They cock us a snook but, no, we will not take it anymore. Athens is now of fire, Thessaloniki the same. We will be on fire until we get what we want. And that is only one thing, to live with dignity, to not feel everyday that some people treat us like they do now, to live with dignity. We are sick and tired. Enough
http://againstthelatestevents.blogspot.com/
Πώς σας φαίνεται ο παραπάνω παροξυσμός; "Αφού η αστυνομία σκοτώνει θα γκρεμίσουμε μερικές ντουζίνες μαγαζιά για να αντιδράσουμε".
Από τα παράθυρα του σπιτιού μου εισβάλλει ο θόρυβος και η οσμή της καταστροφής.Μυρωδιά από καμμένο λάστιχο,και αποτεφρωμένα σκουπίδια,ανακατωμένα με αέρια καπνογόνων. Αυτή είναι η μυρωδιά της παρακμής.
Η κοινωνία παραδίδεται στα χέρια της ωμής βίας.Η σφαίρα που χτύπησε το 16χρονο πέτυχε ολόκληρο τον πολιτισμό μας στο ηλιακό πλέγμα. Οι πολιτείες μας αποδείχτηκαν πιο αδύναμες απ όσο νομίζαμε.
Κάτι ομως πάει στραβά. Κάτι πάει στραβά σ αυτή τη χώρα όπου οι όπου 15χρονοι μπαίνουν σε περιπλανώμενους όχλους δίχως κανείς κηδεμόνας να ασχοληθεί,όπου οι ίδιοι οι 15χρονοι πυροβολούνται από αστυνόμους, όπου πολεις καταστρέφονται σε ένδειξη αντιποίνων. Πάνω απ τα ερείπια της δημόσιας τάξης, μασκοφόροι χούλιγκαν αποκτηνώνονται στα κέντρα των πόλεων διαλύοντας όχι μόνο βιτρίνες αλλά και κάθε έννοια κοινής λογικής. Τα θρύψαλλα της κοινωνικής ειρήνης υπενθυμίζουν την οριστική αποτυχία του κράτους σαν διασφαλιστή της τάξης και της ασφάλειας ως δημόσιων αγαθών.
Αυτή είναι η αστυνομία μας,αυτή είναι η κυβέρνηση μας,αυτή είναι η πολιτική μας ζωή.Ο Παυλόπουλος σπεύδει να διαβεβαιώσει ότι θα δοθεί φως στην υπόθεση. Μέχρι την επόμενη βδομάδα οπότε όλα θα χουν ξεχαστεί και οι εφημερίδες θα μας ταίζουν κάτι άλλο με το μακρύ χάρτινο κουτάλι τους. Ο Αλαβάνος προσθέτει στο πένθος του νύξεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο και το "δικαίωμα στην εργασία".Ποτέ δεν είναι αργά για μερικές δόσεις ιδεολογικής προπαγάνδας. Ο Δήμαρχος Αθηνών αναστέλλει τις πανηγυρικές εορτές του δημου ως τα Χριστούγεννα.Ο Ευφραίμ πιθανώς να τελέσει κάποιο τρισάγιο στη μνήμη του νεκρού. Όλοι θα συνεισφέρουν με τον τρόπο τους στην επιστροφή στην "κανονικότητα".
Αυτό το κτίσμα του νεο-νεοελληνικού μας πολιτισμού όπου βρώμικα ράσσα, οφ σορ εταιρίες, κομμουνιστικά μανιφέστα στοιβάζονται το να πάνω στ άλλο και δένονται με το αίμα αθώων με αηδιάζει. Είμαστε κλεισμένοι σ αυτό το γκροτέσκο οικοδόμημα και οι έξοδοι του έχουν χτιστεί όπως οι πόρτες των καθηγητικών γραφείων από τους συνδικαλιστές των φοιτητικών παρατάξεων...
Και τώρα που η παρακμή έχει απλωθεί σ όλα τα μήκη της πολιτικής, "άξαφνα" οι βάρβαροι ξεπροβάλλουν στις πύλες των πόλεων μας. Αν το κράτος ήταν άνθρωπος θα σκεφτόταν: "ευτυχώς".Ευτυχώς που βρήκε κάτι απτό για να μας δώσει να μισήσουμε.Έστω κι αν δεν μπορούμε να δούμε το πρόσωπο του.
49 σχόλια:
Γιατί σβήσατε το πρωινό σας άρθρο; Για να αμβλύνετε τις εντυπώσεις; Από λάθος;
Ή φιλελεύθεροι είστε ή στυγνοί κρατιστές. Αποφασίστε επιτέλους.
Όσο για τη μυρωδιά της παρακμής τη μυρίζουμε όλοι. Αλλά δε μυρίζει καμένο λάστιχο (σικ;), αλλά πεθαμένα κορμιά.
Ποιο πρωινό άρθρο;Δεν έγραψα κανένα πρωινό άρθρο!
Δεν ήταν δικό σας το άρθρο. Ήταν του zanat0s http://e-roosters.blogspot.com/2008/12/blog-post_07.html
To google ίσα που πρόλαβε να το κάνει index:
http://www.google.com/search?q=http%3A%2F%2Fe-roosters.blogspot.com%2F2008%2F12%2Fblog-post_07.html&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.debian:en-US:unofficial&client=iceweasel-a
Χάθηκε ένα άρθρο από τον zanatos που είχε αναρτηθεί στις 11:37
vegas τα γεγονότα δεν τα ξέρουμε ακόμα οπότε κάθε συμπέρασμα για το θάνατο του 16χρονου απλά αποκαλύπτει τις προκαταλήψεις μας. Θα μπορούσε να είναι από εν ψυχρώ δολοφονία έως αυτοάμυνα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι βανδαλισμοί σε Αθήνα και άλλες πόλεις γίνονται εν ψυχρώ και εις βάρος αθώων ανθρώπων. Αυτό δεν νομίζω ότι μπορεί να δικαιολογηθεί.
Εδώ είναι το αντίγραφο από το google cache
Το άρθρο του Ζanatos το διάβασα απ το λινκ σου. Δεν το είχα υπόψη μου. Δεν ξέρω γιατί το απέσυρε, θα πρέπει να ρωτήσεις τον ίδιο.
Ο θάνατος ενός πιτσιρίκου είναι απεχθής είτε πρόκειται για δολοφονία είτε για εξοστρακισμό. Η αποτυχία της διαχείρισης κρίσεων απ την αστυνομία πάντως είναι γεγονός,και τα ορατά του αποτελέσματα βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις οθόνες σας.
Αυτοάμυνα και η δολοφονία Giuliani?
Ε, βέβαια! Ο εν πλήρη εξάρτηση αστυνομικός, μέσα στο τζίπ, 5 μέτρα από τη διμοιρία και άλλα τόσα από το θύμα, με οδηγό στο τιμόνι του τζιπ και αναμμένη μηχανή είπε να πυροβολήσει έναν 23χρονο που ήθελε να του πετάξει ένα πυροσβεστήρα και μετά να περάσει και από πάνω του.
Το ότι αθωώθηκαν δε σημαίνει ότι είναι αθώοι στα δικά μου μάτια.
Το έγκλημα δεν δικαιολογεί την καταστροφή των πόλεων μας από τους αποκτηνωμενους κουκουλοφόρους
O "πιτσιρίκος" έχει όνομα. Και, πείτε με αφελή, αλλά πιστεύω κάποιους ανθρώπους που λένε ότι ΔΕΝ ήταν αυτοάμυνα.
Το πρωτογενές πρόβλημα δεν είναι η αδυναμία διαχείρισης κρίσεων (σικ και πάλι!), αλλά η αδυναμία μη πρόκλησης κρίσεων.
Να περιμένουμε να δούμε ακόμα χειρότερα, όσο η οικονομική κρίση θα βαθαίνει και η εξ αυτής συνέπειες, σαν την ανεργία, θα απλώνονται παντού στα ευρύτερα κοινωνικά στρώματα....
Ο πολιτικός κόσμος -όλων των αποχρώσεων- της χώρας έχει μαύρα μεσάνυχτα και είναι προφανώς πλήρως ανέτοιμος και απροετοίμαστος για τέτοιες κοινωνικές εξελίξεις, όπως επίσης θα είναι αναμενόμενες οι περαιτέρω παρόμοιες αντανακλαστικές/σπασμωδικές αντιδράσεις τέτοιου τύπου.
Δεν έχει κανείς παρά να διαβάσει τις κλισέ ανακοινώσεις των κομμάτων για τη δολοφονία του ανήληκου, για να καταλάβει ότι δεν έχουν καταλάβει τίποτα περί τίνος πρόκειται...
Αυτό που σίγουρα θα κινδυνεύσει στα επόμενα χρόνια είναι οι ατομικές ελευθερίες που θα τεθούν ανάμεσα στις συμπληγάδες αφ'ενός μεν του διογκούμενου και αυτοτροφοδοτούμενου κράτους, και αφ'ετέρου δε, του αυξανόμενου πλήθους των απανταχού "disenfranchised'...
...1984 anyone?
Δεν είναι μόνο δική σας η πόλη.
Από τη μεριά σας δεν έχει υπάρξει ούτε για το ξεκάρφωμα σχολιασμός του εγκλήματος, αλλά του τι ακολουθεί. Μόνο οι τοίχοι σας ενδιαφέρουν.
Αναρωτιέμαι πόσο κυνικοί μπορείτε να γίνετε.
Και κάπου εδώ σταματάω. Από αηδία.
vegas στη Γένοβα δεν ήταν όπως το περιγράφεις, δες και εδώ για το εάν ήταν σε αυτοάμυνα ή όχι. Είναι φανερό ότι οι καραμπινιέροι αμύνονταν για τη ζωή τους.
Στη δική μας περίπτωση πάντως βλέποντας τα δελτία τα πράγματα μοιάζουν όλο και περισσότερο για εν ψυχρώ εκτέλεση.
"αλλά η αδυναμία μη πρόκλησης κρίσεων."
Δηλαδή το κράτος προκάλεσε τις καταστροφές στα κέντρα των πόλεων; Γιατί; Επειδή ένας αστυνόμος σκότωσε ένα 15χρονο; Τι λογική είναι αυτή;Δηλαδή,τηρουμένων των αναλογιών, όταν ένας αστυνομικός σκοτώνεται τότε τα ΜΑΤ θα πρέπει να δέρνουν προληπτικά όποιον περαστικό διέρχεται σε ακτίνα μερικών χιλιομέτρων απ το περιστατικό.
Το κράτος αποδείχτηκε αδύναμο να υπερνικήσει τις δυνάμεις των άκρων όσο και τις υπερβάσεις εξουσίας των οργάνων του. Αποδείχτηκε με λίγα λόγια πολύ "λίγο" αν και ποσοστικά το μέγεθος του έχει αυξηθεί δραματικά.
"Από τη μεριά σας δεν έχει υπάρξει ούτε για το ξεκάρφωμα σχολιασμός του εγκλήματος, αλλά του τι ακολουθεί."
Ξαναδιάβασε το κείμενο, γίνεται λόγος στο φόνο τουλάχιστο τρεις φορές. Να με συγχωρείς που θεωρώ εξίσου αθώοους με το νεαρό τους φουκαράδες που αύριο θα ναι (αντίθετα με σένα) χωρίς δουλειά επειδή τα καταστήματα όπου εργάζονταν απανθρακώθηκαν από τις μολώτωφ των αληταράδων.
Ως προς το έγκλημα οι κατηγορούμενοι συνελήφθησαν.Προς το παρόν οι ενδείξεις δείχνουν δολοφονία αλλά χρειάζεται χρόνος για να λάβουμε επαρκή πληροφόρηση για το τι ακριβώς έγινε
Σε ό,τι αφορά τον θάνατο του δεκαεξάχρονου, νομίζω ότι είναι νωρίς να βγάλουμε ακόμη συμπεράσματα.Σίγουρα πρόκειται για τραγικό γεγονός αλλά θα πρέπει να εξετάσουμε με νηφαλιότητα περί τίνος πρόκειτα προτού καταδικάσουμε ή αθωώσουμε οποιονδήποτε.
Όσο για τις διάφορες ομάδες κουκουλοφόρων που έχουν μετατρέψει την χώρα σε ένα απέραντο πεδίο μάχης μάλλον αναζητούσαν μία αφορμή για να τα κάνουνε γυαλιά καρφιά.Το θέμα είναι ότι κράτος αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ανίκανο να διαχειριστεί μία κρίση η οποία φαινόταν ότι θα έρθει.Η δε πολιτική ηγεσία δείχνει την γνωστή της ατολμία δια στόματος του υπουργού εσωτερικών ο οποίος αν δεν κάνω λάθος είπε:"η αστυνομία μόνο θα παρατηρεί και θα αμύνεται"
Ε και; Κάτι τρέχει στα γύφτικα.
Δε πα να καιγόταν όλη η γη;
Βέβαια υπάρχουν και ευτελείς άνθρωποι που κάθονται και κλαίνε μπροστά σε υλικά αγαθά.
Δεν θα καθόμουνα ομολογουμένως να κάψω τα μαγαζιά ανθρώπων (αν και μερικούς συγκεκριμένους μπορεί α ήθελα να τους ρίξω στην πυρά), αλλά μου είναι αδιάφορο να μοιρολατρώ για υλικά αγαθά. Και όλη η γή δεν αρκεί να πληρώσει μια ζωή. Για άλλους βέβαια, όχι για εμπορολάτρεις...
Δεν είναι που αδιαφορώ για όσα καίγονται αλλά σίγουρα δεν πορώ να καταλάβω μικροσκατόψυχους που ασχολούνται με μαγαζιά αντί να πάνε όλοι μαζί να ξεθεμελιώσουν μια κοινωνική κατάσταση που οδηγεί σε αυτόυς τους παροξυσμούς, διαφορώντας για υλικά αγαθά.
Αλλά βλέπεις τον καλό καιρό, αντί να ασχολούμαστε με την κοινωνία, ασχολούμαστε με το εμπόριο...
Κατάντια...
Θα ήθελα κάποιος να μου εξηγήσει γιατί είναι σκατόψυχος ένας άνθρωπος που εκφράζει την αγανάκτηση του επειδή:
1. ένα σωρό κόσμος καταστράφηκε
2.το κράτος αποδείχτηκε ανίκανο να προστατέψει τόσο τον 15χρονο όσο και τους δεκάδες πολίτες που είδαν τις περιουσίες τους να γίνονται σκόνη
Τελικά καταλαβαίνω πως κατά βάθος ποθείτε αυτό το δημόσιο θέαμα της καταστροφής. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να καλύψετε τον ανορθολογισμό σας πίσω από μια κουρτίνα συναισθηματισμού.
@Darthiir the Abban
Αν τα υλικά αγαθά αντικατοπτρίζουν τον μόχθο της εργασίας κάποιου -αν βεβαίως του δίνετε την άδεια- ενδεχομένως να ήθελε να κλάψει για αυτά. Θυμάμαι για παράδειγμα μία "εμπορολάτρη" γιαγιά στη Θεσσαλονικη απένατι από την φιλοσοφική της οποίας το περίπτερο είχαν κάψει εκείνα τα "ατίθασα" παιδιά με τις μολότοφ και η οποία έκτοτε έχει μείνει χωρίς εισοδήματα.Βεβαίως αυτά είναι ανόητες μικροαστικές ανησυχίες αλλά τι να κάνουμε κάποιος πρέπει να τις επισημάνει.
Πάντως θα ήθελα κάποιον να μου τεκμηριώσει πως ο τραγικός θάνατος ενός δεκαεξάχρονόυ(όπως και αν προκλήθηκε) δικαιολογεί την χρήση βίας και την καταστροφή περιουσίας.
Για την επίκληση άγνοιας, ας πληροφορηθούμε καλύτερα κλπ. καλόν είναι να διαβάζουμε που και που τι γράφει το rooster. Ένα σχετικά πρόσφατο αρθράκι του Χαρίδημου Τσούκα αναφέρεται ακριβώς σε αυτό:
Ηθική εθελοτυφλία
...........
Ένας δεύτερος τρόπος αντιμετώπισης μια ηθικής κρίσηςείναι η άρνηση. Όταν δεν υπάρχουν αποδεικτικώς επαρκή στοιχεία που να τον ενοχοποιούν, ο οργανισμός προβάλλει στεντορείως την αθωότητά του, επιρρίπτοντας συγχρόνως ευθύνες στους αντιπάλους του, τους οποίους καταγγέλλει για σκευωρία. Αυτή είναι η τακτική της «Νέας Δημοκρατίας», η οποία, παρά τις αποκαλύψεις στελεχών της Ζήμενς, αρνείται ότι χρηματοδοτήθηκε με «μαύρο» χρήμα, τόσο από τη Ζήμενς, όσο και από άλλες εταιρίες στο παρελθόν.
..............
Και οι τέσσερις τακτικές αντιμετώπισης μιας ηθικής κρίσης – αποσιώπηση, άρνηση, αναγωγισμός, και μερίκευση – εδράζονται στην απόκρυψη, με ποικίλους τρόπους και σε διαφορετικό βαθμό, της ηθικής ευθύνης. Ο οργανισμός δεν αναδέχεται τις ευθύνες του, ούτε αναστοχάζεται τη συμπεριφορά του. Η κρίση θεωρείται μια προσωρινή δυσκολία δημοσίων σχέσεων (αρνητική δημοσιότητα), η οποία θα ξεπερασθεί με κατάλληλους «επικοινωνιακούς» χειρισμούς.
..........
Δεν θεωρώ αυτό που έγινε τυχαίο. Δεν το θεωρώ μια κακιά στιγμή. Και δεν το θεωρώ γιατί πριν κανά μήνα είχαμε τον θάνατο 3 μεταναστών από αστυνομική βία - οι δυο μετά από καμιά βδομάδα στο νοσοκομείο από το ξύλο - πώς σκοτώνεις έναν άνθρωπο στο ξύλο; - που έκαναν απλά το λάθος να περιμένουν Κυριακή έξω από την νομαρχία Αθηνών για να καταθέσουν αίτηση για άσυλο. Πόσο τυχαίο μπορεί να είναι αυτό; Δεν θεωρώ το συμβάν τυχαίο γιατί αστυνομικοί προσέλαβαν τον δολοφόνο του νεαρού. Αστυνομικοί τον αξιολόγησαν ως κατάλληλο για υπηρεσία. Αστυνομικοί δεν συνέλαβαν πριν 3 μέρες ιδιοκτήτη καταστήματος στα Εξάρχεια που έβγαλε καραμπίνα σε συγκεντρωμένο πλήθος, επειδή κάποιος του είχε σπάσει μια τζαμαρία. Χθες, αυτό το κατάστημα κάηκε ολοσχερώς και το εμπόρευμά του λεηλατήθηκε. Αν οι αστυνομικοί είχαν κάνει τότε την δουλειά τους, σήμερα το κατάστημα θα υπήρχε. Αστυνομικοί έστειλαν ειδικό φρουρό σε δουλειά αστυνομικού και αστυνομικοί δεν έβγαλαν επίσημη ανακοίνωση ως Αστυνομία από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 1 το πρωί όταν το κέντρο φλεγόταν. Αστυνομικοί διάλεξαν να βάλουν στην επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας επί λέξη την απολογία του δολοφόνου. Ειδικός φρουρός ήταν δίπλα στον φονιά και δεν αντέδρασε όταν τράβηξε το όπλο του. Ειδικός φρουρός δίπλα στο φονιά έφυγε ήρεμα και ησύχως κουβεντιάζοντας με τον συνάδελφό του, σαν να μην έτρεχε τίποτα, αφού ο συνάδελφός του "καθάρισε" έναν άνθρωπο. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε έτσι, αλλά τελικά θα πρέπει να θυμηθούμε την φράση του Gabriel García Márquez για την περίπτωση του Elián González: "το πραγματικό ναυάγιο του Ελιάν ξεκίνησε όταν πάτησε στην στεριά"...
Αν ένας αστυνομικός είναι δολοφόνος, αυτό μπορεί να συμβεί. Το ότι όλοι οι αστυνομικοί δεν είναι επαγγελματίες, αυτό δεν είναι καθόλου ανεκτό. Γιατί αυτό απλά δεν μπορεί να "συμβεί".
Για το τι μπορεί είχαμε μια συζήτηση πάλι στο e-rooster πριν κάτι μήνες επ'αφορμήν τέτοιων επεισοδίων. Και εκεί διατυπώθηκαν κάποιες προτάσεις. Αλλά ακούει κανείς; Τώρα είναι η ώρα της ευθύνης. Τώρα δεν είναι η ώρα να υποδυθούμε τους μπάχαλους, τα θύματα ή τους αγανακτισμένους πολίτες. Τώρα είναι η ώρα για να βγει μπροστά κάποιος με προτάσεις για να σταματήσει το κακό. Γιατί αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ, δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να κάνει κάτι. Γιατί το έργο το έχουμε ξαναδεί. Όταν ο Γ.Μαρίνος πριν δυο βδομάδες έβγαζε στο ΒΗΜΑ απαράλλακτα άρθρα που είχε γράψει για την δολοφονία του 15χρονου μαθητή Καλτεζά - που τον παρουσιάζει ως κουκουλοφόρο! - πριν 24 χρόνια, και όταν επικαλούνταν τα ίδια επιχειρήματα που επικαλούνταν και τότε, τότε καταλαβαίνουμε η κοινωνία δεν έχει προχωρήσει. Γιατί αυτό δεν δημοσιεύεται στην Φωνή των Συνταξιούχων, αλλά στην μεγαλύτερη κυριακάτικη εφημερίδα της χώρας. Δεν μπορεί να μας κυβερνάνε οι ίδιοι και να κάνουν ανερυθριάστως τα ίδια λάθη και τις ίδιες πρακτικές. Μεγαλώσαμε, κουραστήκαμε.
@Darthiir κτλ
Προφανως τα υλικά αγαθά ειναι τόσο "δευτερα" που οι εκτεταμενες κλοπές εγιναν για να μην σκονιστουν, αφου βιτρινες δεν υπαρχουν πια.
Σοβαρα τωρα, υπαρχει λογική στα κεφαλια μερικων ή ειναι τοσο πολύ οφ απο την πραγματικότητα που ειναι ανουσιο να ανταλάξεις μαζί τους εστω και επιφωνηματα; Συνεκρινε κανείς την απώλεια ζωης με τις καταστροφές; Εθεσε κανεις τετοιο θεμα πουθενα;
Ειναι αυτονοητο πως η ανθρωπινη ζωη ειναι πάνω απο ολα. Αυτο τι σημαινει; πως πρεπει να μεινουν ασχολιαστες οι απιστευτες καταστροφές στο κεντρο; οτι μπροστα στο τραγικό γεγονός πρεπει να ισοπεδωσουμε την μιση πολη;
Δεν σε ειδα αντιστοιχα ενεργό (όπως και τόσους αλλους) οταν σε συναυλια (νομιζω το προηγουμενο καλοκαιρι) στο ελληνικο, τα μπουμπουκια ξυλοκοπησαν μεχρι θανατου αστυνομικό του οποιου την τυχη αγνοω σημερα (νοσηλευοταν στην Βουλα σε κωμα επι μερες).
Και στο φινάλε, οταν μιλάμε για υλικά αγαθα τι ακριβως εννοουμε; Σαντουιτς και φορεματα ή κτιριακό και υλικό εξοπλισμό η καταστροφή των οποίων θα επιδρασει αμεσα στο βιοτικό επίπεδο και την ευημερια δεκαδων συνανθρωπων μας για τους οποιους ολος ο "προοδευτικός" συφερτός υποτιθεται πως σκιζεται; Τα υλικά αγαθα που αναφερεσαι ειναι κυριως οι εργασίες, τα ενσημα, οι μισθοί, οι φόροι και ενα σωρό αλλες παραμετροι, αϋλοι οι περισσότεροι, που σιγουρα ξεπερνούν την μικρονοη και απλουστευτική, επιπεδου δημοτικού, προσεγγιση σου.
Στις ΗΠΑ θα απαλασσόταν ο αστυνομικός που θα πυροβολούσε εναντίον κάποιου που θα του απειλούσε τη σωματική ακεραιότητα με Μολότοφ ή σιδερολοστούς? Έχω την αίσθηση ότι θα απαλασσόταν. Διότι ο νόμος βάζει τη σωματική ακεραιότητα του οικογενειάρχη που εργάζεται για να προστατεύει τις ζωές και τις περιουσίες του κοινωνικού συνόλου (όπως ο αστυνομικός που ξυλοκοπήθηκε μέχρι θανάτου), ως αμυνόμενου, παραπάνω από τη ζωή του επιτιθέμενου εγκληματία, ο οποίος είναι τελικά υπεύθυνος για τις πράξεις του και τις επιλογές του.
Είναι πράγματι τραγικό ότι πολλά από αυτά τα παιδιά είναι 15-21 χρονών. Και δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο παιδί πράγματι κινήθηκε εναντίον του αστυνομικού. Το γεγονός όμως ότι το παιδί έμενε στο Ψυχικό με πατέρα διευθυντή τράπεζας και μάνα χρυσοχόο ενώ ο αστυνομικός ήταν παιδί της επαρχίας με τρια παιδιά είναι ενδεικτικό για το ποιός τελικά είναι ο καταπιεσμένος προλετάριος, καθώς και το γιατί δε συλλαμβάνονται οι γνωστοί-άγνωστοι. Διότι η μεγαλο-μεσαία αστική τάξη που ελέγχει την εξουσία φοβάται ότι αν συλληφθούν οι γνωστοί-άγνωστοι πολλοί θα δουν τα παιδιά τους, που τα αφήνουν να εξαφανίζονται το βράδυ χωρίς να ελέγχουν που πάνε, στη φυλακή. Αντί να υπομένουν και να τιθασσεύον οι γονείς το συνήθη θυμό των επαναστατημένων εφήβων προτιμούν να τα αφήσουν να ξεσπάσουν στο μαγαζάκι του ψιλικατζή, στο αυτοκίνητο του ιδιωτικού υπάλληλου, στην πλάτη του μεροκαματιάρη αστυνομικού, οπουδήποτε αλλού αλλά όχι πάνω τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να απολαύσουν ανενόχλητοι τα κοσμικά τους σουαρέ ή την ταβερνούλα τους.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι απαλάσσονται οι πολλοί αστυνομικοί που κάνουν κατάχρηση βίας και επιδεικνύουν αντιεπαγγελματισμό. Η φωνή των θυμάτων όμως αυτών των αστυνομικών δεν θα ακουστεί ποτέ, καθώς οι περισσότεροι είναι Αλβανοί και λοιποί λαθρομετανάστες, πρεζάκια, πόρνες, και μεροκαματιάριδες. Σίγουρα δεν είναι αυτοί με τις Μολότωφ στο χέρι.
Προσωπικά δεν έχω δεί κάτι ποίο γελοίο από ένα blog φιλελευθέρων, στο οποίο οι συμμετέχοντες φωνάζουν την κλασσική νεοελληνική ατάκα "που είναι το κράτος;". Η απώλεια της περιουσίας οδηγεί και τον πλέον νεοφιλελεύθερο να μεταλλαχθεί σε σκληροπυρηνικό κρατιστή. Αγαπητοί φιλελεύθεροι στην ελεύθερη οικονομία υπάρχει κάτι που λέγετε ιδιωτική ασφάλιση, όσοι λοιπόν θεωρούν ότι το αυτοκίνητο τους ή το μαγαζί τους κινδυνεύει από τους αναρχικούς ας το ασφαλίσουν. Παραφράζοντας θέλει αρετή και τόλμη ο νεοφιλελευθερισμός.
Υ.Γ. Ως πιστοί στο καπιταλιστικό σύστημα, συνιστώ ανάγνωση του Schumpeter και ιδιαιτέρα της θεωρίας περί creative destruction. Η δράση των αναρχικών στην Αθήνα, κάλλιστα μπορεί να εξεταστεί ως ένα ακραίο μέσο προώθησης του creative destruction του αθηναϊκού αστικού τοπίου
Α τώρα είδα και το εξής αμίμμητο:
"Η απώλεια της περιουσίας οδηγεί και τον πλέον νεοφιλελεύθερο να μεταλλαχθεί σε σκληροπυρηνικό κρατιστή"
Αφού πληρώνουμε με τους φόρους μας για την ασφάλεια μας κύριε! Αν δεν σας αρέσει αυτό το σύστημα να ζητήσετε περικοπή των φόρων και δικαίωμα στην οπλοχρησία. Είμαι σίγουρος ότι τώρα πια οι περισσότεροι κατεστραμμένοι επιχειρηματίες θα συνταχθούν με την άποψη σας. Εκτός αν ζητάτε κάποιο "δικαίωμα στην καταστροφή" οπότε προτείνω η καταστροφή να αρχίσει από τη δική σας περιουσία. Γιατί φαίνεστε ιδιαιτέρως μεγαλόψυχος με τα λεφτά των άλλων (όπως όλοι οι αριστεροί άλλωστε)
Den einai creative destruction, ayta pou grafeis einai broken window fallacy
θα θελατε να ησασταν στη θεση του μικρου ρε λαμογια?
σωστα γιατι να μην υπαρχει δικαιωμα οπλοχρησιας των πολιρων, το ζητημα των Εξαρχειων θα ειχε λυθει απλουστατα. Γενικα η συζητηση με αριστερους ειναι ατελεσφορη, παντα ακομα και για τα σπυρακια της ακμης καποια αλλοτριωση που προκαλει ο καπιταλισμος θα φταιει, με τον ιδιο τροπο που πριαπισμενοι χουντικοι ζητουν να κατεβει ο στρατος στα Εξαρχεια. Το συνετεγμενο κρατος οφειλε να ειχε σπασει χρονια το αβατο, θα ανοιγαν καποιες μυτες, καποιοι συνασπισμενοι θα τσιριζαν και καποια δεκαπενταχρονα θα ηταν στο αναμορφωτηριο. Σιγουρα πολυ καλυτερα απο το ταφο
@Harry Peitsinis
Πληρώνετε το κράτος για την προσωπική σας ασφάλεια, όχι για την ασφάλεια του καταστήματος σας, του αυτοκίνητου σας και του κινητού σας. Δηλαδή οδηγείτε ανασφάλιστο αυτοκίνητο και άμα τρακάρετε ζητάτε το κράτος να σας βοηθήσει. Ευτυχώς για όλους εμάς τους νεοφιλελεύθερους και ασφαλιστές έτσι λειτουργεί η ελεύθερη οικονομία.
@Libertarian
To broken window fallacy είναι για τα πανυγήρια. Δες π.χ. τις φωτιές πέρσι στην Πελλοπόνησο, έχουν γεννηθεί άπειρες ευκαιρίες για επενδύσεις.
Εχετε παρανοήσει και διαστρέψει πλήρως κάθε έννοια αρχής είτε φιλελεύθερης είτε απλά λογικής.
Πληρώνω το κράτος για να προστατεύει όλα τα αγαθά που μου αναγνωρίζει το σύνταγμα και η κείμενη νομοθεσία: ζωή,τιμή,περιουσία,αξιοπρέπεια κλπ.
Γι αυτό και καλώ τους αστυνόμους όταν διαπιστώσω διάρρηξη ή βανδαλισμό της περιουσίας μου.
Την ασφαλιστική εταιρία την πληρώνω για να με αποζημιώσει όταν ο ασφαλιστικός κίνδυνος συμβεί,όχι για να με προστατέψει από τον κίνδυνο (!). Για το τελευταίο πληρώνω την αστυνομία.
Με τη λογική σας,ούτε την σωματική μας ακεραιότητα θα πρέπει να υπερασπίζεται η αστυνομία,καθόσον διατίθενται στην αγορά πακέτα ασφάλειας ζωής,σωστά;
Μην το παίζετε φιλελεύθερος.Δεν ξεγελάτε κανέναν. Είναι γελοίο,αν όχι γραφικό!
Οι ασφαλιστικές εταιρείες για να πληρώσουν τις ζημιές από τρομοκρατική επίθεση (κάψιμο αυτοκινήτων σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, βόμβα στα γραφεία εταιρείας κλπ) ζητούν κάποια οργάνωση να έχει αναλάβει την ευθύνη. Αυτό το ξέρω από θύμα καψίματος.
Αν είσαι όντως ασφαλιστής μπορείς να μας διαφωτίσεις περαιτέρω
Ένα χειρότερο φαινόμενο που παρατηρήθηκε από το φόνο ήταν όχι ο φόνος, αλλά η συγκάλυψη που επιχειρήθηκε από την αστυνομία. Ο ειδικός φρουρός πυροβόλησε. Αφού ο συνάδελφός του δίπλα δεν τον έριξε κάτω όταν έβγαλε όπλο για να πυροβολήσει εν ψυχρώ τον 15χρονο μαθητή, δεν του έκανε τίποτα και αφού τον πυροβόλησε. Αντίθετα, όπως όλοι είδαμε στο σχετικό βίντεο που κυκλοφόρησε - τι περίμεναν όταν πυροβολείς κάποιον μπροστά σε τόσο κόσμο; - σηκώθηκαν και έφυγαν με μεγάλη ηρεμία, αφήνοντας το θύμα τους αβοήθητο, σαν να μην συνέβει τίποτα. Η διμοιρία που άκουσε τους πυροβολισμούς στο διπλανό στενό δεν συνέλαβε κανέναν, αφού τι στο καλό, ένας άνθρωπος πυροβολήθηκε; Ε,και; Αφού ο 15χρονος μαθητής πήγε στον Ευαγγελισμό, αφού κόσμος είχε μαζευτει στους δρόμους, τότε εδέησαν από την αστυνομία να ψάξουν ποιος το έκανε. Ήξεραν, αλλά όπως φαίνεται το κουκούλωμα ήταν η αυθόρμητη αντίδραση. Να παρέλθει το αυτόφωρο, να κουκουλωθεί, να κάνουμε την πάπια. Και φυσικά η πρώτη επίσημη ενημέρωση από την αστυνομία έγινε 4 ώρες μετα, αφού το κέντρο είχε μεταβληθεί σε πεδίο μάχης. Αλήθεια, γι'αυτό ποιος θα λογοδοτήσει;
Ποιοι από εσάς θέλουν τέτοια αστυνομία; Κατά τη γνώμη μου, όποιος φωνάζει για περιουσίες και μαγαζιά αυτή την στιγμή, παραβλέποντας την δολοφονία του μαθητή, μαγαζιά που όφειλαν να είναι ασφαλισμένα από τους ιδιοκτήτες τους, δεν θέλει να βελτιωθεί η αστυνομία. Θέλει απλά να δώσει ένα μάθημα στους "άπλυτους". Όμως το γεγονός ότι ένας αστυνομικός πυροβολεί κάποιον μπροστά σε τόσο κόσμο χωρίς να το σκεφτεί δεύτερη φορά, σημαίνει ότι κάποιοι του το επέτρεψαν να σκέφτεται κατ'αυτόν τον τρόπο.
Αλήθεια, γιατί δεν λέει κανείς ότι από την μαλακία της αστυνομίας απαγορεύεται στους Αθηναίους να βγουν από τα σπίτια τους; Δεν είναι μόνο δικιά σας η πόλη. Πριν κανά μήνα πέθαναν 3 άνθρωποι - οι 2 τους έσπασαν οι αστυνομικοί στο ξύλο, πώς σκοτώνεις έναν άνθρωπο στο ξύλο; - μετανάστες που περίμεναν στην ουρά για να κάνουν αίτηση για καθεστώς πρόσφυγα. Τότε δεν διαμαρτυρήθηκε κανένας. Επειδή στην ουρά περίμεναν 3,000 άνθρωποι όμως τι είναι τελικά η αστυνομία ικανή να χειριστεί;
Το αίσθημα ασφάλειας πρέπει να εμπεδώνεται σε όλη την κοινωνία. Από τον πολίτη που κυκλοφορεί και δεν κινδυνεύει να τον πυροβολήσει ο κακοποιός ή ο μπάτσος, μέχρι - φυσικά - και τον καταστηματάρχη. Αλλά όχι μόνο τον καταστηματάρχη. Πότε ήταν η τελευταία εν ψυχρώ δολοφονία 15χρονου από κακοποιό στην Ελλάδα; Μήπως ποτέ; Αν η αστυνομία είναι ο πρώτος παραβάτης, τότε θα ενθαρρύνει μαθητές να κάνουν επιθέσεις σε αστυνομικά τμήματα. Η ατιμωρησία των αστυνομικών που επιβλήθηκε με το έτσι θέλω και δεν αμφισβητήθηκε ποτέ από μια μεγάλη μερίδα της ελληνικής κοινωνίας είναι η πράξη που γεννά μιμητές. Από τον δολοφόνο του άλλου 15χρονου μαθητή Καλτεζά το 1984 μέχρι σήμερα, συστηματικά οι αστυνομικοί μένουν ατιμώρητοι. Αυτό είναι φυσικό να βρίσκει μιμητές. Γιατί αν ο αστυνομικός μένει ατιμώρητος, που είναι απλά ένας δημόσιος υπάλληλος, γιατί να μην σκεφτεί ο οποιοσδήποτε άλλος ότι μπορεί κι αυτός να τα καταφέρει;
Όχι, λοιπόν, στην παραδειγματική τιμωρία. Ναι στην τιμωρία. Τόσο φτάνει. Όχι και στην διαπόμπευση των ενόχων που βλέπουμε στο διαδίκτυο. Θα τιμωρηθούν για τις πράξεις τους - ίσως θα είναι πιο άτυχοι από άλλους συναδέλφους τους που σκότωσαν 17χρονους Σέρβους σε πενθήμερη ή 16 Ρωσοπόντιους - με την κατηγορία ότι...έκλεψε κασετόφωνο - και πήραν ποινές χάδια. Αλλά όλων των ενόχων. Και αυτών που όπλισαν το χέρι του φονιά. Αλλιως θα βλέπουμε κάθε μέρα ζαρντινιέρες, βασανισμούς αλλοδαπών σε αστυνομικά τμήματα εκτός Ομόνοιας, φόνους αλλοδαπών, φόνους εποψούμενων,εκτός Ηρακλείου και φόνους αθίγγανων, εκτός Ζεφυρίου και προπαντώς συγκάλυψη, συσκότιση, ποινές χάδια. Και θα βλέπουμε κάθε μέρα την πόλη πεδίο μάχης.
@Peitsinis
Η δουλειά της αστυνομίας είναι να προτρέπει τις ζημιές συλλαμβάνοντας τους ταραξίες, οι ζημιές σε κάποιο βαθμό είναι δεδομένες και εάν διαφωνείτε με αυτές τότε ζητήστε από το κράτος να φτιάξει ταμείο αποζημιώσεων. Εσείς από την άλλη ζητάτε να πιάνουν οι αστυνομικοί τις μολότωφ στο αέρα. Τέλος, μην ξεχνάτε το ζήτημα του ρίσκου στην ελεύθερη οικονομία. Προσωπικά μένω σε υποβαθμισμένη περιοχή με χαμηλή αστυνόμευση και υψηλό ποσοστό διαρρύξεων, για αυτό και το ενοίκιο μου είναι σχετικά χαμηλό, η ασφάλεια κλοπής του σπιτιού και ο συναγερμός είναι έξτα κόστος αλλά πολύ χαμηλότερος από το να μείνω αλλού, είναι ζήτημα προσωπικής επιλογής.
@pelerin
Είναι ζήτημα του ασφαλιστηρίου, με το κατάλληλο αντίμιμο ασφαλίζεσαι για τα πάντα.
"Πότε ήταν η τελευταία εν ψυχρώ δολοφονία 15χρονου από κακοποιό στην Ελλάδα; "
...όταν μπράβος νυκτερινού κέντρου σκότωσε εκείνο τον Αυστραλό νεαρό στην Μυκονο. Τώρα αν ήταν αστυνομικός στο "day job" του δεν το γνωρίζω.
Όντας όμως απέξω από την κατάσταση αντιλαμβάνομαι ότι στην Ελλάδα μπορεί να πας αδιάβαστος ή να χάσεις κάποια ή όλη την περιουσία σου για πλάκα σαν "collateral damage"
Επίσης, κατά πως διαφαίνεται, στην Ελλάδα, μόνο η Αριστερά έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται και να εκφέρει γνώμη. Όλοι οι άλλοι οφείλουμε αν μένουμε σε hot zone να πούμε κι' ευχαριστώ αν μας κάψουν το σπίτι ή το μαγαζί ή το γραφείο μας, αλλιώς θα βγουν οι Αλαβάνος - Τσίπρας να μας μαλώσουν.
Είναι περίεργο το πως διαολίζονται οι αριστεροί όταν κάποιος αναφέρει το δικαίωμα στην ιδιοκτησία σαν μορφή ελευθερίας.
Είναι τρομερή η περιφρόνηση προς την έννοια της ιδιοκτησίας. Δεν το αντέχουν. Όπως η αστυνομία θυμίζει το δεξιό καθηγητή-τραμπούκο στα γυμνάσια της δεκαετίας του 60, έτσι και η σημερινή αριστερά θυμίζει την κακιά αλητεία του σχολείου όπου έτρωγες ξύλο επειδή δεν υποστήριζες τις αλητείες τους.
Πολύ κακή εκμετάλλευση στη μνήμη ενός νεκρού νέου ανθρώπου γίνεται αυτές τις μέρες. Και το χειρότερο είναι ότι η ψυχή αυτού του ανθρώπου μάλλον δε θα ησυχάσει με τα όσα γίνονται εδώ κάτω.
Και φυσικά, οι λεηλασίες και εμπρησμοί καταστημάτων δεν προσφέρουν τίποτα το καλό, καμιά υπηρεσία στη μνήμη του. Όσο για το κάθαρμα που σκότωσε αυτό το παιδί, τι να πω...
κρίμα.
ΥΓ: Αλήθεια έχει Γερμανό στα Εξάρχεια; λέω να πάω να πάρω κανένα κινητό...
νιεφσκυ το να διαμαρτυρεται κανεισ για τις καταστροφες που γινονται τριτη μερα τωρα δεν ειναι παραλογο.γελοιο ειναι να μην ασχολειται κανεις με τα φαινομενα αυτα,δηλαδη να δινει λευκη επιταγη στη μαζικη λεηλασια αθωων οταν η αστυνομια εγκληματει. Αν αυτο εσυ δεν το θεωρεις προβλημα η' αν το θεωρεις μικροτερο προβλημα απο εναν θανατο τοτε κατι μαλλον παει στραβα με σενα και οποιον λεει τετοια πραματα
Όλοι οι άλλοι οφείλουμε αν μένουμε σε hot zone να πούμε κι' ευχαριστώ αν μας κάψουν το σπίτι ή το μαγαζί ή το γραφείο μας, αλλιώς θα βγουν οι Αλαβάνος - Τσίπρας να μας μαλώσουν.
Τους αδικείς τους ανθρώπους, δεν θέλουν να τους πεις ευχαριστώ. Αυτό που ζητούν είναι να υπάρχουν πολλοί απολίτικοι για να έχουν ψηφοφόρους. Αλλιώς πώς θα επιβιώσει ο Σύριζα; Με σκεπτόμενους πολίτες;
Για ποιο λόγο νομίζεις ότι καλύπτει ιδεολογικά τις καταστροφές και τις λεηλασίες;
Έλεος με τα κανάλια και τους "προοδευτικούς" δημοσιογράφους!Βαφτίζουν "λαϊκη εξέγερση" και "δικαιολογημένη οργή" το πλιάτσικο των αναρχικών στις ξένες περιουσίες!
niefski ante parea me ton alabano
Cobden, mallon zeis se allh xwra an katalabes oti ola auta ta kanan "anarxikoi". Mallon den eides sto Mega enan anthypastynomo twn MAT na milaei gia xiliades atoma sta epeisodia, otan einai gnwsto oti autoi stous opoious anaferese einai liges ekatontades kai sthn pleiopshfia tous gnwstoi sthn astynomia.
@Παναγιώτης
Δυστυχώς ,απ'οτι φαίνεται,έχεις δίκιο.Δεν είναι μόνο οι "αναρχικοί" που έκαναν τα επεισόδια.Στα επεισόδια φαίνεται να συμμετείχαν και μαθητές που έσπαγαν βιτρίνες και έκαναν πλιάτσικο σε μαγαζιά, και κάποιοι αλλοδαποί που έπαιρναν κι αυτοί ότι μπορούσαν από τα λεηλατημένα μαγαζιά. Κατάντια!
nievskii said
"Αστυνομικοί δεν συνέλαβαν πριν 3 μέρες ιδιοκτήτη καταστήματος στα Εξάρχεια που έβγαλε καραμπίνα σε συγκεντρωμένο πλήθος, επειδή κάποιος του είχε σπάσει μια τζαμαρία."
Γιατί να τιμωρηθεί αυτός ο άνθρωπος, nievskii?Δεν σκότωσε κανέναν, δεν πυροβόλησε κάν!Είδε την περιουσία του να κινδυνευει(πιθανόν και την ίδια τη ζωή του) και προέβη σε νόμιμη άμυνα!Δεν ξεπέρασε το αναγκαίο μέτρο!Άσκησε ένα δικαίωμα που αναγνωρίζεται από τους Ποινικούς Κώδικες όλου του πολιτισμένου κόσμου!Να το καταργήσουμε κι αυτό?Να μείνουμε τελείως έρμαια στις διαθέσεις των εγκληματιών, από τη στιγμή που η αστυνομία είναι ανίκανη να μας προστατεύσει??
Άρθρο 22 ΠΚ
Άμυνα
1. Δεν είναι άδικη η πράξη που τελείται σε περίπτωση άμυνας.
2. Άμυνα είναι η αναγκαία προσβολή του επιτιθέμενου στην οποία προβαίνει το άτοπο, για να υπερασπισθεί τον εαυτό του ή άλλον από άδικη και παρούσα επίθεση που στρέφεται εναντίον τους.
3. Το αναγκαίο μέτρο της άμυνας κρίνεται από το βαθμό επικινδυνότητας της επίθεσης, από το είδος της βλάβης που απειλούσε, από τον τρόπο και την ένταση της επίθεσης και από τις λοιπές περιστάσεις.
To αν πράγματι η ζωή του ανθρώπου ήταν ύπο απειλή ή ο ίδιος είχε σοβαρούς λόγους για να νιώθει κάτι τέτοιο πρέπει να το κρίνει το δικαστήριο. Από όσο καταλαβαίνω το νόημα του νόμου στην Ελλάδα είναι το εξής: αν κάποιος σε κλέβει ή καταστρέφει την περιουσία σου δεν έχεις δικαίωμα να τον πυροβολήσεις (ή να τον απειλήσεις με όπλο).
Αντίθετα στην Αμερική αν εισβάλλει σε χώρο ιδιοκτησίας σου, είναι έρμαιο των διαθέσεων σου (ειδικά σε ορισμένες πολιτείες), είτε έρθει για να κλέψει είτε για να σκοτώσει.
Στο συγκεκριμένο θέμα, αν ο άνθρωπος δεν κινδύνευε ή κινδύνευε μόνο ως προς τραυματισμό και όχι ως προς αφαίρεση ζωής δεν έχει δικαίωμα να αφαιρέσει τη ζωή των εισβολέων.
Το τι είναι πιο δίκαιο ή/και τι πιο αποτελεσματικό, αλλά και το τι αποφασίζεται συνήθως στα δικαστήρια είναι πραγματικά πολύ δύσκολο ερώτημα.
Νομίζω ότι ύστερα από το χτεσινό ολοκαύτωμα τα επιχειρήματα του Νιέφσκυ είναι ανάξια αντίκρουσης,καθώς διαψεύστηκαν από μόνα τους.
Η νόμιμη άμυνα όταν δέχεσαι μια μολότωφ στην βιτρίνα του καταστήματος σου (και είσαι μέσα) είναι απολύτως δικαιολογημένη,καθώς δεν πρόκειται περί κλοπής. Μιλάμε για απόπειρα πρόκλησης σωματικών βλαβών,ξεκάθαρα νομίζω.
Το να βγάλεις καραμπίνα και να πυροβολήσεις ένα πλήθος επειδή κάποιος έσπασε τη τζαμαρία σου είναι όντως υπέρβαση άμυνας κατά την άποψη μου.Το να την προτείνεις εναντίον τους και να τους απειλήσεις να μη ρίξουν τις μολότωφ που κρατάνε είναι εντελώς διαφορετικό θέμα.
Και τελικά τι να συζητάμε, εξω έγινε κόλαση και οι δικοί μας δεκάρικοι μικρή σημασία έχουν.Μόλις γύρισα από μια δουλειά στο κέντρο σοκαρισμένος.ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ!
Ημουν ΚΑΤΑ στην αντιστοιχη NRA, δεδομενου ομως οτι το Ελληνικο κρατος αδυνατει πληρως να προστατευσει τον πολιτη ορθο θα ηταν ενα μαζικο κινημα υπερ της νομιμης οπλοκατοχης ακομα και επιθετικων οπλων. Να στρωσουν καποιοι κωλοι επιτελους καποτε
"Πότε ήταν η τελευταία εν ψυχρώ δολοφονία 15χρονου από κακοποιό στην Ελλάδα; "
...όταν μπράβος νυκτερινού κέντρου σκότωσε εκείνο τον Αυστραλό νεαρό στην Μυκονο. Τώρα αν ήταν αστυνομικός στο "day job" του δεν το γνωρίζω.
Ο Αυστραλός ήταν λίγο μεγαλύτερος, 20 χρονών, αλλά ενδιαφέρον αυτό που λες, αφού συνεργός στο έγκλημα ήταν εν ενεργεία λιμενικός, και όχι απλά λιμενικός το πρωί, ο οποίος ήταν παρών στον χώρο της δολοφονίας. Ώστε τελικά να μην υπάρχει δολοφονία σε αυτήν την ηλικία που να μην εμπλέκεται εμμέσως ή αμέσως τα σώματα ασφαλείας απότι φαίνεται...
Καταλαβαίνω της σύγχυση, την έλλειψη επιχειρημάτων, τις παλινωδίες πολλών εδώ μέσα. Μπροστά στην κρίση καταρρέει η κοσμοθεωρία του καθενός και πρέπει να πιαστεί από τι βρίσκει πιο πρόσφορο ή του δίνει ένα πλαίσιο για να προσανατολιστεί κάπως. Αλλά πρέπει να πούμε κάτι που έλεγε ο Παστέρ παραφράζοντας τον Γαληνό: η τύχη βοηθά τα καλά προετοιμασμένα μυαλά. Αν το μόνο που γινόταν μέχρι τώρα είναι να ψελλίζουμε τις δικαιολογίες των ΜΜΕ και των κυβερνήσεων γι'αυτά που γίνονται είναι λογικό να μην υπάρχουν επιχειρήματα στην παρούσα φάση. Αυτή είναι η δοκιμασία δια πυρός της Ιεράς Εξέτασης: ό,τι δεν στέκει θα καταστραφεί. Κι αφού σοβαρές προτάσεις δεν ήταν καμιά από αυτές που αναμασώνται μέχρι τώρα, στην ώρα της μεγάλης κρίσης δεν θα αντέξουν, απλά.
Άλλος πιστεύει ότι οι μπάχαλοι είναι κακομαθημένα πλουσιόπαιδα, άλλος πιστεύει ότι πρέπει να δώσουμε όπλα στους μαγαζάτορες, άλλος πιστεύει ότι πρέπει οι μπάτσοι να βαράνε στο ψαχνό, άλλος πιστεύει ότι κρύβεται ο Αλαβάνος από πίσω, για να μην πω η διεθνής σιωνιστική συνωμοσία - συγγνώμη, αλλά όσοι τα πιστεύεται από αυτό το Σάββατο ζείτε σε άλλο πλανήτη: οι περισσότεροι αναρχικοί είναι εργαζόμενοι/χαμηλόμισθοι, αυτό είναι φυσικό να μην το γνωρίζουν όσοι γνωρίζουν τους αναρχικούς μόνο από τα πονήματα του...εργαζόμενου νέου Γιάννη Μαρίνου, οι μπάτσοι βαράνε στο ψαχνό ατιμωρητί με απόδειξη όχι μόνο το επεισόδιο του περασμένου Σαββάτου, αλλά και την βια αυτό το μήνα ευκαίρως ακαίρως επί κατοίκων στον Ελαιώνα που διαμαρτύρονταν για την Βωβούπολη, την βία επί μεταναστών που περίμεναν για καθεστώς πρόσφυγα με 3 νεκρούς, την βια σε διάφορες άλλες διαδηλώσεις που δεν τις έκαναν οι μπάχαλοι κ.ο.κ. Κι όσο για τα όπλα, ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ πιο επικίνδυνη πρόταση. Στην αντίστοιχη εξέγερση του Los Angeles του 1992 κάηκαν 30,000 μαγαζιά, στην πλειοψηφία τους ανήκαν σε Κορεάτες από τους εξεγερμένους Αφροαμερικανούς. Είχαν οι περισσότεροι μαγαζάτορες όπλα, αλλά αυτό δεν τους βοήθησε ιδιαίτερα! Ο μαγαζάτορας που έβγαλε καραμπίνα δεν εμφανίστηκε το Σάββατο. Γιατί άραγε; Υπήρξε άφρων την Πέμπτη, αλλά το Σάββατο δεν υπήρξε τόσο άφρων. Και πρέπει να πάψουμε να ζητάμε από τους πολίτες να κάνουν αυτό που είναι δουλειά της αστυνομίας. Να είναι επαγγελματίες δλδ. Όσον για τον Αλαβάνο: απαξιώ καν να ασχοληθώ με την ελληνική ακροδεξιά και το παραλήρημά της. Ας προτείνει κάτι επιτέλους η ακροδεξιά εκτός των πογκρόμ κατά μεταναστών, σαν αυτό που συνέπραξε πριν καμιά βδομάδα στον Άγιο Παντελεήμονα - με την αστυνομία πάντα παθητικό θεατή στο όργιο βίας από "αγανακτισμένους πολίτες". Αυτό που νομιμοποίησε τότε η Αστυνομία με την στάση της σήμερα της γυρίζει μπούμεραγκ.
Ο πρωθυπουργός που πέρσι άφησε την μισή Ελλάδα να καεί - με προσωπικό κόστος για μένα - και ντύθηκε με την στολή του αεροπόρου, ας φορέσει φέτος την στολή του μπάτσου και ας αναλάβει τις ευθύνες του. Στην Ελλάδα έχει χαθεί η έννοια της προσωπικής πολιτικής ευθύνης. Δεν είναι όλα ψήφοι και διορισμοί στο δημόσιο. Ναι, το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι οι ιδιοκτησίες. Θα δούμε πολύ χειρότερα. Και θα δούμε γιατί κατάρρευσε η εμπιστοσύνη των πολιτών προς την αστυνομία. Το ξαναλέω: όσοι ψελλίζεται δικαιολογίες για την αστυνομία δεν θέλετε και δεν θέλατε ποτέ να βελτιωθεί. Αυτό σήμερα το πληρώνουμε όλοι. Και αυτοί που αναγνωρίζατε το δίκαιο των πράξεων της αστυνομίας, και αυτοί που δεν το αναγνωρίζαμε και ζητούσαμε να αλλάξουν πράγματα. Ήρθε η ώρα της ευθύνης. Δεν είναι ώρα για δικαιολογίες πλέον.
Μα δε βλέπω κανέναν εδώ μέσα να υπερασπίζεται την αστυνομία (τουλάχιστον κανέναν φιλελεύθερο). Ούτε κανέναν να υπερασπίζεται τους πυροβολισμούς στο ψαχνό.
Αυτό που λέμε είναι ότι τα σημερινά φαινόμενα δεν είναι απλά απαράδεκτα.Πρόκειται για μια ανευ προηγουμένου κατάρρευση κάθε έννοιας δημόσιας τάξης και ασφαλείας, για την διάλυση του κράτους-δικαίου και την κατάλυση της νομιμότητας.Αυτό είναι ένα φαινόμενο ορατό στον καθένα κι οποιος ενοχλείται απ την επισήμανση του καλά θα κάνει να τσεκάρει τον παράγοντα "προκατάληψη" στη διαδικασία εξαγωγής συμπερασμάτων.
Ότι η αστυνομία και το κράτος χρειάζονται δομικές μεταβολές δεν αναιρεί το αίσχος που προκαλούν οι κουκουλοφόροι. Γιατί η παράλειψη της αστυνομίας να τους σταματήσει (που όντως είναι εγκληματική) προυποθέτει πρώτα και κύρια την ύπαρξη άμεσης επίθεσης τους κατά ολων των θεμελιωδών νομίμων αγαθών .
Δυστυχώς, παιδιά, δεν ακούγεται μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό και κάποια λύση, δεν διαφαίνειται κάποια διέξοδος. Εντάξει τα κλασσικά, δλδ επιβολή της τάξης, ή περισσότερη παιδεία κτλ τα ακούμε σε κάθε περιστατικό παρόμοιας φύσης.
Έγω βλέπω έναν φαύλο κύκλο. Ούτε η ανικανότητα, η απουσία ελέγχου και η βια των αστυνομικών πρόκειται να διορθωθεί, ούτε οι κουκουλοφόροι πρόκειται να σταταματήσουν. Δηλαδή τα θεμελιώδη αίτια που οδηγούν σε αυτή την κατάσταση δεν ταράσσονται. Προσωπικά δεν μπορώ να δω και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, χωρίς να χρειαστούν περισσότερες αλλαγές σε παράπλευρα ζητήματα που οδηγούν στα αίτια αυτής.
Δεν ξέρω αν κάποιος συνομιλητής έχει να προτείνει κάτι πρωτοποριακό ή έστω κάτι απλό το οποίο να είναι εφαρμόσιμο τουλάχιστον. Εγώ πάντως αδυνατώ.
Προσωπικά θεωρώ πως είναι αδύνατο να προταθεί κάτι καινούργιο. Το δίκαιο δημοσίας τάξης αναλύει με κάθε λεπτομέρεια το τι πρέπει να συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις. Κανείς δε θυμήθηκε να ανατρέξει σ αυτό και να το εφαρμόσει όπως έπρεπε (θα ακολουθήσει άρθρο διεξοδικής ανάλυσης)
Η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων από την αστυνομία είναι η μόνη λύση. Και η μόνη πιθανή απάντηση όλων μας θα ήταν η δυνατότητα μας να την ενάγουμε για τη μη εφαρμογή τους.
Δημοσίευση σχολίου