Όταν ένας φίλος μου έστειλε email λέγοντας μου ότι το Πρώτο Θέμα φιλοξενούσε άρθρο του Δημήτρη Κουφοντίνα, τρομοκράτη της 17Ν, νόμιζα ότι έκανε κάποιο λάθος. Συνωνυμία ίσως και δεν κατάλαβε. Αργότερα κατέβασα την εφημερίδα από το διαδίκτυο και κατάλαβα γρήγορα ότι ο φίλος μου δεν είχε κάνει λάθος.
Σελίδα 26, στην αριστερή πλευρά, "άρθρο-παρέμβαση" από τον γνωστό τρομοκράτη για την κρίση στην Γάζα.
Σκέφτηκα το πως η όλη αυτή εικόνα αμέσως ζωγράφιζε την μεταπολιτευτική Ελλάδα. Ένας τρομοκράτης, αποκτά μεγάλο ακροατήριο για να εκφράζει τις ιδέες του, μόνο και μόνο επειδή επί σειρά ετών δολοφονούσε ανενόχλητος όποιον του γούσταρε. Σε μια εφημερίδα που εκδίδεται από έναν εμπλεκόμενο σε ένα μεγάλο πολιτικό σκάνδαλο - που θα πάει στο αρχείο - η οποία εφημερίδα πουλήθηκε αργότερα σε μεγαλοεργολάβο του δημοσίου.
Η νεότερη Ελλάδα σε μια παράγραφο.
Την ίδια ημέρα που βγήκε η συγκεκριμένη εφημερίδα με το συγκεκριμένο άρθρο γίνεται απόπειρα δολοφονίας εναντίων τριών αστυνομικών στα Εξάρχεια. Ο ένας χαροπαλεύει στο νοσοκομείο. Μάλλον θα υπάρχουν αρθρογράφοι εν αναμονή που τώρα αποκτούν τα εφόδια για να ασκήσουν το λειτούργημα.
Ο 21χρονος αστυνομικός, Διαμαντής Ματζούνης, ανήκει στην άλλη Ελλάδα. Στην Ελλάδα που πρέπει να βολεύεται με τους μισθούς των 700 ευρώ. Στην Ελλάδα που πρέπει να ικετεύει το σύστημα και να θεωρεί τύχη μια μικρή θέση, μικρών απαιτήσεων και προσδοκιών. Στην Ελλάδα που ρόλο έχει να παίζει τον σάκο του μποξ και στόχο σκοποβολής ώστε οι κουκουλοφόροι να αποκτήσουν τα απαραίτητα ένσημα επαναστατικότητας.
Σε αυτή την μικρή Ελλάδα της μεταπολίτευσης θα πρέπει όλοι να ζούμε και με αυτή την μικρή Ελλάδα θα πρέπει όλοι να συμβιβαστούμε.
Όταν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία το 74 δεν είχα καν γεννηθεί. Δύο χρόνια μετά γίνομαι και εγώ μέρος του συνόλου. Από τότε μέχρι τώρα, μου λένε να σκέφτομαι όπως σκέφτονται αυτοί, να φοβάμαι ότι αυτοί φοβούνται και να ονειρεύομαι τα δικά τους όνειρα. Τριάντα δύο χρόνια μετά μπορεί να κυκλοφορώ με ipod αλλά όλα τα ουσιαστικά και τα μεγάλα έχουν κολλήσει σαν δίσκος σε πικ απ.
Είχαμε πρωτοχρονιά πριν από λίγες μέρες και γιορτάσαμε το ερχομό του διαρκούς έτους 1974. Μέτα θα έρθει και η επέτειος της 24ης Ιουλίου που θα γιορτάσουμε την αποκατάσταση της δημοκρατίας. Η 24η Ιουλίου είναι πράγματι μια ιστορική επέτειος. Το θέμα όμως είναι ότι κάποτε θα πρέπει να έλθει και η 25η Ιουλίου. Είναι καιρός να ξεκολλήσουμε από το 1974. Και τα προβλήματα θέλουν τον εκσυχρονισμό τους. Πριν από 34 χρόνια κάναμε ένα άλμα μπροστά και αφήσαμε δεκαετίες πολιτειακών προβλημάτων στον παρελθόν. Η 24η Ιουλίου ήταν πρόοδος, αλλά της μιας ημέρας πρόοδος.
ΥΓ.: Πριν από μερικούς μήνες ο άτυπος σύμβουλος του πρωθυπουργού, Γιάννης Κεφαλογιάννης, καταδικάστηκε σε 12 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή. Γεγονός πρωτοφανές για την Ελλάδα. Οι μάρτυρες που είχαν το θάρρος να καταθέσουν ενάντια στον ισχυρό πρωθυπουργικό σύμβουλο: δυο αστυνομικοί.
http://www.meticslexicon.blogspot.com
49 σχόλια:
Δεν ζούμε σε ένα διαρκές 1974. Το 1974 δεν ήταν "μεταπολίτευση", ήταν η επιλογή της στιγμής λόγω πολιτικής κατολίσθισης. Ας μη ξεχνάμε ότι τη "μεταπολίτευση" ακολούθησε η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο και η αδράνεια του Καραμανλή κόστισε πολλά. Αν απλά αναζητάς μια συμβολική ημερομηνία για να μεταφέρεις τις θέσεις σου περί στασιμότητας, θα πρότεινα το μεσαίωνα - εκεί ανήκει η σύγχρονη Ελλάδα.
Βλεπεις τον Κουφοντινα σαν ενα απλο τρομοκρατη αλλα αλλοι βλεπουν κατι παραπανω.
Η Ελλαδα δεν ειναι μονο αυτη που εσυ περιγραφεις, ειναι των αδικων επιθεσεων με οξυ σε συνδικαλιστες που πολεμουν καθημερινα για την αξιοπρεπεια τους, για νεους που με λιγοτερα απο 700 ευρω επιλεγουν να μην γινουν οργανα του κρατους.
Το ποιος παιζει τον σακο του μποξ και τον στοχο σκοποβολης ασε να το κρινουν τα περιστατικα και η ιστορια.
ΥΓ στην ιστορια της ελληνικης αστυνομιας μπορεις να μου αναφερεις παρομοιο περιστατικο;
O Koυφοντίνας είναι ένας κοινός δολοφόνος,ένας εγκληματίας που σκότωσε άνανδρα αθώους ανθρώπους και εκλεγμένους αντιπροσώπους του λαού σαν το Μπακογιάννη.
Ως προς την αρθρογραφία του αυτή καθαυτή δε με εκπλήσσει. Και στις ΗΠΑ συμβαίνει το ιδιο, πχ οι τρελάρες της συμμορίας του Μάνσον γράψαν απομνημονεύματα και βγήκαν σε τηλεοπτικά σώου.
Ένα ακόμα από τα βαριά τιμήματα της Ελευθερίας. Σκληρό αλλά αναγκαίο,να αναγνωρίζεις δικαιώματα ακόμα και στους χειροτερους εχθρούς της.
Ο 21χρονος αστυνομικός, Διαμαντής Ματζούνης, ανήκει στην άλλη Ελλάδα. Στην Ελλάδα που πρέπει να βολεύεται με τους μισθούς των 700 ευρώ. Στην Ελλάδα που πρέπει να ικετεύει το σύστημα και να θεωρεί τύχη μια μικρή θέση, μικρών απαιτήσεων και προσδοκιών. Στην Ελλάδα που ρόλο έχει να παίζει τον σάκο του μποξ και στόχο σκοποβολής ώστε οι κουκουλοφόροι να αποκτήσουν τα απαραίτητα ένσημα επαναστατικότητας.
Με συγκίνησες σύντροφε... Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Όπως πάντα ωραίο το άρθρο σας. Θα διαφωνήσω με ένα πράγμα μόνο. Η Ελλάδα δεν έχει κολλήσει στο 1974. Αυτό ήταν ένας σταθμός στην πορεία. Έχουμε κολλήσει στο 1944. Ακόμα παραμένουμε διχασμένοι ανάμεσα σε αυτούς που θέλανε να προχωρήσει η Ελλάδα κουτσά στραβά προς έναν δυτικό εκσυγχρονισμό, να συνδεθεί με τη δυτική ευρώπη και τις ΗΠΑ. Να ανήκει με λίγα λόγια εκεί που οι "πατέρες" του έθνους μας το 1821 έβλεπαν (δεδομένων των τότε συγκυριών) ότι ήταν το μέλλον της χώρας. Κι από την άλλη αυτοί που θέλανε η Ελλάδα να γίνει μια ακόμα σοσιαλιστική δημοκρατία, αντιδυτική και αντικαπιταλιστική. Μια χώρα αντί- δηλαδή.
Θα έλεγε κανείς ότι με το τέλος του εμφυλίου ο διχασμός τέλειωσε. Κι όμως. Από την μία οι νικητές ανέπτυξαν ένα τεράστιο κόμπλεξ επειδή κέρδισαν, εξ'αυτού δεν κατάφεραν να διαμορφώσουν μια πραγματικά εκσυγχρονιστική φιλελεύθερη πολιτική παράταξη. Από την άλλη απέκτησαν την συνήθεια να απολογούνται για τη νίκη. Κι από την άλλη οι ηττημένοι ήταν πολύ περήφανοι για την ήττα τους και τελικά κατάφεραν να κυριαρχήσουν στο επίπεδο της ιδεολογίας.
Από τότε μέχρι σήμερα προοδευτικό σε αυτή τη χώρα θεωρείται ότι αντιδυτικό, αντικαπιταλιστικό, αντίεκσυγχρονιστικό, αντιφιλελεύθερο, ότι είναι κατά του νόμου και της τάξης. Διότι φυσικά αυτός είναι ο αστικός νόμος και τάξη. Κι αυτή είναι η κυρίαρχη ιδεολογία που διαπερνά όλες τις πολιτικές παρατάξεις με έμφαση βέβαια στις παρατάξεις τις αριστεράς.
Αυτή την κατάσταση είναι παντελώς ανίκανη να αντιμετωπίσει η πολιτική τάξη. Γιατί πρόκειται για έναν ιδεολογικό αγώνα τελικά και η ελληνική πολιτική τάξη αντιλαμβάνεται τα πάντα ως διαχείριση της εξουσίας και του υπερμεγέθους κράτους με την πιό πεζή και χυδαία ενίοτε έννοια. Οι εξαιρέσεις, που σίγουρα υπάρχουν, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
θα ήθελα τελειώνοντας να αναφερθώ και στην πνευματική ελίτ της χώρας. Τους πανεπιστημιακούς κυρίως. Ένα μήνα τώρα βιώνουμε στην Αθήνα μιαν τελευταία έκφανση του διχασμού με ακραίες συμπεριφορές. Δεν θα πάω μακριά. Ας διαβάσει κανείς τα άρθρα πανεπιστημιακών σε αυτό το σάιτ για να δει την παντελή αδυναμία τους να ερμηνεύσουν και να εξετάσουν κριτικά τα γεγονότα. Σχολιασμοί επιπέδου καφενείου. Φόβος από πολλούς για τα κεκτημένα τους. Προσπαθούν να κρατήσουν ίσες αποστάσεις γιατί φοβούνται την κυριαρχούσα αριστερά στα ΑΕΙ. Οι εξαιρέσεις και πάλι επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Με το φανάρι ψάχνουμε κάποιον που να ξεφεύγει από την περιπτωσιολογία, την απλή καταγραφή γεγονότων και τον μανιχαϊσμό. Σαν να ζούμε σε μια κοινωνία που η πνευματική της ελίτ δεν ανοίγει βιβλίο.
Δεν κόβουμε επιτέλους τις μαλακίες λέω εγώ με τους μπάτσους των 700 ευρώ και το πόσο λαϊκά παιδιά είναι; Ένας ΜΑΤατζής ξεκινά με μισθό 1400 ευρώ, παίρνει σύνταξη στα 45 του, χώρια τα τυχερά που θα έχει όταν μεγαλώσει λίγο, αν είναι λίγο έξυπνος, από προστασία σε μαγαζιά, φρουρά ναρκοβαρόνων και νονών της νύχτας, ποσοστά από τα μπουρδέλα και το εμπόριο χασίς και ηρωίνης, και ισόβια ατιμωρησία για όσες ζαρντινιέρες και αν πέσουν σε πολίτες, για όσους μετανάστες και αν δολοφονήσει ή κοπέλες βάλει κωλοδάχτυλο κατά τη διάρκεια "σωματικής έρευνας".
Είναι η ενσωμάτωση μια κλίκας δημοσίων υπαλλήλων χειρότερης από τους εφοριακούς, γιατί όταν ο ληστής σου ζητά τα λεφτά σου ή την ζωή σου, οι μεν εφοριακοί σου παίρνουν τα λεφτά, οι δε μπάτσοι σου παίρνουν την ζωή και δεν τιμωρούνται και γι'αυτό.
ιχασμένοι ανάμεσα σε αυτούς που θέλανε να προχωρήσει η Ελλάδα κουτσά στραβά προς έναν δυτικό εκσυγχρονισμό, να συνδεθεί με τη δυτική ευρώπη και τις ΗΠΑ. Να ανήκει με λίγα λόγια εκεί που οι "πατέρες" του έθνους μας το 1821 έβλεπαν (δεδομένων των τότε συγκυριών) ότι ήταν το μέλλον της χώρας.
----
Καταρχάς οι περισσότεροι πατέρες του έθνους στην μεταεπαναστατική Ελλάδα κατέληξαν είτε φυλακισμένοι είτε κυνηγημένοι είτε δολοφονημένοι. Κατά δεύτερον υιοθετείτε μια μανχαϊστική λογική όπου βλέπει τον ελληνικό εμφύλιο ως μια μάχη ανάμεσα στον καλό δυτικό εκσυγχρονισμό και τον κακό κουμμουνιστικό εφιάλτη (το ίδιο γίνετε και από πλευρά αριστερών που βλέπει τον εμφύλιο ως την μάχη της καλής σοσιαλιστικής ουτοπίας ενάντια σε έναν ακροδεξιό καπιταλιαστικό σύστημα). Στην περίπτωση σας ξεχνάτε τα παρακάτω:Μακρόνησος, φακελώματα, λογοκρισία, παρακράτος, δηλώσεις κοινωνικών φρονημάτων, παιδότοποι και παράνομες υιοθεσίες και ατιμωρισία του δοσυλογισμού. Αντίστοιχη λίστα υπάρχει και από την άλλη πλευρά.
@ ανώνυμο 6/1/09 19:01
Ασχέτως με το που κατέληξαν οι πατέρες του έθνους μας αυτό ήταν το όραμα του ελληνικού διαφωτισμού που απετέλεσε την ιδεολογική ραχοκοκκαλιά της επανάστασης του 21.
Πως αλλιώς μπορεί κανείς να δει τον εμφύλιο δηλαδή; είμαι ανοιχτός να συζητήσω άλλες προσεγγίσεις.
"Στην περίπτωση σας ξεχνάτε τα παρακάτω:Μακρόνησος, φακελώματα, λογοκρισία, παρακράτος, δηλώσεις κοινωνικών φρονημάτων, παιδότοποι και παράνομες υιοθεσίες και ατιμωρισία του δοσυλογισμού."
Το κουτσά στραβά που χρησιμοποίησα παραπέμπει ακριβώς σε αυτά. Επίσης το σχόλιο μου για την αδυναμία της παράταξης που νίκησε να αρθρώσει έναν πραγματικά εκσυγχρονιστικό, φιλελεύθερο πολιτικό λόγο επίσης παραπέμπει σε αυτά. Το ότι κυριάρχησαν τα φοβικά και ακραία συντηρητικά στοιχεία στην παράταξη που νίκησε επίσης σε αυτό παραπέμπει. Θα σας συνιστούσα να διαβάσετε την αυτοβιογραφία του Κωνσταντίνου Τσάτσου επ'αυτού όπου ομολογεί την χρήσιμοποίηση αυτών των στοιχείων για την νίκη, που όμως μετά δεν μπορούσαν να τους ελέγξουν.
Pelerin
ναι μονο που η αριστερα της εποχης ειχε επιλεξει την στρατηγικη του "οπλα παρα ποδας" ως τελειο συστατικο κοινωνικης εντασης
@ ανώνυμο
Μπορείτε να διασαφηνίσετε το σχόλιο σας γιατί δεν το καταλαβαίνω. Σε τι ακριβώς απαντάει;
@ Μικρό γουρουνάκι
1. Δε νομίζω ότι το συγκεκριμένο μπατσάκι που πυροβολήθηκε έπαιρνε €1400 και ήταν τόσο μπλεγμένο. Από την άλλη, θα ήθελα να ρωτήσω όλους τους συμμετέχοντες εδώ πέρα αν το περί €1400 ισχύει. Αν ναι, τότε ας ψαχτούμε γενικότερα.
Τα υπόλοιπα μπορεί να ισχύουν αλλά όχι για όλους. Ας μη γενικεύουμε.
2. Αυτά που περιγράφεις:
Ένας ΜΑΤατζής ξεκινά με μισθό 1400 ευρώ, παίρνει σύνταξη στα 45 του, χώρια τα τυχερά που θα έχει όταν μεγαλώσει λίγο, αν είναι λίγο έξυπνος, από προστασία σε μαγαζιά, φρουρά ναρκοβαρόνων και νονών της νύχτας, ποσοστά από τα μπουρδέλα και το εμπόριο χασίς και ηρωίνης, και ισόβια ατιμωρησία για όσες ζαρντινιέρες και αν πέσουν σε πολίτες, για όσους μετανάστες και αν δολοφονήσει ή κοπέλες βάλει κωλοδάχτυλο κατά τη διάρκεια "σωματικής έρευνας".
Αυτό που περιγράφεις δεν είναι προνόμια αλλά ζωή στην κόλαση. Η τιμωρία που υφίστανται αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ χειρότερη από αυτήν των θυμάτων τους.
Είναι ζωή αυτή;
Το να γίνεις μπάτσος το διαλέγεις. Το να γίνεις ΜΑΤατζής πρέπει να το ξαναδιαλέξεις, αφού δεν γίνεσαι αυτόματα. Την ζωή στην κόλαση την διαλέγεις.
Το να γίνεις πρόσφυγας δεν το διαλέγεις. Το να σε πυροβολήσει και να σε σκοτώσει μπάτσος όταν είσαι 15 χρονών επειδή πήγες για καφέ δεν το διαλέγεις. Το να είσαι γκαστρωμένη και να σε σκοτώσει ΜΑΤατζής εσένα και το έμβρυό σου, όπως έγινε το καλοκαίρι στην Κέρκυρα δεν το διαλέγεις.
Οι ΜΑΤατζήδες παίρνουν 1400 ευρώ. 750 ευρώ είναι ο βασικός στο δημόσιο και 1000 ευρώ του πρωτοδιοριζόμενου μπάτσου γιατί έχουν επιδόματα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και άλλα. 400 ευρώ παίρνουν παραπάνω οι ΜΑΤατζήδες ως επίδομα θέσης.
Ένας ΜΑΤατζής στα 20 του παίρνει παραπάνω από έναν πρωτοδιοριζόμενο λέκτορα στο πανεπιστήμιο που παίρνει γύρω στα 1300 ευρώ. Για το ελληνικο κράτος ο ΜΑΤατζής είναι πιο σημαντικός από τον λέκτορα, όπως η σύνταξη του ΔΕΗτζή μπορεί να είναι μεγαλύτερη από αυτή του Αρεοπαγίτη. Αν μας φλομώνουν μαλακίες τα κανάλια για λαϊκά παιδιά επειδή είναι λαϊκά παιδιά πρέπει να μας γαμήσουν κιόλας;
Περί μισθών
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=20.05.2008,id=92677560
Γουρουνάκιον
Και περισσότερα έπρεπε να παίρνουν
με τέτοια ελλαδο-αναρχοκοινωνία που έχουμε
Δεν είναι τυχαία η συμμαχία
Χούλιγκαν , Αναρχικών , Πάσσαρη , Ζωνιανών
και Εμπόρων ναρκωτικών
Γενικά το διάλογο που μας πλασάρει το Μικρό Γουρουνακι δεν τον καταλαβαίνω. Μόνο τα λαικά παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή? Ή μήπως έχει στοιχεία ότι ο τραυματίας που χαροπαλεύει είχε δούναι και λαβείν με "ναρκοβαρώνους"? Αν ναι καλά θα κάνει να τρέξει στον εισαγγελέα αντί να πετάει ανώνυμες ανοησίες. Αν όχι τότε σαφώς πρόκειται για μια ακόμα περίπτωση φασίζουσας νοοτροπίας συλλογικής ευθύνης (τυπου "ειναι μαλλιάς άρα και τρομοκράτης" απ την ανάποδη "ειναι ματατζής άρα και διεφθαρμένος")
Είμαστε σοβαροί; Και αν ο Διαμαντής έβγαζε 10,000 ευρώ το μήνα θα είχαμε περισσότερο ή λιγότερο φόνο;
Όταν έγραψα για τα 700 ευρώ το έκανα για να δείξω ότι ακόμα και τα θύματα της αριστερής τρομοκρατίας είναι κατά κανόνα άνθρωποι του μεροκάματου.
nai kurie lunardate ok alla otan grafete anakribies den apodinamonete ta epixirimata sas? Otan i sundikalistki drasi enos europaiou politi stin ellada timorite me bitiroli auto den einai allothi gia tous tromokrates? den eida kanenan na anaferete se auto to peristatiko . giati arage ? Alitheia gia autin tin upothesi poses prosagoges eginan?To ergodoti pou tin apeilouse ton anekrinan ? Alla ksexasa itan proin ekpedeutis tis astunomias autos.
@ ανώνυμο
Δείτε εδώ σχετική συζήτηση και σχετικό λινκ: http://e-rooster.gr/01/2009/1146#comments
Μην καταλήγετε τόσο εύκολα σε συμπεράσματα, που άλλοι αρμοδιότεροι και εγγύτεροι στο θύμα ημών και υμών δεν καταλήγουν.
pelerin δεν μπορώ να σχολιάσω στο συγκερκιμένο ποστ... με πετάει σε άλλη σελίδα οπότε σου απαντάω εδώ.
@pelerin
Γενικά δεν έχω όρεξη για συζήτηση στο e-rooster μιας και δεν οδηγεί πουθενά. (Όπως και στα περισσότερα blog) και δεν έχω και χρόνο.
Αυτό το κατακόσμον Γεωργαλά δεν νομίζω ότι το έπιασα... τέλος πάντων
Λοιπόν η τρομοκρατία που επικρατεί στους εργασιακούς χώρους είναι γνωστή... Δεν χρειάζομαι περισσότερη επιβεβαίωση....
http://www.tvxs.gr/v2449
Το τι λέει ο καθένας στο ινδυμέντια δεν με αφορά για να το πάρω σοβαρά.... Προφανώς αν δεν καταδικαστεί κάποιος δεν μπορείς με λογικά βήματα 1,2,3 όμως βέβαια με αυτή την λογική.... στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαφθορά.... όλα είναι αγγελικά πλασμένα και πλέουμε σε πελάγη ευτυχίας.... μιας και από ότι θυμάμαι δεν έχω δει να καταδικάζεται κανένας ποτέ....
Τι να κάνω είμαι αφελής... κάποιοι απειλούν εκβιάζουν απολύουν για την συνδικαλιστική δράση.... και όταν συμβαίνει κάτι σαν και αυτό... κάνετε τις πάπιες... και ανατίθετε το θέμα στην δικαιοσύνη και στην Ελληνική αστυνομία που έκανε 10 μέρες να ξεκινήσει τις έρευνες!!!(Αμάν ποια!!! μα τέτοιος ζήλος;;;;;)
Βέβαια όταν κάπιοι τεμπέληδες ή άχρηστοι καλωπερασάκηδες (αν θυμάσαι κανένα άλλο χαρακτηρισμό που αποδίδεται στους συνδικαλιστές πες μου τον!!!) κάνουν καταγγελία και μιλάνε για αυτά τα θέματα.... (και με μια γυναίκα στο νοσοκομείο να παλεύει για την ζωή της) τότε αρχίσαμε να βγάζουμε συμπεράσματα για συνδικαλιστικά παιχνίδια από την εποχή τους λένιν.... και για συνήθες τακτικές της αριστεράς!!!! άντε καληνύχτα σου.... για το ότι έχεις κάτσει να διαβάσεις και τα άπαντα του λένιν ε τι να κάνουμε... δεν το πιστεύω!
Για να στο πω ποιο απλά...
Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμύδια;;;;
Από τότε που άρχισαν τα επεισόδια:
180 τραυματισμοί αστυνομικών
2 απόπειρες δολοφονίας κατά αστυνομικών (ο Ματζούνης χαροπαλεύει)
66 επιθέσεις σε αστυνομικά τμήματα
120 κατεστραμμένα περιπολικά.
Συγχαρητήρια αριστερά.
den mas dinete kai ta noumera apo polites ksero toylaxiston mia aprokliti dolofonia apo batso ta ypoloipa sybliroste ta monoi sas poia itan i defteri apopeira dolofonias apo tous 3 matatzides i epithesi sto leoforeio min xeso itan dolofoniki apopeira? den mas lete kalytera gia to pos trone kosmo oi batsoi sto LA kai afiste tin ellada sta xeria ton laikon paidion ton 700 evro
Έλα ανώνυμε Λαϊκέ, παιδί των 700 ευρώπουλων.
πολύ τηλεόραση βλέπεις! Δεν γυρίζουν όλα στα τρίωρα δελτία των καναλιών...
Πάρε και αυτό το βιντεάκι για το καλό
http://www.youtube.com/watch?v=AxC6F9kIT5s&feature=related
Εμπρός σύντροφοι!
Hey, Μαριο
Προτιμώ αυτό:
http://www.youtube.com/watch?v=C_A7Hu0uKNw
Καλύτερο από το country που ακούει ο NAPOLEON LINARDARTOS;
Ή, έστω, αυτό:
http://www.youtube.com/watch?v=IHlq_P5CI18&feature=related
@ xamogelo
Θεώρησα, ίσως εσφαλμένα, ότι ήσουν το ίδιο πρόσωπο με τον Γεωργαλά που μου έκανε ειρωνικά σχόλια. Αν έκανα λάθος ζητώ συγγνώμη για την παρανόηση.
Ξέρεις τι σημαίνει καταγγελία; καταγγελία είναι να πεις η προσωπάρχης του σωματείου στις τάδε του μηνός έπιασε την Κούνεβα και της είπε αυτά κι αυτά. Ή αναίτια της άλλαξε βάρδια, ή της απαγόρεψε την είσοδο στους εργασιακούς χώρους, ή την απείλησε με απόλυση, ή υπαινίχθηκε φυσική βία. Το να λες ότι η Κούνεβα είχε τραβήξει πολλά από την προσωπάρχη δεν είναι καταγγελία. Επίσης κανένας να μην λέει ότι η Κούνεβα δέχτηκε απειλές ρητά και κατηγορηματικά επίσης δεν είναι καταγγελία.
Καταγγελία είναι σίγουρα όλα τα άλλα που λέει για συνολικά το καθεστώς εργασίας στο χώρο του καθαρισμού και των εταιρειών εργολάβων. Και σίγουρα ο συγκεκριμένος χώρος είναι χώρος επισφαλούς εργασίας, με πολλούς μετανάστες (άρα πιό επιρρεπείς σε χαλαρές εργασιακές σχέσεις), με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (άρα περιορισμένη αντίληψη της συνολικής εικόνας). Από την άλλη η εργολάβοι έχουν μεγάλα ρίσκα και καθυστερήσεις στην πληρωμή των συμβάσεων. Δεν υπάρχουν μεγάλες σοβαρές εταιρείες, αλλά τυχάρπαστοι που στήνουν εκ των ενόντων μια εταιρεία που σήμερα υπάρχει κι αύριο δεν υπάρχει. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα μείγμα "μη καθαρών" εργασιακών σχέσεων. Από την άλλη όμως να μην ξεχνάμε ότι η δημιουργία αυτού του επαγγελματικού χώρου δίνει σταθερή δουλειά σε εκατοντάδες ανθρώπους που διαφορετικά κυνηγούσαν το μεροκάματο ως οικιακοί βοηθοί ανασφάλιστοι και χωρίς σταθερότητα. Βέβαια αν το ιδανικό σου είναι να είσαι δημόσιος υπάλληλος όλα τα άλλα σου φαίνονται κουραφέξαλα, αλλά τι να κάνουμε, το σύστημα όπου όλοι ήταν δημόσιοι υπάλληλοι κατέρρευσε.
Τέλος το τι έχω διαβάσει στην ζωή μου φαίνεται πάλι από αυτά που γράφω. Και σε βεβαιώ ότι τον Λένιν τον ξέρω πολύ καλά. Γι'αυτό και είμαι απέναντι στον μαρξισμό λενινισμό και τις παραφυάδες του.
Afieromeno ston LINARDATOS from England:
http://www.youtube.com/watch?v=kVdVTVR-j0Q
Για να μην ξεχνάμε τις εκλεκτικές μουσικές (κι όχι μόνο) συγγένειες, δείτε κι εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=SdqOITEZalg&feature=related
Ego protimo ayto, pantos
http://www.youtube.com/watch?v=CfBeeVKhPHE
Sta matia moy den blepo dollars.
Ρίξτε μια ματιά στα σημερινά κατορθώματα των "αδερφών" σας των ματατζήδων, άμεση συνέπεια του δόγματος μηδενικής ανοχής που διακήρυξε κατά την επ-ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος υφυπουργός (σε πλήρη συμφωνία με το πνεύμα του καθεστώτος που τον διόρισε εισαγγελέα το 1972). Πάρ' τε χαμπάρι τι συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία σήμερα, και καταδικάστε την κρατική βαρβαρότητα έστω και για ξεκάρφωμα, αλλιώς σας βλέπω να γίνεστε ο "φιλελεύθερος" χειροκροτητής ενός αυταρχικού καθεστώτος. Όπως μιλάτε για "φαιοκόκκινο μέτωπο", εμείς θα μιλάμε στο εξής για "χουντοφιλελεύθερους"!
@pelerin
Προτιμώ το original
http://www.youtube.com/watch?v=JBPyx2U3Ll0
"Χουντοφιλελεύθερους" είπε ο Ανώνυμος παραπάνω; Μου άρεσε!
I bet this is Linardatos' version:
http://www.youtube.com/watch?v=crmrpihrNns
@ At 10/1/09 01:57, Ανώνυμος said...
@ At 10/1/09 02:11, Ανώνυμος said
@ At 10/1/09 02:19, Ανώνυμος said...
http://www.youtube.com/watch?v=pShR8iZGRIA
@Linardatos
To agapimeno moy Sovietiko:
http://www.youtube.com/watch?v=BvtbVaRzMGo
Ας ξεχάσουμε τον 'νεο καπιταλισμό' που προσπαθούν να μας πλασσάρουν. Το σύστημα προφανώς δεν δουλεύει. Ας προχωρήσουμε σε μια κοινωνία της εργασίας και των εργαζομένων. Οι καρποί των κόπων μας να επιστρέψουν σε μας και όχι στις τσέπες των επιτήδειων. Τα πολλά λόγια είναι φτώχια.
http://www.youtube.com/watch?v=BvtbVaRzMGo
"Proud to be American, Support our Troops"??? Yeah, man.
Βλέποντας τις εικόνες του χθεσιμού αίσχους με τους ξυλοδαρμούς και ψέκασμα με χημικά δημοσιογράφων, ηλικιωμένων, γιατρών, τραυματιών που βγαίνουν από το νοσοκομείο, δεκάδες προσαγωγές δικηγόρων γιατί ζήτησαν να τηρηθεί ο νόμος δεν χρειάζεται να πω τίποτα. Οι εικόνες, εξάλλου, από την δράση κανίβαλλων ΜΑΤατζήδων χθες στο κέντρο της Αθήνας, μιλάνε από μόνες τους.
Αλλά μου γεννιέται μια απορία. Τόσο καιρό λέτε για κουκουλοφόρους και τι κακό κάνουν στην δημοκρατία. Συμφωνώ. Όπως θα παρατηρήσετε και σε 2 φωτο ποιο πάνω, οι ΜΑΤατζήδες δεν φέρουν διακριτικά. Η κατάσταση αυτή είναι μόνιμη. Για τους ΜΑΤατζήδες που μόνιμα δεν φέρουν παρανόμως διακριτικά στην στολή τους τι γνώμη έχετε; Ας μην μιλήσω για τους αστυνομικούς με πολιτικά - όλες τα δικτατορικά καθεστώτα έχουν αστυνομικούς με πολιτικά να κυκλοφορούν ανάμεσα στον πληθυσμό, σε διαδηλώσεις και ό,τι άλλο βλέπει εχθρικά το καθεστώς, αλλά εμείς έχουμε δημοκρατία... Πιστεύετε ότι οι κρανοφόροι άνευ διακριτικών σημείων έχουν διαφορά από τους κουκουλοφόρους και αν ναι ποια; Στα άλλα πολιτισμένα κράτη της Ευρώπης τι ισχύει για τέτοιες περιπτώσεις; Γνωρίζει κανείς;
Δυστυχώς ο κανιβαλισμός έχει δύο όψεις αγαπητέ Nievskiii.
Α, όλα κι' όλα ο φίλος μας εδώ έχει δίκιο. Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο ότι οι κουκουλοφόροι μισούν την κοινωνία οπότε τα σπάνε για να την εκδικηθούν για την απραξία της. Είναι και ότι ΚΑΙμ οι αστυνομικοί αισθάνονται περιθωριακοί, ΚΑΙ αυτοί μισούν την κοινωνία ή ένα μεγάλο μέρος της, και μάλιστα, πολλές φορές επιδεικνύουν επιλεκτική εφαρμογή των νόμων ανάλογα με το εάν ο απέναντι τους είναι νέος και μακρυμάλλης, ή μοιάζει με αριστερό, κλπ κλπ, ή αν είναι μόνος του. Δεν φαντάζομαι να διαφωνεί κανείς σε αυτό. Ιδίως ως προς το σκέλος των διακριτικών και των βασανισμών σε αστυνομικά τμήματα.
Αυτούς που δεν γουστάρω είναι τους δημοσιογράφους. Υποκριτές και φαρισαίοι οι οποίοι πασάρουν έτσι τρα γεγονότα ώστε να εξεγείρονται όλοι εναντίον όλων. Ακούς εκεί, στα πρόσφατα επεισόδια σε δελτίο λέει των οκτώ έπαιζαν κομμάτι των Placebo (Every me and every you) και έδειχναν οδομαχίες. Μόνο τα ποπ-κορν μας λείπανε.
Ρε ουστ από εκεί αλήτες!!!
"Ας μην μιλήσω για τους αστυνομικούς με πολιτικά - όλες τα δικτατορικά καθεστώτα έχουν αστυνομικούς με πολιτικά να κυκλοφορούν ανάμεσα στον πληθυσμό, σε διαδηλώσεις και ό,τι άλλο βλέπει εχθρικά το καθεστώς, αλλά εμείς έχουμε δημοκρατία..."
Πραγματικά αυτό που έγινε χτες ήταν ίδιον φασιστικού καθεστώτος και όχι δημοκρατίας. Οι πολιτικές ευθύνες είναι ξεκάθαρες τόσο επί εποχής "παθητικής στάσης" των αστυνόμων όσο και τώρα με τη λεγόμενη "μηδενική ανοχή".
Τώρα ως προς την ύπαρξη αστυνομικών με πολιτικά είναι ανοησία να πιστεύουμε ότι "μόνο φασιστικά καθεστώτα" χρησιμοποιούν όργανα τάξης με πολιτικά ρούχα. Δηλαδή οι μυστικές υπηρεσίες ΟΛΩΝ των δυτικών δημοκρατιών (που ασχολούνται και με την προστασία πολιτεύματος, όχι μόνο με την ασφάλεια από εξωτερικούς εχθρούς) φοράνε στολή?
Φυσικά και είναι φυσιολογικό να υπάρχουν σε δημοκρατίες τμήματα της αστυνομίας που να δρουν undercover για καταστολή ποινικών αδικημάτων. Δηλαδή πώς υποτίθεται ότι θα διεισδύσει η αστυνομία σε κυκλώματα trafficking κλπ, με επισκέψεις ενστόλων και ερωτήσεις τύπου "ρε παιδιά μήπως φέρνετε ανήλικες Βουλγάρες?".
Το ίδιο συμβαίνει και με τις περιπτώσεις της καταστολής τρομοκρατικών οργανώσεων , ταγμάτων εφόδου και λοιπόν συμμοριών.
Το ζήτημα για ένα κράτος δικαίου είναι το πλαίσιο και οι δυνατότητες δράσης αυτών των οργάνων της τάξης, καθώς και τα δικαιώματα του πολίτη απέναντι τους σε ατομικό και κυρίως υπηρεσιακό επίπεδο. Οχι φυσικά το αν αυτά τα όργανα θα πρέπει να λειτουργούν δίχως στολή(που είναι αυτονόητο)
@pelerin
" καταγγελία είναι να πεις η προσωπάρχης του σωματείου στις τάδε του μηνός έπιασε την Κούνεβα και της είπε αυτά κι αυτά"
Ναι βέβαια μπορείς να το πεις και ύστερα να σε πάνε μεσα για συκοφαντία... Εκτός αν πιστεύεις ότι κάτι τέτοιο θα το βγάλει ανακοίνωση έξω από το γραφείο της διεύθυνσης....
κοίτα σου είπα το θέμα είναι τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμύδια...
@Harry Peitsinis
Βέβαια ελπίζω να καταλαβαίνεις το λογικό άλμα μεταξύ της εξωμοίωσης της διαδήλωσης με τα ποινικά αδικήματα.
Και εντάξει μην δουλευόμαστε... πολιτικά φρονήματα καταγρἀφουν... αν δεν προκαλούν επεισόδεια... γιατί εγώ δεν έχω δει ή ακούσει να κάνουν κάτι άλλο...
Δηλαδή επί της αρχής ούτε και συ διαφωνείς ότι η ύπαρξη αστυνομικών με πολιτικά δεν αντιστρατεύεται καθαυτή το δημοκρατικό πολίτευμα.
Κανείς δεν εξομοιώνει τη διαδήλωση με τα ποινικά αδικήματα. Αλλά ότι μέσα στις διαδηλώσεις ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ και ποινικά αδικήματα είναι γεγονός. Αυτά τα αδικήματα πρέπει να καταστέλλονται από όργανα της τάξης,και εδώ νομίζω συμφωνούμε όλοι.
@Harry Peitsinis
κοίτα δεν έχει νόημα αυτή η ερώτηση επειδή εγώ δεν συμφωνώ ότι σήμερα έχουμε δημοκρατία...
σου είπα επίσης και τι ρόλο έχουν οι αστυνομικοί μέσα στις πορείες...
παρεμπιπτόντως... ρίξτε μια ματιά στο συγκεκριμένο βίντεο
http://katalipsisxolistheatrou.blogspot.com/2009/01/blog-post_4880.html
Είδα την παραπομπή,εκεί γίνεται σαφής λόγος για ακροδεξιούς χρυσαυγίτες και αστυνόμους "εκτός υπηρεσίας" (sic) που εφορμούν μαζί με τα ΜΑΤ. Δε νομίζω ότι αυτό είναι το θέμα μας.
Εν πάσει περιπτώσει κάπου εδώ ο στερεοτυπικά μανιχαικός διάλογος των τελευταίων ημερών προβλέπει πως εγώ θα αναφέρω κάποια στοιχεία υπέρ της δράσης αστυνόμων με πολιτικά οπότε θα πάρουμε απόλυτες θέσεις (ιδεολογικής) μάχης.
Αρνούμαι όμως να μπω σ αυτό το αντιθετικό σχήμα που το βρίσκω εντελώς άγονο. Δεν έχει νόημα δηλαδή να μπούμε στην περιπτωσιολογία.
Οπότε μου αρκεί να συμφωνήσουμε επί της αρχής,ότι η δράση αστυνομικών με πολιτικά καθαυτή δεν παραβιάζει κατ αρχήν κάποιο δημοκρατικό κανόνα (αντίθετα μπορεί να τον προασπίσει στην περίπτωση υπεράσπισης του πολιτεύματος πχ από πραξικοπηματίες).
Τώρα η κατάχρηση εξουσίας, οι φασιστικές συμπεριφορές, η αδικία και η διαφθορά είναι ασθένειες ολόκληρης της κρατικής μηχανής , ανεξαρτήτως της υπαρξης στολής ή μη.
@Peitsinis
"Οπότε μου αρκεί να συμφωνήσουμε επί της αρχής,ότι η δράση αστυνομικών με πολιτικά καθαυτή δεν παραβιάζει κατ αρχήν κάποιο δημοκρατικό κανόνα (αντίθετα μπορεί να τον προασπίσει στην περίπτωση υπεράσπισης του πολιτεύματος πχ από πραξικοπηματίες)."
Εγώ διαφωνώ ότι σήμερα έχουμε δημοκρατία... αλλά για χάρη της συζήτησης ας το παραβλέψουμε...
Το θέμα είναι ότι αν μιλάμε για έμπορους ναρκωτικών κτλ δεν έχω κανένα πρόβλημα... το θέμα είναι ότι δεν μιλάμε στην συγκεκριμένη περίπτωση για κάτι τέτοιο... (άρα ας πούμε ότι στα πλαίσια αυτού του συστήματος(δημοκρατίας) δεν παραβιάζει κάποιο κανόνα)
Τώρα για το παράδειγμα πραξικοπηματίες κρατώ τις επιφυλάξεις μου ως προς το τι ορίζεις πραξικοπηματίες.(γιατί έχει ένα πολιτικό υπόβαθρο πίσω του)Οι λέξεις γενικά παραποιούντε... Πραξικοπηματίες μπορείς να ονομάζεις κομμουνιστές, αναρχικούς και γενικά οποιοδήποτε πολιτικο χώρο της αριστεράς... και να ζητήσεις την καταστολή τους από την ασφάλεια...
που προφανώς σε κάτι τέτοιο διαφωνώ. (Όχι ότι δεν συμβαίνει...ή υπάρχει κάτι που θα το εμποδίσει να συμβεί)
υγ. Να προσθέσω ότι δεν μου αρέσει η γενίκευση
"Τώρα η κατάχρηση εξουσίας, οι φασιστικές συμπεριφορές, η αδικία και η διαφθορά είναι ασθένειες ολόκληρης της κρατικής μηχανής , ανεξαρτήτως της υπαρξης στολής ή μη."
μιας βοηθάει στην αθώωση της αστυνομίας αλλά είναι και λάθος...
Δεν έχω σκοπό να το πολύ αναλύσω... αλλά όχι κατάχρηση εξουσίας, και φασιστικές συμπεριφορές δεν είναι κανόνας στις δημόσιες υπηρεσίες... αντιθέτως με την αστυνομία. Είναι αυτονόητο αυτό που λέω πιστεύω....
Είναι σαν να μου λες ότι οι Χρυσαυγίτες έχουν τα ίδια ερείσματα στην αστυνομία με π.χ. τους καθηγητές σχολείων??? Μην τρελαθούμε... στην αστυνομία έχει μαζευτεί όλο το φασισταριό της Ελλάδας... είναι τυχαίο ότι βγάζουν σαν συνδικαλιστές "διαμάντια" όπως ο μπαλάσκας???
Τα ποινικά αδικήματα που γίνονται στις πορείες γίνονται δημόσια σε δημόσιους χώρους. Η παρουσία αστυνομικών με πολιτικά σε δημόσιους χώρους δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί. Οι δημοκρατίες έχουν - κάποιες, όχι όλες - αστυνομικούς σε χώρους που δεν μπορεί να έχει κάποιος πρόσβαση. Αστυνομικούς με πολιτικά σε δημόσιους χώρους έχουν όμως μόνο οι χούντες. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα. Ακόμα χειρότερα, στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν πιάστηκαν και αστυνομικοί με πολιτικά και σε συνελεύσεις αριστερών κομμάτων - ακόμα και αυτού του ΚΚΕ! - που δεν έχουν καμιά σχέση με την Αρχειοθήκη, την Λέλας Καραγιάννη και άλλα στέκια των αναρχικών που προξενούν τα μπάχαλα. Βεβαια σε κλειστούς χώρους που γνωρίζονται μεταξύ τους, η παρουσία ασφαλιτών είναι γνωστή και δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Αν η αστυνομία είχε καταφέρει να εισχωρήσει σε αυτούς τους χώρους θα είχε και καλύτερα αποτελέσματα. Το πρόσφατο φιάσκο, που η αστυνομία μπούκαρε σε 72 σπίτια και βρήκε ένα 9άρι πιστόλι- καθαρό γιατί προφανώς θα χρησιμοποιούνταν σε προστασία νυχτερινών μαγαζιών - και ασήμαντα ευρήματα όπως 2 αεροβόλα και ένα γιαπωνέζικο σπαθί που το δικαστήριο δέχτηκε ότι είναι οικογενειακό κειμήλιο, αν μη τι άλλο, αποδεικνύει ότι οι αναρχικοί είναι ένα βήμα μπροστά. Και καμιά παρουσία πρακτόρων, δίκην Sigurimi και Stazi, σε δημόσιους χώρους δεν θα αποτρέψει την συνέχιση της βίας.
Η παρουσία undercover αστυνομικών ούτε καθολική είναι σε όλες τις δημοκρατικές χώρες του πλανήτη, ούτε μπορεί να υπερβαίνει τον σκοπό για τον οποίο είναι undercover οι αστυνομικοί. Τώρα, όσον αφορά τα κυκλώματα μαστροπείας, τον κόσμο της νύχτας κλπ. αρκετοί αστυνομικοί έχουν άμεσες σχέσεις με αυτόν τον χώρο και εμπλοκή σε αυτόν. Δεν χρειάζεται να μεταμφιεστεί κάποιος για να ξέρει πέντε πράγματα. Υπάρχουν και οι πληροφοριοδότες, ξέρετε. Αν οι μπάτσοι περιμένουν να μπλέξουν στο οργανωμένο έγκλημα κάθε φορά για να έχουν πληροφορίες, ουαι και αλοίμονό μας. Δεν γνωρίζει πράγματα κάποιος μόνο αν γίνει εγκληματίας. Γιατί για να γίνεις αποδεκτός σε ένα εγκληματικό δίκτυο πρέπει να είσαι εγκληματίας. Αυτό στην Αμερική μπορεί να είναι αποδεκτό, αλλά στην Ευρώπη γενικά δεν είναι. Ίσως στην Αγγλία έχουν την μανία με τις κάμερες. Αλλά σε διαδηλώσεις πράκτορες με πολιτικά σίγουρα δεν είναι αποδεκτί. Και αν υπάρχει άποψη του αντιθέτου, να πω απλά ότι μάλλον βασίζεται στον εσμό των αμερικάνικων αστυνομικών ταινιών που μας εθίζουν στον αστυνομικό-εγκληματία, που παραβαίνει όλους τους κανόνες για να πιάσει τους "κακούς". Αλλιώς θα έχουμε συνέχεια φαινόμενα σαν κι αυτό εδώ, όπου ο νυν αναπληρωτής υπουργός δημοσίας τάξης "απέκτησε κακές πληροφορίες" για τον μπάτσο-ναρκέμπορα στο γραφείο του, αφού ο νυν υπουργός είχε φύγει από αυτήν την θέση.
Να δω αν καταλαβαίνω. Συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει ο πολίτης να γνωρίζει τα στοιχεία του αστυνομικού που τον συλλαμβάνει; Αν όχι γιατί δεν πρέπει να τα γνωρίζει; Είναι στοιχείο της δημοκρατίας οι κρανοφόροι χωρίς διακριτικά; Είναι όλοι όσοι συλλαμβάνονται εγκληματίες προκαταβολικά και αν ναι σε ποιον ποινικό κώδικα; Ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να παρθούν ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αστυνομικής αυθαιρεσίας; Γιατί όλες αυτές τις μέρες έχουμε διαβάσει ποταμούς αναλύσεων για το πώς θα αντιμετωπιστούν οι αναρχικοί, αλλά ούτε μια κουβέντα το πώς θα σπάσει το απόστημα των κανίβαλλων μπάτσων και της διαπλοκής της αστυνομίας με τον κόσμο του οργανωμένου εγκλήματος. Αν επιμένουμε σε τέτοια ερωτήματα είναι για ένα και μόνο λόγο: η τωρινή βία ξέσπασε όταν είχαμε την στυγερή δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από μπάτσο. Οποιαδήποτε προσπάθεια έγινε και γίνεται να αγνοηθεί το γεγονός, αγνοεί το πρόβλημα και είναι καταδικασμένη σε αποτυχία.
Να ξαναδώσω και το - σωστό αυτήν την φορά - link.
Πάντως στις διαδηλώσεις του Μπρίξτον στην Αγγλία (1981) συμμετείχαν αστυνομικοί με πολιτικά. Στις γαλλικές διαδηλώσεις χρησιμοποιήθηκαν ανάλογες μέθοδοι.Και γενικά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί κάποιος θα πρέπει να έχει πρόβλημα επί της αρχής με την επέμβαση τέτοιων οργάνων της τάξης. Σε περιπτώσεις οχλαγωγίας όπου οι εγκληματίες χάνονται μέσα στο πλήθος είναι λογικό να χρησιμοποιούνται αντίστοιχες μεθόδοι για τη σύλληψη τους. Οι αστυνομικοί με πολιτικά που έχουν αποστολή να συλλάβουν επ αυτοφώρω εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου (πχ όσους ρίχνουν μολώτωφ)δεν παραβιάζουν επί της ουσίας καμιά αρχή του δημοκρατικού πολιτεύματος ή του φιλελευθερισμού.
Είναι λάθος επίσης η άποψη ότι αστυνόμοι με πολιτικά δε δικαιούνται να κυκλοφορούν εν υπηρεσία σε "δημόσιους χώρους" γιατί δεν πιστεύω ότι τα έννομα αγαθά χρήζουν λιγότερης προστασίας στο δημόσιο χώρο απ ό,τι στον ιδιωτικό,αφού άλλωστε σκοπός της αστυνομίας είναι η προστασία των εννόμων αγαθών.. Για την ακρίβεια διαφωνώ με την ίδια την έννοια του δημόσιου χώρου και πιστεύω ότι είναι προτιμότερο οι αστυνομικοί να κυκλοφορούν στο δημόσιο χώρο παρά να αστυνομεύουν τον ιδιωτικό.
Κατά τα άλλα,είναι νομίζω καθαρά ουτοπική η νοοτροπία, που με περισσή ελαφρότητα ζητά πχ κατάργηση των ΜΑΤ,κατάργηση των αστυνομικών με πολιτικά, κατάργηση του δενξερωκαιγωτιαλλο, τη στιγμή που ΄δεν προσφέρουν καμιά πρακτική εναλλακτική για την αντιμετώπιση των τρομοκρατικών ταγμάτων εφόδου.
Τώρα ως προς την αντικατάσταση των μυστικών από πληροφοριοδότες και δε συμμαζεύεται, δεν ξέρω αν οι πληροφοριοδότες είναι επαρκέστεροι των μυστικών ,και δεν μπορώ να το γνωρίζω (ούτε και συ φυσικά εκτός αν σπούδασες εγκληματολογία). Γενικά βλέπω να αντιμετωπίζεται με περισσή ελαφρότητα η αντεγκληματική πολιτική, και δεν πρόκειται να μπω σε κριτική εκ του ασφαλούς.
Καταληκτικά,τα δικαιώματα του πολίτη σε περίπτωση σύλληψης είναι αυτονόητα. Φυσικά και θα πρέπει να έχει δικαίωμα ο πολίτης να πληροφορηθεί τα στοιχεία του αστυνομικού που τον συλλαμβάνει, αφού τον συλλάβει. Αυτό όμως δεν εμποδίζει τον εν λόγω αστυνομικό να προβεί πρώτα σε σύλληψη με πολιτικά και μετά να αποκαλύψει την ταυτότητα του.
Τέλος για να πω την αλήθεια τα αποστήματα της ΕΛΑΣ δεν πρόκειται ποτέ να σπάσουν οριστικά και αμετάκλητα.Είναι ένας διαρκής αγώνας,μια πορεία προς την οργανική συρρίκνωση της κρατικής εξουσίας που θα πρέπει να κινηθεί σε πολιτικό,δικαστικό και κυβερνητικό επίπεδο. Αλλά σε αυτόν τον αγώνα ειλικρινά δεν βρίσκω πώς θα βοηθήσει η κατάργηση των αστυνομικών με πολιτικά.
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι πολίτης με κουκούλα=παράνομος και μπάτσος με κουκούλα=προστάτης της δημοκρατίας. Όλοι οι παράνομοι κρύβουν με κάποιο τρόπο την ταυτότητά τους. Αυτό επεκτείνεται και στους παρακρατικούς, γιατί πολλές φορές και τα κράτη συντηρούν τέτοιες λειτουργίες στο εσωτερικό τους. Παρακρατικοί που δεν έχουν την επίσημη υποστήριξη του κράτους, αλλά έχουν την απεριόριστη ανοχή του.
Αυτοί που πηγαίνουν με πολιτικά στις πορείες έχουν και άλλο στόχο, εκτός από τον δεδηλωμένο της σύλληψης που μπορεί να φαντάζεται κάποιος. Επειδή ελάχιστες προσαγωγές καταλήγουν σε συλλήψεις - προχθές έγιναν 100 προσαγωγές και 1 σύλληψη - και επειδή η κακοποίηση διαδηλωτών είναι συνήθης πάλι στις πορείες, είναι ένας τρόπος να αποφύγουν τις μηνύσεις οι αστυνομικοί και να ξυλοφορτώνουν ελεύθερα. Για να "δείξουν" στα "παλιοκομμούνια" "ποιος είναι ο άντρας" δηλαδή. Τον Ιούνιο στην Κέρκυρα τα ΜΑΤ δολοφόνησαν μια έγγυο και φυγάδευσαν τον υπαίτιο. Φυσικά, ο υπαίτιος δεν φορούσε διακριτικά στην στολή του. Σε περίπτωση που γίνει σύλληψη, έτσι κι αλλιώς στο δικαστήριο θα πρέπει να παρουσιαστεί ο αστυνομικός που έκανε την σύλληψη. Και τότε θα πέσει στα μαλακά αν κακοποιήσει πολίτη, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και αφορά τα δικαστήρια που δείχνουν ανοχή στις ζαρντινιέρες. Για τα υπηρεσιακά συμβούλια δεν λέω τίποτα, αφού αυτα μόνιμα τους βρίσκουν όλους αθώους. Ο ατυχήσας πρώην υφυπουργός Χηνοφώτης είχε αναπέμψει υποθέσεις μπάτσων στα υπηρεσιακά τους συμβούλια και 3 φορές ακόμα, αλλά αυτά επέμεναν να αθωώνουν.
Επίσης, η συσχέτιση με τους παρακρατικούς που φοράνε πολιτικά και δέρνουν ανενόχλητοι με την κάλυψη της αστυνομίας αποδεικνύει την ποδοσφαιροποίηση της αστυνομίας. Χουλιγκάνια και από τις δυο μεριές στους δρόμους. Τα χουλιγκάνια και από τις δυο μεριές πρέπει να καταλάβουν ότι η Αθήνα δεν είναι το παιδίο μάχης τους.
Κάτι ενδιαφέρον. Η Γαλλία που αναφέρθηκε έχει 100,000 αστυνομικούς και τα ΜΑΤ είναι...500 άτομα. Τώρα, αν πιστέψουμε τα ελληνικά ΜΜΕ αν δεν υπήρχαν τα ΜΑΤ ή ήταν 100 άτομα αυτά μαζί με τα ΕΚΑΜ - κατ'αναλογίαν πληθυσμού με την Γαλλία που μην πει κανείς ότι η χώρα που η άκρα αριστέρα παίρνει 10% στις προεδρικές εκλογές δεν ξέρει τι πάει να πει βίαιη διαδήλωση - θα πεθαίναμε και θα μας έτρωγαν ζωντανούς. Η επίκληση του 1981 στην Αγγλία δεν μου λέει κάτι, αφού πριν 30 χρόνια τα Ευρωπαϊκά κράτη ήταν πολύ αυταρχικά πολιτικά. Στο κάτω-κάτω της γραφής η Αγγλία έχει και παράδοση άοπλων αστυνομικών. Να ζητήσουμε και αυτό για την Ελλάδα; Γιατί όχι; Ο αυταρχισμός της εποχής εκφράζεται με γεγονότα όπως στην Ιταλία το 1970-80 πέρασαν 1,500,000 άτομα από τις ιταλικές φυλακές. Ή στην Γερμανία 2,000,000 άνθρωποι είχαν φάκελο και δεν μπορούσαν να προσληφθούν στο δημόσιο. Αυτό τι λέει για την Ιταλία του 2008, την Γερμανία του 2008 ή την Αγγλία του 2008;
Υπάρχουν θεωρητικά ζητήματα και πρακτικά. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο δύσκολο να φοράνε διακριτικά οι ΜΑΤατζήδες στις στολές τους. Πρέπει να γίνει ανασχηματισμός ή να ασχοληθεί προσωπικά ο πρωθυπουργός με ένα τόσο απλό ζήτημα; Αν δεν μπορεί η αστυνομία να κάνει αυτό - πόσο δύσκολο είναι πια - δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να αλλάξει. Ούτε τώρα, ούτε σε 1000 χρόνια.
Speak of the devil, η χώρα μας καταδικάστηκε από το ΕΔΑΔ την προηγούμενη εβδομάδα για την δολοφονία ενός 18χρονου Ρωσοπόντιου, όπου ο μπάτσος που τον σκότωσε δεν τιμωρήθηκε. Κατά σύμπτωση, ο 18χρονος με τους φίλους του έτρεχαν να ξεφύγουν από κάποιους τύπους με πολιτικά - αποδείχτηκε στην συνέχεια ότι ήταν αστυνομικοί - που τους έκαναν έλεγχο:
Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπως η προκείμενη όπου το θύμα ούτε είχε παρανομήσει ούτε είχε βίαιη ή απειλητική συμπεριφορά: απλώς μαζί με φίλους του έτρεξαν για να αποφύγουν έλεγχο αυτότητας από άτομα με πολιτικά που βγήκαν από συμβατικό αυτοκίνητο και άρα δεν ήταν σίγουρο πως ήταν αστυνομικοί, όπως επισημαίνει το Δικαστήριο.
Ας μην το ρίχνουμε στην βαριά επιστήμη. Υπάρχουν πλέον αρμόδιοι από εμένα. Το ότι η αστυνομία με πολιτικά στην Ελλάδα συμπεριφέρεται ασύδοτα είναι επαρκής λόγος να ζητήσουμε να καταργηθεί η αστυνομία με πολιτικά στις πορείες. Αλλά ίσως και αλλού. Και οι ΜΑΤατζήδες να φορούν διακριτικά. Μιλάμε για την ίδια αστυνομία που κακοποίησε Βρετανό επιχειρηματία τον Δεκέμβριο και η επίσημη απάντηση ήταν ότι δεν υπήρχε βίντεο άρα δεν υπήρχε κακοποίηση! Όσο η αστυνομία δεν μπορεί να προστατεύσει στοιχειώδη δικαιώματα των πολιτών, καλό είναι να περιοριστούν και κάποιες ελευθερίες δικές της. Αν αύριο μπορούμε να τις έχουμε τυφλή εμπιστοσύνη ας φοράνε και την στολή του πανίσχυρου μεγιστάνα των νίντζα για να κυνηγήσουν τους κακούς. Αν θέλει να συλλαμβάνει άτομα σε επιχειρήσεις ας το κάνει. Ας φοράνε προς το παρόν την στολή τους για να θυμούνται ότι είναι αστυνομικοί. Και ας πάψουν να δολοφονούν 15χρονους και 18χρονους. Και να κάνουν μια λίγο πιο σοβαρή προσπάθεια να πείσουν ότι είναι κοντά στον πολίτη.
Νιέφσκυ νομίζω πως κάνεις κάποια χτυπητά λάθη στη συλλογιστική σου. Γράφεις ας πούμε για τους αστυνομικούς:
"Ας φοράνε προς το παρόν την στολή τους για να θυμούνται ότι είναι αστυνομικοί."
Ενώ λίγες γραμμές πιο πάνω ουσιαστικά παραδέχεσαι ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι υπερβάσεις εξουσίας αστυνομικών οργάνων έγιναν από αστυνομικούς που φορούσαν τη στολή τους. Ο Κορκονέας ήταν ένστολος,ο Μελίστας το ίδιο, ο αστυνομικός που σκότωσε το σέρβο πριν χρόνια στη Θεσσαλονίκη επίσης.Οι Ματατζήδες που έδειραν προχτές τους δικηγόρους είναι ένστολοι, οι αστυνομικοί που πλάκωσαν στο ξύλο τους συνταξιούχους επί Σημίτη επίσης.
Συνεπώς το επιχείρημα σου πάσχει στην ίδια του τη βάση.Προσωπικά θεωρώ πως η υπέρβαση εξουσίας δεν σχετίζεται άμεσα με τη στολή,και αν συσχετίζεται η συσχέτιση είναι αντίστροφη από αυτήν που εσύ υπονοείς .Η στολή δίνει μια αύρα εξουσιας και ατιμωρησίας. Σε τελικά δηλαδή ανάλυση, το πρόβλημα δεν είναι η στολή,αλλά η πράξη καθ αυτή.
Υπενθυμίζω ότι αστυνόμοι με πολιτικά έχουν ξυλοκοπηθεί επανειλημμένως από διαδηλωτές. Το καλοκαίρι του 07 δυο αστυνομικοί με πολιτικά δέχτηκαν δολοφονική επίθεση από τριάντα νεαρούς με ρόπαλα ενώ κυκλοφορούν και βιντεάκια μυστικών που "καρφώνονται" και κατόπιν σχεδόν λυντσάρονται από τον όχλο.
Η κριτική της αστυνόμευσης με πολιτικά δεν χρήζει βαριάς επιστήμης,έχεις δίκιο. Χρειάζεται απλά η χρήση της κοινής λογικής. Όταν το κράτος πρέπει να αντιμετωπίσει τρομοκρατικές ομάδες που ακολουθούν μη συμβατικές τακτικές δράσης η διείσδυση στους κύκλους τους,η επισήμανση και η σύλληψη τους θα πρέπει να γίνει με ανάλογες μεθόδους. Η χρήση πληροφοριοδοτών δεν επαρκεί όπως έγινε φανερό από τα επανειλημμένα φιάσκα στη διαδικασία σύλληψης της 17Ν.
Η Αγγλία της δεκαετίας του 80 (επί Θάτσερ δλδ) ήταν πολύ πιο φιλελεύθερη από τη σημερινή Ελλάδα. Η Γαλλία του 2000 επίσης. Συνεπώς δεν αντιλαμβάνομαι γιατί είναι τόσο δυσκολο να παραδεχθούμε πως αυτές οι τακτικές της αστυνομικής δράσης είναι απαραίτητες σε ένα κράτος δικαίου.
Ποιον φοβόμαστε? Τους μπάχαλους που ζητάν κατάργηση των ΜΑΤ ή των αστυνόμων με πολιτικά επειδή δεν τους συμφέρουν? 'Η τους γλυκανάλατους liberals της αριστεράς που συνηγορούν με τους μπάχαλους αποφεύγοντας όμως άνανδρα να συνταχτούν με το διά ταύτα των κουκουλοφόρων (την υπεράσπιση δλδ της ένοπλης βίας).
Το πρόβλημα λοιπόν είναι ένα και μοναδικό.Πώς αυτή η εξουσία των αστυνομικών με πολιτικά θα χωρέσει μέσα στα πλαίσια του φιλελεύθερου κράτους δικαίου. Για μένα οι λύσεις είναι οι εξής:
1.Στήσιμο μιας Ανεξάρτητης Αρχής Επιτήρησης των Αστυνομικών Δυνάμεων για υπερβάσεις εξουσίας. Με δυνατότητες επιβολής διοικητικών ποινών, και με δυνατότητες άμεσης υποβολής των σχετικών φακέλων στην εισαγγελία και ταχύρρυθμης εκδίκασης τους.
2. Πολιτική ευθύνη για υπερβάσεις. Υποχρεωτική απομάκρυνση υπουργών όταν τα ετήσια στατιστικά των αστυνομικών υπερβάσεων ξεπεράσουν κάποια προδιατυπωμένα όρια.
3.Μπόνους παραγωγικότητας στους αστυνομικούς που φέρονται με ιδιαίτερη ευγένεια και ζήλο κατά την τέλεση των καθηκόντων τους.
Ως προς τη δικαστική εξουσία για την οποία αφήνεις κάποια υπονοούμενα,θα συμφωνήσω πως στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αντιμετωπίζει τις υποθέσεις αυτές με μια τρομακτική χαλαρότητα. Θα πρέπει να επισημάνω καθότι είμαι του χώρου πως πέρσι για πρώτη φορά οδηγήθηκαν στη φυλακή αστυνομικοί για φόνους , και συγκεκριμένα :
Γ. Δηµητρακάκη που καταδικάστηκε τον περσινό Μάρτιο σε ισόβια για την δολοφονία του 22χρονου Ηρακλή Μαραγκάκη, τον Δεκέµβριο του 2003 στο Ηράκλειο και αποφασίστηκε η έφεσή του να µην έχει ανασταλτικό αποτέλεσµα, και
* Γ. Τυλλιανάκη που καταδικάστηκε σε κάθειρξη δέκα ετών και τριών µηνών τον περασµένο Νοέµβριο για τη δολοφονία, πέντε χρόνια νωρίτερα, στο Ζεφύρι, του νεαρού τσιγγάνου Μαρίνου Χριστόπουλου 21 χρονών και πατέρα δύο παιδιών.
Ας ελπίσουμε ότι κατόπιν αυτών κάτι θα αλλάξει επιτέλους στην αντιμετώπιση των οργάνων εξουσίας που καταχρώνται τη θέση τους.
Δημοσίευση σχολίου