Τρίτη, Δεκεμβρίου 23, 2008

Ο πολιτικός συμβολισμός της κουκούλας.

Η κουκούλα είναι ένα εξάρτημα φορτισμένο ιστορικά και πολιτικά.Στις αρχές του 18ου αιώνα τόσο οι δήμιοι όσο και οι καταδικασμένοι σε θάνατο υποχρεώνονταν να φορούν κουκούλες και μανδύες. «Σκοτεινές σιλουέτες, φωνές δίχως πρόσωπο,ανεξιχνίαστες οντότητες» όπως έγραψε ο Φουκώ. Στα καθ ημάς, η κουκούλα ταυτίστηκε τις τελευταίες δεκαετίες με τις καταδόσεις, την προδοσία και την κρατική τρομοκρατία. Σήμερα γίνεται εργαλείο των σύγχρονων «ταγμάτων εφόδου» που εφορμούν συγκροτημένα κατά της κοινωνίας των πολιτών.


Η κουκούλα ενός ταραξία στο δρόμο ή το γήπεδο, δεν κρύβει απλά μια ανθρώπινη μορφή. Καλύπτει ολόκληρη τη «συνήθη» προσωπικότητα αυτού που τη φοράει. Εξαχνώνει ένα πλέγμα ηθών και αξιών απαραίτητων για την ειρηνική συνύπαρξη και την αμοιβαία ανοχή. Η σφραγίδα της ομαλής συμβίωσης είναι το όνομα και το πρόσωπο, «διακριτικά γνωρίσματα» που στην ουσία αποδίδουν κοινωνικές ταυτότητες. Η βύθιση στη μέθη της ανωνυμίας σπάει τα στεγανά : στην κοινωνική της διάσταση, η κουκούλα ακυρώνει την ατομικότητα δίνοντας στο φορέα της την ευκαιρία να διαβεί τα τείχη της ηθικής του.Να καταστρέψει,να σακατέψει, να διαλύσει δίχως το φόβο των συνεπειών καθώς η αποδοκιμασία της κοινωνίας αναχαιτίζεται από το ύφασμα που χωρίζει το πρόσωπο του ενόχου, απ τα αδιάκριτα βλέμματα των περαστικών και της αστυνομίας.




Θέλοντας να ρίξω μερικές σταγόνες ιδεολογίας στο γραφτό αυτό, θα ισχυριστώ πως η κουκούλα εκπροσωπεί τον αντίποδα του ατομικισμού. Είναι μια απόπειρα απόδρασης από το «εγώ» , μια εθελούσια διάχυση στην κολλεκτίβα, την «ομάδα δράσης». Η νεογέννητη αυτή συλλογικότητα επιτίθεται κατόπιν απρόσωπα, αφηρημένα, «διονυσιακά», ως πάλλουσα ζωντανή μάζα, αφυδατωμένη από τα «ιδιωτικά» χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. ‘Ετσι η τοποθέτηση της κουκούλας σηματοδοτεί το πέρασμα από την ψυχολογία του ατόμου στην ψυχολογία του όχλου, από τον πολιτισμό (την «πορεία» δηλαδή «προς μια κοινωνία ατόμων» όπως είχε γράψει η Ραντ) στη βαρβαρότητα του οπαδικού ανορθολογισμού.

Καθαρά πολιτικά μιλώντας,η κουκούλα συμβολίζει προτίστως μια πολύ συγκεκριμένη,και γνωστή σε όλους μας, νοοτροπία. Τη νοοτροπία απόσεισης ευθυνών, απόκρυψης πίσω από τις συλλογικότητες, εξαφάνισης των υποχρεώσεων του «εγώ». Η κουκουλοφορία είναι δηλαδή το καρναβάλι της πολιτικής. Απελευθερώνει μια πρωτόγονη αγριότητα στο δημόσιο χώρο προστατεύοντας το φορέα της από τις αντιδράσεις που η αγριότητα αυτή μοιραία θα προκαλούσε. Και το καλύτερο είναι ότι η νοοτροπία αυτή δεν έχει ανάγκη ένα κομμάτι ύφασμα για να εκδηλωθεί. Ολόκληρη η εξουσιαστική δομή του ελληνικού κράτους ποντάρει πάνω της για να επιβιώσει πολιτικά. Απλά στη θέση της «κουκούλας» μπαίνουν οι θεσμοί,τα νομικά παραθυράκια, οι πολιτικές κάλυψης και επικοινωνιακής «διαχείρισης» των κρίσεων (δηλαδή οι τακτικές ωμής προπαγάνδας). Σε τελική ανάλυση, ανάμεσα στην κουκούλα και το «κουκούλωμα» δεν υπάρχουν διαφορές.

Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν η κουκουλοφορία είναι η άλλη πλευρά του ίδιου εξουσιαστικού νομίσματος. Προεκτείνει στο «δρόμο» μια αντίληψη δράσης που διαποτίζει ολόκληρη την πολιτική μας κουλτούρα. Προάγει έναν απρόσωπο κολλεκτιβισμό, που αφαιρώντας επιτηδευμένα την ατομικότητα από το φορέα της δράσης, στερεί την πράξη από το «κόστος» της, δηλαδή από τις νόμιμες συνέπειες της. Το θάρρος της ανάληψης ευθυνών,ο επώνυμος ακτιβισμός, προυποθέτει ένα ηθικό σθένος και μια προσωπική συγκρότηση διαφορετικού διαμετρήματος από τον οχετό της θρασυδειλίας που επικρατεί στο πολιτικό μας κατεστημένο.Δε βρίσκω την παραπάνω αλήθεια παράξενη,αντίθετα τη θεωρώ καθόλα φυσιολογική. Άλλωστε κάθε εξουσία έχει τους «αναρχικούς» που της αξίζουν.

33 σχόλια:

Joe είπε...

Χάρη, φοβερό το post!!
Η κουκούλα συμβολίζει ακριβώς τις ευθύνες που δεν είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε ατομικά αλλά είμαστε έτοιμοι να τις φορτώσουμε σε μία απρόσωπη συλλογικότητα.

Ανώνυμος είπε...

oso tha yparxoun asfalites , kameres, skylia kai mat, toso tha yparxei anagki gia koukoules. Katalabate re katharmata? E? KATALABATE?

Ανώνυμος είπε...

Και ολοι ξερουμε τι γινεται οταν καταργειται η ατομικοτητα.Φασισμος.

Ανώνυμος είπε...

εξαιρετικό αγαπητέ

Ανώνυμος είπε...

oso tha yparxoun asfalites , kameres, skylia kai mat, toso tha yparxei anagki gia koukoules. Katalabate re katharmata? E? KATALABATE?

Aχ, συγχισμένο καλό μου αγόρι (ή κορίτσι;) που δεν μπορείς τον αντίλογο. Είσαι η καλύτερη δικαιολογία για την κρατική αυθαιρεσία αν δεν το καταλαβαίνεις (αλλά που να καταλάβεις). Που να καταλάβεις ότι η μισανθρωπία σου και ο αυτιστικός κρετινισμός σου κάνουν κάποιους πλούσιους ακόμα πλουσιότερους.

Αλλά τι να κάνουμε, μια οι μπάφοι, μια τα"κουμπιά" και μια τα ληγμένα δακρυγόνα την έχετε ακούσει για τα καλά και λέτε ότι μαλακία σας κατέβει.

Είσαι το ηλιθιότερο πιόνι του συστήματος αγόρι μου. ¨Οταν το καταλάβεις, θα έχεις δικαιώσει τον Μπρέχτ, τον Κάφκα και τον Φάουστ μαζί. Κορόϊδο, ε, κορόϊδο.

Nikitas Larin είπε...

@ anarchist mania:
Πώς τολμάς και χρησιμοποιείς έστω και τη ρίζα της λέξης αναρχία στο ψευδόνυμό σου με τέτοιο ύφος και τέτοιο περιεχόμενο στο σχόλιο σου;;;

Είσαι προσβολή για όλων των ειδών αναρχικούς!

Nikitas Larin είπε...

@ Harry:

Η χρήση της κουκούλας είναι αυτόματα, συνειδητή παραδοχή της ανικανότητας ανάληψης ευθύνης για μια πολιτική επιλογή της μη-συμμετοχής και αντίθετα της κατα μέτωπο επίθεσης στο σύστημα. Όποιος επιτίθεται στο σύστημα χωρίς να φοράει κουκούλα (βλ. Παπαρήγα) έχει τουλάχιστον τα κότσια να αναλαμβάνει την ευθύνη για τη στάση του.

Άρα μπορούμε να ονομάσουμε την κουκούλα απο τη μια - έκφραση δειλίας αλλά απο την άλλη - παραδοχή λάνθασμένης τακτικής (επίθεση στο σύστημα) και προσπάθεια αποφυγής ρεζιλέματος.

Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος είπε...

@Harry Peitsinis

Σχόλιο στο:

“Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν η κουκουλοφορία είναι η άλλη πλευρά του ίδιου εξουσιαστικού νομίσματος…”

Μπράβο φίλε διότι και σωστά τα λες και επώνυμα...


@Νικήτας Λάριν

Σχόλιο στο:

«Όποιος επιτίθεται στο σύστημα χωρίς να φοράει κουκούλα (βλ. Παπαρήγα) έχει τουλάχιστον τα κότσια να αναλαμβάνει την ευθύνη για τη στάση του....»

Ναι φίλε μου, μπράβο διότι και σωστά τα λες και επώνυμα...


@Ανώνυμος...

Σχόλιο στο:

«Aχ, συγχυσμένο καλό μου αγόρι (ή κορίτσι;) που δεν μπορείς τον αντίλογο. Είσαι η καλύτερη δικαιολογία για την κρατική αυθαιρεσία...»

Καλά κρασιά ανώνυμε διοτι το να κάνω διάλογο με σένα είναι σαν να ομιλώ με ατελές ανθρώπινο είδος... κάτι σαν μαϊμού δηλαδή...

Ανώνυμος είπε...

ωραία στεκόμαστε πίσω από τα πληκτρολόγια και τα αμολάμε επί δικαίων και αδίκων ...

και σας ρωτάω κύριοι, τι καταδικάζουμε ΕΜΕΙΣ ?
με τι αγανακτούμε ΕΜΕΙΣ ?
πότε θα ξεκουνηθούμε ΕΜΕΙΣ ?

Ανώνυμος είπε...

Sapioi egkefaloi skefteite mono pws apopse gyrnate apo tin 12wri doulitsa sas sto mikroastiko sas spitaki. Pou ektonwnete tin orgi sas? Stin tileorasi? Zwntanoi nekroi xwris diathesi gia zwi kai peripeteia. Pethamenoi kai Petamenoi!

H kathartiria Fwtia einai o Ilios pou tha sas ksypnisei

cobden είπε...

Έξοχη η ιδεολογική σύνδεση της κουκούλας με τον απρόσωπο κολλεκτιβισμό!

Unknown είπε...

@ κλπ mania
αυτή την "καθαρτήρια" φωτιά την αντέγραψες από τον Χϊτλερ, τους χριστιανούς ή τους βραχμάνους;

Ανώνυμος είπε...

Ζανατ0ς εδώ!

Πολύ καλό άρθρο ακι δεν περίμενα τίποτα λίγοτερα από τν Κ. Πεϊτσίνη!

Φυσικά δεν έλειψαν και οι χαζομάρες. Αλλώστε αυτή η χώρα είναι γνωστή ότι έχει πλεόνασμα από καμμένα χαρτία(εγκεφάλους).

Unknown είπε...

Εγώ πάλι την φοράω όταν βρέχε, όταν μασκαρεύομαι, όταν βουτάω ίσως σε βάθη στη θάλασσα και σε πολλές άλλες περιπτώσεις.
Φυσικά, επειδή μάλλον δεν βρέθηκες ποτέ κοντά σε διαδήλωση ή επισόδεια να σε πληροφορήσω ότι σήμερα οι ταραξίες δεν φορούν κουκούλες αλλά κράνη, χειρουργικές μάσκες μαντήλια και ένα σωρό άλλα πράγματα.
Φυσικά όσοι δε θέλουν να κοιτάξουν ένα πρόβλημα κατάματα αναλώνονται στο να μιλάνε για κουκούλες και για την "ιδεολογία της κουκούλας", αλλά ξέρεις τώρα, όπου υπάρχει ατομισμός θεριεύει ο φασισμός, εκεί που υπάρχει συλλογικότητα πάλι, κάτι που δεν έχει σχέση καμία με κουκούλες, εκτός ίσως από "περίεργα μυαλά" που ψάχνουν απεγνωσμένα αιτιάσεις, δεν υπάρχει ψήγμα φασισμού γιατί όλοι έχουν μέρισμα στη συλλογικότητα - εκτός των ατομικιστών βέβαια που πιστεύουν εντελώς φασιστικά πως το σύμπαν συνωμοτεί για την πάρτη τους.

Ασχοληθείτε την κουκούλα λοιπόν μπας και ξεχέσει ο κόσμος τα διαχρονικά κρίματα του ατομισμού επί των ανθρώπων και της ελευθερίας και "ιδεολογήστε" τα ιδιοφυήματά σας κατηγορώντας όσους έχουν την διάθεση για συνεκτική συλλογική και ήρεμη κοινωνία.

Unknown είπε...

@ Darthiir the Abban
Ελπίζω να μπορείς να καταλάβεις το λογικό σφάλμα στην φράση σου : "κρίματα του ατομισμού επί των ανθρώπων".
Το ορθό θα ήταν κρίματα του ατομισμού επί του ατομισμού (άλλων ανθρώπων)
Για τον λόγο αυτό κτίσαμε τον δυτικό φιλελεύθερο πολιτισμό στο θεμελιακό όρο των ατομικών δικαιωμάτων.
Έχεις κάτι καλύτερο να προτείνεις;

Harry Peitsinis είπε...

@Darthir the Abaan.

"ολοι έχουν μέρισμα στη συλλογικότητα"

Όχι δεν πιστεύω ότι οι ειρηνικοί διαδηλωτές έχουν "μέρισμα" στη συλλογικότητα των κουκουλοφόρων αναρχικών. Επίσης δεν πιστεύω ότι ένας καταστηματάρχης της Θεσσαλονίκης έχει "μέρισμα" στη συλλογικότητα των ανεύθυνων αστυνομικών που σκοτώνουν αθώα παιδιά.

Αλλά αυτή είναι η βασική διαφορά μας. Και εδώ θέλω να σταθώ:

Εσύ θεωρείς ότι όλοι οι άνθρωποι -θέλοντας και μη- αποτελούν εξαρτήματα μιας συλλογικότητας συνεπώς είναι συνυπεύθυνοι και συνδικαιούχοι για την πράξη κάθε επιμέρους κομματιού αυτού του σάρκινου "παζλ".

Εγώ θεωρώ ότι το άτομο είναι υπεράνω κάθε κολλεκτίβας, ότι η κοινωνία δεν είναι μια άμορφη συλλογικότητα αλλά το σύνολο εθελοντικά συνεργαζόμενων ατόμων. Ότι ο κάθε άνθρωπος είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του και τις πράξεις του. Μόνο γι αυτές και για τίποτα άλλο.


Οι πρακτικές συνέπειες των (ασυμβίβαστων) απόψεων μας είναι σαφείς. Τραβηγμένη στα άκρα η δική σου είναι η άποψη του κουκουλοφόρου που σπάει τις βιτρίνες ενός μαγαζάτορα θεωρώντας ότι πολεμά το "σύστημα" που κατά τη γνώμη του σκοτωσε τον Αλέξη.


Εγώ από την άλλη πλευρά, ως φιλελευθερος,θεωρώ ότι ο μαγαζάτορας και ο πολιτης που ταλαιπωρείται από τα επεισόδια είναι αθώοι, ότι μόνος υπεύθυνος για ό,τι έγινε είναι ο φονιάς και όσοι τον διόρισαν σε αυτή την -υψηλής ευθύνης- θέση.


Μην απορείς και εξίστασαι λοιπόν που στέκομαι στον πολιτικό συμβολισμό της κουκούλας. Η κουκούλα είναι η κολλεκτιβιστική ιδεολογία στην υλική της έκφραση: ο φορέας της δεν περιορίζεται απλά στην έκφραση αφηρημένων και φλου ιδεών όπως κάνεις εσύ. Διαγράφει με την κουκούλα κάθε "σημείο" που να υποδηλώνει την ατομικότητα του μέσα στα κοινωνικά πλαίσια και κατόπιν βυθίζεται στη μέθη του όχλου.

Μέσα στην ανωνυμία του πλήθους το εγώ χάνεται και στη θέση του μένει η κτηνωδία μιας δράσης στερημένης από τον φόβο των συνεπειών, από το ρίσκο της ατομικής ευθύνης.

Harry Peitsinis είπε...

@anarchist mania


Eπειδή απ ό,τι καταλαβαίνω είσαι μάλλον ιδεολογικός φίλος της κουκουλοφορίας σε προσκαλώ σε ανοιχτό διάλογο επί της ουσίας. Ανάλυσε μου τις απόψεις σου και κυρίως: γιατί πιστεύεις ότι η βία των κουκουλοφόρων είναι ικανή να "ανατρέψει" το σύστημα που εσύ θεωρείς ότι μας "τρώει" τη ζωή?


@Joe, Zanat0s et al.

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια

DennisV είπε...

@anarchist mania
"Shot through the heart and you' re to blame, anarchist mania you give anarchism a bad name"
Πολυ φοβαμαι "αγαπητε" οτι εχετε επιλεξει τον αναρχισμο ως ιδεολογια επειδη τραβα τις γκομενες το concept του σαν-να-μας-παραγουν-στα-εργοστασια αντικονφορμιστη παρα επειδη πιστευετε οτι το κρατος ειναι ενας ανηθικος θεσμος που του αξιζει να εξαφανιστει. Αλλιως δεν θα λεγατε περι πυρος που θα μας εξαγιασει ολους, και λοιπες οιωνει χριστιανο-φασιστικες μαλακιες. Δεν ξερω αν πρεπει να καταστραφουν οι περιουσιες των μικροαστων για να πεσει το συστημα, αλλα για αλλαγη γιατι δεν καιτε την Εκαλη την επομενη φορα; Μηπως επειδη εκει τυχαινει να μενετε; Αν θελετε να κανετε την επανασταση σας αγαπητο (κατα 75%) βορειοπροαστιακο "αναρχικο" 15χρονο-πνευματικα παιδαρελι, βαψτε το μαλλι σας μωβ, φορεστε pre-ripped jeans, και υιοθετηστε την βλαχονεοελληναραδικη καγκουρε "επαναστατικη" ποζα και σταματηστε να βιαζετε το χιλιοβιασμενο πτωμα του αναρχισμου. (Θα σας ελεγα να πατε στην ΚΝΕ, αλλα επειδη ειχα ξαδελφο μεσα ξερω οτι εκει ΔΕΝ παιζουν.) Ειστε ο πιο αδυναμος κρικος fascist mania. Τον πουλο!
@Darthiir the Abban
Οταν το "συμπονετικο" εθνικοσοσιαλιστικο πνευμα συναντα τον Φωσκολο και δακρυβρεχτες εκθεσεις ιδεων 14χρονου που καταδικαζουν βιτριολικα την απληστια που υπαρχει στον κοσμο, το τερατουργημα υποκρισιας και αφελους κυνισμου (ή κυνικης αφελειας;) που αποτελουν τα γραπτα σας ερχεται σε υπαρξη. Δεν εχετε απολυτως τιποτα περισσοτερο να προσφερετε σε μια συζητηση απο οσα ενα μεσο 12χρονο (και το λεει αυτο ενας 18χρονος). Εσεις αγαπητε δηλαδη δεν εχετε κανει τιποτα ωφελιμο, ποτε για τον εαυτο σας; Γιατι ΑΝ εχετε κανει εστω και ενα πραγμα που να σας εχει ωφελησει, τοτε ειστε ενας σιχαμερος υποκριτης, ενας φαρισαιος που βρωμιζει το Ρουστερ με την παρουσια του. Αν παλι ΚΑΙ πιστευετε ΚΑΙ εφαρμοζετε την ""φιλοσοφια"" σας τοτε πρεπει να ειστ ενα πολυ δυστιχισμενο ατομο. Οπως και να το δειτε, τον παιρνετε και εσεις.

Α, πανω στην troll-hunting μανια μου παραλιγο να το ξεχασω: το αρθρο σκιζει!

Ανώνυμος είπε...

Anarchist mania,

επειδή δε μπορώ να πιστέψω ότι κάποιος μπορεί να πιστεύει αυτά που γράφεις μάλλον είσαι προβοκάτορας που σκοπό έχει να προκαλέσει το θυμό των "αγανακτισμένων πολιτών". Στην απίθανη περίπτωση που τα εννοείς, αν θες περιπέτεια πήγαινες για bungee jumping, sky diving, ή άλλα x-treem sports. Δεν είμαστε εμείς οι υπόλοιποι υποχρεωμένοι να πληρώνουμε τους αστυνομικούς για να βγαίνεις να "παίζεις" πόλεμο μαζί τους έξω από τα σπίτια μας.

Harry,

προσωπικά θεωρώ λίγο τραβηγμένη την αναγωγή της κουκουλοφορίας σε θέμα ατομισμού-κολλεκτιβισμού. Πάντως αντίθετα μάλιστα με τα όσα ισχυρίζεσαι, ο κουκουλοφόρος μάλλον ενεργεί τελείως ατομιστικά (δες και την απάντησή μου στον anarchist mania) καθώς, προκειμένου να ικανοποιήσει τα κατώτερά του ένστικτα αγνοεί πλήρως οποιαδήποτε ευθύνη έχει ως μέρος ενός συνόλου απέναντι στους συμπολίτες του. Το ότι κρύβεται μέσα στον όχλο δεν παραγνωρίζει το ότι ότι η φύση των πράξεών του είναι καθαρά ατομιστική.


Darthir και Harry,

νομίζω ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ συκεκριμένοι στο τι εννοούμε με τι λέξη "ατομικισμό". Αντιγράφω σχόλιό μου από άλλο ποστ σε αυτό το ιστολόγιο:

Tο αγοραίο καπιταλιστικό μοντέλο υψηλής εξειδίκευσης έχει ίσως τον υψηλότερο βαθμό ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ συνεργασίας από όσα έχουμε γνωρίσει. Σε κανένα άλλο σύστημα δε βασίζεται το άτομο σε τόσους άλλους ιδιώτες για την επιβίωσή του όσο στο συγκεκριμένο. Όταν ο μαγαζάτορας πάει στο μαγαζί του βασίζεται στον κτηνοτρόφο, το χασάπη, τον αγρότη, τον μανάβη να τον προμηθεύσουν με τρόφιμα, τον τραπεζικό υπάλληλο να του περάσει την κατάθεση στο λογαριασμό του, τους εργαζόμενους στο νοσοκομείο και τη φαρμακευτική εταιρία να τον κάνουν καλά όταν αρρωστήσει, και πάει λέγοντας. Και κάθε ένας από τους υπόλοιπους βασίζεται σε όλους τους άλλους. Μπορεί ο μαγαζάτορας να ανταγωνίζεται με τους άλλους μαγαζάτορες ή ο ιατρός με τους άλλους ιατρούς για το ποιός μπορεί να παρέχει καλύτερο προϊόν και υπηρεσίες στους πελάτες του, κάτι που οφελεί την κοινωνία και εκεί έγκειται η αρετή του συστήματος, όμως σε τελική ανάλυση δεν είναι τυχαίο ότι οι έμποροι κάνουν παρέα με άλλους εμπόρους, οι ιατροί με άλλους ιατρούς και πάει λέγοντας. Τα όσα λες συνήθως τα ακούω είτε από τεμπελχανάδες που βαριούνται να στρώσουν τον πισινό τους στη δουλιά και τους φταίνε οι εργατικοί γιατί κάνουν να φαίνεται πιο πολύ η ανεπάρκειά τους, ή από παιδάκια που δεν έχουν μπει ακόμα στο στίβο της ζωής και έτσι δεν καταλαβαίνουν ότι ανταγωνισμός δε σημαίνει dog-eat-dog ατομικισμό, αλλά αντίθετα ότι οι περισσότεροι επαγγελματίες, και ας διεκδικούν τους ίδιους πελάτες, σέβονται και εκτιμούν τους συναδέλφους τους που κάνουν τη δουλιά τους καλά ή και καλύτερα από αυτούς.

Να συμπληρώσω ότι σύμφωνα με καινούργιες μελέτες στους κλαδους των νευροεπιστημών, evolutionary economics, αλλά και της θεωρίας παιγνίου, το γεγονός ότι η ανθρώπινη επιβίωση εξαρτάται από αυτήν τη συνεργασία μπορεί να εξηγήσει γιατί οι άνθρωποι (αλλά και οι χιμπαντζίδες) έχουν την αίσθηση του δικαίου και συμπεριφέρονται αλτρουιστικά, γιατί δηλαδή προβαίνουν σε πράξεις που βοηθούν στην επιβίωση του είδους έστω και αν εμπεριέχουν προσωπικό κόστος.

Harry Peitsinis είπε...

@Kώστα

"αντίθετα με ό,τι ισχυρίζεσαι, ο κουκουλοφόρος μάλλον ενεργεί τελείως ατομιστικά (...) καθώς, προκειμένου να ικανοποιήσει τα κατώτερά του ένστικτα αγνοεί πλήρως οποιαδήποτε ευθύνη "


Δεν νομίζω ότι η απόσειση ευθυνών είναι συνώνυμη του ατομικισμού (ας μιλάμε για ατομικισμό,όχι για ατομισμό). Αν ήταν έτσι τότε οι κολλεκτιβιστικές κοινωνίες θα ήταν κοινωνίες υπεύθυνων πολιτών και οι ατομικιστικές ανεύθυνων. Ο ατομικισμός δεν ταυτίζεται με τα «κατώτερα ένστικτα» και την ευθυνοφοβία. Ακριβώς το αντίθετο. Οι κολλεκτιβιστές είναι που στο όνομα ευρύτερων ομάδων (εθνών,φυλών και τάξεων) διέπραξαν τις χειρότερες αγριότητες. Απόσεισαν τις ευθύνες τους προτάσσοντας τις αρχές τους ως άλλοθι για τια πιο μαζικά εγκλήματα. Αν ίσχυε η λογική σου τότε και ο φασισμός ή κομμουνισμός θα πρεπε να θεωρούνται individualist ρεύματα καθώς «ανέδειξαν τα κατώτερα ένστικτα» του ατόμου, αφαίρεσαν όλες τις «ευθύνες του και πρόσφεραν πλούσια κέρδη στα μέλη του κόμματος.

Ο κουκουλοφόρος λειτουργεί ως μέρος της μάζας,με την ψυχολογία του όχλου. Το κρίσιμο στοιχείο που διαχωρίζει τον ατομικισμό από την βία του αναρχικού κολλεκτιβισμού είναι η άρνηση των ευθυνών του εαυτού, μια σφαίρα υποχρεώσεων που συνιστούν απαραίτητο κομμάτι της φιλελεύθερης ατομικιστικής ιδεολογίας.

Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι η κολλεκτιβιστική δράση δεν μπορεί να αποσκοπεί σε ιδιοτελείς σκοπούς. Αν ήταν έτσι τότε όπως ήδη ανέφερα οι κομμουνιστές δικτάτορες θα πρέπε να πέθαιναν στην ψάθα οπότε τα 2.000 ζευγάρια παπούτσια που βρίσκονταν κατά μέσο όρο στις γκαρνταρόμπες τους θα αποτελούσαν ένα ιστορικό και φιλοσοφικό άτοπο.

Η απόσειση ευθυνών ιδιάζει σε κολλεκτιβιστικά μοντέλα και κοινωνιστικές σχολές σκέψης.Είναι οι σχολές που ανάγουν την εγκληματικότητα αποκλειστικά στις «κοινωνικές συνθήκες», που ταυτίζουν την δράση του ατόμου με το «σύστημα» ή τις δομές στις οποίες ζει. Που ποινικοποιούν συλλογικά την κοινωνία για το αδίκημα ενός μέλους τους.

«Το αίμα του Αλέξη στάζει από τους καναπέδες σας» γράψαν στους τοίχους οι αναρχικοί. Γι αυτούς είμαστε όλοι υπεύθυνοι για το φόνο, καθώς σύμφωνα με τη λογική τους «παραλείψαμε» να επαναστατήσουμε και να καταλύσουμε το κράτος. «Η μολώτωφ εξοστρακίστηκε» γράφουν δίπλα σε μια καμμένη και λεηλατημένη τράπεζα. Γι αυτούς κοινώς οι δικιολογίες του κράτους βαρύνουν ολόκληρο το οικονομικό και πολιτικό σύστημα. Όλοι φταίμε. Και όλοι (οφείλουμε) να την πληρώσουμε.


Αυτό είναι ο κολλεκτιβισμός στην πιο καθαρή του μορφή. Και η κουκούλα είναι το πρόσκαιρο εργαλείο του (στο δρόμο). Στην πολιτική σκηνή το αντίστοιχο της κουκούλας όπως έγραψα είναι η εκμετάλλευση των θεσμών για να βγουν «λάδι» οι ένοχοι κακοδιαχείρισης και σπατάλης του δημόσιου πλούτου

Ανώνυμος είπε...

Πάλι καλά που ο Χάρης διατηρεί κάπως την ψυχραιμία του. Εγώ θα αδυνατούσα με τόσο παραλογισμό που βλέπω.

Ανώνυμος είπε...

Harry,

η δική μου θέση, την οποία άγγιξες προς το τέλος, είναι ότι τις περισσότερες φορές ο εμφανιζόμενος ως κολλεκτιβισμός αποτελεί κεκαλυμένο ατομικισμό χειρίστου είδους (μια τρανταχτή εξαίρεση ο Θιβετιανος βουδισμός). Για αυτό και η αριστερά που είναι δηθεν προασπιστής του κολλεκτιβισμού είναι κατακερματισμένη σε δεν ξέρω πόσα διαφορετικά ρεύματα. Κάπως ειρωνικό το ότι οι εμφανιζόμενοι ως κολλεκτιβιστές έχουν τόσο ισχυρά "εγώ" που δε μπορούν να συνυπάρξουν στο ίδιο κόμμα. Το οτι ο ατομικισμός δεν ταυτίζεται με τα κατώτερα ένστικτα δε σημαίνει ότι δε μπορεί και να ταυτίζεται. Η άποψή μου, και μπορείς να διαβάσεις περισσότερα κάνοντας google στην έννοια "prosociality puzzle" και ειδικότερα στην έρευνα του Herbert Gintis είναι ότι αυτό που εμποδίζει κάποιoν να καταστρέψει μαγαζιά ή να κάψει αυτοκίνητα (ή να κλέψει από τον περιπτερά ακόμα και αν ξέρει ότι δεν θα τον πιάσει ή να κρατήσει κάποια χρήματα που βρήκε στο δρόμο) δεν είναι ο ατομικισμός του, αλλά αντίθετα ο σεβασμός προς τους συνανθρώπους, η κοινωνικοποίησή του. Το ότι ο διαδηλωτής φοράει κουκούλα για να καλύψει το πρόσωπό του δεν τον κάνει περισσότερο κολλεκτιβιστή από το ληστή της τράπεζας που επίσης φοράει κουκούλα για να μην αναγνωριστεί. Αντίθετα η πράξη του αυτή είναι τελείως συμβατή με το ένστινκτο της αυτοσυντήρησης. Είμαι σίγουρος ότι όταν βρίσκεται στη γιάφκα με τους φίλους του ο διαδηλωτής βγάζει την κουκούλα, και καυχιέται για το πόσες από τις μολότωφ του πέτυχαν "μπάτσο", πράξη μάλλον ατομικιστική. Όσο για τα συνθήματα στους τοίχους, αναρωτιέμαι αν τα πέρνεις στα σοβαρά. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι απλώς η αφορμή. Τα πραγματικά αίτια αναζητησέ τα στην ανάγκη για περιπέτεια του anarchist mania.

Ανώνυμος είπε...

anarchist,

εγω παλι εργαστηκα (δεν δουλεψα, ουτε με δουλευουν) 7 ωριτσες σημερα. Η καπιταλιστικη πολυεθνικη εταιρεια μου, αφησε τους εργαζομενους της 1 ωρα νωριτερα. Μετα, δεν πηγα στον καναπε μου, νουμερο αλλα πηγα με τους φιλους μου για τρεξιμο και μπασκετ. Τωρα καθομαι στον υπολογιστη μου και διαβαζω δεκαδες ενδιαφεροντα πραγματα στην μπλογκοσφαιρα και επικοινωνω με δεκαδες ενδιαφεροντες ανθρωπους με προβληματισμους και ανησυχιες. Βεβαια πεφτω και σε κατι κοινους αληταραδες που εχουν προσχημα την επανασταση για να καλυψουν τον ριζωμενο φασισμο μεσα τους, αλλα αυτα εχει η ζωη. Μετα θα διαβασω την συνεχεια απο τον Τροπικο του Καρκινου που το εχω αφησει στη μεση. Αυριο θα βρω κατι καλο και δημιουργικο να κανω οπως και πολλοι συμπολιτες μας. Οχι λοιπον πρωτογονε, δεν χωριζεται ο κοσμος στους καναπεδατους και στους μπαμπουινους (εσυ εισαι αυτος). Υπαρχουν παρα πολλοι ενδιαμεσα με πραγματικές εννοιες και πραγματικη συμβολη στο να καλυτερευσει ο κοσμος. Εσυ υποθετω δεν εργαζεσαι, δεν διαβαζεις, δεν συμμετεχεις σε κανενα ειδους διαλογο, δεν εχεις κοινωνικη ζωη. Αλλα, απο καπου τσεπωνεις το χαρτζηλικι γιατι πρεπει και να περιδρομιασεις και να πληρωσεις τα μπυρονια και τα εισητηρια για το γηπεδο, καπου αραζεις (στο στεκι, στην πλατεια) και αθλεισαι κυνηγωντας μεσηλικες καθηγητες, Δαπιτες, Κνιτες, και Ματαδες. Εισαι το προτυπο του επαναστατημενου ανθρωπου, τυφλα να χει ο Καμυ.

Harry Peitsinis είπε...

"Το οτι ο ατομικισμός δεν ταυτίζεται με τα κατώτερα ένστικτα δε σημαίνει ότι δε μπορεί και να ταυτίζεται"

Αφού όπως παραδέχεσαι,το ίδιο συμβαίνει και με τον κολλεκτιβισμό,αυτό αν μη τι άλλο μας διδάσκει ότι το επιχείρημα της ικανοποίησης "των κατώτερων ενστίκτων" δεν μπορεί να χρησιμεύσει για να χαρακτηριστεί μια πράξη ατομικιστική ή κολλεκτιβιστική.

Αντίθετα,για να χαρακτηρίσουμε μια πράξη πολιτικά θα πρέπει να προσφύγουμε στις πολιτικές συνιστώσες της, δηλαδή στο τυχόν ιδεολογικό νόημα της. Και η κουκουλα του ταραχοποιού έχει εντελώς διαφορετικό (πολιτικό) νόημα από την κουκούλα που φοράει κανείς στην ορειβασία ή στη βροχή που λέει ο Darthir.

Το πρόβλημα μας δηλαδή δεν είναι γιατί κάποιος φοράει κουκούλα γενικά και αόριστα. Το πρόβλημα είναι γιατί αυτός ο κάποιος φορά κουκούλα όταν τελεί πράξεις στις οποίες ο ίδιος αποδίδει πολιτικό ή ιδεολογικό νόημα. Τι είδους ιδεολογία είναι αυτή που ωθεί κάποιον να καταστρέψει μέσα στη μάζα,μασκοφορεμένος,άγνωστος μεταξύ αγνώστων, δίχως να αφήσει το "σημάδι" του στην πολιτική του πράξη. Οι κουκουλοφόροι δεν λειτουργούν πια σαν άτομα.Λειτουργούν σαν μέρη μιας μάζας.Σαν όχλος. Ποια ιδεολογική πλατφόρμα τους ωθεί σε αυτή τη συμπεριφορά?


Και αυτή νομίζω ότι είναι η διαφορά μας. Εσύ θεωρείς την ιδεολογία τους και όποια κουβέντα γι αυτή (πχ συνθηματα στους τοιχους,αφισσες κλπ) "αφορμή" για λεηλασίες. Εγώ θεωρώ ότι οι λεηλασίες είναι η πρακτική έκφραση της ιδεολογίας τους, ότι η πρακτική εφαρμογή του κολλεκτιβισμού , αναρχικού,φασιστικού ή κομμουνιστικού οδηγεί στην αποσύνθεση της κοινωνίας και τη διάλυση της κοινωνικής ειρήνης.

Και αυτό όχι μόνο για κερδοσκοπικούς λόγους εκ μέρους των "επαναστατών" αλλά κυρίως για λόγους ιδεολογικούς. Οι άνθρωποι απλά περιφέρουν μια κοσμοθεωρία εντελώς ασύμβατη με τα ατομικά δικαιώματα.

Τέλος μιλώντας για ατομικισμό δεν εννοώ τον "ατομισμό" με την καθημερινή του έννοια αλλά το πρωτείο του ατόμου ως φορέα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. Υπ αυτήν την έννοια η αρχή πχ ότι pacta sunt servanda είναι απόλυτα συμβατή με τη ζωή ενός ιδεολόγου ατομικιστή. Ο ατομικισμός δεν αρνείται τις υποχρεώσεις προς το συνάνθρωπο. Απλά δεν βάζει πάνω απ το άτομο καμιά ομάδα, τάξη ή συμφέρον

Ανώνυμος είπε...

Μετά και αφού κάνατε τόσες αναλύσεις επί των αναλύσεων για τις κουκούλες από όλες τις πλευρές, καιρός εφάνει να κάνετε και μία στοιχειώδη παρουσίαση τις πταίει και οπλίζει το χέρι του κατά άλλα φιλήσυχου και οικογενειάρχη όργανον της τάξης να σκοτώσει ή να βασανίσει έναν άμοιρο κρατούμενο που η κακή του μοίρα του έλαχε να πέσει στα χέρια του. Η ουτοπική ελεύθερη κοινωνία απαιτεί μία κοινωνία χωρίς αστυνόμευση, έστω μία αστυνομία στην υπηρεσία του λαού και όχι τον μεγάλο μπαμπούλα νταή που γαμά και δέρνει και λογαριασμό δεν δίνει εκτός από τους ανωτέρους του που φυσικά θα των αθωώσουν και θα σύρουν γη και ουρανό ότι φταίει η ζαρντινιέρα που πέφτει καταπάνω στου κρατούμενο το σβέρκο και ο ουρανός που φτύνει σφαίρες σε κακομαθημένα πλουσιόπαιδα με μόνον σκοπό να ενοχοποιήσουν έντιμους οπλίτες πολίτες. Τόσα χρόνια κουμπαριά δεν την πετάς για ένα τυχάρπαστο τσογλάνι που βρέθηκε σε λάθος τόπο σε λάθος στιγμή. Τι πρέπει λοιπόν να γίνει για να υπάρξει μία καλύτερη πουχου αστυνομία? (replace with whatever you find appropriate)

Ανώνυμος είπε...

ΧΑ ΧΑ! Ολα τα λεφτα οι αναλυσεις των καναπεδοφιλελευθερων! Συνεχίστε γερά, παιδιά! Σας διαβάζουμε!

DennisV είπε...

25/12/08 11:18 Ανωνυμος
oι επαναστατικες ονειρωξεις καποιων συνεχιζουν ακαθεκτα...
Και εσυ ενας καναπεδοπληκτρολογοανωνυμος εισαι ""φιλε"". Γιατι δεν πας φιλε να καψεις το σπιτακι του μπαμπα σου στην Κηφισια; Μηπως επειδη οι σεκιουριταδες εκει εχουν βαρυτερο χερι; Αντε βαψε το μαλλι σου πρασινο μπας και φρικαρει η μαμα σου, 11χρονο (πνευματικα) και πηγαινε στο press-gr. να κανεις το κομματι σου, εδω ειναι σοβαρο blog. Για να πατε εσεις οι "επαναστατες" να καψετε κανα "μαγαζι" (εναν χωρο πραγματικης εκμεταλλευσης) στην Συγγρου να δειτε ποσο "ευγενικα" θα σας "μολυβδωσουν" οι μπραβοι.
ΥΓ. Το κειμενο υποθετει οτι ο καθυστερημενος ανωνυμος ειναι λατρης της κουκουλας. Αν (3%) δεν ειναι ισχυει μονο το "πηγαινε στο press.gr να κανεις το κομματι σου".
@simpleton
Τι θα λεγατε για αυτο;

http://www.polyarchy.org/paradigm/english/righting.html

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το τσογλάνι τον Διονύσιο (Ντένισ ελληνιστί) πότε θα τον μπαγλαρόσετε ώστε να μην ξεπεδιέτε σαν τις γριάς την πουρδή και ασκείτε εις την τρολλολαγνεία μετά τροφαίου> διότι εάν σας έχει ξεφύγει και δεν το αντελυφθήκατε, σας επιθυμίζω, το πρόβλημα είναι τι γίνετε με την ατιμορισία των μπράβων της ένομης τάξης και όχι οι κουκούλες και τα μικρομεγαλομάγαζα λαμπαδώματα των εν βορείων προαστύων κατοικούντων οφφ-σορ εταιριών./

DennisV είπε...

"Αυτό το τσογλάνι τον Διονύσιο (Ντένισ ελληνιστί) πότε θα τον μπαγλαρόσετε ώστε να μην ξεπεδιέτε σαν τις γριάς την πουρδή και ασκείτε εις την τρολλολαγνεία μετά τροφαίου> διότι εάν σας έχει ξεφύγει και δεν το αντελυφθήκατε, σας επιθυμίζω, το πρόβλημα είναι τι γίνετε με την ατιμορισία των μπράβων της ένομης τάξης και όχι οι κουκούλες και τα μικρομεγαλομάγαζα λαμπαδώματα των εν βορείων προαστύων κατοικούντων οφφ-σορ εταιριών./"

Nαι... ειπα εγω καπου οτι οι μπατσοι δεν φταινε; Αντιθετως σας (?)προτεινα (αν ειστε ο ιδιος simpleton) μια ιστοσελιδα που προτεινει μια λυση στο προβλημα της κρατικης αστυνομευσης. Το οτι πολλοι κουκουλοφοροι ειναι μπατσοι το ξερουμε (ή εστω το παιρνουμε σοβαρα υπ' οψιν). Αυτο δεν σημαινει οτι πολλοι απο αυτους δεν ειναι "μπουρζουαδες" που σπανε πλακα (πιστεψτε με αν πιασουν ενα πραγματικο παιδι του προλετιαριου να καιει ενα μαγαζι αναρχικος-ξαναρχικος στην φυλακη θα σαπισει). Για μενα οι κουκουλοφοροι δεν ειναι και τοσο διαφορετικοι απο τους μπατσους (για να μην πω οτι ειναι το ιδιο). Το μονο που κανουν ειναι να συκοφαντουν μια κατασυκοφαντημενη ιδεολογια. Κανεις δεν συμπαθει τους μπατσους (βαθια μεσα του θελω να ελπιζω), ομως οπως φαινεται πολυ συμπαθουν τους "αλλους" μπατσους, τους κουκουλοφορους. Οσο για τους original αναρχικους, ξερω οτι και αυτοι διωχνουν τους ταραξιες απο τις ταξεις του. Στην τελικη, θα θεωρουσα πολυ ενθαρρυντικη την ...αντιμπατσοσυνη σας, αν δεν υποψιαζομουνα πως αν ηταν οι χρυσαυγιτες που θα εκαιγαν την Αθηνα επειδη ενας αλλοδαπος βιασε και σκοτωσε μια Ελληνιδα, θα λεγατε "που ειναι η αστυνομια να διωξει τους φασιστες;". Αν το λεγατε αυτο θα παραδεχοσασταν οτι το προβλημα δεν ειναι οι κουκουλοφοροι, αλλα αν αυτοι ειναι κοντα στις πολιτικες μας πεποιθησεις. Γιατι μεταξυ "αναρχικων" της bourgeiousie και χρυσαυγιτων δεν βλεπω διαφορα...

Ανώνυμος είπε...

Τι όμορφες ιδεολογικές σαπουνόφουσκες! Μόνοι σας τις φτιάξατε ή χρειάστηκε να έρθει να φυσήξει και κανένας άλλος;

Πρώτα απ' όλα, όπως ορθά επεσήμανε κι ο Darthiir ΔΕΝ έχουμε να κάνουμε με κουκούλες (όπως αυτές που φοράγανε οι δοσίλογοι στην κατοχή ή τα μέλη της Κου Κλουξ Κλαν). Έχουμε να κάνουμε με μαντίλια, χειρουργικές μάσκες, κράνη και πολλά άλλα με καθαρά χρηστική αξία. Από τη μία επειδή προστατεύουν από τα επικίνδυνα χημικά των δυνάμεων καταστολής κι από την άλλη επειδή διαφυλάσσουν την ανωνυμία απέναντι στις οργουελικές κάμερες που διασύρουν κάθε έννοια ατομικού ή συλλογικού δικαιώματος (όπως το να συμμετέχει κανείς σε διαδήλωση π.χ.) "Κουκούλες" τέτοιου τύπου (καθώς και hoods που συνοδεύουν άπειρα είδη casual ρουχισμού) φοράνε όλοι σχεδόν όσοι κατεβαίνουν να διαδηλώσουν - ανεξάρτητα από το αν σκοπεύουν να το κάνουν ειρηνικά ή να προβούν σε ακρότητες. Το τσουβάλιασμα που επιχειρεί το άρθρο είναι επομένως πέρα για πέρα βλακώδες και προβοκατόρικο.

Από εκεί και πέρα, το σύνδρομο του μασκοφόρου εκδικητή (που καλύπτει το πρόσωπο του για τους ίδιους πάνω-κάτω λόγους που το καλύπτει ένας οποιοσδήποτε "ταραξίας") έχει πλούσια λαϊκή παράδοση, ιδίως στις ΗΠΑ. Ο Ζορό, ο Μπάτμαν, ο Σπαϊντερμαν και ο Κάπτεν Αμέρικα αυτοπροσώπως είναι "κουκουλοφόροι", εξίσου με τα ένστολα και μη κομάντος που προστατεύουν τη δημόσια τάξη εν κρυπτώ (φορώντας ski masks). Ή μήπως πρέπει να διαχωρίσουμε τις "καλές" κουκούλες από τις "κακές" ανάλογα με την πράξη που τελεί αυτός που τις φοράει; (και κυρίως ανάλογα με το τι είδους εξουσία νομιμοποιεί την πράξη του).

Τέλος, η ανάγνωση του άρθρου περί απρόσωπης συλλογικότητας μπορεί κάλλιστα να ισχύει κι απ' την ανάποδη, καθώς η κάλυψη που παρέχει μια κουκούλα μπορεί να είναι και η απόλυτη προστασία της ατομικότητας, η συνθήκη που επιτρέπει στον καθένα από εμάς να λειτουργήσει ασύδοτα και δημόσια επειδή έτσι γουστάρει (κι όχι επειδή έτσι του λέει να κάνει κάποιο κίνημα).

Δεν ασπάζομαι τη βία των χουλιγκάνων, ούτε φυσικά των προβοκατόρων της αστυνομίας και του παρακράτους. Αυτό δε σημαίνει όμως πως θα καταπιώ κενά περιεχομένου ιδεολογήματα περί κουκούλας και συλλογικότητας, που το μόνο που έχουν σκοπό είναι να αποδείξουν ότι κάθε μορφή αντίδρασης είναι μάταιη ή/και ηθικά κατακριτέα.

Ανώνυμος είπε...

ω!ο ζορω! Ο οργουελ! Η αντιδραση εις την εξουσια! Η διεθνης! Ολα τα εγραφσες νεφεληγερετη αριστερε. Ολα πλην του οτι οι εκ των χιλιαδων διαδηλωτων κουκουλες φορουσαν καμια 500αρια! Το ξερω.ημουν εκει! Χεστηδες μπαχαλογελοιοι διασυρτες αγωνων!

Ανώνυμος είπε...

Roza φάε το παντεσπάνι σου, θα κρυώσει. Και μην κατεβαίνεις σε πορείες, μπορεί να σε δαγκώσει κανένας κουκουλοφόρος.

Τίποτα δεν κατάλαβες καημένη. Τίποτα όμως...

Ανώνυμος είπε...

α πάενε αγοράκι μου 20 χρονια αγωνες για να μου λες να φαω παντεσπάνι. Φορα κανα κρανος να μη σε κανουν ντα οι μπατσοι. Βαλε και καμια μασκα να μη καταλαβουν ποιος εισαι και παρουν το μπαμπακα σου. Σπασε και καμια βιτρινα να μας δειξεις οτι την εχεις μεγαλη. Ο Κυρκος σας τα πε καλα. Χεσταραδες

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock