Telika h ka. Giannakou ekane pragmatikothta to oneiro ths. Anti na pros8esoun mia wra plhroforikhs(*) h` orologias sta agglika(**), pros8esan mia wra nekrhs glwssas. Eyge... no wonder poy eimaste ouragoi sthn Eyrwph.
Diabasa oti meta ta arxaia anoigei to 8ema tou polytonikou. Yperoxa...
Afieromeno stous neoka8areyousianous:
Εφ' όσον τω όντι οι αντιπρόσωποι του ελληνικού έθνους μονολογούσιν εν αταραξία, μεταχειρίζονται τους τύπους της γραφομένης' αλλ'άμα εξ οιασδήποτε αφορμής εξαφθώσιν, άμα αρχίσωσιν αι διακοπαί και διαδεχθή ο διάλογος την μονολογίαν, ευθής αντικαθιστά την απαγγελίαν γραπτού λόγου η ζώσα λαλιά των Ελλήνων, η μόνη δυναμένη μετ' αληθούς πάθους να συμβιβασθή. Οι κατακόρως αναμασσώντες ότι συμπροοδεύει, παράδειγμα φέροντες βουλευτάς, εισαγγελείς, δικηγόρους και ιεροκήρυκας μονολογούντας, ήθελον είναι πολύ πειστικώτεροι, αν ηυδόκουν να πληροφορήσωσιν ημάς τίνα οι ρήτορες ούτοι λαλούσι γλώσσαν συνευθυμούντες μετά φίλων, υπομένοντες του πόνους χειρουργικής εγχειρήσεως, επιπλήττοντες παίδα θραύσαντα ποτήριον, αποχαιρετώντες εκπέοντα συγγενή, πατούμενοι καθ' οδόν υπό απροσέκτου διαβάτου, γονατίζοντες ενωπίων γυναικός ή παραληρούντες εν ονείρω.
...
Οι μη θέλοντες να ομολογήσωσιν ότι άλλη είναι η γραφομένη και άλλη η ομιλουμένη, πρέπει να παραδεχθώσι την διχοτόμησιν της τελευταίας ταύτης, εις γλώσσαν μονολόγου και γλώσσαν διαλόγου, εις γλώσσαν συγκινήσεων και γλώσσαν αταραξίας, εχούσας ιδιαίτερον έκαστη λεξικόν και έτι μάλλον διαφέρουσαν γραμματικήν.
...
οι ένεκα τούτου μετονομάσαντες το μανδύλιον ρινόμακτρον, ως προωρισμένον ρίνας μόνον και ουδέποτε οφθαλμούς να σπoγγίζει. Εν την δημιουργία της λέξεως ταύτης διαλάμπει άπασα των λογιωτάτων η καλαισθησία. Άν ουδέν δύναται τις να λάβη αποχωριζόμενος της φιλτάτης του θελτικώτερον ενθύμημα του υγρού αυτής μανδυλίου, κατά τι διάφορος ήθελεν είναι η προσφορά υγρού μάκτρου της ρινός. Το αίσθημα και τα δάκρυα μετέβαλεν η διόρθωσις εις μύξαν και αηδίαν. Αλλά και του μάλλον κορυζώντος μάκτρου ασυγκρίτως αηδεστέρα είναι η από τινος χρόνου κατορθωθείσα συγκόλλησις μετά του θά των μέσων αορίστων και η βδελυρά πληθυντική δοτική των περιττοσύλλαβων. Ο αμφιβάλλων περί τούτου, ας λάβη ανά χείρας προσκλητήριον εις τον χορόν της πρώτης του έτους, δι' ού οι μέχρι βαθμού υπουργικού γραμματέως υπάλληλοι προσκαλλούνται "σύν ταις συζύγοις αυτών και θυγατράσιν"!!
Προς τους αναγνώστας - Εμμανουήλ Ροΐδης
YG: greeklish gia spasimo :P
(*) eimaste ston aiwna ths plhroforikhs for Zeus's sake...
(**) o kyrios ogkos ths Gnwshs poy yparxei sto diadiktyo (papers etc), sxedon se oles tis episthmes einai grammenos sthn κοινή. (dld thn agglikh, thn de facto pagkosmia koinh glwssa ths an8rwpothtas.)
6 σχόλια:
πολυ καλο, δεν ηξερα οτι ο Ροϊδης εχει τοσο καλη ειρωνεια.
Αληθεια τι γλωσσα μιλανε οταν βριζουν καποιον στον δρομο οι οπαδοι της καθαρευουσας? χαχαχα
Το ιδιο αστειο παραμενει και σημερα νομιζω. Ολοι οι αρχαιογκαγκα που φορτωνουν τα παιδακια με αρχαια στα σχολεια, ειναι τοσο ασχετοι με την πληροφορικη και καθε φορα που κατι ακουνε ανοιγουν το στομα τους με δεος. Η μεγαλυτερη πλακα ειναι οταν ισχυριζονται, παρολη την οληρη ασχετοσυνη τους, οτι τα ελληνικα λεει ειναι η μονη γλωσσα που μπορει να χρησιμοποιησει η πληροφορικη!!
Μα φυσικά, αφού είναι γνωστό ότι κατά βάση όλοι οι υπολογιστές μιλάνε ελληνικά μεταξύ τους, αφού είναι η μόνη "νοηματική" γλώσσα :-P
(θυμηθείτε το σχετικό άρθρο στο ιστολόγιο)
Κοιτάχτε ποια είναι τα 4 ΣΟΣ links στην ελληνική αρχική σελίδα του ΥΠΕΠΘ.
Εγώ πάντως μιλάω μαζί τους μονάχα σε C++ :P
"Κοιτάχτε ποια είναι τα 4 ΣΟΣ links στην ελληνική αρχική σελίδα του ΥΠΕΠΘ."
χεχε τι περιμενεις απο ενα Υπουργειο που μπλεκει την Παιδεια με τα θρησκευματα. αυτο ειναι το ελληνικο σχολειο: αρκετο κολλημα με τους αρχαιους, λιγο με την θρησκεια και τους βυζαντινους και απο συγχρονη παιδεια ΜΗΔΕΝ.
Ας καταργηθούν οι πανελλήνιες και να μπορούν τα παιδιά να γράφονται σε όποιο πανεπιστήμιο γουστάρουν ιδιωτικό και μη και τότε θα δείτε την Ελλ. παιδία να κάνει άλματα.
Η μια ωρα παραπάνω η παρακάτω στα αρχαία δε σημαίνει απολύτως τίποτα.
Δημοσίευση σχολίου