Τρίτη, Αυγούστου 16, 2005

Τι αξια εχει μια ανθρωπινη ζωη?

οχι μονο μπορουμε να μετρησουμε την αξια που δινετε στην ζωη αλλα ειναι πολυ χαμηλοτερη απ'οτι νομιζετε!

Με την ασχημη αφορμη του αεροπορικου δυστυχηματος της Helios, γραφτηκαν τονοι αρλουμποκαταστροφολογιας στα ελληνικα ΜΜΕ, ηλεκτρονικα και μη. Πολλα μπλογκ, επισης δεν απεφυγαν την παγιδα να ορθωσουν το σκιαχτρο των αιμοβορων-καθικιων-που-δεν-διασφαλιζουν-την-ασφαλεια-μας και να αρχισουν να το πυροβολανε αδιακριτα.

Ασχετα τι πορισματα θα βγουν τελικα, η αληθεια ειναι οτι οι ανθρωποι γενικα (και ειδικα οι Ελληνες σαν θερμοκεφαλος λαος), αποτυγχανουν να δουν την πραγματικη φυση της ζωης. Η ζωη εχει κινδυνους και ποτε δεν καλυπτομαστε 100% απο αυτους, γιατι αυτο ειναι απλα αδυνατο! Μαλιστα η μειωση της πιθανοτητας ενος κακου ενδεχομενου γινεται ολο και πιο κοστοβορα με το επιπεδο ασφαλειας που βρισκομαστε. Δηλαδη το να μειωσεις την πιθανοτητα ατυχηματος απτο 66% στο 65% με συγκεκριμενα μετρα ασφαλειας κοστιζει Χ. Το να την μειωσεις απο το 10% στο 9% κοστιζει 15 φορες Χ. Το να την μειωσεις απο 1% στο 0% ειναι ΑΔΥΝΑΤΟ.

Γιαυτο επιλεγουμε σαν ανθρωποι και σαν κοινωνια τι ρισκο παιρνουμε και ποσο πληρωνουμε για να μειωσουμε την πιθανοτητα ενος κακου ενδεχομενου. Δινουμε λοιπον καθημερινα αξια στην ανρθωπινη ζωη! Και σαν ατομα και σαν κοινωνια! Οταν οδηγουμε χωρις ζωνη ή κρανος, νομιζουμε οτι χα, τον δουλεψαμε τον μπατσο και γλιτωσαμε το προστιμο αντι να καταλαβουμε οτι ρισκαρουμε την ζωη μας. Οταν διαλεγουμε ενα Hyundai σπορ αντι για ενα αργο και βαρετο Γκολφ, επιλεγουμε ρισκο. Οταν οδηγουμε ενα Cincuecento αντι για μια Μερτσέντες*, επιλεγουμε εντελως ελευθερα την εναλλακτικη "περισσοτερες μπυρες/ουσκια/ουζακια, περισσοτερη διασκεδαση, λιγοτερη δουλεια, επικινδυνο αυτοκινητο" και οχι την εναλλακτικη "αποταμιευση 5 χρονια, σκληροτερη δουλεια, λιγοτερα ουσικια/μπυρες/ουζακια, γερο ασφαλες αμαξι". Οταν πηγαινουμε σε αθλιους επαρχιακους δρομους με 120 επιλεγουμε μια γρηγορη διαδρομη, ισως καποια περισσοτερη οδηγικη ευχαριστηση (αν και προσωπικα ποτε δεν βρηκα ευχαριστηση παιζοντας ζαρια την ζωη μου σε ελληνικους δρομους), ΚΑΙ πολυ υψηλοτερο κινδυνο θανατου! Αν το σκεφτειτε λιγο θα δειτε οτι ο μεσος Ελληνας αποτιμα την ζωη του πολυυυυυ χαμηλα. Ο κινδυνος να παθετε ατυχημα καθε φορα που μπαινετε στο αμαξι σε επαρχιακο δρομο ειναι μη αμελητεος! Καθε Ελληνας εχει φιλο ή συγγενη που να επαθε σοβαρο τροχαιο. Και παρολαυτα συνεχιζετε να κυκλοφορειτε!

Η κοινωνια μας ειναι ακομα πιο φτηνη, δυστυχως. Καθε λεπτο που αφηνουμε εναν δρομο καρμανιολα στην τυχη του αντι να τον διορθωσουμε, καθε μερα που η Τροχαια αντι να επιβλεπει την αθλια οδηγηση στους ελληνικους δρομους ασχολειται με το να συνοδευει επισημους, καθε φορα που σαν κρατος προτιμουμε να ξοδευουμε σε μεγαλομανεις σπαταλες/υψηλοτερους μισθους/ βλαχομπαροκ μεγαλεια στυλ Γεφυρα Ριου-Αντιρριου, αντι να φτιαξουμε σωστους δρομους. Καθε Χριστουγεννα που η Αθηνα γεμιζει λαμπακια αντι να επισκευασει τα σαπια αθλια πεζοδρομια της, στα οποια ηλικιωμενοι και παιδια γρεμοτσακιζονται (δεν κανω πλακα, ξερω περιπτωση σοβαρου ατυχηματος)...

Που καταληγουμε? Απο την συζητηση προφανως προκυπτει οτι οταν κατι παει στραβα και γινει ενα ατυχημα, το ερωτημα δεν ειναι γιατι η κυβερνηση**, ο επιχειρηματιας, ο πιλοτος δεν εκαναν τα παντα να το αποτρεψουν. Η ερωτηση ειναι, πηραν τα καταλληλα λογικα μετρα για να το αποφυγουν?

Αν η κοινωνια μας αποφασισει οτι τα προτυπα ασφαλειας μας ειναι σημερα πολυ χαμηλα, μπορει να αποφασισει να ανεβουν. Πρεπει ομως να μας ειναι σαφες το κοστος της ανοδου. Που στην αεροπορια θα σημαινει ας πουμε αποκλεισμο των πιο αδυνατων οικονομικα στρωματων απο τα αεροπορικα ταξιδια... Προσωπικα πιστευω στην πληροφορηση. Τα προτυπα ασφαλειας καθε εταιρειας πρεπει να ελεγχονται απο ανεξαρτητη αρχη που να τα δημοσιευει τακτικα. Απο κει και περα οποιος θελει λιγο περισσοτερο ρισκο και φτηνοτερο εισιτηρειο ειναι ελευθερος να το κανει...

*Περιεργως κανεις δεν κατηγορει την απαραδεκτη ελληνικη κυβερνηση οτι παραμελει την ασφαλεια μας οταν φορτωνει με δυσαναλογη εως παρανοϊκη φορολογια τα αυτοκινητα υψηλοτερης ποιοτητας. Λες και ειναι για ολους μας δειγμα σπάταλης αχρειαστης πολυτελειας (η οποια αξιζει να κυνηγηθει!) και οχι αναζητησης ασφαλειας.
**η πιο ηλιθια ατακα στα ελληνικα ΜΜΕ επαναλαμβανεται καθε χρονο στην ΤιΒι: ΠΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ?? αποφευγει ο καθε πικραμενος βεβαια να πει την προταση σωστα: ΕΧΤΙΣΑ ΣΤΟ ΡΕΜΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΚΑΙ Η ΒΡΟΧΗ (δεν το περιμενα, παρολο που γινεται καθε χρονο) ΜΟΥ ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ! ΠΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΛΙΘΙΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΟΥ?

ΥΓ και ολα αυτα σας τα λεει ενα ατομο που ανατριχιασε με την ιστορια, καθως πεταει περιπου 12 φορες τον χρονο και οι μισες εξ αυτων με φτηνες αεροπορικες. Προσωπικη επιλογη, προσωπικη ευθυνη. Και στις αεροπορικες, ο,τι πληρωνεις παιρνεις...
ΥΓ2 μια αλλη εκδηλωση του φαινομενου των υπερβολικων απαιτησεων ειναι και στο θεμα της περιβαλλοντικης μολυνσης. Πολλες φορες ακουμε εφημεριδες ή οργανωσεις να απαιτουν μηδενικη μολυνση. Με την μολυνση ισχυει ομως ακριβως τα ιδιο. Οσο μειωνεται η μολυνση, τοσο μεγαλωνει το κοστος ελαττωσης της κατα μια μοναδα. Ετσι η μηδενικη μολυνση θα μας κοστιζε πιθανως ολη την πολιτισμενη ζωη στον πλανητη...

17 σχόλια:

Old Boy είπε...

"Οταν οδηγουμε ενα Cincuecento αντι για μια Μερτσέντες, επιλεγουμε εντελως ελευθερα την εναλλακτικη "περισσοτερες μπυρες/ουσκια/ουζακια, περισσοτερη διασκεδαση, λιγοτερη δουλεια, επικινδυνο αυτοκινητο" απο την εναλλακτικη "αποταμιευση 5 χρονια, δουλεια, λιγοτερα ουσικια/μπυρες/ουζακια, γερο ασφαλες αμαξι".

Τα πιστεύεις στ' αλήθεια αυτά που γράφεις;

Phantasmak είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Phantasmak είπε...

Nαι, αν είναι να *δείξουμε* ότι δουλεύουμε περισσότερο και είμαστε προκομμένοι και όχι χαραμοφάηδες, να περιμένουμε 5-6 χρόνια για τη Μερσεντές. Παχυλούς μισθούς παίρνουμε στο κάτω κάτω. Θα συμφωνούσε και ο Horatio Alger.

Καθε Ελληνας εχει φιλο ή συγγενη που να επαθε σοβαρο τροχαιο. Και παρολαυτα συνεχιζετε να βγαινετε εξω!

Σύμφωνοι, και γω όταν γράφω για τα στραβά του Έλληνα, δε μιλάω πάντοτε σε πρώτο πληθυντικό, αλλά σε τρίτο ενικό. Ούτε τρίτο πληθυντικό, που θα δήλωνε "εγώ απο δω, οι άλλοι από κει", που δεν ισχύει. Αλλά δεύτερο πληθυντικό; "Συνεχίζετε να βγαίνετε";

Ανώνυμος είπε...

Αν πράγματι πρόκειται για αιμοβόρα-καθίκια-που-δεν-διασφαλίζουν-την-ασφάλεια μας τότε σίγουρα θα το μάθουμε όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες και φύγει από την μέση το καρναβάλι των ΜΜΕ. Ως τότε δεν μπορούμε να ξέρουμε τι συνέβηκε ακριβώς και τι ή ποιος φταίει.

Τώρα, επειδή θέλω να πιστεύω πως δεν είσαι τόσο αναίσθητος έτσι ώστε να δίνεις λιγότερη αξία στην ανθρώπινη ζωή και περισσότερη στην υπεράσπιση μιας ιδεολογίας με αυτό που επέλεξες να γράψεις (όπως θα έλεγες και εσύ), επιμένω πως είμαι εγώ χαζός και κατάλαβα λάθος.

Αν όμως κατάλαβα σωστά τότε λυπάμαι για εσένα. Με λίγα λόγια μόνο οι πλούσιοι έχουν δικαίωμα στην ζωή. Ο Α λεφτάς που επέλεξε τον Α παγκοσμίου φήμης καρδιοχειρουργό έδωσε μεγαλύτερη αξία στην ζωή του απ' ότι ένας βιοπαλαιστής Β που επέλεξε τον Β αμφιβόλου ποιότητας καρδιοχειρουργό λόγο ανεπαρκούς κονδυλίου.

Στην δεύτερη περίπτωση, ο Β πρέπει να αποδεχτεί πως παίζει την ζωή του κορόνα γράμματα και το οποιοδήποτε αποτέλεσμα μιας και ο ίδιος της έδωσε αξία με την επιλογή του. Αν τώρα πεθάνει κατά την εγχείρηση λόγω αμέλειας ή ανεπαρκούς ή μέτριας εκπαίδευσης του γιατρού Β, δικιά του μαλακία ήταν, ο γιατρός τι φταίει, σωστά;

Αν ο Α λεφτάς έχει το κονδύλιο να στείλει το παιδί του στο Α ιδιωτικό σχολείο που θεωρείτε δικαίως ως το καλύτερο σχολείο της χώρας, και ο Β βιοπαλαιστής στείλει το παιδί του στο δημόσιο επειδή απλά δεν έχει τα κονδύλια, τότε αυτόματα λέει: ξέρεις, το σπλάχνο μου δεν αξίζει όσο το σπλάχνο του λεφτά, η ζωή του είναι μικρότερης αξίας.

Περνώντας στις αερογραμμές και αυτή την φορά μιλώντας σοβαρά, εγώ που επιλέγω την Α φτηνή αεροπορική εταιρία επειδή μόνο τόσα μπορώ να δώσω για τα συχνά ταξίδια μου, την ώρα της συναλλαγής θεωρώ αυτονόητο πως η αεροπορική εταιρία πήραν τα κατάλληλα λογικά μέτρα (όπως θα έλεγες και εσύ) ώστε να μην τσακιστώ εγώ, η γυναίκα μου και τα παιδάκια μου πάνω σε ένα γαμημένο βουνό επειδή ο επιχειρηματίας στον οποίο ανήκει η εν λόγω εταιρία σκέφτηκε "τόσα έδωσε, τόσα αξίζει η ζωή τους".

Πραγματικά λυπάμαι και ελπίζω να μην εννοείς τα όσα έγραψες και απλά να είναι μια μεγάλη παρεξήγηση που οφείλετε στην βλακεία μου.

S G είπε...

τυρκουαζ και ολντ μποϋ, παντα υπαρχει μια επιλογη. Το θεμα ειναι αν εισαστε διατεθειμενοι να σηκωσετε το κοστος της.

παραδειγμα για τον ολντ μποϋ (παρεπιμπτοντως να με ρωτας αν μιλω σοβαρα, δεν ειναι ακριβως επιχειρημα αξιο απαντησης. Κανω μεγαλη εξαιρεση απαντωντας, επειδη φαινεται να ειναι κατι που δεν εχουν κατανοησει πολλοι):

η διαφορα τιμης μεταξυ μιας Μετσέντες Α 170
και ενος μεσαιου Χιουννταϊ ειναι στην Ελλαδα περιπου 8.000 ευρω. Πινοντας περιπου 4 ποτα λιγοτερο τον μηνα στην Aθηνα με μεση τιμη τα 8 ευρω, σε 5 χρονια εξοικονομεις 1920 ευρω. Δουλευοντας δυο ωρες παραπανω την βδομαδα με μεσο ωρομισθιο τα 10 ευρω, εχουμε αλλα 5200 ευρω. Παίρνοντας το μετρό ή λεωφορειο αντι για το αυτοκινητο, εξοικονομουνται άλλα περιπου 1400 ευρω ετησιως σε βενζινες και ασφαλιση αυτοκινητου, τελη κυκλοφοριας κτλ Να συνεχισω? Ή επιμενεις οτι δεν ξερω τι λεω?

βαλεντινε θα σου προτεινα να ξαναδιαβασεις τι ΑΚΡΙΒΩΣ λεω. δεν υπαρχει κανενα ιδεολογικο θεμα, μιλαω απλα για την αξια που δινουν οι ανθρωποι στην ιδια την ζωη τους, φανερωμενη μεσα απο τις ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ τους ΕΠΙΛΟΓΕΣ.

ΥΓ φαντασμακ το γεγονος οτι δεν μενω στην Ελλαδα θα σε κανει να καταλαβεις μηπως την χρηση μου του δευτερου πληθυντικου? το οτι τις σπανιες φορες που τυχαινει, τρεμω να βγω σε ελληνικη εθνικη (ακομα και στον μονο αυτοκινητοδρομο, την Αττικη Οδο, και παλι παω με τα ματια μου 14) και γενικα οταν υπαρχει μεσο σταθερης τροχιας το προτιμω?

Old Boy είπε...

Επιμένω ότι δεν ξέρεις τι λες. Όχι ότι δεν ξέρεις τι λες στις προσθαφαιρέσεις σου, αλλά στην απλή συνειδητοποίηση ότι δεν μετριέται η ζωή με προσθαφαιρέσεις. 23.500 ευρώ η mercedes που προτείνεις. Πρέπει λοιπόν στο παράδειγμά σου κανείς να έχει ήδη να διαθέσει 15.500 ευρώ, ώστε στη συνέχεια να βρει τα άλλα 8.000. Γι' αυτά τα 15.500 ευρώ σύμφωνα με τη μέθοδό σου χρειάζονται κάτι λιγότερο από 10 χρόνια ελαττωμένων ποτών (αφού για τα 8.000 ευρώ χρειάζονται 5). Άρα 5 + 10 = 15 χρόνια για να πάρει κανείς μια mercedes. 15 χρόνια λοιπόν ας πούμε ότι τα δίνω προκειμένου να μη σκοτωθώ στο δρόμο. Με διασφαλίζει η mercedes ότι δεν θα σκοτωθώ στο δρόμο; Όχι, απλώς θεωρητικά μειώνει λίγο τον κίνδυνο. 15 χρόνια λοιπόν από τη ζωή μου για να μειώσω τα ποσοστά που θα μπορούσα να μειώσω ούτως ή άλλως οδηγώντας προσεκτικά έναν "κουβά". Και ωραία τα μάζεψα τα 23.500 ευρώ. Σπίτι πότε θα κάνω; Οικογένεια; Εκεί πόσες υπερωρίες χρειάζονται; Μήπως δεν βγαίνουν οι ώρες του 24ώρου;

Ανώνυμος είπε...

εγώ προτείνω ο κάθε ένας βλάκας που δεν ξέρει να επιλέξει μια μερσεντες για την ασφάλειά του,γιατί δεν μπορεί να κάνει λίγη οικονομία (!),να σταματήσει να τρώει και κανονικό φαγητό δύο μόνον μέρες της εβδομάδας,και να το αντικαταστήσει με παξιμάδια(τα κριθαρένια είναι ωραία) και λάδι,να μην ξοδεύει το χαρτί χωρίς μέτρο,να μην πηγαίνει σινεμά και να περιμένει να δείξει την ταινία η τηλεόραση -άλλωστε έτσι δεν γίνεται πάντα;ξέρεις τι χρήματα μπορεί να εξοικονομήσει έτσι;επίσης ο ακαμάτης να δουλεύει λίγο παραπάνω,γιατί όλοι οι Έλληνες είναι ως "γνωστόν"τεμπέληδες και χαραμοφάηδες-με εξαίρεση βέβαια αυτούς που βρίσκονται στο εξωτερικό για σπουδές(συνήθως με τα λεφτά του μπαμπά) ή λόγω επαγγελματικών δραστηριοτήτων.Εδώ ο καθένας μπορεί να πάει εκεί που δουλεύει και να πει εγώ θέλω δύο ώρες ακόμη γιατί κάνω αποταμίευση.Όπως και όποιος έχει δική του δουλειά να αυξήσει λίγο τις ώρες...
Πολύ απλοϊκή προσέγγιση στο θέμα,δείχνει άνθρωπο που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα.

kouk είπε...

Η πραγματικότητα είναι ότι ο Έλληνας πληρώνει τα 5k ευρώπουλα για να κάνει πιο φαντεζί τον γάμο της κόρης του αλλά τα τσιγκουνεύεται όταν είναι να αντικαταστήσει την παλιά μπακατέλα του με κάτι ασφαλέστερο. Tο παράδειγμα του SG μπορεί να είναι το πιο ακραίο λόγω benz αλλά δεν είναι αδύνατο. Αν θέλετε κάτι πιο doable διαλέξτε ένα VW αντί για το χαζοτσινκουεντσέντο που θα απαιτήσει ο καβλομένος γιός του έλληνα.

S G είπε...

μα ποια ειναι αυτη η πραγματικοτητα τελοσπαντων?
ακομα κιαν αποδειξω αυτο που λεω, μου λετε οτι δεν ειναι μονο θεμα αριθμων! τι ειναι τοτε η αποταμιευση? θεμα μαγειας? βουντου?

και γιατι φιλε μου να μην κανεις οικονομια και στις μπυρες και στο σινεμα? Ολοι οι αλλοι Ευρωπαιοι που το κανουν βλακες ειναι? θα μου πεις βεβαια οτι δεν ξερω τις πραγματικες αναγκες των Ελληνων. εγω γεννηθηκα με μικροτερες αναγκες φαινεται...

στην τελικη αυτο που λεω ειναι απλο. Καντε οτι θελετε. ΕΣΕΙΣ (ή ο καθε ανθρωπος αν προτιματε) ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ περισσοτερη διασκεδαση και λιγοτερη ασφαλεια. Και με τις ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΑΣ δειχνετε ποσο προτιματε την ασφαλεια... ολα τα αλλα για μενα ειναι απλα λογια του αερα.

Μητσο μην κολλας στο ενα παραδειγμα. Δεν συμφωνω μαζι σου (φυσικα αν οδηγεις προσεκτικα ειναι σημαντικο. Αλλα προσεκτικα με μια Μερτσέντες ειναι πολυ ασφαλεστερο αποτι προσεκτικα με ενα Χιουννταϊ. Προφανως οταν λεω Μερτσέντες περιλαμβανω βασικα και BMW, Audi εως και μεγαλα VW. Επισης τα τελευταια Ρενω εχουν εξαιρετικη παθητικη ασφαλεια), αλλα δεν εχει σημασια. Εγω προσπαθω να δειξω κατι πολυ απλο... Οτι εχουμε συνεχως την επιλογη μεταξυ ασφαλειας και αλλων προτεραιοτητων. Οι επιλογες μας δειχνουν ΑΚΡΙΒΩΣ ποσο μας νοιαζει η ασφαλεια...

ο κουκ εχει απολυτο δικιο και υπαρχουν αλλα 19.000 παραδειγματα. Ατομο που σκαει 450 ευρω στο σκυλαδικο αλλα κυκλοφορει με σαπια λαστιχα και ειναι δημοσιος κινδυνος. Γκομενες που σκανε 60 ευρω για ενα κουρεμα αλλα δεν ξερουν να δωσουν 5 ευρω για να αλλαξουν τα καμμενα φωτα των φρενων. Καφροι που ριχνουν εκατονταδες ευρω για εξατμισεις και για να κανουν το μπρικι τους φορμουλακι, αντι να παρουν ενα απλο Γκολφ και να μας απαλλαξουν απο τα ατυχηματα τους...

ΥΓ ολντ μπου τελικα μετριεται ή οχι η ζωη με προσθαφαιρεσεις? μου λες οχι, αλλα μετα πας να βγαλεις τις πραξεις μου λαθος. Ειναι θεμα κοινης λογικης οτι οταν συγκρινεις δυο πραγματα μετραει η διαφορα τιμης τους, οχι η απολυτη τιμη του ακριβοτερου!! τι λογικη ειναι αυτη?
ΥΓ2 ακουγεται ακραιο παραδειγμα αλλα δεν ειναι κουκ. Μια μικρη Α Κλασε κανει περιπου 18.000 ευρω (οσο ενα Γκολφ)! Αλλα ο Ελληνας που ξερει τις αναγκες του (χιχιχι) δεν θα δωσει 17.000 ευρω για ενα μικρο αμαξι. Θα προτιμησει ενα 5μετρο χιουνταϊ σε χρωμα κοκκινο της φωτιας με τριπλες εξατμισεις και 5 σποϊλερ...

S G είπε...

γιαννη δεν δικαιολογω κανεναν, γιατι δεν ξερω ακομα τι εχει συμβει και δεν μαρεσει να προτρεχω. Το απλο που λεω ειναι οτι στην Ελλαδα ολοι ειμαστε μετα θανατον προφητες.

Πεφτει το αεροπλανο, αμεσως κραζουν ολοι για τα κερδοσκοπικα καθαρματα. Εγω εξηγω απλα οτι μια θετικη πιθανοτητα ατυχηματος εχει ακομα και η Λουφτχανσα. Αν πεσει το αεροπλανο πρεπει να μελετησουμε το γιατι, πριν μιλησουμε. Πραγμα που κανενα ελληνικο ΜΜΕ δεν εκανε (αυτοι ρε βγαζανε αναρθρες κραυγες πριν καν μαθουμε αν ηταν τρομοκρατικη ενεργεια ή οχι!).

κατα δευτερον προσθετω οτι δεν πρεπει να παραμελουμε την ατομικη ευθυνη. Το κρατος ειναι υποχρεωμενο να εχει καποια προτυπα ασφαλειας και να εξασφαλιζει την τηρηση τους. Απο κει και περα οταν διαλεγεις μια αεροπορικη εταιρεια πρεπει να ξερεις και το αναλογο ρισκο. Δεν εχει τις ιδιες πιθανοτητες ατυχηματος καθε εταιρεια!

Old Boy είπε...

Αν πάω να αγοράσω την Μercedes που θα με σώσει και τους δώσω 8.000 ευρώ θα με κοιτάξουν κάπως παράξενα και θα μου εξηγήσουν ότι για να μου την δώσουν θα πρέπει να τους καταβάλω την "απόλυτη τιμή" της, ήτοι 23.500 ευρώ. Τότε εγώ θα προσπαθήσω να τους εξηγήσω ότι είχαμε μια συζήτηση στην οποία απέδειξες ότι με 8.000 ευρώ "παραπάνω" αγοράζω Mercedes. Nαι, θα μου απαντήσουν, αλλά τα υπόλοιπα 15.500; Αυτά -θα τους απαντήσω τότε- υποτίθεται ότι τα έχω ήδη. Κι έτσι πιστεύω ότι θα πειστούν και θα μου την δώσουν με 8.000 ευρώ.

S G είπε...

"Το ότι θέλω να πετάξω κάπου φθηνά μπορεί να μη σημαίνει ολοκαίνουριο αεροπλάνο, μπορεί να μη σημαίνει τέλειο φαγητό στην πτήση ή εφημερίδα, μπορεί να σημαίνει λίγο πιο δυσπρόσιτο αεροδρόμιο, μπορεί να σημαίνει ακόμα και έναν λογικό συμβιβασμό στην ασφάλεια. Αλλά με μέτρο."

γιαννη εδω τα ειπες ολα και δεν βλεπω την διαφωνια μας. με μέτρο, και η κοινωνια πρεπει να ξερει ακριβως ποιο ειναι αυτο το μετρο. Επισης οι αρχες ΠΡΕΠΕΙ να ενημερωνουν για τα ρισκα. Οπως ειπα ταξιδευω τοσο συχνα, που ανατριχιαζω στην ιδεα οτι πεθαναν τοσο ασκοπα οι κακομοιροι οι ανθρωποι. αλλα και γω καθε φορα που παιρνω φτηνη εταιρεια (ή Ολυμπιακη πχ που εκανα το λαθος απαξ) γνωριζω καλα οτι σε μια κριση δεν ξερουν να αντιδρασουν οπως το εμπειρο, πειθαρχημενο, καλα εκπαιδευμενο πληρωμα της Λουφτχανσα. Και μαλιστα ξερω οτι μερικες χωρες απλα δεν φημιαζονται για την τηρηση των προτυπων ασφαλειας (συγκρινετε ελεγχους σε γερμανικο αεροδρομιο με ελεγχους σε μεσογειακο, συγκρινετε επαγγελματισμο πληρωματων κτλ κτλ).

Γιατι εκει ειναι το ερωτημα για μενα. Στους ανθρωπους. Πειτε οτι επεσε η πιεση αποτομα. Τοσο δυσκολο ειναι να κανεις αποτομη βουτια με το αεροπλανο και να το φερεις στα 500 μετρα πριν παθεις κατι (υπενθυμιζω οτι εχουν μασκες οξυγονου)??

Ολντ Μπου ειναι τοσο φανερα παραλογο αυτο που λες που δεν ξερω τι να πω. Το Hyundai τσαμπα θα ηταν? Οταν διαλεγεις το ενα αμαξι ή το αλλο δεν ειναι προφανες οτι η διαφορα στην τιμη μετραει?
Αν δεν εχεις λεφτα για Χιουννται καν, απλα δεν παιρνεις αμαξι (η καλυτερη επιλογη απο αποψεως ασφαλειας)... δεν καταλαβαινω που το πας.

μητσο εντελως εκτος θεματος, αλλα:

τα γερμανικα αυτοκινητα εχουν υψηλοτερα επιπεδα παθητικης ασφαλειας λογω μικροτερης χαζομαρας των γερμανων οδηγων που ειναι οι πελατες τους και στους οποιους απευθυνονται. Δινουν περισσοτερη εμφαση στο στιβαρο και ασφαλες, παρα στο ομορφο ή στο εντυπωσιακο (μεγαλη επιταχυνση ή μεγαλη τελικη).

Τα περι παθητικης ασφαλειας τους δεν ειναι μυθος, κοιτα απλα το Euro NCAP. Τα περι ενεργητικης επισης δεν ειναι. Εχουν καλυτερα κρατηματα (συγκρινεις τωρα BMW με Fiat ξερω γω?). Και στα σωστα κυβικα τους εχουν και την αρκετη επιταχυνση να μην μενεις στη μεση οταν προσπερνας. Οι εκδοσεις που ερχονται στην Ελλαδα ειναι ΛΑΘΟΣ και δεν θα τις αγοραζε Γερμανος. πχ η 316 ΜΟΝΟ στην Ελλαδα δεν ειναι 1800 κυβικα. Τα Βολβο ακομα χειροτερα βγαινουν μονο 2000 και ανω. Ο λογος για την ελληνικη διαστροφη δεν ειναι αλλος, απο την ληστρικη φορολογια των υψηλων κυβικων που αποτρεπει τους Ελληνες απτο να οδηγουν αυτοκινητα της προκοπης.

"Είναι λίγο ανεδαφικό να ταυτίζεις την ασφάλεια με ένα μηχάνημα κι όχι με τη σωστή χρήση αυτού. "

δεν το επραξα ποτε. ειπα οτι ceteris paribus ενα καλο αμαξι ειναι πιο ασφαλες...

οσο για το ποιος ταξιδευει με 70 χαω, ξανασκεψου το. Πριν τρακαρεις φρεναρεις ;-) Κανεις σχεδον δεν φτανει σε συγκρουση χωρις να εχει φρεναρει καμποσο.

Ανώνυμος είπε...

Έχω να ακούσω τόσα για την αποταμίευση,από την εποχή που γράφαμε τις εκθέσεις στο Δημοτικό για να κερδίσουμε τον κόκκινο κουμπαρά.
Ομολογώ ότι είναι εξαιρετικά πρωτότυπη η προσέγγιση που κάνεις στο θέμα.Ίσως,δηλαδή τι ίσως,σίγουρα να λέω, τον κουμπαρά θα τον είχες στο χέρι.
Άν ήταν τόσο απλό το θέμα νομίζω ότι θα κυκλοφορούσαμε όλοι ωσάν άλλοι Αλβανοί ,αλλά με νέου τύπου μερσεντές.
Έχω την εντύπωση ότι τώρα αποκαλύφθηκε εμπρός στα μάτια μου μια τρομερή αλήθεια:ο αγαπημένος μου είναι σπάταλος και ριψοκίνδυνος-έχει Χιουντάι...

xpan είπε...

Σωτήρη και εγώ θα διαφωνήσω μαζί σου απο το πρώτο ποστ και θα συμπλεύσω με τον Γιάννη τον Μπερεδήμα. Αν δεν το ξέρεις οι φθηνές εταιρίες (όπως π.χ. EasyJet, RyanAir, κλπ) είναι απο τις ασφαλέστερες. Όχι γιατί μειώνουν τα έξοδα απο τους ελέγχους και τα ανταλλακτικά άλλα γιατί πηγαίνουν σε μακρινά αεροδρόμια, δεν έχουν προσωπικό και δεν προσφέρουν τίποτα άλλο απο ένα απλο εισιτήριο.

Το ίδιο με τα αμάξια. Όταν πηγαινω σε ενα φθηνό βενζινάδικο δε θέλω να μου βάζουν μέσα νερο (όπως έχει συμβεί σε φίλους μου) άλλα βενζίνη (έστω και όχι τόσο καλής ποιότητας)

Όταν αγοράζω φθηνό αμάξι το αγοράζω γιατί δε θέλω να έχει air-condition η Mp3 player. Θέλω/απαιτώ όμως να ικανοποιεί τα βασικά standards ασφαλείας.

Πρέπει να παραδεχτείς πως ο απλός άνθρωπος δεν είναι σε θέση να γνωρίζει που *δεν* πάνε τα λεφτά όταν αγοράζει κάτι "ρισκάροντας" (όπως λες) τη ζωή του. Όμως είναι υπεύθυνη η εταιρία να φροντίζει να *μη* βάζει τη ζωή του σε κίνδυνο.

S G είπε...

μα χπαν οπως ειπα ο κινδυνος ειναι κατι σχετικο.

η ηζιτζετ π.χ. διαφημιζει οτι εχει τα νεοτερα αεροπλανα (και ειναι αληθεια). αλλα γλιτωνουν εξοδα κυριως στα εξοδα προσωπικου. Αν δεν το χετε προσεξει οι αεροσυνοδοι της Ραυαναιρ ειναι πολυ πιο ερασιτεχνες απο της Λουφτχανσα. θες να μου πεις οτι σε περιπτωση κρισης θα εχουν την ιδια ψυχραιμια και εμπειρια?

επισης γλιτωνουν χρηματα οπως ειπες διαλεγοντας φτηνα αεροδρομια, κακες ωρες πτησης, χαμηλη προτεραιοτητα σε περιπτωσεις καθυστερησεων κτλ

τα βασικα προτυπα ασφαλειας λοιπον καλυπτονται και οι φτηνες εταιρειες γλιτωνουν κοστη σε αλλα θεματα κυριως. Αλλα παρολαυτα για μενα ειναι σιγουρο οτι η Λουφτχανσα ειναι πιο ασφαλης, εστω και στα σημεια αν οχι σε βασικα θεματα.

τωρα ειδικα για το φτηνο αμαξι, η κατασταση τεινει στο ακριβως αναποδο απο αυτο που λες. Τα φτηνα αμαξια δεν ειναι αυτα που γλιτωνουν κσοτος στις πολυτελειες. Ισα ισα φορτωνονται βλακειες και γκατζετ (οπως εκεινο το Χιουνται που ειχε στανταρ ενα DVD με δυο οθονες) για να κρυψουν τις ουσισαστικες αδυναμιες τους. Ενα φτηνο αμαξι ειναι λιγοτερο ασφαλες απο ενα ακριβο, μην γελιεστε καθολου. Δεν λεω οτι ενα VW ειναι πολυ πιο ασφαλες απο ενα Αουντι (βασικα το Α3 ας πουμε οντως σε σχεση με ενα Γκολφ πουλαει μουρη, οχι ασφαλεια) αλλα και τα δυο ειναι πολυ πιο ασφαλη απο ενα Φιατ ή χειροτερα ενα μικρο Κια.

xpan είπε...

"Αλλα παρολαυτα για μενα ειναι σιγουρο οτι η Λουφτχανσα ειναι πιο ασφαλης, εστω και στα σημεια αν οχι σε βασικα θεματα."

Το παραπάνω σχόλιο εντασσεται σε προσωπικές εκτιμήσεις και όχι σε γεγονότα. Έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα δεν νομίζω να υπάρχει εύκολος τρόπος να αποδείξεις οτι η λουφτχανσα είναι ασφαλέστερη της Easyjet.

Προσωπικά, νομίζω πως αυτό είναι θέμα ιματζ. Το ίδιο ισχύει και με τα γαλλικά κρασιά π.χ.

η κατασταση τεινει στο ακριβως αναποδο απο αυτο που λες. Τα φτηνα αμαξια δεν ειναι αυτα που γλιτωνουν κσοτος στις πολυτελειες. Ισα ισα φορτωνονται βλακειες και γκατζετ

Εχεις δίκιο, δυστυχώς. Βέβαια το θέμα του αμαξιού είναι λίγο πιο πολύπλοκο απο ότι φαίνεται. Στην Ελλάδα το αμάξι αποτελεί "Σύμβολο" και ως σύμβολο πρέπει να "λάμπει". Στοιχείο που (σαφώς) δείχνει τριτοκοσμική συμπεριφορά. Πιστεύω όμως πως σε άλλα πιο σημαντικά θέματα οι επιλογές γίνονται κάτω απο πιο ώριμη σκέψη. Βέβαια μετά δεν υπάρχουν αρκετά λεφτά για να ικανοποιηθεί η ώριμη σκέψη και αυτό είναι το πρόβλημα... τελικά δεν υπάρχει κράτος... :-D

S G είπε...

χπαν δεν εχω αποδειξεις, εχω αρκετες ενδειξεις απο αυτα που εχω δει. μπορει να σε πειθουν μπορει οχι, παντως οι παρατηρησεις μου ειναι οτι πχ το προσωπικο της Λουφτχανσα ειναι το πιο επαγγελματικο και προσεκτικο σε μετρα ασφαλειας κτλ

παρεπιπμπτοντως τα γαλλικα κρασια, αντιθετα με τους μυθους στην Ελλαδα (ελα μωρε, και μεις ξερουμε απο κρασακι του θεου) πιστευω οτι ειναι ακομα κορυφαια. Υπαρχει μεγαλη επιστημη απο πισω τους, οπως και πισω απο κρασια Ισπανιας, Ιταλιας, Καλιφορνιας, τωρα Αυστραλιας κτλ που δεν εχει καμμια σχεση με το ελληνικο τυπικο χυμα (ταχουμε πει κιαλλου, οτι ειναι γεματα δηλητηρια απο τους ασχετους ερασιτεχνες που τα κανουν)

Μητσο επιμενεις! :-)
έμενα στην Γερμανια 4 χρονια και θαμαι παλι απο σεπτεμβρη. Hyuyndai υπαρχουν πραγματικα ελαχιστα, ιαπωνικα πολυ λιγα και τουλαχιστον 70% των αυτοκινητων ειναι γερμανικα (Opel, VW, Audi, Ford*, BMW, Mercedes). Ειδικα για τις δυο τελευταιες μαρκες, ο Εκονομιστ ελεγε οτι στην Γερμανια η κατοχη ενος απο αυτα τεινει να γινει ανθρωπινο δικαιωμα. Οντως σε αναλογια η Γερμανια εχει τις περισσοτερες BMW+Mercedes στον κοσμο μαλλον (εκτος κρατιδιων στυλ Λιχτενσταιν). Αυτο δεν λεει τοσο πολλα, μια και στην γαλλια θα βλεπεις ξερω γω αρκετα περισσοτερα γαλλικα. Αλλα σε ολην την δυτικη ευρωπη το αυτοκινητο που θα ειναι χαλαρο στην αριστερη λωριδα, σταθερο, αξιοπρεπες κτλ θα ειναι τυπικα ενα μεγαλο γερμανικο (παρεπιμτοντως μολις γυρισα απο τα καταλανικα συνορα με Γαλλια και το παρατηρουσα αυτο στον αυτοκινητοδρομο σε αυτοκινητα τουριστων απο 5-6 χωρες). Δεν συγκρινονται σε ενεργητικη ασφαλεια (σε γερμανικο αμαξι σπανια απεχει η ποιοτητα του κινητηρα απο την ποιοτητα του αμαξωματος. δεν ειναι φιατ να φορτωνουν 200 αλογα σε τενεκεδες) ουτε παθητικη ασφαλεια. Σε αξιοπιστια οντως τα γιαπωνεζικα κερδιζουν, αλλα ας το πηγαινω πιο συχνα για μικροεπισκευες, καλυτερα απτο να σκοτωνομαι στο πιο μικρο ατυχημα.

*στην ευρωπη η Φορντ παραγεται και σχεδιαζεται στην Γερμανια κυριως.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock