Οι τελευταίες βδομάδες ήταν πραγματικά σουρεαλιστικές για την ταπεινή αφεντιά μου καθότι έζησα στιγμές που ποτέ δεν περίμενα ότι θα αξιωνόμουν να βιώσω (πχ να δω το Σαμαρά υπουργό Πολιτισμού). Από το σύνολο της πολιτικής επικαιρότητας που συντάραξε,σόκαρε,εξόργισε και ροκάνισε την υπομονή μας κρατάω δυο γεγονότα,ένα ντόπιο και ένα ξένο. Το σημαντικότερο είναι φυσικά ότι ο κος Μπους διακήρυξε μεγαλόστομα πως «αναγκάστηκε να θυσιάσει τις ελεύθερες αγορές για να σώσει το σύστημα των ελεύθερων αγορών (!).Ταυτόχρονα στα καθημάς, και καθώς μέχρι κι ο τελευταίος πιτσιρικάς είχε πλήρη αντίληψη της σαπίλας που έλουσε τους εγγύτερους συνεργάτες του ημέτερου πρωθυπουργού,εκείνος δήλωσε πως «δεν είχα πλήρη εικόνα, όταν κλήθηκα για πρώτη φορά να τοποθετηθώ». Όταν ο πρωθυπουργός απέκτησε πλήρη εικόνα αντέδρασε αστραπιαίως με τον πιο άχρηστο ανασχηματισμό της δεκαετίας. Κατόπιν των ανωτέρω λοιπόν, μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως για μια ακόμα φορά -μετά τη βράβευση του Κίσσινγκερ με το Νόμπελ Ειρήνης - για μια ακόμα φορά λέγω , η πολιτική σάτιρα έχασε κάθε λόγο ύπαρξης. Η ίδια η ζωη την ξεπέρασε.
Παρεπιπτόντως,ένας παραλληλισμός μεταξύ των δυο πολιτικών ηγετών δεν είναι τόσο αυθαίρετος όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Ο Μπους και ο Καραμανλης δε διαφέρουν ιδιαίτερα στο βαθμό ανικανότητας. Μονάχα στον τρόπο διαχείρισης της: Ο πρώτος δεν ξέρει τι λέει, και ο δεύτερος ούτε ξέρει,ούτε λέει κάτι άξιο σοβαρού σχολιασμού. Κατά τα άλλα είναι κι οι δυο τέκνα ενός οψιγενούς αριστοκρατικού/οικογενειοκρατικού ή καλύτερα «ονοματοκρατικού» συστήματος διακυβέρνησης που παραδόξως γεννήθηκε σε καθόλα δημοκρατικές συνθήκες, επιβεβαιώνοντας τη βιτριόλικη περιφρόνηση που επιφύλασσε ο H.Mencken για τις εκλογικές επιλογές των μαζών. Γιατί ,για να το θέσω λαικιστί,αν το επίθετο των εν λόγω πολιτικών ήταν Papas και Παπαδόπουλος αντιστοίχως, θα τελείωναν τις μέρες τους ως συνταξιούχοι κάποιας ασήμαντης δημόσιας υπηρεσίας. Αντιθέτως, ο λαός τους επέλεξε για ηγέτες του. Το γιατί μην περιμένετε να σας το απαντήσουμε,απλά θα σας πρότεινα να διαβάσετε το βιβλίο the myth of the rational voter σαν γενική αποτίμηση του «ορθολογικού παραλογισμού» που επιδεικνύει ο μέσος ψηφοφόρος.
Ας είναι όμως.Αυτές ήταν οι επιλογές ,μ αυτό το υλικό οφείλαμε να δουλέψουμε. Το ίδιο και οι υπεύθυνοι της επικοινωνιακής πολιτικής του κυβερνώντος κόμματος. Και τι δουλεια κάνανε μα την αλήθεια! Τι κύρος στο πρόσωπο του πρωθυπουργού, συνοδευόμενου απο την ιατρό σύζυγο του, τι σοβαρότης,τι σεμνότης,τι ταπεινότης! Α! Τhose were the days!
Το πολιτικό «προφίλ» ενός ηγέτη θυμίζει λίγο το «μύθο» που περιβάλλει έναν celebrity. Στην κατάλληλη δόση προκαλεί το σεβασμό και το δέος του λαουτζίκου. Αν κάποιος το διαχειριστεί σωστά,τότε μπορούν να του συγχωρεθούν και διάφορα χαριτωμένα «λάθη» από την κοινή γνώμη, όπως μια αταξία της Πάρις Χίλτον ή το «σκανδαλάκι» ενός κολλητού καρεκλοκένταυρου συνεργάτη φερ ειπείν. Η στρατηγική είναι στην ουσία της του τύπου «το παιδί ήταν μικρό/αγνό και δε γνώριζε» ή κάπως έτσι. Μπορεί δηλαδή ,ποιος ξέρει, να πιστέψει κάποιος αφελής ότι η Πάρις δεν ήξερε πως απαγορεύεται να οδηγείς πιωμένος, ή ότι ο Ηγέτης δεν γνώριζε τις βρωμερές διεργασίες που λάβαιναν χώρα στο περιθώριο ή σε οπισθογωνία από το θρόνο, την ώρα που κοιμόταν ή που καταπιανόταν με τη σωτηρία του Λαού (το λ απαραιτήτως κεφαλαίο-μη ρωτήσετε γιατί).
Αλλά τα όρια της στρατηγικής αυτής συμπίπτουν με τα όρια της υπερβολής. Κανείς δε θα πιστέψει ότι η Πάρις πχ αγνοεί πως απαγορεύεται να κρεμάς τις καμαριέρες που σου σερβίρουν κρύο τον cappuccino. Και κανείς φυσικά δεν μπορεί να πιστέψει πως ένας πρωθυπουργός αγνοεί τόσα κολοσσιαία προβλήματα,πως τα μαθαίνει τελευταία στιγμή,πως σκοπεύει να τα λύσει «τώρα όπου να ναι» ,αρκεί να κάνουμε λίγη υπομονή και να τον φιλοδωρήσουμε με την ψήφο μας,ή έστω με μια καλή κουβέντα στα τηλέφωνα των δημοσκόπων.
Η τακτική φυσικά είναι γνωστή και παλιά. Την ακολουθούσε κι ο μέγας διδάσκαλος του λαικισμού, ο Α.Παπανδρέου. Συνοψίζεται στη φράση «κρατήστε αμόλυντη την εικόνα του ηγέτη». Το προφίλ δεν πρέπει να φθαρεί. Αν ξεσπάσει σκάνδαλο- αρνηθείτε το Στη χειρότερη περίπτωση-παραίτηση υπουργών. Στην ακόμα χειρότερη-ανασχηματισμός. Ακόμα και εκλογές δικαιολογούνται,αλλά προς Θεού,μην χαλάσει το αρχηγικό προφίλ,μην κλονιστεί η εμπιστοσύνη του κόσμου,μη χαθεί ο συμβολισμός στο Όνομα του Ηγέτη. Σ αυτό το βρώμικο παιχνίδι της εξουσίας ένα καθαρό κουστούμι είναι πάντα απαραίτητο.
Όλες οι παλιές καλές εξουσιαστικες τακτικές όπως καταλαβαίνετε έχουν βγει για μια ακόμα φορά απ το αραχνιασμένο χρονοντούλαπο της ιστορίας (αν μπήκαν ποτέ μέσα). Όμως κάπου την πάτησαν. 45 σκάνδαλα είναι αυτά σε 54 μήνες. Και ένας προυπολογισμός με λιγότερες πιθανότητες να εφαρμοστεί απ τα σχέδια σωτηρίας του Μπους. Και μια αναδυόμενη σαπίλα απ όλη την κρατική και διοικητική μηχανή,μια αποφορά ψοφιμιού, σήψης και αποσύνθεσης.
Σ αυτό το τρεμάμενο οικοδόμημα με τα ετοιμόρροπα θεμέλια, ο ανασχηματισμός έχει το ίδιο νόημα με με το σχέδιο Paulson: Μια απέλπιδα προσπάθεια διατήρησης των ισσοροπιών συνδυασμένη με τα κατάλληλα επικοινωνιακά τρικ,καθώς ολόκληρο το εξουσιαστικό σύμπαν φλέγεται. Εμείς απ την πλευρά μας ως φύσει αντι-προσωποκεντρικοί,αντι-ηγετικοί και αντι-μαζικοί ευχόμαστε σε αμφότερους τους ηγέτες Μπους και Καραμανλή, να μετανιώσουν συντόμως την ώρα και τη στιγμή που ασχολήθηκαν με τα κοινά, και να συμπεράνουν συνάμα πως καλύτερα θα ήταν να τέλειωναν τις μέρες τους ως συνταξιούχοι του δημοσιου παρά ως αρχηγοί κρατών.
Γιατί, ποιος ξέρει? Στην πολιτική «αγορά» για μεγάλους ηγέτες ο μόνος τρόπος να μειωθεί η ζήτηση, ίσως να είναι η συντριπτική μείωση της προσφοράς. Όταν οι υποψήφιοι για τη θέση του αρχηγού των κομμάτων εξουσίας εκλείψουν τότε μπορεί να βρεθεί και καμιά ψυχή να αναφωνήσει «καλύτερα μια ώρα (φιλ)ελεύθερης ζωής παρά σαράντα χρόνια χειροκροτητής»
35 σχόλια:
εγώ πάντως ευχαρίστως θα σας ψήφιζα, αλλά με όλη αυτή τη χουντίλα που βγάλατε στα Δεκεμβριανά τρόμαξε το μάτι μου
next please
Ανώνυμε να σε διαβεβαιώσω πως έχεις λανθασμένη εντύπωση από τα σχόλια για τα "Δεκμβριανά" (δικαιολογημένα ή όχι). Έχω παραιτηθεί από μέλος της ΦιΣ αλλά γνωρίζω καλά τις απόψεις τους για τα ατομικά δικαιώματα και την προσήλωσή τους στην δημοκρατία.
φιλότιμη η προσπάθειά σου Διονύση, αλλά παρακολούθησα όλη την αρθρογραφία. μόνο ο nievskii έγραψε λογικά. όλοι οι άλλοι αποδείχτηκαν παπαδοπουλικότεροι του παπαδόπουλου. (δεν ξεχνώ τα δύο μπατσόκαυλα άρθρα που γράφτηκαν αμέσως μετά τη δολοφονία του Αλέξανδρου και που κατέβηκαν άρον άρον).
ενώ οι σοβαρότεροι στοχαστές αναγνώριζαν μια συσσωρευμένη δυσφορία στα επεισόδια, εσείς βλέπατε μόνο κουκουλοφόρους της εξτρεμιστικής αριστεράς
διαβάστε εδώ μια σοβαρή αποτίμηση των γεγονότων μπας και ξεστραβωθείτε:
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4495990
Σοβαρη αποτιμηση απο τα ΝΕΑ που εχουν αρθρογραφο τον κυριο Κουφοντινα.
Δεν θα παρουμε
Μάλλον ο αρχικός ανώνυμος κάνει κάποιο λάθος. Εδώ δεν βρισκόμαστε στον ιστοχώρο της ΦιΣ (www.greekliberals etc) αλλά στο e-rooster. Κατά τα άλλα τα περί "παπαδοπουλικότερων" και ιστορίες τα επιστρέφω στον σχολιαστή με την επισημείωση την επόμενη φορά που θα ξεκατινιαστεί,τουλάχιστον να ξεκατινιαστεί τεκμηριωμένα (έστω σ ό,τι αφορά εμένα προσωπικά,μια που σε δικό μου άρθρο σχολίασε-Και εκτός θέματος συν τοις άλλοις,μη ξεχνιόμαστε)
ανωνυμε εισαι εντελως λαθος και παροτι που εγω ουτε υπηρξα ουτε προκειται να γινω μελος της ΦΙΣ, τα λεγομενα του αρθρογραφου εδω, δεν ειναι σε αλλο πλαισιο απο αυτα που ελεγε για τα "Δεκεμβριανα" (χρησιμοποιησε τουλαχιστον εισαγωγικα, ωστε να ξεφυγεις απο τα ιστορικα βαριδια της δυσμοιρης ελλ. κοινωνιας που διαρκως αναπαραγει τον ευατο της). Απλως τα δευτερα τα αντιλαμβανεσαι όπως και πολυ αλλοι, κατω απο ενα ιδιοτυπο ιδεολογικο πρισμα που προσιδιαζει σε ταμπου, κατι σαν το περιφημο ασυλο. Θελει πολλη δουλεια παντως (το παραδεχομαι) να αποτιναξει η κοινωνια αυτα τα ταμπου (τα οποια ειναι παρα πολλα).
Μιας και κανένας ακόμα δεν εξέφρασε γνώμη για το παραπάνω άρθρο... θα το κάνω εγώ.
Συγχαρητήρια
Το μόνο που θα ήθελα να δηλώσω είναι ότι θα προτιμούσα ο επίλογος να είχε μια πινελιά αισιοδοξίας.
to keimeno gamei kai dernei. An kai aristeros 8a symfwnisw mexri keraias
@ Harry Peitsinis
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε με το άρθρο σας. Λέτε ότι ο Καραμανλής είναι ανίκανος, κυρίως επειδή λέγεται Καραμανλής. Λέτε ότι το κομματικό σύστημα, όπως το βιώνουμε σήμερα, είναι ένα σύστημα αναξιοκρατίας και διαφθοράς. Λέτε ότι έχουμε μια ανίκανη κυβέρνηση. Ωραία όλα αυτά. Πάμε παρακάτω. Τι θέλετε να πείτε; Ψηφίστε ΦΙΣ ή κάτι άλλο; Στο άρθρο που λινκάρει ο ανώνυμος ο Κούρτοβικ κάνει τις ίδιες διαπιστώσεις. Κι αυτός δεν προτείνει τίποτα. Υπαινίσσεται όμως ότι οι εξεγερμένοι του Δεκέμβρη είχαν δίκιο και ήταν προς την σωστή κατεύθυνση. Ευαγγελίζεται έναν άλλο κόσμο που είναι εφικτό (τον σοσιαλισμό). Εσείς τι ευαγγελίζεστε;
Έχουμε γεμίσει σε αυτή την χώρα από Κάτωνες τιμητές, που με σηκωμένο τον δείχτη επιτιμούν όλους τους άλλους. Μην το παίρνετε προσωπικά. Δεν είναι σκοπός μου να σας την πω, αλλά αν κάτι μας λέει ο φιλελευθερισμός είναι μην εμπιστευόμαστε το κράτος, δηλαδή τους πολιτικούς. Περιμένετε αλήθεια από κάποιον πολιτικό που ασκεί εξουσία να είναι ενάρετος. Η εξουσία διαφθείρει αγαπητέ, πάει και τέλειωσε. Αν ποτέ ασκήσετε εξουσία, και έχετε την απαραίτητη νηφαλιότητα, θα το καταλάβετε.
Διάβασα το δικό σας άρθρο, διάβασα και του κ. Σαρηγιαννίδη και αναρωτιέμαι τι σημασία έχει για έναν φιλελεύθερο ο ανασχηματισμός; Προς τι ο σχολιασμός; Τέλος πάντων. Προσωπικά δεν περιμένω τίποτα από τα κόμματα και τις κυβερνήσεις. Γι'αυτό είμαι υπέρ του μίνιμουμ κράτους. Με όσα περισσότερα ασχολούνται οι πολιτικοί τόσο πιό διεφθαρμένοι θα είναι. Άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο φυσικά.
Μην πέφτετε στη λούμπα ότι υπάρχουν εκεί έξω κάποιοι σωστοί και τίμιοι που αν ασχοληθούν με τα κοινά θα είναι ενάρετοι. Δεν είναι θέμα προθέσεων και ποιότητας ανθρώπων. Η άσκηση της εξουσίας αλλάζει και τον καλύτερο. Διαβάστε την αυτοβιογραφία του Κωνσταντίνου Τσάτσου και κυρίως τα σχόλια του για τον Κανελλόπουλο, για να καταλάβετε τι υποχωρήσεις είναι αναγκασμένος να κάνει κανείς.
Ζητώ συγγνώμη αν το στυλ της γραφής μου φαίνεται επιθετικό. Δεν είναι η πρόθεση μου. Απλώς αγανακτώ όταν βλέπω νέους ανθρώπους, και μάλιστα φιλελεύθερους, να αναμασούν τα ίδια στερεότυπα και να συζητάνε ανασχηματισμούς και εκλογές.
@ ανώνυμο,
Παρακολούθησα τα Δεκεμβριανά του 08. Θα συμφωνήσω με τον όρο εξέγερση. Παρακολουθώ το χώρο της αριστεράς, κοινοβουλευτικής και μη 30 χρόνια τώρα. Τη θεωρία της, τις πρακτικές της, τις στρατηγικές της. Πρωτοδιάβασα Λένιν όταν πολλοί από εσάς δεν είχατε καν γεννηθεί. Η αντιπαράθεση μου στους εξεγερμένους είναι για έναν και μόνο λόγο. Γιατί ο κόσμος που ευαγγελίζονται είναι ένας κόσμος κεντρικού σχεδιασμού και κυριαρχίας των συλλογικοτήτων εις βάρος του ατόμου. Ένας κόσμος δηλαδή ανελευθερίας και καταπάτησης των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων (ζωής, ελευθερίας και περιουσίας). Σε αυτά είμαι απέναντι. Αυτό είναι το δάσος και δεν σκοπεύω να κάθομαι να ομφαλοσκοπούμαι ή να εξετάζω το μεμονωμένο δένδρο. Διαβάζω το indymedia και άλλα σάιτ γενικών συνελεύσεων εξεγερμένων. Μιλάνε για πόλεμο, λένε πως η Βάρκιζα τέλειωσε, λένε πως ι αγώνας συνεχίζεται. Αν πρόκειται για πόλεμο εγώ ξέρω με ποιόν είμαι. Με τον καπιταλισμό και τις δυνάμεις της ελευθερίας.
τρία πουλάκια κάθονταν...
εν πάσει περιπτώσει, το άρθρο του κ. Πεϊτσίνη είναι καλό
"...because of this ignorance of the primitiveness of their instincts, of the urgency of their needs, of the impatience of their desires, the people show a preference toward summary forms of authority. The thing they are looking for is not legal guarantees, of which they do not have any idea and whose power they do not understand, they do not care for intricate mechanisms or for checks and balances for which, on their own account, they have no use, it is a boss in whose word they confide, a leader whose intentions are known to the people and who devotes himself to its interests, that they are seeking. This chief they provided with limitless authority and irresistible power. Inclined toward suspicion and calumny, but incapable of methodical discussion, they believe in nothing definite save the human will."
"Left to themselves or led by their tribunes the masses never established anything. They have their face turned backwards; no tradition is formed among them; no orderly spirit, no idea which acquires the force of law. Of politics they understand nothing except the element of intrigue; of the art of governing, nothing except prodigality and force; of justice nothing but mere indictment; of liberty, nothing but the ability to set up idols which are smashed the next morning. The advent of democracy starts an era of retrogression which will ensure the death of the nation."
Mikhail Bakunin
Η λύση δε βρίσκεται στη "δημοκρατία" αλλά στον ριζικό αποκεντρωτισμό, την ελαχιστοποίηση του κράτους και την ολική ιδιωτικοποίηση της γης. Παραπέμπω στις ιδέες του Jeffrey Friedman (Public Ignorance and Democracy), του Hans-Hermann Hoppe (Democracy: The God That Failed) και του Keith Preston (National-Anarchism and the American Idea)
Το ποστ του κ. Πεϊτσίνη σκιαγραφεί την πολιτική ανωριμότητα της πλειοψηφίας του "Λαού" μας. Την προσήλωση σε προσωποπαγή κόμματα/τζάκια και την ανάγκη για "πατερούληδες/σωτήρες" ώστε να "φροντίζει για μάς". Αυτό ισχύει για όλες τις αποχρώσεις του κομματικού φάσματος -πλην φιλελευθέρων!
Μιας και ο παραπάνω "ανώνυμος" πρότεινε τρία πολύ ενδιαφέροντα βιβλία για διάβασμα, θάθελα να προσθέσω ένα ακόμα από το χώρο της ψυχολογίας: "Ο Τρόμος μπροστά στην Ελευθερία" του Έριχ Φρομ (The Fear of Freedom) όπου μπορεί κανείς να βρεί εξηγήσεις για την βαθειά ριζωμένη ανάγκη για "πατερούληδες"...
@pelerin
Kάθε κριτική όταν διατυπώνεται καλοπροαίρετα είναι καλοδεχούμενη. Πάμε τώρα επί της ουσίας:
"Εσείς τι ευαγγελίζεστε;"
Έδωσα από το κείμενο μου την εντύπωση ότι ευαγγελίζομαι κάτι? Δε νομίζω και αν αυτό έγινε ήταν λάθος σε διαβεβαιώ. Δεν θέλω να χτίσω,θέλω να γκρεμίσω αυτό που αποκαλείται "ηγετικό προφίλ" , δηλαδή να απομυθοποιήσω την ηθική πανοπλία της εξουσίας.
Γενικά μου φαίνεται και από άλλες συζητήσεις μας ότι σου δίνω την εντύπωση πως πλασάρομαι σαν "κοσμοδιορθωτής" ενώ στην πραγματικότητα είμαι ιδεολογικός εχθρός της ίδιας της νοοτροπίας της "κοσμοδιόρθωσης". Αυτό όμως δεν σημαίνει οτι θα γυρνάμε την πλάτη στα κακώς κείμενα που βλέπουμε ενώπιον μας.
Για να επιστρέψουμε στα καθ ημάς,δεν ξέρω αν συμφωνείς αλλά ο Καραμανλής "απολαμβάνει" μιας περίεργης ασυλίας από την κοινή γνώμη-συχνά και από τα ΜΜΕ.Σύγκρινε την κριτική που του ασκείται με αυτή που ασκήθηκε σε προκατόχους του, στο Σημίτη ή το Μητσοτάκη.
Έχω την εντύπωση ότι αυτή η ασυλία δομήθηκε με πολύ προσεχτικές στρατηγικές κινήσεις,με την τακτικίστικη απομονωση του από τους σκανδαλογόνους τομείς της δημόσιας εξουσίας,και με την χειραγώγηση των Μέσων. Αυτό νομίζω κάποτε θα πρέπει να λήξει.΄
Μην είσαι τόσο αυστηρός με κάθε αντι-εξουσιαστική κριτική. Και οι Κάτωνες κριτικοί χρειάζονται για να δείχνουν με υψωμένο το δάχτυλο αυτό που η εξουσία προσπαθεί πάση θυσία να κρύψει. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι τα δικτατορικα καθεστώτα τσακίζουν όχι μόνο την ένοπλη αντίσταση αλλά και τις φαρμακερές πένες. Η κριτική είναι απειλή σε ένα δομημένο σύστημα εξουσίας.
Και τελικά αν δεν ασχοληθούμε,και δεν κριτικάρουμε ένα καθεστώς που αυτοαποκαλείται αυτάρεσκα "φιλελεύθερο" ή "κράτος δικαίου", με τι θα ασχοληθούμε ως φιλελεύθεροι? Με τον καιρό?
@ Peitsinis
Νομίζω πως δεν έγινα απολύτως σαφής. Με την ερώτηση μου τι ευαγγελίζεστε εννοούσα ποιό είναι το δια ταύτα. Βλέπετε είμαι πρακτικός άνθρωπος και σε κάθε λόγο ψάχνω το δια ταύτα. Γιατί την κριτική που κάνατε προς τον Καραμανλή θα μπορούσε να την κάνει ο οποιοσδήποτε. Από τον οπαδό του ΛΑΟΣ μέχρι τον μπαχαλάκια των εξαρχείων. Προσωπικά περιμένω κάτι παραπάνω από τον φιλελεύθερο λόγο. Περιμένω να εγερθεί πάνω από πρόσωπα και να αναδείξει ιδέες και καινούργιο πλαίσιο διακυβέρνησης.
Το να λέτε ότι ο Καραμανλής είναι ένας ανίκανος που βρέθηκε πρωθυπουργός λόγω του ονόματος του δεν λέει τίποτα παραπάνω από αυτό. Δεν είναι αντιεξουσιαστικός λόγος. Είναι λόγος κατά συγκεκριμένου προσώπου αν δεν συνοδεύεται με ανάλυση του συστήματος εξουσίας και του πλέγματος εξουσιαστικών δομών στον τόπο μας. Τέλος δε πρέπει να συνοδεύεται από ένα πρόταγμα μείωσης του κράτους.
Για να είμαι προκλητικός θα σας έλεγα, ότι διαφορετικά είναι σαν να λέτε πως αν έρθει στην εξουσία η ΦΙΣ και γίνει πρωθυπουργός ο Περλικός τα πράγματα θα αλλάξουν. Μα αυτό έλεγε και η ΝΔ με τον Καραμανλή πριν το 2004. Εμπιστευτείτε μας και όλα θ'αλλάξουν.
Όσον αφορά την ασυλία που χαίρει ο Καραμαναλής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι μιλάει λίγο, άρα λιγοστεύουν και οι πιθανότητες να πει μεγάλες αρλούμπες. Το ίδιο ίσχυε για τον Σημίτη και για τον θείο Καραμανλή. Δεν ίσχυε φυσικά για τον Μητσοτάκη και τον Ανδρέα γιατί μιλούσαν πολύ, κάτι που τα μίντια λατρεύουν.
@ ανωνυμος 11/1/09 06:16
Συμφωνω απολυτα με αυτα που λετε. Το θεμα ειναι πως πρακτικα θα γινει αυτο (Γιατι με εξεργεσεις τυπου δεκεμβριανα το μονο που εξασφαλιζεται ειναι η διογκωση του κρατους)
Οσον αφορα το αρθρο ειναι πολυ καλο. Γιατι ομως να μην τονιστει οτι ο Μπους θυσιασε την ελευθερη αγορα πολυ πριν το bailout; Συμφωνα με το Cato Institute, η οικονομικη ελευθερια το 2006 ηταν 7.86 ενω επι του tree-hugger/heart-leeder Bill Clinton ηταν 8.55. Και αν σκεφτουμε οτι ο αριθμος αυτος ειναι συγκριτικος τοτε τα πραγματα πανε χειροτερα για το κομμα της περιορισμενης κυβερνησης...
Οσο για τον δικο μας Κοτσο, τι να πει κανεις; Ανικανος στο τετραγωνο! Αυτος ο ανασχηματιματισμος θα του δωσει ενα περιθωριο μιας βδομαδας μεχρι να ξεσπασει το νεο σκανδαλο/κριση.
Εγω παντως εχω πειστει πως ο θανατος του κρατους ειναι απαρατητη προυποθεση για την ανθηση της ελευθεριας. Το κρατος ως θεσμος ειναι αντι-φιλελευθερο a priori...
Χουντίλα είναι να ονομάζεις κάθε αντικοινωνική εκδήλωση βίας και χουλιγκανισμού "εξέγερση", όπως οι ορίτζιναλ χουντικοί ονόμαζαν το πραξικόπημά τους "επανάσταση".
Φασισμός είναι να αποδίδεις συλλογική ευθύνη και να επιχαίρεις με τις δολοφονικές επιθέσεις στους "μπάτσους".
Υπάρχουν και για σας κόμματα απλά όχι φιλελεύθερα, αλλά κόμματα με νοοτροπία ναζί, ξέρετε ποια.
πιθανον ο μπους για τα αμερικανικα δεδομενα να θεωρειται ανικανος.ομως για τα ελληνικα θα ηταν καλυτερος σχεδον απο ολους τους ελληνες πρωθυπουργους του τελευταιου μισου αιωνα. αρα η συγκριση ειναι λιγο αστοχη.
αθανασιος
@ Ο/Η Ανώνυμος
Πήρα το κείμενό σου και αντικατέστησα τις λέξεις χουντίλα και χουντικός.
Συμπέρασμα: το κείμενο αφήνει τις ίδιες εντυπώσεις...
Αριστερίλα είναι να ονομάζεις κάθε αντικοινωνική εκδήλωση βίας και χουλιγκανισμού "εξέγερση", όπως οι ορίτζιναλ αριστεροί ονόμαζαν το πραξικόπημά τους "επανάσταση".
Φασισμός είναι να αποδίδεις συλλογική ευθύνη και να επιχαίρεις με τις δολοφονικές επιθέσεις στους "μπάτσους".
Επομένως, τί αριστεροί, τί χουντικοί, το ίδιο και το αυτό.
Μάριο, δεν ξέρω αν ήταν στις προθέσεις σου, αλλά το συμπέρασμα σου είναι σωστό, άνθρωποι που εκφράζονται από συνθήματα όπως "η δημοκρατία σκοτώνει", και χρησιμοποιούν οι ίδιοι την βία εναντίον των (θεωρητικών) αντιπάλων τους είναι προφανές ότι δεν διαφέρουν παρά μόνο στα επιφαινόμενα.
Στην Ελλάδα βέβαια δεν τύχαμε της πολυτέλειας μιας πενηντακοετούς αριστερής χούντας, αλλά μιας επταετούς ακροδεξιάς, έτσι οι δύο όροι φαντάζουν ακόμα για ορισμένους ως αντιθετικοί.
Επίσης σιγά τη σοβαρή αποτίμηση από τον αδερφό της επίσημης συνηγόρου των τρομοκρατών, διαβάστε και κάποιες άλλες, όπως τις παρακάτω:
http://www.diamet.gr/el/readText.asp?textID=6408
http://www.diamet.gr/el/readText.asp?textID=6406
http://www.diamet.gr/el/readText.asp?textID=6372
Είναι "εκσυγχρονιστές" οι κύριοι, ελπίζω να μη μυρίζουν "χουντίλα", κλείστε πάντως τη μύτη σας καλού-κακού.
Δυο-τρια πραγματάκια. Πρώτον ο Χ.Πεΐτσίνης ανέβηκε δέκα πόντους τουλάχιστον στην εκτίμησή μου με το link στο dentnews, στην espresso του οδοντιατρικού χώρου. Δεν είναι ο μόνος που διαβάζει και περιμένω και από τους άλλους που διαβάζουν dentnews να το κάνουν δημόσια. Εγώ το δηλώνω ήδη.
Δεύτερον το e-rooster δεν είναι ο Ριζοσπάστης της ΦΣ. Αν θέλει κανείς να μάθει τις θέσεις της ΦΣ δεν έχει παρά να δει τις επίσημες ανακοινώσεις της για τα επεισόδια. Έχουν βγει 4 ανακοινώσεις, δείτε τις εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ, είναι πολύ-πολύ μετριοπαθείς και σύμφωνα με το αίσθημα της κοινής λογικής και γενικά με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο, ακόμα και αν δεν έχω τις καλύτερες σχέσεις με τους...μπάτσους όπως παρουσιάζεται από την αρθρογραφία μου, αλλά στην πραγματικότητα δεν θέλω την κατάργηση της αστυνομίας, αλλά το να γίνει σύγχρονη και να αρμόζει σε ένα δημοκρατικό, σύγχρονο, ελληνικό κράτος. Τώρα αν κάποιος, ακόμα και εγώ πιστεύει διαφορετικά από αυτά που λέει η ΦΣ, σε ένα ανοιχτό φόρουμ όπως αυτό, έστω και αν έχει φιλελεύθερο προσανατολισμό, χωράνε πολλες απόψεις και μπορεί να γράφει ελεύθερα. Ούτε η ΦΣ είναι το ΚΚΕ που...χωρίς γραμμή ο ΚΝίτης δεν γαμεί ως γνωστόν. Δεν ανήκουν όλοι όσοι γράφουν στο ρούστερ στην ΦΣ, εγώ προσωπικά ανήκω, αλλά θα επαναλάβω, το ρούστερ δεν είναι Ριζοσπάστης της ΦΣ, διαβάστε καλύτερα τις ανακοινώσεις. Είναι πολύ κατατοπιστικές και πιστεύω από τις λίγες που γράφτηκαν χωρίς στρογγυλέματα του λόγου και με πραγματικό ενδιαφέρον για την ανεύρεση λύσεων.
Για το αν ενδιαφέρει ή όχι ένα φιλελεύθερο ο ανασχηματισμός, πιστεύω πως ναι. Μπορεί να γίνουμε σαν τους αριστερούς, που πιστεύουν ότι ή το δικό τους σύστημα ή τίποτα, οπότε οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης των υφισταμένων συνθηκών είναι ρεφορμισμός αφού δεν θα φέρει τον κομμουνισμό, αλλά επειδή η...φιλελεύθερη ουτοπία δεν έρχεται αύριο το πρωί, προτιμώ να έχω μια καλύτερη κυβέρνηση σήμερα. Βρίσκω το άρθρο καλό και εύστοχο, η κριτική βοηθά μια κυβέρνηση που ακούει(;) τους πολίτες να διορθώσει τον βηματισμό της. Είναι καθήκον κάθε πολίτη απ'όποιον χώρο και αν προέρχεται να κάνει κριτική στην κυβέρνηση, και κακοπροαίρετη ενδεχομένως, ώστε να έχουμε μια καλύτερη διακυβέρνηση, πρώτα από την κυβέρνηση που κυβερνά και δεύτερον από μια άλλη κυβέρνηση αν γίνουν εκλογές. Εμένα με ενδιαφέρει και το πώς δένει την γραβάτα του και τα κορδόνια του ο πρωθυπουργός, αν αυτό στοχεύει να περάσει ένα μήνυμα στο κοινό.
Πρωτοδιάβασα Λένιν όταν πολλοί από εσάς δεν είχατε καν γεννηθεί.
Και σήμερα ένας φοιτητής που γραφτεί σε μια αριστερή γκρούπα διαβάζει από μια φορά το "Κράτος και Επανάσταση" του Λένιν. Το Indymedia έχει 200,000 επισκέπτες την ημέρα, οποιοσδήποτε μπορεί να μπει και να διαβάσει. Big deal. Αν η εικόνα που έχει κάποιος είναι η αριστερά του 1975 και του 1979 που κατέβαιναν 1,000,000 άνθρωποι στο Πολυτεχνείο και η Άννα Βίσση με τον Γιώργο Νταλάρα έκαναν συναυλίες "ενάντια στην κρατική τρομοκρατία" τότε όλοι οι πενηντάρηδες στην χώρα μας είναι "ειδικοί" επί της αριστεράς. Όχι άλλα credentials ατάκτως εριμμένα, ειδικά στην Ελλάδα που υπάρχει μια μόνο αριστερά που καλύπτει το 95% του πολιτικού χώρου, όσοι προέρχονται από το ΚΚΕ και τις διασπάσεις του.
Οι πρωτεργάτες των επεισοδίων είναι αναρχικοί, αλλά κανένας δεν ισχυρίστηκε ότι διάβασε Κροπότκιν και τους καταλαβαίνει γι'αυτό! Οι αναρχικοί είναι ένας οργανωμένος πολιτικός χώρος με πολλές και διακριτές ομάδες. Ούτε οι αρχειοθηκάριοι λ.χ. περιμένουν το Indymedia για να οργανωθούν πολιτικά, όπως φαίνεται να πιστεύουν κάποια τζιμάνια στην ασφάλεια. Υπάρχουν και άλλοι χώροι όπου γίνεται αυτό, ξέρετε. Για την ιστορία το Indymedia το διαχειρίζονται μη-αναρχικοί, οι αυτόνομοι του Αυτόνομου Στεκιού. Στην Ελλάδα το πρόβλημά μας είναι ότι οι αναρχικοί δεν...υπάρχουν. Για την κομμουνιστική αριστερά είναι "προβοκάτορες", για την δεξιά είναι η κομμουνιστική αριστερά συλλήβδην και όσοι τους "καλύπτουν" πολιτικά. Αλλά αυτή είναι η παθογένεια του συστήματός μας: οποιοσδήποτε είναι αντισυστημικός, όπως και οι φιλελεύθεροι, είναι αδύνατον να γίνει κατανοητός. Αφού όλα λέγονται και γίνονται κατανοητά μέσα από το πρίσμα του διπόλου δεξιά/ακροδεξιά-κομμουνιστική αριστερά, ο εχθρός είναι το ξένο, το μη κατανοητό - ο αποδιοπομπαίος τράγος. Γι'αυτό στην Ελλάδα όλα τα κακά τα προξενούν οι "νεοφιλελεύθεροι". Σκοπός μας είναι να ξεφύγουμε είτε από την δεξιά, είτα από την αριστερά. Το στρατόπεδο δεν είναι εμείς με την δεξιά, τους οπαδούς της τάξης και της ασφάλειας και οι αριστεροί με τους μπάχαλους απέναντί μας. Είναι εμείς εναντίον του συστήματος. Δεξιάς και αριστεράς.
@pelerin
Για να είμαι προκλητικός θα σας έλεγα, ότι διαφορετικά είναι σαν να λέτε πως αν έρθει στην εξουσία η ΦΙΣ και γίνει πρωθυπουργός ο Περλικός τα πράγματα θα αλλάξουν. Μα αυτό έλεγε και η ΝΔ με τον Καραμανλή πριν το 2004. Εμπιστευτείτε μας και όλα θ'αλλάξουν.
Αν και, όπως πολύ σωστά σημειώνεται πιο πάνω, εδώ είναι το erooster και όχι το blog της ΦΣ, θα ήθελα να απαντήσω στο πάνω σχόλιο.
Προσωπικά, ακόμη κι αν ακούγεται αυτό αμετροεπές και ανεδαφικό, πιστεύω όντως ότι αν γίνει πρωθυπουργός ο Περλικός τα πράγματα θα αλλάξουν. Δεν λέει κανείς «εμπιστευτείτε μας και όλα θ'αλλάξουν», όχι. Μην εμπιστευτείτε κανέναν. Δεν ζητάει κανείς την εμπιστοσύνη σας. Η ψήφος μας αρκεί.
Το παράδοξο αίτημα της ΦΣ να της αποδοθεί εξουσία ώστε να την περιορίσει, είναι ακριβώς αυτό που με κάνει περήφανο για τη συμμετοχή μου στην προσπάθειά της.
Pelerin γράφετε:
"Προσωπικά περιμένω κάτι παραπάνω από τον φιλελεύθερο λόγο. Περιμένω να εγερθεί πάνω από πρόσωπα και να αναδείξει ιδέες και καινούργιο πλαίσιο διακυβέρνησης."
Η κριτική στον πρωθυπουργό της χώρας όσο προσωπική (ή κακόβουλη) κι αν φαίνεται στην ουσία είναι κριτική πολιτική και θεσμική όχι προσωπική. Πολιτική γιατί αφορά έναν φορέα εξουσίας και θεσμική γιατί στρέφεται κατά εκείνων που τον επέλεξαν (ναι μιλάω για την πλειοψηφία του λαού).
Δεν πιστεύω ότι ο Καραμανλής κριτικάρεται λίγο γιατί "μιλάει λίγο". Έχω την εντύπωση πως κριτικάρεται "λίγο" χάρη σ ένα επιτυχημένο επικοινωνιακό οικοδόμημα που έχει στηθεί γύρω του, και προσπαθεί να τον κρατήσει πέρα και έξω από τις περιρρέουσες καταστάσεις. Μιλάμε δηλαδή για εξουσιαστική προπαγάνδα-και εδώ νομίζω πως οι φιλελεύθεροι έχουν κάτι να πουν....
Ο φιλελεύθερος πολιτικός λόγος κατά τη γνώμη μου δε χρειάζεται ένα "καινούργιο πλαίσιο" διακυβέρνησης. Ό,τι ήταν να πει ο Φιλελευθερισμός,το είπε στον καιρό του,την εποχή δηλαδή των μεγάλων επαναστάσεων: διαχωρισμός εξουσιών,κράτος δικαίου,συνταγματισμός,περιορισμένηδημοκρατία. Το πώς κακοποιούνται αυτές οι αρχές είναι ένα ζήτημα που πιστεύω πως πρέπει να μας απασχολεί.
Σε κάθε περίπτωση σου υπενθυμίζω πως τα φιλελεύθερα πολιτικά αιτήματα τα υπερασπιζόμαστε νομίζω υπερ-επαρκώς τα τελευταία 4 χρόνια από αυτό το βήμα.
Τώρα αν θεωρείς ότι σώνει και καλά, σε κάθε άρθρο θα πρέπει να μιλάμε φιλοσοφικά ή ιδεολογικά για τα φιλελευθερα προτάγματα και όχι να σχολιάζουμε κάποιες κινήσεις της εξουσίας τότε σέβομαι το αίτημα σου,αλλά θα προτιμήσω να χρησιμοποιήσω αλλιώς το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης μου
@ Nievskii
Το σχόλιο μου για τον Λένιν απευθυνόταν κυρίως στον xamogelo που κάπου μου είπε πως είναι σίγουρος πως δεν έχω διαβάσει Λένιν. Τώρα τα άλλα που λέτε δεν θα τα σχολιάσω. Δεν υπάρχει περίπτωση να βρούμε κοινούς κώδικες επικοινωνίας.
@ Σαρηγιαννίδη,
I rest my case που λένε και οι αμερικάνοι. Αν άλλαζαν τόσο εύκολα τα πράγματα θα είμαστε ευτυχείς. Όταν, και αν, καλεσθείτε ποτέ να διαχειρισθείτε εξουσία, και παραμείνετε νηφάλιος, θα καταλάβατε τι εννοώ και πόσο μεγάλη κουβέντα είπε ο Λόρδος Άκτον. Σημειώνω πως η έννοια της διαφθοράς δεν έχει να κάνει μόνο με κλοπή. Είναι πολύ ευρύτερη.
Και φυσικά εννοώ εμπιστευτείτε μας με την ψήφο σας. Τι άλλο θα μπορούσα να εννοώ όταν μιλάμε για πολιτικά κόμματα;
@ Πεϊτσίνη
Δεν δώσατε αυτή την εντύπωση με το άρθρο σας. Η επίθεση σας ήταν στο πρόσωπο Καραμανλής και στο όνομα/οικογένεια. Αν αναφερόσαστε στον τρόπο άσκησης της εξουσίας, ότι πχ είναι τεμπελάκος, δεν πολυασχολείται με τους υπουργούς του, δεν έχει ένα δυνατό επιτελείο τεχνοκρατών γύρω του, δεν βάζει προτεραιότητες και δεν κάνει feedback επ'αυτών, θα ήταν μια κριτική στον τρόπο διαχείρισης του θεσμού.
Όχι, δεν είναι αρκετό να λέτε θεωρητικά τις βασικές αρχές του φιλελευθερισμού. Πρέπει, αν μπορείτε φυσικά, να μπολιάζετε με την θεωρία το κάθε πρόβλημα πολιτικής και να αναδεικνύετε την φιλελεύθερη λύση, κυρίως στα δύσκολα. Γιατί στα εύκολα (πχ γάμος ομοφυλοφίλων), που κανέναν δεν ενδιαφέρουν, κανείς δεν θα ασχοληθεί μαζί σας. Και αυτό πρέπει να γίνεται παντού. Δεν αρκούν οι ανακοινώσεις και τα δελτία τύπου του κόμματος. Κανείς δεν τα διαβάζει αυτά. Μπορεί να ακούγεται πολύ κομμουνιστικό αυτό που λέω, αλλά έτσι είναι. Έτσι μόνο ο φιλελευθερισμός έχει κάποιες πιθανότητες να περάσει τους φραγμούς του κυρίαρχου αριστερού/κρατικιστικού λόγου. Με το να μένετε σε ηθικολογίες και σκανδαλολογίες στα σοβαρά ζητήματα δεν διαφοροποιείστε από τους υπόλοιπους.
Το αίτημα στην σύγχρονη Ελλάδα δεν είναι ηθικό με την στενή έννοια. Είναι πρωτίστως αίτημα αποτελεσματικής διοίκησης. Και η μόνη αποτελεσματική διοίκηση είναι ο σεβασμός των κανόνων της αγοράς και η μείωση της παρέμβασης του κράτους σε αυτήν. Το οποίο φυσικά είναι ηθική στάση αλλά με την ευρεία/φιλοσοφική έννοια.
Κατά τ'αλλα συμφωνώ με την τελευταία σας παράγραφο. Μακριά από εμένα να σας υποδείξω πως πρέπει να γράφετε τα άρθρα σας. Προφανώς ο καθένας βάζει τις προτεραιότητες του. Εγώ την γνώμη μου λέω.
@ Σαρηγιαννίδη και Πεϊτσίνη,
Να συμπληρώσω απλώς, και προς άρση παρεξηγήσεων, πως με τις περισσότερες παρεμβάσεις σας λίγο ως πολύ συμφωνώ. Γι'αυτό και ήμουν έντονα κριτικός στις δύο παρεμβάσεις περί ανασχηματισμού και Καραμανλή. Επειδή μου φάνηκαν παράταιρες. Άλλωστε, όπως θα έχετε καταλάβει, μιλάω κυρίως όταν διαφωνώ.
http://seasteading.org/learn-more/intro
@Ανώνυμος
http://seasteading.org/learn-more/intro
:-)
Μείνε στο ακουστικό σου. Σε λίγες μέρες περισσότερα σχετικά με το ινστιτούτο και τις θεωρητικές του βάσεις…
Κάποιος φίλος λίγο πιο πάνω αναφέρθηκε και στα "Νέα" του Σαββάτου 10/1/09 και παρέθεσε ένα σύνδεσμο σχεδόν υπέρ των "κινητοποιήσεων" που ακολούθησαν τη δολοφονία του άτυχου παιδιού.
Παρέλειψε να πει ότι μέσα στο ίδιο ένθετο (το οποίο το αρχειοθέτησα γιατί τα κείμενα ήταν όντως ένα κι' ένα) υπήρχε και το άρθρο που παρατίθεται και στον κάτωθι σύνδεσμο, και το οποίο βάζει τα πράγματα σε μια άλλη διάσταση.
...και αυτό το σχόλιο περι "χουντίλας" ήταν ανάξιο σχολιασμού.
Καλό είναι να τα βλέπουμε λίγο πιο σφαιρικά τα πράγματα.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4495992
Νομίζετε πως με κοντρα στη ΝΔ θα βγειτε στη βουλή ρε πρόβατα? Μονο ενα κεντροδεξιο κομμα χωρα στο κοινοβουλιο πάρτε το χαμπάρι
ουστ ρε κομματοσκυλο ανωνυμε
Έγινε τώρα και η ΦΣ «κεντροδεξιό κόμμα»;
Τι άλλο θα ακούσουμε;
Δημοσίευση σχολίου