Κυριακή, Ιουνίου 03, 2007

Οι λογοκριτές της τέχνης ξαναχτυπούν

Μετά την περίπτωση της Outlook, όπου είχαμε λογοκρισία με παρέμβαση του κ.Έβερτ και εντολή του κ.Βενιζέλου, χθες ο γενικός διευθυντής του εκθεσιακού κέντρου HELEXPO συνελήφθη κατηγορούμενος για παράβαση του νόμου περί "ασέμνων" και "προσβολή συμβόλων του ελληνικού κράτους". Έγινε έφοδος μετά από καταγγελία στο εκθεσιακό κέντρο όπου γίνεται έκθεση σύγχρονης Τέχνης και οι αστυνομικοί βρήκαν ένα dvd που παιζόταν την ώρα εκείνη και παρουσίαζε άσεμνες σκηνές με μουσική υπόκρουση τον εθνικό ύμνο. Η δημιουργός του dvd, το οποίο κατασχέθηκε, αναζητείται.

H Ελλάδα δεν είναι κράτος δικαίου. Είναι ένα κράτος ασυδοσίας που μπορεί επιλεκτικά να στρέφεται εναντίον όποιου θέλει, αφού οι θεσμοί που θα έπρεπε να προστατεύουν τον πολίτη από τις επεμβάσεις του κράτους στη ζωή του είναι διάτρητοι (με την νομιμοποίηση την κυρίαρχης ιδεοληψίας ότι το κράτος πρέπει να επεμβαίνει στις ζωές των πολιτών "για το καλό τους". Μια ιδεοληψία που διαρκώς προπαγανδίζουν όσοι κερδοσκοπούν από αυτήν την επέμβαση).

Η ελευθερία της έκφρασης στην Ελλάδα είναι ανέκδοτο. Μπορεί να δίνεται η εντύπωση ότι ο καθένας λέει ότι θέλει, αλλά στην πραγματικότητα οι πολίτες εκφράζονται όχι επειδή προστατεύονται από θεσμούς, αλλά λόγω της ανοχής και της καλής προαίρεσης των κατασταλτικών μηχανισμών. Εφόσον οι κατασταλτικοί μηχανισμοί θέλουν να δράσουν, υπάρχουν ένα σορό παραθυράκια (ακόμα και στο Σύνταγμα, του οποίου ο ρόλος έχει εντελώς διαστρεβλωθεί, και από μηχανισμό ελέγχου της εξουσίας του κράτους απέναντι στον πολίτη έχει γίνει όργανο νομιμοποίησης την επέμβασης του κράτους), όπως διατάξεις "προσβολής" εθνικών συμβόλων, της θρησκείας, της δημοσίας αιδούς κτλ. Παράθυρα που όχι δεν επιτρέπουν την ελεύθερη δημόσια έκφραση αλλά φτάνουν να λογοκρίνουν έργα τέχνης που εκτίθενται σε ιδιωτικό χώρο και που πληρώνει κάποιος εισητήριο για να τα δει!

Γι'αυτό το Ελληνικό Σύνταγμα έχει 700+ λέξεις στα άρθρα για την ελευθερία της έκφρασης, όταν το Αμερικανικό γράφει μόνο:

Congress shall make no law abridging freedom of speech.

Κάθε μία λέξη παραπάνω συνιστά όχι προστασία της ελευθερίας της έκφρασης, αλλά περιορισμό της, ανοίγοντας παραθυράκια ώστε το κράτος να προσπεράσει τους θεσμούς που προστατεύουν τον πολίτη από την εξουσία των διαχειριστών του κράτους να περιορίζουν τις ελευθερίες του.

Αυτή η διατύπωση επέτρεψε στο Αμερικανικό Ανώτατο Δικαστήριο να θεωρήσει ότι το κάψιμο της αμερικανικής σημαίας είναι μια πράξη που προστατεύεται από το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση (1),(2). Η έλλειψη μιας τέτοιας ξεκάθαρης διατύπωσης στο Ελληνικό Σύνταγμα και το πνεύμα κρατικής παρεμβατικότητας που το διαπνέει είναι που επέτρεψε την επέμβαση της αστυνομίας χθες στην HELEXPO ή που οδηγεί σε λίγες μέρες τον Αντώνη Τσιπρόπουλο στο δικαστήριο.

Μέχρι να αποκτήσουμε ένα ξεκάθαρο φιλελεύθερο σύνταγμα προστασίας των δικαιωμάτων του πολίτη από την παρεμβατικότητα του κράτους, ο κάθε κ.Έβερτ, ο κάθε κ.Βενιζέλος, ο κάθε κ.Λιακόπουλος και ο κάθε αστυνομικός θα μπορούν να περιορίζουν τις ελευθερίες μας και μας μπλέκουν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας του συστήματος απονομής "δικαιοσύνης" (γιατί ακόμα και αν αποδωθεί, ποτέ δεν αποζημιώνεται η ζημιά που προκαλεί ο γραφειοκρατικός τρόπος λειτουργίας της μέχρι να τελεσιδικήσει μια απόφαση μετά από χρόνια).

43 σχόλια:

cyrus είπε...

Όλα τα είπες...

S G είπε...

σωστος. Ας μην φοβαται η δημιουργος, ας εμφανιστει και ας γινει μια τρανταχτη δικη για να κοπει η λογικρισια μια για παντα.

Ανώνυμος είπε...

"κατασχέθηκε η ψηφιακή ταινία;" (dvd), roark
"η δημιουργός, άς εμφανιστεί;" sg

Αν το εκθεσιακό σύγχρονης τέχνης και η δημιουργός δεν θίγονται απο την κατάσχεση του έργου και έχουν ενοχές, έε τότε γιατί να εμφανιστούν; Ας μαχέψουν υπογραφές ώς είθιστε.
Αυτό τό ενοχικό κράτος το "ταίζουν" άτολμοι ή άνοστοι καλλιτέχνες και διοργανωτές,
... ιδού η ρόδος!

Greg είπε...

Αφού θεωρείτε ότι έκανε "τέχνη" ο "δημιουργός", σας προτείνω να το χρησιμοποιήσετε παίζοντάς το στις εκδηλώσεις της "Φιλελεύθερης συμμαχίας".

Greg είπε...

Την αγάπη στην ελευθερία του λόγου επιδεικνύουν τελευταία οι Αμερικάνοι, με την απόφαση του Αμερικανικού στρατού να ελέγχει και να απαγορεύει κατά την εκτίμησή του ο στρατιωτικός διοικητής της περιοχής την δημοσίευση διαδικτυακών ημερολογίων των οπλιτών του! Το Αμερικανικό σύνταγμα δεν ισχύει στο Ιράκ...

Ανώνυμος είπε...

Φαιδρή προσπάθεια απάντησης...

Η ΦΣ κάνει στις εκδηλώσεις της ότι αρέσει στα μέλη της.

Υπερασπίζεται το δικαίωμα της έκφρασης ανεξάρτητα αν το εν λόγω έργο αρέσει ή όχι.

Και προφανώς οι περιορισμοί στις ελευθερίες ενός πολίτη σε ένα κράτος εν ειρήνη, δεν συγκρίνονται με τους περιορισμούς ενός στρατιωτικού σε μια εμπόλεμη ζώνη!

Αν και καταβάθος η σύγκριση αποκαλύπτει τον μύχιο πόθο της ελληνικής ακροδεξιάς: τον περιορισμό των ελευθεριών μας μέσω της στρατιωτικοποίησης της κοινωνίας μας.

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Καλά τα λες Roark. Το θράσσος των ανθρώπων αυτών δεν έχει όρια.
Όπως γράφει κι ο SG, κάποιος πρέπει κάποια στιγμή να βρει το κουράγιο να βγει μπροστά και να γίνει μια τρανταχτή δίκη. Ίσως τότε κάτι να γίνει.
Κι ακόμα κανένα σχόλιο από τα άλλα κόμματα....

Ανώνυμος είπε...

τηλεπαράθυρα, ο μεγάλος κερδισμένος, αριστερά ο Ιατρόπουλος, δεξιά ο Αδωνης, να σπαρταράς.
Η ενημέρωση του κοινού μέ ρεπορτάζ τηλεοπτικό χωρίς ζαρντινιέρες.
Εκτιθέμεθα και στο ..ιράκ.

Roark είπε...

To blog των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση:

http://artlogokrisia.blogspot.com/

Greg είπε...

Congress shall make no law abridging freedom of speech.

Lockean said...
Φαιδρή προσπάθεια απάντησης...

Ξέχασα! Μόνο ο Χριστόδουλος δεν δικαιούται δια να ομιλεί...

Roark είπε...

Και η ανακοίνωση της ΦΣ για το θέμα:


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
3 Ιουνίου 2007

Τα ατομικά δικαιώματα και η ελευθερία σκέψης και έκφρασης
είναι πιο σημαντικά από συλλογικούς κανόνες και σύμβολα.

Το Σάββατο 2 Ιουνίου, η αστυνομία εισέβαλλε και κατάσχεσε ένα έργο τέχνης στην διεθνή έκθεση τέχνης “Art Athina” που γίνεται στην Αθήνα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, και συνέλαβε τον διευθυντή του εκθεσιακού χώρου για παράβαση του νόμου περί ασέμνων και προσβολή συμβόλων του ελληνικού κράτους. Η εισβολή της αστυνομίας έγινε μετά από καταγγελία «άγνωστου», πολίτη που «αγανάκτησε» αντικρίζοντας DVD που έπαιζε παρουσιάζοντας άσεμνες σκηνές με μουσική υπόκρουση τον εθνικό ύμνο.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία θεωρεί τις συγκεκριμένες αστυνομικές ενέργειες ως παραβίαση του δικαιώματος ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης. Το επιχείρημα περί παράβασης του νόμου περί ασέμνων είναι αστείο καθώς το έργο τέχνης δεν εκτίθετο σε δημόσιο χώρο αλλά στον περιορισμένο χώρο της έκθεσης, με σαφή σήμανση ακαταλληλότητας για νέους κάτω των 18 ετών και η έκθεση είχε εισιτήριο.

Το επιχείρημα περί προσβολής συμβόλων του ελληνικού κράτους εντάσσεται σε μια μακρά σειρά ενεργειών δίωξης και καταστολής οποιασδήποτε έκφρασης διαφορετικότητας και οποιασδήποτε αμφισβήτησης –έργω ή λόγω- εθνικών, θρησκευτικών και κοινωνικών συμβόλων. Η συζήτηση κάθε φορά εξαντλείται σε κραυγές και συνθήματα με πολύ λαϊκισμό και συναίσθημα, με εύκολες κατηγορίες για ΄προδότες’, ‘γραικύλους’, ‘ανώμαλους’ και ‘αντίχριστους’, με διαπόμπευση και συχνά βαριές διώξεις.

Τα κόμματα που είναι οι θεσμοί λειτουργίας της δημοκρατίας σιωπούν εύσχημα –ιδιαίτερα τα δύο μεγάλα-, υπό το φόβο του πολιτικού κόστους

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία δηλώνει ξεκάθαρα ότι τα ατομικά δικαιώματα, η ελευθερία σκέψης και έκφρασης το δικαίωμα στη διαφορετική γνώμη και στη διαφορετικότητα, είναι πιο σημαντικά από συλλογικούς κανόνες, μύθους, ιδεοληψίες και αποτελούν τον αναπαλλοτρίωτο πυρήνα του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία καλεί τους δημοκρατικούς Έλληνες πολίτες να υπερασπιστούν τα ατομικά δικαιώματα με κάθε τίμημα απέναντι στις κραυγές του λαϊκισμού, του παραλογισμού, της γκρίζας κοινωνικής ομοιομορφίας, με δυο λόγια στην προσπάθεια για επιστροφή στη βαρβαρότητα. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι αναγκαίο να προασπίσουμε το δικαίωμα των ατόμων να επικρίνουν και να αμφισβητούν ιδέες –ακόμα και ολόκληρα ιδεολογικά συστήματα– που θεωρούνται πολύτιμες από άλλους ανθρώπους.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία θεωρεί ότι η καταστολή απέναντι στην διαφορετικότητα δεν είναι παρά έκφραση του φόβου όσων δεν αισθάνονται ότι μπορούν να υπερασπιστούν τις ιδέες τους στον δημόσιο διάλογο. Τα εθνικά σύμβολα, η γλώσσα και η ιστορία μας κινδυνεύουν μόνο από τους αμαθείς ή ημιμαθείς αυτόκλητους υπερασπιστές τους που κάνουν χρήση της καταστολής, όχι από αυτούς που δρουν φανερά, δημιουργούν και εκφράζουν με παρρησία την γνώμη τους.

basik-ly είπε...

Μια ακόμη απόδειξη πως πρόκειται για "σύγχρονη" χώρα - παρωδία της οποίας η "δωρεάν παιδεία" οδηγεί κατευθείαν σε τέτοιου είδους πράξεις.

Θέμης Λαζαρίδης είπε...

Η σύλληψη και η παραπομπή σε δίκη διευθυντή μουσείου και η καταδίωξη καλλιτέχνη για έργο που κρίνεται από κάποιους προσβλητικό είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΑ πράγματα σε μιά χώρα που θέλει να λέγεται ελεύθερη, δημοκρατική, και ευρωπαϊκή. Δεν ξέρω τι ακριβώς λέει ο νόμος περί «προσβολής συμβόλων του ελληνικού κράτους» αλλά πρέπει να προσβληθεί ως αντισυνταγματικός, αντιβαίνων στο θεμελιώδες δημοκρατικό δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου. Και ο νόμος περί «προσβολής της δημοσίας αιδούς» πρέπει να εξεταστεί. Δεν είναι ξεκάθαρο σε μένα τι αποτελεί «δημόσιο χώρο» και τι όχι.

Διαβάστε για ένα σχετικό συμβάν που έγινε στη Νέα Υόρκη πριν από μερικά χρόνια:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rudy_Giuliani

In 1999, Giuliani threatened to cut off city funding for the Brooklyn Museum if the museum did not remove a number of works in an exhibit entitled "Sensation: Young British Artists from the Saatchi Collection." One work in particular, The Holy Virgin Mary by Turner Prize-winning artist Chris Ofili, featured an image of the Virgin Mary covered in elephant dung and female genitalia pictures. It was targeted as being offensive to some in the Christian community in New York, leading the artist to comment, "This is all about control." Giuliani's position was that the museum's actions amounted to a government-supported attack on Christianity. In its defense, the museum filed a lawsuit, charging Giuliani with violating the First Amendment right to freedom of speech. Religious groups such as the Catholic League for Religious and Civil Rights supported the mayor's actions, while they were condemned by groups such as the American Civil Liberties Union, accusing the mayor of censorship and interference with the first amendment rights of the museum.[92][93] The museum's lawsuit was successful; the mayor was ordered to resume funding, and the judge, Federal District Judge Nina Gershon, declared "[t]here is no federal constitutional issue more grave than the effort by government officials to censor works of expression and to threaten the vitality of a major cultural institution as punishment for failing to abide by governmental demands for orthodoxy."

Προσοχή, στην περίπτωση της Hellexpo δε μιλάμε απλώς για απειλή διακοπής χρηματοδότησης, αλλά για ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ !! Μα που ζούμε, στο μεσαίωνα;

Δηλώνω αμέριστη συμπαράσταση στον διευθυντή της Hellexpo και την καλλιτέχνιδα.

Maria Velliou είπε...

Απαράδεκτη ενέργεια. Συμπαρίσταμαι ολόψυχα στην καλλιτέχνιδα και το διευθυντή της έκθεσης. Ελπίζω να διωχθούν αυτοί που τόλμησαν να προσβάλουν έτσι την ελευθερία έκφρασης και τη νοημοσύνη μας. Να μη μείνουν ατιμώρητοι.

Σπύρος Ντόβας είπε...

Θέμη, ενδιαφέρον το case που αναφέρεις, και η έκβασή του παράδοξη για μένα. Ο Τζουλιάνι δεν έστειλε την αστυνομία να συλλάβει κανένα. Είπε "θα αποσύρω την χρηματοδότηση" το οποίο είναι ριζικά διαφορετικό. Δεν γνωρίζω το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των δήμων στις Η.Π. αλλά φαντάζομαι ότι ο δήμαρχος, το δημοτικό συμβούλιο ή τέλος πάντων κάποιο δημοτικό όργανο έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να διαθέτει τους πόρους με τον τρόπο που κρίνει σωστό. Δικαιούται το δικαστήριο να αποφασίσει τον τρόπο διάθεσης των χρημάτων του δήμου?

Και για να επεκτείνω το ερώτημα στο πραγματικά ενδιαφέρον θέμα, δικαιούται το κράτος να δαπανά χρήματα φορολογουμένων για να επιχορηγεί την καλλιτεχνική δουλειά των (με όποια κριτήρια) εκλεκτών του?

Chrysotheras είπε...

Πράγματι εδώ δεν πρόκειται για κάποιο καθορισμό αισθητικών συνόρων μεταξύ τέχνης και μη-τέχνης.
Αυτό είναι "άλλου παπά ευαγγέλιο"..
Εδώ πρόκειται περί φίμωσης και ισοπέδωσης στο μέτρο του κοινωνικά "αποδεκτού" κατά τα ειωθότα ενός γενικού μέσου όρου μετριοτήτων που είναι ακόμα προσκολλημένες σε παλαιο-επαρχιωτικά πρότυπα εθνικο-φασιστικής αισθητικής αιδυμοσύνης.
για το καλό μας βέβαια...
(ουφ!)

Maria Velliou είπε...

Αξιότιμε κύριε Ντόβα, θεωρώ ότι ΟΦΕΙΛΕΙ το κράτος να δαπανά χρήματα φορολογουμένων για να στηρίζει την ελεύθερη έκφραση και την έρευνα των ιδεών, μέσω της χρηματοδότησης θεσμικών ιδρυμάτων επιφορτισμένων με το αυτό το καθήκον και σωστά στελεχωμένων. Έλεος δηλαδή!

Stathis είπε...

Διαφωνώ κάθετα με την λογοκρισία οποιουδήποτε έργου τέχνης.
Αλλά δεν αντιλαμβάνομαι τη συνεχή σύγκριση με τις ΗΠΑ.
Θυμίζω πως πριν όχι και τόσα πολλά χρόνια στις ΗΠΑ λογοκρίθηκε το εξώφυλλο του δίσκου του Ντ. Μπάουι με την τοποθέτηση μαύρων "ταινιών" στα γεννητικά όργανα των αρχαιοελληνικών αγαλμάτων - Κούρων- που αποτελούσαν την εικονογράφησή του.

Ανώνυμος είπε...

Είναι τελείως άλλο θέμα η απαγόρευση έκφρασης κάποιου σε ιδιωτικό χώρο και με δικά του μέσα και άλλο η υποχρέωση χρηματοδότησής του. Η υποχρέωση χρηματοδότησης είναι επίσης απαράδεκτη.

Ανώνυμος είπε...

Κακως που συνεληφθησαν, αλλα ρε παιδια ελεος. Ελληνικος κινηματογραφος σημερον ειναι μια απεραντη παρτουζολογια, ελληνικη τεχνη σημερον ειναι να βγαζει ο καθενας το αχτι του στην σημαια, το Χριστο και δεν ξερω γω τι. Ολοι οι σεξουαλικα καταπιεσμενοι κανουν τεχνη με τα λεφτα του κρατους.
Το ελληνικο κρατος στο Outlook αποφασισε να δειξει εναν πριαπισμενο αντι καποτε να ασχοληθει με το σπιτι του Ιολα. Ελεος δηλαδη τουλαχιστον το κρατος οφειλει αν θελει να χρηματοδοτει. να χρηματοδοτει τις τεχνες να εχει ενα αισθητικο κριτηριο.

Μικης, Νταλαρας, Σαββοπουλος για ιδεολογικη καβατζα και πριαπισμενους για τις κ...ες του.

Ανώνυμος είπε...

Η λογοκρισια ειναι η πεμπτουσια μιας εξουσιας που χρησιμοποιει τα ΜΜΕ και τον τυπο για να παιζει τη γατα με τον ποντικι εστω κι αν δεν υπαρχουν ουτε γατες, ουτε ποντικια, αλλα πολλα διαφορετικα προβληματα σε μια κοινωνια οπου η πλυσ εγκεφαλου εχει γινει δυστυχως πια θεσμος!!!!

Ανώνυμος είπε...

Θα ηθελα καποτε να δω μια σατυρα να κραζει πχ ομοφυλοφιλους, αριστερους ανανεωτικους παντα, μεταναστες κλπ.

Εκει να δουμε λογοκρισια

JustAnotherGoneOff είπε...

Δείτε τώρα το απαγορευμένο βίντεο από την Art Athina στον fantomas.gr

http://www.fantomas.gr/home.html

Roark είπε...

H ενδιαφέρουσα απάντηση του Πάσχου στην ερώτηση του Σπύρου για την επιχορήγηση της τέχνης:

Τέχνες και επιδοτήσεις

S G είπε...

η χρηματοδοτηση της τεχνης απο το κρατος μπορει να εχει νοημα οταν τα εργα τεχνης εχουν εξωτερικοτητες. Ας το πω απλα: αν ο Νορμαν Φοστερ ηθελε μια μικρη επιδοτηση για να φτιαξει ενα διεθνους φημης κτιριο στην αθηνα θα ειμασταν ηλιθιοι αν δεν την διναμε.

αλλα δυστυχως στην Ελλαδα η επιδοτηση της τεχνης εχει παρει τον δρομο ολων των αλλων επιδοτησεων: χαρτζιλικι στα φιλαρακια της καθε επιτροπης, ασχετως αν αυτοι παραγουν κατι αξιολογο ή αν παραγουν οτιδηποτε στην τελικη (εχω ξαναπει οτι επιδοτουνται ταινιες που παιζονται ΜΟΝΟ σε φεστιβαλ, δηλαδη δεν τις βλεπει κανενας πολιτης!)

Ανώνυμος είπε...

-"Δεν είναι μόνο ο εθνικός ύμνος σαν μουσική υπόκρουση, το βίντεο έχει ρωσικούς (και αμερικανικούς υπότιτλους)κθώς και ένα καδράκι σαν εκρεμμές που πέφτει στο πάτωμα με φωτό του Πούτιν (άν δεν κάνω λάθος)."
Μη τα ρίχνουμε όλα στο Λιάκο ....

dimis είπε...

Συμφωνω 100% για την ελευθερια λογου, αλλα νομιζω οτι πολλοι απο τους διαμαρτυρομενους ειναι υποκριτες. Στην ουσια ζητουν την ελευθερια των λογων τους και οχι γενικα του λογου.

Πως θα αντιδραν καποιοι αν ενας "αιρετικος" καλλιτεχνης εκανε ενα βιντεακι με εναν ελληνα ντυμενο τσολια να δερνει εναν μεταναστη; Πως θα αντιδρουσαν σε ενα βιντεακι οπου ο Πουτιν καιει μια σημαια με το σφυροδρεπανο και φτυνει εναν πινακα που γραφει "ΚΚΕ";

Rodia είπε...

~~ Roark, RESPECT.

~~ Martingale, μια και βρίσκεσαι εδώ, ρίξε μια ματιά εδώ: http://rodiat7.blogspot.com/2007/03/blog-post_25.html
...και σχολίασε στο λινκ αν θέλεις να δώσεις συνέχεια, μην επιβαρύνουμε το χώρο.

Jim.Hellas είπε...

@dimis:
Ελευθερία του λόγου σημαίνει ελευθερία του οποιουδήποτε λόγου, καλού ή κακού, αριστερού ή δεξιού.

Η ματιά ενός σκεπτόμενου πολίτη σε εικόνες όπως αυτές που περιγράφεις θα έπρεπε ήταν η ίδια όπως θα έπρεπε να είναι και σε αυτή την περίπτωση: κριτική. Γι' αυτό καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια φίμωσης των ελευθεριών, είτε αυτό είναι κάψιμο "αντιθρησκευτικών" βιβλίων είτε της "Μαύρης Βίβλου του Κομμουνισμού".

Σε μια δημοκρατί όλοι έχουν δικαίωμα να πουν την γνώμη τους, ακόμη και αν αυτή έρχεται σε ΠΛΗΡΗ αντιπαράθεση με τον κυρίαρχο τρόπο σκέψης της κοινωνίας. Αλλιώς δεν βλέπω διαφορά από τους Μουσουλμάνους που καίνε πρεσβείες και απειλούν γιατί κάποιος έκανε σκιτσάκια με τον προφήτη τους ή με τους Κινέζους που δεν επιτρέπουν συζητήσεις κατά του καθεστώτως ή υπέρ της δημοκρατίας!!!

Ή έχουμε ελευθερία ή δεν έχουμε. Δεν υπάρχει μέτρο (ακόμη και αν ο κ. Βενιζέλος στην έκθεση του 2003 είχε δηλώσει ότι υπάρχει και αυτό ορίζεται από τους νόμους - λες και οι νόμοι δεν έχουν συγκεκριμένη σκοπιμότητα όταν δημιουργούνται ή λες και στις "τριτοκοσμικές χώρες" οι απαγορεύσεις για την ελευθερία του λόγου δεν προέρχονται μέσα από ψηφισμένους νόμους).

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει μέτρο

Αν κανείς είχε σατιρίσει
τις αξίες της Αριστεράς
ή των Φιλελεύθερων

θα είχε γίνει ΧΑΜΟΣ

και κάποτε πρέπει να γίνει

ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΟΥΣ

Υ.Γ.

Πώς δεχεται το e-rooster
να υπάρχει κρατικοδίαιτη τέχνη;;

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Παρακολουθώ τη συζήτηση και δε μπορώ να καταλάβω πως έχει συνδεθεί η στάση της ΦΣ και του e-rooster σχετικά με τις κρατικές επιχορηγήσεις στην Τέχνη και το απαράδεκτο γεγονός της άμεσης λογοκρισίας για το οποίο και το αρχικό σχόλιο.
Προσωπικά είμαι κάθετα εναντίον κάθε κρατικής επιχορήγησης στην τέχνη και στον αθλητισμό, όπως και στις υπόλοιπες δραστηριότητες ατόμων ή εταιριών. Αδυνατώ να καταλάβω πως υπάρχουν ακόμη πολίτες που αποδέχονται την ανωτερότητα της επιλογής του κρατικού υπαλλήλου σε σχέση με τη δική τους.
Κατάργηση όμως των επιχορηγήσεων σημαίνει κατάργηση των επιχορηγήσεων για όλους τους καλλιτέχνες. Όχι επιλεκτικά και με βάση τις απόψεις και τα έργα τους. Γι’ αυτό και διαφωνώ με την κατάργηση των επιχορηγήσεων σε περιπτώσεις που το κράτος δεν εγκρίνει το έργο κάποιου καλλιτέχνη γιατί, για παράδειγμα, προσβάλει την εκκλησία ή τη σημαία. Αυτό είναι έμμεση λογοκρισία και οδηγεί στη χρηματοδότηση των καλλιτεχνών που εξυπηρετούν τις κρατικές προπαγάνδες. Είναι άλλο να λες καταργώ τις επιχορηγήσεις και αφήνω τους καλλιτέχνες στην κρίση του κοινού τους, και άλλο το να χρηματοδοτείς μόνο αυτούς που υπακούουν στις κρατικές νόρμες περί σεμνού και ηθικού.
Το ζήτημά μας όμως εδώ δεν είναι οι επιχορηγήσεις, ούτε η αισθητική του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. (Δεν έχω καν δει το έργο που λογοκρίθηκε.) Το ζήτημα είναι η άμεση βίαιη λογοκρισία που ασκήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Και αυτή είναι που πρέπει να καταδικάσουμε – όσο πιο έντονα γίνεται. Και όσοι έχουν τις αμφιβολίες τους για τις προθέσεις μας, να είναι σίγουροι ότι θα κάναμε ακριβώς το ίδιο αν στη θέση αυτού του καλλιτέχνη ήταν ο πιο ακραίος κομουνιστής, εθνικιστής, ξενοφοβικός, θρησκόληπτος, ...ο Χριστόδουλος ο ίδιος. Είναι άλλο να καταδικάζεις τις απόψεις κάποιων, κι άλλο να χρησιμοποιείς την αστυνομία για να τους φιμώσεις.

Ανώνυμος είπε...

Πες τα, πες τα!

dimis είπε...

G. Sarigiannidis said...
...κι άλλο να χρησιμοποιείς την αστυνομία για να τους φιμώσεις.


χρησιμοποιεί την αστυνομια;;; Ο ανθρωπος χρησιμοποιησε ενα νομο του ελληνικου κρατους (οπως εχει δικαιωμα να κανει)! Και οι μπατσοι απλα τον εφαρμοσαν (οπως οφειλουν)! Τα αυτονοητα θα λεμε; Αν ο νομος εχει στοιχεια λογοκρισιας, τοτε η κριτικη να παει στη βουλη που νομοθετει και οχι στους πολιτες και στους μπατσους. Ημαρτον δηλαδη...

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

@dimis

Έχεις απόλυτο δίκιο. Η κριτική μου δεν αφορά την αστυνομία που είναι αναγκασμένη να ακολουθήσει τους νόμους. Η ευθύνη βρίσκεται όντως στους νομοθέτες και σε αυτούς αναφέρομαι όταν λέω ότι χρησιμοποιούν την αστυνομία.

Υ.Γ. Τώρα που σκέφτομαι όμως, θα μπορούσα να πω ότι και ο πολίτης που καλεί την αστυνομία διαμαρτυρόμενος (αν υπήρξε τέτοιος στην συγκεκριμένη περίπτωση) ‘ελέγχεται ηθικά’, όπως είναι και η trendy έκφραση.

Ανώνυμος είπε...

Είναι ο υπουργός gay;
Δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού για την αποκαθήλωση του έργου της κυρίας Στεφανή "το συγκεκριμένο έργο δεν είναι σύμφωνο ούτε με την αισθητική ούτε με τις αρχές μου".

Και τι δεν είναι μωρά μου σύμφωνο με την αισθητική και τις αρχές του Κρητικού; Ένα ένα μουνάκι αυνανιζόμενο ηδυπαθώς, άθλια κινηματογραφημένο μέσα από μια κλειδαρότρυπα, και μια στροφή απ' τον εθνικό ύμνο...

Πονάνε τα παλλικάρια βρε Γιωργάκη;

Μαζευτήκανε και μια τριανταρία αποτυχημένες καλλιτέχνιδες (ανάμεσα τους κι ένας διευθυντής λέμε τώρα Μουσείου) να αντισταθούν με γραπτή επιστολή και υπογραφές στην αντικαλλιτεχνική δι-υπουργική σκευωρία. ήτοις...το μουνάκι μέσα από την κλειδαρότρυπα και μια στροφή από τον εθνικό ύμνο.

(Οι ίδιοι πριν από μερικές μέρες ήταν καλεσμένοι "Ακαδημαϊκοί", συνδημιουργοί δήθεν πολιτιστικής κυβερνητικής πολιτικής, στο Μέγαρο Μαξίμου.)



Μωρές Λοβοτημένες Παρθένες...την απαγόρευση της δωρεάν διανομής της υψηλοτέρου καλλιτεχνικής αξίας τσόντας του Rocco Siffredi που μοίραζαν η Βραδυνή κι όλες οι έντιμες αθλητικές εφημερίδες της χώρας γιατί δεν την καταγγείλατε; Σας κόμπλαρε το μέγεθος της τέχνης του Ιταλού;

Βρε ούστ ψευτοεστέτ της Τέχνης (που χεσμένη την έχετε εδώ που λέμε την Τέχνη, γιατί δεν μπορείς δίπλα στον Dreyer αγαπητέ κύριε σκηνοθέτα μου να βάζεις την όποια κυρία Στεφανή και κατ' επέκτασιν το πιθηκοειδές τσίρκο της κυρία Πάνια)...που η αποκαθήλωση της 40λεπτης μαλακίας της κυρία Στεφανή (ποιός την ξέρει και ποιός την έχει χεσμένη επίσης την "πανεπιστημιακό" κυρία Στεφανή )σας θύμησε τους καθρέφτες του σπιτιού σας... (που πάει να πέσει δηλαδή και φοβάστε μην σας πλακώσει τη συγκεκριμένη δύσκολη ώρα)...

Κι επειδή θυμήθηκα σπίτι και διάβασα κάτι για την 25η Ιουνίου πάλι σε σχέση με την Αμαλία (Καλυβίνου) και μια πορεία διαμαρτυρίας στην Βασιλίσσης Αμαλίας που επιθυμούν οι άνθρωποι bloggers να μετονομαστεί Αμαλίας Καλυβίνου... Παιδιά, μπήκε καλοκαιράκι. Άντε κανά μπανάκι σε καμιά παραλία... Να πήξει ο εγκέφαλος...

Ποιός ΕΝΤΙΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ θα κλείσει όλα τα φαγάδικα με τη ζωντανή μουσική κι όχι μόνο πάνω απ' την Πλατεία Μοναστηρακίου και την Αδριανού;

Βλάπτουν σοβαρά το Πολιτιστικό Περιβάλλον ή αλλιώς


ΌΞΩ ΠΟΥΣΤΗ ΑΠ΄ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΚΑ

Maria Velliou είπε...

Στη συζήτηση για τις επιδοτήσεις υπάρχει μια παρανόηση : είναι τελείως διαφορετικό πράγμα η επιχορήγηση μεμονωμένων καλλιτεχνών-που συχνά γίνεται πριν καν παραχθεί έργο-και τελείως διαφορετικό η επιχορήγηση Μουσείων και άλλων θεσμικών φορέων που έχουν στόχο την ανάδειξη του διαφορτικού, τη διατήρηση του καταξιωμένου, την επιμόρφωση του κοινού, την προαγωγή της έρευνας των ιδεών κ.α. Το παράδειγμα του Θ. Λαζαρίδη αφορά στη δεύτερη περίπτωση, οχι την πρώτη.
Παρ' όλ' αυτά πρέπει να έχουμε υπ' όψιν μας ότι στα εικαστικά η πριμοδότηση καλλιτεχνών είναι έμμεση και αναπόφευκτη.
Να καταργήσουμε τα κρατικά Μουσεία που αγοράζουν και προβάλουν έργα με χρήματα φορολογουμένων;
Ή να αποφασίζουν οι δήμαρχοι και υπουργοί ποιά έργα θα προβάλλονται, καταργώντας τους curators που οι ίδιοι γνωρίζουν; (σκεφτείτε να επιβάλει ο υπουργός σε καθηγητή Α.Ε.Ι. τι έρευνα θα κάνει!)
Να σταματήσουμε να στέλνουμε έργα καλλιτεχνών μας προς εκπροσώπηση σε μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, οπως π.χ. η Biennale Βενετίας που ανοίγει αυτές τις μέρες, με κρατικά έξοδα;
Ή να τα επιλέγει μόνος του ο Υπουργός;
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα παιδιά, άσπρο ή μαύρο.

Σπύρος Ντόβας είπε...

Παραμένουμε ελαφρά off-topic όπως σωστά παρατήρησε ο Γιώργος, αλλά αγαπητή κυρία Βέλλιου, αν ρωτάτε εμένα, οι απαντήσεις μου είναι Ναι, Όχι, Ναι, Όχι.

Είναι πολύ ευφημιστικό να λέμε "Η πολιτεία επιδοτεί την τέχνη" σε σχέση με την πραγματικότητα που είναι "Πολιτικοί και γραφειοκράτες με πρόσχημα την ενίσχυση της τέχνης ξοδεύουν χρήματα των φορολογουμένων διαθέτοντάς τα σε ημέτερους και προωθώντας το προσωπικό τους γούστο". (σημ: Δεν υπάρχουν "κρατικά χρήματα", μόνον χρήματα των φορολογουμένων)
Η τέχνη μπορεί να ζήσει επιδοτούμενη από τον ιδιωτικό τομέα, είτε άμεσα από τους φιλότεχνους, είτε έμμεσα από την επιβράβευση των εταιρειών που χορηγούν την τέχνη από τους καταναλωτές τους.

Ανώνυμος είπε...

Mωρε να χρηματοδοτουσαν την τεχνη να παει στο καλο. Το να χρηματοδοτουν την τσοντα εκει να τρελενεσαι

Maria Velliou είπε...

Ναι, το φαντάστηκα ότι υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν την επένδυση στην καλλιτεχνική έρευνα υποδεέστερη ή λιγότερο αναγκαία από την επένδυση στην αντίστοιχη επιστημονική.
Ή μήπως εισηγείστε να καταργήσουμε και το "Δημόκριτο" καθώς και κάθε ερευνητικό κονδύλι από τα κρατικά πανεπιστήμια; Κι εκεί γίνονται ατασθαλίες, είναι βέβαιο.

"Πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" δεν είναι λύση!

(είναι απολύτως βέβαιο ότι υπάρχουν κι αρκετοί που θεωρούν την χρηματοδότηση μιας ελληνικής συμμετοχής στη Γιουροβίζιον από την κρατική ΕΡΤ πιο αναγκαία από την κρατική χρηματοδότηση μιας συμμετοχής στο παγκοσμίου εμβέλειας καλλιτεχνικό γεγονός της Βενετίας)

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Να απαντήσω εγώ τώρα, όπως ο Σπύρος πιο πάνω: όχι και ναι.
Προσωπικά δε βρίσκω την επένδυση στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες λιγότερο σημαντική από την επένδυση στην επιστημονική έρευνα, και αν μπορούσες να δεις το προσωπικό μου budget θα έβλεπες ότι το εννοώ.
Αυτό που υποστηρίζω για τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες, καθώς και για τις επιστημονικές/ερευνητικές, είναι το παρακάτω. Το καλύτερο σενάριο είναι να σταματήσει το κράτος να χρηματοδοτεί και τις μεν και τις δε και να αποφασίζει η αγορά, δηλαδή εμείς, ποιες από αυτές τις δραστηριότητες αξίζουν τα χρήματά μας. Αν όμως συνεχίζει το κράτος να χρηματοδοτεί επιστημονικούς ή καλλιτεχνικούς φορείς, τότε σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να θέτει όρους εκτός του αντικειμένου της έρευνας (ηθικούς, μεταφυσικούς, εθνικούς, κλπ.) στη χρηματοδότηση αυτή.
Η τέχνες και οι επιστήμες μπορούν μια χαρά να συνεχίσουν να ανθίζουν χωρίς τον έλεγχο και τη χρηματική εξάρτηση από το κράτος.

(Για τη Βενετία και του Γιουροβίζιον: Προσωπικά δε θα χρηματοδοτούσα καμία από τις δυο εκδηλώσεις. Έχω άλλα ενδιαφέροντα και θα έδινα αλλού την υποστήριξή μου, αν είχα την επιλογή.)

Maria Velliou είπε...

Συγγνώμη, αλλά μου φαίνονται λίγο αφελείς αυτές οι αναλύσεις:
"Όχι το κράτος αλλά η αγορά, δηλαδή εμείς".
Διότι εγώ νόμιζα ότι σε μια δημοκρατική, φιλελεύθερη κοινωνία, εμείς είμαστε το κράτος.

Η τελευταία σας φράση, δε, μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Τι θα πει "έχω άλλα ενδιαφέροντα";

Αν αναλάμβανα να διαθέτω απ' ευθείας τα χρήματα μου αντί να μεσολαβεί το κράτος, προφανώς θα διέθετα το κονδύλι που αντιστοιχεί στην προσωπική μου κατανάλωση προϊόντων της τέχνης όπου γούσταρα και το κονδύλι μέσω του οποίου θα υποστήριζα τα συμφέροντα του συνόλου, στο βαθμό που αυτά εξυπηρετούν κι εμένα ως μέρος του, θα φρόντιζα να ενημερωθώ, να συζητήσω, να εξετάσω άλλες απόψεις προκειμένου να αποφασίσω που θα το διαθέσω.
Το ίδιο θα έκανα για όλα τα θέματα.

Το κράτος είναι ο διαμεσολαβητής μου, όχι ο ποδηγέτης μου. Το εξουσιοδοτώ, το ελέγχω, μετέχω, απαιτώ να με εκπαιδεύει και να με ενημερώνει ώστε να το ελέγχω.

Ας μη μπερδεύουμε τη δυσαρέσκεια μας για τις στρεβλώσεις της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και την υπερδιόγκωση του κράτους με καθαυτή τη σκοπιμότητα της ύπαρξης μιας αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, η οποία πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε πως στην παρούσα ιστορική συγκυρία δεν μπορεί ακόμη να καταργηθεί, μόνο να προετοιμάσει τη μετεξέλιξη της ίσως μπορεί.

vacuum είπε...

peri logokrisias

O Iokimidis a8oo8ike giati dilose oti aytos itan pou katevase to ergo mesa apo to panepistimiako asilo (askt)

oloi i ekprosopoi ton kalitehnikon 8esmon kriftikan kai tote kai tora
( mousia, aika,askt, psat….)

to idio ishii kai gia tus kalitehnes Veveos veveos !

-Ine pola ta lefta Ari. Tu YPPO Veveos veveos !!

K. maragu otan 8a mpukarun sto rethimno na ipo8eso oti ine diafimistiko trik ?

osi fantasiononte sinomosies, pr,sizitane an itan kalo i oxi to ergo i apantisi ine :

"Η πιο παράνομη πράξη από την πτώση της χούντας"

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΑΚΥΡΑΚΗΣ αν. καθ. Συνταγματικού Δικαίου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 05/06/2007


Alios na vrontofona3ume oloi mazi To LAOS ine edo enomeno dinato

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό! Θα μπορούσε να είναι και ανακοίνωση του Συνασπισμού

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock