα μεταχειριστώ κάποιον άλλο τρόπο.

Α' Ποιον;Πες μου συγκεκριμένα.

Β' Δεν ξέρω,,,

Α' Δεν προχωρεί έτσι η συζήτηση.Γι αυτό θα την βοηθήσω κάνοντάς σου μιαν ερώτηση:Αν εγώ που σου έχω πάρει το νερό,και ύστερα από τις αρνήσεις μου στις παραπάνω αιτήσεις σου,σου πω:"Άκουσε γείτονα τι πρέπει να κάνεις και μη στενοχωριέσαι.Θέλεις να ποτίσεις τον κήπο σου.Το καταλαβαίνω.Μπορώ να σε βοηθήσω να λύσεις το πρόβλημά σου.Ξέρεις τι θα πρέπει να κάνεις;Πρωι πρωι κάθε
μέρα θα τρως ένα αυγό για να 'χεις καθαρή φωνή,θα παίρνεις ένα πανώ που επάνω του θα έχεις γράψει με μεγάλα γράμματα "ΜΗΝ ΚΛΕΒΕΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ",και θα το στήσεις στην είσοδο του κήπου μου.Ύστερα θ' αρχίσεις να φωνάζεις:"Το νερό είναι η ζωή μου","Ο κήπος θέλει νερό","Όχι άλλη νεροκλοπή" και ό,τι άλλο παρόμοιο
σου κατεβαίνει στο κεφάλι.Ύστερα από αυτό,το νερό θα έρθει στον κήπο σου και πάλι." Αν λοιπόν εγώ σου πω αυτά συ θα με πιστέψεις και θα τα κάνεις;

Β' Όχι βέβαια.Ξέρω πως τίποτα δεν θα καταφέρω έτσι.

Α' Αν όμως τα έκανες δε θα μπορούσε όποιος σε έβλεπε να σε χαρακτηρίσει ηλίθιον;

Β' Και με όλο του το δίκιο μάλιστα.

Α' Και μήπως ο μόνος τρόπος που μένει είναι να εξουδετερώσεις το γείτονά σου ή να τον βγάλεις από τη μέση;

Β' Δε νομίζω ότι μένει άλλος τρόπος.Ή θα τον κάνω ανίκανον να με βλάψει ή..αν αυτό δΕν το μπορώ..που δεν το μπορώ...

Α' Ναι...τι;

Β' ...ή θα τον σκοτώσω.

Α' Μήπως έχεις δυσκολία να παραδεχτείς πως το νερό είναι στο παράδειγμά μου το περιβάλλον και ο γείτονάς σου αυτός που το μολύνει;

Β' Όχι,Ταιριάζουν όλα.

Α' Και ο ηλίθιος που κάθεται και φωνάζει μπροστά στον κήπο δεν είναι οι διαδηλωτές για την προστασία του περιβάλλοντος;

Β' Ναι,έχεις δίκιο,αυτοί είναι.

Α' Πείστηκες λοιπόν πως όταν έλεγα πως όσοι διαδηλώνουν ενάντια στη μόλυνση του περιβάλλοντος είναι ηλίθιοι;

Β' Απολύτως.Όμως ακόμα δεν κατάλαβα πώς,εκείνος που διαδηλώνει υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος εκτός που είναι ηλίθιος,μολύνει το περιβάλλον,και πώς εκείνος που δεν πετάει ένα χαρτί στο δρόμο μολύβει κι αυτός το περιβάλλον.

Α. Είναι πολύ απλό φίλε μου.
Και οι δυο κάνουν ό,τι τους έχει πει ο μολυντής να κάνουν.Αυτός που διαδηλώνει καταναλώνει το χρόνο του σε ενέργειες αναποτελεσματικές,που δεν του αφήνουν χρόνο για την πραγματική λύση του προβλήματος,το ξεπάστρεμα δηλαδή των μολυντών.Όσο για τον άλλο ηλίθιο που δεν πετάει το χαρτι του στο δρόμο,αυτός μολύνει το περιβάλλον γιατί κι αυτός βαυκαλίζεται με την ιδέα πως έτσι θα λυθεί το πρόβλημα της μόλυνσης,με αποτέλεσμα να εφησυχάζει,ενώ το πρόβλημα μεγαλώνει αντί να μικραίνει.
κατάλαβες τώρα;

Β' Kατάλαβα και σ' ευχaριστώ.

Α' Tι λες,πηγαίνουμε;

Β' Πάμε!



...........................................................

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock