Πριν από λίγο είδα στην ΕΤ3 μια συζήτηση σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της γερμανικής αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών Media Markt στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα ήταν τα εγκαίνια της συγκεκριμένης επιχείρησης και υπήρξε απίστευτη κοσμοσυρροή παρά το πρωινό της ώρας (στις 08:00 ήταν τα εγκαίνια).
Καλεσμένοι στην εκπομπή ήταν ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το όνομα του οποίου δυστυχώς δεν συγκράτησα, καθώς και ο κ. Σαραφίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών (το site της οποίας δεν βρήκα με την πρώτη...). Στη συζήτηση έλαβε μέρος κι ο επιχειρησιακός διευθυντής, το όνομα του οποίου επίσης δεν συγκράτησα δυστυχώς, της Media Markt σε απευθείας σύνδεση.
Οι εντυπώσεις μου εν τάχει:
Πρώτον, μου προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της Media Markt για τη διαφήμισή της η οποία έλεγε "Η Θεσσαλονίκη είναι πολύ ακριβή πόλη".
Καταρχάς, δεν γνωρίζω εάν αυτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ευσταθεί νομικώς. Εάν ναι, τότε λυπάμαι, αλλά μάλλον το νομικό μας πλαίσιο είναι από άλλη εποχή και χρήζει εκσυγχρονισμού πάραυτα. Δεν καταλαβαίνω γιατί το να δηλώσει μια εταιρεία στη διαφήμισή της με γενικό τρόπο ότι "Η Θεσσαλονίκη είναι πολύ ακριβή πόλη" δικαιολογεί ασφαλιστικά μέτρα. Υπόψιν ότι, όπως ελέχθη στην εκπομπή, ανάλογες διαφημιστικές εκστρατείες έχει κάνει η Media Markt σε δεκάδες άλλες χώρες χωρίς ποτέ να υπάρξει ανάλογη, νομική αντίδραση. Αλλά ξέχασα, εδώ είναι Βαλκάνια!
Στην ουσία του θέματος, το αν η Θεσσαλονίκη είναι ακριβή πόλη το ξέρουν καλύτερα από όλους οι καταναλωτές κι όχι ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου που υποστήριζε το αντίθετο. Επιτέλους, οι καταναλωτές είναι αυτοί που ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους και έχουν αρκετό μυαλό ώστε να επιλέξουν τι και από πού θα αγοράσουν. Δεν χρειάζονται κανέναν Εμπορικό Σύλλογο να τους "προστατεύσει" από τι; Από ένα διαφημιστικό μήνυμα; Από την κακή, πολυεθνική Media Markt;
Δεύτερον, ελέχθη ότι η Media Markt λίγο-πολύ παραπλανεί το καταναλωτικό κοινό διότι διαφημίζει προσφορές οι οποίες όμως αφορούν λίγα κομμάτια και, μάλιστα, το "99.9% αυτών είναι καταργημένα προϊόντα". Δεν με πείθετε κύριοι. Ακόμη κι έτσι να ήταν, όμως, ποιος μου λέει εμένα ότι τα ίδια και χειρότερα δεν κάνετε κι εσείς;
Σε τελική ανάλυση, εγώ προσωπικώς, ως καταναλωτής, τείνω να εμπιστευθώ περισσότερο μια μεγάλη εταιρεία που έχει κάθε λόγο να προασπίσει τη φήμη της παρά εσάς. Και, φυσικά, εάν η Media Markt (κι οποιαδήποτε Media Markt) προσπαθήσει να με κοροϊδέψει, μην ανησυχείτε, θα το μάθω και θα πράξω αναλόγως.
Τρίτον, σε κάποιο σημείο η δημοσιογράφος, αναφερόμενη σε δημοσίευμα της Αυριανής αν θυμάμαι καλά, ρώτησε τον επιχειρησιακό διευθυντή της Media Markt, εάν το κατάστημα έχει άδεια. Η απάντηση ήταν "Πληρούμε όλες τις προϋποθέσεις". Η εντύπωση που απεκόμισα από αυτήν την απάντηση είναι ότι, μάλλον, το κατάστημα δεν έχει την επίσημη άδεια ακόμη.
Κάτι μου λέει, όμως, ότι η ενδεχόμενη έλλειψη άδειας έχει περισσότερο να κάνει με την πολυθρύλητη γραφειοκρατία και αναποτελεσματικότητα (για να μην μιλήσουμε για διαφθορά) των δημόσιων υπηρεσιών, παρά με την μη πλήρωση των απαιτούμενων προϋποθέσεων.
Συμπερασματικά, όποιος μπορεί να ανταγωνιστεί ας το κάνει. Όποιος δεν μπορεί, αλλά μετέρχεται ρηχών επιχειρημάτων εναντίον του ανταγωνισμού, κακό μόνο στον εαυτό του κάνει. Και, πάνω απ' όλα, μην υποτιμάτε την κρίση του καταναλωτή.
Αναδημοσίευση από το Bizwriter.
4 σχόλια:
αντιγραφω αυτα που ειπα ηδη στο μπλογκ του μπιζ:
πραγματικα απιστευτη η αντιδραση του Εμπορικου Συλλογου. Και ακομα πιο απιστευτη η αντιδραση των Ελληνων που αντι να ξεραθουν στα γελια παιρνουν στα σοβαρα τετοιες αντιδρασεις.
Η Μεντια Μαρκτ ηρθε για να μεινει, και θα ξεσκισει ολους αυτους τους απατεωνες εμπορους που πουλανε ηλεκτρονικα προϊοντα σε αστρονομικες τιμες…
Ζητω η Γερμανια και οι φτηνες εταιρειες της (Μεντια Μαρκτ, Λιντλ, Πλους, Μετρο, Πρακτικερ κτλ κτλ)
Η Μεντια Μαρκτ ηρθε για να μεινει, και θα ξεσκισει ολους αυτους τους απατεωνες εμπορους που πουλανε ηλεκτρονικα προϊοντα σε αστρονομικες τιμες…
Ζητω η Γερμανια και οι φτηνες εταιρειες της (Μεντια Μαρκτ, Λιντλ, Πλους, Μετρο, Πρακτικερ κτλ κτλ)
Ακριβώς! Και να μην ξεχνάμε πως στα υποκαταστήματα μέσα πάλι δουλειά σε Έλληνες δίνουν.
Αν θέλει ο Κωτσόβολος και η Ηλεκτρονική Αθηνών (που έχουμε και στη Θεσ/νίκη!) μπορούν να μειώσουν την αισχροκέρδειά τους και θα τους προτιμήσω και πάλι.
Ως τότε, άντε γειά!
Δε νομίζω ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης εκπροσωπεί ελληνικές αλυσίδες. Αυτοί είναι αρκετά έξυπνοι. Όταν άνοιξε το Μέντια Μαρκτ στην Αθήνα η Ηλεκτρονική Αθηνών του απάντησε με αντίστοιχο διαφημιστικό (κάτι του στυλ... "Καλωσήρθες στην Ελλάδα") και το Πλαίσιο έχει ρίξει τις τιμές τώρα τελευταία, σε απάντηση στον ανταγωνισμό προφανώς.
χαχα νταξει δεχομαι οτι το Φνακ ειναι πιο ομορφο. αλλα το Μεντια Μαρκτ ειναι φτηνο, ετσι θα το κατετασσα στην κατηγορια μεγαλο φτηνο καταστημα στυλ ΙΚΕΑ...
Δημοσίευση σχολίου