Παρασκευή, Δεκεμβρίου 19, 2008

Χρήστος Γιανναράς: Ποια εξέγερση και ποια Αριστερά;

Ο Έλληνας που μίλησε στο ΣΚΑΪ και, μέσα σε 25 λεπτά της ώρας, εξέφρασε τη Μεγάλη Σιωπηλή (και όχι κραυγάζουσα) Πλειοψηφία, ο πανεπιστημιακός φιλόσοφος Χρήστος Γιανναράς (ίσως ο μόνος πλέον εκπρόσωπος ενός είδους σε ιδιαίτερη σπανιότητα εν Ελλάδι!) είπε όσα δεν μπόρεσαν να πουν οι χιλιάδες λαλίστατοι (κύμβαλα αλαλάζοντα) στα ΜΜΕ, και έσταξε βάλσαμο στις καρδιές όσων πνίγονται από το δίκαιο αλλά δεν βγαίνουν να "τα σπάσουν" και να "ψοφίσουν τη κατσίκα του γείτονα" εδώ κι εκεί....
Γιά όσους και όσες δεν έτυχε να την ακούσουν (ή να την διαβάσουν) παραθέτω το λινκ για τη συνέντευξη ΕΔΩ, και για μερικά αποσπάσματα ΕΔΩ

61 σχόλια:

Unknown είπε...

Φυσικά παραποίησε και αυτός την πραγματικότητα και την έδειξε όπως τον βόλευε.
Βάλσαμο στ' αυτιά όσων θέλουν απλά να υποστηρίξουν όσα λέει.
Αλλά και αυτός διατρεύλωση όπως όσοι κατηγορεί κάνει.

JustAnotherGoneOff είπε...

Δεξιότερα Κουροπάτκιν!

Ανώνυμος είπε...

Έχω αηδιάσει με τις μαλακίες που γράφετε εδώ και δυο βδομάδες. Ως εδώ. Με κάνατε να θέλω να ψηφίσω στις επόμενες εκλογές ΣΥΡΙΖΑ, παρόλο που σκόπευα να ψηφίσω εσάς.

Τι φιλελεύθεροι ρε... Μ' αυτά που γράφετε μοιάζετε με συνταξιούχους ψηφοφόρους του ΛΑΟΣ.

Σπάσαν μερικά μαγαζιά και κλαίτε όλη μέρα. Λες και έχει γίνει ποτέ εξέγερση (ναι, εξέγερση -ενάντια στη διαφθορά που έχει κατακλύσει τη χώρα και όχι μόνο) χωρίς βίαια επεισόδια. Ζώα.

Ανώνυμος είπε...

Προς τον τελευταιο ανωνυμο και γενικα σε ολους τους τραμπουκολαγνους και επαναστατες του πληκτρολογιου και του καναπε. Δικαιολογειστε γιατι δεν νιωσατε την γλυκα να καινε την δικη σας περιουσια.

JustAnotherGoneOff είπε...

"Δικαιολογειστε γιατι δεν νιωσατε την γλυκα να καινε την δικη σας περιουσια"

Δεν δικαιολογείται όμως η υποθήκευση του μέλλοντος σε μια διαρκή φτώχεια! Εσείς στις δουλειές με τα χιλιάδες φράγκα μηνιαίως και στα πλουσιόσπιτα, σαν καλό κόμμα επιχειρηματιών που καταντήσατε, και αφήστε εμάς να φιλοσοφούμε τη μιζέρια μας!

Φιλήστε τώρα εσείς οι βολεμένοι για εικονίδιο τον ξεμωραμένο χριστιανόπληκτο φασίστα να 'χουμε να γελάμε με την κατάντια σας!

Chrysotheras είπε...

@ διάφοροι κρώζοντες:

"έξεστι πνευματικοίς νάνοις ασχημονείν"
(παραλλαγή)

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητε κυριε διαχειριστειτε την φτωχια σας στο Μιστερ Ταπερ ΤιΒι. Η αν νομιζετε πως με κραυγες και σπασιματα θα τελειωσει η μιζερια σας, ενα εχω να σας πω. Η κοινωνια δεν σας οφειλει τιποτα απο την στιγμη που ενηλικιωθηκατε, την διαχειριση της ζωης σας θα την κανετε μονος σας και στο κατω αν τοσο μιζερη ειναι η ζωη στην Ελλαδα μεταναστευσατε. Σε καθε περιπτωση δεν δικαιουστε να δικαιολογειτε το καψιμο των Τογιοτα των "βαθυπλουτων" νοικοκυραιων.

JustAnotherGoneOff είπε...

"την διαχειριση της ζωης σας θα την κανετε μονος σας"

Ενώ εσείς που μιλάτε για λιγότερο κράτος, ουρλιάζετε δύο βδομάδες για περισσότερη κρατική καταστολή;

Ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε.

Ανώνυμος είπε...

"Να σας θυμίσω πόσο χλευάστηκε η κατάργηση της ομοιόμορφης ενδυμασίας… Και δεν εννοώ βέβαια ούτε κουρέματα, ούτε στολές, ούτε πηλίκια. Εννοώ ένα ίδιο πουλόβερ και ένα ίδιο παντελόνι... Είναι η ισχυρότερη εμφάνιση δημοκρατίας μέσα στα σχολειά. Το κατάργησαν το ΠΑΣΟΚ και άρχισαν αμέσως τα παιδιά να συναγωνίζονται ποιο θα φορέσει το τάδε σινιέ ρούχο και το τάδε σινιέ παπούτσι...".

Πολύ σωστή παρατήρηση του Γιανναρά.

JustAnotherGoneOff είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
JustAnotherGoneOff είπε...

Διαβάζουν άραγε σήμερα τα παιδιά των 15 και 16 χρονών εφημερίδα; Έχουν ιδέα από τη διάλυση του πολιτικού συστήματος, την κατάρρευση του; Έχουν επίγνωση της πραγματικότητας που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια στον Ελλαδικό δημόσιο χώρο;

Ναι, διαβάζουν εφημερίδες. Είδαν αυτό.

JustAnotherGoneOff είπε...

Το σχολείο έχασε πλέον τον ασκητικό του χαρακτήρα. Έμαθε αυτά τα παιδιά ότι στο σχολειό δεν ετοιμάζεσαι να γίνεις πολίτης, δεν μετέχεις ως άσκηση σε μια κοινότητα όπου εκπαιδεύεσαι να μετάσχεις αύριο κρίσεως και αρχής, αλλά είσαι αυτόνομος πολίτης ήδη, είσαι μαθητικό κίνημα.

Μωρέ, καλά έκανε ο Μεταξάς με την ΕΟΝ. Αυθεντικός Φιλελευθερισμός, που σέβεται τον πολίτη και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ανώνυμος είπε...

Τόσα σκάνδαλα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια -που σε οικονομικό μέγεθος στοιχίζουν πολλαπλάσια απ' ό,τι οι καταστροφές αυτών των ημερών- αλλά δε σας είδα να θρηνολογείτε επί δυο βδομάδες.

Αντί να χαίρεστε που επιτέλους υπάρχει μια υποψία ότι κάτι κινείται, ότι κάτι εναντιώνεται στη γενικευμένη εξαχρείωση, εσείς ούτε λίγο ούτε πολύ παρακαλάτε το κράτος -που κατά τ' άλλα είναι ο εχθρός σας- να κατεβάσει τα τανκς για να προστατέψει τις περιουσίες 200-300 επιχειρήσεων. Δε σας είδα να ζητάτε να κατέβουν τα τανκς με το Βατοπέδιο ή με τα ομόλογα. Μιλάμε για υποδειγματική αίσθηση του σημαντικού.

Λυπάμαι αγαπητοί, αλλά μόλις χάσατε έναν ψηφοφόρο.

Panos Konstantinidis είπε...

> Σπάσαν μερικά μαγαζιά και κλαίτε όλη μέρα.

Πάντως εγώ το είχα (και το έχω) πάντα απορία. Γιατί δεν πάνε να σπάσουνε τις βίλες των βουλευτών στην Κηφισιά και τα πολυτελή διαμερίσματά τους στο Κολωνάκι, παρά μόνο σπάνε και ρημάζουνε τις περιουσίες του κοσμάκη μεροκαματιάρη; Μέχρι εκεί φτάνει η μαγκιά τους; Διότι αν θέλεις πραγματική επανάσταση τα βάζεις με αυτόν που σου φταίει, όχι με τον κάθε κακομοίρη.

