Τετάρτη, Αυγούστου 17, 2005

Η πολιτική σκύλευση μιας τραγωδίας

Δεν χρειάστηκε να περάσουν λίγες ώρες από το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα του Γραμματικού για να αρχίσει η πολιτική εκμετάλλευσή του. Ο ένοχος υπήρχε έτσι κι αλλιώς, ο συνήθης ύποπτος για ότι στραβό υπάρχει στον κόσμο, όταν δεν μπορεί κάτι να αποδοθεί στις ΗΠΑ (με όση διαστρέβλωση απαιτηθεί) ο επόμενος ένοχος είναι ο ανάλγητος δολοφονικός καπιταλισμός.

Η προσπάθεια να πειστούν όσοι σήμερα φωνάζουν στα ΜΜΕ και αλλού, ως όχλος λιντσαρίσματος, ότι δεν μπορούν να στήνουν τέτοια παράλογα κατηγορητήρια είναι μάταια. Γιατί είναι πολιτικά φανατισμένοι, γιατί "δένει" με τον υπόλοιπο έτοιμο παραλογισμό τους και διότι ο ορθολογισμός αντιμετωπίζονταν πάντοτε εχθρικά σ'αυτή την χώρα (της οποίας συμπτωματικά, κάποιοι κάτοικοι τον είχαν πρωτοδιατυπώσει πριν χιλιάδες χρόνια). Ότι και να πούμε άλλωστε θα είναι μια απλοϊκή προσέγγιση μιας πραγματικότητας, της οποίας δεν έχουμε ιδέα.

Στα πλαίσια λοιπόν της άσχετης, απλοϊκής (ξέχασα να πω και φασιστικής, αφού στην Έλλάδα ο φασίστας είναι πλέον συνώνυμος του διαφωνούντα) προσέγγισής μας ας δούμε και κάνα στοιχείο:

Όπως βλέπουμε στο διάγραμμα που αφορά στοιχεία για μια πλήρως ανταγωνιστική αεροπορική αγορά, την αμερικανική, υπάρχει μια τεράστια αύξηση τα τελευταία 40 χρόνια στον αριθμό των πτήσεων, των δρομολογίων και των επιβατών, με μια παράλληλη μείωση των αεροπορικών ατυχημάτων και των θυμάτων τους αναλογικά με τον αριθμό των πτήσεων. Δηλαδή έχουμε μια κατακόρυφη άνοδο του επιπέδου ασφάλειας των πτήσεων. Αυτό ποιός το πέτυχε, αν όχι ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρίων;

Όπως στον 19ο αιώνα οι κατηγορίες εναντίον του κεφαλαιοκρατικού συστήματος, που εστιάζονταν στις άθλιες συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των εργατών (τις οποίες ακόμα πολλοί βλέπουν καθώς κοιμούνται όρθιοι), δεν αντιλαμβάνονταν ότι έβλεπαν τις παιδικές ασθένειές του, αποτέλεσμα ρηχών και ατελών αγορών, έτσι και σήμερα όσοι αποδίδουν στον καπιταλισμό τα αεροπορικά ατυχήματα όπως του Helios (ακόμα και σε περίπτωση που αποδειχτεί ότι υπάρχει ευθύνη της εταιρίας, κάτι το οποίο κανείς δεν μπορεί να πει ακόμα) κάνουν λάθος. Σε ώριμες ελεύθερες ανεπτυγμένες αγορές δεν υπάρχει η ληστρική αντιμετώπιση για την οποία κατηγορείται η κυπριακή εταιρία. Και αυτό φαίνεται στην πολύ μεγάλη αύξηση της ασφάλειας των πτήσεων σε μια ώριμη αγορά, όπως των ΗΠΑ. Καμία εταιρία δεν διακινδυνεύει να συνδέσει το όνομά της με ελλειπή ασφάλεια, γιατί ειδικά σε μια τόσο ευαίσθητη αγορά μια τέτοια απλή φήμη μπορεί να είναι καταδιαστική.

Δεν είναι τυχαίο που τα μέτρα ασφάλειας που παίρνουν οι κατασκευάστριες εταιρίες και οι αερογραμμές είναι σχεδόν πάντα πιο μπροστά από τους κανονισμούς ασφαλείας των αντίστοιχων κρατικών υπηρεσιών ελέγχου. Όπου ο ανταγωνισμός λειτουργεί και όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν την δουλειά τους όπως πρέπει τα ατυχήματα είναι ελάχιστα. Δεν είναι τυχαίο ότι (όπως ανεφέρουν τα Νέα και επισημαίνει ο konfet) τις χειρότερες επιδόσεις στον τομεά της ασφάλειας και των ατυχημάτων δεν τις έχουν οι ιδιωτικές εταιρίες (ούτε καν αυτές χαμηλού κόστους) αλλά κρατικές όπως η Aeroflot, η Egypt Air, η Indian Airlines σε χώρες με χαλαρούς μηχανισμούς ελέγχου της ασφάλειας όπως η Αίγυπτος, το Πακιστάν, η Ινδία ή η πρώην ΕΣΣΔ. Είναι τυχαίο που (όπως επισημαίνει η pinky) τα τελευταία 5 χρόνια, δηλ. από το 2000, όλα τα δυστηχήματα με αεροσκάφη boeing (σαν της κυπριακής Helios που συνετρίβει προχθές) έχουν γίνει στις εξής χώρες: Φιλιππίνες, Ινδία, Ταϊβάν, Κολομβία, Ν.Κορέα, Τυνησία, Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, Σουδάν, Μπενίν, Αίγυπτος, Αφγανιστάν; Ή για το δυστύχημα της "ασφαλούς" κρατικής Ολυμπιακής στην Σάμο ποιός έφταιγε; Και πόσα αεροπλάνα της Ολυμπιακής είναι νεότερα σε ηλικία από αεροπλάνο της Helios;

Πρωτού αρχίσει η δαιμονοποίηση της εταιρίας, γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε με όσους ήταν υπεύθυνοι για τον έλεγχό της; Αν τα αεροπλάνα ήταν πιστοποιημένα ως κατάλληλα, ποιανού ευθύνη ήταν; Αν το κράτος δεν είναι σε θέση να επιτελέσει τον απλό ρόλο του ελεγκτή της ασφάλειας ιδιωτικών εταιρίων, τί μας κάνει να πιστεύουμε ότι θα το κάνει στα δικά του αεροσκάφη; Αν η εταιρία φταίει, πρέπει να πληρώσει και να τιμωρηθεί (η αγορά θα το κάνει έτσι κι αλλιώς). Οι μηχανισμοί που πληρώνονται από τον φορολογούμενο για να εξασφαλίσουν ότι αυτό δεν θα συμβεί θα υποστούν ανάλογη τιμωρία;

Ατυχήματα θα γίνονται πάντα, αυτό είναι μια αλήθεια απο την οποία ποτέ δεν θα μπορέσουμε να ξεφύγουμε. Μπορούμε όμως να μειώσουμε τις πιθανότητές τους και αντίστοιχα την ασφάλεια των πτήσεων. Δεν ζητάμε το αδύνατο, δηλαδή την πλήρη ασφάλεια 100%, αλλά να λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα λογικά μέτρα (που άλλωστε προβλέπονται στους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας, οι οποίοι αναθεωρούνται τακτικά με βάση νέα δεδομένα και νέες δυνατότητες). Και αυτό δεν γίνεται ούτε με τον εξωστρακισμό της ανοιχτής αγοράς από τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών και την "κοινωνικοποίησή" τους. Γίνεται με το βάθεμα της αγοράς, τον ελεύθερο ανταγωνισμό και την αυστηρή εφαρμογή των κανονισμών ασφαλείας (και αν καθιερωθούν ανεξάρτητοι φορείς ακόμα καλύτερα).

Τα αεροπορικά ταξίδια, χάρη στις ιδιωτικές εταιρίες και την ελεύθερη αγορά, έχουν γίνει τις τελευταίες δεκατίες φθηνότερα, ασφαλέστερα και πιο προσιτά σε μια τεράστια μερίδα ανθρώπων, που πριν τα έβλεπαν μόνο ως εξωτική πολυτέλεια. Αυτό έκανε δυνατή την τεράστια αύξηση των μετακινήσεων των ανθρώπων (για εργασία, σπουδές, τουρισμό κτλ) ανοίγοντας τις κοινωνίες μας σε νέες επιρροές, αυξάνοντας τις πολιτιστικές ανταλλαγές και συμβάλλοντας αποφασιστικά στην δημιουργία πιο ανοιχτών κοινωνίων. Η δαιμονοποίηση των κύριων συντελεστών της προόδου στις αεροπορικές μεταφορές είναι μια επίθεση ακριβώς στις ανοιχτές κοινωνίες (και όχι τυχαία από τα ίδια άτομα που σε κάθε περίσταση δείχνουν την απέχθειά τους στην ατομική ελευθερία και τις ατομικές επιλογές).

15 σχόλια:

S G είπε...

την πιο ηλιθια στατιστικη την διαβασα σημερα στην Καθη (η οποια δεν εχει αποφυγει εντελως την παγιδα της παπαρολογιας). Λεει απο τοτε που απελευθερωθηκαν οι αγορες και εγιναν οι εταιρειες χαμηλου κοστους, εχουμε αυξηση των ατυχηματων 10%.
Καλα κανεις δεν σκεφτηκε οτι το μεταφορικο εργο μεγαλωσε στην ιδια περιοδο με υπερτριπλασιους ρυθμους (το λιγοτερο)?? Τα ατυχηματα ανα χιλιομετρο πτησης λοιπον επεσαν δεν ανεβηκαν!

Κωστής είπε...

" υπάρχει μια τεράστια αύξηση τα τελευταία 40 χρόνια στον αριθμό των πτήσεων, των δρομολογίων και των επιβατών, με μια παράλληλη μείωση των αεροπορικών ατυχημάτων και των θυμάτων τους αναλογικά με τον αριθμό των πτήσεων. Δηλαδή έχουμε μια κατακόρυφη άνοδο του επιπέδου ασφάλειας των πτήσεων. Αυτό ποιός το πέτυχε, αν όχι ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρίων;"

Καλά, έχεις τεράστιο δίκιο. Πάντως σίγουρα το τελευταίο που φταίει είναι η τεχνολογία και η κατασκευή καινούριων και ασφαλέστερων αεροπλάνων. Άλλωστε σιγά τις σπουδαίες τεχνολογικές εξελίξεις που υπήρξαν από το 1960 και μετά, εποχή που κατά σύμπτωση ξεκινάει η κατακόρυφη πτώση των ατυχημάτων.

Και για να καταλάβω και κάτιακόμα. Εγκαλείς τους υπόλοιπους για πολιτική σκύλευση της τραγωδίας. Εσείς τι ακριβώς κάνετε;

S G είπε...

πωπω ρε παιδι μου, γιατι ολοι οι ανθρωποι εθωρουν την εξελιξη της τεχνολογιας σαν κατι δεδομενο??

ποιος την εκανε? τι ειδους εταιρεια ειναι η Μποινγκ ας πουμε? για ποιον σκοπο δουλευει?

παρεπιμπτοντνως, το aviator το ειδε κανεις σας?

Roark είπε...

Πολιτική σκύλευση εννοώ το να προσπαθείς να αποκομίσεις πολιτικά οφέλη από τους νεκρούς, όπως επιχειρεί τόσο ξεδιάντροπα ο πρόεδρος του ΣΥΝ.

Εγώ τι πολιτικά (ή άλλα) οφέλη αποκομίζω; Ίσα ίσα λέω τα αντίθετα από αυτά που θέλει να ακούσει ο όχλος, αλλά ίτσι κι αλλιώς ότι και να πω δεν είναι εκμεταλλεύσιμο από μέρους μου.

Roark είπε...

Αντίστοιχη πχ δημοσιογραφική σκύλευση ήταν τα γελοία live από το Γραμματικό κτλ

Ανώνυμος είπε...

Ιδεοληψίες εκείνοι, μύθους εσείς.

Το αμερικανικό παράδειγμα μπορέι όντως να μας πει πολλά:

Στα 40 χρόνια του γραφήματος, μόνο τα 20 τελευταία μπορούμε να μιλάμε για πλήρως ανταγωνιστική αεροπορική αγορά (η απελευθέρωση συνέβη το 1979). Η ραγδαία βελτίωση της ασφάλειας, όμως, εμφανίζεται στα πρώτα 20.

Η βελτίωση της ασφάλειας αποδίδεται σε 2 βασικούς λόγους:
α) τεχνολογική πρόοδος
β) προδιαγραφές ασφάλειας, συντήρηση, έλεγχοι κλπ.

Η τεχνολογική πρόοδος φυσικά δεν πιστώνεται στις αεροπορικές εταιρίες. Δεν πιστώνεται ούτε στον ανταγωνισμό των κατασκευαστών (Boeing, MD, κλπ) στα πλαίσια μιας ελεύθερης αγοράς. Ο κύριος πελάτης των κατασκευαστών, αυτός που δημιούργησε την αγορά για την οποία μιλάμε, ήταν (και δεν ξέρω αν είναι μέχρι και σήμερα) το αμερικανικό κράτος. Από τα ταχυδρομεία στην εποχή του New Deal, μέχρι φυσικά την αμερικανική αεροπορία.

Τα περισσότερα επιστημονικά/τεχνολογικά breakthroughs σε σχέση με την ασφάλεια της αεροπλοΐας (είτε μιλάμε για υπολογιστικές μεθόδους στην αεροναυπηγική, είτε για αντοχή υλικών, είτε για αξιοπιστία ηλεκτρονικών components, είτε για την κατασκευή προσωμοιωτών πτήσης και wind tunnels) έγιναν χάρη στη χρηματοδότηση του κράτους - είτε απ' ευθείας, μέσω R&D budgets, είτε έμμεσα, μέσω συμβολαίων προμηθειών. Οι στρατιωτικές εφαρμογές της αεροπλοΐας πάντοτε οδηγούσαν τη σχετική καινοτομία.

Σε ότι αφορά τις προδιαγραφές ασφάλειας και τους ελέγχους, ο ρυθμιστικός ρόλος του κράτους επεκτείνεται, όσο η αγορά απελευθερώνεται (όποιος έχει την υπομονή, ας διαβάσει εδώ). Αυτό, από μόνο του, θα πρέπει να μας λέει κάτι. Η υπόθεση ότι μια εταιρία έχει απόλυτο συμφέρον να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια είναι λανθασμένη. Με δεδομένη την πάντοτε αρκετά χαμηλή πιθανόητα ατυχήματος, ένα ακινητοποιημένο αεροπλάνο έχει σαφώς μεγαλύτερο κόστος από ένα ανεπαρκώς συντηρημένο και ελεγμένο.

S G είπε...

αντε επιτελους και συζητηση επι του θεματος:

γιωργο δεν αρνηθηκε κανεις (τουλαχιστον οχι εγω) την υποχρεωση του κρατους, ή μαλλον της ΥΠΑ, να εχει καποια προτυπα, να τα εφαρμοζει και να φροντιζει για την διαφανεια στην αγορα (τουτεστιν να ενημερωνει τους πολιτες για τα προτυπα που τηρει η καθε εταιρεια).

Αρνουμαι ομως οτι τα κρατικα μονοπωλια ειναι καλυτερα, οπως δειχνει η συγκριση με οποιαδηποτε κρατικη μονοπωλιακη εταιρεια.

Το οτι η τεχνολογια στις ΗΠΑ δημιουργηθηκε απο το κρατος ειναι μεγαλο θεμα. Κάνεις ενα σοβαρο λαθος: οι ποροι ειναι κρατικοι στις ΗΠΑ αλλα η ερευνα γινεται 80% απο ιδιωτικοτατα πανεπιστημια...
Και στην Σ.Ενωση που επισης εριχνε τρελους πορους στην στρατιωτικη ερευνα η διαχυση τεχνολογιας σε πολιτικες εφαρμογες ηταν μηδενικη (τα σοβιετικα καταναλωτικα προιοντα ηταν διαβοητα για την κακη ποιοτητα τους, κακο σχεδιο, απαραδεκτη εργονομια και φιλικοτητα προς τον χρηστη κτλ). Ποια ηταν η διαφορα τους?

"Με δεδομένη την πάντοτε αρκετά χαμηλή πιθανόητα ατυχήματος, ένα ακινητοποιημένο αεροπλάνο έχει σαφώς μεγαλύτερο κόστος από ένα ανεπαρκώς συντηρημένο και ελεγμένο. "

αυτο ειναι το μεγαλο ερωτημα. Και οπως εξηγησα η ρυθμιστικη αρχη ελεγχει με τις αποζημιωσεις το ενα σκελος της εξισωσης. Αν θελουμε περισσοτερη ασφαλεια επηρεαζουμε αμεσα τα κινητρα της εταιρειας με το καθεστως αποζημιωσεων κτλ Αρκει να θυμομαστε οτι και σαν κοινωνια πρεπει να σκεφτομαστε παντα τα αντισταθμισματα. 100% ασφαλεια δεν ειναι ρεαλιστικη, ουτε επιθυμητη λυση...

Ανώνυμος είπε...

Το οτι η τεχνολογια στις ΗΠΑ δημιουργηθηκε απο το κρατος ειναι μεγαλο θεμα. Κάνεις ενα σοβαρο λαθος: οι ποροι ειναι κρατικοι στις ΗΠΑ αλλα η ερευνα γινεται 80% απο ιδιωτικοτατα πανεπιστημια...

Δε σε κατάλαβα. Η έρευνα στην οποία αναφέρομαι φυσικά και έγινε σε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και σε ιδιωτικές εταιρίες έγινε. Δεν καταλαβαίνω όμως τι σημασία έχει αυτό - τη στιγμή που οι πόροι είναι κρατικοί, που η δημιουργία της συγκεκριμένης αγοράς και οι συγκεκριμένες τεχνολογικές καινοτομίες πιστώνονται σε κρατικές (αμυντικές κυρίως) δαπάνες.

Δεν επιχειρηματολογώ υπέρ κρατικών μονοπωλίων στις αερομεταφορές, ή την παραγωγή της γνώσης. Επιχειρηματολογώ κατά απλοϊκά φριμαρκετίστικων αφηγήσεων, στο στυλ της παρακάτω

Δηλαδή έχουμε μια κατακόρυφη άνοδο του επιπέδου ασφάλειας των πτήσεων. Αυτό ποιός το πέτυχε, αν όχι ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρίων;

Με τα υπόλοιπα που λες γενικά συμφωνώ.

GreekForum είπε...

Ένα μικρό σχόλιο στα παραπάνω με τα οποία γενικά συμφωνώ-και με τους δύο σας. Αντίθετα με το μύθο, τα περισσότερα πανεπιστήμια στις ΗΠΑ δεν είναι ιδιωτικά. Όχι τα μεγάλα τουλάχιστον που παίρνουν και τα πολλά λεφτά και κάνουν πρωτοποριακή έρευνα. Πολιτειακά είναι στην πλειοψηφία τους, με μεγάλη αυτονομία όμως τόσο ως προς τον τρόπο λειτουργίας όσο και ως προς τη χρηματοδότηση. Στα Top10 τα περισσότερα όμως είναι πράγματι ιδωτικά απ'ότι διαβάζω εδώ.

Ανώνυμος είπε...

greekforum: Έχεις δίκιο ότι τα περισσότερα (και μεγαλύτερα) αμερικανικά πανεπιστήμια είναι πολιτειακά - σε τέτοια μάλιστα σπουδάζει σήμερα περίπου το 80% των προπτυχιακών φοιτητών.

Τα περισσότερα λεφτά ωστόσο πήγαιναν πάντοτε στα καλά ιδιωτικά. Ειδικά την εποχή για την οποία συζητάμε, το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας πάει σε Stanford και MIT. Εδώ τα σχετικά rankings για την περίοδο 1963-1980. Την επόμενη 20ετία, η πρώτη τριάδα είναι σταθερά Hopkins, MIT και Stanford.

S G είπε...

"Η έρευνα στην οποία αναφέρομαι φυσικά και έγινε σε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και σε ιδιωτικές εταιρίες έγινε. Δεν καταλαβαίνω όμως τι σημασία έχει αυτό - τη στιγμή που οι πόροι είναι κρατικοί, που η δημιουργία της συγκεκριμένης αγοράς και οι συγκεκριμένες τεχνολογικές καινοτομίες πιστώνονται σε κρατικές (αμυντικές κυρίως) δαπάνες. "

μα οταν μου παρουσιαζεις το θεμα της ερευνας σαν επιχειρημα κατα της ελευθερης αγορας, σου λεω οτι την αγορα χρησιμοποιουν οι ΗΠΑ!

ΥΓ μηπως δεν γνωριζεις οτι τα ιδιωτικα πανεπιστημια στην Ελλαδα απαγορευονται και οτι η χρηματοδοτηση ερευνων ιδιωτικων εταιρειων δεν υπαρχει (ισως καλα κανει βεβαια γιατι σιγουρα θα μας τατρωγε καμμια Ιντρακομ...)

γκρηκφορουμ το απαντησες μονος σου. Ας πουμε στα οικονομικα μονο ενα πολιτειακο πανεπιστημιο μπαινει στα τοπ 20-30 (Μπερκλεϋ)...

GreekForum είπε...

Πάντως, για να μην πολιτικοποιούμε τα πάντα, δεν θα μου φαινόταν καθόλου απίθανο αν ο καθοριστικός παράγοντας στην ασφάλεια ήταν άλλης μορφής (π.χ. ποιότητα της διοίκησης, ύπαρξη / έλλειψη επαγγελματικής δεοντολογίας, κτλ...)
Πάντως S_G όπως έγραψα και αλλού η μάζα επείσθη (δες τη σημερινή ψηφοφορία των ΝΕΩΝ) για την απελευθέρωση των μεταφορών.

GreekForum είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
GreekForum είπε...

Το σημερινό άρθρο του Μανδραβέλη νομίζω ότι ξεδιαλύνει το θέμα.
Επιβεβαιώνεται ότι οι ιδιωτικές εταιρείες είναι γενικά ασφαλέστερες από τις κρατικές (και επιπλέον στις 10 πιο ασφαλείς βλέπουμε και αρκετές "φτηνές").
Από την άλλη υπάρχει μια ένδειξη και για αυτό που υπαινίχθηκα. Μέσα στις κορυφαίες αλλά και τις χειρότερες 10 βρίσκονται αντίστοιχα και κρατικές και ιδιωτικές. Τί είναι αυτό που κάνει μια εταιρεία παρότι είναι κρατική να συμπεριλαμβάνεται στις καλύτερες; Η απάντηση νομίζω ότι μπορεί να δοθεί μέσα από το πρίσμα του management.

Roark είπε...

Να ξαναδιατυπώσω τότε το φριμαρκετίστικο τσιτάτο: Αυτό ποιός το πέτυχε, αν όχι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρίων, των υπόλοιπων μέσων μεταφοράς, των κατασκευαστριών εταιριών, των ερευνητικών κέντρων και ο Ψυχρός Πόλεμος;

Ο ανταγωνισμός υπήρχε μεταξύ των αεροπορικών εταιριών και πριν την απελευθέρωση της εσωτερικής αγοράς, διότι δεν ήταν η μόνη αγορά που ανταγωνίζονταν.

Tα αεροπλάνα είχαν να συναγωνιστούν, και ακόμα έχουν, άλλα μέσα μεταφοράς για την ίδια πελατεία (τραίνα, λεωφορεία, αυτοκίνητα).

Τα πανεπιστήμια και οι άλλοι ερευνητικοί φορείς (πάλια κατά βάση μη κρατικοί) ανταγωνίζονταν για τα ερευνητικά κονδύλια, που προέκυπταν από τον μόνο σχδόν τομέα όπου το κράτος αναγκάζεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά, στον εξωτερικό ανταγωνισμό με άλλα κράτη σε πολεμικούς εξοπλισμούς (δεν είναι τυχαίο το χάσμα μεταξύ στρατιωτικής τεχνολογίας και τεχνολογίας πολιτικής χρήσης στην πρώην ΕΣΣΔ).

Οι καινοτομίες, λόγω στρατιωτικής ή οποιασδήποτε άλλης έρευνας, δεν περνάνε αυτόματα στα πολιτικά αεροσκάφη. Ο ανταγωνισμός για βελτίωση τα αναγκάζει να υιοθετηθούν (σε αντίθεση με τα δίαφορα Γιάκοβλεφ, Τουπόλεφ, Αντόνοφ).

Όποιος αμφισβητεί τον ρόλο του ανταγωνισμού και την αξία της αγοράς στην βελτίωση της ασφάλειας, την θιοθέτηση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών, την μείωση του κόστους και την αύξηση της επιβατικής κίνησης δεν έχει παρά να δει τις εποδόσεις ασφάλειας, την ίδια εποχή, ενός πλήρως κρατικά ελεγχόμενου συστήματος, της Aeroflot. Κρατική μονοπωλιακή εταιρία, κρατική έρευνα, κρατική χρηματοδότηση, κρατικός έλεγχος. Η σύγκριση είναι καταλυτική και δεν αφήνει αμφιβολίες, εκτός αν καταφύγουμε στην μεταφυσική.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock