To Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας είναι μια ενδιαφέρουσα δράση της Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας, που είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας και της κοινής δράσης 8 ιδιωτικών κοινοφελών ιδρυμάτων. Μετέχουν το Ίδρυμα Ευγενίδου, το Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη, το Ίδρυμα Ι. Φ. Κωστόπουλου, το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, το Ίδρυμα Μποδοσάκη, το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου, το Κοινωφελές Ίδρυμα Άλέξανδρος Ωνάσης και το Ίδρυμα Λαμπράκη. Σκοπός του Δικτύου είναι να προωθεί εκπαιδευτικές καινοτομίες στις σχολικές μονάδες και έτσι επιδιώκει την ουσιαστική αλλαγή στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πράξης με τρόπο που να αναδεικνύει δημιουργικές μορφές εργασίας και μάθησης στο σχολείο.
Δυστυχώς εδώ και δεκαετίες η σχολική εκπαίδευση στη χώρα μας έχει βαλτώσει. Κάθε οργανικό τμήμα του γιγάντιου κρατικού μηχανισμού της αντιστέκεται σε κάθε αλλαγή που θα αλλάξει τον προσανατολισμό της. Και όταν προτείνονται αλλαγές αυτές είναι συνήθως δέσμιες των ιδεοληψιών μιας κομματικής νομενκλατούρας του εκάστοτε κόμματος εξουσίας. Την ανεπάρκεια είναι πασιφανής, η κοινωνία την έχει διαγνώσει (όσοι τουλάχιστον ζουν εκτός του κράτους) και έρχεται να καλύψει με ιδιωτικούς φορείς όπως η Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία. Μπορεί η ιδιωτική εκπαίδευση να μην μπορεί να γίνει ρεαλιστική επιλογή για τους περισσότερους Έλληνες στο άμεσο μέλλον, αλλά αν δεν μπορέσουν ανεξάρτητοι φορείς να βελτιώσουν την τραγική εικόνα της κρατικής, τότε δεν έχουμε τίποτα να περιμένουμε.
6 σχόλια:
Εσεις λετε: "αφου εχουμε κακη δημοσια παιδεια ας αναπτυξουμε την ιδιωτικη" και εγω λεω:"γιατι να μην βελτιωσουμε τη δημοσια;"
@ ανώνυμος
Διότι τόσες δεκαετίες τώρα όλες οι κυβερνήσεις "βελτιώνουν τη δημόσια παιδεία" :)
... με πασιφανή αποτελέσματα.
> Διότι τόσες δεκαετίες τώρα όλες οι κυβερνήσεις "βελτιώνουν τη δημόσια παιδεία" :)
... με πασιφανή αποτελέσματα.
Έτσι ακριβώς.
Κι όμως, δεν λέει "ας αναπτύξουμε την ιδιωτική εκπαίδευση", τουλάχιστον όχι άμεσα.
Αυτό που βλέπω να λέει είναι "ας αφήσουμε κάποια χαραμάδα για την ανάπτυξη καινοτομιών."
Κατ' αρχάς ακούγεται πολύ θετικό αν και εντός του γνωστού αραχνιασμένου πλαισίου.
Tοσες δεκαετίες τώρα όλες οι κυβερνήσεις ΔΕΝ "βελτιώνουν τη δημόσια παιδεία" απλά λένε ότι το κάνουν. Η "χαραμάδα για την ανάπτυξη καινοτομιών" δεν είναι τίποτα άλλο από περαιτέρω διάλυση της δημόσιας παιδείας. Οι κυβερνήσεις είναι παντελώς ανάξιες να ελέγξουν την ιδιωτική παιδεία που θα προσφέρεται με αποτέλεσμα ιδιωτικές εταιρίες με μηδενικό αίσθημα ευθύνης (πχ vodafone (υποκλοπες)) να προσφέρουν αμφιβόλου ποιότητος παιδεία και να μοιράζουν πτυχία δεξιά και αριστερά.
@endiaferon: Συμφωνώ για την απόσταση λόγων και έργων αλλά από πουθενά δεν συνάγεται αυτό που καταλογίζεις στην αναφερόμενη προσπάθεια. Ακριβώς το αντίθετο. Δες και το site της πρωτοβουλίας. Απ' ότι φαίνεται η συμμετοχή στο δίκτυο γίνεται με πρωτοβουλία των ίδιων των εκπαιδευτικών (ή των σχολείων) και υπάρχουν σημαντικά περιθώρια αυτόνομης δράσης (και διάδρασης) εντός του δικτύου. Άρα, δεν βλέπω που είναι η αντίρρησή σου.
Εγώ απλά εξέφρασα το φόβο ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δηλ. το καθεστώς λειτουργίας και οι δεσμεύσεις του υπάρχοντος συγκεντρωτικού συστήματος μπορεί να ακυρώσουν τα θετικά της πρωτοβουλίας. Μακάρι να μην ισχύσει κάτι τέτοιο.
Δημοσίευση σχολίου