Τρίτη, Απριλίου 10, 2007

Αναπλαση στο Μοναστηρακι

Συντομα, αν ολα πανε καλα θα αρχισουν εργα αναπλασης στο Μοναστηρακι. Επιτελους, ισως το κεντρικοτερο σημειο συναντησης στην νυχτερινη Αθηνα θα αρχισει να μοιαζει λιγο λιγοτερο με κεντρικο παζαρι στην Σαχαρα. Η αρχικη ιδεα που ειχε κερδισει αρχιτεκτονικο διαγωνισμο και μου ειχε αρεσει πολυ, για ενα καπως ρηξικελευθο πολυχρωμο πλακοστρωτο, δεν περασε απο τα Συμβουλια των Πρεσβυτερων Σοφων, οποτε θα εχουμε ενα απλο και βαρετο πλακοστρωτο.

Τι να κανουμε, οταν καθε εργο πρεπει να περναει απο 40 επιτροπες λογικο ειναι η αρχιτεκτονικη αποψη να πνιγεται. Αυτο ομως που δεν ειναι καθολου λογικο και βρισκω απαραδεκτο στην μακεττα ειναι η ελλειψη οιασδηποτε προβλεψης για την διευθετηση της κινησης οχηματων και πεζων! Οποιος εχει παει βραδυ Σαββατου στο Μοναστηρακι ξερει οτι η περιοχη ειναι ενα τεραστιο χαος. Ταξι κλεινουν μια λωριδα της Ερμου (χωρις καμμια άδεια φυσικα), τα αυτοκινητα παρκαρουν οπου βρουν, οι πεζοι περνανε τον δρομο οπου βρουν.

Ειναι αυτονοητο νομιζω οτι αν κανουμε αναπλαση πρεπει να υπαρχουν καποια βασικα χαρακτηριστικα που να σεβονται τον χαρακτηρα της περιοχης και να προνοουν για καποια κυκλοφοριακη ταξη και ηρεμια! Διαδρομος για τα ταξι (πιθανοτατα με πλατος ακριβως ενα αυτοκινητο και θα περναει κυκλικα μεσα απο την πλατεια). Ξεκαθαρη διαβαση για τους πεζους απο την πλατεια προς την απεναντι μερια του Ψυρρη, πιθανως με υπερυψωμενο οδοστρωμα ωστε να επιβραδυνουν υποχρεωτικα τα αυτοκινητα. Σοβαρα φαναρια (που να φαινονται δηλαδη ξεκαθαρα, οχι οπως τωρα που δεν καταλαβαινω ποιο φαναρι ειναι για ποιο ρευμα!), συχνες διαβασεις πεζων και μειωση του χωρου για τα αυτοκινητα στην Ερμου ετσι ωστε να περναει ακριβως ενα αυτοκινητο απο καθε μερια. Αυτο δινει χωρο για παραλληλη διαπλατυνση των πεζοδρομιων και βεβαια καθιστα αδυνατη οποιαδηποτε σταση, διπλοπαρκαρισμα κτλ. Ως επεκταση θεωρω φυσικα απαραιτητη και την πεζοδρομηση ολης της περιοχης Ψυρρη, ειναι εντελως γελοιο το φαινομενο τα Σαββατοβραδα μερικοι ασχετοι να μπαινουν με το ΙΧ τους μεσα στα στενακια του Ψυρρη και να προκαλειται ενα ινδικο κομφουζιο με ορδες κοσμου γυρω απο καποια αποκλεισμενα αυτοκινητα.

Και φυσικα αυτονοητο συμπληρωμα ειναι η επεκταση της λειτουργιας του μετρό μετα τις 12 τα Σαββατοκυριακα. Καποτε πρεπει να καταλαβουμε σε αυτην την πολη, οτι χρειαζεται ενας ωραιος, ανθρωπινος χωρος διασκεδασης στο κεντρο της πολης, οτι νυχτερινη διασκεδαση με το ΙΧ δεν νοειται και οτι μηχανακια, ΙΧ, ταξι και ανθρωποι δεν τα πανε πολυ καλα οταν κινουνται στον ιδιο χωρο!

5 σχόλια:

kouk είπε...

Ως κάποιος που ζει στην περιοχή, συμφωνώ. Να παρατηρήσω όμως ότι επειδή γνωρίζω και την περιοχή (του Ψυρρή) και κατά την διάρκεια της ημέρας, βρίσκω υπερβολική την πλήρη πεζοδρόμηση του. Πολλοί μικροί δρόμοι θα μπορούσαν να πεζοδρομηθούν, αλλά η περιοχή χρειάζεται, τουλάχιστον για κάποιες ώρες της ημέρας, μία οδική αρτηρία γιατί ο χαρακτήρας της παραμένει έως και σήμερα σε μεγάλο βαθμό εμπορικός. Τώρα τα βράδυα συμφωνώ ότι θα πρέπει να κλείνεται ολοκληρωτικά για τα αυτοκίνητα, αν και πιστεύω ότι εξίσου καλό θα ήταν η δημοτική αστυνομία να κόβει βόλτες (και κλήσεις) και τα βράδυα σε αυτές τις περιοχές.

Λάμπρος Τσουκνίδας είπε...

Συμφωνώ απόλυτα: νυχτερινή διασκέδαση με ΙΧ δεν νοείται. Για όποιον, όμως, επιμένει, θυμάμαι τι είχα δει σε κεντρικά σημεία πόλεων της Αυστραλίας: τα γκαράζ ανέβαζαν (σχεδόν διπλασίαζαν) τις τιμές τους το βράδυ ενώ ο Δήμος επέτρεπε τη στάθμευση σε πολύ συγκεκριμένες -και λίγες- θέσεις στο δρόμο όπου η στάθμευση απαγορευόταν όλη την υπόλοιπη μέρα. Και εννοείται ότι η αστυνόμευση ήταν τέτοια που κανένας δεν σκεφτόταν ότι μπορεί να σταθμεύσει παράνομα...

S G είπε...

α κουκ φυσικα για την εμπορικη κινηση (φορτοεκφορτωση προϊοντων) υπαρχουν ειδικες αδειες καποιες ωρες της ημερας και μονο για τα συγκεκριμενα οχηματα. Επισης οι κατοικοι της περιοχης εχουν αδεια να μπαινουν, καποιες συγκεκριμενες ωρες.

Στην Βαρκελωνη εμενα εναν χρονο στον πεζοδρομο σε τρομερα κεντρικο σημειο (διπλα στην Ραμπλα και την Πλαθα Καταλουνυα) και μπορω να πω οτι οταν γινεται σωστα η πεζοδρομηση ειναι παραδεισος και για τους κατοικους, οχι μονο τους επισκεπτες, τουριστες και πελατες των καταστηματων.

τωρα για την αστυνομευση, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι πρεπει να ειναι εξαιρετικα αυστηρη. Στην Αθηνα εχουμε το γελοιο θεαμα το βραδυ απλα να εξαφανιζεται η τροχαια! Η λυση ειναι απλη, δημοτικη αστυνομια σε συνεχεις περιπολιες και οι αστυνομικοι να παιρνουν ποσοστα απο τις κλησεις που κοβουν. Θα τελειωσει το ολο προβλημα σε χρονο dt.

kouk είπε...

Αλήθεια, αυτό με τα ποσοστά στα πρόστιμα συμβαίνει σε άλλες χώρες; Υπάρχει κάτι βρίσκω επικίνδυνο σε αυτό, παρ'όλο που φαντάζομαι θα είναι το πιο αποδοτικό σύστημα για να πιάνονται όλοι όσοι σταθμεύουν παράνομα.

S G είπε...

στην Καταλωνια αποσο ξερω ναι. ο μονος κινδυνος ειναι αν δινεις μπονους για προστιμα επι παραβιασεων που δεν μπορουν να επαληθευτουν. αλλα η παρανομη σταθεμευση ειναι μια χαρα επαληθευσιμη. Εξαλλου υπαρχει τοσο υλικο στην Αθηνα για προστιμα, που δεν χρειαζεται κανεις να αρχισει να φτιαχνει πλαστες παραβιασεις :-)

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock