Ανταπόκριση (μιας φίλης μου) από τις Εξετάσεις Πιστοποίησης στις Νέες Τεχνολογίες, όπου εξετάστηκαν διορισμένοι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης (δεν ξέρω αν έδωσαν μόνο αυτοί ή και άλλοι εκπαιδευτικοί) την Κυριακή, 18/12/2005. Εσκεμμένα δεν αναφέρω την πόλη της εξέτασης.
Λοιπόν, η φίλη μου περιέγραψε την εξής κατάσταση:
- Οι εξεταζόμενοι αντέγραφαν.
- Οι εξεταζόμενοι συζητούσαν μεταξύ τους για τη λύση των θεμάτων. Δυνατά. Καμιά φορά από τη μια άκρη της αίθουσας στην άλλη.
- Οι εξεταζόμενοι συχνά-πυκνά δυσανασχετούσαν, οπότε ακούγονταν φωνές του στιλ "Φτου! Ρε γαμώ το, το "τάδε" θέμα το έχω διαβάσει, αλλά τώρα δε θυμάμαι!".
- Κάποια στιγμή μια (ποσότητα: 1) εξεταζόμενη απευθύνθηκε στους υπόλοιπους, λέγοντας "Μα καλά, δε ντρέπεστε με αυτά που κάνετε?". Ένας μεσήλικας εξεταζόμενος της απάντησε "Δηλαδή εσύ δε θεωρείς ότι πρέπει να βοηθάμε ο ένας τον άλλον? Συνάδελφοι είμαστε!" (ή κάτι τέτοιο).
- Ένας από τους επιτηρητές βοήθησε άγνωστή του εξεταζόμενη, υποδεικνύοντάς της τις σωστές απαντήσεις. Υποσημείωση: η εξεταζόμενη ήταν ιδιαίτερα εμφανίσημη.
Όχι, δεν είναι το νέο επεισόδιο του Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα. Οι παραπάνω εξεταζόμενοι είναι διορισμένοι καθηγητές που διδάσκουν στα ελληνικά σχολεία.
18 σχόλια:
Τι ξεφτίλα, τι κρίμα... πόσο ακόμη...
πολυ συχνα σκεφτομαι οτι στην Ελλαδα εχουν μπερδεψει τις εννοιες του συναδελφισμου με την συλλογικη απατη.
Γενικα η συμμορφωση των πολιτων στους κανονες δεν επιβαλλεται ποτε απο τους ιδιους τους πολιτες, βασικο συστημα σε χωρες σαν την Γερμανια ή την Αγγλια που αν κλεψεις στην σειρα συναντας περιφρονηση και μαλλον ανοιχτη επιπληξη απο ολους. Στην Ελλαδα οταν κλεβεις θεωρεισαι γενικα ωραιος τυπος και συχνα σε βοηθανε. Τι να πω...
Κάνα νέο έχουμε?!
Όχι δεν είναι έτσι. Κι εδώ συναντά την επίπληξη αν το κάνεις με απαίσιο τρόπο. Η χώρα που περιέγραψες πιο πάνω - ο πιο μάγκας κοροϊδεύει εξαπατά και τον βγάζουμε πρωθυπουργό είναι η Ιταλία - απλώς εδώ υπάρχει το εξής κακό! Αντί να θεωρείται κοινωνική ευθύνη το να καταγγείλει κάποιον για μια απαράδεκτη συμπεριφορά, το να γίνεις συμμέτοχος στην απόδοση δικαιοσύνης.. θεωρείται έγκλημα, κάρφωμα.. όπως θα το λέγαν πολλοί, κι αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο σε ένα λαό με τόσο υψηλό εθνικό φρόνημα και τόσους αγώνες, blah blah.. Οπότε δεν συμμορφωνόμαστε ποτέ.
Οι πρώτες εξετάσεις ήταν κανονικές. Δεν αντέγραφε κανείς απο κανέναν και οι επιτηρήσεις ήταν κανονικές.
Ξαφνικά όμως θυμήθηκαν πως αν δε κάνουν και το 2ο μέρος της πιστοποίησης θα χάσουν τα λεφτά της ΕΕ. Έτσι έπεσε σύρμα να γίνουν γρήγορα οι εξετάσεις και να περάσουν όλοι.
Οι κακομοίρηδες οι εκπαιδευτικοί περιμένουν 1 χρόνο για αυτήν τη ριμάδα την πιστοποίηση ενώ ακόμα και αυτοί που πέρασαν προ-πέρυσι τα λεφτά τα είδαν όσο εσείς και εγώ!
Οι καθηγητές δε φταίνε και δεν είναι σωστό να γίνονται ο σάκος του μποξ κάθε φορά που η κυβέρνηση αποδεικνύει την ανικανότητά της. Οι καθηγητές μπορεί να φταίνε για πολλά κακά της εκπαίδευσης άλλα τουλάχιστον είναι οι λιγότερο διεφθαρμένοι (συγκριτικά με τον υπόλοιπο Δημ. τομέα). Ο καθένας στη θέση τους το ίδιο θα έκανε για τα μόρια και τα 300Ε (ή 600 δεν ειμαι σίγουρος) που μοιράζουν να αγοραστεί ΗΥ.
Τρίτη προσπάθεια να μου βγει το comment σωστά... (που είναι το edit comment??)
xpan,
Είναι πολύ εύκολο να βρεθεί δικαιολογία για οτιδήποτε και επειδή αυτό το ξέρω καλά, όπως ξέρω και τον τομέα της παιδείας αρκετά, δεν μπορώ να συμφωνήσω με το ποστ σου.
Οι καθηγητές δε φταίνε και δεν είναι σωστό να γίνονται ο σάκος του μποξ κάθε φορά που η κυβέρνηση αποδεικνύει την ανικανότητά της.
Φυσικά και φταίνε. Ποιός φταίει, εγώ? Αυτοί έχουν διαλέξει να έχουν για εργοδότη τους την κυβέρνηση.
Ο καθένας στη θέση τους το ίδιο θα έκανε για τα μόρια και τα 300Ε (ή 600 δεν ειμαι σίγουρος) που μοιράζουν να αγοραστεί ΗΥ.
Ναι, βέβαια, το να διαβάσουν και να πάνε να γράψουν αξίζοντας αυτά τα λεφτά, μάλλον δεν τους πέρασε από το μυαλό ή είναι πέρα των δυνατοτήτων τους. Ό,τι από τα δύο και να ισχύει, δεν κάνουν για καθηγητές.
Ο Σωκράτης ήπιε δηλητήριο για να μην προδώσει τη διδασκαλία του και αυτοί που τον διδάσκουν (ή οι συνάδελφοι αυτών που τον διδάσκουν) αντιγράφουν και εξαπατούν, τη στιγμή που τους έχει ανατεθεί να εκπαιδεύσουν τα παιδιά να μη χρειάζεται να εξαπατούν ... χμ... κάτι δεν πάει καλά.
Δεν ξέρω αν τέτοιους ανθρώπους τους θεωρείς άξιους για να διδάξουν τα παιδιά σου, xpan, εγώ σίγουρα θα έχω πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις για τους διδασκάλους των δικών μου παιδιών. Και το κύριο θέμα που με απασχολεί δεν είναι η ηθική βάση των πράξεων. Όχι, αυτό που με απασχολεί είναι ότι η παραπάνω νοοτροπία κάνει τους ανθρώπους loser της ζωής, ανίκανους για οτιδήποτε (και δε μιλάω μόνο σε οικονομική βάση): Δεν έχουν μάθει να σέβονται αυτό που είναι! Δεν κατάλαβαν Πλάτωνα, δεν κατάλαβαν Βάρναλη, δεν είναι καν σε θέση να διαφωνήσουν με αυτούς. Δεν κατάλαβαν ούτε Οιδίποδα, αλλά αν πλησιάσουν τα δικά μου παιδιά (όταν...) θα τους βγάλω τα μάτια εγώ.
Δυστυχώς ανακαλύπτω ότι και η επόμενη γενιά θα έχει για δασκάλους τέτοιους ανθρώπους.
300 με 600 ευρώ, ε? Φτηνές πουτάνες.
Επειδή παλιότερα είχα δουλέψει για λίογ σαν αναπληρωτής να πω 1-2 σχόλια και για τους μαθητές. Καλά, οι καθηγητές (βαριεστημένοι οι περισσότεροι σε ένα σύστημα που έχει στόχο να σε αποχαυνώσει και να σε κάνει σταρχιδιστή) περιγράφτηκαν παραπάνω και τα ξέρουμε όλοι λίγο πολύ.
Στη διάρκεια όμως της περιόδου που δούλευα με είχε συνταράξει (δεν είναι υπερβολή η λέξη) η ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ κυρίως η ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ των παιδιών για όλες τις σάπιες νοοτροπίες που μας/τους περιβάλλουν. Είναι εκπληκτικό το πόσο έχει περάσει στο μεδούλι της σκέψης πολλών παιδιών αξίες και λογικές όπως:
'υπάρχει αναξιοκρατία? προπονούμαι για καλό λαμόγιο'
'έχω φιλοδοξίες? Σίγουρα, αλλά δεν είμαι και τόσο μαλάκας να τις επιδιώξω μέσω της δουλειάς και της προσπάθειας - θα τη βρούμε την άκρη...'
'Μα δε βλέπεις τι γίνεται γύρω - και 'γω έτσι θα κινηθώ - στα εύκολα, στα σίγουρα'
'όλα είναι με σημαδεμένη τράπουλα - κάτι να βολευτούμε'
Δεν τα γράφω αυτά για να κατηγορήσω παιδιά που όπως ξέρουμε όλοι στίβονται από ένα χαζό και καταπιεστικό εκπαιδευτικό σύστημα (τα ξέρουμε όλοι αυτά) - αλλά απλά μου έκανε τρομερή εντύπωση η, από μέρους ανησυχητικά πολλών, κυνική αντίληψη στης πραγματικότητας. Μια πραγματικότητα που τη βιώνουν παντού: τα περισσότερα απ' αυτά που βλέπουν σ' αυτή τη χώρα είναι fake.
Για να προχωρήσεις σου λέει στην ελλάδα δε χρειάζεται να δουλέψεις, να προσπαθήσεις - τα παραδείγματα γύρω τους αυτό τους έχουν πει - οι τηλεοράσεις που βλέπουν τα σκατά γύρω μας αυτό τους λένε.
Και η πλάκα είναι ότι η ελληνική πραγματικότητα τους επιβεβαιώνει. Τις απόψεις αυτές δεν τις απέκτησαν ζώντας έξω (όπως ενδεχομένως τις απέκτησαν κάποιοι από εμάς) αλλά τις έχουν αντιληφθεί, τις έχουν χωνέψει, τις έχουν κάνει κτήμα τους, τις έχουν δουλέψει, τις έχουν διϋλίσει, τις έχουν ενστερνιστεί προτού βγουν ενεργά στην κοινωνία και συνεισφέρουν την ατομική τους συμπεριφορά στη διαμόρφωση της αντίστοιχης κοινωνικής.
Έχουν σχεδόν αποκτήσει μια στρατηγική για να βαδίζουν στο πεδίο της κοινωνίας εξοπλισμένοι με αξίες όπως 'δουλεύεις για να ανελιχτείς? είσαι μαλάκας', χρησιμοποιείς αθέμιτα μέσα με το έτσι θέλω? είσαι μάγκας'.
Δε μ' αρέσουν συγκρίσεις του στυλ 'η προηγούμενη γενιά ήταν καλύτερη ή ετούτη είναι καλύτερη' και άλλες τέτοιες παπαριές' και δεν υποννοώ ότι είναι καλύτερα / χειρότερα / whatever τα παιδιά από παλιότερα.
Θέλω να τονίσω ότι μ' αυτά (π.χ. με την πρακτική και τη νοοτροπία των καθηγητών, που είναι και το θέμα του ποστ) και μ' αυτά (όλα τα άλλα που έχουν σα προσλαμβάνουσεσ παραστάσεις) τα παιδιά φορτώνουν τον εγκέφαλό τους με ένα κάρο σκατά. Είναι μεγάλη η ποσότητα που δίνεται/προσλαμβάνουν (σ)τα νέα παιδιά.
"Xpan, αποδεχόμενος ότι έχεις δίκιο, φοβάμαι ότι ο μόνος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος καλός λόγος να δωροδοκήσεις έναν καθηγητή."
Υπάρχει. Στη πργματικότητα το απολυτήριο του λυκείου είναι ένα δημόσιο έγγραφο το οποίο μπορεί να έχει τεράστια αξία για μερικούς ανθρώπους (π.χ. να βρουν δουλειά). Τη συνέχεια τη φαντάζεστε. Μερικοί την ξέρουν κιόλας.
Συγγνώμη, αλλά αυτό είναι επιχείρημα; [...]. Δεν ξέρω αν ο Thrass το είπε ως σχήμα λόγου αλλά είναι η πικρή αλήθεια.
Δεν ειναι επιχείρημα. Είναι η πραγματικότητα. Π.χ. Η στρουθοκάμηλος δε πετάει. Αυτό είναι ένα γεγονός και όχι επιχείρημα του οτι το πέταγμα δεν ειναι μια φυσική ιδιότητα των πτηνών. Έτσι και ο άνθρωπος. Κοιτάζει το συμφέρον του και τον πιο εύκολο δρόμο. Και αν το ψάξεις και πιο βαθιά έτσι πρέπει να ειναι.
Δεν ειμαι υπέρ της αντιγραφής. Αντέγραψα μόνο στα πρώτα έτη της σχολής και απο τότε πραγματικά σιχάθηκα τον εαυτό μου και δεν το ξαναέκανα. Αλλα αυτό ήταν μια δική μου επιλογή αφου οι περισσότεροι επιτηρητές επέτρεπαν την αντιγραφή. Μήπως έμαθα κάτι παραπάνω απο κάποιους άλλους που τελείωσαν μαζί μου το πανεπιστήμιο; Ποτέ δε θα μάθω.
Ειλικρινά δε νομίζω οτι η αντιγραφή αποτελεί κριτήριο γνώσης και αξιολόγησης.
Πιο λοιπόν είναι αυτό το κριτήριο; Η ποιότητα της δουλειάς σου και μεθοδολογία που εφαρμόζεις καθημερινά όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με τις εργασιακές σου υποχρεώσεις.
---
Φυσικά και φταίνε. Ποιός φταίει, εγώ? Αυτοί έχουν διαλέξει να έχουν για εργοδότη τους την κυβέρνηση.
Ναι, εσύ (και εγώ και όλοι μας φυσικά)! Το μεγαλύτερο πρόβλημα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι το γεγονός οτι οι γονείς μετά το γυμνάσιο που το παιδί ξεκινάει τα φροντηστήρια αδιαφορούν πλήρως για το σχολείο που παρακολουθεί το παιδία τους.
Ναι, βέβαια, το να διαβάσουν και να πάνε να γράψουν αξίζοντας αυτά τα λεφτά, μάλλον δεν τους πέρασε από το μυαλό ή είναι πέρα των δυνατοτήτων τους. Ό,τι από τα δύο και να ισχύει, δεν κάνουν για καθηγητές.
Το διάβασμα, η προετοιμασία, η εξέταση και εφαρμογή είναι 4 διαφορετικά πράγαματα. Σκέψου ποιο είναι πραγματικά το πιο σημαντικό.
300 με 600 ευρώ, ε? Φτηνές πουτάνες.
Ποτέ μη φτύνεις το χέρι που σε ταίζει. Κάποιοι απο αυτούς σου έμαθαν πράγματα που εφάρμοσες με επιτυχία(;) στη ζωή σου και έγινες αυτό που είσαι.
Τέλος θα συμφωνήσω εν μέρει με το σχόλιο του Ultrasonic και θα υπερθεματίσω ως εξης:
Όποιος νομίζει πως η εκπαίδευση και το σχολείο είναι 2 έννοιες που ταιριάζουν στην ίδια πρόταση κάνει μεγάλο λάθος. Ας κοιτάξει γύρω του και ας σκεφτεί ξανά.
xpan,
Κοιτάζει το συμφέρον του και τον πιο εύκολο δρόμο. Και αν το ψάξεις και πιο βαθιά έτσι πρέπει να ειναι.
Καταρχάς δε συμφωνώ ότι είναι ο πιο εύκολος δρόμος. Αυτός είναι ο δρόμος που έχει οδηγήσει την Ελλάδα να είναι από τους ουραγούς της Ευρώπης, σχετικά φτωχή και ανοργάνωτη χώρα. Οπότε πού ακριβώς είναι η ευκολία? Η ευκολία που αναφέρεις είναι μόνο βραχυπρόθεσμη, στην πραγματικότητα ο Έλληνας με τις παραπάνω πράξεις διαλέγει τον δύσκολο δρόμο (αυτόν της προσωπικής ανικανότητας) και μετά του φταίνε οι άλλοι. Εγώ αυτό βλέπω.
Δεύτερον, με τις παραπάνω πράξεις τους οι καθηγητές παίρνουν ψυχολογικό διαζύγιο από τη δουλειά τους (εκτός αν το έχουν πάρει ήδη, πριν την αντιγραφή). Το να αντιγράψουν σημαίνει ότι δεν πιστεύουν ότι και οι ίδιοι διδάσκουν κάτι που αξίζει τον κόπο. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι πετάνε στα σκουπίδια όλες τις ώρες της ζωής τους όπου ασκούν το επάγγελμά τους και δε θεωρώ ότι αυτή είναι μια επιτυχημένη στάση ζωής (όπως έγραψα παραπάνω, τέτοιοι είναι οι άνθρωποι που θεωρώ losers).
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι το γεγονός οτι οι γονείς μετά το γυμνάσιο που το παιδί ξεκινάει τα φροντηστήρια αδιαφορούν πλήρως για το σχολείο που παρακολουθεί το παιδία τους.
Το βασικό πρόβλημα νομίζω ότι είναι πιο βαθύ, αλλά θέλει πολλή ανάλυση. Ένα από τα στοιχεία είναι ότι οι γονείς δε θεωρούν ότι κάποιο από τα διαθέσιμα σχολεία θα κάνει διαφορά σε σχέση με τα άλλα (και συχνά έχουν δίκιο). Εδώ υπάρχει η λύση των ιδιωτικοποιήσεων, αλλά ας μην εισέλθω σε αυτό το θέμα προς το παρόν.
Όσο για το αν φταίω κι εγώ, προσωπικά διάλεγα μόνος μου τα σχολεία μου από τότε που ήμουν 13ών χρονών. 15 χρόνια μετά, ακόμα θεωρώ ότι έκανα σχετικά καλές επιλογές.
Το διάβασμα, η προετοιμασία, η εξέταση και εφαρμογή είναι 4 διαφορετικά πράγαματα. Σκέψου ποιο είναι πραγματικά το πιο σημαντικό.
Το να μη μειώνεις την αξία της ίδιας σου της δουλειάς.
Ποτέ μη φτύνεις το χέρι που σε ταίζει. Κάποιοι απο αυτούς σου έμαθαν πράγματα που εφάρμοσες με επιτυχία(;) στη ζωή σου και έγινες αυτό που είσαι.
Ποτέ δε φτύνω το χέρι που με ταϊζει, ποτέ! Νομίζω ότι είναι σαφές ότι δεν αναφέρομαι σε όλους τους καθηγητές, όταν λέω "Καθηγητούληδες". Αλλά σαφώς και αναφέρομαι σε όλους όσους αντέγραψαν στον παραπάνω διαγωνισμό.
Όλη μου η άμεση οικογένεια ήταν/είναι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης και τους σέβομαι τρομερά για τη δουλειά που έκαναν (παρόλο που τους κρίνω αρκετά αυστηρά, πιστεύω). Επιπλέον, είχα μερικούς πολύ καλούς καθηγητές στη θητεία μου ως μαθητής, αλλά και αρκετούς που δε συνεισέφεραν απολύτως τίποτα στην ακαδημαϊκή μου εξέλιξη, με δικό τους λάθος. Αυτούς δεν τους θέλω να υπάρχουν, δεν τους θέλω να απειλήσουν τον τρόπο σκέψης των παιδιών μας, πιστεύω ότι κάνουν κακό αντί για καλό. Είναι η γνώμη μου.
Και κάτι άλλο που είναι σχετικό, και που μπορεί να θεωρήσετε εντυπωσιακό. Σε ένα από τα εξαιρετικά πανεπιστήμια των ΗΠΑ, το California Institute of Technology, οι επιτηρητές απαγορεύονται. Οι φοιτητές γράφουν τις εξετάσεις (που συχνά διαρκούν μερικές μέρες έκαστη) σπίτι τους. Αυτό το κάνουν επειδή η νοοτροπία τους είναι πως σου δίνουν την ευκαιρία να μάθεις κάτι, μετά σε εξετάζουν για να δεις εσύ ο ίδιος τι έμαθες και αν αυτήν την ευκαιρία την πετάξεις, μόνο κακό κάνεις στον εαυτό σου. Έχοντας την τιμή να έχω περάσει από εκεί σαν μεταπτυχιακός, σας διαβεβαιώ ότι οι φοιτητές -τουλάχιστον κατά τη συντριπτική τους πλειοψηφία- δεν αντιγράφουν (οι εξετάσεις είναι ως επί το πλείστον με ανοιχτά τα βιβλία, αλλά φυσικά δεν επιτρέπεται η συνεργασία μεταξύ των φοιτητών κατά την εξέταση).
Συγκρίνετε τώρα αυτήν τη νοοτροπία με τη δική μας. Κλάψτε ελεύθερα.
Φυσικά αυτά γίνονται σε μια χώρα που ένα πτυχίο από μόνο του δεν αξίζει τίποτα πρακτικό, αφού το μόνο που μπορεί να σου προσφέρει είναι μια συνέντευξη (διαδικασία που την κρίνω ως ενδεδειγμένη, αλλά ίσως όχι ακόμα στην Ελλάδα). Δηλαδή μιλάμε για μια χώρα όπου βασικά μετράει το τι ξέρεις κι όχι το τι πτυχία έχεις.
"Φυσικά αυτά γίνονται σε μια χώρα που ένα πτυχίο από μόνο του δεν αξίζει τίποτα πρακτικό, αφού το μόνο που μπορεί να σου προσφέρει είναι μια συνέντευξη"
Πολύ μεγάλη κουβέντα είπες!!
"Φυσικά αυτά γίνονται σε μια χώρα που ένα πτυχίο από μόνο του δεν αξίζει τίποτα πρακτικό, αφού το μόνο που μπορεί να σου προσφέρει είναι μια συνέντευξη"
κάτι τέτοια λένε και στη ΝΔ και τους έχουν πάρει με τα γιαούρτια.
Πείτε μια επιχείρηση που προσελήφθη απόφοιτος γυμνασίου έναντι κάποιου με μεταπτυχιακά, επειδή τα πήγε καλά στη συνέντευξη.
Και με αυτά που είπε ο ultraso nic,
μεγάλη μπουκιά φάει , μεγάλο λόγο μην πεις
Έχουν ειπωθεί πολλά με αφορμή το άρθρο που δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω. Προσωπικά, η μόνη φορά που αντέγραψα ήταν στο Λύκειο, σε κάτι γελοία παπαγαλίστικα μαθήματα. Στο πανεπιστήμιο μου προξενούσε αηδία όταν (σπάνια) γινόταν κάτι τέτοιο με την ανοχή των ρέμπελων βοηθών-επιτηρητών. Μετανιώνω που δεν είχα το θάρρος να τους κράξω τότε. Πάντως και που δεν αντέγραψα δεν βρέθηκα πιο κάτω στους βαθμούς συνολικά από άλλους που αντέγραφαν, ούτε έχασα κάποια δουλειά.
Έχοντας ξεκαθαρίσει λοιπόν τη στάση μου με τα παραπάνω, αναρωτιέμαι για το αν ακόμη μια φορά βρίζουμε το σαμάρι αντί για το γάϊδαρο. Αν καταλαβαίνω καλά, επρόκειτο για... ψευτο-εξετάσεις; Από που προκύπτει αυτό; Έχει αυτός που το έγραψε δυνατά στοιχεία επί του θέματος;(δε ζητάω να μας πει ποια αν θα εκτεθεί). Ήταν δηλ. "εξετάσεις" του στυλ "ελάτε να σας κάνουμε μια ""πιστοποίηση"" (διπλά εισαγωγικά) στα γρήγορα για να μη χάσουμε τα λεφτά της ΕΕ και θα σας δώσουμε και 500€";
Αν είναι έτσι, τότε η ίδια η διαδικασία είναι εκ των προτέρων και εκ των έσω ναρκοθετημένη. Και η εμφάνιση φαινομένων σαν τα παραπάνω όχι μόνο δεν πρέπει να εκπλήσσει αλλά πρέπει και να θεωρείται φυσική συνέπεια της "ψευτο-πιστοποίησης".
Νομίζω ότι αυτό που λέει ο xpan είναι ότι η εν λόγω "πιστοποίηση" (μην τσιμπάτε στην ωραία λέξη) κανενός είδους πιστοποίηση δεν είναι στην πράξη και ούτε σχετίζεται ουδόλως με τη γνώση / ικανότητα που απαιτείται να έχει ο καθηγητής για να αποδειχτεί καλός στη δουλειά του (επ'αυτού δεν απάντησε κανείς ευθέως, μόνο μια υπεκφυγή διάβασα).
Ουσιαστικά το κράτος κλείνει το μάτι σε κάποιους και τους λέει ψιθυριστά "ελάτε να καθήσετε μέσα σ'αυτή την αίθουσα 2 ώρες και να μουτζουρώσετε 2 κόλλες χαρτί και εγώ θα σας δώσω 500 ευρώ σε αντάλλαγμα".
Συγγνώμη αλλά νομίζω ότι το να πεις όχι σε μια τέτοια δελεαστική πρόταση αποτελεί βλακεία.
Έχω και εγώ εμπειρία από βλακώδεις εξετάσεις και "δοκιμασίες" που ως μόνο στόχο είχαν την παραγωγή αυξημένης ποσότητας χαρτιού ή που ήταν παπαγαλίστικης φύσεως, τη στιγμή που θα έπρεπε να εξετάζονται δεξιότητες άκρως πρακτικής υφής.
(Συμπέρασμα: ας μη βιαζόμαστε να καταλήγουμε σε συμπεράσματα αν δεν γνωρίζουμε λεπτομερώς τα γεγονότα και ας μην αντικαθιστούμε τα επιχειρήματα με -έστω και φιλελεύθερα(;)- κλισέ).
Ανώνυμε,
Aν παρατήρησες καλά, σε εκείνο το comment μου υπογράμμισα το γεγονός ότι δεν είμαι 100% υπέρ του μέτρου της συνέντευξης στην Ελλάδα, ακόμα. Αυτό το λέω διότι είναι διαφορετικό να δίνεις συνέντευξη για να προσληφθείς σε ιδιωτική εταιρεία (που δεν έχει πολλά περιθώρια λάθους, γιατί θα την φάει ο ανταγωνισμός) και διαφορετικό να δίνεις συνέντευξη για να μπεις στο ελληνικό δημόσιο και να τα ξύνεις. Οπότε όχι, δε λέω ακριβώς το ίδιο με τη ΝΔ.
Greekforum,
Από ό,τι κατάλαβα, μιλάς για την πιθανότητα να έχουμε μια κομπίνα κυβέρνησης και καθηγητών εναντίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης? Και το θεωρείς επιχείρημα υπεράσπισης αυτό?
ΟΚ, η κατάσταση σε αυτήν την περίπτωση είναι όντως λίγο διαφορετική, αλλά δεν το βλέπω να αθωώνει κανέναν.
Και το γεγονός παραμένει, [b]οι καθηγητές προτίμησαν να αντιγράψουν αντί να διαβάσουν, καταλαβαίνεις τι λέω?![/b] Τι σκατά καθηγητές τους κάνει αυτό (όποιες κι αν ήταν οι συνθήκες)? Δηλαδή τι χειρότερο θα έκαναν οι junkies στη θέση τους?
No, δεν μπορώ να το δω με συμπάθεια, από όπου κι αν το πιάσω.
Προς xpan και greekforum:
Έλπίζω να μη φαίνεται προσβλητικός προς εσάς ο τόνος μου, έτσι? Απλώς την άποψή μου λέω.
Thrass,
1) κατ'αρχάς, όχι ο τόνος σου δεν είναι προσβλητικός, :)
2) έχω κι εγώ αντίστοιχες εμπειρίες υπευθυνότητας / μη αντιγραφής, εκτός Ελλάδας. Αλλά και στο Παν/μιο που ήμουν στην Ελλάδα λίγοι ήταν εκείνοι που αντέγραφαν, όποτε, σπάνια γινόταν / επιτρεπόταν κάτι τέτοιο. Πιο πολύ εξοργιζόμουν με τους επιτηρητές (που πληρώνονταν στο κάτω-κάτω) παρά με τους αντιγραφείς,
3) Πάρε παράδειγμα ηλίθιων εξετάσεων στις οποίες θα δικαιολογούσα την αντιγραφή (έστω και αν ο ίδιος δεν αντέγραφα): Εξέταση σε υπολογιστές όπου ο υποψήφιος πρέπει να απομνημονεύσει τα μενού εντολών και να απαντήσει σε ερωτήσεις του τύπου: "Πως κάνουμε τη ...Χ λειτουργία;".
Απάντηση: (Πάμε στο μενού Προβολή, --> Εργαλεία -->...κτλ)
Νομίζεις ότι δε γίνονται τέτοια πράγματα;...
Και πάλι, αυτό που θέλω να πω κατά βάση είναι ότι καλό είναι να εξετάζονται σε βάθος τα πράγματα και να μην καταλήγουμε πάντα στα εύκολα , προ-κατ συμπεράσματα που έχουμε στο μυαλό μας. Ειδικά εμείς οι φιλελεύθεροι. Επιχειρήματα όπως του postman, του στυλ "επιχείρηση- σκούπα", είναι αυτό που αποκαλώ "φιλελεύθερα" κλισέ, ή "κλισέ των... νυκοκυραίων". Γιατί, το ερώτημά μου είναι, αν τους ... σκουπίσεις, και βάλεις άλλους, καλούς, στη θέση τους, είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα; Και πως γίνεται και σου προέκυψαν όλοι οι κακοί...; Ερωτήματα για managers, και όχι για... οδοκαθαριστές.
Δημοσίευση σχολίου