Το ερωτημα με την διαφθορα δεν ειναι μονο αν θελει η κυβερνηση να την χτυπησει. Ειναι αν οι πολιτες το θελουν!
Κανοντας μια βολτα στην Αθηνα ενας οξυδερκης επισκεπτης θα παρατηρησει κατι: Οι Αθηναιοι δεν οδηγουν σαν καννιβαλοι μονο λογω πιεσης, κυκλοφοριακου, αγχους, συνδρομο-της-τελευταιας-στιγμης και πιεσμενων ωραριων. Ειναι οτι παρα πολλοι δεν ξερουν να οδηγουν. Αυτο φαινεται στα παλλομενα φαναρια στροφης που 99% το εκλαμβανουν σαν πρασινο, απο την πληρη αδιαφορια για τις διαβασεις χωρις φαναρι*, απο την αγνοια της σημασιας των διαγραμμισεων** και βεβαια απο την αδιαφορια τους να ενημερωθουν για ολα αυτα.
Το λαθος του κρατους ειναι σιγουρα μεγαλο σε πολλα σημεια, ακομα και στις συχνα λανθασμενες διαγραμμισεις, σηματοδοτησεις και χωροθετησεις δρομων. Αλλα η αδιαφορια των πολιτων ειναι που με ενοχλει τρομερα. Δεν εφτασαν οι ευρωπαϊκοι λαοι μετα απο 100 χρονια αυτοκινησης σε καποιους κανονες, για να κρινει ο καθε Ελληναρας αυθαιρετα οτι "δεν του χρειαζονται", "δεν εχουν νοημα" και εν πασει περιπτωσει "εδω ειναι Βαλκανια". Δεν εχεις δικαιωμα φιλαρακο να κανεις την δικη σου καφριλα, πρεπει να παιζουμε με καποιους κανονες, αλλιως καταληγουμε στην τριτοκοσμικη ζουγκλα της Αθηνας. Και τοτε ΟΛΟΙ χανουμε.
Ετσι λοιπον πιστευω οτι τεραστια ειναι η προσωπικη ευθυνη των Ελληνων και ξεκινα απο την στιγμη που λαδωνουν για να παρουν αδεια οδηγησης. Ακουσα οτι η τιμη εχει φτασει τα 250 (!!!!) ευρω και βεβαια την πληρωνει ενα εφιαλτικο ποσοστο νεων οδηγων. Ο υποψηφιος που λαδωνει, δεν ειναι μονο οτι εκτρεφει την διαφθορα, αποδεχεται την λερα, επιβραβευει την σαπιλα... βγαινει ομως και στον δρομο χωρις γνωσεις, γνωσεις που θα χρησιμευαν σε αυτον και θα εφτιαχναν και την κυκλοφορια. Την επομενη φορα που θα γκρινιαξετε για την διαπλοκη, που θα κατηγορησετε εναν πολιτικο ή μια κυβερνηση για βρωμικες συναλλαγες που δεν εξυπηρετουν το δημοσιο συμφερον, θυμηθειτε οτι η διαφθορα ξεκιναει απο τις ριζες. Θελετε πραγματικα να εξαφανιστει? Θελετε πραγματικα να μην μπορειτε να σβηνετε κλησεις και να αγνοειτε προστιμα? Θελετε πραγματικα η Χ αιτηση σας να περιμενει στην ουρα, ενω εχετε φιλαρακι τον Ψ υπαλληλο? Θελετε πραγματικα η Τροχαια οταν σας σταματαει να σας γραφει για ολα τα παραπτωματα σας? Αληθεια, εσεις λαδωσατε για να παρετε διπλωμα?
*στις οποιες συμφωνα με τον ΚΟΚ παραχωρεις προτεραιοτητα στους πεζους και σε συνθηκες κινησης αφηνεις ελευθερες!
**Οταν μπαινεις σε μεγαλο δρομο και η διαχωριστικη ειναι συνεχομενη, δεν κανει να αλλαζεις λωριδα φιλε καφρε! Το ιδιο οταν χωριζεται ενας δρομος πριν απο γεφυρα! Το πιο γελοιο θεαμα ειναι ατομα στις γεφυρες της Κηφισσιας πχ που πεφτουν πανω σε νησιδες επειδη αγνοησαν πληρως τις διαχωριστικες διαγραμμισεις. Να μην πω για τα ατομα που θεριζε το τραμ επειδη δεν ξερανε να σταματανε ακριβως εκει που πρεπει πριν απο φαναρι...
13 σχόλια:
η ταρίφα είναι 300 ευρώ
αν δεν λαδώσεις σε κόβουν και την επόμενη φορά σου κοστίζει 500 ευρώ
200 για τα επιπλέον μαθήματα στον δάσκαλο και 300 για παράβολα κλπ
εσύ τι θα έκανες?
Εγώ γιατί το πήρα δίχως να λαδώσω;
Έλα ντε; Ούτε και εγώ λάδωσα. Και δεν ήταν η οδήγηση μου τέτοια που να μην έδινε στους εξεταστές καμία αφορμή. Απεναντίας, έκανα δύο φορές λάθος και με προειδοποιήσαν ότι την τρίτη φορά θα με κόψουν. Το δίπλωμα το πήρα, χωρίς να κάνω άλλο λάθος.
Εν πάση περίπτωση, μπορεί ο libertarian και εγώ να πέσαμε στην εξαίρεση όμως πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό η απαίτηση των εξεταστών για λάδωμα συνδέεται και με την προθυμία των εξεταζόμενων. Η ακρίβεια της εξέτασης λέγεται ότι είναι ένα αντικίνητρο που σπρώχνει τους εξεταζόμενους να λαδώσουν για σιγουριά. Όμως γιατί να μην είναι ένα κίνητρο για καλύτερη προετοιμασία;
Από τα άτομα που γνωρίζω ότι λάδωσαν για να πάρουν το δίπλωμα μπορώ να εγγυηθώ για όλα ότι δεν ξέραν καλή οδήγηση, γιατί μετά που αγοράσανε αυτοκίνητο κλήθηκα να τους κάνω μαθήματα. Όταν έπρεπε να εξεταστούν για να πάρουν το δίπλωμα δεν την πήραν στα σοβαρά την υπόθεση αφού δεν είχαν ακόμη αυτοκίνητο. Τίθεται βέβαια το ζήτημα πόσοι από αυτούς που πήραν έτσι το δίπλωμα μπήκαν στον κόπο ως ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να μάθουν σοβαρή οδήγηση.
μανιφεστο εχω διπλωμα :-) και ναι προφανως δεν λαδωσα ουτε γω, ειχα ομως μαλλον σπανια καλο δασκαλο. ξερεις απο αυτους που αγαπουν την δουλεια τους, εχουν διαβασει τον ΚΟΚ (και λενε οτι οταν παρκαρουμε βαζουμε φλας οχι αλαρμ) και εχουν καποια αξιοπρεπεια.. Δεν θα λαδωνα γιατι το βρισκω φρικτο. Αλλα θα πηγαινα προετοιμασμενος και με καλο δασκαλο ωστε αν με εκοβαν χωρις λογο να το πηγαινα δικαστικα οσο παει. Αυτο ειναι το θεμα, να εχει ο κοσμος τα κοτσια to do the right thing που λεει και ο spike lee.
τζιμη αυτο που θελω να πω ειναι, δεν φτανει να εισαι προσεκτικος. Πολλες φορες οι "προσκετικοι" κανουν τις μεγαλυτερες καφριλες (κλασικο παραδειγμα η οδηγηση αργα και αριστερα σε αυτοκινητοδρομο ή η κινηση σε λωριδες εκτακτης αναγκης). Το θεμα ειναι, οταν βγαινεις στον δρομο οδηγας ενα οχημα 1,5 τονου με ορμη εκατονταδων τονων. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΕΣΑΙ! δεν εχει σχεση με το κρατος αυτο, ειναι προσωπικη ευθυνη.
kouk, εκεί είναι το όλο θέμα. Εσύ έπεσες σε τέτοιους εξεταστές, που σου χάρισαν δυο λάθη χωρίς να λαδώσεις.
Μια φίλη μου έπεσε σε εξεταστές που την έκοψαν για ένα λάθος (δεν έβγαλε φλας για μικρό ελιγμό αποφυγής λακούβας, σε άδειο δρόμο στην εξοχή). Πιθανολογώ ότι την έκοψαν επειδή δεν τους λάδωσε.
Anyway, το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι πολύ υπαρκτό σε όλους τομείς και είναι από αυτά που μας κάνουν τριτοκοσμικούς. Αλλά γρήγορη λύση δε βλέπω, εκτός από τις μαζικές απολύσεις και αφαιρέσεις αδειών (δια παντός).
Φίλε, θα κεράσoυμε έναν καφέ στα παιδιά πίσω?
Κόπηκα στο παρκάρισμα την πρώτη φορά. Έκανα όντως λάθος (απήχε πολύ από το πεζοδρόμιο).
Αργότερα, ο δάσκαλος οδήγησης μου είπε πως υπήρχε και η οδός του λαδώματος αν θα ήθελα να είμαι σίγουρος στη δεύτερη εξέταση. Δε δέχτηκα και τελικά πήρα κανονικά το δίπλωμα με τη δεύτερη.
Παραδέχομαι όμως πως έμαθα τα πολλά βασικά πράγματα ΜΕΤΑ την απόκτηση του διπλώματος. Πχ, δεν είχα καμιά σοβαρή εμπειρία σε αυτοκινητόδρομο. Στην εκπαίδευση έμαθα τα εντελώς στοιχειώδη.
Το πρόβλημα είναι, πως ακόμη και οδηγοί που παίρνουν κανονικά το δίπλωμα είναι στην ουσία ανεκπαίδευτοι.
Ακόμα χειρότερα, αν αυτοί οι άνθρωποι ταξιδέψουν σε μια χώρα όπως η Γερμανία και νοικιάσουν αυτοκίνητο, δε θα εκπλαγώ καθόλου αν σκοτώσουν άνθρωπο στην πρώτη μισή ώρα. Αυτό, ακόμη και αν έχουν μεγάλη εμπειρία οδήγησης στην Ελλάδα (αλλά μόνο στην Ελλάδα).
Οι οδηγοί και οι πεζοί (ειδικά οι πεζοί) αναμένουν πως θα τηρήσεις τους κανόνες σε τέτοιες χώρες. Ο ελληνάρας πιθανότατα θα πέσει πάνω σε άνθρωπο που θα πάει να διασχίσει διάβαση.
Ego den ladosa.Eixa gamato daskalo,pou tou arese i douleia tou klp,opos leei o Sotiris.Kopika tin proti fora,aneu logou(kai egine tis trelis giati exo poly megali glossa,kai einai kai to dikigoriliki pou me kanei athyrostomi),alla ti deuteri fora perasa.Kai den edosa dekara parapano.
Den exo ladosei pote sti zoi mou,kai oute prokeitai.Theoro oti einai adiko kai paralogo na enisxyoume ena tetoio systima.
Alla apo tin alli,prepei na einai kaneis diarkos proetoimasmenos na yperaspizetai ton eauto tou kathe fora pou pane na tou katapatisoun ta dikaiomata.
Asfalos,otan eriksa kantilia stin eksetastria tin proti fora den bgike tipote(ektos pou to ebgala apo mesa mou)alla sto parelthon exei bgei apo to brisimo pou patisa se teloneiakous,den plirosa ta kapela pou kanonika den eprepe na pliroso.Tote den ithelan na mou ektelonisoun prosopika antikeimena,opote egine tis trelis.Alla iksera tis sxetikes diatakseis,kai ektos tou oti tous apeilisa me kataggelia gia to gegonos oti zitane pragmata pou den problepei o nomos(o ektelonismos exei poly sygkekrimena teli),epipleon den afisa na poun ekeinoi tin teleutaia koubenta(se oles mou tis diapragmateuseis thelo na exo ton teleutaio logo).Kai egine tis trelis,prepei na tis anebasa tin piesi ekeinis pou ithele na ladothei...
Με όση αξία έχουν 10-15 μαρτυρίες, ούτε και 'γω έδωσα μπαχτσίσι, αλλά θυμάμαι μετά από μία μαλακία (έστριψα χύμα χωρίς φλας) μου είπε ο εξεταστής 'στο επόμενο όπως καταλαβαίνεις, παίρνεις τον π....'.
Αλλά αυτά μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι είναι απλή περιπτωσιολογία.
Οι ελληνάρες (που λέει και ο ΣΓ) είναι άνετοι, θέλουν να είναι σίγουροι για το αποτέλεσμα (να μην ανησυχούν), γενικά να μην έχουν άγχος ρε παιδί μου, να μην τους ενδιαφέρει το αν παράγουν κάτι αλλά το κράτος να τους δίνει λεφτά και αυξήσεις ετσιθελικά(απομεινάρι του οθωμανικού κράτους καταπιεστή - ληστή, που φυσικά είχε χρήματα για να τα δίνει στους ευνοούμενούς του), μεγάλες συντάξεις ανεξαρτήτως εισφορών και ανεξαρτήτως αν κάνουν εγκληματούν πάνω στο μέλλον των παιδιών τους - θέλουν να είναι άρχοντες, χάι και χαλαροί, όχι σαν τους 'κουτόφραγκους' - άλλωστε τι ξέρουν αυτοί από πολιτισμό.
Τα εθνικά μας κλισέ είναι ατελείωτα όπως και τα 'μη έργα' μας
Ούτε εγώ χρειάστηκε να λαδώσω και ούτε υπήρχε περίπτωση. Ίσως ήταν λίγο επιεικείς στην εξέταση καθότι ο δάσκαλος τους είχε πει ότι θα έφευγα σε άλλη πόλη (και άρα δεν θα ξαναέδινα στο συγκεκριμένο μέρος) αλλά δεν παρατήρησα κάτι το ... μεμπτό. Εννοείται ότι έμαθα να οδηγώ πραγματικά μετά την απόκτηση της άδειας.
Υ.Γ. Με το θέμα του φλας για το παρκάρισμα έχω μια φρικτή υποψία. Ότι είναι κανονισμός που έχει μεταφερθεί / μεταφραστεί από άλλη χώρα στην οποία τα οικοδομικά τετράγωνα έχουν πλάτος 100+ μέτρα. Το να βγάζεις φλας για να παρκάρεις στην Ελλάδα των 30μετρων οικοδομικών τετραγώνων μου φαίνεται τρομακτικά λανθασμένο, καθότι ο άλλος λογικά αναμένει ότι θα στρίψεις και όχι ότι θα παρκάρεις. Ξέρει κανείς κάτι επί του θέματος;
Ορισμένες φορές οι συνήθειες (/"κανονισμοί") που βγαίνουν από τη ζωή είναι ορθότερες και πιο επιτυχείς από τις διατεταγμένες/σχεδιασμένες. Κάτι έχει γράψει επ'αυτού και ο Χάγιεκ (με τα δικά του λόγια!)
σχεδον ολοι οι ευρωπαϊκοι κανονες οδικης κυκλοφοριας ειναι φτιαγμενοι στην Γερμανια. Και οχι, στην Γερμανια τα οικοδομικα τετραγωνα συνηθως δεν ειναι μεγαλα.
απτην αλλη στην Γερμανια οταν βλεπεις καποιον να αναβει φλας σταματας και τον αφηνεις να παει ησυχα οπου θελει, δεν πατας γκαζι για να τον προλαβεις οπως κανουν οι Αθηναιοι.
Τα αλαρμ χρειαζονται σαν προειδοποισηση για αποτομο φρεναρισμα σε αυτοκινητοδρομο, σαν προειδοποιηση αν εχεις παθει ζημια και μεινεις στην ακρη του δρομου κτλ Το να χρησιμοποιουνται για το παρκαρισμα εινα λαθος, για αρκετους λογους. Ας πουμε δεν ξερεις αν ο αλλος μπανει ή βγαινει. Στις πολιτισμενες χωρες οταν ξεπαρκαρεις βαζεις αντιστοιχο ενδεικτικο, στην Ελλαδα βγαινουν κιοποιον παρει ο χαρος.
Να μην πω για την παλαβη χρηση του αλαρμ που βλεπεις ατομα να κυκλοφορουν με αλαρμ για 500 μετρα.
Συμφωνω γενικα με την θεσπιση κανονων που να εχουν νοημα στο καθε κρατος και μερος. Πχ οτι η Κορινθου-Πατρων εχει λωριδα εκτακτης αναγκης αντι να εχει δυο απλες λωριδες, ειναι μαλλον ηλιθιο. Αλλα οταν εχουμε κανονες πρεπει να τους σεβομαστε οχι απλα να τους παταμε γιατι εμεις ξεορυμε καλυτερα...
Τη Γερμανία ακριβώς είχα στο μυαλό μου (το Βερολίνο). Εσύ βέβαια έχεις ζήσει καιρό (και σε άλλες πόλεις ίσως) αλλά όπως το θυμάμαι από σχετικά πρόσφατα, τα οικοδομικά τετράγωνα του Βερολίνου είναι σαφώς μεγαλύτερα από της Αθήνας.
Συμφωνώ για το ποια είναι η ορθή χρήση του αλάρμ αλλά ομολογώ ότι για το παρκάρισμα με... φοβίζει η ιδέα του να χρησιμοποιήσω φλας (για τους λόγους που προανέφερες). Λέω να το δοκιμάσω αυτή τη βδομάδα και να... αναφέρω τις εμπειρίες μου!
ΕΓΩ ΠΑΛΙ ΛΑΔΩΣΑ ΔΙΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΜΑΓΚΑΣ ΑΝΕΤΟΣ ΚΑΙ ΦΡΑΓΚΑΤΟΣ...ΚΑΙ ΠΗΡΑ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΧΟΣ ΞΕΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΩ ΣΤΟ ΤΣΕΠΑΚΙ ΜΟΥ ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΔΩΣΩ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.....
esu eic malakas k psonio oxi fragatos k magas..k ti katalaves p ta stakses?? i aksia sou pia einai??KAMIA..t0ra leme ta pragmata etsi op0s einai..stin ygeia t malaka loipon..!!:P
Δημοσίευση σχολίου