ο βιασμός μιας γυναίκας είναι απαράδεκτος. ο βιασμός της 16χρονης στην εύβοια είναι εξίσου απαράδεκτος. παρότι δεν έχει στραφεί όλη η τοπική κοινωνία εναντίον του κοριτσιού "οι γονείς των μαθητών είναι αναστατωμένοι με το συμβάν, δείχνουν να έχουν συσπειρωθεί για να προστατεύσουν την «τιμή των παιδιών τους» οπότε κατά συνέπεια έχουν ταχθεί υπέρ των φερόμενων ως δραστών." καθημερινή
στη στήλη απογραφές του π.μανδραβέλη με τίτλο "τα επέκεινα ενός βιασμού" μιλάει για την ανοχή στο ρατσισμό η οποία χαρακτηρίζει την ελληνική κοινωνία. σε κάποιο σημείο του άρθρου γράφει: "το ζήτημα του ρατσισμού σε μια κοινωνία αντικειμενικά δεν μπορεί να εξεταστεί από το ξεψάχνισμα των μελών της. το πρόβλημα του ρατσισμού φαίνεται την επόμενη μέρα από την εκδήλωση ενός ρατσιστικού συμβάντος. από την απέχθεια ή τη δικαιολόγηση που θα κάνουν τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας."
εδώ έχω άλλη άποψη από τον π.μανδραβέλη. γιατί να μην μπορεί να ξεψαχνιστεί σε μια κοινωνία ο ρατσισμός ή έστω η σαφή τάση ρατσισμού; γιατί πρέπει να περιμένουμε την επόμενη μέρα για να δούμε την απέχθεια ή τη δικαιολόγηση;
με βάση πανελλαδικής έρευνας της tns icap προκύπτει ότι
1. το 69% των ερωτώμενων συμφωνεί ότι το έθνος μας, σε σχέση με άλλα έθνη είναι ανώτερο σε πολλά σημεία, ποσοστό το οποίο σκαρφαλώνει στο 82% ανάμεσα στους ερωτώμενους με καμία ή με βασική εκπαίδευση
2. οι 6 στους 10 ερωτώμενους (59%) συμφωνούν ότι θα ήταν καλύτερο να μην έρχονταν στην Ελλάδα οικονομικοί μετανάστες, ποσοστό το οποίο φτάνει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ανάμεσα σε ερωτώμενους με καμία/βασική εκπαίδευση (64%) ή μόρφωση λυκείου (67%)
3. οι 4 στους 10 συμφωνούν ότι είναι προτιμότερο η κάθε κοινωνική, θρησκευτική, φυλετική και εθνική ομάδα να συναναστρέφεται τους ομοίους της (οι 5 στους 10 ανάμεσα σε άτομα με χαμηλή/βασική εκπαίδευση)
4. στο σύνολο των ερωτώμενων, οι 3 στους 10 δεν θα θέλανε να είχανε γείτονες ομοφυλόφιλους (33%), πρώην ναρκομανείς (29%) και άτομα που πάσχουν από AIDS (28%). οι 2 στους 10 ερωτώμενους δεν θα θέλανε ως γείτονες εβραίους (24%), μουσουλμάνους (21%) και αμερικάνους (21%). τα αντίστοιχα ποσοστά ανάμεσα στους ερωτώμενους με καμία ή βασική εκπαίδευση είναι: 52% δεν θέλουν ομοφυλόφιλους γείτονες, 42% άτομα που πάσχουν από aids, 37% πρώην ναρκομανείς, 33% εβραίους και μουσουλμάνους
συνεπώς, σε μια κοινωνία ο ρατσισμός σαφέστατα "ξεψαχνίζεται" και σαφέστατα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πριν την εκδήλωσή του. σε μια κοινωνία όπως η αμάρυνθος ευβοίας - η οποία χαρακτηρίζεται από άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, ο ρατσισμός είναι βαθύτατος και επικίνδυνος και το morning after είναι δεδομένο και ότι θα συμβεί είναι απολύτως προβλέψιμο.
το άρθρο τελειώνει "υπάρχει λοιπόν πρόβλημα ρατσισμού στην ελλάδα; ίσως όχι, αλλά υπάρχει τεράστιο πρόβλημα ανοχής...". πιστεύω ότι αφενός μεν υπάρχει ρατσισμός, αφετέρου δε το πραγματικό και τεράστιο πρόβλημα ανοχής είναι αποτέλεσμα του ρατσισμού και όχι αιτία
16 σχόλια:
Συμφωνώ με το άρθρο σας. Να προσθέσω όμως και κάτι άλλο που βλέπω στην Ελληνική κοινωνία. Οτι η νέα γενιά διδάσκεται απο τους γονείς της τη συνεργία σε έγκλημα. Ο γονιός στεκόμενος δίπλα στο παιδί του που έχει παρεκτραπεί και στηρίζοντας την εγκληματική του πράξη, συχνά καλύπτοντάς την (βλέπε περίπτωση Αλεξ)διδάσκει στο παιδί την ανοχή. Οτι ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ και να κάνει, η οικογένεια θα το προστατέψει εναντίον ακόμη και του Κράτους. Ομερτά.
Με αυτές τις αξίες μεγαλώνουν τα παιδιά μας τώρα. Αύριο αυτά θα κυβερνήσουν
Το πολύ καλό άρθρο σου το σχολιάζω εδώ: Δεν είμαστε ανεκτικοί, απλώς έχουμε χάσει τη Συνείδησή μας
ας σημειωθεί και η υποκρισία της κοινωνίας: προτιμά να πιστέψει ότι τα σχολεία έχουν γίνει στούντιο πορνοταινιών παρά ότι οι αντιλήψεις της είναι ρατσιστικές και σεξιστικές.
so much για τον "αγνό κόσμο της υπαίθρου/ επαρχίας"... Αλλά θα μου πείς και οι πρωτευουσιάνοι πάνε πίσω;
Οι έλληνες σε ποσοστό 69% πιστεύουν πως είναι ανώτεροι από τα άλλα "έθνη"...
Αυτό τα λέει όλα για το ρατσισμό.
Μισο λεπτο αλλο ο Αλεξ, τον Αλεξ τον κακοποιησαν επισης μεταναστες μαζι με ντοπιους ας μην τα τσουβαλιαζουμε
εχει αποδειχθει οτι εγινε οντως βιασμος; εγινε δικη; επειδη εγινε μια καταγγελια, οι καταγγελομενοι ειναι και αυτοματα ενοχοι;
Ξερετε κατι που δεν ξερω; Πως βγαζετε τετοια συμπερασματα; Αν αποδειχθει οτι εγινε βιασμος και γω μαζι σας.
Αγαπητοί φίλοι και φίλες, ευτυχώς έφθασε η ώρα του λογαριασμού! Η κοινωνία, αυτή η κοινωνία που έκανε πρότυπο ζωής το "ρόδα, γκόμενα, νησί", που κοιμόταν και ξυπνούσε με τα ΚΛΙΚ και ΝΙΤΡΟ του Πέτρου Κωστόπουλου, στον οποίον ανέθεσε και την διακόρευση-διαπαιδαγώγηση των βλαστών της, τώρα ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ. Οπως τα παιδιά της ευγονικής του δρ. Μέγκελε, έτσι και τα παιδιά του Κωστόπουλου, γονείς και καθηγητές τώρα οι ίδιοι, αναπαράγουν τους εαυτούς τους, παραδίδοντας στην Ελλάδα μικρά ή μεγάλα τέρατα. Εχετε υπομονή. Θα δούμε πολλά ακόμη, δεν φτάσαμε στον πάτο, όσο αντέχουν οι ευγενείς μύθοι, υπό τους οποίους εκόντες-άκοντες τελούμε.Ευτυχισμένοι στις πλάνες μας θα συνεχίζουμε να καταναλώνουμε ιλουστρέ εικόνες μιας τύποις αστικής τάξης, που περνά με χαρακτηριστική ευκολία από τις λαμπερές σελίδες των περιοδικών στα κελλιά του Κορυδαλλού, όπως ευφυώς είχε πεί κάποτε ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος.
Οπλιστείτε με υπομονή. Τα χειρότερα είναι μπροστά μας...
Στην περίπτωση του βιασμού ο ρατσισμός που περιγράφετε χωρεί γενικώς ή ειδικώς;
Ας μην ξεχνάμε ότι η πρώτη αντίδραση ακόμα -και χειρότερα- από γυναίκες, είναι ότι η βιασθείσα, "ήθελε και τά'παθε"..
Λυπάμαι αλλά θα συμφωνήσω με τον dimis (και αυτά που γράφει στο blog του). Άπαξ και τα γεγονότα δεν μας είναι γνωστά όλα τα άλλα είναι είτε εκμετάλλευση είτε "προβολή" προσωπικών μας πεποιθήσεων σε καταστάσεις στις οποίες μπορεί και να μην έχουν εφαρμογή (από τη στιγμή που γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένο ζήτημα). Για το γενικότερο θέμα του ρατσισμού είναι πασιφανές ότι είναι ολόγυρά μας. Άλλο όμως αυτό (το γενικό συμπέρασμα) και άλλο το να προσπαθούμε να ντύσουμε σώνει και καλά το ειδικό (για το οποίο δεν γνωρίζουμε) με το γενικά ισχύον.
Θυμίζει λίγο την αντίδραση κάποιας μερίδας μαύρων ("Αφροαμερικάνων") στις ΗΠΑ οι οποίοι, κάθε φορά που κατηγορείται ένας μαύρος και ανεξαρτήτως συνθηκών, το γυρίζουν / αποδίδουν στο ρατσισμό και τα χρόνια της δουλείας.
Υ.Γ. Προκλητικό Ερώτημα:
Στη συντηρητικότατη ελληνική κοινωνία (και δεν αναφέρομαι στους κατοίκους ενός χωριού της Εύβοιας - στους "πρωτευουσιάνους" μικροαστούς τηλεθεατές αναφέρομαι) τι θα προξενούσε άραγε μεγαλύτερη φρίκη και αποστροφή; Η πιθανότητα
του βιασμού μιας 16χρονης ή η πιθανότητα σεξουαλικής δραστηριότητας μιας 16χρονης;
Συχνά, οι άνθρωποι τείνουν να διαγράφουν ως πιθανότητα αυτό που τους είναι απεχθές και δυσάρεστο...
Μη γνωρίζων,
Μη τηλεθεατής
"3. οι 4 στους 10 συμφωνούν ότι είναι προτιμότερο η κάθε κοινωνική, θρησκευτική, φυλετική και εθνική ομάδα να συναναστρέφεται τους ομοίους της (οι 5 στους 10 ανάμεσα σε άτομα με χαμηλή/βασική εκπαίδευση)."
Αν θυμάμαι καλά, σ'αυτό συμφωνεί και ο Άνταμ Σμιθ και ο Αριστοτέλης και οι εμπειρικές μελέτες για ομοιογενείς κοινωνίες (όπως παλιότερα οι σκανδιναβικές). Όταν πολλοί πιστεύουν τις ίδιες ψευτιές (τις θεμελιώδεις ψευτιές που ορίζουν την συμμετοχή σε κάθε θρησκευτική, φυλετική και εθνική ομάδα), η κοινωνική συμβίωση είναι ευκολώτερη.
Αλλά και η omerta έχει την εξήγησή της, όχι στα ρατσιστικά γονίδια του Έλληνα, αλλά στην πολιτική του νηπιότητα. Όταν ο νόμος δεν σε προστατεύει, λόγω της ανεπαρκείας και ανικανότητος του κράτους και των οργάνων του, θα ζητήσεις προστασία στην φατρία σου. Ορθολογικωτάτη είναι η αντίδραση αυτή.
Δυστυχώς για να σπάσει ο φαύλος κύκλος και να λειτουργήσει κράτος δικαίου, ο μόνος τρόπος είναι η υπομονή επί μακρόν χρόνο. Ακόμα και η βία (παράδειγμα οι μπαγενέττες που έφεραν οι Βαυαροί στην Ελλάδα) αποτέλεσμα δεν φέρνει.
Το ποσοστό αντιαμερικανισμού για τους αμορφώτους λείπει. Πόσο να είναι άρα γε ;
Δεν είναι φρόνιμο να βγάζουμε συμπεράσματα για ένα πιθανό έγκλημα μόνο από τις πληροφορίες που έχουμε από τα ΜΜΕ και τον τύπο, ειδικά μάλιστα όταν οι έρευνες των αστυνομικών και δικαστικών αρχών είναι ακόμη στην αρχή. Ιδιαίτερα μάλιστα σε περιστατικά βιασμού που παρουσιάζουν πάντοτε επιπρόσθετες δυσκολίες. Ας περιμένουμε λοιπόν αν όχι τα αποτελέσματα της δίκης, τουλάχιστον την γνώμη των ειδικών, ας δούμε τι θα δείξει το επίμαχο βίντεο κτλ.
Το γεγονός ότι η καταγγέλουσα ένα βιασμό είναι (όπως ακούω) αλλοδαπή δεν στοιχειοθετεί ρατσιστικό έγκλημα, πρέπει να συνυπάρχουν και άλλοι παράγοντες για να χαρακτηριστεί ως τέτοιο. Είμαι σίγουρος ότι και πολλές Ελληνίδες έχουν καταγγείλει τελευταία βιασμούς. Και ούτε προσφέρεται κάθε μεμονωμένο περιστατικό για την εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων περί παθογένειας της κοινωνίας , γενικευμένου ρατσισμού κτλ. Το ότι το Βέλγιο συγκλονίστηκε τα τελευταία χρόνια από αρκετά κρούσματα παιδεραστίας δεν κάνει όλους τους Βέλγους ανώμαλους και παιδεραστές. Η γνώμη των Ελλήνων πχ. για την οικονομική μετανάστευση είναι λίγο πολύ η ίδια με αυτή των πολιτών πολλών άλλων χωρών της Ευρώπης και δεν είναι απαραίτητα αποτέλεσμα ρατσιστικών τάσεων αλλά και πολλών άλλων παραγόντων (οικονομικών αγωνιών, ανησυχίας για την αλλαγή της φυσιογνωμίας της κοινωνίας και του πολιτισμού, φόβοι για αδυναμία ενσωμάτωσης κτλ.).Ψυχραιμία λοιπόν! Δεν είναι δυνατόν να αναγάγουμε κάθε θέμα της καθημερινότητας, όσο άσχημο και αν είναι, σε μείζων κοινωνικό πρόβλημα.
Αν η δυσάρεστη αυτή ιστορία αναδεικνύει ένα πραγματικά σοβαρό πρόβλημα που μας αφορά άμεσα όλους, είναι η πραγματικά ΕΜΕΤΙΚΗ μεγάλης μερίδα των ΜΜΕ και του Τύπου στην χώρα μας. Είναι απλά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να καλύπτεται ένα τέτοιο τραγικό περιστατικό με τόση ανευθυνότητα ειδικά όταν εμπλέκονται ανήλικοι. Ποιός όρισε τον κάθε δημοσιογράφο κριτή, προστάτη και τιμητή των πάντων, ποιός του ανέθεσε τον ρόλο του αστυνομικού, του δικαστή και του ενόρκου ταυτόχρονα; Τι είδους δημοσιογραφία είναι αυτή που απευθύνεται στα ταπεινότερα ένστικτα του κάθε θεατή ή αναγνώστη; Που βρίσκεται η πραγματική είδηση πίσω από το συγκινησιακό θέατρο του κάθε καλοπληρωμένου φαφλατά;
Σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου υπάρχουν αυστηροί κανόνες που διέπουν την κάλυψη τέτοιων περιστατικών με σκοπό την προστασία της υπόληψης και ψυχολογίας του θύματος αλλά και των υπόπτων δραστών (που είναι αθώοι μέχρι αποδείξεως τουναντίον). Τέτοιοι κανόνες υπάρχουν βέβαια και στην Ελλάδα, μόνο που τα κανάλια μας τους γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους προς χάρη της τηλεθέασης. (Γιατί να τους νοιάζει άλλωστε αφού τα πρόστιμα του ΕΡΣ είναι ψίχουλα μπροστά στα έσοδά τους.) Η δε πολιτεία και η κοινωνία μοιάζουν ανίκανες να αντιδράσουν αποτελεσματικά. Και εδώ βρίσκεται η πραγματική παθογένεια που θα έπρεπε να συζητάμε.
Διόρθωση της ελλιπούς πρότασης στο προηγούμενο σχόλιό μου.
"Αν η δυσάρεστη αυτή ιστορία αναδεικνύει ένα πραγματικά σοβαρό πρόβλημα που μας αφορά άμεσα όλους, είναι η πραγματικά ΕΜΕΤΙΚΗ κατάσταση μεγάλης μερίδας των ΜΜΕ και του Τύπου στην χώρα μας."
Συμφωνώ με το Σκεπτικιστή και προσθέτω: πού θα βρίσκονται όλοι αυτοί οι τηλεδικαστές "που ακουμπούν το θέμα με τη δέουσα ευαισθησία" όταν θα γίνει -αν γίνει- η δίκη; Αλλά ξέχασα στη βράση κολλά το σίδερο ποιος νοιάζεται αν κάποτε οι μαθητές αυτοί αθωωθούν ή κριθούν ένοχοι; Και τι μας νοιάζει πως η κοπέλα όταν πηγαίνει στη δουλειά της δεν έχει τη δυνατότητα να καλύπτει το πρόσωπό της με οπτικά εφφέ; Ή η μητέρα της; Μήπως ενδιαφέρεται κανείς αν οι τέσσερεις μαθητές είναι αθώοι;
Αν τους απογέυφουν όλοι; Αν η μαθήτρια πάρει μεταγραφή σε άλλο σχολείο και γίνει περιθωριοποιηθεί;
Στη Σουηδία ο ίδιος ο δολοφόνος της υπουργού εξωτερικών δεν είχε γίνει γνωστός παρά μόνο όταν η αστυνομία ολοκλήρωσε την εξέταση DNA. Και αυτό βοήθησε πάρα πολύ επειδή στο μεταξύ είχε συλληφθεί ένας αθώος που αφέθηκε λίγο μετά ελεύθερος. Εδώ στην Ελλάδα οι ειδήσεις μάλλον δε διαφέρουν από το κουτσομπολιό του κομμωτηρίου. Όνομα και μη χωριό...
Δημοσίευση σχολίου