Πέμπτη, Μαΐου 25, 2006

H οδύσσεια μιας ξεριζωμένης

Η Ayaan Hirsi Ali είναι ένα από τα σύγχρονα σύμβολα της πάλης της γυναίκας απέναντι στο σκοταδιστικό Ισλάμ. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Σομαλία, απ' όπου κατάφερε να αποδράσει το 1992, για να αποφύγει την προδιαγεγραμμένη μοίρα της που της επεφύλασσε η ισλαμική κοινωνία μέσω ενός κανονισμένου γάμου. Κατέφυγε στην Ολλανδία, όπου έκανε αίτηση για παροχή ασύλου. Αφιερώθηκε στον αγώνα για την ευαισθητοποίηση των δυτικών κοινωνιών, γύρω από τη θέση της γυναίκας στις ισλαμικές κοινωνίες. Σταδιακά αναδείχθηκε σε μια από τις πιο μαχητικές φωνές της Ολλανδικής πολιτικής και εκλέχθηκε βουλευτής τον Ιανουάριο του 2003. Πρόσφατα όμως η Ολλανδία πέτυχε ένα τεράστιο αυτογκόλ στην υπεράσπιση της διαφορετικότητας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας.

Η Ayaan Hirsi Ali έγραψε το βιβλίο Τhe Caged Virgin: An Emancipation Proclamation for Women and Islam όπου υπερασπίζεται τα δικαιώματα των νεαρών μουσουλμάνων μεταναστριών όχι μόνο στις κοινωνίες που εντάσονται αλλά και από την ίδια την ισλαμική παράδοση, στην οποία υποχρεώνονται παρά την θέλησή τους να υπακούν, και την οποία θεωρεί ασύμβατη με τις αρχές της ανοιχτής κοινωνίας. Είχε την τόλμη να μιλήσει ανοιχτά για όσα οι περισσότεροι δυτικοί κάνουν τα στραβά μάτια, θεωρούν "εσωτερική υπόθεση", "πολιτιστική διαφορά" ή ακόμα και δικαίωμα των ισλαμικών κοινωνιών. Ανέλαβε πρωτοβουλίες για την ευαισθητοποίηση για τη θέση τη γυναίκας στις ισλαμικές κοινωνίες, υποστήριξε την ελευθερία του λόγου και πολέμησε με κάθε μέσο που είχε πρακτικές όπως αυτή:


Εκτέλεση κοριτσιού στο Ιράν. Μόνο πέρυσι η Διεθνής Αμνηστία καταγγέλλει ότι έγιναν 8 εκτελέσεις ανηλίκων. Για υποθέσεις όπως της νεαρής Nazanin, που καταδικάστηκε σε θάνατο επειδή αντιστάθηκε στους βιαστές της! Εδώ μπορείτε να υπογράψετε μια διαμαρτυρία για την νέα δίκη της στο Ανώτατο "Δικαστήριο" των μουλάδων και για την επικείμενη εκτέλεσή της.

Αυτό που τελικά κατάφερε η Ayaan Hirsi Ali είναι να γίνει αρκετά αντιδημοφιλής στην Ολλανδία, ενεργοποιώντας όλα τα συντηρητικά αντανακλαστικά της. Η δράση της την κατέστησε στόχο των φανατικών ισλαμοφασιστών. Από το 2004 ήταν αναγκασμένη να κυκλοφορεί συνεχώς με ένοπλη συνοδεία αφού η ζωή της βρίσκεται σε διαρκή απειλή. Μια απειλή που κλιμακώθηκε όταν ο σκηνοθέτης Theo van Gogh δολοφονήθηκε από ένα ισλαμιστή φανατικό λόγω μιας ταινίας του, που ασκούσε κριτική στο πώς αντιμετωπίζονται οι γυναίκες στις ισλαμικές κοινωνίες, το σενάριο της οποίας είχε γράψει η Hirsi Ali. Ουσιαστικά αναγκάστηκε να απομονωθεί, χωρίς να μπορεί να ασκεί τα καθήκοντά της, σε ένα καθεστώς φόβου. Ταυτόχρονα γνώρισε την έμπρακτη εχθρότητα της κοινωνίας, με αποκορύφωμα όταν περίοικοί της έφτασαν στο σημείο να την μυνήσουν και να ζητήσουν την έξωσή της, επειδή τους "εξέθετε σε κίνδυνο" απλά μένοντας δίπλα τους.

