Η Καθημερινη αναλυει αυτο που ολοι μαλλον ξεραμε. Οι ελληνικοι δρομοι ειναι σε αθλια κατασταση και οι ανθρωποι που χανουμε ετησιως σε ατυχηματα ειναι εξωφρενικα πολλοι.
Οταν ειχα παει στην Πολωνια, ειχα εντυπωσιαστει απο πολλα πραγματα. Απο την φυση, τις παλιες ομορφιες με καστρα και αρχοντικα, την προσφατη φτωχεια. Αλλα ενα πραγμα που κυριως μου εκανε εντυπωση ηταν οι δρομοι. Η Πολωνια, μια χωρα με εισοδημα κατω απο το μισο της Ελλαδας και χωρις καμμια στηριξη απο την ΕΕ, εχει σε γενικες γραμμες καλυτερους δρομους απο την Ελλαδα! Και φυσικα οι Πολωνοι οδηγουν καλυτερα.
Δεν συζητω για χωρες παρομοιες με την Ελλαδα, οικονομικα και σε νοοτροπια. Ενας Ισπανος απλα δεν μπορει να οδηγησει στην Αθηνα, ενας Πορτογαλλος οταν βλεπει δρομους σε ελληνικο νησι νομιζει οτι ειναι στον τριτο κοσμο.
Ειναι εντυπωσιακο, αν το σκεφτει κανεις. Η Ελλαδα ειναι 23η αναμεσα στις 25 χωρες της διευρυμενης ΕΕ, στην οδικη ασφαλεια. Τι σημαινει αυτο? Οτι στην Ελλαδα δινουμε τρομερα χαμηλη αξια στην ανθρωπινη ζωη.
Θα ρωτησετε, μπορουμε να καλυτερευσουμε? Μα φυσικα μπορουμε! Αλλα αυτο θελει περισσοτερη υπευθυνοτητα απο ολους μας και σιγουρα απο τις δημοσιες υπηρεσιες. Ας πουμε η Κορινθου-Πατρων ειναι πιθανοτατα ο χειροτερος οδικος αξονας υψηλης κυκλοφοριας στην Ευρωπη. Αντι να τον βελτιωσουμε σπαταλησαμε λεφτα σε αχρηστα εργα οπως η Γεφυρα Ριου-Αντιρριου*. Υπαρχουν ομως και απλα μετρα, που δεν κοστιζουν, για να βελτιωθει. Αντι για το σημερινο χαος, με την μιαμιση λωριδα απο καθε πλευρα**, ειναι λογικο να γινει μια λωριδα απο την μια πλευρα και δυο απο την αλλη για να προσπερνανε νομιμα και ασφαλως τα αυτοκινητα. Μετα απο λιγα χιλιομετρα θα αναστρεφεται και θα δινονται δυο λωριδες στο αλλο ρευμα.
Στις πολεις παλι, που οι δρομοι ειναι γεματοι λακουβες, ο κυρίως υπευθυνος φαινεται να ειναι τα δημοσια δικτυα, οπως η ΕΥΔΑΠ, που τρυπανε συνεχως τους δρομους και τους αφηνουν να χασκουν ή τους μπαλωνουν με λιγω χωμα και νερο. Και σε αυτο υπαρχει απλη λυση. Για καθε αυτοκινητο που βρισκει χαντακι, να πληρωνει η ΕΥΔΑΠ αποζημιωση. Θα δειτε ποσο γρηγορα θα μαθει να φτιαχνει αριστα μπαλωματα.
Το προβλημα των μεθυσμενων τα βραδυα στις πολεις που θεριζουν κοσμο? Πως περιμενουν στην Αθηνα να γυρισεις σπιτι σου το Σαββατοβραδο, οταν το μετρό ειναι κλειστο? Ειναι ρεαλιστικο να πιστευουν οτι κανεις δεν θα οδηγει μεθυσμενος? Επισης απλο. Νυχτερινη κινηση των ΜΜΜ. Ολο το κεντρο θα κλεινει υποχρεωτικα (οπως γινεται ας πουμε σε μερικα νησια το βραδυ) και το μετρο θα λειτουργει κανονικα με ειδικα βραδυνα δρομολογια οπως γινεται στις περισσοτερες μικρες*** και μεγαλες πολεις της Ευρωπης.
Αλλα ολα αυτα ειναι απλα κοινη λογικη και θα επρεπε να εχουν γινει εδω και χρονια. Θα ειχαν γινει, αν ενδιαφεροταν κανεις βεβαια για τις ζωες μας...
*Γιατι η γεφυρα ειναι εντυπωσιακη και μας κανει να αισθανομαστε ωραια. Ειναι η μεγαλυτερη κρεμαστη γεφυρα του κοσμου (ισως?) και αυτο μας κανει μαγκες. Το οτι για να φτασεις στην γεφυρα περνας απο αυτον τον αισχρο δρομο δεν απασχολει κανεναν.
**Αν δεν το χετε καταλαβει η συνεχης γραμμη στην ακρη του δρομου οριζει Λωριδα Εκτακτης Αναγκης. Απαγορευεται να κινειστε εκει πανω, παρολο που 60% των οδηγων υποχρεωνονται να πηγαινουν εκει απο τους προσπερνωντες.
***Στην Βοννη των 300.000 κατοικων, οπου μαλιστα υπαρχουν το πολυ 3-4 κλαμπ, τα λεωφορεια λειτουργουν ολη τη νυχτα. Στην Βαρκελωνη το μετρό μενει μεχρι τις 3 τα Σαββατοκυριακα.
13 σχόλια:
Συγνώμη θα διαφωνήσω. Οδηγώ περισσότερο απο 10 χρόνια σε Αθήνα και επαρχία και το βασικότερο πρόβλημα είναι οι ανεγκέφαλοι οδηγοί που κυκλοφορούν και η μέτρια αστυνόμευση που τους αφήνει ελεύθερους να κάνουν ότι θέλουν.
όχι οτι οι δρόμοι είναι καλοί, βέβαια. Το αντίθετο μάλιστα.
Απλά, θεωρώ (βάσιμα) πως για το μεγαλύτερο όγκο των θανατηφόρων τροχαίων (είτε αμάξι με αμάξι είτε αμάξι με πεζό) ευθύνεται η υπερβολική ταχύτητα και η ανικανότητα του οδηγού...
Ο λαος εχει το κρατος και την κυβερνηση που του αξιζει!
Οποτε οι πολιτες διαμαρτυρονται για κακους δρομους, θα εβγαζα στην θεση της κυβερνησης μια τεραστια αφισα που θα ελεγε "για κυττα ρε ποιος διαμαρτυρεται για την οδικη ασφαλεια".
Οταν ολοι οι οδηγοι καβαλανε πεζοδρομια, διπλες διαχωριστικες, μπαινουν αναποδα σε μονοδρομους, παραβιαζουν στοπ και φαναρια κλπ. κλπ. κλπ., η Κορινθου - Πατρων σας μαρανε λεβεντες;
Και 20 λωριδες να βαλουνε στην Κ - Π, θα βρεθει ο 21ος μαλακας που θα πατησει την διπλη διαχωριστικη και θα μπει στο αντιθετο ρευμα. Ολοι οδηγουν με βαση ποιος την εχει πιο μεγαλη και ποιος ειναι πιο τσαμπουκαλης. Αφου κανεις δεν οδηγει με βαση τον ΚΟΚ, γιατι να ξοδεψουμε λεφτα για δρομους; Σε οτι αφορα την ασφαλεια θα ειναι πεταμενα λεφτα.
S_G: Πως περιμενουν στην Αθηνα να γυρισεις σπιτι σου το Σαββατοβραδο, οταν το μετρό ειναι κλειστο? Ειναι ρεαλιστικο να πιστευουν οτι κανεις δεν θα οδηγει μεθυσμενος?
ΝΑΙ - ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΑΙΤΩ! Ετσι λεει ο νομος και ετσι λεει η κοινη λογικη. Η υπαρξη η μη ενος ΜΜΜ ειναι τελειως αδιαφορο στοιχειο. Αυτο ελειπε να μεταθετουμε στο κρατος τις ευθυνες μας ("ε, αφου δεν εβαλε το κρατος ΜΜΜ, θα οδηγησω πιωμενος"). Οποιος οδηγει πιωμενος ειναι εγκληματιας χωρις καμμια δικαιολογια - τελεια και παυλα.
Και καθολου δεν συμφωνω να επιβαρυνθω εγω με το τεραστιο επι πλεον κοστος λειτουργιας των ΜΜΜ την νυχτα, μονο και μονο για να μεταφερονται μερικοι μεθυστακες. Οποιος ειναι γκομενος και λεφτας και μπορει να τα πινει τις νυχτες, να πληρωσει ταξι. Δηλαδη για ποτα και κερασματα στην γκομενα τα'χει και το παιζει πλουσιος. Για ενα ταξι ειναι φτωχαδακι και πρεπει να του πληρωσω εγω την συγκοινωνια;
Οσο για την Βοννη, ειδικα εσυ S_G θα επρεπε να γνωριζεις καλυτερα. Δεν κυκλοφορουν τα λεωφορεια γενικα και "ολη νυχτα" οπως λες. Κυκλοφορουν _μονο_ σε ωρισμενες διαδρομες, σε ωρισμενες ωρες και προοριζονται για τους εφηβους που δεν εχουν διπλωμα και τις γυναικες στις περιοχες με ψηλη εγκληματικοτητα.
Οταν την επομενη φορα σε πιασουν μεθυσμενο στην Γερμανια, να πεις στους αστυνομικους "εεεε, παιδια, δεν μου βαλατε ΜΜΜ να με μεταφερουν, γι' αυτο οδηγω μεθυσμενος". Θα γελασουμε.
μα δεν νομιζω οτι διαφωνουμε καθολου!
Οταν λεω οτι ενας ισπανος δεν μπορει να οδηγησει στην αθηνα εννοω οτι δεν θα μπορει να προσαρμοστει στην καφριλα των οδηγων! Και πραγματικα δεν υπερβαλω, η κακη οδηγηση των Αθηναιων ειναι ανευ πρηγουμενου στην Ευρωπη (νταξει στο ΚΑϊρο εχω ακουσει ειναι παρομοια).
Αυτο φαινεται κυριως εκει που οι οδικες υποδομες ειναι επαρκεις, ας πουμε στην Αττικη οδο, που οι καφριλες των Ελληνων ειναι εκθαμβωτικες!
Τωρα, το συστημα λειτουργει μαλλον αμφιδρομα. Οι δρομοι ειναι κακοι, οι Ελληνες ειναι συνηθισμενοι σε κακους δρομους χωρις διαγραμμισεις κτλ, οποτε ακομα και σε καλο δρομο κανουν καφριλες ωσαν να μην υπηρχαν διαγραμμισεις, λωριδες ή καν οδοστρωμα :-)
Για τα θανατηφορα ατυχηματα εχω επιφυλαξεις. Αν η Ελλαδα ηταν Γερμανια, ναι μεν οι οδηγοι θα ηταν πιο υπευθυνοι, αλλα και το κρατος πιο σοβαρο. η Κορινθου-Πατρων πχ εχει πολυ μεγαλη ιδιωτικη κινηση, και σηκωνει και ολο το εξαγωγικο μας εμποριο! Δεν νοειται να ειναι χωρις αστυνομευση, 1 λωριδα δρομος με λαθος διαγραμμισεις (οπως ειπα η ΛωριδαΕκτακτηςΑναγκης ειναι στην πραξη ακυρωμενη, γιατι δεν χωρανε τα αυτοκινητα). Εκει δεν φταιει μονο ο οδηγος που κανει καφροπροσπερασματα, φταιει σιγουρα και η κυβερνηση που εχει αφησει το χαος να υπαρχει.
Οταν προσπαθουσα να οδηγησω σωστα στην Πατρων-Κορινθου (δηλαδη να μην παταω την ΛΕΑ) δεν πιστευεις τι καφριλες ειδα, ατομα να με προσπερνανε απο δεξια μεσω της ΛΕΑ (σχεδον μπαιναν στα χωραφια), ατομα να προσπερνανε σε στροφες απο αριστερα μπαινοντας ολοκληροι στο αντιθετο ρευμα... ε δεν μπορει λεω, θα πατησω την ΛΕΑ. Καλυτερα να σπασω τον νομο παρα να σκοτωθουν ανθρωποι μπροστα μου επειδη δεν ξερουν καν τι λεει ο νομος...
oldskipper συμφωνω οτι οι νομοι ειναι απαραιτητο να γινονται σεβαστοι χωρις αλλα, μα κτλ
dura lex, sed lex λενε...
Αλλα επισημαινω οτι στην Δυτικη Ευρωπη οι νομοι δεν ειναι παραλογοι. Το κρατος σου δινει εναλλακτικη και αυτο ειναι συχνα κριτηριο δημιορυγιας και επιβολης ενος νομου. Ας πουμε απαγορευουν το παρκαρισμα στον δρομο, οταν εχουν φροντισει να υπαρχει μετρό κοντα, καποιος ιδιωτικος χωρος σταθμευσης κτλ
Το να απαγορευουμε την οδηγηση υπο την επηρρεια αλκοολ, ειναι απλα μη ρεαλιστικο οταν δεν προσφερουμε διεξοδο. ΔΕν λεω οτι ειναι λογος να σπασεις τον νομο. Αλλα κρατος που σεβεται τον εαυτο του κανει οτι μπορει ωστε οι ανθρωποι να μην εχουν λογο να σπασουν τον νομο...
Τωρα για το κοστος
α) δεν ειναι τεραστιο. δεχομαι μαλιστα τα εισιτηρεια να ειναι λιγο πιο ακριβα. Αλλα
β) οι εξωτερικοτητες που γλιτωνουμε (ας πουμε τα μυριαδες παρκαρισμενα στου Ψυρρη και στον πεζοδρομο της Δ.Αρεοπαγιτου, η απιστευτη κινηση στην Πειραιως, χειροτερα απο μερα μεσημερι κτλ) δικαιολογουν και μια κρατικη επιδοτηση.
ΥΓ κιομως τα Ναχτμπους ειναι ολη νυχτα καθε ωρα προς σχεδον παντου. Δεν ειπα οτι συνεχιζονται βεβαια τα κανονικα δρομολογια. Ειναι ειδικες διαδρομες, με μεγαλους κυκλους γιαυτο και αργουν αρκετα. αλλα αν εισαι μεθυσμενος με την παρεα δεν σε νοιαζει :-)
Παρομοιως μαλιστα υπαρχουν νυχτερινα τρενα το ΠΣΚ απο Κολωνια για Βοννη καθε ωρα κτλ
Αγαπητε S_G, τωρα συμφωνουμε. Σε ηξερα απο προηγουμενα γραφτα σου για λογικο και σωστο. Γι αυτο παραξενευτηκα πολυ απο το ποστ. Μαλλον ομως παρανοησα - ζητω συγνωμη.
Ειμαι και ιδιεταιρα ευαισθητος σε θεματα οδηγικης ασφαλειας, οποτε τα πηρα "ολιγον" στο κρανιο.
Μετα τα 2 διευκρινιστικα σχολια που εκανες, καλυπτομαι απολυτα.
Μια διαφωνιουλα παραμενει: στο Καιρο δεν ειναι παρομοια με την Αθηνα - ειναι σαφως χειροτερα (εκει συμμετεχουν και γαιδαροι στην κυκλοφορια)
Γενικώς υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη επένδυση στα ΜΜΜ καθώς η αποτελεσματική τους επέκταση και θα εξυπηρετεί μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού και θα μειώνει τον όγκο των κινούμενων ΙΧ.
Τα ΜΜΜ όμως απ'την άλλη πρέπει να προσφέρουν ολοκληρωμένη και σωστή υπηρεσία και μιλώ για δεκάδες θέματα που μπορεί να μικροδιορθωθούν: από έξυπνα σχεδιασμένες διαδρομές, σε διευρυμένα ωράρια, σε αποζημίωση (έστω και τυπική!) στις καθυστερήσεις μέχρι την ευγένεια των οδηγών.
Το οδικό δίκτυο δυστυχώς δε διορθώνεται εύκολα και γρήγορα. Οι δρόμοι μας πάσχουν από υποχρηματοδότηση. Ακόμα και η «ολοκαίνουργια» Α2 (Εγνατία Οδός) είναι απαράδεκτη μπροστά σε μια ιταλική Autostrada ή γερμανική Autobahn.
φίλε Monkeychild δε γνωρίζεις πως τα περισσότερα τροχαία γίνονται εντός του αστικού δικτύου.
Εχθές το βράδυ ενώ γυρνούσα σπίτι απο τη δουλειά στριβω σε ένα φανάρι δεξια σε δρόμο διπλή κατεύθυνσης και βλέπω μπροστά μου ένα αμάξι να με κοιτά. Ο τύπος στην προσπάθεια του να προσπεράσει ΟΛΑ τα αμάξια που ήταν μπροστά απο αυτόν στο φανάρι είχε βρεθεί στο ρεύμα μου και αν δεν έτρεχα θα είχαμε συγκρουστεί.
Μήπως φταίνε οι δρόμοι; think again!
Οι δρόμοι είναι κακοί. Η οργάνωσή του οδικού δικτύου είναι απαράδεκτη. Απλά κατα τη γνώμη μου δεν είναι ο βασικός υπεύθυνος για το χαμό χιλιάδων ανθρώπων κάθε χρόνο (ενδέχεται να είναι 5ψήφιο το νούμερο - δε θυμάμαι)
θα συμφωνησω στο τελευταιο.
οι Ελληνες οδηγοι ειναι εθισμενοι στην παρανομη οδηγηση. Οταν υπαρχουν ορια ταχυτητας σε κομματια της εθνικης οδου 10 χαω (10!!!!! ακομα και αν κατεβω να σπρωξω το αμαξι με τα χερια θα παει παραπανω απο 10) οταν γινονται εργα πχ, τεινουν οι οδηγοι να αγνοουν ολα τα ορια. Αλλο παραδειγμα ειναι το οριο ταχυτητας στην Κηφισιας. Δεν το χει προσεξει κανεις αλλα ειναι 50 χαω απο την Κηφισια μεχρι το Υγεια περιπου! (το βραδυ η μεση ταχυτητα εκει ειναι 110).
οποτε ναι, αυτο που σκοτωνει ειναι η κακη οδηγηση. Αλλα το κρατος με την συμπεριφορα του δεν πειθει κανεναν να γινει καλος πδηγος...
Θα επαναλαβω αυτο που εγραψα - καπως θυμωμενα - στο προηγουμενο σχολιο: και 20 λωριδες να βαλει το κρατος στην εθνικη, θα παει ο μαλακας (λογω τσαμπουκα και εντυπωσιασμου της γκομενας) να βγει στο αντιθετο ρευμα.
Αναγνωριζω φυσικα την αναγκη να φτιαχνει το κρατος υποδομες και νομους, ετσι ωστε οι μαλακες να εχουν μικροτερο πεδιο "δρασης".
Γραφει ο monkeychilde (και συμφωνουν γενικα οι υπολοιποι) "Ο σχεδιασμός των δημόσιων υπηρεσιών (όπως είναι και το οδικό δίκτυο) δεν μπορεί να παίρνει ως δεδομένο ότι όλοι οι πολίτες θα είναι σοβαροί και σωστοί". Ακριβως αγαπητοι συνμπλογκερς - πολυ σωστα. Αλλα αυτο δεν ειναι επιχειρημα για αυξηση των οριων ταχυτητας αλλα για ΜΕΙΩΣΗ.
Αν το κρατος παρει πραγματικα υπ' οψη του το τι κινειται στους δρομους, θα επρεπε να μπει ενα οριο 15 χλμ/ωρα παντου!
Με τοσα σαραβαλα χωρις κτεο, με τοσους ανικανους, μεθυσμενους, χασισωμενους, βλακες, ξερολες, κομπλεξικους, αδιαφορους και απαιδευτους οδηγους (ποσοι παιρνουν διπλωμα λαδωνοντας) - τα 15 χαω. για οτιδηποτε κινειται ειναι περιπου σωστα.
Κάποτε είχε μετρήσει κάποιο περιοδικό το χρόνο Αθήνας-Θεσ/κης ακολουθώντας το όριο. Ήταν πάνω από 10 ώρες αν θυμάμαι καλά. Αυτό δείχνει πόσο κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας στην Ελλάδα. Κανείς δεν κάνει 10 ώρες να πάει στη Θεσ/κη!
Ε ναι, ας είμαστε σοβαροί! Δηλαδή θα ήθελα να ξέρω ποιοί βάζουν τα όρια σε ορισμένα σημεία...
Και αν όντως υπάρχουν τέτοια σημεία (που υπάρχουν φυσικά και πέρα απ'το Πέταλο του Μαλιακού!) τότε είναι επιτακτική ανάγκη να διευρυνθεί ο δρόμος.
Θα συμφωνήσω κυρίως με τον monkeychilde και με τη σκέψη ότι: "Ο σχεδιασμός των δημόσιων υπηρεσιών (όπως είναι και το οδικό δίκτυο) δεν μπορεί να παίρνει ως δεδομένο ότι όλοι οι πολίτες θα είναι σοβαροί και σωστοί."
Αυτό που λείπει όμως, συνήθως, δεν είναι ο καλός σχεδιασμός αλλά ο σχεδιασμός αυτός καθεαυτός. Η έννοια του σχεδιασμού θεωρείται υπό μία έννοια "ανθελληνική"! Είναι εκτός της λογικής / νοοτροπίας / κουλτούρας / εκπαίδευσης των περισσοτέρων σε αυτή τη χώρα. Και η διοικητική οργάνωση της χώρας -- αποτέλεσμα και αυτή έλλειψης σχεδιασμού -- δε βοηθάει στο να υπάρξει σχεδιασμός για οποιοδήποτε θέμα. Ίσως το θέμα των εθνικών οδών να είναι από τα λιγότερο άσχημα παραδείγματα. Αν όμως το δούμε σφαιρικότερα, όχι ως οδικά δίκτυα αλλά ως εθνικές μεταφορές εκεί βλέπουμε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Τι παρατηρούμε εκεί αυτομάτως; Ότι το θέμα "εθνικές μεταφορές" είναι χωρισμένο/διασπασμένο σε 3 υπουργεία: Δημοσίων Έργων, Μεταφορών, και Εμπορικής Ναυτιλίας! Τυχαίο παράδειγμα; Κάθε άλλο. Πουθενά στον κόσμο δεν γνωρίζω να υπάρχει ξεχωριστό υπουργείο για τις μεταφορές και άλλο για τα δημόσια έργα. Αφού τα δημόσια έργα ΕΙΝΑΙ έργα μεταφορών σχεδόν στο σύνολό τους!
Να πάρω άλλο παράδειγμα έλλειψης σχεδιασμού:
Θυμόμαστε υποθέτω όλοι ότι ακριβώς πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας πάρα πολλοί δρόμοι ανακατασκευάστηκαν. Όπως όμως είχα προβλέψει (δεν χρειάστηκαν και ιδιαίτερες ικανότητες) η ανακατασκευή αυτή δεν έγινε βάσει κάποιου σχεδιασμού. Ίδιοι ανεκπαίδευτοι εργολάβοι, ίδια έλλειψη μεθοδολογίας, ίδια έλλειψη ελέγχου από πλευράς αυτών που παραλαμβάνουν τα έργα, ίδιοι ανεκπαίδευτοι "παραλήπτες" των έργων, κ.ο.κ.
Έτσι, δρόμοι που "φτιάχτηκαν" πριν 2 χρόνια έχουν ξανά σήμερα τα μαύρα τους χάλια με λακούβες που σε απειλούν σε κάθε σου μετακίνηση.
Από την άλλη: Θυμόσαστε πιθανώς γύρω στο 1992-93 που ξεκινούσαν τα έργα του Μετρό στην Αθήνα, πως οι παρακάμψεις των οδών / αλλαγές του γειτονικού οδικού δικτύου ανακοινώνονταν εκ των προτέρων - καμιά φορά οδηγούσαν και σε καλύτερο αποτέλεσμα από την προηγούμενη χάραξη -, πως σε όλα τα πεζοδρόμια που καταλαμβάνονταν από έργα φτιάχνονταν ειδικές ασφαλείς διαβάσεις πεζών, κ.ο.κ. Τότε είχε μπει σύμβουλος του έργου μια Αμερικάνικη εταιρεία, η Bechtel αν δεν κάνω λάθος. Μετά έφυγαν αυτοί και ξαναγυρίσαμε στα γνωστά... Όχι ότι είναι θέμα εθνικότητας, διευκρινίζω. Υπάρχουν σίγουρα και Έλληνες με κατάλληλες γνώσεις, λογική, κτλ. αλλά... έχουν το μειονέκτημα να βρίσκονται "εντός του συστήματος" και να μην είναι... Ξένοι (με κεφαλαίο Ξ). Οπότε και αγνοούνται...
Ε όχι και άχρηστη η γέφυρα. Αν τη συνδυάσεις με την υπό κατασκευή Ιονία οδό προωθεί την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα που επί χρόνια ήταν παραμελημένη.
Στο διαταύτα:
Είδα στην τηλεόραση μια συνέντευξη του David Coulthard ,όπου σε ερώτηση για τη γνώμη του περί οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα σχολίασε: Είναι απίστευτο που σε μια χώρα με τόσες πολλές μοτοσυκλέτες δεν έχετε νόμους για οδική ασφάλεια (πχ κράνος).
-Έχουμε, είπε ο δημοσιογράφος, αλλά οι πολίτες τους αγνοούν.
-Ε τότε να τους εφαρμόζετε πιο αυστηρά.
Τώρα πάλι η έλλειψη προς το συνάνθρωπο δε διδάσκεται ούτε (δυστυχώς) διώκεται ποινικά. Όταν κάποιος δεν έχει αγωγή ,δεν έχει αγωγή ούτε στο δρόμο.
Για μέσα στις πόλεις συμφωνώ να είχαμε νυχτερινή αστική συγκοινωνία όπως σε άλλες χώρες, δε θεωρώ ότι το κόστος θα ήταν και τόσο μεγάλο. Επίσης συμφωνώ κάθε φορά που ένα delivory boy συλλαμβάνεται για παράβαση ,να γράφονται πόντοι και κάτω από ένα όριο να μην μπορεί να ξαναδουλέψει σαν επαγγελματίας, μπας και βάλουν μυαλό αυτά τα παιδιά που σκοτώνονται καθημερινά.
Για το εθνικό δίκτυο ,τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί η κατάσταση ως προς τα κατασκευαστικά (ας πούμε η Εγναντία είναι καλύτερη από αντίστοιχους οδικούς άξονες του παρελθόντος) αλλά και πάλι δεν είναι Autobahn. Σε κανένα όμως σημείο δεν μπορούμε να αποδώσουμε την έλλειψη αγωγής κυκλοφοριακής στην .....άσφαλτο.
Κάτι άλλο που θα ήθελα να σχολιάσω είναι ότι η Ελλάδα χρειάζεται σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα προσέφερε πιστεύω λύσεις στα προβλήματα του εθνικού δικτύου. Όσο για τα νησιά , εκεί καλύτερη αστυνόμευση.
Δημοσίευση σχολίου