Ανώνυμος είπε...

Μη μασάτε από τις άνανδρες επιθέσεις, ω γενναίοι αγωνιστές του e-chicken! Συνεχίστε την ακατάσχετη παπαρολογία σας δυναμικά, γιατί στις ζόρικες εποχές που ζούμε το γέλιο είναι απαραίτητο.

Είσαστε μακράν ό,τι πιο γραφικό έχει να επιδείξει το ελληνικό διαδίκτυο. Σε λίγο θα ωχριούν μπροστά σας ακόμα και τα sites των αρχαιόπληκτων εθνικίων. Όσο για τον Γιανναρά, είναι ό,τι πιο ξεπουλημένο και γελοίο έχει να επιδείξει η ελληνική διανόηση...

Υ.Γ. Πότε έχετε προγραμματίσει το επόμενο δημόσιο ξεκατίνιασμα μεταξύ σας; Μην ξεχάσετε να με ειδοποιήσετε για να μην το χάσω.

Panos Konstantinidis είπε...

> Τόσα σκάνδαλα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια -που σε οικονομικό μέγεθος στοιχίζουν πολλαπλάσια απ' ό,τι οι καταστροφές αυτών των ημερών- αλλά δε σας είδα να θρηνολογείτε επί δυο βδομάδες

Εγώ πάλι που τους διαβάζω ανελλιπώς πάντοτε βλέπω να στηλιτεύουνε τα κακώς κείμενα.

Panos Konstantinidis είπε...

Πάντως, εδώ που τα λέμε, ο Γιανναράς είναι όντως ό,τι πιο γελοίο έχει να επιδείξει η σύγχρονη Ελλάδα. Χιλιομασημένα και χιλιοειπωμένα αυτά που λέει. Καλύτερα να μιλήσω με τον τριετή ανιψιό μου, πιο πολλά έχει να μου πει.

Ανώνυμος είπε...

εφοσον πληρωνω φορους για την αστυνομια ζηταω το κρατος να με προστατευσει. Αν το κρατος δεν θελει η δεν μπορει, να μου δωσει δικαιωμα οπλοχρησιας.

Ανώνυμος είπε...

Το κράτος σε μια φιλελεύθερη κοινωνία έχει τρεις τουλάχιστον αποστολές: στρατός/αστυνομία/δικαστήρια. Αν καταργηθούν και αυτά, τότε περνάμε από τον φιλελευθερισμό στον αναρχισμό ή αναρχο-καπιταλισμό.

Δικαιολογημένα λοιπόν γίνονται εκκλήσεις για καλύτερη αστυνόμευση από το κράτος και πιο δυνατή αστυνόμευση, αφού η αστυνόμευση είναι ένα από τα λίγα πράγματα που οι φιλελεύθεροι θέλουν να κάνει το κράτος.

Ανώνυμος είπε...

Και φτάνει πια με το κλισέ "τα λες επειδή δεν κάψαν τη δική σου επιχείρηση". Σε πληροφορώ ότι έχω επιχείρηση στο κέντρο και αυτές τις μέρες ο τζίρος έχει κατρακυλήσει, ωστόσο δεν υποστηρίζω τις δικές σας καφρίλες, γιατί αναγνωρίζω ότι αυτό τον καιρό συμβαίνει κάτι που με ξεπερνάει, κάτι που δείχνει ότι ο κόσμος ξύπνησε και ίσως να θέλει να τα αλλάξει όλα. Και όχι, δε θα ζητήσω την κεφαλή των παιδιών που θα σπάσουν το μαγαζί μου (άσε που σύμφωνα με τις περισσότερες μαρτυρίες τις μικροεπιχειρήσεις τις σπάνε κουκουλοφόροι μπάτσοι). Ο εχθρός μου δεν είναι τα παιδιά, αλλά το κράτος. Το διεφθαρμένο ΤΕΒΕ και η διεφθαρμένη εφορία. Αυτοί με ξεζουμίζουν όλα αυτά τα χρόνια.

Αφήστε λοιπόν το παραμύθι ότι ούτε λίγο ούτε πολύ η χώρα κατέρρευσε με τη μεγαλύτερη εξέγερη της μεταπολίτευσης. Είναι ίσως η μόνη στιγμή που νιώθω ότι επιτέλους κάτι πάει να αλλάξει σε αυτή την κωλοχώρα.

Ανώνυμος είπε...

http://www.tvxs.gr/v2046

Ναζιστικά μέλη της νεολαίας του Συνασπισμού που επιβεβαιώνουν τον Γιανναρά.

zanat0s είπε...

Ανώνυμε,

Εσύ με το "μαγαζί στο κέντρο" δεν μου γεμίζεις το μάτι σαν κααλός επαγγελματίας.... Δεν υπάρχει φυσιολογικός άνθρώπος που να θέλει να γίνονται τέτπιτα πράγματα.

Και φυσικά θέλουμε περισσότερη αστυνόμηευση, γιατί τις μέρες αυτές δεν υπάρχει κάθόλου.

Εξεγεργσείς γιατι δεν είναι η ζωή μας όπως την θέλουμε δεν γίνονται. Και τέλος άει στο καλό όλοι οι κοπρίτες που μιλάνε τις τελευταίες μέρες. @@@@ έχω βαρεθεί να ακούω... ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ πρόταση δεν έχω ακούσει.

Εδώ ο κόσμος γκρεμίζεται και εσείς μιλάτε για @@@@ριές τύπου εξέργεσης...

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι όλοι οι έμποροι στρατόκαβλοι σαν εσάς. Άλλωστε έχω φροντίσει το μαγαζί μου να κλείνει με ρολά και να μην κινδυνεύει από μολότοφ.

Επίσης, έχω φροντίσει να μην έχω ψηφίσει ποτέ ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ. Αν κάποιος από αυτούς που του κάψανε το μαγαζί ψήφισε ένα από αυτά τα δύο κόμματα, δεν τον λυπάμαι καθόλου. Είναι συνυπεύθυνος για την τραγική κατάσταση της χώρας όπου η διαφθορά έχει εισχωρήσει παντού, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί τίποτα, ανάμεσα σε αυτά και η αστυνομία.

ellinaki είπε...

Τόσο δύσκολο είναι πια, να φύγετε κάποιοι από το τριπάκι της πόλωσης; Πρέπει δηλαδή να μιλάμε είτε για "κοινωνική εξέγερση" είτε για προβοκάτσια του ΣΥΡΙΖΑ;

Τόσο δύσκολο είναι να δείτε ότι τα γεγονότα είναι πιο σύνθετα από μια εκλογίκευση του τύπου άσπρο ή μάυρο;

Ειδικά με τα σπασίματα... Ναι υπάρχουν 15χρονα που δεν έχουν ιδέα για τί πράγμα φωνάζουν, και μπορεί να σπάσουν και καμιά βιτρίνα. Κυρίως όμως υπάρχει παρακράτος που λειτουργεί χρόνια τώρα και επιδίδεται στο σπάσιμο βιτρινών "μικρών μαγαζιών". Υπάρχουν ντοκουμέντα και το έχω δει κι εγώ με τα μάτια μου.

Το ίδιο ισχύει και με πολλά στα οποία αναφέρεται ο κ. Γανναράς. Σε κάποια σημεία έχει δίκιο, σε άλλα έχει άδικο.

Και το ίδιο βλέπω στην πλειοψηφία εδώ μέσα. "Ή είσαι με μάς ή είσαι με τους άλλους". Έλεος πια. Ανοίξτε και λίγο τα μάτια σας και εκφραστείτε χωρίς να φοβάστε μην τυχόν και "προδώσετε" το σκληροπυρηνικό σας πολιτικό στίγμα!

Ειδικά αυτό το πράγμα της πόλωσης, με αποτέλεσμα την έλλειψη νεων πολιτικών πρωτοβουλιών, ήταν το μεγαλύτερο σωστό σημείο του κ. Γιανναρά. Πώς να σπάσει το μοντέλο του δικομματισμού, αν ακόμα σκέφτεστε με δικομματικά κριτήρια;

Γιώργος είπε...

Λέει "έναν Πούτιν", ενώ αυτό που ήθελε να πεί είναι "έναν παπαδόπουλο",όπως λένε όλα αυτά τα χρόνια οι όμοιοί του κάθε φορά που βλέπουν μια κοινωνική αναταραχή.
Ζητάει ένα μεσσία και περιφρονεί τη συνειδητοποίηση των νέων.Πράγμα συνεπές προς την κοσμοθεωρία του. Η εκλογή του ως καθηγητή σηματοδότησε συμβολικά την απαξίωση του ορθολογισμού, της πολιτικής και της δημοκρατίας και την σταδιακή υποκατάστασή τους από την εμπιστοσύνη στο στρατό την αστυνομία ,την εκκλησία κλπ.Αυτό το παραμύθι καταρρέει τώρα στις συνειδήσεις των νέων, και ο Γιανναράς ενστικτωδώς διαλέγει στρατόπεδο.

Ανώνυμος είπε...

Ξεσηκωθείτε ω φιλελεύθεροι αγωνιστές του ηλεκτρονικού κοτόπουλου! Πάρτε το νόμο στα χέρια σας και κατεβείτε οπλισμένοι να αντιμετωπίσετε τους οχτρούς που καταστρέφουν το βιός του τίμιου ιδρώτα σας. Μπορείτε να τους βρείτε εδώ αν θέλετε:

http://www.tvxs.gr/v2046

Προσοχή μόνο, γιατί μπορεί να βρεθείτε να προαυλίζεστε παρέα με τον Κουφοντίνα.

Υ.Γ. Ο κερατάς ο Αλαβάνος έχει στρατολογήσει μέχρι και αστυνομικούς. Ψήφο στον Άδωνη, που πέρα από φιλελεύθερος είναι και μπουμπούκος...

ANemos είπε...

Σε καλό δρόμο είστε. Μετά τον Γιανναρά ακολουθεί τσιτάρισμα Ζουράρι, Κανέλη και ΝΕΜΕΣΙΣ!
Η κατηφόρα η μεγάλη, που λέει και το άσμα!
Μετά τα "μαλακά" ακολουθούν πάντα τα "σκληρά"!

Ανώνυμος είπε...

Καλά ρε σεις αγαπητέ Chrysotheras τον Γιανναρά (ήταν και καθηγητής της Παντείου παναθεμά τον)...
Αυτο με τον Πούτιν ειδικά με φρίκαρε.
Όχι ότι οι άλλοι που κυκλοφορούν εδώ ειναι καλύτεροι (δεξιοί ή αριστεροί) άλλα δε νομίζετε πως το σέρνετε το καράβι ΠΟΛΥ δεξιά; Δεδομένου πως δεν είμαι κάφρος για να κάνω οργισμένα "επαναστατικά" σχόλια από την ασφάλεια του σπιτιού μου στην Γλυφάδα και υποστήριξα την κλασσική φιλελεύθερη θέση στο διαβόητο ποστ... Δεν νομίζετε πως έγω τουλάχιστον έχω δικαιώμα να κανω μια κριτικη στην μαλλον συντηρητική στροφή που έχει πάρει το ρούστερ τελευταία; Σας υπερασπίστηκα με εποικοδομητική κριτική απεναντί σε έναν σχολιαστή που είπε πως σας νοιάζουν περισσότερο οι σπασμένες βιτρίνες παρά ο θάνατος του παίδιου στο blog του Omadeon. Ο οποίος Omadeon αρχίζει και μου βάζει διαόλια οσον αφορα την κατεύθυνση του blog. Το ξέρω πως δεν είμαι ορθοδοξός φιλελεύθερος (ως Παναρχικός και οχί εχθρικα προσανατολισμένος προς τον (ελευθεριακό) σοσιαλισμό (Κάμια σχεσή με την εγχώρια "προοδευτική" Αριστερά)) αλλά φοβάμαι πως με τετοιά ποστ το blog συνολικά δεν θα είναι.

Ανώνυμος είπε...

ούτε το blog εννοούσα

Panos Konstantinidis είπε...

Επαναλαμβάνω την ερώτησή μου στον ανώνυμο (που κάνει ότι δεν τη βλέπει).

Πάντως εγώ το είχα (και το έχω) πάντα απορία. Γιατί δεν πάνε να σπάσουνε τις βίλες των βουλευτών στην Κηφισιά και τα πολυτελή διαμερίσματά τους στο Κολωνάκι, παρά μόνο σπάνε και ρημάζουνε τις περιουσίες του κοσμάκη μεροκαματιάρη; Μέχρι εκεί φτάνει η μαγκιά τους; Διότι αν θέλεις πραγματική επανάσταση τα βάζεις με αυτόν που σου φταίει, όχι με τον κάθε κακομοίρη.

Ανώνυμος είπε...

Η πλάκα είναι με τους αριστερούς που κατηγορούν για "δεξιά στροφή", λες κι επρόκειτο ποτέ να ψηφίσουν φιλελεύθερο κόμμα, ακόμα χειρότερα λες κι έχουν καταλάβει τι σημαίνει φιλελευθερισμός, μόλις το αντιλαμβάνονται το βρίσκουν "πολύ δεξιό" και αναχωρούν. Στο καλό και να διαβάζετε, αλλά μη μπαίνετε στον κόπο να γράφετε, αν δεν βρίζετε, λέτε συνεχώς τις ίδιες γνωστές αντικοινωνικές μπούρδες.

Ανώνυμος είπε...

Ποιόν θυμίζουν άραγε τα κοκοράκια του roosters και της ΦιΣ;
http://uk.youtube.com/watch?v=iesXUFOlWC0

Ανώνυμος είπε...

"ο πανεπιστημιακός φιλόσοφος Χρήστος Γιανναράς (ίσως ο μόνος πλέον εκπρόσωπος ενός είδους σε ιδιαίτερη σπανιότητα εν Ελλάδι!)"

Ω, ρε, που έφτασαν οι φιλελεύθεροι στην Ελλάδα! Καιρός λοιπόν να υιοθετήσετε κι εσείς τη "δήλωση" Κίσιγκερ, και να φωνάζετε ότι μας έχουν βάλει οι ξένοι στο στόχο, γιατί είμαστε λαός ορθόδοξος. Δεν πα να βγαίνουν στη φόρα σκάνδαλα ιερωμένων και βατοπέδια; Δεν πά να βλέπουμε κάθε τόσο αγιορείτες ή παναγιοταφίτες να παίζουν μπουνιές για το ποιος θα φάει απ' την κουτάλα με το μέλι;

Άιντε, και με τον Άνθιμο, φιλελεύθεροι του καναπέ!

Ανώνυμος είπε...

20/12/08 14:01
Ανώνυμος
Αχ, Αχ αγαπητε ποσο λαθος ειστε. Στην Ελλαδα οποιος ειναι (ή δηλωνει) Αριστερος και υποστηριζει ατομα οπως ο Αλαβανος ειναι ενας απολιτικ ηλιθιος
Οποιος ειναι δεξιος (ή δηλωνει) και υποστηριζει ατομα οπως ο Καρατζαφερης επισης ειναι απολιτικ ηλιθιος.
Ουτε φυσικα ειναι αυτο λαικη εξεργεση (ποιος ηλιθιος θα εκαιγε την ιδια του την πολη;) Ειναι μια διαμαρτυρια των μαθητων που εχει ως στοχο να παραπονεθει για το αδικο ελληνικο κρατος. ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ αν εχουν ιδεα τι σημαινει να εισαι Δεξια ή Αριστερα (ή αν εχουν καν θεληση να μαθουν). Βεβαια οι "αναρχικοι" των καλων οικογενειων (ρωτηστε οποιονδηποτε που ζει στα Εξαρχεια να σας πει ποιοι ειναι οι "κυριοι" αυτοι) δεν εχουν κανενα δισταγμο να καψουν τα μαγαζια της Αθηνας. Αν ηταν ΤΟΣΟ αντι-"καπιταλιστες" ας πηγαιναν σε "φτωχικες" περιοχες (π.χ. Εκαλη, Κηφησια), αλλα κανεις δεν καιει το σπιτι του (Bitchy!). Για ρωτηστε εμας κατω στην (Ανω) Γλυφαδα: Τιποτα απολυτως δεν θα καταλαβαιναμε απο την εξεργεση(;) αν δεν υπηρχε το Internet ή η τηλεοραση. Ο "ανεμελος" δημος ζουσε την ζωη του σε απολυταααα φυσιολογικους ρυθμους.
Η δεξια στροφη που λεω ειναι η εξυμνηση του εξυμνητη του Πουτιν Yannaras.

Και για να μην ξεχνιομαστε ή παιζουμε τις κουμπαρες

"How, then, should we respond to this remarkable new phenomenon? There are two typical responses to any revolution against State power anywhere, whether it be campus, Negro, or national liberation front. These are the conservative and the liberal. The Conservative answer is to shoot them down, to use maximum coercion, to bring in courts, police, armies, missiles, you name it, anything to crush and kill. This response accords with the Conservative view of the State generally, which is to preserve and cherish the State’s rule at all costs.

The conservative tactic, in fact, is precisely the one that has led to the greatest victories for the revolution
The liberal tactic is by far the most dangerous for the revolution

It is interesting that the press and the politicians are beginning to refer to the student body of our nation as one of those “aggressor enemies” that we have become all too familiar with in the past: the “Huns,” the Nazis, the Commies; and now it is our kids, virtually the entire generation of them.

What are we supposed to do with them, Mr. Conservative? A little napalm? Or maybe the H-bomb, a “clean” one perhaps, so it won’t fall on too many of us adults? How far are you prepared to go in using brutality and suppression as your answer to all the problems of this century?

For make no mistake; a generation is speaking

We are particularly puzzled by that legion of “libertarian conservatives” who condemn the kids unreservedly for “initiating violence.” But who has initiated violence?

“Death to the State. Power to the People.” How can you fault a movement having that as a slogan?"

Murray Rothbard

the mass of mankindout of its age-aldsink of stagnation and desoair.
Soon there developed in Western Europe two great political
ideologies, centered around this new revolutionary phenomenon: the
one was Liberalism, the party of hope, of radicalism, of liberty,
of the Industrial Revolution, of progress, of humanity; the other
was Conservatism, the party of reaction, the party that longed to
restore the hierarchy, statism, theocracy, serfdom, and class
exploitation of the Old Order. Since liberalism admittedly had
reason on its side, the Conservatives darkened the ideological
atmosphere with obscurantist calls for romanticism, tradition,
theocracy, and irrationalism. Political ideologies were polarized,
with Liberalism on the extreme "Left", and Conservatism on the
extreme 'Right", of the ideological spectrum. That genuineLibera1-
ism was essentially radical and revolutionary was brilliantly
perceived, in the twilight of its impact, by the great Lord Acton (one
of the few figures in the history of thought who, charmingly, grew
more radical as he grew older). Acton wrote that .Liberalism
wishes for what ought to be,irrespectiveof what is." In working out
this view, incidentally, it was Acton, not Trotsky, who first arrived
at the concept of the "permanent revolution"

Murray Rothbard

Roark είπε...

Εγώ δεν συμφωνώ με όλα όσα λέει ο Γιανναράς και συμφωνώ ελάχιστα με την γενικότερη θεώρησή του όπως την εκφράζει τόσα χρόνια.

Το πραγματικά γελοίο όμως είναι αυτός ο συφερτός λαϊκισμού που σηκώθηκε επειδή κάποιος φιλελεύθερος (ως άτομο και εκφράζοντας αποκλειστικά την προσωπική του άποψη) συμφώνησε μαζί του!

Τόσα χρόνια το e-rooster σπάει τα στεγανά των ιδεοληψιών για τον φιλελευθερισμό που έχουν επιβάλει χώρα μας οι εχθροί του. Τα πανηγύρια ότι έπεσαν οι μάσκες και αλλά τέτοια, είναι η καλύτερη επιβεβαίωση.

Ανώνυμος είπε...

Πολλά σχόλια για το ποιός είναι ο Γιανναράς, ελάχιστα γι' αυτά που είπε. Ωραίο επίπεδο συζήτησης!

Ανώνυμος είπε...

Δε μπορούνε ρε, τους πνίγει η δημοκρατία τους!!!

Ανώνυμος είπε...

"Πολλά σχόλια για το ποιός είναι ο Γιανναράς, ελάχιστα γι' αυτά που είπε. Ωραίο επίπεδο συζήτησης!"

Αν δεν απατώμαι, ο "φιλελεύθερος" που άνοιξε το thread θέλησε να μας κάνει το πορτρέτο του συγκεκριμένου ανθρώπου, λέγοντας πως είναι "ίσως ο μόνος πλέον εκπρόσωπος ενός είδους σε ιδιαίτερη σπανιότητα εν Ελλάδι!". Αν αύριο, λόγω ταύτισης απόψεων για τους διαδηλωτές, κάποιος "φιλελεύθερος" αποκαλέσει "φωτισμένο ιεράρχη" τον Άνθιμο, θα φταίμε πάλι εμείς που θα σας κράξουμε;

Nievskii είπε...

Στον φίλο που λέει για τα σχόλια για το ποιος είναι ο Γιανναράς. Διάβασα με πολλή προσοχή τι έλεγε ο Γιανναράς. Διάβασα όμως και το τι έλεγε στο παρελθόν. Αν δεν ξέρεις το πλαίσιο που λέει κάποιος κάτι δεν ξέρεις τι λέει. Αλλιώς θα θεωρείς όπως ο Wittgenstein ότι όλοι λένε τα ίδια και όλα είναι παιχνίδια της γλώσσας. Αυτά που λέει ο Γιανναράς στην συγκεκριμένη συνέντευξη είναι κοινότοπα, τετριμμένα και ανούσια αν με ρωτήσεις.

Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεις, εγώ πιστεύω ότι η λογική συνέπεια στις θέσεις κάποιου μετράει. Και οι λύσεις που προτείνει πηγάζουν από τις ιδεολογικές του θέσεις. Όχι το αντίστροφο. Δεν μπορεί τη μια φορά να λες ότι ο Κύρκος έχει την πιο αφελληνισμένη συνείδηση που υπάρχει και μετά να καλείς κόσμο να τον ακολουθήσει. Κάτι δεν πάει καλά αν δεν έχεις ανακαλέσει στο μεταξύ αυτόν τον χαρακτηρισμό. Όταν ο Γιανναράς λ.χ. λέει να σπάσουν στο ξύλο διαδηλωτές φοιτητές πριν δυο χρόνια ή θέλει να έρθει στην ελλάδα ένας ονειρεμένος Πούτιν που θα στείλει κόσμο φυλακή και εξορία γιατί ανήκει σε συνδικάτα, ποια θα είναι η πρότασή του για τα τωρινά επεισόδια νομίζεις; Αν τα παραβλέψεις αυτά θυμίζεις τον τύπο που έλεγε ο Γεώργιος Παπανδρέου "λέει ο Δαυίδ ότι είπε άφρων εν τη καρδία αυτού ουκ έστιν Θεός και το πήραν και το έκοψαν και είπαν ότι είπε ο Δαυίδ ουκ έστιν Θεός".

Γι'αυτό είναι και ξεφτίλα να βλέπω τον Γιανναρά στο ρούστερ. Απλά ο Γιανναράς ρίχνει πολύ το επίπεδο της συζήτησης! Δεν μπορεί λ.χ. να μιλάμε για την μεταρρύθμιση της παιδείας και να λέει ο Γιανναράς ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι νεοταξίτικα!

Κάποτε είχα δει ένα τρικάκι της Χρυσής Αυγής που έλεγε "όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ναι στην δημόσια δωρεάν παιδεία". Και τότε οι αυτόνομοι των μητροπολιτικών συμβουλίων χαιρέκακα σχολίασαν για τους υπόλοιπους αριστερούς που συμφωνούσαν με την χρυσή αυγή "καθένας έχει τους συμμάχους που του αξίζουν". Προσωπικά δεν είμαι σύμμαχος του Χ.Γιανναρά. Αν ο Χ.Γιανναράς έλεγε ότι ο ήλιος ανατέλλει από την ανατολή θα είχα τις αμφιβολίες μου, γιατί για τον Χ.Γιανναρά το ότι ο ήλιος ανατέλλει από την ανατολή σημαίνει ότι πρέπει τα κόμματά μας να λένε να εκκαθαρίσουμε εθνικά τους μη-ορθοδόξους από την Θράκη λ.χ. Αν κάποιος συμφωνεί με τον Χ.Γιανναρά δεν είναι σύμμαχος δικός μου και ούτε πρόκειται να γίνει. Δικαίωμά του να μην θέλει να γίνει σύμμαχος δικός μου. Αλλά αν θέλει να είναι σύμμαχος του Χ.Γιανναρά ας μην δυαρεστείται όταν ακούει τι είναι ο Χ.Γιανναράς. Όποιος δυσαρεστείται όταν ακούει τι είναι ο Χ.Γιανναράς έχει υιοθετήσει την ιδεολογία του Χ.Γιανναρά που ζητά να σπάσουν στο ξύλο όσους διαφωνούν με αυτό και να απαγορεύσουν κόμματα που διαφωνούν με αυτόν - τον ΣΥΡΙΖΑ πιο συγκεκριμένα - που τώρα ο οπαδός της εξορίας και φυλάκισης ανθρώπων χωρίς να υπάρχει αδίκημα άλλο πλην της γνώμης χαρακτηρίζει ναζιστές. Έχεις δίκιο, για πες για τις θέσεις του Χ.Γιανναρά; Πιστεύεις ότι οι του ΣΥΡΙΖΑ είναι ναζιστές και αφελληνισμένοι; Κι αν ναι, πόσο σκληρή πρέπει να είναι η τιμωρία τους; Πόσες εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να τιμωρήσουμε σκληρά με εξορία ή φυλάκιση; Πιστεύεις ότι ο Χ.Γιανναράς έχει παρακολουθήσει το ο,τιδήποτε για τα επεισόδια και απλά λέει ό,τι του κατεβαίνει, όταν ισχυρίζεται ότι οι αναρχικοί δεν πήγαν να κάψουν την Βουλή, όταν τους σταμάτησαν την τελευταία στιγμή από το να την κάψουν και έκαψαν το υπουργείο εξωτερικών; Πιστεύεις ότι το σχολείο πρέπει να έχει "ασκητικό χαρακτήρα" - όπως έλεγε ο Καζαντζάκης "δάσκαλε, μόνο τα κόκκαλα γερά"; Πιστεύεις ότι οι ποδιές στα σχολεία και το κούρεμα με την ψιλή είναι έκφραση της δημοκρατίας; Πιστεύεις ότι αν αλλάξει ο Καραμανλής από το κόμμα του τα πράγματα θα πάνε καλύτερα; Πιστεύεις ότι αν έρθει ένας δικτάτορας σαν τον Πούτιν που θα κλείσει τα ΜΜΕ και θα φιμώσει τους αντιπάλους του, θα γίνει η Ελλάδα καλύτερη; Το τελευταίο το έχει ξαναπεί ο Γιανναράς. Λέγοντας ότι πρέπει να εξορίσει και να φυλακίσει κόσμο στην Ελλάδα. Αλλά εσύ ενοχλείσαι αν σου θυμίζουμε το τι έχει πει παλιότερα ο Χ.Γιανναράς.

Ανώνυμος είπε...

ο Γιανναράς δεν είναι κλασσικός φιλελεύθερος, συντηρητικός είναι, "είδος σε ιδιαίτερη σπανιότητα εν Ελλάδι" είναι πλέον και οι δεξιοί, μέχρι στιγμής έχουμε αριστερά, μεσαίο χώρο και ακροδεξιά, οπότε οι left libertarians μην τρελαίνεστε.
Ξέρουμε τι είπε ο Ρόθμπαρντ είπε και κάποια άλλα, δεν είναι του παρόντος, απλά αν εσείς δεν βλέπετε ότι η χώρα βρίσκεται σε τέλμα αριστερής χούντας, συνειδήσεων αλλά και κανονικής, αφού η "εξέγερση" των εγκληματιών του κοινού ποιικού δικαίου συνοδεύεται από την απαίτηση παραίτησης της εκλεγμένης κυβέρνησης, τότε μάλλον η παροιμία με το δέντρο και το δάσος είναι πολύ λίγη για να περιγράψει την εθελοτυφλία σας.

Chrysotheras είπε...

@ Nevski et.al.

...ευτυχώς που ο Roark στο επόμενο ποστ του μου θύμισε ότι εδώ είναι e-rooster και όχι Αυγή, Ριζοσπάστης, Οδηγητής, και λοιπά "δημοκρατικά" έντυπα, και ότι δεν είναι υποχρεωτικό να έχουμε όλοι ταυτόσημη αντίληψη για τα πράγματα...
...είχα αρχίσει να μπερδεύομαι!

DennisV είπε...

20/12/08 20:53

Aνωνυμος
Αγαπητε ο λογος που δεν αυτοαποκαλουμαι left-libertarian ειναι λογω της αριστερης αυτης χουντας. Μην νομιζετε ομως πως οσοι κατεβαινουν στον δρομο, ειναι ΟΛΟΙ αριστεροι, γιατι θα πεσετε θυμα προπαγανδας απο τα ΜΜΕ. Ακουστε με οι περισσοτεροι απο τους συνομηλικους μου δεν εχουν ΚΑΜΙΑ αντιθεση στα ιδιωτικα πανεπιστημια, οταν τους λενε (νεο)φιλελευθερισμος δεν κανουν σαν υστερικοι (οπως καποιοι 50ς+) και η ΔΑΠ παιρνει 50% σχεδον στην σχολη μου. Αρα πως μπορουν να ειναι ολοι παιδια του Μαρξ και του Μπακουνιν (που ειχαν μιλησει και οι δυο νομιζω για τα κακα της κρατικης παιδειας) και να ειναι τα παραπανω. Μην βλεπετε τα παιδακια με την ξυλινη γλωσσα που μυξοκλαινε για την ""δημοσια"" παιδεια, αυτοι ειναι το 5%. Και μην ξεχνατε οι εκπομπες του βλεπουμε στην τηλεοραση ειναι minitue-approved (Ministry of Truth).

DennisV είπε...

A και με τον Γιανναρα δεν θα ειχα προβλημα αν ηταν Burke-ιανος συντηριτικος λαι οχι ελληνο-ορθοδοξος Ταλιμπαν

Ανώνυμος είπε...

Μπορει κανεις η να συμφωνει η να διφωνει με τον Γιανναρα και εγω διαφωνω σε πολλα. Ομως στο γενικοτερο πλαισιο ειδικα για τον συνδικαλισμο ειχε δικιο. Παντως μπορει ο Γιανναρας να μην ανηκει στον φιλελευθερισμο ομως δεν μπορω να καταλαβω πως ανηκουν στον φιλελευθερισμο ατομα με λογο που θυμιζει Ιο και ελευθεροτυπια

Nievskii είπε...

@Χρυσοθήρας

Ο Γιανναράς/Μαρκοράς αποκαλεί τα ιδιωτικά πανεπιστήμια νεοταξίτικα. Ο Γιανναράς μιλά για Εβραίους που έκαναν διακοπές σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο Γιανναράς προτείνει να έρθει μια χούντα στην Ελλάδα για να λύσει τα προβλήματα. Ο Γιανναράς ζητά εξορίες και φυλακίσεις σε συνδικαλιστές γιατί είναι συνδικαλιστές! Ο Γιανναράς προτείνει να ξυλοκοπούνται δικοί του φοιτητές που διαδηλώνουν από εξωπανεπιστημιακούς. Ο Γιανναράς ζητά τα κόμματα να φέρνουν προτάσεις στην βουλή για εθνοκάθαρση μη-ορθοδόξων μειονοτήτων στην Ελλάδα. Ο Γιανναράς λέει ότι τα ελληνόπουλα πρέπει να φοράνε πηλίκια και ποδιές και να τρώνε ξύλο για να διαπαιδαγωγηθούνε.

Αποδέχομαι, λοιπόν, πλήρως αυτά περί του Ριζοσπάστη, Ιού, Οδηγητή,Ανασύνταξης, Κόντρας και ό,τι άλλο κακό μπορείτε να σκεφτείτε. Αφού κάτι διαφορετικό θα σήμαινε ότι αποδέχομαι τις απόψεις του Γιανναρά. Και σίγουρα ο λόγος μου δεν μοιάζει με τα μπάσταρδα του ναζισμού εν Ελλάδι του "Στόχου", της "Χρυσής Αυγής", της "Αντεπίθεση εναντίον όλων" κ.ο.κ. Δεν είμαι ελληνόψυχος και ελληνοπρεπής, δεν κατάγομαι από τα UFO, τους Ελ, και τους Νεφιλίμ του Λιακόπουλου, δεν ξεσηκώνομαι δυνατά και ελληνικά όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης. Γιατί αν εγώ έφερα επιχειρήματα μέχρι τώρα, οι συμπαθώντες του Χ.Γιανναρά φέρνουν χαρακτηρισμούς. Αποδείξτε όμως ότι ο Γιανναράς δεν είπε αυτά που είπε και μετά μπορούμε να πούμε ποιος είναι τι. Γιατί μέχρι τώρα βλέπω ότι ο Χ.Γιανναράς ουδεμία σχέση έχει όχι με τον φιλελευθερισμό, αλλά ο,τιδήποτε πλησιάζει προς κάτι που μοιάζει με δημοκρατικό πολίτευμα. Και για όσους φίλους διαβάζουν Χ.Γιανναρά φανατικά, να θυμίσω ότι και η δημοκρατία ήταν εφεύρεση των αρχαίων Ελλήνων, τους αρχαίους Έλληνες που τους επικαλούμαστε όποτε μας συμφέρει. Η δικτατορία ήταν εφεύρεση των Ρωμαίων και η τυρρανίδα ήταν βρισιά στην αρχαία Ελλάδα.

Ανώνυμος είπε...

Νιεφσκι επιβεβαιωσες την αποψη μου περι Ιου στην απαντηση σου. Ανεπτυξες το κλασσικο τους ιδεολογημα πας μη Ιικος, Λιακοπουλικος.

Αθήναιος είπε...

Το πρόβλημα, Roark, δεν είναι ότι ένας φιλελεύθερος συμφώνησε μ'εναν χριστιανοφασίστα. Σε καμία περίπτωση. Το προβλημα βρίσκεται στο ότι ένας φιλελεύθερος, δηλώνει ότι συμφωνεί με επιλεκτικά quotes αγνοώντας επιδεικτικά το πλαίσιο και την ιδεολογία αυτού που τα εκστομίζει. Μάλιστα, δηλώνει ότι μια ατάκα συμπυκνώνει την ουσία ενός ζητήματος με τρόπο που τον βρίσκει σύμφωνο. Πρόβλημα.

Την επόμενη φορά, ας βρει κάποιος φιλελεύθερος μια ωραία ατάκα του Χίτλερ να συμφωνήσει και μην ξεχάσει να την κάνει ποστ, εδώ, σ'αυτό το μπλογκ!

Θα αντιπαρέλθω το λιβάνισμα και τις αναφορές στον "μοναδικό, εν Ελλάδι φιλόσοφο" . Αυτό το τελευταίο, δεν είναι θέμα ιδεολογίας απλά, αισθητικής. Θα ισχυριζόταν κάποιος πως αυτά τα δύο δεν είναι δυνατόν να διαχωριστούν αλλά αυτά είναι εξαιρετικά ψιλά γράμματα.

Ανώνυμος είπε...

Enw H aisthitiki tis kammenis athinas den se enoxlei mallon katholou, opos fainetai, agaphte Athinaie.
Se enoxlei bebaia i ideologia kapoiou (aman einai xristianofasistas!) pou periergws prospathei na apotrepsei mia nea Kristallnacht.
xmmmm!...

Ανώνυμος είπε...

Nievskii:
"Ο Γιανναράς λέει ότι τα ελληνόπουλα πρέπει να φοράνε πηλίκια και ποδιές και να τρώνε ξύλο για να διαπαιδαγωγηθούνε."

Γιανναράς:
"Να σας θυμίσω πόσο χλευάστηκε η κατάργηση της ομοιόμορφης ενδυμασίας… Και δεν εννοώ βέβαια ούτε κουρέματα, ούτε στολές, ούτε πηλίκια. Εννοώ ένα ίδιο πουλόβερ και ένα ίδιο παντελόνι... Είναι η ισχυρότερη εμφάνιση δημοκρατίας μέσα στα σχολειά. Το κατάργησαν το ΠΑΣΟΚ και άρχισαν αμέσως τα παιδιά να συναγωνίζονται ποιο θα φορέσει το τάδε σινιέ ρούχο και το τάδε σινιέ παπούτσι..."

Χωρίς σχόλια.

Αθήναιος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Αθήναιος είπε...

Η καμμένη Αθήνα, δεν είναι αποτέλεσμα της έλλειψης αισθητικής αλλα της κατάλυσης του κράτους δικαίου.

Ένας φιλελεύθερος έχει άπειρα εργαλεία ανάλυσης του φαινομένου και δεν χρειάζεται να καταφύγει σ'ενα χριστιανοφασίστα για κάτι τέτοιο.

Οπως ακριβώς οι Χρυσαυγίτες δεν προασπίζονται το φυσικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας παρατασσόμενοι δίπλα στους ματατζήδες αλλά υπερασπίζονται την κρατική βία, με τον ίδιο τρόπο, ο χριστιανοφασίστας Γιανναράς δεν υπερασπίζεται τη λογική μέσα σε μια ανοιχτή κοινωνία με τους κανόνες του δικαίου. Δεν είναι δυνατόν να αποσπούμε τις σκέψεις από το context τους.

Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος είπε...

Όπως πάντα επανεμφανίστηκαν οι αηδιασμένοι αναρχοκρατούμενοι ψευτοαριστεροί που θα ψηφίσουν λένε... ΣΥΡΙΖΑ για την εξιλέωσή τους...

Όμως εδώ το θέμα είναι ο Γιανναράς...

Ναι τον σέβομαι και τον διαβάζω, τα άρθρα του και τα βιβλία του...

Έχει αφάνταστη ικανότητα στο να χρησιμοποιεί την γλώσσα μας για να γράφει ή για να ομιλεί... Είναι δάσκαλος... Κορυφαίος δάσκαλος...

Όσοι βέβαια ενημερωθούν για το παρελθόν του, θα αισθανθούν ένα πόνο στο στομάχι...

Τότε που ήταν στέλεχος της Ζωής στον καταυλισμό της Αγίας Παρασκευής με την Γερμανική Προστασία (διαβάζεται και Χιτλερική...)

Ναί παλικάρια μου... διότι η Παραθρησκευτική Οργάνωση Ζωή με τα 200.000 εγγεγραμμένα μέλη απο την εποχή του εμφυλίου (ξεκίνησε προεμφυλιακά απο την εποχή Μεταξά...) μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 50 ετοιμαζόταν να αποτελέσει τον φορέα της Χιτλερικής νοομεκλατούρας αν επικρατούσε η ναζιστική Γερμανία...

Αυτά βέβαια είναι παρελθόν και όλοι μαθαίνουμε απο τα λάθη μας... Έτσι έμαθε και ο καθηγητής Γιανναράς...

Σήμερα όμως έχει δίκιο στο ότι δεν βγήκαμε πολλοί να «ψοφήσουμε την κατσίκα του γείτονα» μόνο ποιανού γείτονα;

Εγώ εχω την αίσθηση οτι ξέρω την παχιά κατσίκα... = Cayenne του γείτονα... έστω και με συμβολικό τρόπο...

Σαφώς και παρά την μετά βδελυγμίας άρνησή μου να πιστέψει στα ψέματα και στην προπαγάντα του συνοθυλευματικού ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα τους εναντιωθώ...

Θα μιλήσω μαζί τους με πνεύμα ειλικρίνειας, εντιμότητας και νηφαλιότητας...

Παρά την σχιζοειδή τους πολιτική εικόνα έχουν πολλούς, πάρα πολλούς έντιμους Ελληνες στα σωθικά τους... Οχι βέβαια τον υποκριτικό Αλαβάνο ούτε τον Τσίπρα αλλά πολλούς άλλους...

Α ναι, άραγε ποια κατσίκα θα πνίξετε εσείς... ;

Nievskii είπε...

"Ο Γιανναράς λέει ότι τα ελληνόπουλα πρέπει να φοράνε πηλίκια και ποδιές και να τρώνε ξύλο για να διαπαιδαγωγηθούνε."

Γιανναράς:
"Να σας θυμίσω πόσο χλευάστηκε η κατάργηση της ομοιόμορφης ενδυμασίας… Και δεν εννοώ βέβαια ούτε κουρέματα, ούτε στολές, ούτε πηλίκια. Εννοώ ένα ίδιο πουλόβερ και ένα ίδιο παντελόνι... Είναι η ισχυρότερη εμφάνιση δημοκρατίας μέσα στα σχολειά. Το κατάργησαν το ΠΑΣΟΚ και άρχισαν αμέσως τα παιδιά να συναγωνίζονται ποιο θα φορέσει το τάδε σινιέ ρούχο και το τάδε σινιέ παπούτσι..."


Να το σχολιάσω εγώ, αφού δεν το σχολιάζεις. Ο Γιανναράς λέει ότι δεν θέλει πηλίκια, αλλά μόνο ομοιόμορφη στολή. Ο Γιανναράς λέει ότι άλλο η παλιά ομοιόμορφη στολή του 1960 και άλλο η καινούρια ομοιόμορφη στολή του 2010. Κοινώς: επειδή η παλιά ομοιόμορφη στολή έχει απαξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου, θα πούμε ότι έχουμε μια καινούρια ομοιόμορφη στολή που είναι έκφραση της δημοκρατίας - από πότε; -και πολύ καλύτερη. Εξάλλου η παλιά δεν ήταν και τόσο κακή, ήταν; Εάν πιστεύεις ότι ο Γιανναράς προτείνει κάτι διαφορετικό από τα πηλίκια, θα πιστεύεις ο,τιδήποτε. Ο Γιανναράς προσβάλλει βάρβαρα τη λογική μας. Άλλο λ.χ. ο παλιός Πανιώνιος του Μπέου και άλλο ο νέος Πανιώνιος του Μπέου. Αλλά για τέτοιες σοφίες, ο ελληνικός λαός έχει έτοιμη την απάντηση: "άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς".

Οι ιδεολογικές προκείμενες πίσω από αυτήν την πρόταση του Γιανναρά είναι:
α)η επίδειξη πλούτου είναι κακό πράγμα. Συμφωνώ.
β)αφού η επίδειξη πλούτου είναι κακή για το κοινωνικό σύνολο πρέπει να απαγορευθεί δια νόμου.
γ)εγώ - ο ιδεολογικός καθοδηγητής του Έλληνα Πούτιν - μπορώ να λέω στους γονιούς πώς να ντύνουν τα παιδιά τους όταν τα στέλνουν στο σχολειό.
δ)το τι επιθυμούν για το πώς να μεγαλώνουν οι γονείς τα παιδιά τους δεν έχει σημασία. Το σχολειό δεν λειτουργεί επιτροπικώς για τα παιδιά σύμφωνα με τις επιθυμίες των γονιών, αλλά σύμφωνα με τις επιθυμίες του κράτους. Αφού προέχει το κοινωνικό σύνολο.

Αν σκοπός σου ανώνυμε είναι να με δείξεις ανακόλουθο, βλέπεις ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αλλά μάλλον ο Γιανναράς είναι ανακόλουθος. Αν σκοπός σου είναι να δείξεις ότι ο Γιανναράς είναι ο οπαδός του πιο σκληρού ολοκληρωτισμού κέρδισες. Αν το έκανες άθελά σου, σε ευχαριστώ και πάλι. Γιατί δείχνεις και κάτι ακόμα: ότι τις πιο αντιδραστικές προτάσεις του ο Γιανναράς δεν τολμά καν να τις εκστομίσει ελεύθερα, αλλά κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Γιατί ξέρει ότι αυτές είναι αυτές που συναντούν τις περισσότερες αντιδράσεις. Αν λέει, ένα "σπάστε στο ξύλο τα κωλόπαιδα" ξέρει ότι θα βρει κόσμο να συμφωνήσει μαζί του. Αλλά όταν πετάει πράγματα που δεν αρέσουν ούτε σε αυτόν που τον χειροκροτούν, τα μασάει. Γιατί ο διανοούμενος πρέπει να διακρίνεται από ακεραιότητα και να μην γλύφει το κοινό του. Και δεν θα μπορούσα να διανοηθώ να σκεφτώ κάτι διαφορετικό για τον μόνο πανεπιστημιακό φιλόσοφο εν Ελλάδι.

ΔΙΟΝΥΣΟΣ είπε...

Η αυθόρμητη εξέγερση των ημερών (άστε τις λογής ερμηνείες της από Γιανναρά κλπ)είναι μια πρόωρη εκσπερμάτωση. Ολοι την χαίρονται κανείς δεν την απολαμβάνει.....

Ανώνυμος είπε...

Nievskii, περί ενδυμασίας στα σχολεία:

α) Δημιουργήθηκαν φαινόμενα στα σχολεία όπως αυτά που περιγράφει ο Γιανναράς, λόγω της κατάργησης της ποδιάς? Δημιουργήθηκαν. Όσα παιδιά δεν έχουν χρήματα να ντυθούν όπως τα άλλα πέφτουν θύματα κοροϊδίας και απομόνωσης από τα υπόλοιπα.

β) Είναι ζημιογόνα αυτά τα φαινόμενα? Εγώ πιστεύω ότι ζημιώνουν την ψυχολογική ανάπτυξη των παιδιών, την κοινωνικοποίηση τους και την απόδοση τους στα μαθήματα.

γ) Αφού υπάρχει πρόβλημα, ποιά είναι η καλύτερη λύση του?

Λες ότι δεν πρέπει να επιβάλλουμε στα παιδιά πως να ντύνονται γιατί περιορίζουμε την ελευθερία τους. Αυτό είναι σωστό, αλλά δεν έχουμε περιορίσει ήδη την ελευθερία τους επιβάλλοντας τους να πάνε σχολείο, σε ποιό σχολείο να πάνε, σε ποιά τάξη και με ποιούς συμμαθητές?

Η αναγκαστική συμβίωση ανθρώπων δημιουργεί εντάσεις και προβλήματα που δεν δημιουργούνται όταν επιλέγουν ελεύθερα τις συναναστροφές τους.

Όπως μπορεί να επιβεβαιώσει κάθε φιλόζωος, αν κλείσεις τρεις σκύλους σε ένα κλουβί και δώσεις μόνο στον ένα ένα κόκαλο, ή δώσεις στον ένα ένα κόκαλο πιο μεγάλο απ' των υπόλοιπων, θα τσακωθούν. Αν δε θες να τσακωθούν θα πρέπει είτε να μην τους κλείσεις και τους τρεις σε ένα κλουβί, είτε να μην δώσεις σε κανέναν κόκαλο, είτε να δώσεις στον καθένα ένα ίδιο κόκαλο.

Αν δεν είναι εφικτό να δημιουργήσουμε ένα σύστημα παιδείας στο οποίο το κάθε παιδί θα επιλέγει ελεύθερα με ποιούς θα συναναστρέφεται, τότε θα πρέπει να ισορροπήσουμε τις εντάσεις που δημιουργούνται με μια δεύτερη παρέμβαση, στην προκειμένη περίπτωση έναν περιορισμό στη σχολική ενδυμασία.

Πως μπορεί να γίνει αυτό χωρίς να επιστρέψουμε στην ποδιά και το πηλίκιο? Θα μπορούσαμε να εφοδιάσουμε τον κάθε μαθητή με μία γκαρνταρόμπα, ίδια για τον καθένα (πέντε παντελόνια, πέντε πουκάμισα, κλπ.). Ή ακόμα καλύτερα θα μπορούσαν οι ίδιοι οι μαθητές του κάθε σχολείου με ψηφοφορία να αποφασίσουν τι ρούχα θα περιέχει η γκαρνταρόμπα τους.

Ανώνυμος είπε...

Α διάβασε και αυτό το κείμενο για τη διαχείρηση δασών. Το συμπέρασμα του αρθογράφου ταιριάζει στη συζήτηση μας:

"This does not mean that those forests would have been better under human regulation. Quite the opposite. But once regulation had done its damage, a little bit of the right kind of regulation was necessary to restore the original equilibrium."

grsail είπε...

Θα επανέλθω για τον κο Γιανναρά προς το παρόν:

http://grsail.blogspot.com/2008/12/blog-post_29.html

Έχει ενδιαφέρον!

grsail είπε...

Οι ‘Άλλοι’

Διαβάζοντας στο press-gr το άρθρο του κυρίου Νίκου Προμπονά ‘Εορταστικές σκέψεις...’ εντελώς ανέλπιστα και απότομα ξεκαθάρισε μέσα στο μυαλό μου το τι συμβαίνει τις τελευταίες δύο - τρεις εβδομάδες στην χώρα μου.

Όλες αυτές τις ημέρες παρακολούθησα από κοντά την επικαιρότητα και διάβασα διάφορα άρθρα και απόψεις. Διάβασα πολύ! Παρ’ όλες όμως τις προσπάθειές μου δεν κατάφερα να βρω μια ολοκληρωμένη θέση, ένα συμπαγές επιχείρημα που να έχει αρθρωθεί από τους ‘καθ’ ύλην’ αρμόδιους δηλαδή την πνευματική ηγεσία του τόπου, τους διανοούμενους, τους ανθρώπους της τέχνης.

Κυκλοφόρησαν διάφορα γραπτά και συνεντεύξεις όπως το πρώτο (και ύστερα το δεύτερο) κείμενο του Μίκη Θεοδωράκη, η συνέντευξη του καθηγητή Γιανναρά και το ‘συλλογικό’ κείμενο του κυρίου Δοξιάδη.
Εξαίρεση μερικές λακωνικές τοποθετήσεις πανεπιστημιακών δασκάλων.

Οι θέσεις των κομμάτων αφού ξεκίνησε μία ευγενής άμιλλα τοποθετήσεων – με το ένα μάτι στους ψήφους – κατέληξε σε παρεμφερείς ή ακόμα και ταυτόσημες θέσεις με ελάχιστες διαφορές, ομοειδείς θέσεις που διατρέχουν ολόκληρο το υπάρχον ‘πολιτικό’ φάσμα.

Το κείμενο όμως του κυρίου Προμπονά έδρασε μέσα μου ως καταλύτης. Αντιλήφθηκα επί τέλους ότι υπάρχουν δύο Ελλάδες που συνυπάρχουν στον ίδιο τόπο.

Η μία Ελλάδα είμαστε εμείς οι νομοταγείς και σοβαροί πολίτες. Εμείς που τελειώσαμε το Πανεπιστήμιό μας ολοκληρώσαμε τα μεταπτυχιακά μας, οπότε αμέσως μετά αρχίσαμε να δουλεύουμε πολύ σκληρά, τόσο σκληρά που ξεχάσαμε ότι μία Πέμπτη βράδυ ήμασταν μέσα στο Πολυτεχνείο. Επίσης είναι πλέον αδύνατον να θυμηθούμε τι ακριβώς γυρεύαμε εκεί!

Η άλλη Ελλάδα είναι ‘οι Άλλοι’. Αυτοί οι Άλλοι είναι ενοχλητικοί. Ήταν πάντα ενοχλητικοί. Στην αρχή δεν μας άφηναν να κοιμηθούμε διότι ήθελαν το γάλα τους ή απλά να παίξουν. Μετά άρχισαν τις ερωτήσεις οι οποίες όλο και δυσκόλευαν και στο τέλος η κατάσταση έγινε ανυπόφορη! Αυτοί οι ‘Άλλοι’ άρχισαν να μην ανέχονται την υποβάθμιση των αξιών, την καταστροφή του εκπαιδευτικού συστήματος, την διάλυση της οικονομίας, τις επεκτεινόμενες νοοτροπίες καταστολής, τον υπερ-συντηρητισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης ... Όπως καταλαβαίνετε το πράγμα δεν πήγαινε άλλο. Το ποτήρι ξεχείλισε!

Πρέπει επειγόντως να προστατευτούμε από αυτούς τους ‘άλλους’. Ξέχασα να σας πω ότι ‘Αυτοί’ μυρίζουν και ‘αριστερίλα’ ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων ... απροσδιόριστο ..., καμιά φορά σπάνε και βιτρίνες και άκουσον-άκουσον καθυστερούν την έναρξη θεατρικών παραστάσεων!

Σίγουρα θα πρέπει να ληφθούν μέτρα, στο κάτω-κάτω και αν τέσσερις ή πέντε ‘Άλλοι’ πέσουν νεκροί, δεν χάλασε ο κόσμος – εδώ κάτι λέγεται σχετικά με ομελέτα και σπασμένα αυγά αλλά μου διαφεύγει ...

Έτσι είναι, αυτό πρέπει να γίνει, στο μεταξύ προσπαθώ από το πρωϊ να υπολογίσω την παρακάτω εξίσωση: Αν (λέμε ΑΝ) ένας ανεπάγγελτος κομματάνθρωπος χωρίς προσόντα και ευαισθησία, χωρίς όραμα και αρχές καταλήξει να γίνει υπουργός, τότε αυτό το τελείως φανταστικό και υποθετικό σενάριο – ως καταστροφή – με πόσες σπασμένες βιτρίνες ισοδυναμεί; Η πάλι το κατεστραμμένο σύστημα υγείας σε πόσους καμένους κάδους απορριμμάτων αντιστοιχεί; (ως φαινόμενο καταστροφικής βίας πάντοτε)…

Νάστε καλά κύριε Προμπονά με κάνατε και ησύχασα ...

Σταματάω εδώ, κουράστηκα. Σίγουρα κούρασα και εσάς, επιστρέφω στο σπίτι μου. Ευτυχώς οι δικοί μου ‘Άλλοι’ είναι 21 και 24 ετών έχουν σταματήσει τις ερωτήσεις γιατί άρχισαν να βρίσκουν απαντήσεις. Oπότε με ενοχλούν όλο και λιγότερο...

Καληνύχτα σας.


blog: www.grsail.blogspot.com

Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος είπε...

@Thanassis Kontonatsios

Comment on:

“Οι ‘Άλλοι’

Διαβάζοντας στο press-gr το άρθρο του κυρίου Νίκου Προμπονά ‘Εορταστικές σκέψεις...’ εντελώς ανέλπιστα και απότομα ξεκαθάρισε μέσα στο μυαλό μου το τι συμβαίνει τις τελευταίες…”

Υπάρχουν σκληρές αλήθειες στο κείμενο του Νίκου Προμπονά που θα μπορούσαν να ειπωθούν ποιο ανθρώπινα...

Ανώνυμος είπε...

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ...

Αυτός που καταγγέλει τον ΣΥΡΙΖΑ ως ναζιστικό κόμμα, ζητάει ναζιστικές πρακτικές, όπως την καταστροφή του κοινοβουλίου. Η μόνη διαφορά με τους Ναζί είναι ότι εκίνοι την έκαψαν...

"Αλλά επιτέλους εάν ήταν εξέγερση - που πραγματικά θα την ευχόμουν με όλη μου την καρδιά-, αυτή η εξέγερση θα πήγαινε πριν από κάθε τι άλλο στα γραφεία των κομμάτων και θα τα θρυμμάτιζε. Θα έμπαινε μέσα στην Βουλή και θα την θρυμμάτιζε..."

Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος είπε...

@Ανώνυμος (7/1/09 10:30),

Σχόλιο στο:

“ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ...

Αυτός που καταγγέλλει τον ΣΥΡΙΖΑ ως ναζιστικό κόμμα, ζητάει ναζιστικές πρακτικές, όπως την καταστροφή του κοινοβουλίου. Η μόνη διαφορά με τους Ναζί είναι ότι εκίνοι την έκαψαν...

"Αλλά επιτέλους εάν ήταν εξέγερση - που πραγματικά θα την ευχόμουν με όλη μου την καρδιά-, αυτή η εξέγερση θα πήγαινε πριν από κάθε τι άλλο στα γραφεία των κομμάτων και θα τα θρυμμάτιζε. Θα έμπαινε μέσα στην Βουλή και θα την θρυμμάτιζε..."

Έχεις απόλυτο δίκιο φίλε...

Αλλα δεν ήταν εξέγερση... «σύκα και σταφίδες» ήταν απο πληρωμένους χαφιέδες που παράσερναν μαζί τους και μερικά αθώα παιδιά αλλα και άλλους περίεργους χούλιγκαν και κλεφτρόνια και λοιπά και λοιπά που κανείς δεν θέλει να πει ποιοι ήταν τελικά μετά τις τόσες προσαγωγές... χάριν στην υποκριτική διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, αυτή την πονηρία του κατεστημένου, για να απαλλάσσονται οι ένοχοι και να καταδικάζονται οι αθώοι...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock