Σάββατο, Μαρτίου 10, 2007

"Τι κάνουν οι bloggers;"

Αναρωτιέται ο γνωστός σύμβουλος επικοινωνίας, κ. Θαλής Π. Κουτούπης, και καταθέτει την άποψή του με την οποία δεν φαίνεται να συμφωνούν πολλοί από τους σχολιαστές στο blog μου. Η συζήτηση άρχισε. Η δική σας άποψη ποια είναι;

9 σχόλια:

ΦώΤΗΣ είπε...

Λάθος ορισμος κύριε ‘συμβουλε επικοινωνίας’… οι bloggers δεν γράφουν μόνο, προσπαθούν να εκφραστουν και με λέξεις και με εικόνες και με ήχους…

Για ποιες πρόσφατες έρευνες μιλάει; Να μας πει κι εμάς…

Βιαστηκε να μιλήσει για ένα φαινόμενο που κάνει τα πρώτα του βήματα…

Ή μήπως…
Τρέμει ο κ. ‘σύμβουλος επικοινωνίας’ το ότι όποιος θέλει λέει την γνώμη του πια χωρίς να ζητήσει την ‘συμβουλή’ του;

ΤΑΣΟΣ είπε...

O άγνωστος Θαλής Π. Κουτούπης εξαιρείται η εξαιρεί τον εαυτό του.

http://olonos.blogspot.com/2007/01/blog-post_10.html

Γιώργος είπε...

Δεν το παίρνω προσωπικά -τί θα πει μπλόγκερ άλλως τε- αλλά το επικοινωνιακό αντικείμενο του εν λόγω συνίσταται στο να προωθεί -αληθείς ή ψευδείς-εντυπώσεις σε target groups με το επίπεδο του μέσου τηλεθεατή, για θέματα που -το target group- ψιλοαγνοεί.Όπως π.χ. ότι ο ίδιος είναι "γνωστός σύμβουλος" από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στα μήντια (ή μήπως εκ γενετής?).
Αυτό δε το μουστάκι του- και το όλο look του- είναι η πιο ακριβής απόδοση σε body language του βικτωριανού "cleanliness is next to godliness", που έχω δει ως τώρα.

Ανώνυμος είπε...

Απλά και ζουμερά:

Δεν καταλαβαίνω προς τι η τόση ξινίλα, την οποία σημειωτέον την έχω δεί και από άλλους "ειδικούς" όταν η κοινωνία προσπαθεί να εκφράσει γνώμη διαφορετική από αυτή που οι ίδιοι έχουν για την πρωτοκαθεδρία τους.

Εγώ προσωπικά έχω να κάνω άπειρες κριτικές για τους σεναριογράφους/ διαφημιστές για τα πολλές φορές αστεία σενάρια τα οποία γράφουν για τις διαφημίσεις τους, τα οποία (ιδίως στο τρίπτυχο κινητά τηλέφωνα - δάνεια και αυτοκίνητα) με τη εξαίρεση ορισμένων επιφανών διαφημίσεων που έρχονται απέξω, ή κάποιων άλλων λιγοστών δικών μας, οι περισσότερες είναι άστα να πάνε και δεν μπορώ να καταλάβω τι τμηματοποίηση αγοράς είναι αυτή που κάνουν, έτσι όπως την κάνουν.

Επειδή όμως ζω στην Ελλάδα, ξέρω τι παλούκι πέφτει από τα φτηνιάρικα τα αφεντικά τους τα οποία τους δίνουν projects το ένα πάνω στο άλλο με αποτέλεσμα φυσικά, κάπου να επέρχεται η έλλειψη ιδεών και έμπνευσης ακόμα και όταν υπάρχουν. Σέβομαι όμως την εργασία των στελεχών που τα παράγουν γιατί ξέρω τι αγγούρι τρώνε στην "Ευρωπαϊκή" Ελλάδα που έχει απαιτήσεις Βρυξελλών και πληρώνει με τιμές Άνω Μαγουλαινας…

Δυστυχώς για τον κο επικοινωνιολόγο, δεν θα του κάνουμε τη χάρη να σωπάσουμε. βαρεθήκαμε πια όλο αυτό των εσμό, δημοσιογράφων, πολιτικών, γλαστρών και επικοινωνιολόγων (παλιά τους λέγανε και σύμβουλους προπαγάνδας) οι οποίοι μας έχουνε κάτσει στο σβέρκο και ενώ δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα μας μιλάνε πριν από μας για μας και έχουν το θράσος όταν πάμε να αρθρώσουμε φωνή να μας λένε ότι δεν τους αρέσει.

Το ότι πολλοί bloggers είναι απλοϊκοί στο στήσιμο τους (δεν ευτύχησαν να έχουν τον κο επικοινωνιολόγο να τους ποδηγετήσει), το ξέρουμε. Και εγώ έχω πέσει πάνω σε trolls, ξυλάγγουρα και ξινισμένες φάτσες.

Ξέρετε όμως κάτι; Ακόμα και ένας στους 1000 να αναδυθεί από αυτά τα ξυλάγγουρα/ άσχετους / "ναΐφ" (αυτή η παπαριά ακούστηκε από ξινίλα αρχιτέκτονα -ευτυχώς οι περισσότεροι δεν είναι έτσι- πάλι για bloggers), το κέρδος για την κοινωνία μας είναι και πάλι τεράστιο σε σχέση με τα ανδρείκελα τα οποία μέχρις ότου φανούν σε κάποιο "παράθυρο" ή υπογράψουν σε κάποια στήλη, έχουν περάσει από πολλαπλούς ελέγχους νομιμοφροσύνης από το κατεστημένο το οποίο με τόση επιμέλεια προστατεύει ο κος επικοινωνιολόγος.

Επιτέλους κάτι from the people, by the people and to the people. Ούτε στημένες έρευνες, ούτε διαφημίσεις που προκαλούν με μοντέλα για μαμάδες και ξανθά αγοράκια που ζουν σε περιβάλλοντα Εκάλης, ούτε ο Μπάμπης (όχι ο άνθρωπος που τον υποδύεται αλλά ο χαρακτήρας που υποδύεται στις διαφημίζεις) με τα ακριβότερα στεγαστικά του δυτικού ημισφαιρίου που ψάχνει για μαλάκες, ούτε οι χαρακτηριστικά ηλίθιοι λωτοφάγοι νέοι (στις διαφημίσεις) που μπαινοβγαίνουν από τα fast food εστιατόρια στα μαγαζιά κινητής τηλεφωνίας που τα διαφημίζουν ομιλούντα κανίς σκυλάκια.

Έλεος,καταγγείλτε αυτούς που πρέπει, έχετε κοινωνική ευθύνη.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέροντα σχόλια τα οποία θα χαρώ να δω να τα αναδημοσιεύετε στο blog μου όπου και γίνεται η κύρια συζήτηση για το θέμα.

Ανώνυμος είπε...

Μετα χαράς, αφού όμως κάνω έκκληση σε κάποιο διαχειριστή να σβήσει το δεύτερο συνεχόμενο ποστ μου ως πλεονάζον.

Κοινότητα Εκάλης είπε...

giati to marketingweek λεει κατι ως περιοδικο; protimv τα ξενα περιοδικα, και αν μπεις στο σαιτ ζητα συνδρομιτες, ουτε καν ενα δειγμα. μαλλον τα παραδοσιακα μεντια φοβουνται τους bloggers, ειδικα στην ελλαδα

Ανώνυμος είπε...

Προφανώς είναι δικαίωμά του να πιστεύει κανείς ή όχι στην αξία των ιστολογίων. Η προσωπική γνώμη, όμως, δεν συνιστά τεκμηριωμένη πραγματικότητα. Ακόμα και στις κοινωνικές επιστήμες, όπου δεν είναι μαθηματικά που ξέρει κανείς ότι 1+1=2, η διατύπωση της γνώμης ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες. Αλλιώς έχουμε στην ουσία αφορισμούς του τύπου: Όλοι οι Χ είναι Ψ κοκ.
Ο κ. Κουτούπης, βέβαια, επικαλείται έρευνες τις οποίες δεν μάς λέει ποιές είναι, ούτε ποιός ήταν αυτός που τις ζήτησε, ούτε εάν οι έρευνες έγιναν με τον δέοντα τρόπο.
Δεν διαφωνεί κανείς μαζί του ότι υπάρχουν από άθλια μέχρι τέλεια ιστολόγια και από καλλιτέχνες του πληκτρολογίου, μέχρι παντελώς ατάλαντους. Το χειρότερο δεν είναι η ανωνυμία, το χειρότερο είναι οι ύβρεις, που πολλές φορές εκτοξεύονται. Αυτό, όντως, είναι ένα πρόβλημα, το οποίο νομίζω καθώς θα ωριμάζει η ιστολογιόσφαιρα θα αποκτά ολοένα και μικρότερη σημασία.
Κακά τα ψέμματα, τα ποιήματα, οι σκέψεις μας, οι προβληματισμοί. τα διηγήματα, που είχαμε κάποτε καταχωνιασμένα σε αυτό το τετράδιο με το σκληρό εξώφυλλο στο συρτάρι (ή έκαναν οι γονείς μας και οι παππούδες μας-με έπιασε το ποιητικό μου) τώρα τα δημοσιεύουμε στα μπλογκς. Μπορεί να είναι τέλεια, μπορεί να είναι και αθλιότητες.
Όμως και στα παραδοσιακά μέσα κάτι ανάλογο δεν θα μπορούσαμε να ισχυρισθούμε; Είναι όλες οι εφημερίδες και τα περιοδικά τέλεια; Μπορούμε να πούμε το ίδιο για την τηλεόραση; Νομίζετε ότι δεν υπάρχουν άθλια βιβλία;
Ενδεχομένως, ο κ. Κουτούπης να μην μπορεί να εννοήσει την ανάδυση ένος νέου τρόπου έκφρασης και αλληλεπίδρασης των πολιτών εμμένοντας σε παλαιότερα πρότυπα επικοινωνίας.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock