Μπορεί ο κ.Πολύδωρας να μην είναι πια υπουργός Δημόσιας Τάξης, τα προβλήματα όμως παραμένουν (δείχνοντας ξεκάθαρα ότι δεν είναι προβλήματα προσώπων ή ηγεσίας). Η περίπτωση ενός Ιρανού ομοφυλόφιλου που κινδυνεύει με απέλαση στο Ιράν (μιας χώρας όπου ο ισλαμικός νόμος καταδικάζει την ομοφυλοφιλία με θάνατο, ποινή που εφαρμόζεται, με έναν ανεκδιήγητο πρόεδρο να ισχυρίζεται δημοσίως ότι δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι!) είναι χαρακτηριστική. Μάλιστα φαίνεται ότι οι ελληνικές υπηρεσίες κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με τον πρόεδρο του Ιράν, αφού η Επιτροπή Ασύλου αρνείται να δεχθεί ότι είναι ομοφυλόφιλος (άρα να υπαχθεί στις προστατευτικές διατάξεις της Σύμβασης της Γενεύης του 1951) ή ότι κινδυνεύει στο Ιράν (παρά το ότι έχει βασανιστεί στο Ιράν και τα βασανιστήρια έχουν πιστοποιηθεί από το Κέντρο Αποκατάστασης Θυμάτων Βασανιστηρίων).
Η πολιτική στο ζήτημα θα έπρεπε να είναι αυτονότητη: Αναγνώριση του κινδύνου που υφίσταται ένας/μία πρόσφυγας με ομοφυλοφιλικό προσανατολισμό όταν στη χώρα προέλευσης μπορεί να φυλακιστεί ή να εκτελεστεί εξαιτίας του προσανατολισμού ή της ταυτότητας φύλου (πχ Ιράν, Πακιστάν κα) και χορήγηση ασύλου. Ακόμα και σε μια τέτοια ξεκάθαρη κραυγαλέα περίπτωση το ελληνικό κράτος αδιαφορεί προκλητικά για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων και την εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων.
Γενικότερη απορία: Είναι δυνατόν αυτό το κράτος με αυτήν την ευαισθησία και αυτήν την απαξιωτική αντιμετώπιση του ατόμου, να εμπιστευόμαστε για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, την εκπαίδευση των παιδιών μας ή την διαχείριση των φόρων μας;
14 σχόλια:
Είναι δυνατόν αυτό το κράτος με αυτήν την ευαισθησία και αυτήν την απαξιωτική αντιμετώπιση του ατόμου, να εμπιστευόμαστε για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, την εκπαίδευση των παιδιών μας ή την διαχείριση των φόρων μας;
Οι φίλοι του ΛΑΟΣ και της ΝΔ μπορούν να εμπιστευτούν αυτό το κράτος: οι φίλοι της ΝΔ το διάλεξαν δια της ψήφου τους, και όσον αφορά τους φίλους τους ΛΑΟΣ, αφού αποσύρθηκε το βιβλίο της ιστορίας της 6ης δημοτικού όλα τα προβλήματα λύθηκαν. Εξάλλου, «από την πίτα που δεν τρως άστηνα κι ας καίγεται». Εδώ είναι που χρειάζεται ένας νέος Ζουράρης να γράψει για βδελυρά,δύσοσμα σκύβαλα!
H απαξίωση της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας είναι φανερή στην σύγχρονη Ελλάδα. Οράτε ατυχήματα, μειοψηφίες, εκπαίδευση, περιβάλλον και τόσα άλλα. Εμείς βέβαια βαυκαλιζόμαστε ότι ζούμε σε ''ανθρώπινη'' κοινωνία σε σύγκριση με τους ''ξένους''. Το κακό είναι ότι δε βλέπω τάσεις βελτίωσης..
Το κράτος πάει από το κακό στο χειρότερο. Εδώ δεν νοιάζεται για εμάς, θα νοιάζεται για τους "ξένους"; Θα νοιάζεται για "αυτούς που μας παίρνουν τις δουλειές και μας κλέβουν";
Είναι κοινό μυστικό ότι η Ελλάδα μόνο σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος δεν είναι :-\
Είναι αστείο να περιμενουμε να εφαρμοστούν οι διεθνείς συνθήκες τις οποίες έχουμε δεχτεί, από τη στιγμή που το κράτος δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει τους ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ νόμους (βλ. οικοπεδοφάγοι, αυθαίρετα, λάδωμα κτλ).
Αγαπητέ Roark,
είναι γεγονός ότι οι πολίτες μιας χώρας επιλέγουν τους ηγέτες που τους αξίζουν...
Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο.
Όταν αλλάξει το επίπεδο των πολιτών τότε ...τα ξαναλέμε!
Κάποιοι σχολιαστές, άγνωστο γιατί, προτιμούν να γενικολογούν και αποφεύγουν να τοποθετηθούν το ίδιο ξεκάθαρα με το ποστ επί του κυρίου θέματος που είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει μια «ειδική» πολιτική ασύλου για τους Ιρανούς ομοφυλόφιλους, για όσο καιρό το Ιράν διατηρεί την πολιτική ότι εκεί δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι κι αν υπάρχουν ή τους απαγχονίζουν ή τους εξαναγκάζουν να προχωρήσουν σε εγχείρηση αλλαγής φύλου ή τους κρατάνε πολιτικά όμηρους υπό την απειλή της δίωξής τους.
Επιτρέψτε μου όμως να προσθέσω μια ακόμη διάσταση στο θέμα, δευτερεύουσα ίσως σε σχέση με τον κίνδυνο που μπορεί να διατρέξει η ζωή του ιρανού πρόσφυγα σε περίπτωση απέλασής του, αλλά που πιθανόν κάποιοι να μπορέσουν να κατανοήσουν ευκολότερα: εκείνη του έλληνα συντρόφου του ιρανού, ενός έλληνα πολίτη δηλαδή, όπως όλοι μας, που ζώντας σε μια χώρα που δεν αναγνωρίζει τον πολιτικό γάμο ομοφύλων δεν έχει κανένα τρόπο να προστατεύσει και να υπερασπιστεί την οικογενειακή του ευτυχία, αφού για το ελληνικό κράτος η πολύχρονη σχέση του είναι νομικά ανύπαρκτη.
Αν βρισκόμασταν στη θέση του θα μας παρηγορούσε άραγε το να «φιλοσοφούσαμε» περί επιπέδου πολιτών και βιβλίων Ιστορίας του Δημοτικού;
Ο Erva με κάλυψε. Απλά αναρωτιέμαι τι κρύβει αυτή η διαφορά στην αντιμετώπιση από την ελληνική κοινή γνώμη, γιατί δηλαδή δείχνουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το ζήτημα της θανατικής ποινής στις Η.Π.Α., ενώ στην περίπτωση του Ιρανού ομοφυλόφιλου, που του αρνείται η ίδια η Ελλάδα το άσυλο (γνωρίζοντας ότι υπάρχει πιθανότητα εκτέλεσής του), οι αντιδράσεις είναι ελάχιστες. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη, δε νομίζετε;
Για να καταλάβω :
Τι σχέση έχει το ότι είναι, κατά δήλωσίν του, ομοφυλόφιλος ; Αν, δηλαδή, δήλωνε ετεροφυλόφιλος έμπορος ναρκωτικών και επίσης κινδύνευε να εκτελεσθεί στο Ιράν, θα έπρεπε να απελαθεί από το ευαίσθητο Ελληνικό κράτος ;
Ο άνθρωπος την στιγμή αυτή δεν διώκεται στην χώρα του, άλλως δεν θα μιλούσαμε για απέλαση, αλλά για έκδοσή του.
Ας έρθουμε στην θέση των αρχών μεταναστεύσεως. Πώς θα αποδείξει κανείς ότι είναι ομοφυλόφιλος ; Προφανώς η δήλωσή του δεν φθάνει, αφού τότε κάθε παράνομος μετανάστης από το Ιράν θα δήλωνε ομοφυλόφιλος.
Το γεγονός ότι αποδεδειγμένως τον έδειραν κάποιοι, κάποτε, κάπου, (αυτό μόνο βεβαιώνει το Κέντρο Αποκατάστασης Θυμάτων Βασανιστηρίων) δεν επαρκεί να τεκμηριώσει τα βάσιμο της αιτήσεως ασύλου. Όλοι λίγο, πολύ οι αιτούμενοι άσυλο έχουν αποδεδειγμένως φάει ξύλο με κάποια πρόφαση.
Η μόνη γνησίως δικαία λύση θα ήταν να γίνονται δεκτοί όλοι όσοι δηλώνουν κατατρεγμένοι. Αρκετό κίνδυνο τράβηξαν για να φύγουν από την χώρα τους και να έρθουν εδώ. Όχι, όμως, κατά προτεραιότητα βάσει σεξουαλικού ή άλλου προσανατολισμού. Αν δεν μπορούμε να τους δεχθούμε όλους, κλήρωση !
Το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες καταγγελίες για διώξεις ομοφυλοφίλων στο Ιράν, δεν είναι αρκετό; Ας συμφωνήσουμε όλοι ότι δεν επιθυμούμε να υπάρχει καμία φυσική απόδειξη των θρησκευτικών πεποιθήσεων του καθενός. Ας υποθέσουμε τώρα ότι υπάρχει μια υποθετική χώρα, το 2007, η οποία μεταχειρίζονταν τους εβραίους όπως η Γερμανία μετά το 1933. Τότε δεν θα έπρεπε να δείχναμε λιγάκι περισσότερη ευαισθησία στην περίπτωση απόφαση απέλασης ατόμου που δήλωνε ότι ασπάζεται τον Ιουδαϊσμό, και όχι να αγνοούμε κάποια αρχικά ανησυχητικά σήματα, όπως τα αγνόησε τότε το ευρωπαϊκό κατεστημένο; Το γεγονός ότι το άτομο αυτό, ο Ιρανός, υποστηρίζει ότι έχει φτιάξει τη ζωή του με έλληνα συμπολίτη μας – κοινή επιλογή και των δύο - δεν κάνει το αυτί μας να ιδρώσει στο ελάχιστο; Προφανώς όχι, γιατί αν το αυτί μας ίδρωνε, η συζήτηση για το γάμο ομοφύλων θα είχε ξεκάθαρα πάρει τη διάσταση στη χώρα μας, που κάθε σωστά αυτοπροσδιοριζόμενος φιλελεύθερος ξέρει ότι πρέπει να πάρει.
Το ζήτημα των μεταναστών και των λαθρομεταναστών είναι γενικότερο. Συμφωνώ να μην απελαθεί ο Ιρανός και κανένας άλλος. Τί κάνουμε όμως με τα εκατομμύρια των υπολοίπων; Δεν έχω βρει ικανοποιητική απάντηση. Θα ήθελα να διαβάσω τις απόψεις σας.
Ὁ Erva καὶ ὁ Θωμᾶς ἔχουν ἀπόλυτο δίκαιο. Προφανῶς καὶ ὁ/ἡ Mandarin ἔχει δίκαιο ὅτι πρέπει νὰ προστατεύονται ὅλοι οἱ μετανάστες. Ὅμως ὁ συγκεκριμένος ἔχει συλληφθεῖ καὶ βασανιστεῖ στὴ χώρα του ὡς ὁμοφυλόφιλος. Αὐτὸ ὀφείλει νὰ εἶναι ἀρκετὸ γιὰ νὰ καταλάβουμε ὅτι ἂν γυρίσει ἐκεῖ, θὰ ἔχει τὴν ἴδια τύχη μὲ τὰ ἔφηβα ἀγόρια τῆς φωτογραφίας ποὺ ἐκτελέστηκαν καὶ μὲ κάθε ἄλλο ἄτομο ποὺ ἐκτελεῖται σχεδὸν καθημερινὰ στὸ Ἰρὰν ἐξαιτίας τοῦ σεξουαλικοῦ προσανατολισμοῦ τους ἢ ὁποιασδήποτε ἄλλης παράλογης κατηγορίας ποὺ ὁρίζει ἡ Σαρία. Ἑπομένως, πρέπει νὰ παραμείνει. Καὶ προφανῶς ἡ ὁμοφυλοφιλία του πρέπει νὰ γίνεται δεκτὴ κατὰ δήλωσή του· δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ζητεῖται ἀπὸ ἕναν ἄνθρωπο νὰ ἀποδείξει τὸν ἑαυτό του, γιατὶ τότε καταστρατηγεῖται καὶ τὸ τεκμήριο τῆς ἀθωότητας, γιὰ νὰ μὴν μιλήσω γιὰ τὸν ἐξευτελισμὸ τῆς προσωπικότητάς του.
Χαίρομαι ποὺ τὸ θέμα καλύπτεται ἀπὸ τὸ πρόγραμμα τῆς ΦιΣ, πάντως.
Δεν έχει φέρει ο άνθρωπος αποδείξεις οτι βασανίσθηκε στην χώρα του, ούτε αποδείξεις ότι βασανίσθηκε ως ομοφυλόφιλος στην χώρα του. Η χώρα του δεν τον ζητά για να τον κρεμάσει. Διερωτώμαι γιατί δεν βάζει κάποιον στο Ιράν να τον καταγγείλει, ώστε να αρχίσει επίσημη δίωξη εναντίον του.
Τώρα, όσον αφορά τους Ισραηλίτες κατά την περίοδο του Ναζισμού, υπήρχαν έγγραφα του Ναζιστικού κράτους που βεβαίωναν ότι είναι Ισραηλίτες, όπως τουλάχιστον το κράτος αυτό τους όριζε (φυλετικώς και όχι βάσει θρησκευτικής πεποιθήσεως). Ο συγκεκριμένος υποψήφιος για άσυλο δεν μπορεί να προσκομίσει κάτι αντίστοιχο, έστω μια κλήση στο αστυνομικό τμήμα στο Ιράν όπου του έγιναν συστάσεις, πιθανώς και για την ομοφυλοφιλία του;
Ο γάμος των ομοφύλων δεν θεσπίσθηκε ούτε κατά την αρχαιότητα, αν και η πρακτική των ομοφυλοφιλικών σχέσεων ήταν αποδεκτή κοινωνικώς πολύ περισσότερο απ' ότι σήμερα. Πιθανώτατα ο νομοθέτης έχει επηρεασθεί από το εφήμερο αυτών των σχέσεων.
Κύριε Γεωργάνα γι' αυτό ακριβώς αγωνιζόμαστε - επειδή, κατά τα λόγια σας, οι σχέσεις μας είναι εφήμερες. Βλέπετε, μας περισεύουν τα χρήματα και θέλουμε να τα ξοδεύουμε σε δικηγόρους διαζυγίων.
ΛΟΛ.
Νὰ προτείνω καὶ τὸ ἄλλο; Νὰ γυρίσει στὸ Ἰράν, νὰ τὸν συλλάβουν, νὰ τὸν δείρουν κι ἄλλο καὶ πέντε λεπτὰ πρὶν πάει γιὰ τὴν κρεμάλα νὰ ζητήσει ἀπὸ τὸ δήμιο μιὰ βεβαίωση ὅτι ἀπαγχονίζεται ὡς ὁμοφυλόφιλος. Κατ' αὐτὸ τὸν τρόπο ἴσως μπορέσει, ἂν ξαναλαδώσουν οἱ δικοί του καὶ ξαναδιαφύγει, νὰ ξανάρθει στὴν Ἑλλάδα, νὰ πάει στὴν πρεσβεία τοῦ Ἰρὰν (ποὺ εἶναι ἰρανικὸ ἔδαφος, βεβαίως-βεβαίως), νὰ πάρει μιὰ ἐπίσημη μετάφραση τῆς βεβαίωσης, νὰ ξαναξαναλαδώσει γιὰ τὸν ξαναξαναφήσουν νὰ ξαναξαναφύγει, καὶ νὰ πάει μετὰ στὸ ὑπουργεῖο ἐσωτερικῶν νὰ ζητήσει ἄσυλο.
Ναί, νομίζω εἶναι πολὺ καλὴ ἰδέα. Αὐτὸ θὰ τοῦ προτείνουμε. Ἄλλωστε μετὰ ἀπὸ ὅλα αὐτὰ ποὺ πέρασε στὴν πατρίδα του, εἶμαι σίγουρος ὅτι πολὺ θὰ χαρεῖ ὁ ἄνθρωπος νὰ πράξει ἔτσι. Μήπως νὰ σοβαρευτοῦμε λίγο;
Τουλάχιστον νὰ ἔχουν τὴν εὐσυνειδησία, ὅσοι τὸ πιστεύουν δηλαδή, ὅτι ἡ Ἑλλάδα δὲν θέλει νὰ γεμίσει Ἰρανοὺς πούστηδες, καὶ νὰ μὴν κρύβονται πίσω ἀπὸ τὰ δάκτυλά τους.
Νομίζω θα ήταν καλό να μην φεύγουμε από το όριο της ευπρεπείας.
Δεν έφερε κανείς κανένα στοιχείο ότι ο άνθρωπος αυτός υφίσταται χειρότερη μεταχείριση στην Ελλάδα απ' οποιονδήποτε άλλον παράνομο μετανάστη. Δεν βοηθάμε τον άνθρωπο με το να του πουλάμε συμπάθεια. Εκείνο που θέλει είναι πρακτική λύση για να σώσει το κεφάλι του και την αξιοπρέπειά του. Δεν θέλει να θυσιασθεί για να μεταρρυθμισθεί η πρακτική παροχής ασύλου στην χώρα μας.
Θα ήταν ευχής έργο να βρεθεί κάποιος να τον καταγγείλει στην χώρα του ώστε να του ασκηθεί δίωξη εκεί, ερήμην αυτού φυσικά. Έτσι θα έχει πολύ υψηλότερες πιθανότητες να γίνει δεκτός στην χώρα μας.
Το να φιλολογούμε για τον γάμο των ομοφυλοφίλων, πράγμα ούτως ή άλλως ανέφικτο στις παρούσες πολιτικές συνθήκες, δεν θα τον βοηθήσει καθόλου. Προφανώς δεν θέλουμε αυτό.
Σίγουρα μεγάλος αριθμός ανθρώπων σε όλο τον κόσμο έχει προκαταλήψεις είς βάρος των ομοφυλοφίλων, αλλά αυτό δεν αλλάζει εύκολα ή γρήγορα. Ειδικά στην Ελληνική κοινωνία, υπάρχουν ισχυρότατα στοιχεία που τεκμηριώνουν την μεγάλη συνεισφορά τους όχι μόνον στην αρχαιότητα, αλλά και στους χριστιανικούς χρόνους και, φυσικά, στα νεώτερα χρόνια. Η αναγνώριση από τους πολλούς θα έλθει, αλλά Θέλει ακόμη χρόνο και ο άνθρωπος μπορεί γνησίως να κινδυνεύει.
Δημοσίευση σχολίου