Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) αλλά και άλλες αντίστοιχες συσπειρώσεις επαγγελματιών, απηύθυναν έκκληση προς τους πολίτες να καταθέσουν αγωγές κατά του ελληνικού Δημοσίου για τις ζημίες που υπέστησαν κατά τα πρόσφατα επεισόδια.Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι αν όντως θεμελιώνεται κάποια ευθύνη του κράτους για τις καταστροφές των περιουσιών που έλαβαν χώρα μέσα στη βδομάδα.
Ας κάνουμε αρχικά μια μικρή αναφορά στα πραγματικά περιστατικά. Τις τελευταίες μέρες τα κέντρα αρκετών μεγαλουπόλεων συνταράσσονται από οχλαγωγικές επιθέσεις.Δεν εννοούμε φυσικά τις διαδηλώσεις αλλά τον εκφυλισμό τους σε έκτροπα και λεηλασίες. Μια συγκέντρωση πολιτών συνιστά κατοχυρωμένο δικαίωμα,αρκεί να γίνεται «ήσυχα και χωρίς όπλα». Τη στιγμή που η συγκέντρωση μετατρέπεται σε μαζικές ταραχές χάνει τον νόμιμο χαρακτήρα της. Σ αυτήν την περίπτωση καλείται η δημόσια δύναμη να τη διαλύσει.
Για τη διάλυση ο νόμος αναγνωρίζει ή ανέχεται διάφορα μέσα: χρήση γκλομπ, καταιονισμό με νερό, χρήση χημικών , δακρυγόνων κλπ. Σημαντικός είναι ο κατ εξαίρεση χαρακτήρας της χρήσης των μέσων και η δικαιολόγηση της από την αντισταση των κακοποιών στοιχείων ή κάποιον επικείμενο κίνδυνο.
Οι κανόνες της εμπλοκής περιλαμβάνουν διάφορες δοκιμασμένες στρατηγικές.Το ερώτημα είναι αν αυτές οι στρατηγικές εφαρμόστηκαν αποτελεσματικά στην περίπτωση των επεισοδίων. Στην περίπτωση μας τα αντικειμενικά οφέλη της αστυνομικής δράσης (ή καλύτερα αδράνειας) υπήρξαν μηδαμινά. Εκατοντάδες περιουσίες καταστράφηκαν και οι ζημιές ανήλθαν σε εκατομμύρια ευρώ. Η πληροφόρηση μας είναι αναγκαστικά ελλειπής, οπότε κρίνουμε εκ του αποτελέσματος. Στις οθόνες μας εξάλλου, είδαμε αστυνομικούς να κοιτάν τις καταστροφές,να ανταπαντούν με ρίψη πετρών (!) , με καθύβριση των κουκουλοφόρων, με ανελέητο γρονθοκόπημα κατόπιν της συλλήψεως. Οι συγκεκριμένες ενέργειες δε μπορεί να θεωρηθούν ούτε αναγκαίες, ούτε ανάλογες προς το σκοπό,δηλαδή τη διάλυση των ταραχωδών διαδηλώσεων. Θυμίζουν τις διαδηλώσεις του 1968 στο Σικάγο οπότε η αστυνομία εφόρμησε κτηνωδώς κατά οποιουδήποτε βρέθηκε στο δρόμο της.Συνιστούν δηλαδή κυριολεκτικά παράδειγμα προς αποφυγή για ένα κράτος δικαίου.
Η νομική αντιμετώπιση του θέματος προυποθέτει την προσφυγή μας στην σχετική νομοθεσία και νομολογία. Σύμφωνα με το άρθρο 105 του ΕισΝΑΚ για παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του δημοσίου κατά την άσκηση της δημόσιας
εξουσίας που τους έχει ανατεθεί, το δημόσιο ενέχεται σε αποζημίωση,
εκτός αν η πράξη ή παράλειψη έγινε κατά παράβαση διάταξης που υπάρχει
για χάρη του γενικού συμφέροντος.
Έχουμε δηλαδή τη θέσπιση αδικοπραξίας δημοσίου δικαίου για τα όργανα του Δημοσίου «κατά την άσκηση της ανατεθειμένης σ` αυτά εξουσίας από την οποία αδικοπραξία γεννιέται υποχρέωση του Δημοσίου προς αποζημίωση, εφόσον με (... )
παράλειψη του οργάνου ανεξάρτητα από την υπαιτιότητά του προσβλήθηκε
ιδιωτικό προστατευόμενο από τη διάταξη συμφέρον προστατευόμενο από τη
διάταξη που παραβιάστηκε». (βλ. απόφαση Εφετείου Αθηνών υπ.αρ. 5352/1977)
Εξάλλου, κατά το άρθρο 8 του Ν.2800/2000 "Αναδιάρθρωση Υπηρεσιών Υπ.Δημ.Τάξης,Αρχηγείο Αστυνομίας, κλπ "ο κλάδος αστυνομίας τάξης" έχει ως ειδικότερη αποστολή ιδίως:
"α. Τη διασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης και ευταξίας και την παροχή
έννομης προστασίας στους πολίτες και συνδρομής στις αρχές.
β. Την τήρηση της τάξης στους δημόσιους χώρους και στις δημόσιες
συγκεντρώσεις και συναθροίσεις και την προστασία των ατομικών και
συλλογικών δικαιωμάτων των πολιτών κατά τις εκδηλώσεις αυτές."
Είναι προφανές λοιπόν ότι νομολογία και νομοθεσία δέχονται ευθύνη του κράτους λόγω παράλειψης ή αμέλειας των αστυνομικών οργάνων να προστατεύσουν τη ζωή και την περιουσία των πολιτών στη διάρκεια οχλαγωγιών και σχετικών ταραχών (βλ. και Τάχος "Το Δίκαιο της Δημόσιας Τάξης",εκδ.Σάκκουλας, σελ 121 όπου και παρατίθεται ενδεικτική νομολογία:ΑΠ 106/1969, ΕφΑθ803/1959 κλπ)
Κατόπιν των ανωτέρω, πιστεύω ότι όντως υφίσταται το απαραίτητο υπόβαθρο για να θεμελιωθεί μια ενδεχόμενη αγωγή κατά του δημοσίου με αιτιολογικό την παράλειψη των αρμοδίων αρχών να προβούν στα κατάλληλα και αναγκαία μέτρα για να σωθούν οι περιουσίες εκατοντάδων πολιτών.
Σημαντικότερος φυσικά -ενόψει και των "ταγμένων" αποζημιώσεων εκ μέρους του πρωθυπουργού- είναι ο συμβολικός χαρακτήρας αυτής της κίνησης που θα μας υπενθυμίσει για μια ακόμα φορά ότι το "δημόσιο" δεν ειναι μια απρόσωπη και ανεξέλεγκτη εξουσία.Είναι το κράτος-δικαίου που αυτοδεσμεύεται μέσα σε ένα κοινά αποφασισμένο νομικό πλέγμα και στέκει υπόλογο των πράξεων ή των παραλείψεων του.
55 σχόλια:
Ταυτόχρονα να ελεγχθεί κατά πόσο οι έμποροι που θα κινηθούν δικαστικά έναντι του δημοσίου (και όχι του κράτους) έχουν το δικαίωμα τις κίνησης αυτής, κοινώς έχουν συμμετάσχει ως οφείλουν στο δημόσιο.
Ταυτόχρονα θα ήθελα να εξεταστεί πλήρως αν έχουν τηρήσει κάθε πτυχή κάθε νόμου, ειδικά των φορολογικών, των διατάξεων ασφαλείας αλλά και των εργασιακών. Ειλικρινά δεν δίνω το δικαίωμα σε ανθρώπους που δεν έχουν σεβαστεί μία φορά έναν νόμο, να κρυβονται πίσω από αυτόν.
Αν βέβαια οι αγωγές στραφούν έναντι των οργάνων που δεν έπραξαν ορθώς την δουλειά τους και όχι έναντι του δημοσίου, θα συμφωνήσω μαζί σας. Κάποτε καλό θα ήταν να προσωποποιούνται οι ευθύνες αντί να καλυπτόμαστε πίσω από έννοιες όπως δημόσιο και κράτος.
Κατά τα λοιπά, ας μη σχολιάσω το θέμα νομοθέτησης της καταστολής…
Όπως λέω πάντα, αν χρειαστεί να φτάσεις σε καταστολή για να επιβάλλεις έναν νόμο, καλύτερα να κοιτάξεις τι στραβό έχει ο νόμος.
Στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα. Πριν 10 μήνες όταν γράφτηκε μια αντίστοιχη πρόταση στο ρούστερ, ο εσμός της ακροδεξιάς απολογητικής, που μασκαρεύεται σε αγάπη της τάξης και της ασφάλειας, θεωρούσε κάτι τέτοιο...αντιφιλελεύθερο, λίγο έως πολύ. Εκ των υστέρων ας γίνουν αγωγές. Αλλά αυτό λέει πολλά για το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου αυτής της χώρας. Πέρα από αστείες κραυγές του στύλ "γαμήστε τα κωλόπαιδα" - τα αποτελέσματα αυτής της νοοτροπίας τα είδαμε το Σάββατο - δεν υπάρχει μια σοβαρή πρόταση εδώ και χρόνια. Ελπίζω τώρα να αλλάξει κάτι. Αλλά όσο δεν υπάρχουν προτάσεις σοβαρές δεν πρόκειται.
Υ.Γ. Να προσθέσω και ένα άλλο γεγονός που μπορεί να γραφτεί σε μια τέτοια αγωγή. Οι αστυνομικοί διαμαρτύρονται συνέχεια ότι δεν τους αφήνουν να κάνουν την δουλειά τους. Αλλά οι ίδιοι δεν έχουν διαμαρτυρηθεί ποτέ για τον εξοπλισμό τους. Εργαλεία καταστολής των διαδηλώσεων είναι τα χημικά όπλα CS/CN, τα γνωστά δακρυγόνα. Τα δακρυγόνα είναι επικίνδυνα, αλλά γενικά λιγότερο σε σχέση με μια αδέσποτη πέτρα για έναν άνθρωπο που δεν φορά πανοπλία. Είναι επικίνδυνα όταν τα χρησιμοποιείς σε συνταξιούχους ή μικρά παιδιά, όπως έχει γίνει πολλές φορές κατά κατοίκων, στο Πεδίο του Άρεως, στο Σύνταγμα, στην Ηγουμενίτσα, στην Λευκίμμη, στον Ελαιώνα το πιο πρόσφατο κ.ο.κ. Όταν ένας διαδηλωτής πετά μια πέτρα σε ένα ΜΑΤατζή, ο ΜΑΤατζής μπορεί να μην πάθει τίποτα, αφού ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να σε πάρει η πέτρα στο κεφάλι/πρόσωπο. Όταν ένας αστυνομικός πετά μια πέτρα σε διαδηλωτή, μπορεί να τον σκοτώσει. Βλέπουμε πολλές φορές να πετούν πέτρες σε διαδηλωτές - οι μπάχαλοι έχουν κράνη, οπότε ούτε αυτοί έχουν - συνήθως - ανάγκη. Μάλιστα αυτές τις μέρες είδαμε και να πετούν πετρες σε μαθητές. Αλήθεια πόσους Γρηγορόπουλους θέλουμε;
Οι αστυνομικοί που το κάνουν αυτό το κάνουν επειδή είναι κακοί επαγγελματίες, αλλά και για ένα ακόμη λόγο: δεν έχουν αρκετές προμήθειες δακρυγόνων. Βλέπουμε συχνά σε αριστερά sites εικόνες δακρυγόνων από το 1999, από το 1992 και ακόμα και από το...1978. Ληγμένα δακρυγόνα όμως είναι δακρυγόνα που δεν δουλεύουν. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει έγκαιρα οι απαραίτητες προμήθειες. Αντίστοιχα, βλέπουμε ότι οι προμήθειες αυτές εκτός του ότι δεν έχουν γίνει έγκαιρα, δεν έχει προβλεφθεί να ανεφοδιάζονται τα τμήματα που βρίσκονται στους δρόμους. Σύμφωνα με μαρτυρία γνωστού μου μαγαζάτορα, πριν 3 μέρες στους δρόμους γύρω από το πολυτεχνείο μετά από μια ώρα είχε σταματήσει η ρίψη χημικών και οι αστυνομικοί έπαιζαν πετροπόλεμο με τους αναρχικούς. Αυτό δηλώνει έλλειψη μέριμνας.
Καταιωνισμό με νερό δεν έχουμε δει ποτέ στους ελληνικούς δρόμους. Επίσης, κάτι που δεν λέγεται ρητά είναι ότι η διάρθρωση των ΜΑΤ τα κάνει ανίκανα για σοβαρή καταστολή διαδηλώσεων. Στην Γαλλία έχουν ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με εμάς, γιατί τα κατάφρακτα ΜΑΤ είναι για να διαλύουν διαδηλώσεις, όχι να κυνηγάνε 50 κιλά ελαφρύτερους μπάχαλους και να τους συλλαμβάνουν. Είδαμε ότι η ελληνική αστυνομία δεν έβγαλε ομάδες αστυνομικών με μπλε - αυτοί που θα κάνουν τις συλλήψεις - παρά 4 μέρες μετά την επέκταση των γεγονότων. Αυτό υποδεικνύει και έλλειψη σχεδιασμού από την ηγεσία της αστυνομίας και είναι ένα ακόμα επιβαρυντικό στοιχείο. Επίσης η αστυνομία ανέχτηκε μικρές οργανωμένες συμμορίες χρυσαυγιτών και "αγανακτισμένων πολιτών" να κινούνται στο πλευρό της. Σε οποιοδήποτε βιβλίο διαθέτουν οι διάφορες αστυνομίες στον κόσμο για αντίστοιχες καταστάσεις, αυτό είναι foul και δηλώνει έλλειψη ελέγχου της κατάστασης και αυτό πρέπει να προστεθεί σε σχετική αγωγή.
Νιέφσκυ
"Στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα"
Aπευθύνεστε σε εμένα; Δεν αντιλαμβάνομαι το σχόλιο.Αλλωστε το δικαίωμα αγωγής κατά του δημοσίου δεν καθιερώθηκε πρόσφατα.Υπάρχει εδώ και δεκαετίες.Δεν καταλαβαίνω,τότε είχατε προτείνει κάτι διαφορετικό από το νομικά ισχύον;
Σε όλους απευθύνεται, όχι σε έναν άνθρωπο. δεν είναι απόπειρα ατομικής κριτικής. Είχα την τύχη να βγάλω την ουρά μου απέξω, γράφοντας κάποια πράγματα πριν καιρό. Και τώρα έχω και την...μετριοφροσύνη να το υποδεικνύω. Δεν είναι κακό πού και πού να χτυπάμε τον εαυτό μας στην πλάτη, ελπίζω να μην με παρεξηγήσετε για αυτή μου την αδυναμία. Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν θεωρώ, βέβαια, ότι προσωπικά είστε απολογητής της ακροδεξιάς, η οποία δυστυχώς στην Ελλάδα καθορίζει την ιδεολογικοπολιτική ατζέντα, όπως φαίνεται τελικά. Είπαμε, δεν αφορά ένα άτομο το σχόλιο.
Αλλά ταυτόχρονα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι όποιος φωνάζει για ένα πράγμα, χωρίς να φωνάζει για κάτι άλλο κάνει μια συνειδητη πολιτική επιλογή. Δεν γνωρίζω κ.Πεϊτσίνη αν στο παρελθόν, σε ιδιωτικές συζητήσεις ή και δημόσιες προτείνατε κάτι διαφορετικό. Αν δεν το κάνατε, αλλά φωνάζατε για τους "γνωστούς-αγνώστους" που τα σπάνε, τους μετανάστες που μας "απειλούν" και "πού είναι η αστυνομία", τους αστυνομικούς που "δεν τους αφήνουν να κάνουν την δουλειά τους", χωρίς να φωνάξατε γιατί η αστυνομία είναι αναποτελεσματική και υπερστελεγχωμένη, γιατί η αστυνομία πρέπει να μεταρρυθμιστεί, γιατί η αστυνομία πρέπει να τιμωρεί τους επίορκους αστυνομικούς, να έχει κριτήρια απόδοσης και να σέβεται τις πολιτικές ελευθερίες και όχι να ρίχνει ζαρντινιέρες και να εξοστρακίζει σφαίρες στους πολίτες, τότε πραγματικά κάνατε τότε μια επιλογή. Μπορεί να το κάνατε ή όχι. Αλλά εδώ δεν είμαι για απολογητής φρονημάτων. Ας το κάνει η ακροδεξιά απολογητική που απαιτεί από εμάς να δώσουμε δηλώσεις μετανοίας κάθε φορά.
Το ένα καινούριο(;) που προτάθηκε τότε είναι η πρόταση για δυνατότητα αποζημίωσης με χαρακτήρα ποινής. Εξόσων γνωρίζω, και δεν είμαι νομικός, ο θεσμός δεν προβλέπεται στο ελληνικό δίκαιο. Μπορεί να είναι δόκιμο, μπορεί και όχι. Δεν ανακαλύπτουμε το αυτό του Κολόμβου, αλλά είναι μια πρόταση που είναι διαφορετική από το "αφήστε τα παιδιά έχουν δίκιο" και το "γαμήστε τους αναρχικούς", δεν νομίζετε;
Επίσης, αυτό που προτάθηκε τότε, είναι ότι η αιτιολόγηση αγωγών κατά του δημοσίου δεν πρέπει να στηρίζεται στο ότι πληρώνουμε φόρους για την προστασία μας, αλλά στο ότι έγινε ζημιά. Και η ζημιά οφείλεται στο ότι οι αστυνομικοί συμπλέκονταν και συμπλέκονται με τους αναρχικούς. Ποιος το ξεκίνησε ή ποιος φταίει δεν με ενδιαφέρει. Αλλιώς μπαίνουμε στον φαύλο κύκλο ο Κωστάκης χτύπησε τον Γιωργάκη, και ο Γιωργάκης είπε στην δασκάλα του δεν φταίω που πλακωθήκαμε, γιατί ο Γιωργάκης το ξεκίνησε. Αλλά δεν είμαστε στο δημοτικό και δεν αναγνωρίζω ότι το κράτος πρέπει να έχει ιδιαίτερα προνόμια. Έχει βέβαια, και πρέπει να έχει, το μονοπώλιο και το προνόμιο της νόμιμης βίας. Αλλά όχι το προνόμιο της βίας γενικά και αόριστα.
Το νόημα είναι ότι αυτά που τότε προκαλούσαν ύβρεις, σήμερα μπορεί να συζητηθούν πιο νηφάλια. Αλλά και πάλι είναι θλιβερό, αφού όταν υπάρχει ένα πρόβλημα πολλές δεκαετίες, το να το αγνοείς και να αφήνεις μόνο την ακροδεξιά να μιλάει έχει τις παρενέργειές της. Αυτή είναι η πολιτική επιλογή. Και απαιτεί διορατικότητα να μην αναμασάς τα ίδια και τα ίδια συνέχεια. Όσοι βρίσκονται σε δημόσια αξιώματα ή έχουν επιρροή στην ελληνική κοινωνία δεν το έκαναν γιατί δεν ήταν διορατικοί. Τις παρενέργειές της μονοπώλησης του δημόσιου λόγου από την ακροδεξιά την πληρώνουμε όλοι τώρα. Συζητάμε λ.χ. για τα γεγονότα στην Πάτρα όπου 50 ακροδεξιοί οδηγούσαν 50 καταστηματάρχες. Την μεθεπόμενη ημέρα έγινε ειρηνική διαδήλωση στο κέντρο της Πάτρας από 5,000 άτομα που δεν έπαιξε πουθενά, ακριβώς γιατί αυτό δεν υποθάλπει τα κατώτερα ένστικτα του κόσμου! Αντί να ενεργοποιηθεί η κοινωνία νομιμοποιούνται οι εγκληματίες και οι συμπεριφορές τους. Και δεν παίζει πουθενά ότι κάηκαν πολλαπλάσιες τράπεζες, γιατί αυτό έχει, δυστυχώς, την επιδοκιμασία του κόσμου. Οι συνειδητές επιλογές της αντιμετώπισης του φαινομένου ως επικοινωνιακού απονευρώνει τον δημόσιο λόγο που εκφέρεται και οδηγεί αναπόφευκτα στην εκτροπή.
Υ.Γ. Για την ιστορία, στο νευραλγικό τμήμα των Πατησιών υπήρξαν ορισμένες ενδιαφέρουσες καταγγελίες για τον αστυνομικό διοικητή. Μήπως να προστεθεί και αυτό στην αγωγή για την καταλληλότητα των ανθρώπων που καλούνται να στελεγχώσουν ηγετικές θέσεις της ΕΛΑΣ;
Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν θεωρώ, βέβαια, ότι προσωπικά είστε απολογητής της ακροδεξιάς, η οποία δυστυχώς στην Ελλάδα καθορίζει την ιδεολογικοπολιτική ατζέντα, όπως φαίνεται τελικά.
Τις παρενέργειές της μονοπώλησης του δημόσιου λόγου από την ακροδεξιά την πληρώνουμε όλοι τώρα.
Φιλε, εισαι στα καλα σου;
Λιακος, Σωμεριτης, Εισαγγελατος γραφτηκαν προσφατα στην Χρυση Αυγη, δεν το μαθατε?
Etsi einai. An den plhroneis forus sto ellhniko kratos, mh zhtas thn prosasia aytoy toy kratoys poy thelete na apodhmisete. Gai skeftite to kallytera. Mhpos o ypourgos me tis off shore etairies gia na glitosei forys ftaiei perissotero gai ta prosfata gegonota, apo ton merokamatiarh astinomo. Kai etsi to syndeo me ena prohgoymeno arthro peri huikhw ypoxreoshw thw forodiafyghw. Prostasia kai apozhmioseiw oi katasthmatarxes na zhthsoyn apo ta nhsia Cayman. Oxi aplos na toys apomhzoyn toyw foroys xoris antikrisma. Toso apla.
...οχύ επή τις ουσύασ Άλλα όλιγο σχετικώ:
Δεαρ Dennis Fifth,
must first learn spelling Greek better, and then try posting again.
:))
Νievski
Kαταρχάς να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Το δικαίωμα αποζημίωσης, -για να το θέσω απλά-, απέναντι στο Δημόσιο και τις παραλείψεις του υπάρχε εδώ και δεκαετίες. Το κράτος έχει εναχθεί επανειλημμένα για περιπτώσεις παράλειψης προστασίας του πολίτη.Μπορώ αν θέλετε να σας φέρω το παράδειγμα καταστηματάρχη που αν θυμάμαι καλά αποζημιώθηκε για τις ζημιές στο κατάστημα του λόγω έκρηξης αυτοσχέδιου μηχανισμού κατά τη διάρκεια διαδήλωσης. Το δικαστήριο έκρινε ότι ο ενάγων ορθώς αιτήθηκε αποζημίωσης καθώς τα αστυνομικά όργανα όφειλαν να λάβουν μέτρα προστασίας (το μαγαζί βρισκόταν δίπλα σε ξένη πρεσβεία και η αστυνομία βάσει της τότε νομοθεσίας όφειλε να προστατεύει τέτοια μέρη).
Συνεπώς η πρόταση σας, αν την κατάλαβα καλά (αλλιώς διορθώστε με) εφαρμόζεται ήδη.Η ευθύνη του δημοσίου δεν θεμελιώνεται φυσικά πάνω στη «ζημιά» όπως λέτε αλλά πάνω στην παράλειψη νόμιμης υποχρέωσης των οργάνων του να προστατεύσουν τα δικαιώματα των πολιτών. Και αυτό φυσικά είναι το δικαιικά ορθό.
Να σημειώσω τέλος ότι ασφαλώς και δεν περιμένω να ξέρετε τα παραπάνω,καθώς δεν είστε νομικός,πάντως αν είχα παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη συζήτηση όπου αναφέρεστε θα σας επισήμαινα ότι σε κάποιο βαθμό κρούετε ανοιχτές θύρες.
Κατά τα άλλα. Ελπίζω να μη μου αποδίδετε κάποια ροπή στην ακροδεξιά επειδή υποστηρίζω το άρθρο 22 ΠΚ και το δικαίωμα του πολίτη να ενάγει το δημόσιο για ζημίες. Γιατί αν κάνατε κάτι τέτοιο τότε θα αποδεικνύατε ότι πέσατε θύμα του μανιχαικού κλίματος των ημερών που επιβάλει μια πολιτική συζήτηση επιπέδου «άσπρου-μαύρου». «ο μη μεθ εμού καθ εμού» κλπ.
Ο φιλελεύθερος δικαιωματικός λόγος δεν μπορεί να πέσει ποτέ στις παγίδες της πολιτικής κερδοσκοπίας,κατά την ταπεινή μου γνώμη. Δεν αρνούμαστε το δικαίωμα της άμυνας επειδή υπάρχει «κίνδυνος» να ταυτιστούμε με την ακροδεξιά.Δεν αρνούμαστε το δικαίωμα στη ζωή επειδή υπάρχει «κίνδυνος» να ταυτιστούμε με την ακροαριστερά. Δεν αυτολογοκρινόμαστε κοινώς ανάλογα με τις συνθήκες και την πολιτική μας σπέκουλα. Υιοθετούμε μια δικαιωματοκρατία στηριγμένη στις αρχές που διέπουν ή οφείλουν να διέπουν ένα φιλελεύθερο σύνταγμα: προστασία της ζωής,της ελευθερίας και της ατομικής ιδιοκτησίας.Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο.
Ο Ανδριανόπουλος έγραψε άρθρο με τίτλο "τσακίστε επιτέλους την αναρχία". Ο Μάνος μιλησε σε εξίσου αυστηρούς τόνους.Κι αυτοί ακροδεξιοί λοιπόν κατά τη λογική σας;
Μπορείτε άλλωστε να ερευνήσετε σ αυτό το μπλογκ τις απόψεις μου επί της μετανάστευσης και επί των ατομικών δικαιωμάτων (με εκπλήσσει που δεν τις ξέρετε ως συντελεστής του συγκεκριμένου ιστολογίου).Αλλά ας το αφήσουμε αυτό,ας μην εμμένουμε στις ατομικές μας περιπτώσεις όπως ορθά επισημαίνετε.
Γράφετε τέλος ότι στην Πάτρα ήταν 50 χρυσαυγίτες αυτοί που επιτέθηκαν στους αναρχικούς. Βρισκω ελλειπή την παραπάνω πληροφορία,εγώ άκουσα για 3.000 ανθρώπους αλλά ας το αφήσουμε αυτό,καθώς δεν υπάρχει τρόπος επαλήθευσης:Γνωρίζω περιπτώσεις καταστηματαρχών στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα που πέρασαν τα τελευταία τρία βράδια μέσα στα μαγαζιά τους περιμένοντας από στιγμή σε στιγμή να δεχτούν επίθεση. Πιστεύω ότι καλοπροαίρετα μπορείτε να δεχτείτε πως και στην Πάτρα υπήρξαν ανάλογες περιπτώσεις. Αυτοί οι άνθρωποι δεν χρειάζονται αλληλεγγύη; Και για να μιλήσω στη γλώσσα σας δεν χρειάζονται πολιτική εκπροσώπηση; Πιστεύω ότι ο φιλελευθερισμός έχει να προσφέρει σ αυτούς του ανθρώπους ένα συνεκτικό ιδεολογικό σχήμα που με άξονα την ιδιοκτησία τους θα στρέφεται τόσο ενάντια στην δυσλειτουργική αστυνομία (εδώ συμφωνώ απόλυτα μαζί σας) όσο και ενάντια στην τρομοκρατία των άκρων.
@ My Dear Chrysotheras
I have to apologise for insulting your aesthetics with my misspelling. You see posting comments on blogs is a VERY recent hobby that I'm indulging myself to. I usually do this attack on decency on small blogs not on such Collossal threads like "H Patra kai h Larisa deixnoyn ton dromo" where I wanted to do some troll bashing for you guys, and I was caught between a civil libertarian war. In fact I don't care about spelling because I'm not a nerd (Bitchy!!!) who does guerilla wars with Marxists while nobody cares. I'm actually here because like an idiot I am I didn't go to *Arachova with my friends so I do arguments for argument's sake with people with stupid nicknames with mine the stupidest of 'em all.
In fact this the last comment I'm making in the blog not because you insulted me (Heavy Metal Forums where arguing with xLoveMachine666x is deadly for a Bon Jovi Fan are not anger-provoking to me at all)
but because I wanted *a reason to do so.
Buy Buy E-Roosters.blog
Epilogue: ρι πιδιμ μειν ησ τωσω picky (This means *you are an Obsessive Compulsive Disorder Freak. I know, I was one too.)
UPDATE: * Since I respect neurotics I corrected these mistakes so that* you will not go in grammar-teacher-frenzy.
Here is an article about your Condition in Uncyclopedia (don't worry, it's only the proloque, I wouln't like you to go to spam-bashing-moderarator-mania)*.
OCD or Omniscient Concept of Design or CDO (in alphabetical order, like it SHOULD be!) is a paranormal ability whereby an individual possesses total knowledge of the intrinsic principles, processes, and design of the order of the known universe. Fear and misunderstanding of this special power has led to it being mislabeled in public society as obsessive-compulsive disorder.
UPDATE2 *It seems that the illiterate made some other mistakes again. Here is the serious one.
Obsessive-compulsive disorder (OCD) is a mental disorder most commonly characterized by intrusive, repetitive thoughts resulting in compulsive behaviors and mental acts that the person feels driven to perform, according to rules that must be applied rigidly, aimed at preventing some imagined dreaded event. In severe cases, it affects a person's ability to function in every day activities. The disorder is often debilitating to the sufferer's quality of life. Also, the psychological self-awareness of the irrationality of the disorder can be painful. For people with severe OCD, it may take several hours a day to carry out the compulsive acts.
Experts believe OCD is related to levels of a normal chemical in the brain called serotonin. When the proper flow of serotonin is blocked, the brain's "alarm system" overreacts. Danger messages are mistakenly triggered. Instead of the brain filtering out these unnecessary thoughts, the brain dwells on them—and the person repeatedly experiences unrealistic fears and doubts.
The phrase "obsessive-compulsive" has become part of the English lexicon, and is often used in an informal or caricatured manner to describe someone who is meticulous, perfectionistic, absorbed in a cause, or otherwise fixated on something or someone.[1] Although these signs are often present in OCD, a person who exhibits them does not necessarily have OCD, and may instead have obsessive-compulsive personality disorder (OCPD) or some other condition.
"Buy Buy E-Roosters.blog"
Τι θέλει να πει το ποιητή-ντελίριο;
ΣΠΑΜ- Απάντηση στην ερώτηση σας.
Άπλα έκανα θεαματικη εξόδο από το e-rooster σαν κάλος ποζεράς (βλ. Histrionic Personality Disorder) που είμαι, μην ανησυχείτε (διότι εχούμε και γνώσεις ψυχόλογιας).
Άπλα συνέχισα την κουλτούρα εμφυλίου που υπάρχει στο blog κάνοντας ένα Οργισμένο σχόλιο σ' έναν συντελέστη που μου σπάσε τα νευρά (nothing more or nothing less than that). Μην το δημοσιευσέτε απλά απαντώ στην απορία σας.
Λοίπον πλάκα σας εκάνα Chrysotheras. Aπλά συνδύασα την πλάκα με την οργή, για τον διανοουμενισμό σας. Σοβάρα δεν περίμενα να παγώσει η συζήτηση επείδη ένα ποζερί (εγώ) έστειλε ένα τόσο "self-consciously ridiculous masterpiece of comment" όπως θα ελέγε και ένας μουσικόκριτικος. CHRYSOTHERAS Με λυπήθηκατε και δε με ειρώνευτηκατε η κατί αλλό συμβαίνει? Το Buy Buy (λάθος ήταν το ορκίζομαι!) δεν το προσέξατε? Μόνο η Μεγαλόκοπελα το πρόσεξε?
Την Υποσχέση μου θα την τηρήσω ώστε να σας στερήσω την ανορθόγραφια μου, άλλα και επείδη οι συζήτησεις σε τόσο μεγάλα μπλογκ είναι κουραστίκες. Bye Bye λοίπον
DennisV
Tα εκάνα τόσο μπουρδέλο στο ποστ που κάτι μου λέει ότι θα με πάρουν στις πέτρες άμα ξανάσχολιασω στο ρούστερ.Στόχος επετευχθεί.
UPDATE Σας ευχάριστω που παράτηρησατε το λάθος μου (Βuy Buy E.rooster) και που με θεώρείται ποιητίκη ιδιοσύγκρασια. Θεώρηστε το ως ένα μετάμοντερνο τρόπο να εκφράστει η γενία των 700 ευρώ την οργή της σε συνδυασμό με την σουργελόποιηση της και ενά χτυπήμα στον καταναλώτισμο (3 σε 1). Και όντως ήταν σουργέλο το ποστ. Θα το έσβηνα αλλά ετσί και αλλίως είχε μια ειρωνίκη προσπάθεια αυτοσατύρας από την αρχή.
H χεβυ μεταλ βλαπτει.
παντως οι αγωγές κατά του δημοσίου δεν βλέπω να έχουν αποτ΄ελεσμα. Αποκλείετε να κρινουν ενοχους τους...εαυτούς τους παιδια. Φιλικα σας το λεω,αυτα που γραφετε ειναι θεωρίες
α σορυ κιολας.Δεν ειμε ανωνυμος: τακης διονυσιου
Πού είναι οι φιλελεύθεροι; Οέο;
Μια εβδομάδα κινητοποιήσεων, και στους δρόμους κατέβηκε πλήθος κόσμου: μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, αριστεροί, αναρχικοί. Οι φιλελεύθεροι που ήταν; Εντάξει, ξέρουμε, από γεννησιμιού του ο φιλελευθερισμός βαδίζει χέρι-χέρι με την απαξίωση του "λαουτζίκου". Δεν είναι τυχαίο ότι κάποιοι εκ των θεμελιωτών του θεωρούσαν ότι δικαίωμα ψήφου πρέπει να έχουν μόνο οι κάτοχοι ατομικής ιδιοκτησίας! Για ποιο λόγο, λοιπόν, ο αγέρωχος φιλελεύθερος να συγχρωτιστεί με το "άξεστο πλήθος" και τους "άπλυτους φοιτητές";
Μήπως επειδή οι ίδιοι θεμελιωτές του φιλελευθερισμού μιλούσαν για δικαίωμα των πολιτών να ανατρέπουν αυταρχικά καθεστώτα; Δεν είναι αυταρχικό ένα καθεστώς που προσφέρει κάλυψη σε κάθε λογής απατεώνες και σφαίρες στη νεολαία; Ίσως γι' αυτό, λοιπόν, θα περίμεναν κάποιοι ρομαντικοί ίσως περίμεναν να δουν και φιλελεύθερους στην πορεία.
Αντ' αυτού, οι τηλεοπτικοί αστέρες του φιλελευθερισμού, ταυτίστηκαν με το κράτος της καταστολής. Από τα χείλη πρωτοκλασάτου φιλελεύθερου, ακούσαμε ότι ίσως πρέπει να βγει ο στρατός να επιβάλει την τάξη!
Οι υποψιασμένοι δεν μπερδευόμαστε. Γνωρίζουμε ότι οι φιλελεύθεροι μπορεί να μη γουστάρουν το κράτος πρόνοιας, χρειάζονται όμως το κράτος καταστολής, γιατί η ελευθερία του κεφαλαίου προϋποθέτει την καταπίεση των εξαθλιωμένων στρωμάτων της εργασίας. Χρειάζονται τα σώματα ασφαλείας για να προστατεύουν τη μεγάλη ιδιοκτησία από τους Γιάννηδες Αγιάννηδες, χρειάζονται τις φυλακές ως αποθήκες εφεδρικού εργατικού δυναμικού.
Γι' αυτό, στα πρόσφατα γεγονότα, οι φιλελεύθεροι ταυτίστηκαν με τις δυνάμεις καταστολής και τα μέσα μαζικής προπαγάνδας. Μαζί με τους ακροδεξιούς, που ως "αγανακτισμένοι καταστηματάρχες" προσπαθούν να σπάσουν τις διαδηλώσεις, βρίσκεστε απέναντι στον κόσμο που εξεγείρεται, και όχι μαζί του.
Αύριο, θα κλαψουρίζετε πάλι για τα ποσοστά σας στις εκλογές, και θα σας φταίει το "φαιοκόκκινο μέτωπο". Αλλά γιατί να σας ψηφίσει κάποιος; Ο λαός δε σας έχει δίπλα του τις δύσκολες αυτές ώρες. Το κατεστημένο έχει τα δικά του κόμματα, δε σας έχει ανάγκη. Κι όσο για την μικροαστική τάξη των μεροκαματιάρηδων μικροϊδιοκτητών, μπορεί τα ΜΜΠ, η αστυνομία, και οι ακροδεξιοί να προσπαθούν να τους εμφανίσουν ως αντίπαλο δέος των διαδηλώσεων, αλλά όσοι ήμασταν στις πορείες, είδαμε με ποιους πραγματικά είναι. Γιατί, οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν ότι αυτοί που τους κατέστρεψαν είναι η οικονομική κρίση, οι πολυεθνικές κι ένα κράτος στην υπηρεσία πάσης φύσεως απατεώνων.
Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι προσπαθώ να σας πω: δεν έχετε κόσμο, δεν έχετε κοινωνική αναφορά, απλά δεν υπάρχετε. Με το λαό δεν είστε, η εξουσία δε σας χρειάζεται, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΤΕ!
Σε δημοσκόπηση της «Ρας» (RASS) για την εφημερίδα «Το Παρόν της Κυριακής», το 62,2% θεωρεί ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ τις αντιδράσεις που ακολούθησαν το θάνατο του 15χρονου.
Α ξεχασα.Ειναι στημενες οι δημοσκοπησεις
Προτελευταιε ανωνυμε μιας διασκεδαζετε με τον νεοελληνικο Ζαιτγκαιστ που μας γραφετε. Καντε το ταινια
Τα ΜΜΠ και οι δημοσκοπήσεις τους δεν έχουν ως στόχο να περιγράψουν, αλλά να ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ την κοινή γνώμη. Αλλά, αλήθεια, τι ποσοστό είπαμε παίρνει η φιλελεύθερη συμμαχία στις εκλογές;
Όσο για τον άλλον, που διασκεδάζεις, κι εγώ διασκέδαζα όταν έβλεπα στις τελευταίες εκλογές ένα κόμμα με ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ να το ρίχνει σε θεωρίες συνομωσίας για να δικαιολογήσει τα ανύπαρκτα ποσοστά του! Στις προηγούμενες εκλογές το "φαιοκόκκινο μέτωπο", στις επόμενες πιάστε τους "εβραιομασώνους". Γιατί οι φασίστες πιο πολύ πέραση έχουν. Και, στην τελική, παίρνουν θέση. Βγαίνουν στον δρόμο ως "οργισμένοι πολίτες και καταστηματάρχες" και συμπορεύονται με τα όργανα καταστολής. Εσείς, όπως πάντα, ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ.
Dear Dennis (the terrible??)
I'm sorry if I offended you somehow.
You will find a short letter of apology in your gmailbox...
P.S. your english is so much better...
I Sent those fuckin' comments in other blogs. How did they fuckin' get here?
Indeed my English is better when I write in Computer because I usually post stuff in Forums (see above).
My Greek is better when I write with my hand.
You-Know-Who-Chrysotheras (Also fix the problem so that every comment that I make ends Fuckin' here)
"doesn't fuckin' end here" I mean.
Heavy Metal indeed destroys the brain. Well if Glam Metal is Heavy Metal Anyway.
"Βγαίνουν στον δρόμο ως "οργισμένοι πολίτες και καταστηματάρχες" και συμπορεύονται με τα όργανα καταστολής. Εσείς, όπως πάντα, ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ"
Nαι σιγουρα,φασιστες και οι καταστηματαρχες,100%.Κολλημενε
Αυτό είπα; Ότι οι καταστηματάρχες είναι φασίστες; Το αντίθετο, μάλιστα. Είπα ότι παρά την προπαγάνδα (σε όλες τις πόλεις της χώρας η αστυνομία τρομοκρατούσε τους καταστηματάρχες ότι έρχονται πούλμαν αναρχικών να τα σπάσουν, ενώ δε δίστασαν να βγάλουν και τους χρυσαυγίτες να σπάσουν τις διαδηλώσεις ως "οργισμένοι καταστηματάρχες", όπως έγινε στην Πάτρα), παρά την προπαγάνδα, λοιπόν, όσοι ήταν στις πορείες μπορούσαν να διαπιστώσουν τη συμπάθεια των μικροκαταστηματαρχών προς τους διαδηλωτές.
εθεαθησαν καταστηματαρχαι να σπανε τα μαγαζια τους μαζι με τους διαδηλωτες σε ενδειξι αλληλεγγυης στο κινημα
τσεκαρε και τη λαρισα που κατεβηκαν μαγαζατορες με αρχηγο τον προεδρο του συλλογου τους. Και κοψε τους παπαδες
"εθεαθησαν καταστηματαρχαι να σπανε τα μαγαζια τους μαζι με τους διαδηλωτες σε ενδειξι αλληλεγγυης στο κινημα"
XA,XA,XA
Φίλε δε ξέρω ποιός είσαι αλλά είσαι Θεός. Να γράφεις επώνυμα!
@ Darthir,
"Ταυτόχρονα θα ήθελα να εξεταστεί πλήρως αν έχουν τηρήσει κάθε πτυχή κάθε νόμου, ειδικά των φορολογικών, των διατάξεων ασφαλείας αλλά και των εργασιακών. Ειλικρινά δεν δίνω το δικαίωμα σε ανθρώπους που δεν έχουν σεβαστεί μία φορά έναν νόμο, να κρυβονται πίσω από αυτόν."
Συμφωνώ απόλυτα αρκεί να εφαρμόσουμε τα ίδια σταθμά και στους συλληφθέντες ταραξίες, αρνούμενοι να τους παρέχουμε την προστασία του νόμου που προσπάθησαν να καταλύσουν. Ω ρε, πάρτυ που θα κάνουμε.
"τσεκαρε και τη λαρισα που κατεβηκαν μαγαζατορες με αρχηγο τον προεδρο του συλλογου τους. Και κοψε τους παπαδες"
Στη Λάρισα, όπως και σε ΟΛΕΣ τις πόλεις της χώρας, τέθηκε σε εφαρμογή το ίδιο σχέδιο. Αστυνομικοί έσπερναν φήμες ότι έρχονται πούλμαν αναρχικών να σπάσουν τα μαγαζιά, και οι παρακρατικοί προσπαθούσαν να στρατολογήσουν τους μαγαζάτορες εναντίον του κόσμου. Μπορεί να κατάφεραν να επιστρατεύσουν κάποιους φοβισμένους ή ομοϊδεάτες τους, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πήραν τον εμπορικό κόσμο με το μέρος τους. Τα "πούλμαν των αναρχικών" δεν ήρθαν ποτέ, ενώ οι παρακρατικοί, οι φασίστες και οι εξαπατημένοι μαγαζάτορες ήταν τόσο ολιγάριθμοι, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν ως λαϊκή αντιδιαδήλωση. Όσοι ήταν στις πορείες της Αθήνας, ξέρουν ότι πολλοί μαγαζάτορες αποδοκίμαζαν την αστυνομική βία, κι ένιωθαν την ίδια φρίκη με όλους εμάς όταν έβλεπαν ένστολους να πατάνε στο λαιμό λιπόθυμα 12χρονα στον δρόμο. Όσο για τον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου Λάρισας, δήλωσε: «Υπήρχαν κλέφτες, αθίγγανοι και αλλοδαποί και δεν αναφερόμασταν στους διαδηλωτές αλλά σε μια συμμορία που εκμεταλλεύεται μικρά παιδιά». Για να μην καταλαβαίνει κανείς την ιδεολογική ταυτότητα των υποκινητών, όταν εκφράζεται με τόσο απροκάλυπτα ξενοφοβικούς όρους, πρέπει να είναι πολύ... φιλελεύθερος, πολύ idiot, να έχει έναν πολύ "ιδιωτικό" τρόπο σκέψης, αν με καταλαβαίνεις. Το να προσπαθείς να παρουσιάσεις όλο τον εμπορικό κόσμο ως εχθρικό προς τον εξεγερμένο κόσμο και στρατευμένο με τις δυνάμεις καταστολής και τους παρακρατικούς είναι το λιγότερο ανεύθυνο. Ευτυχώς που δεν υπάρχετε, δηλαδή!
μα εννοειται οτι μεσα στους μπαχαλακηδες υπαρχουν και κλεφτρονια, λαμογια και λοιπη μουργα. Εκτος αν θεωρεις οσους τα σπανε αγγελακια του κροποτκιν.
Κατα τα αλλα κι ο προεδρος εμπορικου συλλογου λαρισας Φασιστας.Και των Πατρων το ιδιο.Γελοιοι
Του μπει ονεστ αι ντοντ γκιβ α φακ.
Δεν με απωθει η ιδεα να παω με ατομο του ιδιου φυλου, απλα δεν μου περνα απο το μυαλο. Ίσως φταιει το γεγονος οτι βρισκομαι σε μια απο τις μεγαλυτερες γκομενοφωλιες της Αθηνας: στο Παντειο Πανεπιστημιο Κοινωνικων Επιστημων.
Εχω παθει γυναικοoverdose. Εδω καλα καλα στο λυκειο δεν την παλευα εδω θα αφησω τα κοκκαλα μου.
Chrysotheras STOP THE JOKE and DESTROY any PHYSICAL/PSYCHICAL CONNECTION I have with this post/blog.
I'm fuckin' sick and tired of seeing those fuckin' comments that I sent in other blogs being re-sent here and with me being shown as a fuckin' spammer. Build anti-spam machines and unwrite those stupid not decent comments. Build a time machine and unwrite those stupid retarded off-fuckin'-topic-fuckin'comments fuckin'. I sent those in cobden's blog they DO NOT FUCKIN' BELONG here.
DO IT or you'll meet my other personality (Tholoculturelle Emo Justinian/ Christina Aguirella's Sex Slave/ Dark Fairy King) UBER-SPAMMIN' to Fuckin' Fuckin' Sweet Death this fuckin' blog. Did you fuckin' Get it? FIX THE F' PROBLEM
DOCTOR(-YOU-KNOW-FUCKIN'-)WHO
Ξαναποστάρω τη δήλωση του προέδρου του εμπορικού προέδρου Λάρισας:
«Υπήρχαν κλέφτες, αθίγγανοι και αλλοδαποί και δεν αναφερόμασταν στους διαδηλωτές αλλά σε μια συμμορία που εκμεταλλεύεται μικρά παιδιά»
Και τη "συμφωνία" του παραπάνω "φιλελεύθερου" ανώνυμου με τη δήλωση του προέδρου:
"μα εννοειται οτι μεσα στους μπαχαλακηδες υπαρχουν και κλεφτρονια, λαμογια και λοιπη μουργα".
Οπότε προκύπτει το σύστημα εξισώσεων:
κλέφτες = κλεφτρόνια
αθίγγανοι = λαμόγια
αλλοδαποί = λοιπή μούργα
Τελικά, ο ανώνυμος μπορεί και να έχει δίκιο. Ο πρόεδρος ίσως δεν είναι φασίστας, αλλά... φιλελεύθερος.
ΥΓ. Έκανε και ο πρόεδρος εμπόρων Πάτρας... φιλελεύθερες δηλώσεις; Γιατί τον αναφέρεις;
Σκεφτόμουν να ψηφίσω Φιλελελυθερη Συμμαχία, όχί ότι συμφωνώ με όλες τις θέσεις σας, αλλά συμφωνόντας στη βασική αρχή, τη μη ολέθρια παρέμβαση του κράτους, ειδικά του νεολληνικού, έλεγα να σας τιμήσω...Μετά τα τελευταία γεγονότα, ούτε που το σκέφτομαι, ειδικά μετά από τις απόψεις που εκφράστηκαν εδώ μέσα... Καλή τύχη, σε ένα πιο συντηρητικό ακροατήριο, υποθέτω...
Υ.Γ. Φιλελευθερισμός σημαίνει σεβασμός στα πολιτικά κια κοινωνικά δικαιώματα, αν αρκεί μια εξέγερση για να τα γκρεμίσουμε...
Αντώνης
den yparxoun koinwnika dikaiwmata.Mallon se alli ideologia anaferesai kai oxi ston classical liberalism
Και το υπόδειγμα του υπεραπασχολούμενου, αγχωμένου, άπληστου, απνευμάτιστου ενήλικου, που προσφέρουμε οι γονείς στα παιδιά, στους ανθούς μας. Τους προσφέρουμε σχολεία, φροντιστήρια, κινητά, λάπτοπ, διακοπές, γκάτζετ, δώρα, χαρτζιλίκια, γεμάτα ψυγεία· δεν τους προσφέρουμε κανένα αξιακό πλαίσιο, γιατί δεν το διαθέτουμε κι εμείς, δεν τους προσφέρουμε αισιοδοξία και πίστη, γιατί τα έχουμε χάσει. Προσφέρουμε ύλη, όση έχουμε, όσο κόπο κι αν χρειάζεται. Μόνο αυτή έχουμε. Προσφέρουμε πνευματική και ηθική ορφάνια."
Kλαψ, Κλαψ... ΠΟΥΤΑΝΑ ΚΕΝΩΝΙΑ! ΠΟΥ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ!
Υλη, Υλη ...μαγικη λεξη... Αφου θεωρειτε οτι ειναι τοσο κακη η υλη γιατι δεν αφηνετε τους φτωχους να πεθανουν τι πεινας? Τι την χρειαζονται την υλη? Αυτα ειναι κακα, ...*φιλελευθερα (+Ιησους Χριστος Νικα και ολα τα κακα σκορπα, Ιησους Χριστος Νικα και ολα τα κακα σκορπα!+) πραγματα. Ενα συστημα που οι πλουσιοι γινονται πλουσιοτεροι και οι φτωχοι φτωχοτεροι δεν ειναι ιδανικο για να μας σωσει απο τον υλισμο? Ασε τους λιγους να εχουν πλουτη... Αυτοι θα χασουν!
Τελικα η Αριστερα αν δεν κανω λαθος που κυριαρχει στην Ελλαδα (ηθικα) δεν εδωσε ενα καλο μαθημα ηθικης στους σατανικους ατομικιστες?
Η Δεξια υποσχεται ασφαλεια.
Η Αριστερα υποσχεται μασα εγγυημενη.
Αυτο ειναι ελευθερια για αυτους. (Η Δεξια και η Αριστερα) Ειναι οι δυο πυλωνες του "σοσιαλ"δημοκρατικου συστηματος. Χωρις την μια η αλλη πεθαινει. Σιαμαια αδελφια ειστε με τους Δεξιους. Οι μεν μαζευουν τα χρηματα που εσεις μοιραζετε.
Αντι να τους βριζετε καλυτερα να τους δειτε ως το yang ενω ειστε το yin που συντηρει τον πρωτο-κοσμικο κρατισμο.
Εμεις παλι θελουμε να ζησουμε την ζωη μας οπως θελουμε χωρις να σας παρεμπωδιζουμε. Μπορειτε να ασπαστειτε το "κοινωνικο" κρατος σας αν το θεωρειτε τοσο απαραιτητο.
Δεν θα ερθουν στρατοι εναντιον σας, οχι απο μας τουλαχιστον. Εμεις παλι που δεν θελουμε κρατικη προστασια θα δοκιμασουμε να οργανωσουμε μια εθελοντικη κοινωνια μακρια απο τα νυχια σας...
...*φιλελευθερα: επειδη παρατηρησα οτι τις μερες της αρχης της υφεσης χρησιμοποιησατε την λεξη φιλελευθερος για να περιγραψετε (οι δημοσιογραφοι) την αιτια ολων των κακων επι της γης, υποθετω πως εγκαταλειψατε το newspeak buzzword "νεοφιλελευθερισμος" ωστε υπο την καθοδηγηση του minitrue (Μinistry of Truth), υποθετω και επιτιθεστε απευθειας εκει που σας καιει στον φιλελευθερισμο καθ' εαυτον. "Ο υπερβολικος φιλελευθερισμος φταιει" λετε ως αλλοι Καθολικοι Ιερεις αλλων εποχων. Και αυτο ειστε. Ιερεις του Λεβιαθαν (του κρατους). Ο Mussolini και ο Goebells θα ηταν υπερηφανοι που οι επιγονοι συνεχιζουν στον δρομο που χαραξαν
Ποιά είναι είπαμε η περιουσία του κου Αλαβάνου; Που φοιτούν τα παιδιά της Παπαρήγα; Υποκριτές, ε, υποκριτές.
"Δεν θα ερθουν στρατοι εναντιον σας, οχι απο μας τουλαχιστον".
Είσαι απληροφόρητος, "σύντροφε". Δεν έχεις ακούσει τις δηλώσεις του "φιλελεύθερου" Μάνου.
Ο κλασικός φιλελευθέρισμος, καθόλου δε με καίει. Οι θεμελιωτές του, έστω κι αν δεν είχαν ακόμη δει ότι η ελεύθερη αγορά οδηγεί με μαθηματική συνέπεια στη συγκρότηση μονοπωλίων και ολιγοπωλίων, είχαν τουλάχιστον επίγνωση ότι κάποια θεμελιώδη κοινωνικά αγαθά (πχ παιδεία) δεν μπορούν να αφεθούν στην ιδιωτική (=ιδιοτελή) πρωτοβουλία. Όπως και αναγνώριζαν το δικαίωμα των πολιτών να εξεγείρονται ενάντια σε αυταρχικά καθεστώτα (βλέπε John Locke, "Ένδοξη Επανάσταση" κλπ). Ακόμη και ο Hobbes, ο υποστηρικτής του κράτους Λεβιάθαν που αναφέρεις, αν και εκφραστής του ολοκληρωτισμού, είναι ταυτόχρονα και πρόδρομος του φιλελευθερισμού, γιατί βλέπει το κράτος Λεβιάθαν ως την οντότητα εκείνη που θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη ατομική δράση των ανθρώπων, τουλάχιστον σε περιόδους ομαλότητας. Ακόμη κι αυτός, όμως, συναινεί στο δικαίωμα ανατροπής αυταρχικών καθεστώτων.
Αντίθετα, εσείς οι νεοφιλελεύθεροι συντάσσεστε με το ξεπούλημα των πάντων στο μεγάλο κεφάλαιο, και θέλετε ταυτόχρονα ένα αυταρχικότατο κράτος καταστολής, που θα καταπνίγει κάθε αντίδραση απέναντι σε αυτή την προοπτική. Αυτό είναι και το πασιφανές νόημα των δηλώσεων του "φιλελεύθερου" Μάνου.
Όσο για τον άλλον "φιλελεύθερο", που λαϊκίζει με τα κλισέ περί Παπαρήγα και Αλαβάνου, έχω να πω μόνο το εξής: ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ. Την κοινωνική αλλαγή δε θα την φέρει κανένας σωτήρας, κανένας πολιτικός, κανένας εργατοπατέρας. Η μόνη ελπίδα είναι ο κόσμος στους δρόμους. Αυτοί εισπράττουν την κρατική βία και τα χημικά, αυτοί αγωνίζονται για κάτι καλύτερο και, στην τελική, είναι οι μόνοι που προσπαθούν να περιορίσουν την τυφλή βία και να στρέψουν την δίκαιη οργή των πιτσιρικάδων προς τη διεκδίκηση πολιτικών αιτημάτων. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ. Οι υπόλοιποι, ΜΜΕ και "φιλήσυχοι" πολίτες του καναπέ, που μυρικάζετε τις συνήθεις θεωρίες περί "200 κουκουλοφόρων", ενώ όλη η χώρα βράζει, ούτε στην κοινωνική αλλαγή βοηθάτε, ούτε στον περιορισμό των κρουσμάτων τυφλής βίας συμβάλλετε. Τόσο απλά.
Αφού χαλιέστε τόσο πολύ ρε παιδιά, τότε γιατί επισκέπτεστε αυτό το site?
Τελικά δεν είναι το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ το Γαλατικό χωριό ενάντια στη Νέα Τάξη, η ΦΣ είναι. Αφού δεν προλαβαίνει κάποιος να βάλει άρθρο εδώ πέρα και πριν προλάβει κάποιος να πει τη γνώμη του, έχουν προλάβει ήδη πετάξουν την ξυνίλα τους οι προοδευτικάριοι της πεντάρας.
Τσούζει το ότι η Παπαρήγα έχει τα παιδιά της στο Deree και ότι ο Αλαβάνος είναι ζάπλουτος εεε;
Η αλήθεια πονάει. Κρίμα το παιδάκι σύντροφοι. Τέτοια μικροψυχία και τυμβορυχία μόνο από "αριστερούς" της κάλπικης δεκάρας θα περίμενα.
Ή μήπως νομίζετε ότι ο "καπιταλισμός" δε θα ανακάμψει; και ότι τα παιδιά σας το 2020 δε θα περάσουν με σκυφτό το κεφάλι μπροστά από συνέντευξη από το γραβατωμένο στέλεχος της πολυεθνικής.
Το οποίο, για πολλή κακή σας τύχη, επαναστάτες της δεκάρας, μπορεί να είναι και Ρώσος ή Κινέζος.
Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
"Οι υπόλοιποι, ΜΜΕ και "φιλήσυχοι" πολίτες του καναπέ, που μυρικάζετε τις συνήθεις θεωρίες περί "200 κουκουλοφόρων", ενώ όλη η χώρα βράζει, ούτε στην κοινωνική αλλαγή βοηθάτε, ούτε στον περιορισμό των κρουσμάτων τυφλής βίας συμβάλλετε. Τόσο απλά."
Γιατι εχεις την εντυπωση οτι οι κουκουλοφοροι ειναι περισσοτεροι απο 3.000 σ ολη την ελλάδα? Δηλαδή περισσότεροι από το 0,003% του πληθυσμου<
Τώρα γιατί εγώ βρίσκομαι να συμφωνώ με τον Nievskii και συμπεραίνω ότι η απάντηση του κου Πειτσίνη είναι αδύνατη και συνάδει με τα ακροδεξιά αντανακλαστικά που (μαζί με τα επαναστατικά/αριστερά του κώλου βέβαια) κυριαρχούν σε συζητήσεις καφενείου, δεν ξέρω...Μάλλον είναι προφανές ότι κάποια από τα μέλη της ΦΙΣ διαθέτουν κοινωνικά αντανακλαστικά, κάποια άλλα όχι...
Αντώνης
Βρίσκω εντυπωσιοθηρικό το σχόλιο. Μάθαμε τώρα κάθε φορά που γίνεται λόγος για καταδίκη των κουκουλοφόρων να το βαφτίζουμε "ακροδεξιά".
Κε Πειτσίνη,
Δεν ξέρω αν είναι εντυπωσηθηρικό το σχόλιο μου, (πρώτη φορά την ακού αυτή τη λέξη!!.) Απλά εξέφρασα την άπΟψη ενός ανθρώπου που ούτε αριστερός είναι, και κάποια στιγμή σκέφτηκε να ψηφίσει ΦΙΣ. Η αλήθεια είναι ότο δεν μου αρέσει η κρατική παρέμβαση, σε οποιοδήποτε τομέα, εκτός ίσως της διόρθωσης κοινωνικών ανισοτήτων , γιατί τι διάολο πληρώνω φόρους για μια κοινωνική πολιτική... Εδώ στη χώρα της μπανανίας βέβαια, οι φαιδρές πορτοκαλέες ζουν και βασιλεύουν.. Και ένα σχόλιο επί προσωπικού, μάθετε να δέχεστε κριτική, σε μια δημοκρατία αυτό ειναι το βασικό, έτσι δεν είναι;
Με εκτίμησΗ(όση έχει μείνει) ΑΝΤΏΝΗς
Δεν εχω πρόβλημα με την κριτική σας.Μάλλον εσείς δεν ανέχεστε τη δική μου κριτική μου επ αυτής. Θα ήθελα να μου τεκμηριώσετε όμως γιατί η επίκληση του δικαιώματος αποζημίωσης (που συνιστά τη θεματική αυτού του ποστ) και η επικληση του δικαιώματος αμύνης,καθώς και της υποχρέωσης του κράτους να διασφαλίζει την τάξη και την ασφάλεια όλων των πολιτών είναι "ακροδεξιά".
Με αληθινή εκτίμηση (γιατί δε μου κάνατε δα και τίποτα, ώστε να αποσύρω το σεβασμό μου στο πρόσωπο σας)
Νομικός δεν είμαι, απλά το θέμα τελικά είναι οι αποζημιώσεις των εμπόρων που (εσφαλμένα) είχαν ζημίες, ή να προκρίνουμε μια ανάλυση του ΓΙΑΤΙ εξεγέρθησαν αυτοί οι άνθρωπο και τα έσπασαν και πλιατσικολόγησαν; Προσωπικά πιστεύω ότι ο κρατισμός έχει χαντακώσει την Ελλάδα, είτε με ΠΑΣΟΚ είτε με ΝΔ, δε χρειάζομαι μια νομική ανάλυση για τις αποζημιώσεις, αναζητώ (*όπως πολλοί πολίτες) μια διέξοδο. Πιστεύετε ότι συμβάλετε σε αυτό;
Αντώνης
Δεν έχω αυταπάτες μεγαλείου.Δεν είμαι πολιτικός ούτε και πρόκειται να γίνω.Ούτως ή άλλως δεν θεωρώ πως η "λύση" στο πρόβλημα θα προέλθει από την παραβίαση του νόμου.Άλλωστε η παραβίαση του νόμου (με τον άδικο φόνο του μικρού Αλέξη) ήταν που έδωσε το άλλοθι στους οχλαγωγούς να τον παραβιάσουν περαιτέρω.Οπως αποδείχθηκε κοινώς,μιας παραβίασης μύριες έπονται.
Από το μπλογκ μου αναλύω κάποια ζητήματα της επικαιρότητας που με απασχολούν, ενίοτε μάλιστα χρησιμοποιώ τα εργαλεία της επιστήμης που σπούδασα για να δώσω απαντήσεις σε επίκαιρα ερωτήματα. Και η ευθυνη του κράτους προς αποζημίωση λογω της αποτυχίας του να μας προστατεύσει είναι ένα επίκαιρο ερώτημα. Η' μήπως όχι?
ok πάω πάσο. Υποθέτω ότο ο δικός μου αντικρατισμός δεν ταυτίζεται με τον φιλελευθερισμό, τουλάχιστον αυτόν που εκφράζεται σε αυτό το blog. Τι και αν υπάρχουν άνθρωποι αηδιασμένοι από την κρατική παρέμβαση σε όλες τις πτυχές της ζωής μας, τι και αν τα τελευταία 30 χρόνια εναλλάσονται τα κόμματα που με όχημα προσλήψεις, διορισμούς, και άλλα ρουσφέτια, κυριαρχούν στην πολιτική ζωή αυτού του τόπου.
Δηλώνω απογοητευμένος, αν ήμουν πιο νέος θα την έκανα για άλλη χώρα, πιο ευνομούμενη, πιο συνηδητοποιημένη.
Μάλλον κε Πειτσίνη εκφράζω ένα κομμάτι του έρμου αυτού λαού, που αναζητά ΛΥΣΕΙΣ, και όχι δικαιολογίες για περισσότερη κρατική παρέμβαση...
Δικός σας
Αντώνης
Δημοσίευση σχολίου