Η σταγόνα όμως που ξεχείλησε το ποτήρι, αναγκάζοντας την Ayaan Hirsi Ali να παραιτηθεί από βουλευτής και να αποφασίσει να εγκαταλείψει την Ολλανδία για τις ΗΠΑ, ήταν η διαδικασία για την αφαίρεση της ολλανδικής της υπηκοότητας, που ξεκίνησε η υπουργός μετανάστευσης μετά από εμφάνιση της Hirsi Ali στην τηλεόραση, όπου είχε παραδεχθεί ότι αναγκάστηκε όταν πρωτοέφτασε στην Ολλανδία κοριτσάκι το 1992 να δηλώσει άλλο όνομα στην αίτηση ασύλου. Το ολλανδικό κράτος έδειξε ουσιαστικά ότι είναι ανεπιθύμητη στην χώρα μια από τις πιο προβεβλημένες αγωνίστριες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με πρόσχημα μια γραφειοκρατική παρατυπία. Αντιμέτωπο με το αυξανόμενο κύμα ισλαμοφασιστικού φονταμενταλισμού στο εσωτερικό του, επέλεξε το κατευνασμό των φανατικών μέσω του συμβιβασμού των αξιών του. Ο σάλος που ξέσπασε (αρκετοί επώνυμοι Ολλανδοί υπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή αναφέροντας "πόσο τους ντρόπιασε η ίδια τους η χώρα"), ανάγκασε την υπουργό να τα μαζέψει.

Η Harsi Ali, αρκετά απογοητευμένη και κουρασμένη, προτίμησε να βρει καταφύγιο στις ΗΠΑ και εργασία σε ένα αμερικάνικο ινστιτούτο. Η ίδια μπορεί να μην είχε μεγάλο πρόβλημα να βρει νέα χώρα, αφού η δράση της την είχε κάνει διάσημη, η Ολλανδία και η Ευρώπη όμως έχασαν μια μαχητική φωνή αφύπνισης και διεκδίκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που ενίσχυε την ποιότητα και την δύναμη της δημοκρατίας της. Μάλλον αυτά μπροστά στον κατευνασμό των φανατικών δεν είναι πια τόσο ουσιώδη.

Δείτε περισσότερα:
Associated Press: Somali-Born Lawmaker in Netherlands Quit
Christopher Hitchens: The Caged Virgin, Holland's shameful treatment of Ayaan Hirsi Ali
The New York Times: Daughter of the Enlightenment
Christopher Hitchens: Dutch Courage, Holland's latest insult to Ayaan Hirsi Ali

15 σχόλια:

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Πολύ καλή η ανάλυσή σου. Έχω όμως κάποιες παρατηρήσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες.

Δεν είναι ακριβώς αλήθεια ότι η Ολλανδική κυβέρνηση αφαίρεσε την υπηκοότητα της Ayaan Hirsi Ali επειδή είχε δηλώσει άλλο όνομα στην αίτησή της για άσυλο. Ο νόμος λέει ότι αν δηλώσεις ψευδή αιτία στην αίτησή σου για άσυλο, τότε η αίτησή σου θεωρείται άκυρη. Και αυτό είναι ακριβώς που συνέβηκε με την Ali. Το ότι το όνομά της δεν είναι αυτό που είχε δηλώσει (δηλ. Ali) δημιούργησε έξτρα προβλήματα, μιας και είχε εκλεγεί στο κοινοβούλιο με ψεύτικο όνομα.
Η αρμόδια υπουργός (που είναι του ίδιου κόμματος με την Ali – το Ολλανδικό φιλελεύθερο κόμμα), υπήρξε πολύ αυστηρή στην εφαρμογή του νόμου για τους υπόλοιπους παραβάτες, και δεν είχε άλλη επιλογή από το να εφαρμόσει και σ’ αυτή την περίπτωση το νόμο. Ακόμα κι αν αφορούσε βουλευτή του κόμματός της. Αυτό που επίσης έπαιξε ρόλο είναι ότι η υπουργός είναι υποψήφια για την ‘αρχηγία’ του κόμματος στις εκλογές που γίνονται αυτό το μήνα, και ήθελε να δείξει ότι οι κανόνες είναι ίδιοι για όλους τους πολίτες. Αυτό που τελικά έγινε, είναι να θεωρηθεί άκυρη η αίτηση ασύλου της Ali και να της αφαιρεθεί η υπηκοότητα (να θεωρηθεί άκυρη η έκδοσή της). Η βουλή όμως μετά από εκτενέστατη συζήτηση αποφάσισε να της ξανα-δώσει την υπηκοότητα, λόγω της προσφοράς της.
Η Ali δε, είχε εδώ και κάποιες βδομάδες (πριν το περιστατικό) αποφασίσει να φύγει για τις Η.Π. για άλλους λόγους. Της έγινε έξωση από το σπίτι που κατοικούσε (παραχωρημένο από την πολιτεία) γιατί διαμαρτυρότανε οι γείτονες λόγω της παρουσίας της πολύ μεγάλης φρουράς της Ali – είναι ίσως το πιο καλό φρουρούμενο πρόσωπο αυτή τη στιγμή στην Ολλανδία. Η Ali τότε πήρε την απόφαση να φύγει για τις Η.Π.Α. όπου όντως θα δουλέψει σε κάποιο think tank. Όχι όμως οποιοδήποτε think tank, αλλά ένα από τα πιο συντηρητικά του ρεπουμπλικανικού κόμματος, διοικούμενο από τη σύζυγο του αντιπροέδρου.
Η Ayaan Hirsi Ali έπεσε θύμα της εμμονής των Ολλανδών με την ισονομία και την τήρηση των νόμων, καθώς και από το γεγονός ότι η τηλεοπτική εκπομπή που παρουσίασε το γεγονός ότι είπε ψέματα στην αίτηση ασύλου της προβλήθηκε την περίοδο των εσωτερικών εκλογών του VVD, του κόμματος των φιλελευθέρων στην Ολλανδία.

Roark είπε...

Αυτά που λες, φαίνονται στα link που έδωσα.

Δεν είπα ότι η κυβέρνηση αφαίρεσε την υπηκοότητα. Είπε ότι η υπουργός ξεκίνησε την διαδικασία, αναγκάζοντας την παραιτηθεί για να υπερασπιστεί τον εαυτό της, όπως δήλωσε η ίδια σε συέντευξή της.
Πράγματι έπεσε θύμα εσωκομματικών μηχανισμών εξουσίας, δείχνοντας την υποκρισία της πολιτικής. Μου θύμισε τότε που ΓΑΠ αποφάσισε να κόψει από τις λίστες τον Πάχτα και κάμποσους άλλους για να μας δείξει πόσο αδιάφθορος είναι!
Αν ένα ρεπουμπλικανικό think tank της δίνει φωνή και βήμα έκφρασης, τόσο το καλύτερο για αυτό.
Η Ayaan Hirsi Ali έπεσε θύμα διαφορετικών προτεραιτήτων των Ολλανδών, της εχθρότητας της κοινωνίας απέναντι στον πολιτικό ακτιβισμό της και σκοπιμοτήτων μικροπολιτικών συσχετισμών.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Κατανοώ τον προβληματισμό των Ολλανδών ψηφοφόρων. Γιατί να προασπίζουν αυτοί τα δικαιώματα των γυναικών στις ισλαμικές χώρες, όταν οι ίδιες οι γυναίκες στις χώρες αυτές ανατρέφουν παιδιά που θα τις περιφρονήσουν και θα τις καταπιέσουν ; Αν ο ισλαμισμός έχει την δύναμη να καταστρέφει την φυσική στοργή και τον σεβασμό του παιδιού προς την μάννα, τότε ματαιοπονούμε εναντιούμενοι σ' αυτόν.
Αν, πάντως, εμείς στην Δύση θέλαμε να πολεμήσουμε αποτελεσματικά τον ισλαμοφασισμό, θα μπορούσαμε να παρέχουμε άσυλο σε όσες γυναίκες καταδικάζονται τελεσιδίκως σε θάνατο από τά ισλαμικά δικαστήρια με βάση νόμους που εμείς θεωρούμε απανθρώπους. Για να μην πώ ότι θα έπρεπε να τις αγοράζουμε από τους πατέρες, συζύγους, αδελφούς και άλλους τυράννους τους με χρήμα.
Τότε θα βλέπαμε πόσοι θα ήταν υπερπρόθυμοι να ομολογήσουν ότι προσεβλήθη η τιμή τους και η τιμή της οικογενείας τους προκειμένου να εισπράξουν το παραδάκι.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Πάντως, η συμπεριφορά των Ευρωπαίων και φιλελευθέρων κομματικών συντρόφων της είναι χαρακτηριστική. Πόσο της ταιριάζουν αυτά που έγραψε ο Παπαδιαμάντης για έναν παλαιότερο εξωμότη :
«ὅστις ἐπὶ ἥμισυν αἰῶνα ἠγωνίζετο ματαίως νὰ ἐμπνεύσῃ ἐμπιστοσύνην εἰς τοὺς συναδέλφους αὐτοῦ. Τοῦτο ἀποδεικνύει ὅτι πρέπει νὰ μένῃ τις ἐν τῇ τάξει ἐν ᾗ εὑρέθη ἀπ' ἀρχῆς, ὅσον ταπεινὴ καὶ πενιχρὰ καὶ ἂν φαίνεται αὕτη, αἱρετωτέρα δὲ εἶναι ἀείποτε ἡ ἔντιμος εὐτέλεια τῆς ἀδόξου καὶ κομώσης πολυτελείας καὶ τρυφῆς.
Οὐδὲν πλεονέκτημα δύναται νὰ ἰσοφαρίση ποτὲ τὸ αἶσχος τοῦ ἐξωμότου καὶ τοῦ δραπέτου. Ἡ φιλοπατρία τοῦ καρδιναλίου Βησσαρίωνος καὶ οἱ συνεχεῖς αὐτοῦ καὶ καρτερικοί ἀγῶνες, οὓς ἠγωνίσθη ὅπως πείσῃ τοὺς ἐν τῇ Ἑσπερίᾳ νὰ ἔλθωσιν ἐπίκουροι ἡμῶν κατὰ τὸν βαθὺν ἐκεῖνον καὶ σκοτεινὸν μεσαίωνα, ἡ παιδεία καὶ ἡ πολυμάθεια αὐτοῦ, ἡ ἐγκράτεια καὶ σωφροσύνη τοῦ βίου, τὸ μακρὸν μαρτύριον ὅπερ ὑφίστατο ἔξωθεν μὲν ἐκ τῆς δυσπιστίας καὶ ψυχρότητος τῶν περὶ αὐτὸν, ἔσωθεν δὲ ἐκ τῶν ἐλέγχων τῆς ἰδίας αὐτοῦ συνειδήσεως, οὐδὲν δύναται νὰ ἐκπλύνῃ τὸ ἄγος τοῦ ἐξωμότου.»

Εκτός θέματος : Είτε συμφωνεί κανείς με τον Παπαδιαμάντη, είτε όχι δεν μπορεί να μη θαυμάσει το χάρισμά του να μπορεί να γράφει ποίημα με τόση μουσικότητα για ένα τόσο πεζό θέμα.

Roark είπε...

Είναι καλή ιδέα να "αγοράζουμε" την ζωή καταδικασμένων γυναικών για εγκλήματα τιμής κτλ ως σκέψη. Φοβάμαι όμως ότι θα έχει τελικά το αντίθετο αποτέλεσμα, με την ενίσχυση των ισλαμοφασιστικών πρακτικών. Αν επιδοτείς κάτι τελικά το πολλαπλασιάζεις. Αν οι τύποι μυριστούν κέρδος από την καταδίκη των γυναικών/παιδιών/ομοφυλόφιλων κτλ, τότε θα πολλαπλασιαστούν οι καταδίκες με την προσδοκία της καταβολής τιμήματος από μας για την σωτηρία τους.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά η εν λόγω βουλευτής ήταν θύμα τωνω συγκυριών. Βέβαια κανείς δε θα ήθελε να μένει κοντά σε ένα στόχο ισλαμιστώ ιδιαίτερα μετά το Λονδίνο και τη Μαδρίτη. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με τον Ρούσντι που μετά το βιβλίο "Σατανικοί Στίχοι" τον κυνηγούσαν και εγκατέλειψε την Αγγλία για ένα ερημικό νησί.
Ίσως δε θα έπρεπε να κατηγορούμε την Ευρώπη ως άτολμη σε αυτό το ζήτημα. Τώρα για την κακοποίηση γυναικών ναι και εγώ δεν πιστεύω ότι θα έπρεπε να εξαγοράζονται (για ανθρώπους μιλάμε είναι σαν να λες γυναίκα βιασμένη 2000 Ευρώ ,βιασμένη και έγκυος 4000 Ευρώ, βιασμένη από γονέα 12000). Μία πιο δραστική λύση θα ήταν τα πανεπιστήμια να δέχονται με ευνοϊκούς όρους τέτοιες περιπτώσεις. Μπορεί ένα μέρος από αυτές να μην πατήσει ποτέ στο πανεπιστήμιο και να θέλει μόνο την πράσινη κάρτα για να καταλήξει στριπτιζέζ αλλά σίγουρα ένα μεγάλο μέρος θα αποκτήσει πανεπιστημιακή παιδεία.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Από την στιγμή που θα υποβληθεί η προσφορά και θα υπάρξει ανταπόκριση, θα έχει καταδικασθεί ηθικώς η απάνθρωπη μεταχείριση των γυναικών. Η δε καταδίκη θα είναι αμετάκλητη.
Ας σκεφθούμε τον μουσουλμάνο ιεροδικαστή που επιβάλλει την ποινή του θανάτου. Αν επιμένει στην εκτέλεση της ποινής αντί της εξορίας που προσφέρει η Δύση, δεν θα αποκαλύπτεται ως απάνθρωπος στα μάτια οποιουδήποτε τρίτου, ακόμη και μουσουλμάνου ;
Δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει κατάχρηση. Για να φθάσει κάποιος να ομολογήσει ότι η γυναίκα ή κόρη του ή η αδελφή του έχει διαπράξει σοβαρό έγκλημα, σημαίνει ότι και ο ίδιος αποκαλύπτεται ως ανίκανος να τις ελέγξει.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Είθε να πολλαπλασιασθούν οι καταδίκες. Μόλις αυτό αντικατοπτρισθεί στατιστικώς, θα υπάρξει απόδειξη με αριθμούς ότι η ηθική αγανάκτηση επηρεάζεται από χρήματα. Αν μπορέσει μετά να μείνει ηθική, μπράβο της !

Το πιθανώτερο είναι οι ιεροδικαστές να την χαρίζουν και στις πραγματικές μοιχούς, ατιμασμένες, ομοφυλοφίλους κλπ. για να μην εκθέσουν το Ισλάμ. Είναι αδύνατον να αποδείξει κανένας ότι το μόνο του κίνητρο είναι η ιερά οργή, όταν υπάρχει δημοσία διαθέσιμος ο τομοκατάλογος. Άνθρωποι είναι και οι ιεροδικαστές, δεν μπορεί να είναι όλοι αιμοδιψείς. Αν τους δώσουμε μια καλή πρόφαση, το πιθανώτερο είναι να την δεχθούν.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω κε Γεωργανά ότι δεν προσπαθείτε να μπείτε στον τρόπο σκέψης των ισλαμιστών. Οι συνειρμοί σας θα ίσχυαν αν οι ισλαμιστές σκέφτονταν όπως οι δυτικοί. Τα πράγματα δεν είναι όμως έτσι. Οι λαοί αυτοί δεν ντρέπονται για τον τρόπο που φέρονται στις γυναίκες, δεν έχουν πρόβλημα να το δείξουν προς τα έξω και για τη δική τους κοινωνία αυτά τα εγκλήματα είναι ηθικώς αποδεκτά.
Οι υπόλοιπες κοινωνίες τους έχουν προ πολλού καταδικάσει αλλά αυτό δεν ενοχλεί κανέναν. Άλλωστε στους ισλαμιστές παίζει μεγάλο ρόλο η διαφοροποίηση από τη δύση κάτι που οδηγεί στη γκετοποίησή τους πολλές φορές.

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Γεωργάνας, προσοχή στον τόνο παρακαλώ.
Ευχαριστώ.

Αν, όντως, θεωρούν τα εγκλήματα αυτά ωφέλιμα για την κοινωνία τους, μπορεί και να τα συνεχίσουν. Αν είναι έτσι, όμως, ματαιοπονούμε και να τους τα υποδεικνύουμε μέσω, για παράδειγμα, της κυρίας Αλί.

Harry Peitsinis είπε...

Χμ, σίγουρα η απόπειρα να αγοράζουμε τους καταδικασμένους θα αυξήσει τις καταδίκες. Αλλά αν μετατοπίσουμε το ζήτημα στην κοινωνιολογία, αυτή η αύξηση των καταδικών δεν θα οξύνει τη ριζοσπαστικοποίηση των παριών του μουσουλμανικού κόσμου; Οι απελευθερωμένοι κατάδικοι δεν θα ενταχτούν αργά ή γρήγορα σε ένα κίνημα αμφισβήτησης του ισλαμοφασισμού; Και τελικά,ακόμα και μέσα στην ίδια την ισλαμική κοινωνία τούτη η πιθανή κατακόρυφη αύξηση των θανατικών ποινών δεν θα προκαλέσει σταδιακά μια δυσφορία; Ίσως να υπάρχουν κρυμμένες ευκαιρίες σ αυτήν την ιδέα... Βέβαια το πρόβλημα είναι ότι έτσι θα χρηματοδοτούμε,παραδόξως, τον ισλαμοφασισμό με τα ωραία μας λεφτά (για να ανατινάζονται κατόπιν οι απανταχού πιστοί του σε δυτικες πρωτευουσες κλπ).

Πάντως αν μη τι αλλο είναι μια πολύ καλή ιδέα

Γ.Σαρηγιαννίδης είπε...

Η κάλπες του κόμματος των φιλελευθέρων στην Ολλανδία, μέλη του οποίου είναι η υπουργός Verdonk (και υποψήφια ηγέτης για τις επόμενες εκλογές) καθώς και η Ali, κλείσανε εχτές. Τα αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά τις 31 Μαΐου, αλλά το κόμμα είναι ήδη χωρισμένο στα δύο.
Από τη μια μεριά είναι οι οπαδοί της Verdonk που, επηρεασμένοι ίσως ακόμα από την 9/11 και το ‘ξενοφοβικό’ ρεύμα του Φορτάουν, οραματίζονται ένα περισσότερο ‘δεξιό’ κόμμα, παρά ένα κόμμα αμιγώς φιλελεύθερο όπως έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα το VVD.
Από την άλλη μεριά βρίσκονται συσπειρωμένοι οι φιλελεύθεροι που προσπαθούν να αντισταθούν σε αυτή την προσπάθεια και πιστεύουν ότι τα ζητήματα των μεταναστών και της ασφάλειας είναι ήδη ξεπερασμένα και δε θα παίξουν κανένα ρόλο στις επόμενες εκλογές. Δηλώνουν δε ότι ακόμα και αν το εκλογικό σώμα έχει στραφεί προς τα δεξιά, προτιμούν να διατηρήσουν τις φιλελεύθερες γραμμές τους ακόμα κι αν αυτό σημαίνει εκλογικό κόστος. Να σημειώσω εδώ ότι οι φιλελεύθεροι συμμετέχουν σε όλες τις κυβερνήσεις της Ολλανδίας από το 1994 και έχουν συνεργαστεί, άλλοτε επιτυχημένα κι άλλοτε με λιγότερη επιτυχία, και με τους χριστιανοδημοκράτες και με τους εργατικούς.
Οι θεατρινισμοί της Verdonk στην περίπτωση της Ali, υπολογίζω ότι μάλλον θα της στοιχίσουν το χρίσμα (πράγμα που ελπίζω). Το ερώτημα είναι αν η υπουργός αποφασίσει να αποσχιστεί από τους φιλελεύθερους ή να ακολουθήσει τη γραμμή του καινούργιου ηγέτη τους, αν αυτή αποτύχει να εκλεγεί σε αυτό το ρόλο.

Roark είπε...

Επιτέλους, το θέμα της Ayaan Hirsi Ali σε ένα mainsteam ΜΜΕ.

H Καθημερινή:
O μύθος της ολλανδικής πολυπολιτισμικότητας

Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας είπε...

Ἡ Ὀδύσσεια συνεχίζεται.
Ἑνάμισυ χρόνο μετά:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7245729.stm

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock