Τρίτη, Ιανουαρίου 30, 2007

Η αρχη της οικονομιας και η αρχη της ανοησιας

Το μετρο της Θεσσαλονικης καλυτερο απο της Αθηνας δηλώνει η Ελευθεροτυπια σε ενα αρθρο που μοιαζει φτιαγμενο για να ευχαριστησει φανατικους ΠΑΟΚτσηδες αλλα οχι λογικους ανθρωπους.

Η τεχνολογία αιχμής που θα διαθέτει το μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την επιβλέπουσα εταιρεία, οφείλεται και στο ότι το έργο κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους. Αντίθετα, οι προδιαγραφές του μετρό της Αθήνας έπρεπε να προσαρμοστούν στην οικονομία του κόστους, καθώς σχεδιάστηκε όταν η Ελλάδα ανταγωνιζόταν άλλες χώρες για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

Τι μας λεει αυτη η προταση? Καταρχας οτι η ΕΕ δεν θεωρει το εργο αξιο δημιουργιας, ουτως ή αλλως, γιαυτο χρηματοδοτειται μονο με εθνικους πορους. Κατα δευτερον μας λεει οτι στα εθνικα εργα δεν χρησιμοποιουμε αυτες τις ηλιθιες ιδεες που χρησιμοποιουν οι κουτοφραγκοι, μελετες κοστους-οφελους, προσοχη να μην γινονται σπατάλες κτλ. Εμεις οι Ελληνες ειμαστε large τυποι ρε παιδι μου, το φυσαμε το χρημα και το σκορπαμε ελευθερα απο δω κιαπο κει!

Φυσικα ειμαστε τοσο ωραιοι τυποι που εχουμε καταντησει η μονη χωρα με δυτικα εισοδηματα αλλα τριτοκοσμικες υποδομες! Προφανως οταν κατα την δημιουργια υποδομων δεν εχουμε την εξοικονομηση πορων καν σαν στοχο, καταληγουμε να μην εχουμε καθολου υποδομες ή πορους στο τελος! Στην Αθηνα εγινε ενα μινι-μετρό, υποψία δειγματος ενος σοβαρου συστηματος, γιατι θελαμε μαρμαρα και γρανιτες για να περηφανευεται ο τοτε υπουργος οτι εφτιαξε πολυτελειες για τους ψηφοφορους του. Οτι μας κοστισε ανα χμ 5 φορες περισσοτερο απο το συστημα της Μαδριτης (που ειναι για μενα οχι μονο πιο ομορφο, αλλα και 10 φορες πιο λειτουργικο, με το δευτερο μεγαλυτερο δικτυο στην Ευρωπη σημερα) δεν ενοχλει κανεναν. Το οτι στην Θεσαλλονικη πανε να κανουν την ιδια κουταμαρα, να φτιαξουν μια μονη γραμμη μικρης χρησιμοτητας, αντι για 4-5 επιγειες αλλα φτηνοτερες, το οτι οι περισσοτερες ελληνικες πολεις δεν εχουν καν χωρους υγειονομικης ταφης απορριματων (εξωφρενικη ειδηση οτι δημοι της επαρχιας στελνουν σκουπιδια στην Αθηνα!!), το οτι στους αθλιους δρομους μας σκοτωνονται καθημερινα ανθρωποι, αλλα οι κυβερνησεις μας επιμενουν στα Μεγαλα Εργα/λευκους ελεφαντες ειναι πραγματικα ανεξηγητο για μενα. Αλλα ισως βεβαια ειναι καλη εκλογικη τακτικη στην χωρα που οι ανθρωποι θελουν να κοκορευονται για την μεγαλυτερη Γεφυρα της Ευρωπης, τους ακριβοτερους Ολυμπιακους αγωνες, το "πιο συγχρονο μετρό", το πιο "μοντερνο αεροδρομιο"... την μεγαλυτερη ανοητη σπαταλη που εχει δει η ηπειρος μας...

ΥΓ Παραλληλα βρισκω εντελως γελοια την ταση για τεραστιες υπερβολες ή στην καλυτερη περιπτωση ταυτολογιες. Οταν λεμε για κατι που μολις κατασκευαστηκε οτι ειναι το πιο συγχρονο ειναι προφανως ταυτολογια. Αν εννοουμε οτι ειναι το καλυτερο, ειναι προφανως ανοησια. Ακομα χειροτερο οταν ονομαζουν "υπερσυγχρονο" κατι που στην υπολοιπη Ευρωπη κυκλοφορει 10 χρονια, οπως εκανε για χρονια ο γελοιος ΟΤΕ με το ISDN.

20 σχόλια:

javapapo είπε...

εξαιρετικό συμφωνώ και επαυξάνω1 Και γι'αυτες τις ανοησίες...ξερουμε καλά ποιοι ειναι υπαίτιοι ολοι οι πολύχρωμοι..μπλε πράσινοι..μωβ!


ίσως τελικά για εμας δεν υπάρχει σωτηρία..τι να πω!

MetroGuardian είπε...

Σε παρακαλώ να παραθέσεις στοιχεία για τα μετρό της Αθήνας και της Μαδρίτης, συνολικό κόστος, χιλόμετρα, σταθμοί, γιατί αμφιβάλλω πολύ για την ακρίβεια των ισχυρισμών σου, ή των πηγών που στις προμήθευσαν.

Γουφ είπε...

Αυτό που πάντα με εντυπωσίαζε στην ελληνική πολιτική είναι η απουσία ενός οράματος μακροχρόνιας στόχευσης, το οποίο θα καθορίζει τη διαχείριση των θεμάτων και θα εντάσσει κάθε προσπάθεια στα στάδια που οδηγούν στην υλοποίησή του.
Αντ' αυτού έχουμε μία διαχειριστική των προβλημάτων πολιτική μέσα στον κυκεώνα των οποίων χάνεται ο πολιτικός. Έτσι καταλήγει να βασιλεύει η γραφειοκρατία ως εντροπία πλέον του συστήματος, ως κρατισμός.

S G είπε...

γιαννη στα γρηγορα παρε δυο συνδεσεις για το κοστος Αθηνας και Μαδριτης (σημειωνω οτι στην Ισπανια οι μισθοι ειναι υψηλοτεροι και οι τιμες της γης σχεδον διπλασιες, αρα κανονικα θα περιμενε κανεις να ειναι φτηνοτερη η αθηνα)

συνδεση 1 (περιεχει και στοιχεια για τον χρονο κατασκευης)

συνδεση 2

την επομενη φορα που αμφισβητεις θα παρακαλουσα να κανεις πρωτα μια ερευνα να δεις αν εχει βαση η αμφισβητηση σου.


παρη πιστευω ειλικρινα οτι εδω δεν φταινει μονο οι πολιτικοι αλλα το κοινο που ζηταει τετοιες μεγαλομανεις αηδιες. Οταν ανοιξε το μετρο της Αθηνας αντι να πουν οτι εγινε αλλα πολυ καθυστερημενα, λειψο και πανακριβο, θυμαμαι στα καναλια χαζοχαρουμενα ατομα να λενε ποσο γρηγορο και ομορφο ειναι. Μαλιστα να λενε οι ξεδιαντροποι οτι δεν ειναι λεει σαν του Παρισιου λεει που ειναι ασχημο και στριμωγμενο. Ας ειχαμε τα χιλιομετρα του Παρισιου και ας ηταν μαυρο και σκοτεινο ρε γαμωτο!

Ανώνυμος είπε...

Tην ίδια βλακεία άκουσα και εγώ για το Μετρό του Λονδίνου. Μόνο που αυτό είναι μήκος 400 χλμ.

Και οι καθυστερήσεις πια... τι να πω...

Kensai είπε...

SG, πέφτεις στην παγίδα της Ελευθεροτυπιάς και γράφεις κι εσύ παθιασμένα, λες και το μετρό με φιόγκους ζήτησαν τα ΠΑΟΚια!!

Μας βράζεις όλους στο ίδιο καζάνι κι αυτό είναι λάθος. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι αναγκαίο έργο διότι δίνει τις βάσεις και για μελλοντική επέκταση-χωρητικότητα κάτι που ένα επήγειο μέσο δεν θα έδινε σε τέτοιο βαθμό.

Η Θεσσαλονίκη στο κάτω-κάτω, με την αμφιθεατρική της τοποθέτηση γύρω απ'τον Θερμαϊκό ενδείκνυεται για μετρό μίας γραμμής (με διακλαδώσεις εκεί που ανοίγει η πόλη) και νομίζω η ιδέα θα πετύχει.

Η Θεσσαλονίκη, όπως έχουμε πει στο παρελθόν, είναι μια απ'τις λίγες (αν όχι η μοναδική!) πόλη της Δυτικής Ευρώπης με πληθυσμό ένα εκατομμύριο και απουσία Μέσου Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Ναι, κάτι στην επιφάνεια θα ήταν φθηνότερο, αλλά καλό στόλο λεωφορείων έχουμε ήδη και δε βοηθάει στο να καταπολεμηθεί η κίνηση, ούτε δίνει προοπτικές για την ταχεία επέκταση της πόλης.

Ο λόγος της μη χρηματοδότησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης απ'την ΕΕ είναι άλλο καπέλο και προφανώς έχει να κάνει με τις συμφωνίες και με τα κατ'ανάθεση έργα που θα πάρουν οι ημέτεροι. Φυσικά και οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς- που γνωρίζω τουλάχιστον- δεν ενδιαφέρονται για μετρό με δερμάτινα καθίσματα και nickel θύρες. Επίσης, το ότι δεν το χρηματοδοτεί εξαρχής δε σημαίνει ότι δεν θα το χρηματοδοτήσει στο μέλλον, ιδιαίτερα αν βάλουμε νερό στο κρασί μας.

Δε ζητάμε «λευκούς ελέφαντες» απλά θέλουμε αυτό που μας χρειάζεται και φωνάζουμε τα τελευταία 20 χρόνια...

Kensai είπε...

Επίσης να σημειώσω πως πολλές απ'τις καινοτομίες που θα υιοθετηθούν θα είναι εξαιτίας της ανάπτυξης της τεχνολογίας και πτώσης του κόστους των συρμών, των στοών, και των σταθμών και όχι τόσο εξαιτίας μεγαλεπίβολων σχεδίων απ'τον... Ψωμιάδη!

Λυπάμαι δηλαδή που δε μπορείτε να βάλετε αυτόματες θύρες στην Αθήνα, όπως λέει το άρθρο!

Ανώνυμος είπε...

Εμένα πάντως με αρέσει η εξής δήλωση του αρχιτέκτονα για συγκεκριμένο "μειονέκτημα" στο μετρό της Αθήνας:

ενώ σε μερικούς δημιουργείται η εντύπωση ότι ο συρμός απομακρύνεται από την αποβάθρα.

Δηλαδή τι περιμένει: να κάθονται τα τρένα στον σταθμό για να συμπληρώνουν τη διακόσμιση;

S G είπε...

"Ναι, κάτι στην επιφάνεια θα ήταν φθηνότερο, αλλά καλό στόλο λεωφορείων έχουμε ήδη και δε βοηθάει στο να καταπολεμηθεί η κίνηση"

λεωφορειο και τραμ δεν ειναι το ιδιο. θα μπορουσε ανετα να γινει οτι και στην πολυ παρομοια πληθυσμιακα Κολωνια: 4-5 υπογειοι σταθμοι στο κεντρο και ανοδος στην επιφανεια μετα. Υποψιαζομαι οτι κατι τετοιο θα το χρηματοδοτουσε και η ΕΕ, ή τουλαχιστον θα γινοταν με μερικη αυτοχρηματοδοτηση.

"Επίσης να σημειώσω πως πολλές απ'τις καινοτομίες που θα υιοθετηθούν θα είναι εξαιτίας της ανάπτυξης της τεχνολογίας και πτώσης του κόστους των συρμών"

η αληθεια ειναι οτι οι συρμοι στο μετρο της αθηνας φαινεται να εγιναν παραγγελια το 1980 :-) (και κατασκευαστηκαν τελικα νομιζω απο τα ναυπηγεια με τεραστιες καθυστερησεις)

Οχι δεν ειναι μονο αυτο ομως. Ας πουμε το μεγεθος των σταθμων, θυμαμαι ξεκαθαρα να λενε: θελουμε σταθμους "σαν της αθηνας", οχι με μικρες πλατοφορμες που θα ηταν το λογικο σε μια πολη τετοιου μεγεθους.

απο αυτο το αρθρο γενικα ειναι ξεκαθαρο οτι οχι μονο δεν χρησιμοποιειται η κοινη λογικημ αλλα αντιθετα θεωρειται και καλο να μην σκεφτομαστε λογικα αλλα να σπαταλαμε οσο μπορουμε περισσοτερο, λες και το μετρό της πολης ειναι κατι σαν ενα πανηγυρι, ενας τριημερος γαμος Κουστουριτσικων τσιγγανων που θελουν να κανουν επιδειξη!

Ανώνυμος είπε...

SG, δεν μπορείς να λες ότι θα πρέπει εγώ να ψάχνω για τα στοιχεία όταν εσύ βασίζεις τους ισχυρισμούς σου πάνω σε αυτά.

Είναι παράλογο και το καταλαβαίνεις. Γιατί το μέτρό του Λος Άντζελες κόστισε 5 φορές παραπάνω από της Αθήνας και είναι και πιο άσχημο. Και αν κάποιος με αμφισβητεί ας ψάξει να βρει στοιχεία αλλιώς να μην μιλήσει καθόλου.
(σου φαίνεται λογικό?)


Επί του θέματος τώρα.
Όταν συγκρίνεις κάτι θα πρέπει να συμπεριλάβεις και άλλες παραμέτρους εκτός από το κόστος ανά χιλιόμετρο. Τι υπέδαφος έχει η Αθήνα, τι κατασκευαστικές δυσκολίες παρουσιάζει, πόση αβεβαιότητα είσαγει στην εκτέλεση του έργου? Χρειάζεται ενισχυμένα υλικά μήπως? Σε τι βάθος πρέπει να γίνει το έργο για να μην επηρρεάσει τις υπέργιες κατασκευές. Τι απαλλοτριώσεις χρειάστηκαν? Αρχαιολογικά ευρήματα?


Στη σελίδα που παραθέτεις η Αθήνα έχει παρόμοιο κόστος κατασκευής ανά km με Λισσαβώνα (118) και Παρίσι (156) και υποδιπλάσιο από το Λονδίνο (375). Άρα δεν είμαστε το μαύρο πρόβατο απαραίτητα. Απλώς ακολουθήσαμε την πεπατημένη.

Kensai είπε...

Βρε SG,

γιατί κάνεις το λάθος ν'ανάγεις τις «ψωμιάδικες αναγγελίες» (πλατφόρμες όπως της Αθήνας, σύραγγες σε χιλιομετρικό σύνολο όσο της Αττικής ολόκληρης, κλπ) στο γενικότερο προσγειωμένο συναίσθημα των Θεσσαλονικέων για το έργο;

Αυτά είναι fodder για ψηφοθηρικούς λόγους, λίγοι τα πιστεύουν στη Μακεδονία.

---

Όσο για τα Τραμ, SG, είχε η Θεσσαλονίκη κάποτε (Βασ. Όλγας) και τα αντικατέστησε με τα σαφώς πιο γρήγορα λεωφορεία. Τα Τραμ είναι ξεπερασμένο μέσο μεταφοράς αν δεν υπάρχει ήδη υποδομή για επέκταση. Η αποτυχία του Τραμ της Αθήνας που έφαγε μια λωρίδα απ'τα αυτοκίνητα αντικαθιστώντας την μ'ένα αργό μέσο ήταν εκπληκτικό case report κακής εφαρμογής.

Η όλη δουλειά πλέον μπορεί να γίνει καθαρά και φθηνά με ηλεκτρικά ή μεθανοκίνητα λεωφορεία χωρίς να υπάρχει ανάγκη για υποδομές (ράγες) ή ηλεκτροφόρες γραμμές (τρόλλεϋ).

Το ζήτημα είναι ότι οι παραπάνω λύσεις δεν αντικαθιστούν το σημαντικό πρόβλημα που είναι η έλλειψη χώρου. Εσύ που υποστηρίζεις τους ουρανοξύστες θα έπρεπε να το αναγνωρίζεις πρώτος αυτό.

Η πόλη πλέον έχει φτάσει σε μεγάλο μέγεθος και χρειάζεται ένα υπόγειο μέσο που να κινείται γρήγορα, να μη ρυπαίνει, και συγχρόνως να μην επιβαρύνει παραπάνω την ήδη κορεσμένη επίγεια μεταφορά.

Και εννοείται μπορεί να έχει δομή S-Bahn το σχέδιο. Στα άκρα του μπορεί να επεκταθεί στην επιφάνεια μ'ένα πολύ ωραίο προαστειακό που να ενώνει τη βιομηχανική Σίνδο απ'τη μια με την Περαία και τη Μηχανιώνα (νέο ΔΙΠΑΕ) απ'την άλλη.

Λογική υπάρχει στο σχέδιο, αρκεί να μην πιστεύεις τις φανφάρες απ'τις εφημερίδες. Εσύ πιάνεσαι απ'τις εξαγγελίες ορισμένων και απαξιώνεις ένα σοβαρό έργο.

Αλλά στο κάτω κάτω δεν κατάλαβα. Αν γίναν λάθη και κακοϋπολογισμοί στην Αθήνα, γιατί πρέπει να τα επαναλάβουμε πάνω;
(ναι μιλάω για τους στραβούς σταθμούς και τους συρμούς που απομακρύνονται απ'την αποβάθρα, χαχα!)

S G είπε...

οχι γιαννη δεν ειπα οτι μπορω να λεω οτι μου κατεβει και εσυ θα πρεπει να ψαχνεις. αλλα λεω κανε μια ελαχιστη αναζητηση πριν αμφισβητησεις κατι, αλλιως θα πρεπει να ξεκινω καθε φορα απο τον Αδαμ και την Ευα που λενε οι Γερμανοι αποδεικνυοντας καθε λεπτομερεια.

Οι δυσκολιες του υπεδαφους κτλ ειναι γνωστες. Αλλα η διαφορα κοστους δεν δικαιολογειται. Παρισι και Λονδινο εχουν τεραστιο κοστος απαλλοτριωσεων και υπερδιπλασιους μισθους! Η Μαδριτη ειναι μια αρκετα καλη συγκριση για μας και δυστυχως φαινομαστε ανεπροκοποι.

Κενσαϊ δεν νομιζω οτι ολοι οι Σαλονικεις ειναι ετσι, αλλα οταν οι εφημεριδες μεγαλης κυκλοφοριας μιλανε ετσι και οι πολιτικοι το ιδιο, δεν μπορει παρα να συμπερανει κανεις οτι η πλειονοτητα των ψηφοφορων και αγοραστων εφημεριδων ειναι δεκτικοι σε τετοιεςιδεοληψιες!

"Αν γίναν λάθη και κακοϋπολογισμοί στην Αθήνα, γιατί πρέπει να τα επαναλάβουμε πάνω; "

σαφως οχι. αλλα υπαρχει νομιζεις πραγματικη αναγκη για τοσο μεγαλους σταθμους κτλ? εδω το μετρο της Αθηνας που εχει τριπλασιο μεγεθος και πενταπλασιο πολη και δεν γεμιζει εντελως, θα γεμισει η μια γραμμη της θεσσαλονικης?

Kensai είπε...

SG,

αντικατέστησε τους Θεσσαλονικείς με τους Αμερικανούς και τους πολιτικούς-αρχισυντάκτες με τον Bush και τους υποστηρικτές του... άρα όλοι οι κάτοικοι των ΗΠΑ είναι ηλίθιοι και άχρηστοι, έτσι;

Το ότι τα λένε κάποιοι δε σημαίνει ότι είναι σωστό, έστω και είναι η πλειοψηφία. Είμαι σίγουρος ότι εσύ το καταλαβαίνεις καλύτερα απ'όλους αυτό.

Οι σταθμοί της Θεσσαλονίκης δε γίναν με γνώμωνα τη «μεγαλομανία» αλλά οικονομοτεχνικές μελέτες βιωσιμότητας και κινητικότητας που επαληθεύτηκαν απ'το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ.

Ναι η μία γραμμή της Θεσσαλονίκης θα γεμίζει γιατί ακριβώς είναι μία και διανύει κατά μήκος μια πόλη κοντά ενός εκατομμυρίου κατοίκων.

S G είπε...

επιμενω λοιπον να εχω μια απορια, αν ειναι βιωσιμη η γραμμη γιατι δεν βρεθηκε καποιος που να την κανει με μερικη αυτοχρηματοδοτηση και εθνικη επιδοτηση?

οσο για το ενα εκατομμυριο ανθρωπους, ξαναλεω η Αθηνα εχει κοντα 5 εκ. και τρεισιμιση γραμμες (3+προαστιακος) αλλα και παλι δεν γεμιζουν. Και το γεγονος οτι ειναι τρεις οι γραμμες φερνει οικονομιες δικτυου, δηλαδη με καθε νεα γραμμη γεμιζουν και οι παλιες περισσοτερο επειδη οι πολιτες μπορουν να πανε σε περισσσσοτερα μερη πια.

επιμενω οτι δεν βλεπω πως η Θεσσαλονικη εχει αναγκη για μεγαλυτερους σταυμους και συρμους απο την Κολωνια πχ που οι ανθρωποι ειναι πολυ λιγοτερο φιλοι του ΙΧ.

Kensai είπε...

Χεχε, επιμένεις γιατί θες να έχεις την τελευταία κουβέντα! Ε δικό σου είναι το thread, βάλε εσύ τον επίλογο.

Δε βρέθηκε κανείς γιατί βιάζονται να ολοκληρώσουν το έργο ως εθνική προτεραιότητα (μιας που το αργήσαμε με ψευτοϋποσχέσεις εδώ και 20 χρόνια) και μάλλον γιατί δεν έγινε και πολύ *καθαρή* διαδικασία εργοδοσίας για να το πάρει ο συνασπισμός της Impregilo. Και σου είπα, μπορεί πάντα στο μέλλον να χρηματοδοτήσουν άλλες φάσεις του έργου, δεν έχει κλείσει για πάντα η ευκαιρία συγχρηματοδότησης απ'την ΕΕ ή με άλλο τρόπο.

Τα μοντέλα δικτύωσης που πάει σ'άλλα μέρη ο κόσμος ίσως ισχύουν, αλλά πρέπει να λάβεις υπόψην σου πως και η Θεσσαλονίκη δεν είναι κλασική «στρόγγυλη» πόλη όπως είναι το Παρίσι, το Λονδίνο, κλπ... μεγαλώνει σε μήκος σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό επειδή ακριβώς χτίζεται αμφιθεατρικά γύρω απ'τον Θερμαϊκό.

Η μία γραμμή που θα έχει θα είναι υπερπλήρης γιατί ουσιαστικά μ'αυτήν εξυπηρετείται ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ της πόλης, κάτι που δεν θα γινόταν αν η πόλη απλωνόταν συμμετρικά σε όλες της τις πλευρές.

Όσο για τον πληθυσμό της «Αθήνας» (ευρύτερης Αθήνας που δεν πιάνει καν το τριαμισάρι μετρό που τουλάχιστον έχετε) είναι λιγότερο από 4 εκατομμύρια σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος και σ'αυτά συμπεριλαμβάνω τις Νομαρχίες Αθηνών, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής, και Πειραιώς.

Άκου κοντά πέντε... :p

Ανώνυμος είπε...

Καλά μην αναλωνόμαστε σε κόντρες ΜΕΤΡΟ εσείς ; εναέριο σιδηρόδρομο εμείς. Μου θυμίζει τη συζήτηση για το Εφετείο στην Κρήτη.
Αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί είναι:
1. Οι πόλεις της Ελλάδας (όλες) έχουν μείνει πολύ πίσω σε υποδομές και θα πρέπει να κερδίσουν το χαμένο έδαφος. Σίγουρα το μετρό όταν εγκανειάστηκε ήταν πολύ μικρό αλλά μας έφαγε η μανία του Λαλιώτη για κόψιμο κορδελών.
2. Αφού λοιπόν οι πόλεις μας μεγάλωσαν και μεγαλώνουν ας κοιτάξουμε κατά κύριο λόγο τη λειτουργικότητα στα δημόσια έργα μπας και σώσουμε το παιχνίδι στις καθυστερήσεις. Δε λέω να αφήσουμε έξω την αισθητική (που λείπει ακόμη περισσότερο από τις υποδομές) ,αλλά δε θα γίνει ο λαός δέσμιος των Καισαρικών φαντασιώσεων του κάθε τοπικού άρχοντα.
-Όσο για το επιχείρημα ότι αυτά είναι νομαρχιακές παπαριές και όχι λαϊκή βούληση και τον νομάρχη κάποιοι τον ψήφισαν έτσι;

Kensai είπε...

Transrapid στην Θεσσαλονίκη τώρα! :p

Αθ. Αναγνωστoπουλος είπε...

Στην σελίδα του μετρού πάντως λέει ότι η χρηματοδότηση είναι 550 εκ. από ΕυρΤρΕπενδ και 250 από Γ΄ ΚΠΣ. Δεν ισχύει αυτό;

S G είπε...

η σελιδα που δινεις θαναση δεν ειναι η επισημη, γιαυτο δεν ξερω ποσο σωστα ειναι τα στοιχεια της.

Παντως η ΕυρΤρΕπ ειναι τραπεζα, δηλαδη δινει δανεια, δεν χαριζει λεφτα.

Παντως πλακα εχει απο αυτην την σελιδα η πρωτη δευτερη φραση της εισαγωγης

"το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ένα υπερσύγχρονο, τελευταίας γενιάς συγκοινωνιακό έργο, τεχνολογικά ανώτερο από το αντίστοιχο -και επανειλημμένως βραβευμένο- των αθηνών ."

κενσαι αν ειναι για τρανσραπιντ βαζω και γω δικα μου λεφτα! :-)

Μετρό της Θεσσαλονίκης είπε...

Για να βάλουμε τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση:
1) Η ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων δεν χρηματοδοτούΣΕ το Μετρό Θεσσαλονίκης ως έργο ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ διότι δεν ήταν ανταποδοτικό. Για το λόγο αυτό ο λαλιώτης σφιγγόταν να κάνει τραμ στις επεκτάσεις για να αυξηθούν οι επιβάτες!
2) Σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης χρηματοδοτείται με 550.000.000 ευρώ, τα πρώτα 200.000.000 έχουν υπογραφεί και εκταμιεύονται
http://www.eib.org/projects/loans/project.asp?loan=9528953
3) Για να μην γίνει το Μετρό Θεσσαλονίκης μια μαύρη τρύπα όπου το δημόσιο θα ρίχνει χρήμα, μελετώνται και θα δημοπρατηθούν οι επεκτάσεις για να αποκτήσει περισσότερη επιβατική κίνηση.
4) Η γαλλική εταιρεία που συνέταξε την πρόσφατη μελέτη απεφάνθη ότι το μικτό σύστημα δεν εξυπηρετεί τις μελλοντικές ανάγκες όπως το υπόγειο.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock